Справа № 420/23441/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 листопада 2023 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Харченко Ю.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРІТЕРРА ТРАНС» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання та скасування податкового повідомлення-рішення, розпорядження та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРІТЕРРА ТРАНС» звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати в повному обсязі податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області №6814/15-32-09-06 від 20.04.2023 року про застосування 500000 грн. штрафних санкцій до ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС»; визнати протиправним та скасувати Розпорядження Головного управління ДПС у Одеській області від 01.05.2023 року №132-р, в частині анулювання ліцензії ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) від 19.09.2022 №15030414202200325 з терміном дії з 19.09.2022 р. по 19.09.2027 р., та зобов`язати Головне управління ДПС у Одеській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, інформацію щодо анулювання ліцензії ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) від 19.09.2022 №15030414202200325 з терміном дії з 19.09.2022 р. по 19.09.2027 р.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що під час проведення фактичної перевірки посадові особи ГУ ДПС в Одеській області не встановили сам факт зберігання ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» пального, його кількість, місце та спосіб зберігання, не проводили інвентаризацію пального в місці зберігання, не знімали залишки товарно-матеріальних цінностей, не проводили відбір зразків тощо. При цьому, сама тільки наявність у ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» ліцензії на право зберігання пального для пересувного напівпричепа-паливозаправника, факт придбання пального та наявність його залишків не свідчить про зберігання пального у вказаних місцях без ліцензії. Зазначені в Акті перевірки порушення ст. 15 Закону України від 19.12.1995 р. №481 не відповідають дійсності, а тому оскаржуване ППР є необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню. Також, позивачем наголошено, що висновки контролюючого органу про подання Товариством недостовірних даних, є необґрунтованими та недоведеними, а тому підстави для прийняття відповідачем оскаржуваного розпорядження від 01.05.2023 року № 132-р в частині анулювання ліцензії ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) від 19.09.2022 року № 15030414202200325 у розумінні приписів абз. 10 ч.52 ст. 15 Закону №481, також відсутні.
Відповідачем - Головним управління ДПС у Одеській області до суду надано відзив (вхід. № 33554/23 від 03.10.2023 р.), та наголошено на безпідставність позовних вимог, оскільки ГУ ДПС в Одеській області на підставі Наказу від 21.02.2023 року № 1039-п проведено фактичну перевірку ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 43744253), за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Лазурна, буд. 7А, офіс 5. За результатами перевірки складено Акт про результати фактичної перевірки від 01.11.2021 року № 3874/15-32-09-06/43744253, в якому встановлено наступні порушення: - ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (зі змінами та доповненнями). Також, відповідач стверджує, що перевіркою встановлено, що ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» здійснює зберігання пального ТОВ «АГРІТЕРРА ТРЕЙД» (код за ЄДРПОУ 37439596) в напівпричепі-паливозаправнику марки EVERLAST 2019 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1 , на який отримано ліцензію виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки за №15030414202200325 від 19.09.2022, чим порушено вимоги ч. 1 ст. 15 Закону № 481. Крім того, згідно наданих ТОВ «Агрітерра Транс» до перевірки документів, встановлено порушення вимог абз. 10 ч. 52 ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зі змінами) в частині подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки). За результатами розгляду матеріалів перевірки ГУ ДПС Одеській області винесено оскаржувані Розпорядження про анулювання ліцензії на право зберігання пального від 01.05.2022 №132-р, а також податкове повідомлення-рішення від 20.04.2023 року № 6814/15- 32-09-06 про застосування штрафних санкцій на суму 500 000,00 грн.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 11.08.2023 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРІТЕРРА ТРАНС» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання та скасування податкового повідомлення-рішення та зобов`язання вчинити певні дії залишено без руху.
Ухвалою суду від 18.09.2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі № 420/23441/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРІТЕРРА ТРАНС» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання та скасування податкового повідомлення-рішення, розпорядження та зобов`язання вчинити певні дії.
Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «АГРІТЕРРА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 43744253) зареєстроване в якості юридичної особи, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 03.08.2020 Номер запису: 15541020000004558. Основним видом діяльності Товариства є: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт (основний) 52.10 Складське господарство 50.40 Вантажний річковий транспорт 50.20 Вантажний морський транспорт 49.20 Вантажний залізничний транспорт 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту 52.24 Транспортне оброблення вантажів.
19.09.2022 Товариству з обмеженою відповідальністю «АГРІТЕРРА ТРАНС» Головним управлінням ДПС в Одеській області видано ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) № 15030414202200325, з терміном дії з 19.09.2022 року до 19.09.2027 року.
21.02.2023 ГУ ДПС в Одеській області видано Наказ № 1039-п «Про проведення фактичної перевірки ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» з метою здійснення контролю за суб`єктами господарювання, які протягом 2023 року отримували пальне (наливом) на адреси господарських одиниць, за якими відсутні або анульовані ліцензії на право зберігання пального, керуючись статтями п.п. 19.1.4 п.191.1 ст. 191, п.п.191.1.14 п.191.1 ст.191, ст.20, п.п.80.2.5 п.80.2 ст.80 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями).
На підставі Наказу Головного управління ДПС в Одеській області №1039-п від 21.02.2023 року, та направлень від 21.02.2023 року № 2133/15-32-09-02, № 2134/15-32-09-02 23.02.2023 року проведено фактичну перевірку ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 43744253) з питань дотримання вимог законодавства України при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним.
В ході проведення фактичної перевірки, Головне управлінням ДПС в Одеській області, відповідно до п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20, п. 85.2, п. 85.4 ст. 85 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами), зверталося до ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» (код за ЄДРПОУ 43744253) з відповідною письмовою вимогою від 23.02.2023 № б/н, щодо надання інформації та її документальне підтвердження з питань обігу підакцизних товарів. З урахуванням чого, 02.03.2023 та 06.03.2023 ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» надало первинні документи разом з супровідними листами, а саме: ліцензія на зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) № 15030414202200325 від 19.09.2022 року, на 2 аркушах; документи підтверджуючі місцезнаходження суб`єкта господарювання, а саме паспорт громадянина України ОСОБА_1 що є засновником компанії, витяг з єдиного державного демографічного реєстру, технічний паспорт на приміщення за адресою АДРЕСА_1 з зазначенням власників та розміру частки власності, усього на 6 аркушах; договір оренди офісу на 3 аркушах; публічний договір купівлі-продажу товарів з використанням паливних карток № 8006310, на 12 аркушах; договір оптової поставки товарів №43744253-НП, на 6 аркушах; договір оренди ТЗ від 30.06.2022 р., на 5 аркушах; договір оренди ТЗ від 01.09.2022 р., на 3 аркушах; свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки (автоцистерни); видаткові накладні на придбання пального, усього на 12 аркушах; акти прийому-передачі пального по картках, усього на 5 аркушах; оборотно-сальдові відомості по рахунку 203 за період з 16.09.2022 року по 28.02.2022 року, усього на 6 аркушах.
За наслідками вказаної перевірки Головним управлінням ДПС в Одеській області 06 березня 2023 складено Акт № 3874/15-32-09-06/43744253 «Про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пального", у висновках котрого встановлено порушення з боку позивача вимог ч. 1 ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зі змінами), за яке передбачена відповідальність згідно із абз. 24 ч. 2 ст. 17 цього Закону». Також, вказано, що за порушення абз. 10 ч. 52 ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зі змінами) в частині подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), анулюється».
27.03.2023 р. ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» було складено та направлено заперечення на Акт перевірки разом з додатковими документами, за результатами розгляду котрих 13.04.2023 р. від Головного управління ДПС в Одеській області отримано відповідь про результати розгляду заперечень №4436/КПР/15-32-09-06-06 від 07.04.2023 р., внаслідок чого висновки Акта перевірки Головним управлінням ДПС в Одеській області змінено частково, а саме викладено розділи «Перевіркою встановлено» і «Висновок перевірки» Акта перевірки в іншій редакції, а саме абз. 1 пункту 3 «Висновок перевірки» Акта про результати фактичної перевірки від 06.03.2023 № 3874/15-32-09-06/43744253 викладено в такій редакції: «За порушення ч. 45 ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зі змінами)» передбачена відповідальність згідно із абз. 24 ч. 2 ст. 17 цього Закону. Абз. 2 пункту 3 «Висновок перевірки» за порушення абз. 10 ч. 52 ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального» (зі змінами) та в частині подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), залишено без змін.
На підставі висновків Акта перевірки від 06 березня 2023 № 3874/15-32-09-06/43744253 «Про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», зі змінами від 07.04.2023 року, Головним управлінням ДПС в Одеській області 20.04.2023 року винесено податкове повідомлення-рішення №6814/15-32-09-06 про застосування до ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» 500000грн. штрафних санкцій.
Також, 01.05.2023 року Головним управлінням ДПС в Одеській області винесено Розпорядження №132-р «Про анулювання ліцензій», у тому числі, Ліцензії ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), від 19.09.2022 №15030414202200325 з терміном дії з 19.09.2022 р. по 19.09.2027 р., відповідно до статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального».
Не погоджуючись з означеним податковим повідомленням-рішенням №6814/15-32-09-06 від 20.04.2023 року, ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС», на підставі ст. 56 ПКУ, оскаржило його в адміністративному порядку, та 07.08.2023 р. отримало рішення Державної податкової служби України №18329/6/99-00-06-03-01-06 про результати розгляду скарги, яким оскаржуване податкове повідомлення-рішення №6814/15-32-09-06 від 20.04.2023 року, залишено без змін, а скаргу без задоволення.
Не погоджуючись з прийнятими Головним управлінням ДПС в Одеській області податковим повідомленням - рішенням №6814/15-32-09-06 від 20.04.2023 року, а також Розпорядженням від 01.05.2023 року №132-р, ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» звернулось до суду з даною позовною заявою щодо визнання їх протиправними та скасування.
Так, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази, оцінивши їх належність, допустимість, та достовірність, а також достатність та взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд доходить висновку, що даний позов не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В силу ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Пунктом 75.1.3 п.75.1 ст.75 ПКУ встановлено, що фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Відповідно до п. 80.1 ст. 80 ПКУ фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах і пального, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.
Згідно з п.80.7 ст.80 ПКУ фактична перевірка проводиться двома і більше посадовими особами контролюючого органу у присутності посадових осіб суб`єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції.
Строк проведення фактичної перевірки, встановлений статтею 82 Податкового Кодексу України, не повинен перевищувати 10 діб. Продовження строку таких перевірок здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 5 діб.
Порядок оформлення результатів фактичної перевірки встановлено ст.86 цього Кодексу (п.80.10 ст.80 ПКУ).
Згідно зі ст.86 ПКУ результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка. Акт перевірки - документ, який складається у передбачених цим Кодексом випадках, підтверджує факт проведення перевірки та відображає її результати.
У разі незгоди платника податків з висновками акта (довідки) такий платник зобов`язаний підписати такий акт (довідку) перевірки із запереченнями, які він має право надати разом з підписаним примірником акта (довідки) або окремо у строки, передбачені цим Кодексом (п.86.1 ст.86).
Відповідно до п.86.5 ст.86 ПКУ акт (довідка) про результати фактичних перевірок, визначених ст.80 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючих органів, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки. Акт (довідка) про результати зазначених перевірок підписується особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності).
Підписання акта (довідки) таких перевірок особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та/або його представниками та посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, здійснюється за місцем проведення перевірки або у приміщенні контролюючого органу.
У разі відмови платника податків, його законних представників або особи, яка здійснювала розрахункові операції, від підписання акта (довідки), посадовими особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує факт такої відмови. Один примірник акта або довідки про результати перевірки не пізніше наступного робочого дня після його складення реєструється в журналі реєстрації актів контролюючого органу і не пізніше наступного дня після його реєстрації вручається або надсилається платнику податків, його законному представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції.
У разі відмови платника податків або його законних представників від отримання примірника акта (довідки) перевірки чи неможливості його вручення платнику податків або його законним представникам чи особі, яка здійснювала розрахункові операції з будь-яких причин, такий акт або довідка надсилається платнику податків у порядку, визначеному ст.58 цього Кодексу для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень. У зазначених в цьому абзаці випадках контролюючим органом складається відповідний акт або робиться позначка в акті або довідці про результати перевірки.
Зокрема, як встановлено судом, та вбачається з наявних у справі письмових доказів, 19.09.2022 Товариству з обмеженою відповідальністю «АГРІТЕРРА ТРАНС» Головним управлінням ДПС в Одеській області видано ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) № 15030414202200325, з терміном дії з 19.09.2022 року до 19.09.2027 року. Адреса зберігання: Україна, Одеська обл.., м. Чорноморськ, вул. Паркова, буд. 46 Б, кв. 60, Загальна місткість резервуарів, що використовуються для зберегіання пального (літри): 33 000.
21.02.2023 ГУ ДПС в Одеській області видано Наказ № 1039-п «Про проведення фактичної перевірки ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» з метою здійснення контролю за суб`єктами господарювання, які протягом 2023 року отримували пальне (наливом) на адреси господарських одиниць, за якими відсутні або анульовані ліцензії на право зберігання пального, керуючись статтями п.п. 19.1.4 п.191.1 ст. 191, п.п.191.1.14 п.191.1 ст.191, ст.20, п.п.80.2.5 п.80.2 ст.80 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями).
На підставі вказаного Наказу Головного управління ДПС в Одеській області №1039-п від 21.02.2023 року, та направлень від 21.02.2023 року № 2133/15-32-09-02, № 2134/15-32-09-02 23.02.2023 року була проведена фактична перевірка ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 43744253) з питань дотримання вимог законодавства України при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним.
В ході проведення фактичної перевірки, Головне управлінням ДПС в Одеській області, відповідно до п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20, п. 85.2, п. 85.4 ст. 85 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами), зверталося до ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» (код за ЄДРПОУ 43744253) з відповідною письмовою вимогою від 23.02.2023 № б/н, надати до перевірки інформацію та її документальне підтвердження з питань обігу підакцизних товарів. З урахуванням чого, 02.03.2023 i 06.03.2023 ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» були надані наступні первинні документи: ліцензія на зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) № 15030414202200325 від 19.09.2022 року, на 2 аркушах; документи підтверджуючі місцезнаходження суб`єкта господарювання, а саме паспорт громадянина України ОСОБА_1 , що є засновником компанії, витяг з єдиного державного демографічного реєстру, технічний паспорт на приміщення за адресою АДРЕСА_1 , з зазначенням власників та розміру частки власності, усього на 6 аркушах; договір оренди офісу на 3 аркушах; публічний договір купівлі-продажу товарів з використанням паливних карток № 8006310, на 12 аркушах; договір оптової поставки товарів №43744253-НП, на 6 аркушах; договір оренди ТЗ від 30.06.2022 р., на 5 аркушах; договір оренди ТЗ від 01.09.2022 р., на 3 аркушах; свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки (автоцистерни); видаткові накладні на придбання пального; акти прийому-передачі пального по картках, на 5 аркушах; оборотно-сальдові відомості по рахунку 203 за період з 16.09.2022 року по 28.02.2022 року, на 6 аркушах.
За наслідками вказаної перевірки Головним управлінням ДПС в Одеській області 06 березня 2023 складено Акт № 3874/15-32-09-06/43744253 «Про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пального".
Судом з`ясовано, та з Акта перевірки вбачається, що між ТОВ «АГРІТЕРРА» (код за ЄДРПОУ 39438018) та Товариством «АГРІТЕРРА ТРАНС» був укладений Договір оренди транспортних засобів від 01.09.2022 року № Б/Н, згідно якого Товариство приймає в строкове платне користування тягач марки SKANIA 2014 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_2 та напівпричіп-паливозаправник марки EVERLAST 2019 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1 загальною місткістю 33000 літрів. Відповідно до Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та місць виробництв, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, Товариством отримано ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) за адресою: АДРЕСА_2 , від 19.09.2022 №15030414202200325, термін дії з 19.09.2022 до 19.09.2027, сплачено за період з 19.09.2022 до 19.09.2023, загальна місткість резервуарів, що використовуються для зберігання пального 33000 літрів.
ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» у Листі вих. № 020323/1 від 02.03.2023 повідомило Головне управління ДПС в Одеській області про те, що за перевіряємий період придбане пальне знаходилось виключно в пересувному напівпричепі-паливозаправнику (автоцистерні) марки EVERLAST 2019 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1 та баках орендованих транспортних засобів. Також, у вищезазначеному листі було повідомило, що Товариство не володіє і не має в експлуатації жодних споруд, стаціонарних ємностей, які мають використовуються для торгівлі/отримання/зберігання пального, або які взагалі придатні до цього, а також жодних приміщень, земельних ділянок, які б дозволяли розмістити на зберігання напівпричіп-паливозаправник марки EVERLAST 2019 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_3 місткістю 33000 літрів, а за адресою: АДРЕСА_2 , знаходиться квартира, на території якої зберігання пального технічно неможливе.
Тобто, ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) від 19.09.2022 №15030414202200325 було отримано на напівпричіп-паливозаправник марки EVERLAST 2019 року випуску, реєстраційний номер AA3409EO місткістю 33000 літрів.
З урахуванням даних оборотно-сальдових відомостей по 203 рахунку, станом 01.02.2023 в напівпричепі-паливозаправнику (автоцистерні марки EVERLAST 2019 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1 обліковувався залишок дизельного пального в кількості 16 346,540 літрів, яке належить Товариству.
В ході аналізу бази даних ДПС, а саме ЄРАН 2019, встановлено, що ТОВ «АГРІТЕРРА ТРЕЙД» (код за ЄДРПОУ 37439596) 01.02.2023 складено акцизні накладні за №1 та № 2 щодо реалізації дизельного пального в кількості 11112,04 літрів з використання пересувного акцизного складу номер державної реєстрації АА3409ЕО, який орендовано Товариством. Адреси відвантаження: Україна, Вінницька область, м. Вінниця, вул. Сергеєва-Ценського, буд 14 та Україна, Львівська область, м. Львів, Залізничний р-н, вул. Данила Апостола, буд. 9-А. Вищезазначені об`єми ТОВ ««АГРІТЕРРА ТРЕЙД» (код за ЄДРПОУ 37439596) придбав на акцизному складі 1006881 за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Великодолинське вул. Мізікевича, 61-А, який належить ПП «УКРПАЛЕТСИСТЕМ» (код за ЄДРПОУ 32285225).
Відповідно до 14.1.2241 п. 14.1 ст. 14 Кодексу - розпорядник акцизного складу пересувного - суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який є власником пального або здійснює діяльність з виробництва спирту етилового та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб: реалізує або зберігає пальне або спирт етиловий, ввозить пальне на митну територію Україні, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу.
Згідно з пп. 14.1.61 п. 14.1 ст. 14 Кодексу - акцизний склад пересувний - транспортний засіб (автомобільний, повітряний, засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.
Отже, перевіркою встановлено, що ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» (код за ЄДРПОУ 43744253) здійснило операції щодо переміщення та зберігання пального акцизного складу номер державної реєстрації НОМЕР_1 , який орендовано Товариством та на який отримано ліцензію від 19.09.2022 №15030414202200325 на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул.. Паркова, буд. 46-Б, кв. 60. Тобто, Товариство здійснює зберігання пального ТОВ «АГРІТЕРРА ТРЕЙД» (код за ЄДРПОУ 37439596) в напівпричепі-паливозаправнику марки EVERLAST 2019 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_3 , на який отримано ліцензію виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки за №15030414202200325 від 19.09.2022, чим порушено вимоги ч.1 ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і торгівлі спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (зі змінами та доповненнями), а саме зберігання пального іншим суб`єктам господарювання, що підтверджується дослідженими документами.
З урахуванням чого, у висновках Акта перевірки зафіксовано, що згідно наданих Товариством до перевірки документів встановлено порушення вимог абз. 10 ч. 52 ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зі змінами) в частині подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки).
27.03.2023 р. ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» було складено та направлено заперечення на Акт перевірки разом з додатковими документами, та 13.04.2023 р. отримано від Головного управління ДПС в Одеській області відповідь про результати розгляду заперечень №4436/КПР/15-32-09-06-06 від 07.04.2023 р., за наслідками чого висновки Акта перевірки Головним управлінням ДПС в Одеській області змінено частково: викладено розділ «Перевіркою встановлено» в такій редакції: «Перевіркою здійснено аналіз баз даних ДПС за результатами якого встановлено, що ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» (код за ЄДРПОУ 43744253) за перевіряємий період не подавались заявки на переміщення пального».
Відповідно до частини 45 ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зі змінами), суб`єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб`єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів та ємностей, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження.
Таким чином, залишки дизельного палива в кількості 16 346,540 літрів 01.02.2022 повинні були знаходитись за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Паркова, буд. 46-Б, кв. 60, на яку отримано ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) від 19.09.2022 №15030414202200325, термін дії з 19.09.2022 до 19.09.2027.
Відповідно до бази ЄРАН 2019, ТОВ «АГРІТЕРРА ТРЕЙД» (код за ЄДРПОУ 37439596) 01.02.2023 складено акцизні накладні за №1 та № 2, щодо реалізації дизельного пального в кількості 11112,04 літрів з використанням пересувного акцизного складу номер державної реєстрації АА3409ЕО, який орендовано Товариством.
Адреси відвантаження: Україна, Вінницька область, м. Вінниця, вул.. Сергеєва-Ценського, буд 14 та Україна, Львівська область, м. Львів, Залізничний р-н, вул. Данила Апостола, буд. 9-А
Вищезазначені об`єми ТОВ «АГРІТЕРРА ТРЕЙД» (код за ЄДРПОУ 37439596) придбав на акцизному складі 1006881 за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Великодолинське вул. Мізікевича, 61-А, який належить ПП «УКРПАЛЕТСИСТЕМ» (код за ЄДРПОУ 32285225)
Отже, за наведених обставин, перевіркою встановлено 01.02.2023 зберігання пального в кількості 16 346,540 літрів без відповідної ліцензії за адресами: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Великодолинське, вул. Мізікевича, буд. 61-А, Вінницька область, м. Вінниця, вул. Сергеєва- Ценського, буд 14, Львівська область, м. Львів, Залізничний р-н, вул. Данила Апостола, буд. 9-А.
Також, згідно відповіді Головного управління ДПС в Одеській області про результати розгляду заперечень №4436/КПР/15-32-09-06-06 від 07.04.2023 р., абзац 1 пункту 3 Розділ «Висновок перевірки» Акта перевірки від 06.03.2023 № 3874/15-32-09-06/43744253, викладено в такій редакції: «За порушення ч. 45 ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зі змінами)» передбачена відповідальність згідно із абз. 24 ч. 2 ст. 17 цього Закону. Абз. 2 пункту 3 «Висновок перевірки» за порушення абз. 10 ч. 52 ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального» (зі змінами) та в частині подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки), залишено без змін».
На підставі висновків Акта перевірки від 06 березня 2023 № 3874/15-32-09-06/43744253 «Про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», зі змінами від 07.04.2023 року, Головним управлінням ДПС в Одеській області винесено податкове повідомлення-рішення №6814/15-32-09-06 від 20.04.2023 року про застосування до ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» 500000грн. штрафних санкцій, за порушення ч. 45, ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах та пального від 19.12.1995 № 481/95-ВР» (зі змінами), а також 01.05.2023 року винесено Розпорядження №132-р, щодо анулювання ліцензії ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) від 19.09.2022 року №15030414202200325.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначає Закон України " Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі Закон № 481/95-ВР).
За змістом частин 7, 8, 19, 16 ст. 15 Закону № 481/95-ВР, суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.
Суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має право зберігати пальне без отримання ліцензії на право зберігання пального в місцях виробництва пального або місцях оптової торгівлі пальним чи місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримані відповідні ліцензії.
Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п`ять років.
Частинами 32, 38 ст. 15 Закону № 481/95-ВР встановлено, що ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Згідно ч. 43 ст. 15 Закону № 481/95-ВР суб`єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб`єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження, а також фактичне місцезнаходження ємностей, що використовуються для зберігання пального.
Відповідно до ч. 19 ст. 15 Закону № 481/95-ВР ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:
підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;
суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.
Згідно з ч. 21 ст. 15 Закону № 481/95-ВР суб`єкти господарювання, які здійснюють роздрібну, оптову торгівлю пальним або зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на роздрібну або оптову торгівлю пальним або ліцензію на зберігання пального не отримують.
Статтею 1 Закону № 481/95-ВР надано визначення поняттям, зокрема:
зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик;
місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.
Згідно з пп. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПК України акцизний склад - це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
Не є акцизним складом, зокрема:
б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб`єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.
Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб`єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу;
в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб`єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;
г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої;
ґ) приміщення або територія, у тому числі платника податку, де зберігається або реалізується виключно пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару.
Відповідно до пп. 14.1.6-1 п. 14.1 ст. 14 ПК України акцизний склад пересувний - транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.
Транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:
а) переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України);
б) зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України;
в) ввезення пального або спирту етилового на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу.
Транспортний засіб, в якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий, право власності на які належить декільком розпорядникам акцизного складу пересувного, є декількома акцизними складами пересувними, кількість яких дорівнює кількості власників пального або спирту етилового, що переміщується та/або зберігається в такому транспортному засобі.
Транспортний засіб, в якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий, право власності на які переходить від одного суб`єкта господарювання до іншого, вважається іншим акцизним складом пересувним.
Не є акцизним складом пересувним:
транспортний засіб, що використовується суб`єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу та платником акцизного податку, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки;
паливний бак транспортного засобу.
Відповідно до підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 ПК України реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI цього Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного: до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам.
Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України: у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками; при використанні пального суб`єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу/акцизного складу пересувного, що передано (відпущено, відвантажено) платником акцизного податку таким суб`єктам господарювання виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки.
До власного споживання також відносяться операції із заправлення пальним за договорами підряду при одночасному виконанні таких умов:
а) замовники за договорами підряду не здійснюють реалізацію пального іншим особам, крім реалізації бензолу поза межами митної території України в митному режимі експорту;
б) заправлення здійснюється в паливний бак машин, механізмів, техніки та обладнання для агропромислового комплексу, паливний бак транспортних засобів спеціального призначення або паливний бак спеціального обладнання чи пристрою, які:
призначені для виконання робіт на землях сільськогосподарського або лісового призначення, на землях, наданих гірничим підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, а також для виконання робіт з будівництва доріг;
належать іншим особам;
виконують роботи протягом строку дії договору підряду виключно на зазначених у цьому пункті землях, що перебувають у власності або користуванні замовника;
в) транспортні засоби, що здійснюють заправлення в паливний бак машин, механізмів, техніки та обладнання для агропромислового комплексу, у паливний бак транспортних засобів спеціального призначення або в паливний бак спеціального обладнання чи пристрою, зазначені в підпункті "б" цього підпункту, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з такого транспортного засобу.
Зокрема, з матеріалів справи вбачається, що напівпричіп-паливозаправник (автоцистерна) EVERLAST з державним номером НОМЕР_1 , та сідельний тягач Scania з державним номером НОМЕР_2 були передані власником ТОВ «АГРІТЕРРА» (код ЄДРПОУ 39438018) у строкове платне користування двом суб`єктам господарювання ТОВ «АГРІТЕРРА ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 37439596), та ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС», що підтверджується: договором оренди транспортних засобів між ТОВ «АГРІТЕРРА» як орендодавцем і ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» як орендарем від 01.09.2022 року; додатковою угодою №1 від 02.09.2022 до договору оренди транспортних засобів між ТОВ «АГРІТЕРРА» і ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» від 01.09.2022 року; договором оренди транспортних засобів між ТОВ «АГРІТЕРРА» як орендодавцем і ТОВ «АГРІТЕРРА ТРЕЙД» як орендарем від 01.09.2022 року; договором спільного користування транспортними засобами, укладеним між ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» і ТОВ «АГРІТЕРРА ТРЕЙД».
Між тим, як з`ясовано судом, та зазначено вище, розпорядник акцизного складу пересувного є суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який є власником пального або здійснює діяльність з виробництва спирту етилового та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб: реалізує або зберігає пальне або спирт етиловий; ввозить пальне на митну територію Україні, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 Податкового кодексу України.
Перевіркою встановлено, що станом 01.02.2023 в напівпричепі-паливозаправнику (автоцистерні) марки EVERLAST 2019 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1 обліковувався залишок дизельного пального в кількості 16 346,540 літрів, яке належить ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС», та який мав знаходитись за адресою: Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Паркова, буд. 46-Б, кв. 60, на яку власне було отримано ліцензію на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) від 19.09.2022 №15030414202200325.
Також, податковим органом встановлено, що ТОВ «АГРІТЕРРА ТРЕЙД» (код за ЄДРПОУ 37439596) 01.02.2023 складено акцизні накладні за №1 та № 2, щодо реалізації дизельного пального в кількості 11 112,04 літрів з використанням пересувного акцизного складу номер державної реєстрації НОМЕР_1 , який орендовано ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС». Адреси відвантаження: Україна, Вінницька область, м. Вінниця, вул.. Сергеєва-Ценського, буд 14 та Україна, Львівська область, м. Львів, Залізничний р-н, вул. Данила Апостола, буд. 9-А
Вищезазначені обсяги ТОВ «АГРІТЕРРА ТРЕЙД» (код за ЄДРПОУ 37439596) придбало на акцизному складі 1006881 за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Великодолинське вул. Мізікевича, 61-А, який належить ПП «УКРПАЛЕТСИСТЕМ» (код за ЄДРПОУ 32285225)
Отже, з наведеного вбачається, що ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» є розпорядником транспортного засобу - напівпричіп-паливозаправник (автоцистерна) EVERLAST, з державним номером НОМЕР_1 , та сідельного тягача Scania з державним номером НОМЕР_2 , які мають статус пересувного акцизного складу, та використовуються для переміщення та зберігання в них пального по митній території України, тобто використовуються як пересувний акцизний склад.
При цьому, судом відхиляються твердження позивача, що Закон № 481/95-ВР покладає обов`язок на суб`єкта господарювання отримувати ліцензію на зберігання пального лише щодо стаціонарних об`єктів зберігання пального, як такі, що не ґрунтуються на положеннях чинного законодавства, позаяк приписами Закону № 481/95-ВР встановлено, що суб`єкту господарювання, який є розпорядником акцизного складу пересувного, використовує транспортний засіб паливозаправник (бензовоз), з метою доставки та зберігання пального, необхідно отримати ліцензію на зберігання пального на місце (територію), де знаходиться паливозаправник (бензовоз), як ємність, що використовується для зберігання пального.
Відтак, аналізуючи вище окреслене, встановлені судом фактичні обставини, та наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку щодо обґрунтованості та підтвердженності висновків Головного управління ДПС в Одеській області, викладених в Акті перевірки від 06.03.2023 року № 3874/15-32-09-06/43744253, та, як наслідок, безпідставності та неправомірності позовних вимог ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Одеській області №6814/15-32-09-06 від 20.04.2023 року про застосування 500000 грн. штрафних санкцій до ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС»; визнання протиправним та скасування Розпорядження Головного управління ДПС у Одеській області від 01.05.2023 року №132-р, в частині анулювання ліцензії ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) від 19.09.2022 №15030414202200325 з терміном дії з 19.09.2022 р. по 19.09.2027 р., зобов`язання Головного управління ДПС у Одеській області видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, інформацію щодо анулювання ліцензії ТОВ «АГРІТЕРРА ТРАНС» на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) від 19.09.2022 №15030414202200325 з терміном дії з 19.09.2022 р. по 19.09.2027 р., та відповідно відсутності законодавчо передбачених підстав для їх задоволення.
Вищевикладене спростовує твердження позивача, наведені у позовній заяві, та додаткових письмових поясненнях до адміністративного позову, а решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не знівельовують.
Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.
Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.
Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Статтею 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно зі ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРІТЕРРА ТРАНС» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання та скасування податкового повідомлення-рішення, розпорядження та зобов`язання вчинити певні дії, не є правомірними, а отже не підлягають задоволенню, з вище окреслених підстав.
Керуючись статтями 2, 6-10, 77, 90, 139, 250, 251, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРІТЕРРА ТРАНС» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання та скасування податкового повідомлення-рішення, розпорядження та зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст.ст.293, 295 КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст.255 КАС України.
Суддя Ю.В. Харченко
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «АГРІТЕРРА ТРАНС» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання та скасування податкового повідомлення-рішення, розпорядження та зобов`язання вчинити певні дії, - відмовити.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2023 |
Оприлюднено | 04.12.2023 |
Номер документу | 115344258 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні