Рішення
від 30.11.2023 по справі 380/15010/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 листопада 2023 року м. Львівсправа № 380/15010/23

Львівський окружний адміністративний суд, суддя Клименко О.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «ТРАНС-СЕРВІС» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «ТРАНС-СЕРВІС» (Позивач/ПП «ТРАНС-СЕРВІС») звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (Відповідач/ГУ ДПС у Львівській області), в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Львівській області (Городоцький район) № 00140600410 від 16 червня 2023 року.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що податковим повідомленням-рішенням ГУ ДПС у Львівській області (Городоцький район) від 16 червня 2023 року № 00140600410 (далі також оскаржуване податкове повідомлення-рішення), прийнятим на підставі акта камеральної перевірки від 26 квітня 2023 року № 10291/13-01-04-10/22345320 (далі також акт перевірки), до ПП «ТРАНС-СЕРВІС» застосовано штраф у розмірі 53016,28 грн за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних від 22 грудня 2022 року № 4, від 23 грудня 2022 року № 5, від 24 грудня 2022 року № 6, від 30 грудня 2022 року № 7 в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також ЄРПН) на один день (зареєстровано 16 січня 2023 року при граничному терміні реєстрації 15 січня 2023 року).

Позивач не погоджується із оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням, оскільки вважає, що воно ґрунтується на хибних висновках акта перевірки та зобов`язує ПП «ТРАНС-СЕРВІС» до безпідставної сплати штрафу до бюджету за відсутності порушення при наявності якого застосовується штраф, з огляду на таке.

Позивач для реєстрації в ЄРПН подав наступні податкові накладні: від 22 грудня 2022 року № 4 (дата та час подання 13 січня 2023 року о 18 год. 36 хв.); від 23 грудня 2022 року № 5 (дата та час подання 13 січня 2023 року о 18 год. 35 хв.); від 24 грудня 2022 року № 6 (дата та час подання 13 січня 2023 року о 18 год. 35 хв.); від 30 грудня 2022 року № 7 (дата та час подання 13 січня 2023 року о 18 год. 34 хв.). Граничною датою реєстрації вказаних податкових накладних відповідно до абз.14 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України є 15 січня 2023 року (до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені). Зазначені податкові накладні згідно з актом перевірки та квитанціями зареєстровані контролюючим органом лише 16 січня 2023 року.

Позивач зазначає, що абз.10 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України передбачає чіткий обов`язок контролюючого органу протягом операційного дня надіслати платнику податків квитанцію про прийняття або неприйняття ним податкової накладної. Операційний день з урахуванням абз.4 п.2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі Порядок № 1246), триває з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин кожного робочого дня. Тож, ураховуючи наведені норми, відповідач повинен був надіслати позивачу квитанції про реєстрацію спірних податкових накладних до 20 год. 00 хв. 13 січня 2023 року (операційного дня, коли ці податкові накладні були надіслані на реєстрацію). Проте свій обов`язок відповідач виконав лише 16 січня 2023 року.

Беручи до уваги викладене, а також ураховуючи норми абз.13 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку № 1246, позивач резюмує, що подані ним для реєстрації спірні податкові накладні вважаються зареєстрованими в ЄРПН саме 13 січня 2023 року, оскільки відповідачем не було надіслано жодних квитанцій про прийняття або неприйняття цих податкових накладних ні в зазначений операційний день, ні 15 січня 2023 року (як день граничного строку подання на реєстрацію).

Також позивач зазначає, що оскільки у нього станом на 13 січня 2023 року був відсутній ліміт для здійснення реєстрації податкових накладних, він здійснив платіж у сумі 489000,00 грн 13 січня 2023 року о 16 год. 01 хв. Однак зарахування коштів на ПДВ-рахунок згідно з відомостями електронного кабінету відбулося лише о 18 год. 10 хв., тож тільки з цього моменту позивач отримав можливість відправляти податкові накладні на реєстрацію в ЄРПН.

З огляду на викладене у сукупності, а також покликаючись на правові позиції Верховного Суду, викладені у постановах від 20 серпня 2019 року у справі № 1640/3125/18, від 30 січня 2018 року у справі № 815/2745/17, від 14 серпня 2018 року у справі № 803/1583/17, від 03 квітня 2020 року у справі № 160/5380/19, від 29 вересня 2022 року у справі № 0440/5579/18 та ін. позивач висновує, що він вчинив усі залежні від нього дії для реєстрації спірних податкових накладних в ЄРПН у встановлений законодавством строк, а тому відповідач безпідставно наклав на нього штраф оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням, у зв`язку з чим просить адміністративний позов задовольнити у повному обсязі.

Позиція відповідача викладена у відзиві на позовну заяву. Відповідач вказує, що станом на 15 січня 2023 року, тобто на граничний день реєстрації спірних податкових накладних позивача діяв пп.69.18 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, яким було установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюється у робочі дні з 8 години до 18 години.

З огляду на положення ч.3 ст.7 КАС України до спірних правовідносин підлягають застосуванню не норми п.п.2, 3 Порядку № 1246, згідно з якими операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин, а норма пп.69.18 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, як така, що має вищу юридичну силу та прийнята з метою впорядкування положень чинного законодавства на період дії воєнного стану.

У спірному випадку надсилання податкових накладних ПП «ТРАНС-СЕРВІС» на реєстрацію відбулося вже після 18 год. 00 хв., таким чином, наявний факт порушення позивачем встановлених строків реєстрації податкових накладних, що свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу залежно від терміну такого порушення, що передбачено пп.120-1.1 п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України.

З огляду на викладене відповідач уважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є правомірним, підстави для його скасування відсутні, а тому в задоволенні заявленого позову просить відмовити повністю.

Відповідно до п.3 ч.3 ст.246 КАС України суд зазначає, що ухвалою судді від 05 липня 2023 року позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою судді від 12 липня 2023 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі з повідомленням (викликом) сторін та призначено судове засідання.

В судовому засіданні, яке відбулося 19 вересня 2023 року, суд заслухав усні пояснення представників позивача та відповідача, дослідив докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Представник позивача заявлений позов підтримав у повному обсязі, просив його задовольнити.

Представник відповідача проти заявленого позову заперечив у повному обсязі, просив в його задоволенні відмовити.

У цьому ж судовому засіданні суд постановив прийняти рішення у строки, передбачені для справ, розгляд яких здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження.

Суд встановив наступні фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини:

Старшим державним інспектором Городоцького відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ДПС у Львівській області Заяць Наталією Богданівною проведено камеральну перевірку дотримання ПП «ТРАНС-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 22345320) вимог п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (зі змінами та доповненнями) за період з 01 грудня 2022 року по 31 січня 2023 року.

За результатами проведення указаної перевірки складено акт від 26 квітня 2023 року № 10291/13-01-04-10/22345320 «Про результати камеральної перевірки дотримання вимог п.192.1 ст.192, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами та доповненнями) ПП «ТРАНС-СЕРВІС» код за ЄДРПОУ 22345320».

Проведеною камеральною перевіркою встановлено, що ПП «ТРАНС-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 22345320) відповідно до ст.192, ст.120-1, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України порушено граничні терміни реєстрації наступних податкових накладних:

- від 22 грудня 2022 року № 4 дата реєстрації :16 січня 2023 року о 08:48, кількість днів затримки: 1 день, сума ПДВ: 131425,67 грн;

- від 23 грудня 2022 року № 5 дата реєстрації :16 січня 2023 року о 08:48, кількість днів затримки: 1 день, сума ПДВ: 223035,90 грн;

- від 24 грудня 2022 року № 6 дата реєстрації :16 січня 2023 року о 08:46, кількість днів затримки: 1 день, сума ПДВ: 134034,47 грн;

- від 30 грудня 2022 року № 7 дата реєстрації :16 січня 2023 року о 08:55, кількість днів затримки: 1 день, сума ПДВ: 41666,67 грн.

16 червня 2023 року ГУ ДПС у Львівській області (Городоцький район) винесло податкове повідомлення-рішення № 00140600410, яким застосувало до ПП «ТРАНС-СЕРВІС» штраф у сумі 53016,28 грн за порушення граничних строків реєстрації в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, визначених ст.201 Податкового кодексу України.

Згідно з Розрахунком штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (додаток до податкового повідомлення-рішення від 16 червня 2023 року № 00140600410) ПП «ТРАНС-СЕРВІС» кількість днів затримки порушення термінів реєстрації кожної з податкових накладних позивача від 22 грудня 2022 року № 4, від 23 грудня 2022 року № 5, від 24 грудня 2022 року № 6, від 30 грудня 2022 року № 7 становить 1 день, а розмір штрафу (у відсотках) становить 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних.

Уважаючи зазначене податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що його належить скасувати, позивач звернувся з цим позовом до суду.

Предметом розгляду у цій справі є оцінка правомірності податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 16 червня 2023 року № 00140600410 про застосування до ПП «ТРАНС-СЕРВІС» штрафу у сумі 53016,28 грн за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних, визначених ст.201 Податкового кодексу України.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Статтею 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02 грудня 2010 року (тут і надалі в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з пп.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України Єдиний реєстр податкових накладних (ЄРПН) - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

За змістом п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи а зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до абз.1 п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

За змістом абз.4, 5 п.201.10 ст.201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Відповідно до абз.14 п.201.10 ст.201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Таким чином, продавець товарів/послуг зобов`язаний зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

Статтею 120-1 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної.

Тобто, законодавець передбачив для платників податків відповідальність за порушення ними вимог п.201.10 ст.201 ПК України.

Згідно з п.120-1.1 ст.120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Таким чином, на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк, встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність порушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено п.120-1.1 ст.120-1 ПК України.

Суд встановив, що ПП «ТРАНС-СЕРВІС» для реєстрації в ЄРПН подало наступні податкові накладні:

- від 22 грудня 2022 року № 4 дата та час подання 13 січня 2023 року о 18 год. 36 хв.;

- від 23 грудня 2022 року № 5 дата та час подання 13 січня 2023 року о 18 год. 35 хв.;

- від 24 грудня 2022 року № 6 дата та час подання 13 січня 2023 року о 18 год. 35 хв.;

- від 30 грудня 2022 року № 7 дата та час подання 13 січня 2023 року о 18 год. 34 хв.

Зазначена обставина підтверджується доданими позивачем до позовної заяви витягами з програми «M.E. DOC» 11.02.107 22345320 ПП «ТРАНС-СЕРВІС».

Згідно з квитанціями Державної податкової служби України вказані податкові накладні доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України в такі дату та час:

- податкова накладна від 22 грудня 2022 року № 4 16 січня 2023 року о 08:48:28;

- податкова накладна від 23 грудня 2022 року № 5 16 січня 2023 року о 08:48:07;

- податкова накладна від 24 грудня 2022 року № 6 16 січня 2023 року о 08:46:47;

- податкова накладна від 30 грудня 2022 року № 7 16 січня 2023 року о 08:55:31 (реєстрація зупинена).

В акті камеральної перевірки від 26 квітня 2023 року № 10291/13-01-04-10/22345320 контролюючий орган зробив висновок про порушення ПП «ТРАНС-СЕРВІС» граничних термінів реєстрації вказаних вище податкових накладних, а саме:

- податкова накладна від 22 грудня 2022 року № 4 дата реєстрації: 16 січня 2023 року о 08:48, кількість днів затримки: 1 день, сума ПДВ: 131425,67 грн;

- податкова накладна від 23 грудня 2022 року № 5 дата реєстрації: 16 січня 2023 року о 08:48, кількість днів затримки: 1 день, сума ПДВ: 223035,90 грн;

- податкова накладна від 24 грудня 2022 року № 6 дата реєстрації: 16 січня 2023 року о 08:46, кількість днів затримки: 1 день, сума ПДВ: 134034,47 грн;

- податкова накладна від 30 грудня 2022 року № 7 дата реєстрації: 16 січня 2023 року о 08:55, кількість днів затримки: 1 день, сума ПДВ: 41666,67 грн.

Позивач уважає такий висновок контролюючого органу помилковим, оскільки абз.10 п.201.10 ст.201 ПК України передбачає чіткий обов`язок контролюючого органу протягом операційного дня надіслати платнику податків квитанцію про прийняття або неприйняття ним податкової накладної. Операційний день з урахуванням абз.4 п.2 Порядку № 1246 триває з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин кожного робочого дня. Тож, ураховуючи наведені норми, відповідач повинен був надіслати позивачу квитанції про реєстрацію спірних податкових накладних до 20 год. 00 хв. 13 січня 2023 року (операційного дня, коли ці податкові накладні були надіслані на реєстрацію). Проте свій обов`язок відповідач виконав лише 16 січня 2023 року.

Натомість відповідач, обґрунтовуючи правомірність притягнення позивача до фінансової відповідальності, вказує, що станом на 15 січня 2023 року, тобто на граничний день реєстрації спірних податкових накладних позивача діяв пп.69.18 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, яким законодавець змінив тривалість операційного дня для реєстрації податкових накладних, визначивши, що такий триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Оскільки норма пп.69.18 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України має вищу юридичну силу, ніж абз.4 п.2 Порядку № 1246, та прийнята з метою впорядкування положень чинного законодавства на період дії воєнного стану, то саме вона підлягає застосуванню до спірних правовідносин.

Оцінюючи наведені аргументи сторін, суд зазначає наступне.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341) затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних.

Згідно з положеннями п.п.2, 3 Порядку № 1246 операційний день частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.

Операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Водночас п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України доповнено пп.69.18 згідно із Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану», який набрав чинності 17 березня 2022 року.

Підпунктом 69.18 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години. Саме у такій редакції пп.69.18 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України діяв станом на граничний день реєстрації спірних податкових накладних, складених позивачем.

Аналізуючи наведені правові норми у їх сукупності, суд переконується, що пп.69.18 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України хоч і обмежено час надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків, однак ця норма не змінює визначення терміну «операційний день» і не встановлює нових правил реєстрації податкових накладних.

Тому суд доходить висновку, що у вказаному підпункті визначено час, у який здійснюється приймання контролюючим органом електронних документів від платників податків, тобто, графік роботи електронних сервісів податкового органу, а не встановлено обов`язок платників податків подати у вказаний період часу податкову накладну для її реєстрації. Метою зазначених змін є лише обмеження роботи електронних сервісів, а не обмеження строків реєстрації податкових накладних.

Отже, наведена норма ПК України не може застосовуватись до спірних правовідносин, оскільки вона безпосередньо не регулює питання реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України визначення механізму внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних делеговано Кабінету Міністрів України.

Спеціальним нормативно-правовим актом, яким врегульовано питання надсилання (подання) на реєстрацію податкових накладних до ЄРПН, є наведений вище Порядок № 1246, зміни до п.3 якого щодо тривалості операційного дня не вносились.

На думку суду, на користь цього висновку вказує Закон України від 12 січня 2023 року № 2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», яким пп.69.18 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України викладено у новій редакції і визначено, що операційний день для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, триває з 0 годин 00 хвилин до 24 години 00 хвилин. Також змінено години надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків у робочі дні з 8 години до 20 години.

З урахуванням викладеного суд резюмує, що позивач, відправивши на реєстрацію податкові накладні від 22 грудня 2022 року № 4 , від 23 грудня 2022 року № 5, від 24 грудня 2022 року № 6, від 30 грудня 2022 року № 7 13 січня 2023 року у період з 18 год. 34 хв. по 18 год. 36 хв., тобто, у межах операційного дня, виконав обов`язок щодо своєчасної їх реєстрації, а тому притягнення його до фінансової відповідальності на підставі пп.120-1.1 п.120.1 ст.120 ПК України є протиправним, а відтак податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 16 червня 2023 року № 00140600410 про застосування до ПП «ТРАНС-СЕРВІС» штрафу у сумі 53016,28 грн за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних, визначених ст.201 ПК України, є таким, що підлягає скасуванню.

За приписами ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до вимог ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зважаючи на встановлені обставини та наведені правові положення, суд доходить висновку, що відповідачем не дотримано наведені приписи ч.2 ст.2 КАС України, а тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо інших доводів позивача, які викладені у позовній заяві, суд зазначає таке.

Відповідно до ст.8 Конституції України, ст.6 КАС України та ч.1 ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави, та застосовує цей принцип з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Європейський суд з прав людини в рішенні у справі «Гарсія Руїз проти Іспанії» (рішення від 21 січня 1999 року), зокрема, зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Європейської конвенції з прав людини і зобов`язує суди викладати підстави для своїх рішень, це не можна розуміти як вимогу давати докладну відповідь на кожний аргумент.

Тому за наведених вище підстав, якими суд обґрунтував своє рішення, не є необхідним надавати докладну відповідь на інші аргументи, зазначені позивачем, оскільки вони не є визначальними для прийняття рішення у справі.

Відповідно до вимог ч.1, п.2 ч.2 ст.245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково. У разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити повністю.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає таке.

Відповідно до п.5 ч.1 ст.244 КАС України під час ухвалення рішення суд вирішує як розподілити між сторонами судові витрати.

За змістом ч.ч.1, 2 ст.132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: на професійну правничу допомогу; сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.

При задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа (абз.1 ч.1 ст.139 КАС України).

Суд встановив, що при зверненні з цим позовом до суду позивач сплатив судовий збір у розмірі 2684,00 грн. Оскільки позов задоволено у повному обсязі, то за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області на користь позивача належить стягнути 2684,00 грн сплаченого судового збору.

Докази понесення сторонами витрат, пов`язаних з розглядом справи, у матеріалах справи відсутні, тому їх розподіл також не здійснюється.

Керуючись ст.ст.19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позов Приватного підприємства «ТРАНС-СЕРВІС» (с. Нове Село, Городоцький район, Львівська область, 81573) до Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів, 79003) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 16 червня 2023 року № 00140600410.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області на користь Приватного підприємства «ТРАНС-СЕРВІС» (с. Нове Село, Городоцький район, Львівська область, 81573, код ЄДРПОУ 22345320) 2684,00 грн сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст.ст.295-297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5 п.15 розд.VII «Перехідні положення» цього Кодексу.

Повне рішення складено 30 листопада 2023 року.

СуддяКлименко Оксана Миколаївна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2023
Оприлюднено04.12.2023
Номер документу115343693
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/15010/23

Ухвала від 20.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 20.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 11.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Рішення від 30.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 12.07.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

Ухвала від 05.07.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Клименко Оксана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні