печерський районний суд міста києва
Справа № 757/55184/23-к
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 грудня 2023 року слідчий суддя Печерського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Печерського районного суду міста Києва клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах другого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень, вчинених працівниками правоохоронних органів та суддями, Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 62023000000000549 від 26.06.2023 про арешт майна, -
В С Т А Н О В И В :
01.12.2023 у провадження слідчого судді Печерського районного суду м. Києва надійшло клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах другого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень, вчинених працівниками правоохоронних органів та суддями, Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 , за погодженням з прокурором третього відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 у кримінальному провадженні № 62023000000000549 від 26.06.2023 про накладення арешту на майно яке належить на праві приватної власності підозрюваному ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Згідно з нормою ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалась.
01 грудня 2023 року, до початку розгляду клопотання, стороною кримінального провадження, слідчим через канцелярію суду подане клопотання про розгляд клопотання у його відсутність, також, слідчим у заяві зазначено, що клопотання підтримує в повному обсязі, із підстав, наведених у ньому та просить слідчого суддю задовольнити вказане клопотання.
На підставі ч. 2 ст. 172 КПК України, клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Частиною 1 статті 172 КПК України передбачено окрім іншого, що неприбуття слідчого, прокурора у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.
У відповідності до положень ст. 26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та спосіб, передбачених цим Кодексом.
Зважаючи на ці положення закону та враховуючи принцип диспозитивності, суд визнав можливим прийняти рішення по суті клопотання у відсутність не з`явившихся осіб, оскільки їх не прибуття не перешкоджає розгляду клопотання на підставі наданих доказів.
Вивчивши клопотання та докази, якими обґрунтовується клопотання, надходжу до наступних висновків.
Обґрунтовуючи вказане клопотання прокурор вважає, що слідчими другого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень, вчинених працівниками правоохоронних органів та суддями, Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62023000000000549, зареєстрованому в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 26.06.2023 за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 368, ч. 3 ст. 368 Кримінального кодексу України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що наказом Державної митної служби України від 03.07.2023 № 641-о ОСОБА_5 з 04.07.2023 переведено на посаду державного інспектора оперативного відділу № 2 Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Львівської митниці, шляхом укладення контракту про проходження державної служби.
Наказом Буковинської митниці Держмитслужби від 23.11.2020 № 616-о ОСОБА_5 присвоєно спеціальне звання радник митної служби IІI рангу.
Згідно з п. 1.2 Положення про Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Львівської митниці Держмитслужби, затвердженого наказом Львівської митниці № 115 від 03.07.2023 (далі Положення про Управління), Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Львівської митниці є митним органом, який входить до складу Львівської митниці як структурний підрозділ і в зоні своєї діяльності забезпечує виконання завдань покладених на митницю.
Наказом Львівської митниці Держмитслужби України № 115 від 03.07.2023 затверджено та введено в дію Положення про Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Львівської митниці Держмитслужби.
Відповідно до Положення про Управління, до складу Управління входять структурні підрозділи, відповідно до затвердженої структури Митниці, в тому числі оперативний відділ № 2, до якого призначено ОСОБА_5 .
Згідно з Положенням про Управління основними завданнями Управління є:
п. 2.20 здійснення контролю за дотриманням громадянами установленого законодавством порядку переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України.
п. 2.22 проведення заходів із боротьби з контрабандою та порушенням митних правил на митній території України, зокрема здійснення аналітично-пошукової роботи, спрямованої на виявлення способів і механізмів переміщення товарів і транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України з порушенням законодавства України з питань митної справи, а також попередження таких порушень; здійснення аналізу зовнішньоекономічних операцій та товаропотоків з метою виявлення порушень митних правил та чинників, які негативно впливають на стан дотримання законодавства України з питань митної справи.
Відповідно до положення про оперативний відділ № 2 Управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Львівської митниці, відділ № 2 є структурним підрозділом Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Львівської митниці.
Основним завданням, відповідно до Положення, є забезпечення в межах свої повноважень реалізації державної митної справи шляхом забезпечення протидії митним правопорушенням, а також боротьби з правопорушенням під час застосування митного законодавства, та проведення заходів із забезпечення протидії митним правопорушенням на території України, в тому числі шляхом проведення оглядів (переоглядів) товарів, транспортних засобів, включаючи зупинення транспортних засобів для проведення їх огляду (переогляду), на всій митній території України.
Відповідно до посадової інструкції державного інспектора оперативного відділу Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Львівської митниці, затвердженої в.о. начальника Львівської митниці 04.07.2023 (далі посадова інструкція), з якою ОСОБА_5 ознайомлений 04.07.2023, до основних посадових обов`язків останнього, окрім іншого, входить також приймати участь у проведенні спеціальних заходів та операцій із запобігання незаконному переміщенню товарів, та інших предметів правопорушень, у тому числі шляхом проведення оглядів (переоглядів) товарів, транспортних засобів, включаючи зупинення транспортних засобів для проведення їх огляду (переогляду), на всій митній території України, у тому числі в межах контрольованого прикордонного району та прикордонної смути, а також ініціювати та складати протоколи про порушення митних правил.
Згідно з розділом 4 «Права» посадової інструкції ОСОБА_5 , окрім іншого, наділений також правом здійснювати інші повноваження, передбачені законодавством та цією посадовою інструкцією, Положенням про Управління та Відділ № 2.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, п. 1 примітки до ст. 364 КК України, службовими особами у статтях 364, 368, 368-2, 369 цього Кодексу є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом.
Таким чином, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді державного інспектора оперативного відділу Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Львівської митниці, здійснюючи функції представника влади, на час вчинення кримінальних правопорушень (злочинів) був службовою особою.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів», правоохоронні органи - органи прокуратури, Національної поліції, служби безпеки, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, Національне антикорупційне бюро України, органи охорони державного кордону, органи доходів і зборів, органи і установи виконання покарань, слідчі ізолятори, органи державного фінансового контролю, рибоохорони, державної лісової охорони, інші органи, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції.
Відповідно до ч. ч. 1, 4 ст. 7 Митного кодексу України встановлені порядок і умови переміщення товарів через митний кордон України, їх митний контроль та митне оформлення, застосування механізмів тарифного і нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, справляння митних платежів, ведення митної статистики, обмін митною інформацією, ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, здійснення відповідно до закону державного контролю нехарчової продукції при її ввезенні на митну територію України, запобігання та протидія контрабанді, боротьба з порушеннями митних правил, організація і забезпечення діяльності митних органів та інші заходи, спрямовані на реалізацію державної митної політики, становлять митну справу. Безпосереднє керівництво здійсненням митної справи покладається на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику.
Згідно з п. 1 Положення про Державну митну службу України (далі - Держмитслужба), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 (далі Положення про Держмитслужбу), Держмитслужба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів. Держмитслужба реалізує державну митну політику, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи.
Відповідно до п. 4 Положення про Держмитслужбу, Держмитслужба відповідно до покладених на неї завдань:
п.п. 3 - забезпечує та здійснює контроль за дотриманням вимог законодавства з питань митної справи та в межах повноважень, визначених законом, законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Держмитслужбу, під час переміщення товарів через митний кордон України та після завершення операцій з митного контролю та митного оформлення;
п.п. 4 забезпечує та здійснює контроль за дотриманням вимог законодавства з питань митної справи на всій території України, у тому числі у вільних митних зонах, територіальному морі, пунктах пропуску через державний кордон, прикордонній смузі та контрольованих прикордонних районах, виключній (морській) економічній зоні України та прилеглій зоні України;
п.п. 5 - забезпечує та здійснює контроль за дотриманням підприємствами і громадянами установленого законодавством порядку переміщення товарів, транспортних засобів через митний кордон України;
п.п. 25 - організовує та здійснює провадження у справах про порушення митних правил, контролює дотримання вимог законодавства під час провадження у справах про порушення митних правил;
п.п. 26 - запобігає та протидіє контрабанді, здійснює боротьбу з порушеннями митних правил на митній території України;
п.п. 28 - організовує та провадить відповідно до закону оперативно-розшукову діяльність та здійснює контроль за її провадженням оперативними підрозділами Держмитслужби та її територіальних органів, які ведуть боротьбу з контрабандою;
п.п. 32 - забезпечує та здійснює контроль за правильністю визначення митної вартості товарів відповідно до законодавства з питань митної справи, а також за правильністю класифікації та визначення країни походження товарів, що переміщуються через митний кордон України, в тому числі після завершення операцій з митного контролю та митного оформлення; взаємодіє з митними адміністраціями та іншими уповноваженими органами іноземних держав з питань проведення перевірки автентичності документів, які надавалися для підтвердження заявленої митної вартості, класифікації та країни походження товарів;
п.п. 33 - організовує та проводить верифікацію (встановлення достовірності) документів про походження товарів з України та здійснює у випадках, визначених міжнародними договорами, видачу сертифікатів про походження товару з України та надання статусу уповноваженого (схваленого) експортера;
п.п. 68 - здійснює інші повноваження, визначені законом.
Згідно з п. 7 Положення про Держмитслужбу, Держмитслужба здійснює повноваження безпосередньо та через територіальні органи. До територіальних органів Держмитслужби належать митниці та спеціалізовані органи.
Згідно з п. 34-1 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України до митних органів належать центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, митниці та митні пости.
Отже, ОСОБА_5 , постійно обіймаючи посаду в органі, який здійснює правозастосовні та правоохоронні функції та будучи наділеним відповідними повноваженнями, відповідно до ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів» на час вчинення кримінальних правопорушень (злочинів) був працівником правоохоронного органу.
Згідно з п. 197.11 ст. 197 Податкового кодексу України звільняються від оподаткування операції із ввезення на митну територію України майна як гуманітарної допомоги, наданої згідно з нормами Закону України "Про гуманітарну допомогу".
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про гуманітарну допомогу» (надалі Закон) гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв`язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров`я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об`єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 3 Закону України "Про благодійну діяльність та благодійні організації".
Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону підставою для здійснення гуманітарної допомоги в Україні є письмова згода отримувача гуманітарної допомоги на її одержання. Отримувач гуманітарної допомоги має такі самі права на її використання, що і набувач гуманітарної допомоги.
Згідно з ч. 4 ст. 8 Закону товари (предмети), що ввозяться (пересилаються) як гуманітарна допомога, підлягають першочерговому безкоштовному спрощеному декларуванню митним органам відповідними установами та організаціями незалежно від форми власності, з обов`язковим проставленням у товаросупровідних документах, вантажних митних деклараціях клейма "Гуманітарна допомога. Продаж заборонено", завіреного печаткою митника. Установи та організації незалежно від форми власності, що здійснюють декларування митним органам, у разі відмови декларування вантажів гуманітарної допомоги позбавляються права на декларування митних вантажів.
Відповідно до ст. 9 Закону товари (предмети) гуманітарної допомоги, що ввозяться на митну територію України, підлягають заходам офіційного контролю згідно зі статтею 319 Митного кодексу України в установленому законодавством порядку. Зазначені заходи офіційного контролю проводяться першочергово та безкоштовно. Митне оформлення товарів (предметів) гуманітарної допомоги, що ввозяться на митну територію України, завершується тільки після проведення необхідних заходів офіційного контролю. Органи, які безпосередньо проводять заходи офіційного контролю щодо товарів (предметів) гуманітарної допомоги, забезпечують оперативне безкоштовне та якісне проведення таких заходів. Кожен такий орган в одноденний строк після звернення до нього отримувача гуманітарної допомоги з товаросупровідними документами щодо проведення відповідних заходів для митного оформлення товарів (предметів) гуманітарної допомоги зобов`язаний, за потреби, здійснити відбір зразків товарів (предметів) та не пізніше чотирьох днів безкоштовно оформити всі документи, передбачені законодавством під час здійснення та за результатами здійснення зазначених заходів щодо товарів (предметів) гуманітарної допомоги. Керівник органу, який безпосередньо здійснює відповідні заходи, може прийняти мотивоване рішення (із зазначенням конкретних підстав) про подовження зазначеного строку, але не більш як на 30 днів. Митні органи зобов`язані забезпечити оперативне безкоштовне проведення митного оформлення гуманітарних вантажів, а також їх цілісність під час перетину митного кордону України. За порушення вимог, передбачених цією частиною щодо митного оформлення та проведення необхідних заходів офіційного контролю, у тому числі строків їх проведення, посадові особи відповідних органів несуть відповідальність згідно із законом.
Згідно з ч. ч. 1-3 ст. 318 Митного кодексу України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України. Митний контроль здійснюється виключно митними органами відповідно до цього Кодексу та інших законів України. Митний контроль передбачає виконання митними органами мінімуму митних формальностей, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи.
Відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 320 Митного кодексу України форми та обсяги митного контролю обираються: 1) посадовими особами митних органів на підставі результатів застосування системи управління ризиками; та/або 2) автоматизованою системою управління ризиками. Не допускається визначення форм та обсягів митного контролю іншими органами державної влади, а також участь їх посадових осіб у здійсненні митного контролю. Якщо автоматизованою системою управління ризиками або посадовою особою митного органу за результатами застосування системи управління ризиками не визначено необхідності проведення митного огляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення, митне оформлення та випуск цих товарів, транспортних засобів здійснюється без проведення їх митного огляду.
Частиною 1 ст. 336 МК України визначено, що митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами митних органів шляхом:
1) перевірки документів та відомостей, які відповідно до статті 335 цього Кодексу надаються митним органам під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України; 2) митного огляду (огляду та переогляду товарів, транспортних засобів комерційного призначення, огляду та переогляду ручної поклажі та багажу, особистого огляду громадян); 3) обліку товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України; 4) усного опитування громадян та посадових осіб підприємств; 5) огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, вільних митних зон, магазинів безмитної торгівлі та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою відповідно до цього Кодексу та інших законів України покладено на митні органи; 6) перевірки обліку товарів, що переміщуються через митний кордон України та/або перебувають під митним контролем; 7) проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів; 8) направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу; 9) пост-митний контроль.
Відповідно до абз. 1 пункту 3 розділу VII (Реалізація заходів з управління ризиками під час митного контролю та/або митного оформлення) Порядку здійснення аналізу та оцінки ризиків, розроблення і реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.07.2015 № 684 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.08.2015 за № 1021/27466 посадові особи митниці (митного поста) Держмитслужби, які здійснюють митний контроль у конкретному випадку здійснення митного контролю товарів, транспортних засобів, в обов`язковому порядку переглядають сформований за допомогою інформаційних технологій Перелік митних формальностей та доповнюють/змінюють його за результатами проведення комбінованого та/або неавтоматизованого контролю із застосуванням СУР шляхом оцінки ризику відповідно до документальних профілів ризику, орієнтувань, переліків індикаторів ризику, методичних рекомендацій, у тому числі за результатами аналізу поданих для митного контролю документів (їх копій), відомостей, результатів застосування технічних засобів митного контролю, а також на підставі вимог нормативно-правових актів, що регулюють порядок проведення митного контролю та/або митного оформлення товарів, транспортних засобів.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 494 Митного кодексу України про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа митного органу, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно зі ст. 18 Конвенції Організації Об`єднаних Націй проти корупції, яка ратифікована Верховною Радою України 18.10.2006 та набрала чинності для України 01.01.2010, кожна Держава-учасниця розглядає можливість вжиття таких законодавчих та інших заходів, які можуть бути необхідними для визнання злочинами наступних дій, якщо вони вчинені умисно:
a) обіцянка, пропозиція або надання державній посадовій особі чи будь-якій іншій особі, особисто або через посередників, будь-якої неправомірної переваги, щоб ця посадова особа чи така інша особа зловживала своїм справжнім або удаваним впливом з метою одержання від адміністрації чи державного органу Держави-учасниці будь-якої неправомірної переваги для ініціатора таких дій чи будь-якої іншої особи;
b) вимагання або прийняття державною посадовою особою чи будь-якою іншою особою, особисто або через посередників, будь-якої неправомірної переваги для самої себе чи для іншої особи, щоб ця особа чи така інша особа зловживала своїм справжнім або удаваним впливом з метою одержання від адміністрації або державного органу Держави-учасниці будь-якої неправомірної переваги.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції», неправомірна вигода - це грошові кошти або інше майно, переваги, пільги, послуги, нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального чи негрошового характеру, які обіцяють, пропонують, надають або одержують без законних на те підстав.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 68 Конституції України ОСОБА_5 зобов`язаний неухильно додержуватись Конституції та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Відповідно до п. п. «е» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» посадові та службові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику є суб`єктами, на яких поширюються законодавство у сфері запобігання корупції.
Згідно зі ст. 22 Закону України «Про запобігання корупції» посадовим та службовим особам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику забороняється використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов`язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, у тому числі використовувати будь-яке державне чи комунальне майно або кошти в приватних інтересах.
Відповідно до ст. 24 Закону України «Про запобігання корупції» особа, уповноважена на виконання функцій держави, у разі надходження пропозиції щодо неправомірної вигоди або подарунка, незважаючи на приватні інтереси, зобов`язана невідкладно вжити заходів щодо: відмови від пропозиції; за можливості ідентифікувати особу, яка зробила пропозицію; залучити свідків, якщо це можливо, у тому числі з числа співробітників; письмово повідомити про пропозицію безпосереднього керівника (за наявності) або керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації, спеціально уповноважених суб`єктів у сфері протидії корупції.
Разом із цим, ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді державного інспектора оперативного відділу Управління боротьби з контрабандою та порушенням митних правил Львівської митниці, здійснюючи як працівник органу, що реалізує державну митну політику правозастосовні та правоохоронні функції, будучи працівником правоохоронного органу та службовою особою, незважаючи на обов`язок неухильно дотримуватися вищезазначених норм законодавства, діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, знехтував цими вимогами і з використанням наданої йому влади та службового становища, умисно вчинив прохання службовою особою надати неправомірну вигоду в особливо великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, та одержання службовою особою неправомірної вигоди в особливо великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, а також вчинив аналогічні дії повторно за таких обставин.
Так, упродовж тривалого часу ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 35672813) здійснює діяльність, пов`язану з будівництвом житлових і нежитлових будівель, а також усуненням наслідків військової агресії російської федерації. З метою реалізації гуманітарної допомоги у товариства виникла необхідність у ввезенні на територію України будівельних матеріалів.
В травні 2023 року, більш точного часу органом досудового розслідування не встановлено, представник ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» ОСОБА_6 під час спілкування через месенджер «Signal» зі своїм знайомим з Іспанії на ім`я ОСОБА_7 дізнався від останнього абонентський номер оператора мобільного телефону працівника Львівської митниці ОСОБА_5 , а саме НОМЕР_1 . За рекомендацією Сергія даний митник міг надати ОСОБА_6 консультацію щодо процедури ввезення на територію України будівельних матеріалів.
24.05.2023 ОСОБА_6 з метою отримання практичних порад із зазначеного питання через месенджер «Signal» здійснив дзвінок зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_2 на абонентський номер НОМЕР_1 , яким користувався ОСОБА_5 , та домовився зустрітись з ним 25.05.2023.
Наступного дня, 25.05.2023 близько 08.30 год, ОСОБА_6 зустрівся з ОСОБА_5 на території готелю «Галіція», що розташований за адресою: Львівська область, місто Львів, Кільцева дорога. Під час зустрічі ОСОБА_6 розповів ОСОБА_5 , що у ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» виникла необхідність у ввезенні на територію України будівельних матеріалів з метою їх використання у відновленні будівель та споруд та поцікавився, як це можна буде робити правильно та швидко.
Під час цієї зустрічі у ОСОБА_5 виник злочинний умисел, направлений на прохання та одержання від представника ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» ОСОБА_6 неправомірної вигоди за своє сприяння у ввезенні на територію України таких будівельних матеріалів під виглядом гуманітарної допомоги. З метою реалізації свого злочинного умислу, керуючись мотивами власного незаконного збагачення, під час розмови з ОСОБА_6 . 25.05.2023 ОСОБА_5 повідомив останньому про свою можливість сприяти у швидкому ввезенні будівельних матеріалів під виглядом гуманітарної допомоги за умови надання йому неправомірної вигоди в розмірі 2-х відсотків від вартості ввезеного товару.
18.06.2023, близько 16.00 год, в ході зустрічі ОСОБА_6 з ОСОБА_5 , яка відбулася за ініціативою останнього біля готелю «Галіція», що розташований за адресою: Львівська область, місто Львів, Кільцева дорога, ОСОБА_5 , продовжуючи реалізацію злочинного умислу, направленого на прохання та одержання від ОСОБА_6 неправомірної вигоди, повторно повідомив умову, за якої він буде сприяти ввезенню на територію України будівельних матеріалів під виглядом гуманітарної допомоги, а саме надання йому неправомірної вигоди в розмірі 2-х відсотків від вартості ввезеного товару.
Усвідомлюючи протиправний характер дій митника, ОСОБА_6 26.06.2023 звернувся із відповідною заявою про вчинення кримінального правопорушення до Державного бюро розслідувань та в подальшому дав згоду на участь у документуванні протиправної діяльності працівника Львівської митниці ОСОБА_5 .
З метою реалізації свого злочинного умислу ОСОБА_5 під час численних розмов та переписок через месенджер «Signal» повідомив ОСОБА_6 , що ввезення будівельних матеріалів повинно буде здійснювати під виглядом гуманітарної допомоги через благодійну організацію, яку знайде ОСОБА_6
17.07.2023 близько 11-30 год., на виконання вказівки ОСОБА_5 , отриманої 18.06.2023 під час попередньої зустрічі, ОСОБА_6 , перебуваючи біля АЗС «Shell» за адресою: Львівська область, с. Сокільники, Кільцева дорога, передав ОСОБА_5 документи щодо товару (рукавиць), який за порадою останнього під виглядом гуманітарної допомоги планувався ввозитись на територію України.
У подальшому, 17.08.2023 о 20-04 год., ОСОБА_6 , діючи за вказівкою ОСОБА_5 , зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_2 через месенджер «Signal» направив на абонентський номер НОМЕР_1 , яким користувався ОСОБА_5 , фотографію транзитної митної деклації форми Т1 щодо товару, який за сприяння останнього повинен був завозитись на територію України під виглядом гуманітарної допомоги.
Цього ж дня, 17.08.2023 близько 21-46 год., ОСОБА_5 , діючи умисно, з метою реалізації свого злочинного умислу, направленого на прохання та одержання від ОСОБА_6 неправомірної вигоди, організував зустріч з останнім у закладі « ІНФОРМАЦІЯ_2 » за адресою: АДРЕСА_1 , під час якої повідомив ОСОБА_6 алгоритм дій, за яких він буде сприяти ввезенню на територію України товару під виглядом гуманітарної допомоги та зазначив документи, які потрібно буде додатково йому надіслати, у тому числі лист Бердянської міської військової адміністрації Бердянського району Запорізької області щодо надання благодійної допомоги від благодійної організації «Благодійного Фонду «Добра справа Запоріжжя» та Меморандум про співпрацю і партнерство між Бердянською міською військовою адміністрацією Бердянського району Запорізької області та благодійною організацією «Благодійного Фонду «Добра справа Запоріжжя». При цьому, ОСОБА_5 повідомив ОСОБА_6 , що згодом підкажіть йому повний перелік необхідних документів для ввезення товару, як гуманітарна допомога, зорієнтує щодо конкретного пункту пропуску в зоні діяльності Львівської митниці, через який необхідно буде завозити товар на митну територію України та повідомить про необхідну за це суму неправомірної вигоди.
18.08.2023 о 00-25 год., ОСОБА_5 зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_1 через месенджер «Signal» направив на абонентський номер НОМЕР_2 , яким користувався ОСОБА_6 , повідомлення щодо необхідності надання йому переліку товару (рукавиць), та
о 10.10 год скерував повторне нагадування щодо надання йому фото переліку рукавиць.
Цього ж дня, 18.08.2023 о 12-36 год., ОСОБА_5 , продовжуючи вчинення своїх злочинних дій, спрямованих на незаконне збагачення шляхом прохання та одержання від ОСОБА_6 неправомірної вигоди, діючи з корисливих мотивів, використовуючи владу та службове становище, через месенджер «Signal» здійснив дзвінок зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_1 на абонентський номер НОМЕР_2 , яким користувався ОСОБА_6 та наголосив останньому про необхідність надання йому неправомірної вигоди в сумі 7 відсотків від вартості ввезеного на територію України товару під виглядом гуманітарної допомоги.
Того ж дня, 18.08.2023 о 22-12 год., ОСОБА_5 зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_1 через месенджер «Signal»
направив на абонентський номер НОМЕР_2 , яким користувався ОСОБА_6 , повідомлення щодо необхідності під`їзду транспортного засобу з товаром ближче до державного кордону України та очікування його подальших вказівок.
Діючи на виконання вказівок та нагадувань ОСОБА_5 , 18.08.2023 об 11.37 год, о 22-20 год., о 22-22 год., ОСОБА_6 зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_2 через месенджер «Signal» направив на абонентський номер НОМЕР_1 , яким користувався ОСОБА_5 , скани та фото раніше названих ОСОБА_5 документів, а саме: перелік рукавиць з фото, ціною, вагою тощо; лист від 17.08.2023 № 01-13/936-1 начальника Бердянської міської військової адміністрації Бердянського району Запорізької області ОСОБА_8 на керівника благодійної організації «Благодійний фонд «Добра справа Запоріжжя» ОСОБА_9 щодо надання благодійної допомоги, а саме рукавиць; меморандум про співпрацю і партнерство від 03.07.2023 між Бердянською міською військовою адміністрацією Бердянського району Запорізької області та благодійною організацією «Благодійний фонд «Добра справа Запоріжжя».
Далі, 21.08.2023 о 18-22 год., ОСОБА_5 , продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, направленого на прохання та одержання від ОСОБА_6 неправомірної вигоди, під час телефонної розмови з останнім через месенджер «Signal» знову нагадав ОСОБА_6 про алгоритм дій при ввезенні товару на територію України під виглядом гуманітарної допомоги, необхідні для цього документи та про потребу надання йому за таке сприяння неправомірної вигоди у вигляді певних відсотків від вартості ввезеного товару. Також ОСОБА_5 вказав про необхідність проходження митного оформлення транспортного засобу з вантажем на митному посту «Краківець» Львівської митниці, про що цього ж дня о 21.16 год додатково написав ОСОБА_6 у повідомленні через месенджер «Signal».
21.08.2023 о 20-44 год., ОСОБА_5 , продовжуючи вчинення своїх злочинних дій, спрямованих на незаконне збагачення шляхом прохання та одержання від ОСОБА_6 неправомірної вигоди, діючи з корисливих мотивів, через месенджер «Signal» зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_1 направив на абонентський номер НОМЕР_2 , яким користувався ОСОБА_6 , повідомлення із зазначенням конкретних відсотків неправомірної вигоди, а саме: «Вийде 13 % буде норм Вийде 14 % буде взагалі люкс», яке після прочитання ОСОБА_6 відразу видалив.
З метою реалізації свого злочинного умислу ОСОБА_5 у серпні 2023 року, за невстановлених під час досудового розслідування точного часу та обставин, залучив до злочинної діяльності невстановлених на даний час працівників Львівської митниці, які за вказівкою ОСОБА_5 та за наданий ним певний відсоток неправомірної вигоди повинні були пропустити на територію України зазначений ОСОБА_5 транспортний засіб, який буде ввозити товар під виглядом гуманітарної допомоги.
Діючи на виконання вказівки ОСОБА_5 , 24.08.2023 об 11-58 год., ОСОБА_6 через месенджер «Signal» зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_2 направив на абонентський номер НОМЕР_1 , яким користувався ОСОБА_5 , повідомлення із зазначенням загальної вартості товару, який за сприяння останнього планувався ввозитись на територію України під виглядом гуманітарної допомоги, а саме: « НОМЕР_3 $».
28.08.2023 об 11-06 год. вантажний автомобіль марки «DAF» д.н.з. НОМЕР_4 з причепом д.н.з. НОМЕР_5 за вказівкою ОСОБА_5 в`їхав у зону митного контролю на пункту пропуску «Краківець-Корчова» митний пост «Яворів» Львівської митниці, працівники якої, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_5 , переслідуючи корисливий мотив, цього ж дня об 11.17 год пропустили вказаний вантажний автомобіль з товаром у вигляді рукавиць у кількості 506 коробок масою 12079 кг на територію України, без сплати обов`язкових митних платежів під виглядом гуманітарної допомоги.
Того ж дня, 28.08.2023 близько 13-52 год., під час телефонної розмови ОСОБА_6 з ОСОБА_5 через месенджер «Signal» після наданого сприяння в`їзду автомобіля з товаром на територію України ОСОБА_5 підтвердив прохання надати йому неправомірну вигоду в розмірі 14 відсотків від загальної вартості ввезеного товару, що становить 22 094 доларів США.
31.08.2023 близько 15-00 год., ОСОБА_6 на виконання раніше висловленого прохання ОСОБА_5 щодо надання йому неправомірної вигоди через месенджер «Signal» здійснив дзвінок зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_2 на абонентський номер НОМЕР_1 , яким користувався ОСОБА_5 , для уточнення часу та місця зустрічі з останнім для передачі йому неправомірної вигоди. Під час розмови ОСОБА_5 повідомив, що перебуває на роботі, та вказав ОСОБА_6 про необхідність зустрітися з вказаного питання з його дружиною ОСОБА_10 та відразу по закінченню їх розмови о 15-04 год. через месенджер «Signal» направив ОСОБА_6 геолокацію місця призначеної зустрічі, якою була АЗС «Shell» у с. Сокільники Львівської області на Кільцевій дорозі.
Після цього, 31.08.2023 близько 15-22 год., ОСОБА_5 з метою одержання неправомірної вигоди у раніше визначеному ним розмірі (22 094 доларів США), здійснив телефонний дзвінок зі свого мобільного телефону з абонентським номером НОМЕР_1 на абонентський номер НОМЕР_6 , яким користувалась ОСОБА_10 , та повідомив останній щодо необхідності термінової зустрічі з ОСОБА_6 на території АЗС «Shell», що знаходиться у с. Сокільники Львівської області на Кільцевій дорозі, чим фактично залучив ОСОБА_10 до своєї злочинної діяльності, не повідомивши останній своїх дійсних намірів.
Цього ж дня, 31.08.2023 близько 15-31 год., ОСОБА_6 , на виконання вказівки ОСОБА_5 зустрівся з його дружиною ОСОБА_10 біля АЗС «Shell» за адресою: с. Сокільники, Львівська область, Кільцева дорога, де ОСОБА_6 за пропозицією ОСОБА_10 присів на заднє ліве пасажирське місце її автомобіля Nissan Qashqai, д.н.з. НОМЕР_7 , та поклав на кофту останньої грошові кошти в сумі 22 090 доларів США, чим передав ОСОБА_5 на його прохання неправомірну вигоду в сумі 22 090 доларів США, що згідно з офіційним курсом Національного банку України станом на 31.08.2023 становить 807 800 грн., та відповідно до примітки 1 до статті 368 КК України є неправомірної вигодою в особливо великому розмірі, як така, що у п`ятсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
Отже, ОСОБА_5 , будучи службовою особою та працівником правоохоронного органу, у серпні 2023 року за невстановлених під час досудового розслідування точного часу та обставин, залучив до вчинення кримінального правопорушення (злочину) невстановлених працівників Львівської митниці та дружину ОСОБА_10 , яка була необізнана в його незаконних діях, та діючи умисно, керуючись корисливим мотивом та метою незаконного збагачення, усвідомлюючи протиправність своїх дій та їх правові наслідки, висловив прохання надати та 31.08.2023, одержав від представника ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 35672813) ОСОБА_6 через ОСОБА_10 неправомірну вигоду у сумі 22 090 доларів США, що згідно з офіційним курсом Національного банку України станом на 31.08.2023 становить 807 800 гривень 37 копійок та відповідно до примітки 1 до статті 368 КК України є неправомірної вигодою в особливо великому розмірі, як така, що у п`ятсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, за ввезення товару (рукавиць) 28.08.2023 автомобілем марки «DAF» д.н.з. НОМЕР_4 з причепом д.н.з. НОМЕР_5 на територію України без сплати обов`язкових митних платежів під виглядом гуманітарної допомоги.
Таким чином, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обґрунтовано підозрюється у проханні службовою особою надати неправомірну вигоду в особливо великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, та в одержанні службовою особою неправомірної вигоди в особливо великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, тобто у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 4 ст. 368 КК України.
Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , продовжуючи свою умисну злочинну діяльність, 31.10.2023 отримав від ОСОБА_6 у месенджері «Signal» перелік товару (інвертори та допоміжне обладнення), та інформацію щодо транспортного засобу, яким вказаний товар планується перевозити через митний кордон без сплати обов`язкових митних платежів під виглядом гуманітарної допомоги.
Реалізуючи свій злочинний умисел, ОСОБА_5 , надав ОСОБА_6 усні вказівки стосовно підготовки документів для проходження митного контролю в пункті пропуску «Рава-Руська Хребенне, Верхрата» митного поста «Рава-Руська» Львівської митниці.
В подальшому, ОСОБА_5 , керуючись корисливим умислом, з метою власного збагачення, 08.11.2023 о 09-58 год., через месенджер «Signal», повторно висловив представнику ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 35672813) ОСОБА_6 прохання про необхідність надання йому неправомірної вигоди за сприяння у ввезенні товару (інвертори та допоміжне обладнання) на територію України без сплати обов`язкових митних платежів, під виглядом гуманітарної допомоги, у розмірі 13 відсотків від загальної вартості товару, що становить 16 300 доларів США.
09.11.2023 близько 11-50 год. вантажний автомобіль марки «МАN» д.н.з. НОМЕР_8 з причепом д.н.з. НОМЕР_9 за вказівкою ОСОБА_5 в`їхав у зону митного контролю на пункту пропуску «Рава-Руська Хребенне, Верхрата» митного поста «Рава-Руська» Львівської митниці, працівники якої, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_5 , переслідуючи корисливий мотив, цього ж дня пропустили вказаний вантажний автомобіль з товаром у вигляді інверторів та допоміжного обладнання у кількості 135 місць масою 4176 кг на територію України, без сплати обов`язкових митних платежів під виглядом гуманітарної допомоги.
09.11.2023 близько 12-00 год. ОСОБА_5 через застосунок «Signal» здійснив дзвінок представнику ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 35672813) ОСОБА_6 та в ході розмови повідомив, що вказаний автомобіль пройшов митні формальності в пункті пропуску.
26.11.2023 ОСОБА_5 через месенджер «Signal» здійснив дзвінок представнику ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 35672813) ОСОБА_6 , та ініціював зустріч з ним 30.11.2023 у місті Львові.
У подальшому, 30.11.2023, приблизно о 13.27 год, ОСОБА_6 , перебуваючи у приміщенні ресторану «Панська Гора», що за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, село Сокільники, Кільцева дорога, на виконання вищезазначеного незаконного прохання ОСОБА_5 передав, а ОСОБА_5 у свою чергу, продовжуючи свою протиправну діяльність та бажаючи довести до кінця свій злочинний умисел, направлений на одержання неправомірної вигоди, діючи умисно, одержав від представника ТОВ «СУПЕР-СТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 35672813) ОСОБА_6 неправомірну вигоду в розмірі 16300 доларів США, що станом на 30.11.2023 згідно офіційного курсу Національного банку України становить 592915 гривень 76 копійок, та відповідно до примітки 1 до статті 368 КК України є неправомірної вигодою у великому розмірі, як така, що у двісті і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, за ввезення товару (інвертори та допоміжне обладнання) 09.11.2023 автомобілем марки марки «МАN» д.н.з. НОМЕР_8 з причепом д.н.з. НОМЕР_9 на територію України без сплати обов`язкових митних платежів під виглядом гуманітарної допомоги.
Після цього, цього ж дня, 30.11.2023 після вказаних дій ОСОБА_5 затриманий старшим слідчим в особливо важливих справах Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань.
Таким чином, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обґрунтовано підозрюється у проханні службовою особою надати неправомірну вигоду у великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, вчинене повторно, та в одержанні службовою особою неправомірної вигоди у великому розмірі для себе та третьої особи за вчинення такою службовою особою в інтересах третьої особи будь-якої дії з використанням наданої їй влади та службового становища, вчинене повторно, тобто у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.
30.11.2023 о 13 годині 28 хвилин ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , затримано в порядку статті 208 КПК України, за підозрою у вчиненні злочинів, передбачених ч. 4 ст. 368, ч. 3 ст. 368 КК України.
30.11.2023 о 20 годині 56 хвилин ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні злочинів, передбачених ч. 3 ст. 368, ч. 4 ст. 368 КК України.
Обставини, що дають підстави підозрювати ОСОБА_5 у вчиненні злочинів, передбачених ч. 4 ст. 368, ч. 3 ст. 368 КК України, повністю підтверджуються зібраними матеріалами досудового розслідування, а саме:
- протоколами допитів як свідка ОСОБА_6 від 26.06.2023, 17.07.2023, 27.08.2023, 31.08.2023, 30.11.2023 під час яких останній повідомив про факт та обставини прохання та одержання неправомірної вигоди ОСОБА_5 ;
- протоколом огляду та вручення грошових коштів від 31.08.2023 під час якого було оглянуто та вручено ОСОБА_6 грошові кошти в сумі 22 090 доларів США, які в подальшому в якості неправомірної вигоди ОСОБА_5 отримав 31.08.2023 через дружину ОСОБА_10 ;
- протоколом огляду, ідентифікації та вручення грошових коштів та спеціального виготовлених (несправжніх) імітаційних засобів від 30.11.2023 під час якого було оглянуто та вручено ОСОБА_6 грошові кошти в сумі 16300 доларів США, в тому числі імітаційних, які в подальшому в якості неправомірної вигоди ОСОБА_5 отримав 30.11.2023;
- протоколом затримання ОСОБА_5 від 30.11.2023 за підозрою у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 368, ч. 3 ст. 368 КК України, безпосередньо після отримання ним неправомірної вигоди від ОСОБА_6 в сумі 16300 доларів США, в тому числі імітаційних;
- матеріалами виконання доручення оперативних співробітників Головного оперативного управління Державного бюро розслідувань;
- іншими матеріалами досудового розслідування у своїй сукупності.
Санкція ч. 4 ст. 368 КК України передбачає покарання у вигляді позбавлення волі на строк від восьми до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, з конфіскацією майна.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта: підозрюваному ОСОБА_5 належить:
- на праві власності належить житловий будинок, розташований за адресою: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 791395012250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0148, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2245200612250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0146, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2207154712250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0140, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2179889312250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0138, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2154768412250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0137, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2154615312000;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0122, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2152797812250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0121, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2152746712250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0100, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2151423012250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0102, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2151375512250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0098, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2151357412250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0104, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2150094312250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0099, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2149703812250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0103, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2149671812250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0095, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2126667612250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0097, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2125231312250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0078, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1807950312250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0075, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1807942912250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0077, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1779739012250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0082, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1779536612250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0071, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1779278212250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0070, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1759383512250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0067, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1759365812250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0068, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1759343312250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0063, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1736548112250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0064, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1736530212250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0065, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1732558212250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0066, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1732554112250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0062, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1732548312250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0059, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1703181112250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0058, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1703168612250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0061, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1703152712250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0076, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1703122512250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0060, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1703106612250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0071, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1689726612250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0056, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1689707712250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0054, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1689673312250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:333:0001, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1613933012250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:039:0001, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 911200412250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:038:0001, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 911182712250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:03:003:0036, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 791430912250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0030, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 783689312250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:05:001:0048, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 668030012250.
Слідчий вказує, з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання виникла необхідність на час досудового розслідування накласти арешт на майно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Статтею 170 КПК України передбачено, що арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення: конфіскації майна як виду покарання або доходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи.
Також санкціямич.4ст.368 КК України передбачена конфіскація майна одержаного злочинним шляхом.
Згідно ч. 10 ст. 170 КПК України арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.
Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.
Згідно ч. 2 ст. 173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 КПК України); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 КПК України); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
За викладених обставин, враховуючи правове обґрунтування клопотання, яке відповідає положенням ст. ст. 170-173 КПК України, приходжу до переконання, що клопотання слідчого про накладення арешту на майно підлягає задоволенню з метою конфіскації майна, задля забезпечення дієвості та об`єктивності розслідування у вказаному кримінальному провадженні, оскільки незастосування арешту може призвести до відчуження майна.
Приходячи до такого висновку, слідчий суддя враховує й те, що в даному випадку обмеження права власності є розумним і співрозмірним завданням кримінального провадження та обставини кримінального провадження станом на час прийняття рішення вимагають вжиття такого методу державного регулювання як накладення арешту. При цьому, доказів негативних наслідків від застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження слідчим суддею не встановлено.
Таким чином, клопотання підлягає задоволенню.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 107, 131, 132, 170173, 309 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В :
Клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах другого відділу Управління з досудового розслідування кримінальних правопорушень, вчинених працівниками правоохоронних органів та суддями, Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 62023000000000549 від 26.06.2023 про арешт майна задовольнити.
Накласти арешт на майно, яке належить на праві приватної власності підозрюваному у кримінальному провадженні № 62023000000000549 від 26.06.2023 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме:
- на праві власності належить житловий будинок, розташований за адресою: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 791395012250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0148, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2245200612250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0146, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2207154712250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0140, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2179889312250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0138, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2154768412250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0137, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2154615312000;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0122, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2152797812250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0121, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2152746712250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0100, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2151423012250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0102, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2151375512250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0098, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2151357412250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0104, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2150094312250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0099, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2149703812250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0103, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2149671812250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0095, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2126667612250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0097, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2125231312250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0078, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1807950312250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0075, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1807942912250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0077, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1779739012250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0082, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1779536612250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0071, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1779278212250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0070, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1759383512250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0067, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1759365812250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0068, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1759343312250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0063, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1736548112250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0064, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1736530212250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0065, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1732558212250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0066, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1732554112250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0062, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1732548312250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0059, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1703181112250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0058, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1703168612250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0061, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1703152712250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0076, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1703122512250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0060, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1703106612250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:02:001:0071, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1689726612250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0056, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1689707712250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0054, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1689673312250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:333:0001, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1613933012250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:039:0001, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 911200412250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:038:0001, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 911182712250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:03:003:0036, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 791430912250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:01:001:0030, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 783689312250;
- на праві власності належить земельна ділянка із кадастровим номером: 1225086000:05:001:0048, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 668030012250.
Ухвала про накладення арешту може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2023 |
Оприлюднено | 26.04.2024 |
Номер документу | 115341156 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Бусик О. Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні