Справа № 420/17645/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 листопада 2023 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Вовченко О.А., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом заступника керівника Херсонської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Херсонській області до приватного акціонерного товариства «ФІРМА «МЕБЛІ» про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
До Одеського окружного адміністративного суду 13.07.2023 надійшла позовна заява заступника керівника Херсонської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Херсонській області до приватного акціонерного товариства «ФІРМА «МЕБЛІ», в якій позивач просить суд:
1. Визнати бездіяльність Приватного акціонерного товариства «ФІРМА «МЕБЛІ» (код ЄДРПОУ 21309635, адреса: м. Херсон, вул. 9 Східна, буд.58) щодо утримання у неналежному технічному стані, не придатному для використання за цільовим призначенням, захисної споруди цивільного захисту № 82870, яка знаходиться за адресою: м. Херсон, вул. 9 Східна, буд.58, протиправною;
2. Зобов`язати Приватне акціонерне товариство «ФІРМА «МЕБЛІ» (код ЄДРПОУ 21309635, адреса: м. Херсон, вул. 9 Східна, буд.58), привести у належний технічний стан, придатний для використання за цільовим призначенням, захисну споруду цивільного захисту № 82870, яка знаходиться за адресою: м. Херсон, вул. 9 Східна, буд.58.
Ухвалою від 18.07.2023 прийнято до розгляду позовну заяву, відкрито провадження у адміністративній справі та визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та введенням на всій території України воєнного стану Херсонською обласною прокуратурою здійснено вивчення стану додержання вимог законодавства у сфері використання та забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту (захисних споруд), розміщених в межах території Херсонської міської територіальної громади. Вказує, що в межах території Херсонської міської територіальної громади, знаходиться захисна споруда цивільного захисту приватної форми власності № 82870, розташована за адресою: м. Херсон, вул. 9 Східна, буд.58, яка в умовах військової агресії Російської Федерації проти України через недодержання та порушення власником (балансоутримувачем) вимог законодавства України в сфері використання та забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту (захисних споруд) є не готового до використання за призначенням, через що не здатна забезпечити захист цивільного населення та, у разі використання за призначенням, може створювати загрозу для життя та здоров`я людей. Згідно листа Херсонської міської військової адміністрації Херсонського району Херсонської області від 31.01.2023 №8-108-11/26 балансоутримувачем захисної споруди цивільного захисту № 82870 є приватне акціонерне товариство «ФІРМА «МЕБЛІ». Зазначає, що вказане сховище належить до 3го класу (групи укриття), загальна площа 99,2 кв. м, загальний об`єм 233,1 куб. м, місткість - 100 осіб (відповідно до паспорту сховища). Вказує, що 16.04.2021 Дніпровським районним відділом ГУ ДСНС України у Херсонській області, який є структурним підрозділом ГУ ДСНС України у Херсонській області складено акт за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки №103 та за результатами проведення заходу державного нагляду (контролю) встановлено наявність порушень вимог законодавства. Зазначає, що на підставі вказаного акта, 16.04.2021 складено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки №81, який отримано директором ПрАТ «ФІРМА «МЕБЛІ» 16.04.2021. Дії, акт та припис органу державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки у судовому порядку не оскаржено. Вказує, що 14.04.2023 проведено оцінку стану готовності, експлуатації і використання захисної споруди цивільного захисту № 82870, за результатами проведеної оцінки складено Акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту № 82870 та загальний висновок про стан захисної споруди № 82870 відповідно до Акта оцінки від 14.04.2023 - сховище оцінюється як «не готове» до використання за призначенням. Таким чином, невиконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту є порушенням державних інтересів та призводить до порушення встановлених державою гарантій по забезпеченню конституційних прав громадян на захист життя та здоров`я, насамперед в умовах збройної агресії Російської Федерації проти України а ПрАТ «ФІРМА «МЕБЛІ» не вжито будь-яких заходів, спрямованих на приведення захисної споруди цивільного захисту № 82870, у стан, придатний для використання споруди за призначенням для захисту населення.
Ухвала від 18.07.2023 направлялась за адресою місцезнаходження відповідача, проте повернулась до суду неврученою з відміткою відділення поштового зв`язку від 29.07.2023 «адресат відсутній за вказаною адресою».
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
Відповідно до паспорту сховища (а.с.35), облікової картки сховища (а.с.36) технічного паспорту на захисну споруду цивільного захисту (а.с.37-42) сховище, що розташоване за адресою: м. Херсон, Дніпровський район, вул. 9-а Східна, 58, перебуває у власності ПрАТ «ФІРМА «МЕБЛІ».
Судом встановлено, що 16.04.2021 Дніпровським районним відділом ГУ ДСНС України у Херсонській області складено акт №103 (а.с.43-55) за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, у якому встановлено наявність порушень ПрАТ «ФІРМА «МЕБЛІ» вимог законодавства, а саме:
- Не обладнані складські та офісні приміщення системи протипожежного захисту;
- Посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки;
- Не виконані заміри опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;
- Не укомплектовані пожежні кран-комплекти;
- Не проведено технічне обслуговування і перевірку на працездатність шляхом пуску води пожежних кран-комплектів;
- Пожежні щити які встановлені на території не забезпеченні інвентарем згідно норм належності;
- Не надані відомості показники щодо пожежної небезпеки матеріалів, які застосовуються для облицювання стін в адміністративних приміщеннях;
- Не проведено перевірку установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;
- Приміщення електрощитової не відділено протипожежними перешкодами;
- Не пройдено навчання у сфері цивільного захисту керівним складом та фахівцями, на яких поширюється дія законів у сфері цивільного захисту;
- Не обладнано захисну споруду цивільного захисту системами пожежної автоматики і сигналізацією;
- Не приведено у відповідність вимогам з утримання стан входів та виходів захисної споруди цивільного захисту їх доступність для усіх категорій населення, зокрема для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
- Не приведено у відповідність вимогам з утримання технічний стан захисної споруди цивільного захисту;
- Не утримується в належному технічному стані комунікації, інженерні мережі, інженерне та спеціальне обладнання, системи життєзабезпечення захисної споруди;
- Не визначено формування цивільного захисту з обслуговування захисних споруд;
- Не визначено особовий склад формування (відповідальних осіб) та їх посадові обов`язки;
- Не забезпечено формування спеціальним інвентарем та майном, у тому числі засобами індивідуального захисту, радіаційної і хімічної розвідки, спеціальної обробки, зв`язку;
- Не забезпечено захисну споруду лікарськими засобами та медичними виробами;
- Не приведено перевірку та обслуговування захисно-герметичних пристроїв сховища, захисно-герметичних та герметичних дверей (воріт), віконниць (ставень), герметичних клапанів та клапанів надмірного тиску;
- Не приведено перевірку справності систем вентиляції щодо справності вентиляторів припливних і витяжних систем, ФП, РУ, ГК, герметичних з`єднань, повітропроводів, повітрозабірних і витяжних каналів, противибухових пристроїв;
- Не приведено перевірку та обслуговування противибухових пристроїв з відповідними записами у журналі перевірки стану захисної споруди;
- Не приведено щорічно перевірку та обслуговування баків (ємностей) для питної води;
- Не приведено захисну споруду системами зв`язку і оповіщення.
Із зазначеного акту вбачається, що керівником відповідача 16.04.2021 його підписано та отримано копію цього акту.
Також на підставі висновків зазначеного вище акту від 16.04.2021 №103 Дніпровським районним відділом ГУ ДСНС України у Херсонській області складено припис №81 від 16.04.2021 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, який отримано керівником відповідача 16.04.2021.
Начальником ВОПР та ЦЗ Херсонського РУ ГУ ДСНС Галаганом А.Є., завідувачем сектору з питань цивільного захисту виконавчого комітету Дніпровської районної у м. Херсоні ради Арміджановим А.Є. та заступником начальника ВОЦЗ ГУ ДСНС Тетерею О.В. у присутності директора ПрАТ «ФІРМА «МЕБЛІ» складено акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту сховища, протирадіаційного укриття №828710від 14.04.2023 (а.с. 61-70), відповідно до якого проведено оцінку стану готовності, експлуатації і використання протирадіаційного укриття №828710, розташованого за адресою: м. м. Херсон, Дніпровський район, вул. 9-а Східна, 58, що належить ПрАТ «ФІРМА «МЕБЛІ».
За результатами проведеної оцінки про стан готовності захисної споруди станом на 14.04.2023 встановлено, що сховище №828710 оцінюється як «не готове» для використання за призначенням та надано рекомендації щодо приведення захисної споруди у стан готовності відповідно до вимог наказу МВС №579 від 09.07.2018 «Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту».
Херсонською обласною прокуратурою 05.07.2023 направлено до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Херсонській області лист №15/2-153ВИХ-23 (а.с.71-72), в якому з метою вирішення питання про наявність підстав для представництва інтересів держави в суді, просила в строк до 10.07.2023 надати до Херсонської обласної прокуратури інформацію про вжиті ГУ ДСНС самостійно заходи до усунення виявлених порушень чинного законодавства або повідомити про причини, які перешкоджали їх застосуванню зокрема по ПрАТ «ФІРМА «МЕБЛІ».
На зазначений лист Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Херсонській області надало відповідь від 07.07.2023 №6601-3095/6617 (а.с.73), у якій зазначило, що постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 330 припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду контролю і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 «Про введення воєнного стану в Україні». Тому, Головне управління ДСНС України у Херсонській області позбавлене можливості звернутись до адміністративного суду із позовною заявою про зобов`язання вчинити певні дії.
Херсонська обласна прокуратурою направила на адресу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Херсонській області повідомлення від 10.07 №15/2-159ВИХ-23 (а.с.74-75) щодо скерування до суду позовної заяви.
Вирішуючи дану адміністративну справу, суд виходить з такого.
Відповідно до ст. 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя х здоров я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.
Статтею 27 Конституції України також визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.
Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022 на території України з 24.02.2022 на 30 діб введено воєнний стан, який на час розгляду даної справи не припинений/скасований.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про оборону України» оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.
Згідно ст. 3 Закону України «Про оборону України» підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.
Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.
Цивільним захистом, відповідно до ст. 4 Кодексу цивільного захисту України, є функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 21 Кодексу цивільного захисту України громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.
Відповідно до ч. 4 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України для вирішення питань щодо укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.
Відповідно до ч. 5 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138 (надалі - Порядку) визначено, що утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.
Відповідно до ч. 8 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється їх власниками, користувачами, юридичними особами, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.
Пунктом 9 Порядку передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.
У відповідності до п. 3 Порядку балансоутримувачі захисних споруд - власники, користувачі, юридичні особи, на балансі яких перебувають захисні споруди (у тому числі споруди, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації).
Згідно пункту 10 Порядку балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.
Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме:
не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту;
не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.
Частиною 1 статті 20 Кодексу цивільного захисту України визначено, що до завдань і обов`язків суб`єктів господарювання, інших юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - суб`єкти господарювання) у сфері цивільного захисту належить зокрема забезпечення виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання, забезпечення дотримання вимог законодавства щодо створення, зберігання, утримання, використання та реконструкції захисних споруд цивільного захисту, здійснення обліку захисних споруд цивільного захисту, які перебувають на балансі (утриманні).
Згідно пункту 11 Порядку вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.
Відповідно до п. 1 Розділу ІІ «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 № 579, споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.
Захисні пристрої призначені для захисту осіб, що переховуються у сховищах, від надмірного тиску повітряної ударної хвилі під час застосування звичайної зброї та засобів масового ураження. До захисних пристроїв, якими обладнуються сховища, належать захисно-герметичні і герметичні двері, віконниці (ставні), захисні секції, клапани-відтиначі, КНТ тощо (підпункт 1 пункту 2 розділу III Вимоги).
Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (п. 6 Розділу VIII Вимоги).
Відповідно підпункту 1 пункту 2 розділу VI Вимоги, для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.
Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог.
Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимоги).
Підпунктами 5, 6 пункту 2 розділу VI Вимоги визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.
Відповідно до підпункту 8 пункту 2 Розділу VI Вимоги під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисногерметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.
За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.
У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 Розділу VI Вимоги).
Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, які є їх власниками, за рахунок власних коштів, що передбачено п. 8 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України та п. 9 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138.
Суд наголошує, що невжиття визначених законодавством заходів з метою приведення сховища №82870, що перебуває на балансі ПрАТ «ФІРМА «МЕБЛІ» до стану готовності, суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.
Відповідно до правових висновків, викладених Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 15.05.2019 у справі № 820/4717/16, вимоги про зобов`язання відповідача привести захисну споруду цивільного захисту в належний стан та готовність до укриття є належним способом захисту інтересів держави у цій сфері.
В свою чергу, відповідачем не надано до суду доказів, а судом не встановлено, що як на момент звернення прокурора до суду, так й на момент ухвалення рішення суду, захисна споруда за адресою: м. Херсон, вул. 9 Східна, буд.58 не перебувала на балансі ПрАТ «ФІРМА «МЕБЛІ».
З матеріалів справи судом встановлено, що сховище № 82870 оцінено як неготове, тобто відповідачем не забезпечено утримання захисної споруди цивільного захисту (сховища № 82870) у готовності до використання за призначенням, що, власне, не заперечується ПрАТ «ФІРМА «МЕБЛІ».
Судом враховано, що у постанові об`єднаної Палати Верховного Суду від 18.06.2021 у справі № 927/491/19, зазначено, що невжиття компетентним органом жодних заходів протягом розумного строку після того, як цьому органу стало відомо або повинно було стати відомо про можливе порушення інтересів держави, має кваліфікуватися як бездіяльність відповідного органу. Розумність строку визначається судом з урахуванням того, чи потребували інтереси держави невідкладного захисту (зокрема, через закінчення перебігу позовної давності чи можливість подальшого відчуження майна, яке незаконно вибуло із власності держави), а також таких чинників, як: значимість порушення інтересів держави, можливість настання невідворотних негативних наслідків через бездіяльність компетентного органу, наявність об`єктивних причин, що перешкоджали такому зверненню, тощо.
Суд враховує, що даний позов спрямований на усунення порушень законодавства у сфері обороноздатності держави, забезпечення захисту цивільного (мирного) населення, особливо у питаннях підтримання колективних засобів захисту, якими є захисні споруди та інші місця можливого перебування людей для збереження їх життя та здоров`я у разі військової агресії.
Відтак, позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню з урахуванням вимог ч.2 ст.9 КАС України шляхом:
- визнання протиправною бездіяльність приватного акціонерного товариства «ФІРМА «МЕБЛІ» щодо утримання у неналежному технічному стані, непридатному для використання за цільовим призначенням, захисної споруди цивільного захисту № 82870, яка знаходиться за адресою: м. Херсон, вул. 9 Східна, буд.58;
- зобов`язання приватного акціонерного товариства «ФІРМА «МЕБЛІ» привести у стан готовності захисну споруду цивільного захисту № 82870, яка знаходиться за адресою: м. Херсон, вул. 9 Східна, буд.58, з метою використання її за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.
Решта доводів та заперечень висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.
Частиною 1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Відповідно до ч.1, ч.5 ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Керуючись ст.ст. 2-9, 139, 241, 242-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов керівника Херсонської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Херсонській області - задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність приватного акціонерного товариства «ФІРМА «МЕБЛІ» щодо утримання у неналежному технічному стані, непридатному для використання за цільовим призначенням, захисної споруди цивільного захисту № 82870, яка знаходиться за адресою: м. Херсон, вул. 9 Східна, буд.58.
Зобов`язати приватне акціонерне товариство «ФІРМА «МЕБЛІ» привести у стан готовності захисну споруду цивільного захисту № 82870, яка знаходиться за адресою: м. Херсон, вул. 9 Східна, буд.58, з метою використання її за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Позивач - заступник керівника Херсонської обласної прокуратури (вул.Михайлівська, 33, м.Херсон, 73025, код ЄДРПОУ 04851120) в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області (вул. Молодіжна, 6, м. Херсон, 73003, код ЄДРПОУ 38594707).
Відповідач - приватне акціонерне товариство «ФІРМА «МЕБЛІ» (вул. 9 Східна, 58, м. Херсон, 73035, код ЄДРПОУ 21309635).
Суддя О.А. Вовченко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2023 |
Оприлюднено | 04.12.2023 |
Номер документу | 115344241 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Вовченко О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні