Ухвала
від 30.11.2023 по справі 760/23966/23
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/23966/23

1-кс/760/9925/23

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 листопада 2023 року слідчий суддя Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у закритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання старшого слідчого слідчого управління Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області ОСОБА_3 , погоджене із прокурором Київської обласної прокуратури ОСОБА_4 про передачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів в рамках кримінального провадження внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за 42022110000000159, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 19.07.2022, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України,-

В С Т А Н О В И В:

Слідчим управлінням Головного управління СБ України у м. Києві та Київській області проводиться досудове розслідування кримінального провадження № 42022110000000159 від 19.07.2022 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 258-5 КК України.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що у 2007 році на території України у м. Одеса громадянином російської федерації ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_1 , було засновано ТОВ «Корпоративні бізнес системи» (код ЄДРПОУ 35301946, м. Одеса, вул. Балківська, буд. 42, cbs-group.com.ua), засновниками якого, на даний час, є громадяни України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІПН НОМЕР_1 та ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІПН НОМЕР_2 . Вказана компанія була учасником та переможцем низки публічних закупівель, замовниками яких виступали АТ «Державний ощадний банк України» (понад 300 млн грн), Національний Банк України (12 млн грн), АТ «Укрексімбанк» (4 млн грн), військові частини ЗСУ (понад 5 млн грн) та інші.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ТОВ «Корпоративні бізнес системи» є дочірньою компанією російської ООО «Корпоративные бизнес системы» (м. Москва, вул. Ісаковського, буд. 33, корп. 3, cbs-group.ru, засновником якої являється громадянин рф ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ), підконтрольна та підзвітна останній.

Крім того, відповідно до матеріалів кримінального провадження серед замовників російської ООО «Корпоративные бизнес системы» є державні організації рф з нафтогазової сфери та сфери державного управління (ПАО «Газпром нефть», «Посольство россии в Казахстане», «правительство Ростовской области», тощо).

Проведено огляд відкритих ресурсів мережі Інтернет, зокрема сайту https://www.opendatabot.ua за результатом якого встановлено,

що ТОВ «Корпоративні бізнес системи» (код ЄДРПОУ 35301946) засновано 20.07.2007. До 27.02.2018 бенефіціарним власником товариства був громадянин рф ОСОБА_5 , а після 27.02.2018 року, з метою уникнення від можливого потрапляння у санкційні списки РНБО України за діяльність на шкоду державній безпеці України, вийшов зі складу учасників вказаної ТОВ. На теперішній час беніфіціарним власником та директором є ОСОБА_6 , засновник ОСОБА_7 (протокол огляду - додаток № 3). Також проведено огляд сайту, який належить російській ООО «Корпоративные бизнес системы» - https://www.cbs-group.ru. За результатами встановлено, що компанія створена у 1998 році. До групи компаній входять підрозділи компанії «Корпоративные бизнес системы» в росії та країнах СНД. На ілюстрованій мапі вказані наступні країни: Україна, росія, Республіка Казахстан, Киргизька Республіка та Узбекистан. До групи компаній входять підрозділи компанії «Корпоративные бизнес системы» в росії та країнах СНД. Також зазначено, що підрозділи зазначеної компанії присутні у містах росії та Республіки Казахстан. Водночас встановлено, що на тих самих сторінках сайту https://www.cbs-group.ru 27.05.2022 вказано, що група компаній «Корпоративные бизнес системы» представлена також на території України у м. Одеса. Також на ілюстрованій карті зазначено, що у м. Одеса знаходиться підрозділ компанії. Крім цього, вказана інформація, що 2007 році створено підрозділ «Корпоративные бизнес системы» в Україні (м. Одеса) (протокол огляду - додаток № 4). Вказане підтверджує, що російська ООО «Корпоративные бизнес системы» на чолі з громадянином рф ОСОБА_5 намагаються приховати інформацію, що українська ТОВ «Корпоративні бізнес системи» фактично є дочірньою компанією російської ООО «Корпоративные бизнес системы».

Отримана інформація свідчить, що ОСОБА_5 є фактичним власником бізнесу та, на даний час, безпосередньо керує ООО «Корпоративные бизнес системы» в м. Москва та опосередковано контролює діяльність української ТОВ «Корпоративні бізнес системи»

та казахської ТОО «Корпоративные бизнес системы».

Таким чином, через підконтрольну ОСОБА_5 ТОВ «Корпоративні бізнес системи», яка знаходиться на території України із залученням до своєї протиправної діяльності громадян України ОСОБА_6 і ОСОБА_7 отримує прибуток від діяльності вказаної Української ТОВ та сплачує податки до податкових органів країни-агресора, в тому числі до міністерства оборони російської федерації та інших силових відомств рф, що в подальшому використовується під час окупаційних протиправних дій рф на території України та становить загрозу національній безпеці, суверенітету та територіальній цілісності України.

Враховуючи викладене, в діях ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 вбачаються ознаки вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ст. 258-5 КК України.

Так, 17.11.2022 постановою слідчого про визнання предметів, речей та документів речовими доказами, 99,66% корпоративних прав ТОВ «Корпоративні бізнес системи», які належать громадянину російської федерації ОСОБА_6 , та 0,31 % корпоративних прав, які належать громадянці російської федерації ОСОБА_7 , визнано речовими доказами у вказаному кримінальному провадженні.

В подальшому, 25.11.2022 на підставі ухвали слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_8 у справі № 760/17134/22 від 25.11.2022 було накладено арешт на 99,66% корпоративних прав ТОВ «Корпоративні бізнес системи», які належать громадянину російської федерації ОСОБА_6 у вигляді статутного капіталу в розмірі 3224 599, 66 грн (три мільйони двісті дванадцять чотири тисячі п`ятсот дев`яносто дев`ять гривень 66 копійок), та 0,31 % корпоративних прав, які належать громадянці російської федерації ОСОБА_7 у вигляді статутного капіталу в розмірі 10 027,34 грн (десять тисяч двадцять сім гривень 34 копійки) шляхом заборони відчуження та розпорядження ним у будь-який спосіб.

Крім того, 17.11.2022 постановою слідчого про визнання предметів, речей та документів речовими доказами, майно ТОВ «Корпоративні бізнес системи» (код ЄДРПОУ 35301946), а саме нежитлове приміщення за що розсташоване за адресою: Одеська обл., м. Одеса, Гагарінське плато, будинок 5/2, приміщення 9, визнано речовими доказами у вказаному кримінальному провадженні.

В подальшому, 29.11.2022 на підставі ухвали слідчого судді Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_9 у справі 760/17186 від 29.11.2022 було накладено арешт на майно ТОВ «Корпоративні бізнес системи» (код ЄДРПОУ 35301946), а саме нежитлове приміщення, що розсташоване за адресою: Одеська обл., м. Одеса, Гагарінське плато, будинок 5/2, приміщення 9 заборонивши до завершення досудового розслідування та судового розгляду відчувати розпоряджатись ним у будь-який спосіб.

Згідно договору № Г1/ПБО-1 про пайову участь у будівництві об`єкта нерухомого майна, вартість майна, яке належить ТОВ «Корпоративні бізнес системи» (код ЄДРПОУ 35301946), а саме нежитлового приміщення що розсташоване за адресою: Одеська обл., м. Одеса, Гагарінське плато, будинок 5/2, приміщення 9 складає 1 665 823,00 (один мільйон шісот шістдесят пять тисяч вісімсот двадцять три гривні).

Поряд з цим, Указом Президента України № 228/2023 від 15.04.2023 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 квітня 2023 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» стосовно ТОВ «Корпоративні бізнес системи» (код ЄДРПОУ - 35301946), ОСОБА_6 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , громадянин Російської Федерації та громадянин України) та ОСОБА_7 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 , громадянка Російської Федерації та громадянка України).

В судове засідання слідчий не з`явився, на адресу суду надав заяву про розгляд клопотання за його відсутності, підтримує подане клопотання.

Слідчий суддя розглянув клопотання у відсутність сторін відповідно до ч. 2 ст. 172 КПК України.

Згідно з ч.4 ст.107 КПК України фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних заходів не здійснювалась.

Що стосується розгляду клопотання органу досудового розслідування про передачу майна в управління Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, то слідчий суддя приходить до наступного.

Відповідно до положень статті 100 КПК України, речові докази вартістю понад 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, якщо це можливо без шкоди для кримінального провадження, передаються за письмовою згодою власника, а в разі її відсутності - за рішенням слідчого судді, суду Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ними з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

У випадках, передбачених пунктами 2, 4 та абзацом сьомим частини шостої цієї статті, слідчий за погодженням із прокурором або прокурор звертається з відповідним клопотанням до слідчого судді місцевого суду, в межах територіальної юрисдикції якого здійснюється досудове розслідування, а в кримінальних провадженнях щодо кримінальних правопорушень, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, - до слідчого судді Вищого антикорупційного суду, або до суду під час судового провадження, яке розглядається згідно із статтями 171-173 цього Кодексу. Прокурор у випадку, передбаченому абзацом сьомим частини шостої цієї статті, не пізніше наступного робочого дня з моменту постановлення ухвали слідчого судді, суду надсилає копію цієї ухвали Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, із зверненням щодо прийняття активів, а також вживає невідкладних заходів щодо передачі цих активів Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

Згідно ч. 1 ст.2 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» (далі - Закон), Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (далі - Національне агентство), є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері виявлення та розшуку активів, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та/або з управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави або які конфісковано у кримінальному провадженні чи стягнено за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.

У п. 4 ч.1 ст. 9 Закону зазначається, що на Національне агентство покладено функцію з проведення оцінки, ведення обліку та управління активами.

За абзацом 4 ч.1 ст. 1 Закону, управляючи активами, Національне агентство забезпечує збереження активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні чи у справі про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави, та їх економічної вартості або реалізація таких активів чи передача їх в управління відповідно до цього Закону, а також реалізація активів, конфіскованих у кримінальному провадженні чи стягнених за рішенням суду в дохід держави внаслідок визнання їх необґрунтованими.

Відповідно до ч.3 ст. 21 Закону, управління активами, зазначеними у частині першій цієї статті, здійснюється Національним агентством на умовах ефективності, а також збереження та збільшення їх економічної вартості.

У разі прийняття в управління активів, які чи права на які та їх обтяження підлягають державній реєстрації, Національне агентство надсилає того самого дня інформацію про накладення арешту на активи органам, що ведуть державні реєстри таких активів, прав на них або їх обтяжень. У разі прийняття в управління цінних паперів інформація також надсилається відповідним учасникам депозитарної системи України (ст.19 Закону).

Згідно ч.ч. 1-3 Закону активи, зазначені у частині першій цієї статті, прийняті Національним агентством в управління, підлягають оцінці, яка здійснюється визначеними за результатами конкурсу суб`єктами оціночної діяльності, та передачі в управління визначеним за результатами конкурсу юридичним особам або фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому законодавством про державні (публічні) закупівлі.

Управління активами здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до глави 70 Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Управління рухомим та нерухомим майном, цінними паперами, майновими та іншими правами здійснюється Національним агентством шляхом реалізації відповідних активів або передачі їх в управління.

У разі надходження винесеного у межах наданих законом повноважень рішення прокурора, а також судового рішення, що набрало законної сили, яким скасовано арешт прийнятих в управління активів, Національне агентство у триденний строк повертає їх законному власнику.

Зважаючи на викладене та враховуючи при цьому процесуальну позицію сторони обвинувачення, яка вказує на неможливість самостійно здійснити управління вказаним майном, та враховуючи при цьому об`єктивну необхідність виключити прямий або опосередкований вплив та посягання на арештоване майно, запобігти можливості знищення, відчуження майна, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню.

Приймаючи таке рішення, слідчий суддя оцінює індивідуальні ознаки та властивості арештованого у даному кримінальному провадженні майна, що підтверджується матеріалами клопотання прокурора, та як наслідок виходить з того, що зазначені у клопотанні підстави для передачі майна на здійснення заходів з управління ним, мають місце та підтверджуються на цьому етапі розслідування достатньою сукупністю даних, які приведені у клопотанні та доданих матеріалах та одночасно враховує, що слідчий суддя на даному етапі провадженні не вправі вирішувати питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих даних визначити необхідність передачі такого майна на здійснення заходів з управління ним, з метою забезпечення їх збереження або збереження їхньої економічної вартості, а речові докази, зазначені в абзаці першому цієї частини, такої самої вартості - для їх реалізації з урахуванням особливостей, визначених законом.

У силу приписів ст. 17 Закону України № 3477-IV від 23.02.2006 «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» під час розгляду справ суди мають застосовувати у якості джерела права положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, а також практику Європейського суду з прав людини.

Усталена практика Європейського суду з прав людини свідчить, що правомірність втручання у здійснення права власності з боку держави оцінюється з урахуванням того, що таке втручання повинно забезпечити «справедливий баланс» між загальним інтересом суспільства та вимогами захисту основоположних прав конкретної особи (рішення у справі «Спорронг та Льонрот проти Швеції»). Має існувати обґрунтоване пропорційне співвідношення між засобами, які застосовуються, та метою, яку прагнуть досягти (рішення у справі «Джеймс та інші проти Сполученого Королівства»). Поняття загального (суспільного) інтересу, якому слугувало втручання у право власності під час кримінального провадження, ЄСПЛ пов`язує із видом застосованого заходу обмеження або позбавлення права власності та використовує його у тісному взаємозв`язку з поняттям правомірної мети застосування відповідного заходу. У п. 188 рішення Європейського суду з прав людини по справі «East/West Alliance Limited» проти України» (заява № 19336/04) вказано, що накладення арешту на речові докази може бути необхідним в інтересах належного відправлення судочинства, що є легітимною метою в «загальних інтересах» суспільства.

Слідчий суддя також враховує і те, що 24.02.2022 Указом Президента України Володимира Зеленського № 64/2022, у зв`язку із військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини 1 статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено воєнний стан на всій території України з 05 год. 30 хв., який набув чинності з дня його опублікування 24.02.2022.

Керуючись статтями 2, 7, 8, 98, 170-173, 309, 395, 532 Кримінального процесуального кодексу України, ЗУ «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів», слідчий суддя,-

У Х В А Л И В:

Клопотання - задовольнити.

Передати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ним в порядку та на умовах визначених ст. ст. 19, 21, 21-1 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» 99,66% корпоративних прав ТОВ «Корпоративні бізнес системи» (код ЄДРПОУ 35301946), які належать громадянину російської федерації ОСОБА_6 у вигляді статутного капіталу в розмірі 3224 599, 66 грн (три мільйони двісті дванадцять чотири тисячі п`ятсот дев`яносто дев`ять гривень 66 копійок), та 0,31 % корпоративних прав, які належать громадянці російської федерації ОСОБА_7 у вигляді статутного капіталу в розмірі 10 027,34 грн (десять тисяч двадцять сім гривень 34 копійки);

Передати Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, для здійснення заходів з управління ним в порядку та на умовах визначених ст. ст. 19, 21, 21-1 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» майно ТОВ «Корпоративні бізнес системи» (код ЄДРПОУ 35301946), а саме нежитлове приміщення, що розсташоване за адресою: Одеська обл., м. Одеса, Гагарінське плато, будинок 5/2, приміщення 9.

Ухвала діє протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.11.2023
Оприлюднено01.12.2023
Номер документу115294084
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна про передачу арештованого майна в управління Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами,одержаними від корупційних та інших злочинів

Судовий реєстр по справі —760/23966/23

Ухвала від 30.11.2023

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Демидовська А. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні