ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 листопада 2023 рокусправа № 380/24364/23
Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Брильовського Р.М. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Державного професійно-технічного навчального закладу «Сокальський професійний ліцей» (80001, Львівська область, Червоноградський район, м. Сокаль, вул. І. Підкови, 1, ЄДРПОУ 02545726) до Східного офісу Держаудитслужби (49600, м. Дніпро, вул. Володимира Антоновича, 22, корп. 2, ЄДРПОУ 40477689), третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю «Західатомбудсервіс» (79070, м. Львів, вул. Г. Хоткевича, 16А, кв. 28, ЄДРПОУ 36090447) про визнання протиправним та скасування висновку,-
Встановив:
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Державного професійно-технічного навчального закладу «Сокальський професійний ліцей» до Східного офісу Держаудитслужби, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю «Західатомбудсервіс» у якій просить суд:
- визнати протиправним та скасувати висновок Східного офісу Держаудитслужби від 5 жовтня 2023 року №UA-2023-05-18-015711-a про результати моніторингу відкритих торгів щодо закупівлі - «Капітальний ремонт Навчально-практичного центру харчових технологій ДПТНЗ "Сокальський професійний ліцей" для навчання, перенавчання, харчування учнів та ВПО по вул.І.Підкови, 1 в м. Сокаль Червоноградського району Львівської області» (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), які проводились державним професійно-технічним навчальним закладом Сокальський професійний ліцей (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-05-18- 015711-а, посилання на закупівлю - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-18-015711-a), в частині наявності підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Західатомбудсервіс» наявності ознак нікчемності договору та необхідності вжиття заходів щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що у висновку за результатами моніторингу Відповідачем кваліфіковано як порушення те, що переможцем процедури закупівлі не підтверджено наявності певних працівників, які на думку Відповідача мали б бути в учасника - ТОВ «Західатомбудсервіс». У тендерній документації замовника, а саме у п. 2.1. Таблиці 1 Додатку 1 відсутня вимога щодо наявності в учасників на момент участі у торгах конкретно визначених працівників конкретної кваліфікації чи певних спеціальностей (Додаток 3 до позовної заяви). Пунктом 2.1. Додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагалось надання учасником процедури закупівлі загальної інформаційної довідки про наявність працівників без конкретизації, які саме працівники мають бути в учасників. Зокрема, у тендерній документації була відсутня вимога наявності в учасників працівників для виконання робіт з освітлення/електропостачання; водіїв та машиністів спецтехніки, про які згадується у висновку. Щодо вимог наявності конкретних працівників, Тендерною документацією передбачалось (п. 2.2., 2.3. Таблиця 1 Додатку 1) наявність у штаті інженера з профільною вищою освітою та не менше двох працівників, які мають знання з охорони праці (в тому числі головний інженер). Таку інформацію учасник - ТОВ «Західатомбудсервіс» підтвердив та надав відповідні документи. Жодних інших вимог у тендерній документації щодо наявності будь-яких інших працівників в учасників, Замовником (Позивач по справі) не встановлювалось. Отже, учасником - ТОВ «Західатомбудсервіс» виконано вимогу тендерної документації на яку посилається Відповідач як на підставу для відхилення та надано довідку (вих.462 від 25.05.2023 р.) про наявність працівників. Оскільки замовником не було встановлено конкретних вимог щодо професій і посад і спеціальностей працівників, учасник на власний розсуд зазначив інформацію про наявних працівників, що не суперечить вимогам тендерної документації. Відповідно у позивача, як Замовника торгів, не було законних на те підстав, щоб відхилити належно подану тендерну пропозицію ТОВ «Західатомбудсервіс». Договірною ціною на капітальний ремонт, що здійснюється в 2023 році, графіком фінансування робіт на 2023 рік, календарним графіком виконання робіт на 2023 рік передбачено виконання робіт у 2023 році на суму 10 162 508,40 гривень. Проте моніторингом установлено, що відповідно до пункту 3.2 договору підряду від 05.07.2023 № 1 вартість робіт на 2023 рік на момент підписання договору та в межах бюджетного фінансування становить 6 045 960,00 грн. Позивач зазначає, що підписаний за результатами проведеної процедури закупівлі договір № 1 від 05.07.2023 в повній мірі відповідає зафіксованому у тендерній документації проекту договору. Окрім того, п. 3.1. договору заповнено відповідно до Форми «Цінова пропозиція» переможця - ТОВ «Західатомбудсервіс», згідно з яким договірна ціна становить - 10 162 508,40 гривень. Щодо пункту 3.2. договору позивач повідомляє, що вказаний пункт був зафіксований у проекті договору (у Тендерній документації) та заповнено при підписанні договору з метою відображення суми відповідного наявного фінансування (наявних коштів) саме на момент підписання договору. Вказаний пункт договору не суперечить ціні тендерної пропозиції переможця, не зменшує суму договору, а тільки відображає наявну суму коштів, для реєстрації договору в органах казначейської служби. Відповідно відсутні підстави для визнання укладеного договору нікчемним, оскільки договір відображав в тому числі суму, яка відповідає ціновій пропозиції переможця процедури закупівлі. Просить позов задовольнити.
Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечив. В обґрунтування заперечень зазначив, що моніторингом встановлено, що в документах тендерної пропозиції учасника ТОВ «Західатомбудсервіс» міститься Довідка про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 25.05.2023 № 462, якою не підтверджено наявність працівників для виконання робіт з освітлення/електропостачання, що суперечить вимогам пункту 2.1. Додатку 1 до тендерної документації. Моніторингом також установлено, що Довідкою про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 25.05.2023 №462 не підтверджено наявність водіїв та машиністів вищезазначених машин, що не відповідає вимогам пункту 2.1. Додатку 1 до тендерної документації. Посилання Позивача на те, що у тендерній документації не вимагалось підтвердження відповідність працівників кваліфікаційним критеріям, крім інженера з профільною вищою освітою та не менше двох працівників, які мають знання з охорони праці є хибним, оскільки у своїй тендерній документації, а саме у пункті 2.1. Додатку 1 до тендерної документації Замовник вимагав наявність працівників які мають необхідні знання та досвід для виконання конкретних послуг, вказаних в технічному завданні. Також формою «Цінова пропозиція» від 25.05.2023 Вих. № 476, що міститься в документах тендерної пропозиції зазначеного учасника, ТОВ «Західатомбудсервіс» визначив ціну своєї пропозиції у сумі 10 162 508,40 гривень. Договірною ціною на капітальний ремонт, що здійснюється в 2023 році, графіком фінансування робіт на 2023 рік, календарним графіком виконання робіт на 2023 рік, передбачено виконання робіт у 2023 році на суму 10 162 508,40 гривень. Проте моніторингом установлено, що відповідно до пункту 3.2 договору підряду від 05.07.2023 № 1 вартість робіт на 2023 рік на момент підписання договору та в межах бюджетного фінансування становить 6 045 960,00 грн., що не відповідає формі «Цінова пропозиція» від 25.05.2023 Вих. № 476 та календарному графіку виконання робіт по об`єкту на 2023 рік, які містяться в тендерній пропозиції зазначеного учасника та суперечить пункту 18 Особливостей. Тобто, виконання робіт з капітального ремонту Навчально-практичного центру харчових технологій ДПТНЗ «Сокальський професійний ліцей», для навчання, перенавчання, харчування учнів та ВПО по вул. І. Підкови, 1 в м. Сокаль Червоноградського району Львівської області» у сумі 4 116 548,40 грн умовами договору підряду, зокрема пунктом 3.2 договору підряду від 05.07.2023 № 1 не передбачено взагалі у 2023 році. Зважаючи на те, що процедура закупівлі вважається закінченою з моменту укладення договору про закупівлю, то внесення будь - яких змін до тендерної документації чи зміна прийнятих рішень щодо процедури проведення публічної закупівлі зі сторони позивача не вбачається за можливе. Східним офісом дотримано мети проведення моніторингу та наведено шляхи запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель: зобов`язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень зокрема в межах законодавства шляхом припинення зобов`язань за договором підряду від 05.07.2023 № 1 через укладання відповідної додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Просив у задоволенні позову відмовити.
Ухвалою судді від 18.10.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 13.11.2023 залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ТзОВ «Західатомбудсервіс».
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ТзОВ «Західатомбудсервіс» надала пояснення на позовну заяву, в яких позов підтримала та зазначила наступне. У висновку за результатами моніторингу Відповідачем кваліфіковано як порушення те, що третя особа буцімто не підтвердила наявності певних працівників, які на думку Відповідача мали б бути. У тендерній документації замовника, а саме у п. 2.1. Таблиці 1 Додатку 1 відсутня вимога щодо наявності в учасників на момент участі у торгах конкретно визначених працівників конкретної кваліфікації чи певних спеціальностей. Пунктом 2.1. Додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагалось надання учасником процедури закупівлі загальної інформаційної довідки про наявність працівників без конкретизації, які саме працівники мають бути в учасників. Зокрема, у тендерній документації була відсутня вимога наявності в учасників працівників для виконання робіт з освітлення/електропостачання; водіїв та машиністів спецтехніки, про які згадується у висновку. Щодо вимог наявності конкретних працівників, Тендерною документацією передбачалось (п. 2.2., 2.3. Таблиця 1 Додатку 1) наявність у штаті інженера з профільною вищою освітою та не менше двох працівників, які мають знання з охорони праці (в тому числі головний інженер). Таку інформацію ТзОВ «Західатомбудсервіс» підтвердило та надало відповідні документи. Жодних інших вимог у тендерній документації щодо наявності будь-яких інших працівників в учасників, Замовником (Позивач по справі) не встановлювалось. Вважає, що ТзОВ «Західатомбудсервіс» в повній мірі виконало вимогу тендерної документації на яку посилається Відповідач та надало довідку (вих.462 від 25.05.2023) про наявність працівників. Оскільки замовником не було встановлено конкретних вимог щодо професій / посад / спеціальностей працівників, ТзОВ «Західатомбудсервіс» на власний розсуд мало право зазначати інформацію про наявних працівників, що не суперечить вимогам тендерної документації. Відповідно у Замовника торгів не було законних на те підстав, щоб відхилити належно подану тендерну пропозицію. Щодо другого порушення зазначає, що підписаний за результатами проведеної процедури закупівлі договір № 1 від 05.07.2023 в повній мірі відповідає зафіксованому у тендерній документації проекту договору. Окрім того, п. 3.1. договору заповнено відповідно до «Цінової пропозиції» ТзОВ «Західатомбудсервіс», згідно з якою договірна ціна становить - 10 162 508,40 гривень. Щодо пункту 3.2. договору повідомляє, що вказаний пункт був зафіксований у проекті договору (у Тендерній документації) та заповнено при підписанні договору з метою відображення суми відповідного наявного фінансування (наявних коштів) саме на момент підписання договору. Вказаний пункт договору не суперечить тендерній пропозиції, не зменшує суму договору, а тільки відображає наявну суму коштів, для реєстрації договору в органах казначейської служби. Відповідно відсутні підстави для визнання укладеного договору нікчемним, оскільки ТзОВ «Західатомбудсервіс» не порушував вимог пункту 18 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 N 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування". Стверджує, що Позивач діяв з дотриманням вимог Постанови про особливості закупівель та з дотриманням вимог ЗУ "Про публічні закупівлі". При проведенні відкритих торгів враховано усі вимоги даних нормативних актів; належним чином розглянуто тендерну пропозицію; правомірно обрано переможця та належним чином підписано договір за результатами процедури закупівлі. Відповідно відсутні підстави для виконання вимог, що зазначені у висновку органу держфінконтролю. Оскаржуваний висновок від 05 жовтня 2023 року по процедурі закупівлі № UA-2023-05-18-015711-a, в частині зобов`язань здійснити Позивачу заходи, щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів, щодо розірвання договору про закупівлю, є таким, що порушує права ТзОВ «Західатомбудсервіс» як переможця процедури закупівлі та підлягає визнанню протиправним та скасуванню.
З`ясувавши обставини, на які позивач, відповідач та третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ТзОВ «Західатомбудсервіс» посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, та дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд встановив такі правовідносини.
З 11.09.2023 по 05.10.2023 року Східний офіс Держаудитслужби здійснив моніторинг процедури відкриті торги щодо закупівлі - «Капітальний ремонт Навчально-практичного центру харчових технологій ДПТНЗ "Сокальський професійний ліцей", для навчання, перенавчання, харчування учнів та ВПО по вул.І.Підкови,1 в м. Сокаль Червоноградського району Львівської області» (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), проведеної державним професійно-технічним навчальним закладом Сокальський професійний ліцей (далі по тексту - Позивач) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-05-18-015711-a, посилання на закупівлю - https://nrozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-18-015711-а).
За результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі Східним офісом Держаудитслужби було складено оскаржуваний висновок, який оприлюднений в електронній системі закупівель 5.10.2023 року.
Не погодившись із вказаним висновком, Державний професійно-технічний навчальний заклад «Сокальський професійний ліцей» звернувся з позовом до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) відповідно до яких завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Правові та організаційні засади здійснення фінансового контролю в Україні, визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» №2939-XII від 26.01.1993 (далі - Закон №2939).
Відповідно до статті 2 Закону №2939, головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов`язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов`язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб`єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням бюджетного законодавства, дотриманням законодавства про закупівлі, діяльністю суб`єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за судовим рішенням, ухваленим у кримінальному провадженні.
Правові та організаційні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII.
Положеннями п. 9 частини 1 статті 1 Закону №922-VIII визначено, що замовники органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об`єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків.
До замовників також належать юридичні особи та/або суб`єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання та відповідають хоча б одній з таких ознак: органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування належить частка у статутному капіталі суб`єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи володіють більшістю голосів у вищому органі суб`єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради суб`єкта господарювання; наявність спеціальних або ексклюзивних прав.
Пунктом 6 частини 1 статті 1 Закону №922-VIII передбачено, що електронна система закупівель інформаційно-телекомунікаційна система, що забезпечує проведення процедур закупівель, створення, розміщення, оприлюднення та обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.
Відповідно до частини 1 статті 2 Закону №922-VIII передбачено, що він застосовується: до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень.
Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, установлених цим Законом, та можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору.
У разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов`язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Порядок здійснення моніторингу процедур публічних закупівель врегульований статті 8 Закону №922-VIII.
Відповідно до частини 2 статті 8 Закону №922-VIII рішення про початок моніторингу процедури закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник (або уповноважена керівником особа) за наявності однієї або декількох із таких підстав: 1) дані автоматичних індикаторів ризиків; 2) інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; 3) повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; 4) виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель; 5) інформація, отримана від громадських об`єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Згідно з частиною 4 статті 8 Закону №922-VIII строк здійснення моніторингу процедури закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
Частинами 1-4 статті 8 Закону №922 передбачено, що моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю). Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
Відповідно до частин 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №922 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня йото припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі - Особливості №1178).
Згідно з пунктом 23 Особливостей №1178 моніторинг відкритих торгів здійснюється Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами відповідно до статті 8 Закону.
За результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання. (частина 6 статті 8 Закону №922-VIII).
Відповідно до частини 19 статті 8 Закону №922-VIII форма висновку та порядок його заповнення визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Відповідно до частини першої статті 16 Закону № 922 Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
В свою чергу, відповідно до частини другої статті 16 Закону № 922 Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1)наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально- технічної бази та технологій;
2)наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3)наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
Відповідно до частини 1 статті 17 Закону №922-VIII замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо:
1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо найму на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі або застосування замовником певної процедури закупівлі;
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення;
3) службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією;
4) суб`єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
7) тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов`язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника;
8) учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (крім нерезидентів);
10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом);
11) учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції»;
12) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;
13) учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
Згідно із частиною 2 статті 21 Закону №922-VIII оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності); 3) кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; 4) очікувана вартість предмета закупівлі; 5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 6) кінцевий строк подання тендерних пропозицій; 7) умови оплати; 8) мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції; 9) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 10) дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону; 11) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях; 12)математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування).
Відповідно до частини 1 статті 31 Закону №922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
1) учасник процедури закупівлі:
- не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону;
- не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства;
- зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п`ятнадцятою статті 29 цього Закону;
- не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції;
- не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
- не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 цього Закону;
- визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 цього Закону;
2) тендерна пропозиція учасника:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- викладена іншою мовою (мовами), аніж мова (мови), що вимагається тендерною документацією;
- є такою, строк дії якої закінчився;
3) переможець процедури закупівлі:
- відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
- не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону;
- не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Частиною 2 статті 31 Закону №922-VIII передбачено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Наказом Державної аудиторської служби України від 23.04.2018 № 86 затверджено Порядок заповнення форми висновку про результати моніторингу закупівлі, розділом ІІІ якого визначено порядок заповнення констатуючої частини форми висновку.
Відповідно до змісту Розділу ІІІ даного Порядку у пункті 1 зазначаються:
1) дата закінчення моніторингу закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі»;
2) питання, що стало предметом аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель, перелік проаналізованих документів та інформації, інші дії органу державного фінансового контролю, яких було вжито відповідно до законодавства для забезпечення проведення моніторингу закупівлі;
3) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу закупівлі, із зазначенням:
структурної одиниці нормативно-правового акта, норми якої порушено, його виду, найменування суб`єкта нормотворення, дати прийняття та його реєстраційного індексу (крім законів), заголовка, а в разі відсилання до зареєстрованого нормативно-правового акта - також дати і номера його державної реєстрації в Міністерстві юстиції України. При зазначенні структурної одиниці закону зазначається тільки її заголовок (крім законів про внесення змін);
найменування та реквізитів документів, на підставі яких зроблено висновок про наявність порушення (у разі потреби також деталізуються суть та обставини допущення порушення).
У пункті 2 робиться висновок про наявність чи відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за кожним із питань, що аналізувалися.
У разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов`язання щодо їх усунення.
Щодо першого порушення, яким встановлено, що Довідка про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 25.05.2023 № 462, не підтверджує наявність працівників для виконання робіт з освітлення/електропостачання та працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт на орендованих машинах, що суперечить вимогам пункту 2.1. Додатку 1 до тендерної документації суд зазначає наступне.
Технічною специфікацією, що є Додатком 4 до тендерної документації, передбачено виконання робіт з освітлення/електропостачання (розділ 6 відділу 1, 2-ий поверх; розділ 3 відділу 4 Клас; розділ 3 відділу 5 Кімната майстра; розділ 3 відділу 6 Зал; розділ 3 відділу 8 Вихід з залу; розділ 5 відділу 9 Мийочна; розділ 6 відділу 11 Кондитерська майстерня; розділ 3 відділу 12 Клас; розділ 6 відділу 13 Майстерня кухарів №2; розділ 3 відділу 14 Підсобне приміщення; розділ З відділу 15 Сходова клітка з 1-го на 2-й поверх).
Як вказано вище пунктом 2.1. Додатку 1 до тендерної документації Замовником визначено надання учасником процедури закупівлі інформаційної довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання послуг, вказаних в технічному завданні: «№, ПІБ, Посада, Загальний стаж роботи».
Враховуючи те, що технічною специфікацією, що є Додатком 4 до тендерної документації, визначено перелік робіт при виконанні капітального ремонту Навчально-практичного центру харчових технологій позивача, серед яких передбачено здійснення робіт з освітлення/електропостачання, які мають виконуватися працівниками відповідної кваліфікації (електромонтери, електрики) та враховуючи, що при виконанні зазначених робіт використовуються будівельні машини (автомобіль бортовий КАМАЗ 5320, екскаватор Komatsu PW150 ES; кран самохідний на спеціалізованому шасі типу РРМ 380 АТТ; самоскид КАМАЗ 55111), які мають управлятись водіями та машиністами, третя особа ТзОВ «Західатомбудсервіс» надало Довідку від 25.05.2023 № 462.
Під час моніторингу встановлено, що в документах тендерної пропозиції учасника ТзОВ «Західатомбудсервіс» міститься Довідка про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 25.05.2023 № 462, якою не підтверджено наявність працівників для виконання робіт з освітлення/електропостачання, що суперечить вимогам пункту 2.1. Додатку 1 до тендерної документації, а також Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасника від 21.06.2023 Вих. №510, відповідно до якої під час виконання робіт буде використовуватись орендовані машини, в тому числі: автомобіль бортовий КАМАЗ 5320, екскаватор Komatsu PW150 ES; кран самохідний на спеціалізованому шасі типу РРМ 380 АТТ; самоскид КАМАЗ 55111.
Суд встановив, що пунктом 2.1. Додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагалось надання учасником процедури закупівлі загальної інформаційної довідки про наявність працівників без конкретизації, які саме працівники мають бути в учасників.
Суд погоджується з твердженням позивача про те, що у п. 2.1. Таблиці 1 Додатку 1 відсутня вимога щодо наявності в учасників на момент участі у торгах конкретно визначених працівників конкретної кваліфікації чи певних спеціальностей.
Також, у тендерній документації була відсутня вимога наявності в учасників працівників для виконання робіт з освітлення/електропостачання; водіїв та машиністів спецтехніки, про які згадується у висновку.
Щодо вимог наявності конкретних працівників ТзОВ «Західатомбудсервіс» надало Довідку від 25.05.2023 № 462 про наявність учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Суд не бере до уваги посилання відповідача на постанову Верховного Суду від 26 жовтня 2023 року у справі №460/23138/22, оскільки у вказаній справі мали місце зовсім інші обставини, ніж у цій, що розглядається. У справі №460/23138/22 встановлені вимоги пунктом 1.2. розділу 1.2 Додатку №2 до тендерної документації: загальний стаж роботи у дорожньому господарстві має становити не менше 2 років, в той же час надано Довідку про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт від 25.03.2022 №46 згідно з якою майстер будівельних та монтажних робіт має загальний стаж роботи у дорожньому господарстві до 1 року; аналогічну вимогу містить розділ 1 «Керівники, професіонали, фахівці» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 64 Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи де зазначено, що кваліфікаційні вимоги до посади майстер будівельних та монтажних робіт стаж роботи за будівельною професією не менше 2-х років.
У справі, що розглядається Пунктом 2.1. Додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагалось надання учасником процедури закупівлі загальної інформаційної довідки про наявність працівників без конкретизації, які саме працівники мають бути в учасників.
Оскільки замовником не було встановлено конкретних вимог щодо професій і посад та спеціальностей і стажу працівників, ТОВ «Західатомбудсервіс» зазначило інформацію про наявних працівників, що не суперечить вимогам тендерної документації.
Суд дійшов висновку, що у позивача, як Замовника торгів, не було законних підстав, щоб відхилити належно подану тендерну пропозицію ТОВ «Західатомбудсервіс».
Стосовно другого порушення, встановленого моніторингом, зокрема, що відповідно до пункту 3.2 договору підряду від 05.07.2023 № 1 вартість робіт на 2023 рік на момент підписання договору та в межах бюджетного фінансування становить 6 045 960,00 грн, що не відповідає формі «Цінова пропозиція» від 25.05.2023 Вих. № 476 та календарному графіку виконання робіт по об`єкту на 2023 рік, які містяться в тендерній пропозиції зазначеного учасника та суперечить пункту 18 Особливостей, суд зазначає наступне.
Тендерною документацією замовника у Додатку 3 було передбачено "Проект договору підряду".
У вказаному проекті договору було зазначено серед іншого такі пункти: "3.7. Договірна ціна на момент укладення Договору є твердою і становить: грн. (з ПДВ або ПДВ, буде заповнятися при підписанні Договору Сторонами).
3.2. Вартість робіт на 2023 рік на момент підписання Договору та в межах бюджетного фінансування становить: грн. (буде заповнятися при підписанні Договору Сторонами) ".
Формою «Цінова пропозиція» від 25.05.2023 Вих. № 476, що міститься в документах тендерної пропозиції зазначеного учасника, ТОВ «Західатомбудсервіс» визначив ціну своєї пропозиції у сумі 10 162 508,40 гривень.
Договірною ціною на капітальний ремонт, що здійснюється в 2023 році (Додаток №1 до договору), графіком фінансування робіт на 2023 рік (Додаток №2 до договору), календарним графіком виконання робіт на 2023 рік (Додаток №3 до договору) передбачено виконання робіт у 2023 році на суму 10 162 508,40 гривень.
Відповідно до календарного графіка виконання робіт по об`єкту на 2023 рік, що міститься в документах тендерної пропозиції зазначеного учасника, строк виконання робіт та придбання вентиляційного обладнання загальною кошторисною вартістю 10 162 508,40 грн визначено зазначеним учасником протягом червня, липня та серпня 2023 року, а саме: у червні 2023 року на суму 2 334 855,95 грн, у липні 2023 року на суму 3 797 169,38 грн, у серпні 2023 року на суму 4 030 483,07 гривень.
Суд встановив, що відповідно до п. 3.1. договору підряду від 05.07.2023 № 1, укладеного між ДПТНЗ «Сокальський професійний ліцей» (Замовник) та ТОВ «Західатомбудсервіс» (Підрядник) договірна ціна на момент укладення Договору є твердою становить - 10 162 508,40 гривень, в т.ч. ПДВ 1 693 751, 40 грн.
Згідно з п.3.2. цього ж Договору вартість робіт на 2023 рік на момент підписання договору та в межах бюджетного фінансування становить 6 045 960,00 грн.
Пунктом 8 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII визначено, що у тендерній документації зазначаються відомості щодо проекту договору про закупівлю.
Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Згідно із частиною шостою статті 33 Закону № 922-VIII замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладання договору про закупівлю призупиняється.
Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону № 922-VIII умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов`язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
При цьому, частиною першою статті 41 Закону № 922-VIII передбачено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Отже, замовникам слід керуватися приписами Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, з урахуванням вимог, передбаченими Законом №922-VIII.
Відповідно до частини першої статті 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Відтак, істотні умови договору, у розумінні статті 638 Цивільного кодексу України, це умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
За правилами частини третьої статті 180 Господарського кодексу України при укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Отже, Законом № 922-VIIІ вимагається, щоб умови договору про закупівлю не відрізнялися від змісту тендерної пропозиції, і його істотні умови не змінювалися після підписання (за винятками, передбаченими у тій же частині п`ятій статті 41). У цьому зв`язку важливо розуміти, що умови договору про закупівлю не повинні саме сутнісно, змістовно виходити за рамки тендерної пропозиції (за винятком тих випадків, які передбачає Закон № 922-VIIІ).
Аналогічний правовий висновок викладено у постановах Верховного Суду від 05 травня 2022 року у справі №160/6513/21, від 29 червня 2023 року у справі № 120/3872/22.
Суд встановив, що підписаний за результатами проведеної процедури закупівлі договір №1 від 05.07.2023 повністю відповідає зафіксованому у тендерній документації проекту договору.
Пункт 3.1. договору заповнено відповідно до Форми «Цінова пропозиція» переможця - ТОВ «Західатомбудсервіс», згідно з якою договірна ціна становить - 10 162 508,40 гривень.
Щодо пункту 3.2. договору суд погоджується з твердженням позивача про те, що вказаний пункт був зафіксований у проекті договору (у Тендерній документації) та заповнений при підписанні договору з метою відображення суми відповідного наявного фінансування (наявних коштів) саме на момент підписання договору. Вказаний пункт договору не суперечить ціні тендерної пропозиції переможця, не зменшує суму договору, а тільки відображає наявну суму коштів, для реєстрації договору в органах казначейської служби.
Отже, що уповноважена особа діяла відповідно до вимог Законом № 922-VIIІ та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення.
Відповідно до положень частин 1 та 2 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Згідно з статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення.
Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати висновок Східного офісу Держаудитслужби від 5 жовтня 2023 року №UA-2023-05-18-015711-a про результати моніторингу відкритих торгів щодо закупівлі - «Капітальний ремонт Навчально-практичного центру харчових технологій ДПТНЗ "Сокальський професійний ліцей" для навчання, перенавчання, харчування учнів та ВПО по вул.І.Підкови, 1 в м. Сокаль Червоноградського району Львівської області» (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), які проводились державним професійно-технічним навчальним закладом Сокальський професійний ліцей (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-05-18- 015711-а, посилання на закупівлю - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-18-015711-a).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Східного офісу Держаудитслужби (49600, м. Дніпро, вул. Володимира Антоновича, 22, корп. 2, ЄДРПОУ 40477689) на користь Державного професійно-технічного навчального закладу «Сокальський професійний ліцей» (80001, Львівська область, Червоноградський район, м. Сокаль, вул. І. Підкови, 1, ЄДРПОУ 02545726) понесені судові витрати у вигляді сплати судового збору в сумі 2684,00 грн.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
СуддяБрильовський Роман Михайлович
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2023 |
Оприлюднено | 04.12.2023 |
Номер документу | 115311435 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо процедур здійснення контролю Рахунковою палатою, Державною аудиторською службою України, державного фінансового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні