Ухвала
від 28.11.2023 по справі 554/11263/23
ОКТЯБРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ПОЛТАВИ

Дата документу 28.11.2023Справа № 554/11263/23 Провадження № 1-кс/554/14838/2023

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 листопада 2023 р. слідчий суддя Октябрського районного суду м. Полтави ОСОБА_1 ,

за участю секретаря- ОСОБА_2 ,

розглянувши в залі суду в м. Полтава клопотання слідчого Першого слідчого відділу (з дислокацією у м. Полтаві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Полтаві ОСОБА_3 про арешт майна

матеріали досудового розслідування, внесеного 03.07.2020 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42020171240000097 за фактом вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Першим слідчим відділом (з дислокацією у м. Полтаві) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Полтаві, запроцесуального керівництва Полтавської обласної прокуратури здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиногореєстру досудових розслідувань за № 42020171240000097від 03.07.2020 запідозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченогоч. 2 ст. 367 КК України.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Ст. 68 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Статтею 14Конституції Україниустановлено,що земляє основнимнаціональним багатством,що перебуваєпід особливоюохороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно до п. г ч. 1 ст. 5 Земельного кодексу України в редакції від 03.04.2016 (далі ЗК України) земельне законодавство базується на принципі забезпечення раціонального використання та охорони земель.

Пунктом є1) ст. 151 ЗКУкраїни визначено,що доповноважень центральногооргану виконавчоївлади,що реалізуєдержавну політикуу сферіземельних відносин,належить розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом.

Частиною 2 ст. 78 ЗК України визначено, що право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

Частиною 4 ст. 122 ЗК України визначено, що центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Частиною 2 ст. 116 ЗК України регламентовано, що набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15 в редакції від 14.01.2015 (далі Положення) Держгеокадастр є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем`єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності та земельних відносин, а також у сфері Державного земельного кадастру.

Згідно зп.3Положення основнимизавданнями Держгеокадаструє: 1)реалізація державноїполітики усфері топографо-геодезичноїі картографічноїдіяльності таземельних відносин,а такожу сферіДержавного земельногокадастру; 2)надання адміністративнихпослуг згідноіз законому відповіднійсфері; 3) внесення на розгляд Віце-прем`єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у зазначеній сфері, крім пропозицій щодо формування державної політики з використання і охорони земель сільськогосподарського призначення, які вносяться на розгляд Міністра аграрної політики та продовольства.

Відповідно до п.п. 27, 31, 38, 40, 45, 50 п. 4, Положення Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань: організовує виконання на відповідній території робіт із землеустрою та оцінки земель, що проводяться з метою внесення відомостей до Державного земельного кадастру; розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначенихЗемельним кодексом України, безпосередньо або через визначені в установленому порядку його територіальні органи; забезпечує підготовку та здійснення організаційних, економічних, екологічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання та охорону земель, їх захист від шкідливого антропогенного впливу, дотримання режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, інших територій; здійснює землеустрій, у тому числі забезпечує проведення державної інвентаризації земель; забезпечує створення, формування і ведення Державного фонду документації із землеустрою; здійснює державний нагляд у сфері землеустрою; погоджує в межах повноважень, передбачених законом, документацію із землеустрою.

Згідно з п. 7 Положення Держгеокадастр здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Пунктом 1положення проУправління (Відділ)Держгеокадастру урайоні,яке затвердженонаказом Міністерстварегіонального розвитку,будівництва тажитлово-комунальногогосподарства Українивід 03.02.2015№ 14(далі Положенняпро Управління(Відділ)Держгеокадастру урайоні)управління (Відділ)Держгеокадастру урайоні (далі-Управління (Відділ))є територіальниморганом Держгеокадастру.Управління (Відділ)підпорядковане Держгеокадаструта відповідноГоловному управліннюДержгеокадастру вобласті. Голова відповідної місцевої державної адміністрації координує діяльність Управління (Відділу) і сприяє йому у виконанні покладених на нього завдань.

Відповідно до п.п. 4, 10, 18, 20, 21, 22, 24 п. 4. Положення про Управління (Відділ) Держгеокадастру у районі Управління (Відділ) відповідно до покладених на нього завдань: подає у встановленому порядку пропозиції щодо розпорядження землями державної та комунальної власності, встановлення меж району, села і селища, регулювання земельних відносин; здійснює державну реєстрацію земельних ділянок, обмежень у їх використанні; здійснює землеустрій, у тому числі забезпечує проведення державної інвентаризації земель; забезпечує створення, формування і ведення місцевого фонду документації із землеустрою; здійснює державний нагляд у сфері землеустрою; проводить відповідно до законодавства моніторинг земель та охорону земель; погоджує в межах повноважень, передбачених законом, документацію із землеустрою.

Як визначено п. 9 Положення про Управління (Відділ) Держгеокадастру у районі Управління (Відділ) очолює начальник, який призначається на посаду Головою Держгеокадастру за пропозицією начальника Головного управління Держгеокадастру в області та за погодженням з Віце-прем`єр-міністром України - Міністром регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України та звільняється з посади Головою Держгеокадастру.

Згідно п.п. 1, 2 п. 10 Положення про Управління (Відділ) Держгеокадастру у районі Начальник Управління (Відділу): здійснює керівництво Управлінням (Відділом), несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності; організовує та забезпечує виконання Управлінням (Відділом)Конституціїта законів України, постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, доручень Прем`єр-міністра України, наказів Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, наказів Міністерства аграрної політики та продовольства України, доручень Віце-прем`єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, його першого заступника та заступників, наказів Держгеокадастру, доручень Голови Держгеокадастру та його заступників, наказів Головного управління Держгеокадастру в області, розпоряджень голови місцевої державної адміністрації.

Відповідно до ч. 1 ст. 186-1 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.

Частиною 5 статті 186-1 ЗК України передбачено, що органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

Згідно з ч. 6 ст. 186-1 ЗК України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

Відповідно доч.4ст.18КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Наказом голови Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 14.12.2015 № 1661-то ОСОБА_4 призначено на посаду начальника відділу Держгеокадастру у Семенівському районі Полтавської області.

Таким чином, ОСОБА_4 відповідно до ст.ст. 11, 25 Закону України «Про державну службу», ч. 4 ст. 18 КК України, Положення, Положення про Управління (Відділ) Держгеокадастру у районі перебуваючи на посаді начальника відділу Держгеокадастру у Семенівському району Полтавської області, являється службовою особою, яка здійснює функції представника влади.

Відповідно до державного акта на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ № 228003, земельна ділянка площею 118,00 га, розташована на території Веселоподільської сільської ради Семенівського району Полтавської області, надана Державному підприємству «Лубенське лісове господарство» для ведення лісового господарства на підставі розпорядження голови Семенівської районної державної адміністрації від 20.01.2010 № 44. Державний акт зареєстровано в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за № 031056200017 від 29.12.2010. Кадастровий номер земельної ділянки 5324581200:00:004:0003.

При цьому, 21.10.2009 начальником відділу Держкомзему у Семенівському районі Полтавської області ОСОБА_4 перед реєстрацією права постійного користування ДП «Лубенське лісове господарство» вищевказаної земельної ділянки, під час виготовлення технічної документації із землеустрою по ній погоджено технічне завдання на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право постійного користування земельними ділянками ДП «Лубенське лісове господарство» на території Веселоподільської сільської ради, Семенівського району, Полтавської області.

Окрім цього, начальником відділу Держкомзему у Семенівському районі Полтавської області ОСОБА_4 видано та підписано висновок про наявні обмеження (обтяження) щодо використання земельних ділянок за № 01-26/1037 від 21.10.2009, відповідно до якого на підставі клопотання ДП «Лубенське лісове господарство», розпорядження голови обласної державної адміністрації від 26.12.2008 № 446 та голови Семенівської районної державної адміністрації від 25.11.2002 № 513, враховуючи місце розташування земельних ділянок, відділ Держкомзему у Семенівському районі вважає за доцільне надати у постійне користування ДП «Лубенське лісове господарство» земельні ділянкизагальною площею-132,1га зних:діл.1-14,1га;діл.2-118,0га дляведення лісовогогосподарства (код5.1-згідноУКЦВ3)на територіїВеселоподільської сільськоїради,Семенівського району,Полтавської областікадастровий номерземельної ділянки5324581200:00:004:0002 та кадастровий номер земельної ділянки 5324581200:00:004:0003. Відповідно до даного висновку, земельні ділянки мають обмеження та обтяження: зміна цільового призначення, дотримання режиму використання земель для охорони санітарних та санітарно-захисних норм.

Так, 15.02.2016 до ГУ Держгеокадастру у Полтавській області із клопотанням про надання дозволу на виготовлення проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 101 га (пасовища) із земель сільськогосподарського призначення державної власності, для передачі в оренду терміном на 25 років, для ведення фермерського господарства, яка розташована на території Весеподільської сільської ради (за межами населених пунктів) Семенівського району Полтавської області звернувся ОСОБА_5 , у зв`язку із чим, ГУ Держгеокадастру у Полтавській області видано наказ від 01.03.2016 № 1485-СГ про надання дозволу на розробку проєкту землеустрою.

В подальшому, ФОП ОСОБА_6 виготовлено проєкт землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ОСОБА_5 для ведення фермерського господарства (код КВЦПЗ 01.02) на території Весеподільської сільської ради Семенівського району Полтавської області, із кадастровим номером 5324581200:00:004:0019, який подано для затвердження до ГУ Держгеокадастру у Полтавській області.

При цьому, відповідно до висновку експерта № КСЕ-19/117-22/14228 від 01.06.2023 встановлено накладання земельних ділянок, а саме земельної ділянки з кадастровим номером 5324581200:00:004:0003, яка передана у постійне користування ДП «Лубенськелісове господарство» та земельної ділянки з кадастровим номером 5324581200:00:004:0019, який подано для затвердження до ГУ Держгеокадастру у Полтавській області ОСОБА_5 , в результаті чого площа накладання земельних ділянок складає 57,5056 га.

Відповідно до Наказу Державного Комітету України із земельних ресурсів № 548 від 23.07.2010«Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель» (в редакції від 25.12.2015) землі лісогосподарського призначення - землі, вкриті лісовою рослинністю, а також не вкриті лісовою рослинністю, нелісові землі, які надані та використовуються для потреб лісового господарства, крім земель, зайнятих зеленими насадженнями у межах населених пунктів, які не віднесені по категорії лісів, а також земель, зайнятих окремими деревами і групами дерев, чагарниками на сільськогосподарських угіддях, присадибних, дачних і садових ділянках.

Згідно з ст. 55, 56, 57 ЗК України до земельлісогосподарського призначенняналежать землі,вкриті лісовоюрослинністю,а такожне вкритілісовою рослинністю,нелісові землі,які наданіта використовуютьсядля потреблісового господарства.Землі лісогосподарськогопризначення можутьперебувати удержавній,комунальній таприватній власності. Земельні ділянкилісогосподарського призначенняза рішенняморганів виконавчоївлади абоорганів місцевогосамоврядування надаютьсяв постійнекористування спеціалізованимдержавним абокомунальним лісогосподарськимпідприємствам,іншим державнимі комунальнимпідприємствам,установам таорганізаціям,у якихстворено спеціалізованіпідрозділи,для веденнялісового господарства.

Ст. ст. 7, 8, 17 Лісового кодексу України (далі - ЛК України) визначено, що

ліси можуть перебувати в державній, комунальній та приватній власності.

У державнійвласності перебуваютьусі лісиУкраїни,крім лісів,щоперебувають укомунальній абоприватній власності.Праводержавної власностіна лісинабувається іреалізується державоюв особіКабінету МіністрівУкраїни,Ради міністрівАвтономної РеспублікиКрим,місцевих державнихадміністрацій відповіднодо закону. У постійнекористування лісина земляхдержавної власностідля веденнялісового господарствабез встановленнястроку надаються спеціалізованимдержавним лісогосподарським підприємствам,іншим державним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані лісогосподарські підрозділи. Право постійного користування лісами посвідчується державним акти на право постійного користування земельною ділянкою.

Відповідно до ч. 9 ст. 149 ЗК України Кабінет Міністрів України вилучає земельні ділянки державної власності, які перебувають у постійному користуванні, - ріллю, багаторічні насадження для несільськогосподарських потреб, ліси для нелісогосподарських потреб, а також земельні ділянки природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного призначення та суб`єктів господарювання залізничного транспорту загального користування у зв`язку з їх реорганізацією шляхом злиття під час утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування відповідно доЗакону України Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування крім випадків, визначених частинами п`ятою - восьмою цієї статті, та у випадках, визначених статтею 150 цього Кодексу.

Водночас, Кабінетом Міністрів України дозвіл на вилучення земельної ділянки лісового фонду кадастровий номер 5324581200:00:004:0003не надавався.

Згідно частин5,6ст.151ЗК Україниюридичні особи,зацікавлені увикупі земельнихділянок,звертаються зклопотанням пропогодження місцярозташування об`єктадо відповідноїсільської,селищної,міської,районної,обласної ради,Ради міністрівАвтономної РеспублікиКрим,місцевої державноїадміністрації.Клопотання щодопогодження місцярозташування об`єктаза рахунокземель,викуп якихпровадиться КабінетомМіністрів Українита ВерховноюРадою АвтономноїРеспубліки Крим,подається відповіднодо Радиміністрів АвтономноїРеспубліки Крим,обласних,Київської таСевастопольської міськихдержавних адміністрацій.До клопотаннядодаються:а)обґрунтування необхідностівикупу та/абовідведення земельноїділянки; б)зазначене навідповідному графічномуматеріалі бажанемісце розташуванняоб`єктаз орієнтовнимирозмірами земельноїділянки; в)нотаріально засвідченаписьмова згодаземлевласника (землекористувача)на викупземельної ділянки(їїчастини)(крімвикупу земельноїділянки (їїчастини)з підстав,що допускаютьможливість їїпримусового відчуженняз мотивівсуспільної необхідності)із зазначеннямрозмірів передбаченоїдля викупуземельної ділянкита умовїї викупу; г) копія установчих документів.

В цей же час, ДП «Лубенське лісове господарство», Полтавське обласне управління лісового та мисливського господарства, Державне агентство лісових ресурсів України дозвіл на вилучення земельної ділянки лісового фонду кадастровий номер 5324581200:00:004:0003не надавали.

Відповідно до п. а ч. 1 ст. 156 ЗК України власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок: вилучення (викупу) сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників для потреб, не пов`язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом.

Статтею 207ЗК Українивстановлено,що втратисільськогосподарського ілісогосподарського виробництвавключають втратисільськогосподарських угідь,лісових земельта чагарників,а такожвтрати,завдані обмеженняму землекористуванніта погіршеннямякості земель. Відшкодуваннюпідлягають втратисільськогосподарських угідь(ріллі,багаторічних насаджень,перелогів,сінокосів,пасовищ),лісових земельта чагарниківяк основногозасобу виробництвав сільськомуі лісовомугосподарстві внаслідоквилучення (викупу)їх дляпотреб,не пов`язанихіз сільськогосподарськимі лісогосподарськимвиробництвом. Відшкодуваннюпідлягають такожвтрати,завдані обмеженнямправ власниківземлі іземлекористувачів,у томучислі орендарів,або погіршеннямякості угідьвнаслідок негативноговпливу,спричиненого діяльністюгромадян,юридичних осіб,органів місцевогосамоврядування абодержави,а такожу зв`язкуз виключеннямсільськогосподарських угідь,лісових земельі чагарниківіз господарськогообігу внаслідоквстановлення охоронних,санітарних таінших захиснихзон. Втратисільськогосподарського ілісогосподарського виробництвакомпенсуються незалежновід відшкодуваннязбитків власникамземлі таземлекористувачам. Втрати сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва визначаються у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993 № 283 затверджено Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачем. Вказаним Порядком установлено, що власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні вилученням (викупом) та тимчасовим зайняттям земельних ділянок, встановленням обмежень щодо їх використання, погіршенням якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей земельних ділянок або приведенням їх у непридатний для використання стан та неодержанням доходів у зв`язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок. Відшкодуванню підлягають: вартість лісових і деревно-чагарникових насаджень.

Відповідно до п. 2, 3 Порядку визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню, затвердженого Постановою КМУ від 17.11.1997р. №1279 в редакції від 27.11.2015 втрати лісогосподарського виробництва, спричинені вилучення лісових угідь (вкритих лісовою рослинністю земель, незімкнутих лісови культур, лісових розсадників, плантацій, рідколісся, згарищ, загибл насаджень, зрубів, галявин, лісових шляхів, просік, протипожежних розривів тощо), для використання їх у цілях, не пов?язаних з веденням лісового господарства, визначаються на основі нормативів втрат по Автономія Республіці Крим, областях, містах Києву та Севастополю за формулою (зазначені у постанові). Втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, спричинені обмеженням прав власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, або погіршенням якості земель, зумовленим впливом діяльності підприємств, установ і організацій, визначаються за формулою (зазначеній у постанові).

Отже, враховуючи, що земельна ділянка з кадастровим номером 5324581200:00:004:0019, яка запроектована до відведення, накладається на частину земельної ділянки лісогосподарського призначення з кадастровим номером 5324581200:00:004:0003, що надана в постійне користування ДП «Лубенське лісове господарства», то в проєкті землеустрою, відповідно до приписів Земельного кодексу України, Постанови «Про розміри та Порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню» та Постанови «Про Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам» має бути розрахунок розміру втрат лісогосподарського виробництва та розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів.

В цей же час, проєкт землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ОСОБА_5 для ведення фермерського господарства (код КВЦПЗ 01.02) на території Весеподільської сільської ради Семенівського району Полтавської області, із кадастровим номером 5324581200:00:004:0019, такого розрахунку не містить, що не відповідає вимогам ст. ст. 95, 152, 156, 207 ЗК України, п.п. 2, 3 Постанови «Про розміри та Порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню» та п. 1 Постанови від 19 квітня1993№ 284 «Про Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам».

Водночас, ОСОБА_4 , у силу наявного професійного досвіду здобутого за тривалий період роботи в територіальному органі Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та органах правонаступником яких є Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, перебуваючи на посаді начальника відділу Держгеокадастру у Семенівському району Полтавської області, 22.04.2016, у невстановлені досудовим розслідуванням час та місці, неналежно виконуючи покладені на нього службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, діючи необережно, не передбачаючи, що у результаті його поведінки може бути завдано тяжких наслідків, хоча повинен був і міг це передбачити, належним чином не перевіривши, що земельна ділянка кадастровий номер 5324581200:00:004:0003 відноситься до земель лісового фонду та перебуває у постійному користуванні ДП «Лубенське лісове господарство», маючи для цього реальні умови та можливості, незважаючи на те, що ним 21.10.2009 у невстановлені досудовим розслідуванням час та місці видано та підписано висновок про наявні обмеження (обтяження) щодо використання земельних ділянок за № 01-26/1037 від 21.10.2009, відповідно до якого земельна ділянка кадастровий номер 5324581200:00:004:0003 має обмеження та обтяження щодо зміни цільового призначення, дотримання режиму використання земель для охорони санітарних та санітарно-захисних норм, підписав висновок про погодження проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ОСОБА_5 для ведення фермерського господарства (код КВЦПЗ 01.02) загальною площею 101 га на території Весеподільської сільської ради, Семенівського району, Полтавської області, із кадастровим номером 5324581200:00:004:0019 за № 41/41-16 від 22.04.2016 в якому зазначено, що вказана земельна ділянка відноситься до земель сільськогосподарського призначення, при тому, що вона на 57,5056 га накладається на земельну ділянку кадастровий номер 5324581200:00:004:0003, яка відноситься до земель лісового фонду.

В подальшому, на підставі наданого ОСОБА_4 висновку ГУДержгеокадастру у Полтавській області наказом № 4349-СГ від 01.07.2016 затверджено проєкт землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ОСОБА_5 для ведення фермерського господарства (код КВЦПЗ 01.02) загальною площею 101 га на території Весеподільської сільської ради Семенівського району Полтавської області, із кадастровим номером 5324581200:00:004:0019 та 05.07.2016 укладено договір оренди між ГУ Держгеокадастру у Полтавській області в особі в.о. начальника ОСОБА_7 та ОСОБА_5 .

При цьому, внаслідок протиправних дій ОСОБА_4 , які виразилися у підписанні висновку про погодження проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ОСОБА_5 для ведення фермерського господарства (код КВЦПЗ 01.02) загальною площею 101 га на території Весеподільської сільської ради Семенівського району Полтавської області, із кадастровим номером 5324581200:00:004:0019, яка накладається на 57,5056 га на земельну ділянку кадастровий номер 5324581200:00:004:0003, не вирішувалось питання щодо відшкодування розміру втрат лісогосподарського виробництва, які відповідно до розрахунку, проведеного ФОП ОСОБА_8 та наданого органу досудового розслідування потерпілим - філією «Миргородське лісове господарство» ДП «Ліси України» (правонаступником- ДП «Лубенське лісове господарство»), складають 16мільйонів 434 тисячі 813 гривень та відповідно до п. 4 примітки до ст. 364 КК України є тяжкими наслідками.

Відповідно до висновку експерта № СЕ-19/117-23/10455-ДЗ від 14.07.2023 розрахунок розмірувтрат лісогосподарськоговиробництва,розроблений ФОП ОСОБА_8 танаданий філією «Миргородське лісове господарство» ДП «Ліси України» відповідає вимогам нормативно-правових актів.

15.11.2023 ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця c. Богданівка, Кременчуцького району, громадянина України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , повідомлено про підозру за ч. 2 ст. 367 КК України.

Прохали накласти арешт шляхом позбавлення права на відчуження та розпорядження на земельну ділянкуз кадастровимномером 5324555100:30:004:0552,реєстраційний номероб`єкта нерухомогомайна:2224844753245, яка на праві приватної власності належать підозрюваному ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 .

Слідчий надав заяву про розгляд справи без його участі. Клопотання підтримує у повному обсязі.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов наступних висновків.

Відповідно до ст. 170 Кримінального процесуального кодексу України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Арештмайна допускаєтьсяз метоюзабезпечення:збереженняречових доказів; спеціальноїконфіскації;конфіскаціїмайна яквиду покаранняабо заходукримінально-правовогохарактеру щодоюридичної особи; відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Прокурором у кримінальному провадженні заявлено цивільний позов на відшкодування шкоди, завданої філії «Миргородське лісове господарство» ДП «Ліси України» (правонаступнику - ДП «Лубенське лісове господарство») в сумі 16мільйонів 434 тисячі 813 гривень.

Відповідно до ч. 6 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому

пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.

Як встановлено досудовим розслідуванням, у приватній власності

підозрюваного ОСОБА_4 перебуває земельна ділянка з кадастровим номером 5324555100:30:004:0552, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2224844753245.

Враховуючи викладене, з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення, існує необхідність у накладенні арешту на зазначене майно у кримінальному провадженні.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування,

пошкодження, псування, знищення, перетворення та відчуження.

Враховуючи вищевикладене, з метою недопущення зникнення, втрати,

пошкодження, приховування чи перетворення матеріальних об`єктів або

настання інших наслідків, які можуть перешкодити всебічному, повному і

неупередженому дослідженню обставин кримінального провадження, для

забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок вчинення кримінального правопорушення, керуючись ст. 170-173 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити повністю.

Накласти арешт шляхом позбавлення права на відчуження та розпорядження на земельну ділянкуз кадастровимномером 5324555100:30:004:0552,реєстраційний номероб`єкта нерухомогомайна:2224844753245, яка на праві приватної власності належать підозрюваному ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 .

Ухвала може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду протягом 5 діб.

Слідчий суддя Октябрського

районного суду м. Полтави ОСОБА_1

СудОктябрський районний суд м.Полтави
Дата ухвалення рішення28.11.2023
Оприлюднено26.04.2024
Номер документу115306056
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —554/11263/23

Ухвала від 28.11.2023

Кримінальне

Октябрський районний суд м.Полтави

Андрієнко Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні