Постанова
від 28.11.2023 по справі 461/7958/23
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/7958/23

Провадження №3/461/2770/23

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 листопада 2023 року м. Львів

Суддя Галицького районного суду м.Львова Мисько Х.М., з участю представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності Юрчака В.В., представника Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцького Б.І., розглянувши адміністративну справу про притягнення до адміністративної відповідальності,-

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, директора ТзОВ «АРТХЕМ», проживає за адресою АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ,

за ч. 1 ст.483 Митного Кодексу України, -

В С Т А Н О В И В :

Згідно протоколу про порушення митних правил №0752/209000/23 від 19.06.2023 року, 16.05.2023 року через пункт пропуску "Мамалига - Крива" митного поста "Мамалига" Чернівецької митниці здійснено пропуск на митну територію України транспортного засобу з реєстраційним номером BC8047PM/BC5413XF, яким переміщувалися товари заявлені як «розчинники складні органічні, не в аерозольній упаковці: Solvent multifunctional "Ecosol". Розчинник багатофункціональний "Ecosol" - 21,32 м. т. Являє собою прозору однорідну рідину від безбарвного до світло-жовтого кольору, не містить механічних домішок та води. Склад: 2-метил-2-метоксипропан (МТБЕ) -53% (+/-0,5%), у якості основного компоненту; метиловий спирт (метанол) -43%(+/-0,5%); ізопропіловий спирт (ізопропанол) -4% (+/-0,5%). Призначений для використання як розчинник, розріджувач, реагент, також у виробництві продукції промислового призначення у різних галузях промисловості (хімічної, нафтохімічної, машинобудівної, будівельної, легкої). Не містить наркотичних і психотропних речовин та прекурсорів. Торговельна марка "Ecosol" виробник "EDYNAMICS" S. R. L. Країна виробництва MD», у кількості - 26987 д/л., загальною вагою нетто - 21320 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: попередня митна декларація від 16.05.2023 року № 23UA209000746677U6, CMR від 13.05.2023 року № 1232851 та інвойсу від 13.05.2023 року № 02/05-А. 17.05.2023 після прибуття в зону митного контролю відділу митного оформлення №1 митного поста "Львів - північний" Львівської митниці, гр. ОСОБА_2 (ТзОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ», код ЄДРПОУ 44547653) відповідно до контракту на митно-брокерське обслуговування від 11.05.2023 № 0047, для митного оформлення вказаного товару у митному режимі «імпорт» подано електронну митну декларацію типу ІМ40ДЕ №UA2092300/2023/51299 з наступними товаросупровідними документами: декларація митної вартості, довіреність ТзОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ» від 17.05.2023, гарантійний лист "EDYNAMICS" S. R. L. від 15.05.2023 року № 19, технічні умови від 25.01.2023, паспорт безпеки від 25.01.2023, паспорт якості №2 від 12.05.2023, invoice №02/05-А від 13.05.2023 року, зовнішньоекономічний контракт від 23.09.2022 року № 1- 22/2309 та додаток №1 до нього від 03.05.2023 року, CMR №1232851 від 13.05.2023 року.

Відповідно до вказаних документів продавцем та відправником товарів заявлено молдавську компанію "EDYNAMICS" S. R. L., MD-2060, str. Bucului, 12, Chisinau, Republic of Moldova, отримувачем, покупцем та особою, відповідальною за фінансове регулювання, - TOB «АРТХЕМ» 50102, Україна, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Каткова, буд.71, кв. 56 (код ЄДРПО 43287117), декларантом - ТзОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ» 04112, Україна, місто Київ, вул. Парково-Сирецька, буд. 12А, офіс 2, Країна походження товару - Молдова.

Під час митного огляду товарів на центральному рівні автоматизованою системою (АСУР) були згенеровані наступні митні процедури: 101-1, 103-1, 105-2, 108-3, 113-6, 201-1, 905-3. На виконання вимог згенерованих митних процедур посадовими особами відділу митного оформлення № 1 митного поста "Львів - північний" було проведено відбір зразків зазначеного товару та листом від 18.05.2023 №7.4-28-08-01/743 направлено запит до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень (далі - СЛЕД) від 17.05.2023 №83 з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товару згідно з УКТЗЕД та встановлення характеристик, визначальних для встановлення належності товарів до наркотичних, засобів, психотропних речовин, їх аналогів, прекурсорів, сильнодіючих чи отруйних речовин.

Відповідно до висновку Львівського управління експертиз та досліджень спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 24.05.2023 № 142000-3400-0117 масова частка метанолу у пробі--становить 59,49 мас.% (збіжність - 0,22 мас.%).

Управлінням митних платежів, контролю митної вартості та митно- тарифного регулювання ЗЕД службовою запискою від 15.06.2023 року №7.4-15/2050 повідомлено, що враховуючи вимоги УКТЗЕД в редакції Закону України «Про митний тариф України» від 19.10.2022 року №2697-ІХ, пояснення до УКТ ЗЕД (затвердженні наказом Держмитслужби від 14.12.2022 №543), результати лабораторних досліджень (висновок Львівського управління експертиз та досліджень спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 24.05.2023 року № 142000-3400-0117), встановлено, що код товару згідно з УКТ ЗЕД, відповідає заявленому, а опис товару повинен бути скоригований: «розчинник складний органічний на основі метанолу, Solvent multifunctional "Ecosol". Розчинник багатофункціональний "Ecosol". Містить: метиловий спирт, метил-третил-бутиловий етер, а також незначні кількості ізопропілового спирту та води. Масова частка метанолу становить 59,49 мас%», Підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу Україні товари за кодом згідно з УКТ ЗЕД 3814009090, які відповідають опису «тільки розчинники або розріджувачі на основі метанолу; інші готові суміші на основі метанолу», під час їх ввезення на митну територію України оподатковуються акцизним податком за ставкою у розмірі 245,50 євро за 1000 літрів. Згідно з службовою управління митних платежів, контролю митної вартості митно- тарифного регулювання ЗЕД від 15.06.2023 року сума недоборів по даній декларації становить 316507,42 грн.

Згідно з інформацією, наявною в ЄАІС Держмитслужби (розділ «Перегляд ВМД Республіки Молдова» вказані товари митними органами суміжної країни було оформлено в режимі «експорт» за митною декларацією (CAD) №3150/2023/1025 від 13.05.2023 року. У графі 34 «Код країни походження» якої зазначено код - 643, яким відповідно до міжнародного ISO 3166 обліку кодів країн світу, позначається російська федерація. Постановою Кабінету Міністрів України від 09.04.2022 року №426 заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з російської федерації.

Вказані поставки товарів здійснювалися відповідно до зовнішньоекономічного контракту № 1-22/2309 від 23.09.2022 року, укладеного між молдавською компанією "EDYNAMICS" S. R. L. (Europe, Cyprus, Chyptron 1, Nicosia 1075), в особі адміністратора ОСОБА_3 , та ТОВ «АРТХЕМ» (код ЄДРПОУ 43287117), в особі директора ОСОБА_1 . Відповідно до податкових баз даних та облікової картки суб`єкта зовнішньоекономічної діяльності №110/2019/9874, керівником ТОВ «АРТХЕМ» (код ЄДРПОУ 43287117) є громадянка України ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ).

Таким чином, на думку митного органу, громадянкою України ОСОБА_1 , директором ТОВ «АРТХЕМ», вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів та їх країни походження.

Згідно Висновку НДТСЕ №3037-Е, загальна вартість предметів правопорушення становить 935 521,60 грн.

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

Крім того, згідно протоколу про порушення митних правил №0753/209000/23 від 19.06.2023 року від 19.06.2023 року, 16.05.2023 через пункт пропуску "Мамалига - Крива" митного поста "Мамалига" Чернівецької митниці здійснено пропуск на митну територію України транспортного засобу з реєстраційним номером НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , яким переміщувалися товари заявлені як «розчинники складні органічні, не в аерозольній упаковці: Solventmultifunctional "Ecosol". Розчинник багатофункціональний "Ecosol" - 18,75 м. т. Являє собою прозору однорідну рідину від безбарвного до світло-жовтого кольору, не містить механічних домішок та води. Склад: 2-метил-2-метоксипропан (МТБЕ) -53% (+/-0,5%), у якості основного компоненту; метиловий спирт (метанол) -43%(+/-0,5%); ізопропіловий спирт (ізопропанол) -4% (+/-0,5%). Призначений для використання як розчинник, розріджувач, реагент, також у виробництві продукції промислового призначення у різних галузях промисловості (хімічної, нафтохімічної, машинобудівної, будівельної, легкої). Не містить наркотичних і психотропних речовин та прекурсорів. Торговельна марка "Ecosol" виробник "EDYNAMICS" S. R. L. Країна виробництва MD», у кількості - 23734 д/л., загальною вагою нетто - 18750 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: попередня митна декларація від 16.05.2023 № 23LTA209000746672U0,декларація прибуттявід 16.06.2023року № 23UA141000493239Z8, CMR від 13.05.2023 року № 1232850 та інвойсу від 13.05.2023 року № 01/05-А. 17.05.2023 після прибуття в зону митного контролю відділу митного оформлення № 1 митного поста "Львів - північний" Львівської митниці, гр. ОСОБА_2 (ТзОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ», код ЄДРПОУ 44547653) відповідно до контракту на митно-брокерське обслуговування від 11.05.2023 № 0047, для митного оформлення вказаного товару у митному режимі «імпорт» подано електронну митну декларацію типу ІМ40ДЕ №UA2092300/2023/51284 з наступними товаросупровідними документами: декларація митної вартості, довіреність ТзОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ» від 17.05.2023 року, гарантійний лист "EDYNAMICS" S. R. L. від 15.05.2023 року № 18, технічні умови від 25.01.2023 року, паспорт безпеки від 25.01.2023, паспорт якості, invoice №01/05-А від 13.05.2023, зовнішньоекономічний контракт від 23.09.2022 року № 1-22/2309 та додаток до нього від 03.05.2023 року, CMR №1232850 від 13.05.2023 року.

Відповідно до вказаних документів продавцем та відправником товарів заявлено молдавську компанію "EDYNAMICS" S. R. L., MD-2060, str. Bucului, 12, Chisinau, Republic of Moldova, отримувачем, покупцем та особою, відповідальною за фінансове регулювання, - TOB «АРТХЕМ» 50102, Україна, Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Каткова, буд.71, кв. 56 (код ЄДРПО -3287117), декларантом - ТзОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ» 04112, Україна, місто Київ, вул. Парково-Сирецька, буд. 12А, офіс 2, Країна походження товару - Молдова.

Під час митного огляду товарів на центральному рівні автоматизованою системою (АСУР) були згенеровані наступні митні процедури: 101-1, 103-1, 105-2, 108-3, 113-6, 201-1, 905-3. На виконання вимог згенерованих митних процедур посадовими особами відділу митного оформлення № 1 митного поста Львів - північний" було проведено відбір зразків зазначеного товару та листом від 18.05.2023 №7.4-28-08-01/741 направлено запит до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень (далі - СЛЕД) від 17.05.2023 року №82 з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товару згідно з УКТЗЕД та встановлення характеристик, визначальних для встановлення належності товарів до наркотичних, засобів, психотропних речовин, їх аналогів, прекурсорів, сильнодіючих чи отруйних речовин.

Відповідно довисновку Львівськогоуправління експертизта дослідженьспеціалізованої лабораторіїз питаньекспертизи тадосліджень Держмитслужбивід 24.05.2023року №142000-3400-0116масова часткаметанолу упробі становить65,54мас.%(збіжність-0,10мас.%).Управлінням митнихплатежів,контролю митноївартості тамитно-тарифногорегулювання ЗЕДслужбовою запискоювід 19.06.2023року №7.4-155/41/1980повідомлено,що враховуючивимоги УКТЗЕДв редакціїЗакону України«Про митнийтариф України»від 19.10.2022№2697-IX,пояснення доУКТ ЗЕДта результатилабораторних досліджень(висновокЛьвівського управлінняекспертиз тадосліджень спеціалізованоїлабораторії зпитань експертизита дослідженьДержмитслужби від24.05.2023року №142000-3400-0116),встановлено,що кодтовару згідноз УКТЗЕД,відповідає заявленому,а опистовару повиненбути скоригований:«розчинник складнийорганічний наоснові метанолу,Solventmultifunctional"Ecosol".Розчинник багатофункціональний"Ecosol".Містить:метиловий спирт,метил-третил-бутиловийетер,а такожнезначні кількостіізопропілового спиртута води.Масова часткаметанолу становить65,54мас%».Підпунктом 215.3.4пункту 215.3статті 215Податкового кодексуУкраїни товариза кодомзгідно зУКТ ЗЕД3814009090,які відповідаютьопису «тількирозчинники.аборозріджувачі наоснові метанолу;інші готовісуміші наоснові метанолу»,під часїх ввезення на митну територію України оподатковуються акцизним податком за ставкою у розмірі 245,50 євро за 1000 літрів. Згідно з службовою управління митних платежів, контролю митної вартості митно-тарифного регулювання ЗЕД від 15.06.2023 сума недоборів по даній декларації становить 278355,77грн.

Згідно з інформацією, наявною в ЄАІС Держмитслужби (розділ «Перегляд ВМД Республіки Молдова» вказані товари митними органами суміжної країни було оформлено в режимі «експорт» за митною декларацією (CAD) №3150/2023/1024 від 13.05.2023 року. У графі 34 «Код країни походження» якої зазначено код - 643, яким відповідно до міжнародного ISO 3166 обліку кодів країн світу, позначається російська федерація. Постановою Кабінету Міністрів України від 09.04.2022 №426 заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з російської федерації.

Вказані поставки товарів здійснювалися відповідно до зовнішньоекономічного контракту № 1-22/2309 від 23.09.2022, укладеного між молдавською компанією EDYNAMICS" S. R. L. (Europe, Cyprus, Chyptron 1, Nicosia 1075), в особі адміністратора ОСОБА_3 , та TOB «АРТХЕМ» (код ЄДРПОУ 43287117), в особі директора ОСОБА_1 . Відповідно до податкових баз даних та облікової картки суб`єкта зовнішньоекономічної діяльності № 110/2019/9874, керівником ТОВ «АРТХЕМ» (код ЄДРПОУ 43287117) є громадянка України ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ).

Таким чином, на думку митного органу, громадянкою України ОСОБА_1 , директором ТОВ «АРТХЕМ», вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів та їх країни походження.

Згідно Висновку НДІСЕ №3038-Е, загальна вартість предметів правопорушення становить 822 750,00 грн.

Зазначені дії містять ознаки порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України.

Відповідно до ст.36 КУпАП,при вчиненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо. Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

Враховуючи те, що адміністративне правопорушення вчинено однією особою, суд вважає за необхідне матеріали справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 слід об`єднати в одне провадження, присвоївши єдиний унікальний номер 461/7958/23 (3/461/2770/23). Оскільки їхній спільний розгляд сприятиме, всебічному та об`єктивному дослідженні обставин справи.

ОСОБА_1 в судове засідання не прибула, хоча була належним чином повідомлена про час, дату та місце проведення судового засідання.

Відповідно до ч.4ст.526 МК України, вважаю можливим розгляд справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, що не з`явилася на виклик до суду, хоча належним чином була повідомлена про час і місце розгляду справи.

Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності Юрчак Ю.Ю. у судовому засіданні, факт вчинення ОСОБА_1 порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України заперечив. Зазначив, що 23.09.2022 року між ТОВ «АртХем» (код ЄДРПОУ 43287117) та компанією EDYNAMICS S.R.L. (Республіка Молдова) було укладено Контракт № 1-22/2309 від 23.09.2022 року (далі Контракт) (а.с. 19-26), за яким EDYNAMICS S.R.L. зобов`язувалася здійснювати продаж (поставку) на користь ТОВ «АртХем» розчинники та розріджувачі складні органічні в асортименті. Представник зазначає, що ТОВ «АртХем» до цього ніколи не здійснювало поставок Товару за вказаним Контрактом і не співпрацювало із Продавцем, а тому при характеристиці Товару обґрунтовано розраховувала на відомості, що містилися у товаросупровідних документах. В межах Контракту було замовлено поставку партій товару, які були оформлені: Інвойс (Invoice) № 01/05А від 13.05.2023 року, за яким відправником, компанією EDYNAMICS S.R.L., на адресу отримувача (імпортера) ТОВ «АртХем» повинна була бути здійснена поставка товару Розчинник багатофункціональний EcosolTM УКТ ЗЕД 3814009000 в кількості 18, 75 т. вартістю 530 євро за 1 тонну, загальною вартістю 9937, 50 Євро. Інвойс (Invoice) № 02/05А від 13.05.2023 року (а.с. 16-17), за яким відправником, компанією EDYNAMICS S.R.L., на адресу отримувача (імпортера) ТОВ «АртХем» повинна була бути здійснена поставка товару Розчинник багатофункціональний EcosolTM УКТ ЗЕД 3814009000 в кількості 21, 32 т., вартістю 530 євро за 1 тонну, загальною вартістю 11 299, 60 Євро. Відповідний розчинник призначений для використання як розчинник, розріджувач, реагент, також у виробництві продукції промислового призначення у різних галузях промисловості (хімічної, нафтохімічної, машинобудівної, будівельної, легкої). 17.05.2023 року у відділ митного оформлення № 1 митного поста «Львів- північний» Львівської митниці керівником (декларантом) ТОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ» ОСОБА_2 подано митні декларації типу ІМ40ДЕ №UA2092300/2023/51284 (23UA209230015284U2) та №UA20923 00/2023/51299 (23U А209230015299U2) для здійснення митного контролю та оформлення товару: «Розчинники складні органічні, не в аерозольній упаковці:Solvent multifunctional "Ecosol" Розчинник багатофункціональний Ecosol"-18,75 м.т.Являє собою прозору однорідну рідину відбезбарвного до світло-жовтого кольору, не містить механічних домішок таводи.Склад: 2-метил-2-метоксипропан (МТБЕ) -53% (+/-0,5%), у якості основного компоненту; метиловий спирт (метанол) -43%(+/-0,5%); ізопропіловий спирт (ізопропанол) -4% (+/-0,5%).Призначений для використання як розчинник, розріджувач, реагент, також у виробництві продукції промислового призначення у різних галузяхпромисловості (хімічної, нафтохімічної, машинобудівної, будівельної, легкої).Не містить наркотичних і психотропних речовин та прекурсорів.Торговельна марка "Ecosol''Виробник "EDYNAMICS" S.R.L.Країна виробництва MD». Відповідно до поданих товаросупровідних документів продавцем товарів є компанія «EDYNAMICS» S.R.L., а одержувачем (покупцем) ТзОВ «АРТХЕМ» (код ЄДРПОУ 43287117). Представник зазначає, що за Контрактом відповідальність за якісні показники (в т.ч. хімічний склад) Товару лежить виключно на компанії, яка виступає продавцем Товару, тому ОСОБА_1 , як директор ТОВ «АРТХЕМ» не могла знати і не знала про реальний вміст речовин у складі Товару, а відповідальність за достовірність вказаних відомостей лежить саме на продавці компанії "EDYNAMICS" S. R. L., MD-2060, str. Bucului, 12, Chisinau, Republic of Moldova. Просив провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 за вчинення нею порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, закрити у зв`язку з відсутністю в діях особи, що притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил складу зазначеного правопорушення.

Представник Львівської митниці Держмитслужби в судовому засіданні просив притягнути ОСОБА_1 до відповідальності за порушення митних правил, покликаючись на матеріали справи.

Заслухавши представника Львівської митниці Держмитслужби, представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (ч.1ст.486 МК України).

Положеннями п.3 ч.1 ст.8МК України визначено, що державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.

Відповідно до ч. 1 ст.458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідност.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління, і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення передбачена нормами права сукупність об`єктивних і суб`єктивних ознак, за наявності яких діяння можна кваліфікувати як адміністративне правопорушення. Він включає в себе об`єкт, об`єктивну сторону, суб`єкт, суб`єктивну сторону.

Об`єктом порушень митних правил є суспільні відносини, які виникають в галузі державного управління, охороняються законодавством, що встановлює митні правила, і яким завдається шкода у випадку вчинення митних правопорушень.

Об`єктивною стороною порушень митних правил є зовнішній прояв суспільно-небезпечного посягання на об`єкт, що перебуває під охороною адміністративно-правових санкцій. Об`єктивну сторону характеризують ознаки, які визначають акт зовнішньої поведінки правопорушника. До них належать діяння (дія чи бездіяльність), їх шкідливі наслідки, причинний зв`язок між діяннями й наслідками, місце, час, обстановка, спосіб, знаряддя та засоби вчинення порушень митних правил.

Суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами посадові особи цих підприємств.

При цьому, відповідно до п.43 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України, під посадовими особами підприємств слід розуміти керівників та інших працівників підприємств (резидентів та нерезидентів), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених МК України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними в установленому законом порядку.

Суб`єктивну сторону адміністративного правопорушення становить пов`язаний з його вчиненням психічний стан особи. До ознак, властивих суб`єктивній стороні, належать вина, мотив і мета вчинення правопорушення.

Отже, підставою для складання протоколу про порушення митних правил є наявність усіх елементів складу адміністративного правопорушення. Відсутність хоча б однієї з ознак означає відсутність складу в цілому.

Відповідно до ч. 1ст. 483 МК України, адміністративна відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Склад даного правопорушення передбачає виключно умисну форму вину, оскільки передбачає досягнення мети ухилення від митного контролю.

Відповідно до роз`яснень, наведених упостанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»порушення митних правил, відповідальність за яке встановленаст. 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.

Згідно з п.4 вказаної постанови судам необхiдно враховувати, що документами, що мiстять неправдивi данi, є, зокрема, такi, в яких вiдомостi щодо сутi угоди, найменування, асортименту, ваги, кiлькостi чи вартостi товарiв, а також їх вiдправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезенi чи в яку перемiщуються, не вiдповiдають дійсності.

Встановлено, що митним органом ОСОБА_1 ставиться у вину вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 483 МК України, а саме вчинення дій на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування та кількості товару.

Відповідно до матеріалів адміністративної справи, на думку митного органу, порушення ОСОБА_1 полягало у поданні митному органу України, як підстави для переміщення товару, підроблених документів чи документів, які містять недостовірні відомості щодо отримувача вантажу.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Однак, суд вважає, що при складанні протоколу про порушення митних правил, митним органом не були враховані наступні обставини.

Так, 23.09.2022 року між ТОВ «АртХем» (код ЄДРПОУ 43287117) та компанією EDYNAMICS S.R.L. (Республіка Молдова) було укладено Контракт № 1-22/2309 від 23.09.2022 року, за яким EDYNAMICS S.R.L. зобов`язувалася здійснювати продаж на користь ТОВ «АртХем» розчинники та розріджувачі складні органічні в асортименті.

ТОВ «АртХем» до цього ніколи не здійснювало поставок Товару за вказаним Контрактом і не співпрацювало із Продавцем, а тому при характеристиці Товару обґрунтовано розраховувала на відомості, що містилися у товаросупровідних документах.

В межах Контракту було замовлено поставку партій товару, які були оформлені:

1)Інвойс (Invoice) № 01/05А від 13.05.2023 року, за яким відправником, компанією EDYNAMICS S.R.L., на адресу отримувача (імпортера) ТОВ «АртХем» повинна була бути здійснена поставка товару Розчинник багатофункціональний EcosolTM УКТ ЗЕД 3814009000 в кількості 18, 75 т. вартістю 530 євро за 1 тонну, загальною вартістю 9937, 50 Євро.

2)Інвойс (Invoice) № 02/05А від 13.05.2023 року (а.с. 16-17), за яким відправником, компанією EDYNAMICS S.R.L., на адресу отримувача (імпортера) ТОВ «АртХем» повинна була бути здійснена поставка товару Розчинник багатофункціональний EcosolTM УКТ ЗЕД 3814009000 в кількості 21, 32 т. вартістю 530 євро за 1 тонну, загальною вартістю 11 299, 60 Євро.

Відповідний розчинник призначений для використання як розчинник, розріджувач, реагент, також у виробництві продукції промислового призначення у різних галузях промисловості (хімічної, нафтохімічної, машинобудівної, будівельної, легкої).

17.05.2023 року у відділ митного оформлення № 1 митного поста «Львів- північний» Львівської митниці керівником (декларантом) ТОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ» ОСОБА_2 подано митні декларації типу ІМ40ДЕ №UA2092300/2023/51284 (23UA209230015284U2) та №UA20923 00/2023/51299 (23U А209230015299U2) для здійснення митного контролю та оформлення товару: «Розчинники складні органічні, не в аерозольній упаковці:Solvent multifunctional "Ecosol" Розчинник багатофункціональний Ecosol"-18,75 м.т.Являє собою прозору однорідну рідину відбезбарвного до світло-жовтого кольору, не містить механічних домішок таводи.Склад: 2-метил-2-метоксипропан (МТБЕ) -53% (+/-0,5%), у якості основного компоненту; метиловий спирт (метанол) -43%(+/-0,5%); ізопропіловий спирт (ізопропанол) -4% (+/-0,5%).Призначений для використання як розчинник, розріджувач, реагент, також у виробництві продукції промислового призначення у різних галузяхпромисловості (хімічної, нафтохімічної, машинобудівної, будівельної, легкої).Не містить наркотичних і психотропних речовин та прекурсорів.Торговельна марка "Ecosol''Виробник "EDYNAMICS" S.R.L.Країна виробництва MD».

Відповідно до поданих товаросупровідних документів, продавцем товарів є компанія «EDYNAMICS» S.R.L., а одержувачем (покупцем) ТзОВ «АРТХЕМ» (код ЄДРПОУ 43287117).

Під час здійснення митного контролю (митного огляду), здійснено відбір проб (зразків) товарів для проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів, згідно з УКТ ЗЕД. Відповідно до висновків Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 24.05.2023 №142000-3400-0116 та №142000-3400-0117 встановлено, що склад проби не узгоджується із заявленим в графі 31 митних декларації типу ІМ40ДЕ №UA2092300/2023/51284 (23UA209230015284U2) та №UA2092300/2023/51299 (23UA209230015299U2).

Встановлено,що домитного оформленняподавались наступнідокументи:

1)Гарантійні листи за вих. № 18 та № 19 від 15.05.2023 року (а.с. 27), за якими експортер повідомив, що Товар Розчинник універсальний: Solvent multifunctional "EcosolTM" / Розчинник багатофункціональний "EcosolTM, що поставляється відповідно до інвойсів No 01/05-А від 13.05.2023 року та No 02/05-А від 13.05.2023 року являє собою прозору однорідну рідину від безбарвного до світло-жовтого кольору, не містить механічних домішок та води. Склад: 2-метил-2-метоксипропан (МТБЕ) - 53% (+/- 0,5%), у якості основного компоненту; метиловий спирт (метанол) - 43% (+/- 0,5%); ізопропіловий спирт (ізопропанол) - 4% (+/- 0,5%). Призначений для використання як розчинник, розріджувач, реагент, також у виробництві продукції промислового призначення у різних галузях промисловості (хімічної, нафтохімічної, машинобудівної, будівельної, легкої).

2) Сертифікати якості № 1 та № 2 від 12.05.2023 року (а.с. 15), за якими визначено, що норма згідно технічних умов вмісту речовини 2-метил-2-метоксипропан (МТБЕ) становить від 45% до 85%, норма метилового спирту (метанолу) становить від 10% до 48; а норма ізопропілового спирту (ізопропанолу) становить від 3% до 15%. Фактичні показники наступні: 2-метил-2-метоксипропан (МТБЕ) - 53% (+/- 0,5%), у якості основного компоненту; метиловий спирт (метанол) - 43% (+/- 0,5%); ізопропіловий спирт (ізопропанол) - 4% (+/- 0,5%).

3) Safety Data Sheet (SDS) від 25.01.2023 року (а.с. 40-51), за яким норма згідно технічних умов вмісту речовини 2-метил-2-метоксипропан (МТБЕ) становить від 45% до 85%, норма метилового спирту (метанолу) становить від 10% до 48; а норма ізопропілового спирту (ізопропанолу) становить від 3% до 15%.

З пункту 2.1. Контракту № 1-22/2309 від 23.09.2022 року вбачається, що якість товару, який підлягає поставці по цьому Контракту та/або за додатками до цього Контракту повинна відповідати Паспорту (сертифікату) якості.

Згідно з пунктом 2.2. Контракту № 1-22/2309 від 23.09.2022 року, якість товару, який підлягає поставці по цьому Контракту та/або за додатками до цього Контракту повинна визначатися по кожній партії Товару у відповідності з методикою, стандартами, діючими в Республіці Молдова на момент відвантаження і підтверджується Сертифікатом/ Паспортом якості.

Відповідно до пункту 2.3. Контракту № 1-22/2309 від 23.09.2022 року, відповідальність Продавця за якість Товару, що підлягає поставці, обмежується вимогами, що викладені у пункті 2.1. Контракту

При цьому, виходячи із наданих Продавцем документів на партії Товару, зокрема гарантійних листів за вих. № 18 та № 19 від 15.05.2023 року, сертифікатів якості № 1 та № 2 від 12.05.2023 року та Safety Data Sheet (SDS) від 25.01.2023 року, у Покупця (ТОВ «АртХем») були відсутні підстави вважати, що хімічний склад Товару (в т.ч. частка метилового спирту (метанолу) не відповідає тим показникам, які були вказані Продавцем у товаросупровідних документах.

Також судом встановлено, що Львівською митницею було скеровано запити до директора компанії "EDYNAMICS" S. R. L. Євгенія Поліводи, однак жодних пояснень так і не отримано.

При дослідженні митних декларацій встановлено, що формування опису товару у графі 31 митних декларації типу ІМ40ДЕ №UA2092300/2023/51284 (23UA209230015284U2) та №UA2092300/2023/51299 (23UA209230015299U2) здійснювалося ТОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ» через ОСОБА_2 , про що вказано в графі 14 таких митних декларацій. При цьому, ТОВ «ПРІОРІТІ КАСТОМС КОНСАЛТ» представляло ТОВ «АРТХЕМ» у відносинах із Львівською митницею на підставі Контракту на митно-брокерське обслуговування № 0047 від 11 травня 2023 року, який був поданий до митного оформлення.

Як вбачається із письмових пояснень ОСОБА_2 , останній зазначив наступне: «Мною проведено декларування. Враховуючи, що одержувачем надано документи, в яких містилася інформація, яка містила склад товару, його характеристики, дані виробника. Я розумів, що це перша поставка товару і що може здійснюватися відбір зразків, у мене не виникало сумніві, що може бути невідповідність товару….Вважаю, що подані представником фірми документи, а саме: паспорт якості № 1, № 2 від 12.05.23 року, технічні умови від 25.01.2023 року, Safety Data (SDS) від 25.01.2023 року, чітко вказували, що частка метанолу становить менше 50%. На запитання звідки я взяв інформацію про країну походження повідомляю, що в товаросупровідній документації є інформація про країну походження Молдова, що зазначається в інвойсах та документації до контракту. Відповідно до чинних норм законодавства визначено, що на перелік товарів визначених законом є обов`язковим надання сертифікату походження, коду товару 3814909000 в цьому переліку немає, тому сертифікат походження не є обов`язковим, тому в отримувача я не вимагав, достатньо інвойсу».

Відтак, митний брокер ОСОБА_2 підтвердив, що відомості про хімічний склад товару були використані із товаросупровідних документів і сумнівів у таких документах не виникало.

Суд погоджується з доводами сторони захисту, що документи не містять будь-яких ознак підробки чи фальсифікацій, а також виправлень чи закреслень, не визнавалися недійсними, а тому сумнівів у їх достовірності не було ані в митного брокера, ані в ТОВ «АРТХЕМ».

Більше того, судом з`ясовано, що після отримання ТОВ «АРТХЕМ» висновків експертизи щодо невідповідності хімічного стану Товару наданим Продавцем документам, 21.06.2023 року ОСОБА_1 , як директором ТОВ «АРТХЕМ» було оформлено і скеровано на адресу Продавця Акт рекламації № 1 до Контракту № 1-22/2309 від 23.09.2022 року, згідно з яким: «У зв`язку з тим, що заявлений Розчинник багатофункціональний "EcosolTM" не відповідає за своїм змістом компонентів, не відповідає наданим Паспортом якості No 1 від 12 травня 2023 року та Паспорту якості No 2 від 12 травня 2023 року, виданих Компанією "EDYNAMICS" S.R.L., а також Технічним умовам та SDS, дана партія Розчинника багатофункціонального EcosolTM вважається неякісною (бракованою). Інформуємо Вас про відмову в отриманні даного Розчинника багатофункціонального EcosolTM на підставі пунктів 2.1, 2.2, 2.3, 5.4 цього Контракту No 1-22/2309 від 23 вересня 2022 року та просимо Вас поставити на адресу ТОВ «АртХем» Розчинник багатофункціональний "EcosolTM" відповідної якості та вартості, заявленої у Додатку No 1 від 03 травня 2023 року до Контракту № 1-22/2309 від 23 вересня 2022 року.»

Окрім цього, 21.06.2023 року між ТОВ «АРТХЕМ» та Компанією "EDYNAMICS" S.R.L. оформлено додаткову угоду № 1 від 21.06.2023, якою вирішено доповнити Контракт пунктом 5.4., згідно з яким «5.4. У разі виявлення якісних недоліків, які виникли до передачі Товару Покупцю, при митному оформленні, при прийманні Покупцем, процесі передпродажної підготовки Покупцем, Продавець зобов`язується замінити Покупцеві неякісний Товар на аналогічний належної якості за письмовою претензією (Актом рекламації) останнього. Повернення неякісного або бракованого Товару здійснюється протягом 30 (тридцяти) робочих днів з моменту отримання претензії (Акту рекламації). Якщо Продавець не вивезе Товар у протягом зазначеного терміну, Покупець має право повернути його Продавцю з відшкодуванням понесених витрат у порядку, передбаченому цим Контрактом».

Відтак, суд приходить до переконання, що всі відомості щодо хімічного складу, а отже й коду УКТЗЕД товару були взяті, виключно, виходячи із товаросупровідних документів, відповідальність за які, як і за якість товару, несе виключно Продавець - компанія «EDYNAMICS» S.R.L.

Відповідно до ч. 2 ст. 251 КУпАП, обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихстаттею 255цього Кодексу.

Відповідно до ст. 495 МК України, протокол про порушення митних правил є ключовим доказом по справ про порушення митних правил.

Згідно зі ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Докази по справі мають бути належними та допустимими. Належний доказом - це доказ, зміст якого відтворює фактичну обставину, що має значення для правильного вирішення справи. До того ж фактичні дані - це дані, які маючи зв`язок із фактами предмета доведення, здатні підтвердити існування чи відсутність доказуваних фактів. Допустимим вважається той доказ, який був отриманий у встановленому законом порядку і передбаченими способами, а також, коли законодавець допускає його використання.

Відповідно дост. 488 МК України, провадження у справі про порушення митних правил вважається розпочатим з моменту складення протоколу про порушення митних правил.

Відповідно до ч. 1ст. 487 Митного Кодексу України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

В процесі провадження у справі митним органом не дотримано принципу повноти дослідження обставин справи, що суттєво впливає на об`єктивність рішення у провадженні, а також не здобуто такої сукупності доказів, яка обґрунтовує зроблені у протоколі висновки, як такі, що не залишають місця сумнівам.

Відповідно до положень статті 62 Конституції України, особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Обов`язок всебічного і неупередженого дослідження судом усіх обставин справи у цьому контексті означає, що для того, щоб визнати винуватість доведеною поза розумним сумнівом, версія обвинувачення (в даному випадку митного органу) має пояснювати всі встановлені судом обставини, що мають відношення до події, яка є предметом судового розгляду. Суд не може залишити без уваги ту частину доказів та встановлених на їх підставі обставин лише з тієї причини, що вони суперечать версії відображеній у протоколі, як суть правопорушення. Наявність таких обставин, яким версія митного органу не може надати розумного пояснення або які свідчать про можливість іншої версії інкримінованої події, є підставою для розумного сумніву в доведеності вини особи.

Законодавець вимагає, щоб будь-який обґрунтований сумнів у тій версії події, яку надало обвинувачення(в даному випадку митний орган), був спростований фактами, встановленими на підставі допустимих доказів, і єдина версія, якою розумна і безстороння людина може пояснити всю сукупність фактів, установлених у суді, є та версія подій, яка дає підстави для визнання особи винною у інкримінованих діях.

Оцінивши усі докази по справі в їх сукупності,суд виходячи із загальних засад державної митної справи,законності,презумпції невинуватості,створивши необхідні умови для реалізації сторонами їхніх процесуальних прав та обов`язків,приходить до висновку,що підчас розгляду даної справи не здобуто та суду не надано достатніх,належних,достовірних та допустимих доказів вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.

Статтею 1 КУпАП,передбачено завдання цього ж кодексу: охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням.

Суд, аналізуючи викладені обставини та керуючись конституційним принципом презумпції невинуватості, вказаним в ст. 62 Конституції України(тобто вина особи, яка притягається до відповідальності повинна бути доведена органом який склав протокол, а доводи вини повинні ґрунтуватися на доказах, об`єктивність яких не викликала б жодних сумнівів), вважає що митним органом не було надано достовірних доказів на підтвердження вини особи та її винність не доведена, а тому це є підставою для закриття провадження по справі, через відсутність складу адміністративного правопорушення, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Відповідно до ст.527 МК України, у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов: 1) про проведення додаткової перевірки; 2) про накладення адміністративного стягнення; 3) про закриття провадження у справі.

З урахуванням наведеного, провадження по справі підлягає закриттю, за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Крім того,товар, який був вилучений Львівською митницею Держмитслужби Українинеобхідно повернути власнику ОСОБА_1 .

Керуючись ст.ст. 458, 459, 461, 483, 486, 527, 528 МК України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 МК України закрити за відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Товар, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил №0752/209000/23від 19.06.2023року повернути ОСОБА_1 для належного митного оформлення або для вивезення за межі митної території України.

Товар, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил №0753/209000/23від 19.06.2023року від19.06.2023року повернути ОСОБА_1 для належного митного оформлення або для вивезення за межі митної території України.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м.Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Суддя Х.М. Мисько

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення28.11.2023
Оприлюднено04.12.2023
Номер документу115302516
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/7958/23

Постанова від 02.02.2024

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Белена А. В.

Постанова від 28.11.2023

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Мисько Х. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні