Рішення
від 01.12.2023 по справі 540/7198/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 540/7198/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 грудня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді:Юхтенко Л.Р.,

розглянувшиу порядкуписьмовогопровадження в приміщенніОдеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , адреса для листування: АДРЕСА_2 ) до Управління Державної автомобільної інспекції в Херсонській області (код ЄДРПОУ 23312149, місце знаходження: 73034, м. Херсон, пр.-т. Адмірала Сенявіна, 128) та Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Херсонській області (код ЄДРПОУ 43611912, місце знаходження: 73034, м. Херсон, вул. Вишнева, 22) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Херсонського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , адреса для листування: АДРЕСА_2 ) до Управління Державної автомобільної інспекції в Херсонській області (код ЄДРПОУ 23312149, місце знаходження: 73034, м. Херсон, пр.-т. Адмірала Сенявіна, 128) та Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Херсонській області (код ЄДРПОУ 43611912, місце знаходження: 73034, м. Херсон, вул. Вишнева, 22), відповідно до якої позивач просить:

Визнати протиправними дії Управління Державної автомобільної інспекції в Херсонській області зі скасування реєстрації транспортного засобу BMW530 D, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_2 , реєстраційний номер НОМЕР_3 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_4 , який належить позивачу.

Зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Херсонській області поновити державну реєстрацію транспортного засобу BMW 530 D, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_2 , реєстраційний номер НОМЕР_3 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_4 , який належить позивачу.

Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 13.12.2021 року відкрито провадження в адміністративній справі.

Позовні вимоги були обґрунтовані тим, що у липні 2021 року при зверненні до Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Одеській області для зняття з реєстрації транспортного засобу у зв`язку з його продажом позивач дізнався, що він не може зняти його з реєстрації у зв`язку з наявною у Єдиному державному реєстрі транспортних засобів інформації про скасування державної реєстрації даного автомобіля, яка була внесена співробітниками Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Херсонській області.

З метою з`ясування підстав для скасування реєстрації транспортного засобу, представником позивача було подано до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Херсонській області звернення, за результатами розгляду яких відповідач повідомив, що згідно з даними Єдиного державного реєстру транспортних засобів державну реєстрацію транспортного засобу скасовано на підставі висновку УДАІ УМВС України в Херсонській області «Про анулювання перереєстрації та зняття з обліку автомобілів престижних марок від 05.12.2014».

Позивач зазначив, що його адвокат намагався отримати копії документів, що стали підставою для скасування державної реєстрації транспортного засобу, але на його адвокатський запит він такі документи не отримав.

Позивач зазначає, що Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів …., затвердженого постановою КМУ від 07.09.1998 року № 1388 передбачено підстави скасування державної реєстрації транспортного засобу, та оскільки у позивача відсутні відомості про наявність у УправлінняДержавної автомобільної інспекції в Херсонській області будь-яких із наведених обставин, які б давали підстави для скасування державної реєстрації транспортного засобу, позивач вважає, що дії відповідача стосовно скасування державної реєстрації вказаного транспортного засобу є протиправними.

При цьому відповідно до Положення про територіальний сервісний центр МВС на даний час повноваження із поновлення державної реєстрації транспортних засобів покладено на територіальні сервісні центри МВС.

До Херсонського окружного адміністративного суду 12 січня 2022 року надійшов відзив на позовну заявуРегіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Херсонській області, відповідно до якого відповідач позовні вимоги не визнав та просив відмовити у задоволенні позову, зазначивши, що наявні відомості щодо накладення арешту на транспортний засіб на підставі висновку УДАІ УМВС України в Херсонській області за вих.№ 6/12-14882 від 05 грудня 2014 року. Інформація чи документи, що слугували підставою для застосування вищезазначеного обмеження у регіонального сервісного центру відсутні. Ініціатором відповідного арешту є Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Херсонській області, яке знаходиться в процесі припинення юридичної особи.

Разом з цим представник відповідача звертає увагу, що Регіональний сервісний центр не є правонаступником Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Херсонській області та не володіє відомостями щодо підстав накладення вищезазначеного арешту, або повноваженнями щодо скасування рішення іншого державного органу, про що було повідомлено позивача на його звернення.

Також представник відповідача звертає увагу, що твердження позивача, що на даний час повноваження із поновлення державної реєстрації транспортного засобу покладено на територіальні сервісні центри МВС є хибними, оскільки на теперішній час законодавчо взагалі відсутній порядок поновлення державної реєстрації ТЗ.

Отже, представник відповідача зазначає, що для скасування арешту, накладеного на транспортний засіб на підставі висновку УДАІ УМВС України в Херсонській області необхідно надати належним чином оформлене рішення УДАІ УМВС України в Херсонській області чи припинити дію арешту у судовому порядку.

У свою чергу до Херсонського окружного адміністративного суду 28 січня 2022 року від позивача надійшла заява про зміну предмета позову, в якій позивач зазначив, що за результатами ознайомлення з відзивом на позовну заяву є підстави для зміни предмета позову та просить:

Визнати протиправними дії Управління Державної автомобільної інспекції в Херсонській області з накладення арешту на транспортного засобу BMW530 D, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_2 , реєстраційний номер НОМЕР_3 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_4 , який належить позивачу.

Зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Херсонській області внести до Єдиного державного реєстру транспортних засобів відомості щодо зняття арешту з транспортного засобу BMW 530 D, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_2 , реєстраційний номер НОМЕР_3 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_4 , який належить позивачу.

Розпорядженням Голови Верховного Суду від 18.03.2022 р. № 11/0/9-22, відповідно до частини сьомої статті 147 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», враховуючи неможливість судами здійснювати правосуддя під час воєнного стану, змінено територіальну підсудність судових справ, зокрема, територіальна підсудність справ Херсонського окружного адміністративного суду визначена Одеському окружному адміністративному суду.

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями Одеського окружного адміністративного суду від 09.06.2022 року, справу № 540/7198/21 розподілено головуючому судді (суді-доповідачу) Цховребовій М.Г.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 14 червня 2022 року прийнято адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Управління Державної автомобільної інспекції в Херсонській області, Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Херсонській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії до провадження. Постановлено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

На підставі розпорядження № 494 від 11.09.2023 року та відповідно до протоколу повторного автоматичного розподілу судової справи між суддями від 11.09.2023 року, справу призначено до розгляду судді Юхтенко Л.Р.

Ухвалою від 15 вересня 2023 року прийнято до провадження та розгляду адміністративну справу за позовною заявою АбдулВакілДінМохаммад. Розгляд справи № 540/7198/21 розпочато спочатку.Продовжено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у порядку ч. 5 ст. 262 КАС України.

Копія ухвали від 15 вересня 2023 року була надіслана до електронного кабінету представника позивача, 16.09.2023 року, що підтверджено довідкою про доставку електронного листа від 18.09.2023 року.

Також копія ухвали від 15.09.2023 року була направлена на електронну адресу відповідачів, що підтверджено відповідними звітами.

До суду не надходило відзиву на заяву про зміну предмету позову.

На запит суду отримано витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань станом на 28.11.2023 року стосовно Управління Державної автомобільної інспекції УМВС України в Херсонській області, відповідно до якого УДАІ УМВС в Херсонській області перебуває в стані припинення.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.

ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , що підтверджується паспортом громадянина України серія НОМЕР_5 (а.с.6).

Відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_4 від 06.08.2013 року 26.01.2022 року, ОСОБА_2 власником транспортного засобу BMW 530 D, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_2 , реєстраційний номер НОМЕР_3 .

У позовній заяві позивач зазначив, що у липні 2021 року при зверненні до Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Одеській області для зняття з реєстрації транспортного засобу у зв`язку з його продажом позивач дізнався, що він не може зняти його з реєстрації у зв`язку з наявною у Єдиному державному реєстрі транспортних засобів інформації про скасування державної реєстрації даного автомобіля, яка була внесена співробітниками Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Херсонській області.

З метою з`ясування підстав для скасування реєстрації транспортного засобу, представником позивача було подано до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Херсонській області звернення, за результатами розгляду яких відповідач листом від 26 липня 2021 року № 31/21/5-У-46 повідомив позивача, що згідно з даними Єдиного державного реєстру транспортних засобів державну реєстрацію транспортного засобу скасовано на підставі висновку УДАІ УМВС України в Херсонській області «Про анулювання перереєстрації та зняття з обліку автомобілів престижних марок від 05.12.2014». Виключення інформації з Єдиного державного реєстру транспортних засобів може бути здійснено на підставі документів, виданих органом (посадовою особою), що ініціювала відповідних обмежень у встановленому законом порядку або на підставі судового рішення (а.с. 11).

Суд встановив, що УМВС України в Херсонській області на виконання ухвали Херсонського окружного адміністративного суду від 27.01.2022 року витребування доказів, а саме: належно засвідчену копію висновку УДАІ УМВС України в Херсонській області за вих. № 6/12-14882 від 05.12.2014 року документів на підставі яких цей висновок прийнято, листом від 17.02.2022 року № 75/25-2022 повідомило, що перевірено наявний архівний фонд та згідно з інформації члена ліквідаційної комісії УМВС України в Херсонській області (начальника архівного сектору відділу режиму та технічного захисту інформації Головного управління Національної поліції в Херсонській області), за результатами перевірки документів, що витребувані судом, не встановлено. (а.с. 53).

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити, з огляду на таке.

Так, позивач просить визнати протиправними дії Управління Державної автомобільної інспекції в Херсонській області з накладення арешту на транспортного засобу BMW530 D, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_2 , реєстраційний номер НОМЕР_3 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_4 , який належить позивачу, посилаючись на те, що Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів …., затвердженого постановою КМУ від 07.09.1998 року № 1388 передбачено підстави скасування державної реєстрації транспортного засобу, та оскільки у позивача відсутні відомості про наявність у УправлінняДержавної автомобільної інспекції в Херсонській області будь-яких із наведених обставин, які б давали підстави для скасування державної реєстрації транспортного засобу, позивач вважає, що дії відповідача стосовно скасування державної реєстрації вказаного транспортного засобу є протиправними.

У свою чергу, УМВС України в Херсонській області на виконання ухвали Херсонського окружного адміністративного суду від 27.01.2022 року витребування доказів, а саме: належно засвідчену копію висновку УДАІ УМВС України в Херсонській області за вих. № 6/12-14882 від 05.12.2014 року документів на підставі яких цей висновок прийнято, листом від 17.02.2022 року № 75/25-2022 повідомило, що перевірено наявний архівний фонд та згідно з інформації члена ліквідаційної комісії УМВС України в Херсонській області (начальника архівного сектору відділу режиму та технічного захисту інформації Головного управління Національної поліції в Херсонській області), за результатами перевірки документів, що витребувані судом, не встановлено. (а.с. 53).

Таким чином, суду не надано висновок УДАІ УМВС України в Херсонській області за вих. № 6/12-14882 від 05.12.2014 року, на підставі якого був накладений арешт на транспортний засіб позивача, причини накладення арешту не відомі.

Станом на час розгляду справи УДАІ УМВС України в Херсонській області перебуває в стані припинення.

Надаючи оцінку доводам сторін, суд виходить із завдання адміністративного судочинства, до якого відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України відноситься справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).

Таким чином, адміністративний суд має перевірити чи наділений відповідач суб`єкт владних повноважень, відповідними повноваженнями на вчинення дій, які є предметом спору у справі, чи будуть такі дії відповідати підставі та способу, визначені законами України та іншими нормативно-правовими актами України, що регулюють спірні правовідносини.

Частиною 3 ст. 34 Закону України «Про дорожній рух» передбачено, що державній реєстрації та обліку підлягають призначені для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортні засоби усіх типів: автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них транспортні засоби та мопеди, що використовуються на автомобільних дорогах державного значення.

Згідно із пунктами 7 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року № 1388(далі, - Порядок № 1388), власники транспортних засобів та особи, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представники зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом десяти діб після придбання (одержання) або митного оформлення, або тимчасового ввезення на територію України, або виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.

Відповідно до абз.3, 4 п. 40 Порядку № 1388, у разі встановлення факту знищення, фальсифікації або підроблення ідентифікаційних номерів складових частин транспортних засобів, виявлення транспортних засобів, зареєстрованих (перереєстрованих), знятих з обліку в підрозділах Державтоінспекції, у тому числі тимчасово, за фіктивними чи підробленими документами або таких, що розшукуються правоохоронними органами України у зв`язку з незаконним заволодінням, працівники підрозділів Державтоінспекції оформляють в установленому порядку необхідні документи, скасовують державну

реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку транспортних засобів і передають усі відповідні документи та за наявності транспортні засоби до відповідного органу досудового розслідування. Якщовиявлено факт підроблення митних документів, їх ксерокопії з необхідним поясненням надсилаються до митних органів, у зоні

діяльності яких проживають особи, за якими зареєстровані відповідні транспортні засоби.

Якщо під час проведення перевірки ідентифікаційних номерів складових частин за автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби буде встановлено, що раніше зареєстрований натериторії України транспортний засіб розшукується правоохоронними органами інших держав, підрозділ Державтоінспекції вилучає

свідоцтво про реєстрацію (технічний паспорт), оформляє відповідні документи про цей факт і передає їх до відповідного органу досудового розслідування. Підрозділи Державтоінспекції видають власникам тимчасові реєстраційні талони строком на один рік, у графу "Особливі відмітки" яких вноситься запис: "Розшукується

Інтерполом. Зняття з обліку заборонено до закінчення перевірки". Заміна тимчасових реєстраційних талонів на свідоцтва про реєстрацію з внесенням до них запису "Розшукується Інтерполом. Зняття з обліку дозволено" здійснюється в установленому МВС порядку (з обов`язковим інформуванням ініціатора розшуку) після

набрання законної сили виправдувальним вироком за відповідним фактом або винесення постанови (ухвали) про закриття кримінального провадження, крім випадків, коли провадження було закрито за нереабілітуючими обставинами.

Аналіз наведених норм права доводить, що підрозділ Державтоінспекції був наділений повноваженнями щодо скасовування державної реєстрацію (перереєстрації), зняття з обліку транспортних засобів, у випадках передбачених законом.

Згідно з даними Єдиного державного реєстру транспортних засобів державну реєстрацію транспортного засобу скасовано на підставі висновку УДАІ УМВС України в Херсонській області «Про анулювання перереєстрації та зняття з обліку автомобілів престижних марок від 05.12.2014».

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Разом з цим у цій справі недостатньо доказів на підтвердження обставин, які входять до предмета доказування, що у УДАІ УМВС України в Херсонській області були відсутні підстави для складання висновку «Про анулювання перереєстрації та зняття з обліку автомобілів престижних марок від 05.12.2014», на підставі якого внесена інформація до Єдиного державного реєстру транспортних засобів державну реєстрацію транспортного засобу щодо накладення арешту на транспортний засіб BMW 530 D, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_2 .

У свою чергу на підтвердження законності придбання свого транспортного засобу позивач не надає жодних доказів.

Також суд враховує, що як вбачається із змісту позовної заяви, метою позову позивача було зняття арешту з власного транспортного засобу, оскільки він не може реалізувати права розпорядження своєю власністю.

Але суд звертає увагу, що оскарження дій суб`єкта владних повноважень щодо накладення арешту, не приведе до належного захисту прав позивача, оскільки визнання судом таких дій протиправними не буде підставою для внесення змін до Єдиного державного реєстру транспортних засобів відомості щодо зняття арешту з транспортного засобу,оскільки відсутнє рішення про зняття арешту.

За таких обставин, суд доходить висновку, що позовні вимоги - визнати протиправними дії Управління Державної автомобільної інспекції в Херсонській області з накладення арешту на транспортного засобу BMW530 D, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_2 , реєстраційний номер НОМЕР_3 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_4 , який належить позивачу, є недоведеними, а тому у їх задоволенні слід відмовити.

Також не належать задоволенню позовні вимоги - зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Херсонській області внести до Єдиного державного реєстру транспортних засобів відомості щодо зняття арешту з транспортного засобу BMW 530 D, номер шасі (кузова, рами) НОМЕР_2 , реєстраційний номер НОМЕР_3 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_4 , який належить позивачу, з огляду на таке.

Відповідно до п.п 1,2 розділу І Положення про територіальний сервісний центр МВС, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 29.12.2015 року №1646, територіальний сервісний центр МВС (далі - ТСЦ МВС) є структурним підрозділом територіального органу МВС - регіонального сервісного центру МВС (далі - РСЦ МВС).ТСЦ МВС у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства України та цим Положенням.

Згідно з розділу ІІ Положення, ТСЦ МВС відповідно до чинного законодавства:вносить до Єдиного державного реєстру МВС інформацію про накладення або зняття встановлених у визначеному законодавством порядку обмежень щодо транспортних засобів або їх власників.

У листі від 26 липня 2021 року № 31/21/5-У-46 Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Херсонській області повідомив позивача, що виключення інформації з Єдиного державного реєстру транспортних засобів може бути здійснено на підставі документів, виданих органом (посадовою особою), що ініціювала відповідних обмежень у встановленому законом порядку або на підставі судового рішення.

Як встановлено судом вище,УДАІ УМВС України в Херсонській області перебуває в стані припинення з 04.12.2015 року і на час звернення до суду не має повноважень щодо скасування введеного обмеження на транспортний засіб.

Разом з цим, суд зазначає, що під виключенням інформації з Єдиного державного реєстру транспортних засобів на підставі судового рішення мається на увазі звільнення майна з-під арешту у судовому порядку.

У постанові Великої Палати Верховного Суду від 18 вересня 2019 року у справі № 826/16025/18 висловлено правову позицію, яка полягає у тому, що спори, пов`язані з належністю майна, на яке накладено арешт, та про зняття такого арешту розглядаються в порядку цивільного судочинства у позовному провадженні, якщо однією зі сторін відповідного спору є фізична особа.

Вимоги про звільнення майна з-під арешту, що ґрунтуються на праві власності на нього, виступають способом захисту зазначеного права та є різновидом негаторного позову (пункт 55 постанови Великої Палати Верховного Суду від 15.05.2019 у справі № 372/2904/17-ц, провадження № 14-496цс18).

Таким чином, суд доходить висновку, що позивачем обрано невірний спосіб захисту своїх прав, що є підставою для відмови у задоволенні позову.

Відповідно до ч. 1 ст.5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема:3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч. 2 ст.5 КАС України).

Тобто обов`язковою умовою захисту прав позивача у сфері публічно-правових відносин має бути встановлення факту допущення відповідачем суб`єктом владних повноважень протиправних дій чи бездіяльності.

За наявними у справі доказами, суд доходить висновку, що в Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Херсонській області були відсутні підстави для внесення до Єдиного державного реєстру транспортних засобів відомості щодо зняття арешту з транспортного засобу, що належить позивачу, а тому ці позовні вимоги є безпідставними та не належать задоволенню.

Згідно з ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, суд доходить висновку, що відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

Щодо судового збору, то відповідно до ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки у задоволенні позову відмовлено, сплачений позивачем судовий збір поверненню не підлягає.

У зв`язку з тим, що судові витрати пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз в цій справі відсутні, жодні судові витрати не належать стягненню з позивача на користь відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , адреса для листування: АДРЕСА_2 ) до Управління Державної автомобільної інспекції в Херсонській області (код ЄДРПОУ 23312149, місце знаходження: 73034, м. Херсон, пр.-т. Адмірала Сенявіна, 128) та Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Херсонській області (код ЄДРПОУ 43611912, місце знаходження: 73034, м. Херсон, вул. Вишнева, 22) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-відмовити.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя Л.Р. Юхтенко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2023
Оприлюднено04.12.2023
Номер документу115344314
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —540/7198/21

Рішення від 01.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 15.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 13.06.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М.Г.

Ухвала від 21.02.2022

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 11.02.2022

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 01.02.2022

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 27.01.2022

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 13.12.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 22.11.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні