Ухвала
від 29.11.2023 по справі 520/33982/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

29 листопада 2023 р. № 520/33982/23

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Мельников Р.В., розглянувши позовну заяву Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Товариства з обмеженою відповідальністю "Шахта Петрівська" про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В :

Харківське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просить суд:

- стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Шахта Петрівська" (61072, м. Харків, пр-т Науки, буд.58, кв. (офіс) 600, РНОКПП: 41217653) на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (майдан Свободи, буд. 5, Держпром, 1 під., 16 офіс, м. Харків, 61022, код СДРПОУ 14070760, отримувач: ГУК Харків обл/МТГ Харків/50070000, код: 37874947, р/р IBAN: UA658999980313171230000020649, Банк отримувача: Казначейство України) адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця, призначені для працевлаштування осіб з інвалідністю та пеню за порушення термінів сплати адміністративно господарських санкцій у розмірі 3401 грн. 46 коп. (три тисячі чотириста одна грн. 46 коп.).

Вивчивши матеріали позовної заяви, суд встановив, що вона не відповідає вимогам Кодексу адміністративного судочинства України, виходячи з наступного.

Згідно до ч.3 ст.161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Пунктом 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано юридичною особою встановлюється ставка судового збору в розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою встановлюється ставка судового збору в розмірі 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до частини 3 статті 6 Закону України "Про судовий збір" за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру.

У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2023 рік" від 03.11.2022 року № 2710-IX року установлено з 01 січня 2023 року прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць - 2684,00 грн.

Зі змісту адміністративного позову та позовних вимог вбачається, що позивачем заявлено позовні вимоги майнового характеру у загальному розмірі 3401,46 грн., а отже ставка судового збору за звернення до суду з даним позовом становить 2684,00 грн.

При цьому, зі змісту позовної заяви та доданих до неї документів вбачається, що позивачем разом із позовною заявою до суду надано документ про сплату судового збору у розмірі 2684,00 грн. згідно платіжної інструкції №731 від 18.09.2023 року.

За даними програми "Діловодство спеціалізованого суду (ДСС)" вбачається, що зазначена платіжна інструкція вже була врахована в рамках справ №520/26621/23 та №520/29321/23, однак процедура повернення судового збору у зазначеній справі не застосовувалась.

Відтак, суд приходить до висновку, що позивачем не надано до суду доказу сплати судового збору за звернення до суду з даним позовом у розмірі, визначеному законодавством.

Також, суд зазначає, що відповідно до приписів ст.122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.

Таким чином, законодавством регламентовано тримісячний строк звернення суб`єкта владних повноважень до суду.

Частиною 4 статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

Спір склався з приводу сплати відповідачем адміністративно-господарських санкцій за 2022 рік, строк на сплату яких сплив 15.04.2023.

Під час розгляду справи встановлено, що позивач із даним позовом звернувся до суду 24.11.2023 року. При цьому, разом із позовом позивачем до суду подано клопотання про поновлення пропущеного з поважних причин строку, в якому останній просить суд поновити пропущений строк звернення до суду з даним позовом

В обґрунтування поданого до суду клопотання вказано, що звернення до суду із даним позовом відбулось з порушенням законодавчо встановленого строку звернення до суду, проте таке порушення відбулось з поважних причин, оскільки на момент звернення із даним позовом до суду в рамках справ №520/26621/23 та №520/29321/23 у позивача були відсутні кошти на сплату судового збору, що зумовило залишення позовної заяви без руху та подальше її повернення. Разом з тим, згідно із розписом на 2023 рік КПКВК 2507110 "Соціальний захист осіб з інвалідністю" у серпні відділенню Фонду були виділені з Державного бюджету додаткові кошти на судові витрати, але позивачу не вистачило запланованого судового збору на подання в строк позовів по всім боржникам. Відтак, на переконання позивача, вказані причини пропуску територіальним відділенням Фонду строку подання позовної заяви є поважними, оскільки існували дійсні перешкоди та труднощі для вчасного подання позовів.

Надаючи оцінку вказаним доводам, суд зазначає, що аналогічні доводи та пояснення вже було надано позивачем та їх було надано оцінку судом в рамках справ №520/26621/23 та №520/29321/23. Натомість, позивач, звертаючись до суду в третій раз, не навів суду нових доводів щодо підстав для поновлення пропущеного строку та поважності причин його пропущення.

Відповідно до позиції Верховного Суду, викладеної у постанові від 28.03.2023 р. у справі №420/9405/22 у ситуації з пропуском строків державними органами поважними причинами пропуску строку не може виступати необхідність дотримання внутрішньої процедури виділення та погодження коштів на сплату судового збору органом чи тимчасова відсутність таких коштів.

Відтак, посилання представника позивача на відсутність можливості своєчасного звернення до суду з огляду на відсутність коштів на сплату судового збору не можуть вважатися судом належними та обгрунтованими.

З огляду на викладене, посилання позивача на початкове вчасне звернення до суду, але без доказів сплати судового збору через відсутність відповідних асигнувань, не може бути кваліфіковано судом у я кості поважної причини пропуску строку на звернення до суду.

Приписами частини першої статті 123 КАС України передбачено, що у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Позивачем подано до суду клопотання про поновлення пропущеного з поважних причин строку, але доводи та пояснення, викладені в останньому не можуть вважатися судом належними та обґрунтованими.

Відтак, позивачу необхідно подати до суду заяву про поновлення пропущеного строку звернення до суду з даним адміністративним позовом та вказати в заяві нові обґрунтовані підстави для поновлення строку з наданням відповідних підтверджуючих доказів причин пропуску строку звернення.

При цьому, суд зазначає, що відповідно до положень частини другої статті 123 КАС України якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.

Таким чином, усуваючи недоліки позовної заяви, позивачу необхідно надати до суду оригінал документу про сплату судового збору у розмірі 2684,00 грн. за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, за наступними реквізитами: ГУК Харків обл/мХар Основ"ян/22030101, код 37874947, банк отримувача Казначейство України (ел. адм. подат.), код банку отримувача: 899998, рахунок UA678999980313141206084020661, код класифікації доходів бюджету 22030101, призначення платежу - "*;101; (код платника); судовий збір за позовом (ім`я/назва платника), Харківський окружний адміністративний суд"; заяву про поновлення пропущеного строку звернення до суду з даним адміністративним позовом та вказати в заяві нові обґрунтовані підстави для поновлення строку з наданням відповідних підтверджуючих доказів причин пропуску строку звернення.

Згідно частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Керуючись статтями 160, 161, 169, 241, 243, 256 Кодексу адміністративного судочинства України,

У Х В А Л И В :

Позовну заяву Харківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Товариства з обмеженою відповідальністю "Шахта Петрівська" про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху.

Надати позивачу термін - десять календарних днів з дня отримання копії ухвали, для усунення недоліків позовної заяви, шляхом надання до суду оригіналу документу про сплату судового збору у розмірі 2684,00 грн.; заяви про поновлення пропущеного строку звернення до суду з даним адміністративним позовом та вказати в заяві нові обґрунтовані підстави для поновлення строку з наданням відповідних підтверджуючих доказів причин пропуску строку звернення.

Копію ухвали невідкладно надіслати позивачу.

Роз`яснити позивачеві, що у разі невиконання вимог ухвали позовна заява підлягає поверненню.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Мельников Р.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2023
Оприлюднено04.12.2023
Номер документу115345428
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі зайнятості населення, з них зайнятості осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —520/33982/23

Ухвала від 28.12.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 29.11.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні