Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
30 листопада 2023 року № 520/21641/23
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зоркіної Ю.В., розглянувши за правилами спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальність "ЮКРАПЛАСТ" (місто Харків, проспект Перемоги, будинок 72, квартира 333, ЄДРПОУ 43048260) до Головного управління ДПС у Харківській області (місто Харків, вул. Пушкінська, будинок 46, ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з зазначеним позовом, у якому просить суд:
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області від 14.07.2023 №9190137/43048260 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю "ЮКРАПЛАСТ" в реєстрації податкової накладної від 02.02.2023 №1;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 02.06.2023 року на загальну суму 131652,00 грн., в т.ч. ПДВ 21942,00 грн., датою її надсилання 26.06.2023 року;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області від 14.07.2023 № 9190131/43048260 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю "ЮКРАПЛАСТ" в реєстрації податкової накладної від 07.06.2023 № 2;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 07.06.2023 року на загальну суму - 35316,00 грн., в т.ч. ПДВ 5886,00 грн., датою її надсилання 26.06.2023 року;
визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області від 14.07.2023 № 9190130/43048260 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю "ЮКРАПЛАСТ" в реєстрації податкової накладної від 13.06.2023 № 3;
зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 13.06.2023 року на загальну суму - 66096,00 грн., в т.ч. ПДВ 11016,00 грн., датою її надсилання 26.06.2023 року;
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що оскаржувані рішення є протиправним та підлягають скасуванню, оскільки підприємством надано весь перелік документів на підтвердження реальності господарської операції за якою складено податкові накладні.,
Відповідачі подали до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначили, що відповідачі у спірних правовідносинах діяли згідно чинного законодавства, підприємством не надано вичерпного переліку документів на спростування відповідності діяльності критеріям ризиковості
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, приходить до наступних висновків.
ТОВ «ЮКРАПЛАСТ» (код ЄДРПОУ 43048260) є юридичною особою приватного права, що було зареєстровано в Єдиному державному реєстр юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, дата запису: 07.06.2019 номер запису: 14801020000081185, зареєстровано платником ПДВ з 01.07.2019 року згідно Витягу № 1920304500267 з РП ПДВ.
Профільним видом діяльності підприємства є виробництво тари з пластмас (основний) (код КВЕД 22.22)
В рамках вказаного напрямку діяльності ТОВ «ЮКРАПЛАСТ» код ЄДРПОУ 43048260, як виконавець на підставі договору виготовлення та постачання №1-01/05/2023 від 01 травня 2023р. ТОВ ЗПХ «СВ» код ЄДРПОУ 45046710 була здійснена реалізація товару: «каністра4л, гель для прання» та «каністра 5л, гель для прання». Реалізація проводилася за: - Видаткова накладна № 50 від 02.06.2023 р.; - Видаткова накладна № 51 від 07.06.2023 р.; - Видаткова накладна № 52 від 13.06.2023 р.; Фактом підтвердження оплати є: - Платіжне доручення № 588 від 02.06.2023 р.; - Платіжне доручення № 08/06/23 від 08.06.2023 р.; - Платіжне доручення № 14/06/23 від 14.06.2023 р. Поставка товару здійснена на підставі: - товаро-транспортної накладної № Р50 від 02.06.2023 р.; - товаро-транспортної накладної № Р51 від 07.06.2023 р.; - товаро-транспортної накладної № Р52 від 13.06.2023 р.
Для ведення господарської діяльності товариством орендовано нежитлове приміщення площею 292,3 м2 за адресою: Харківська обл., місто Харків, вул. Клочківська, будинок 345, де знаходиться виробничій цех та складське приміщення, яке є фактичною адресою, що підтверджується договором оренди нежитлових приміщень від 02 серпня 2019 укладений між ОСОБА_1 та ТОВ «ЮКРАПЛАСТ»
У межах здійснення господарської діяльності ТОВ «ЮКРАПЛАСТ» укладено з ТОВ ЗПХ «СВ» договір виготовлення та постачання №1-01/05/2023 від 01 травня 2023р щодо реалізація товару: «каністра 4л, гель для прання» та «каністра 5л, гель для прання».
Реалізація проводилася за: - видатковою накладною № 50 від 02.06.2023 р.; - видатковій накладній № 51 від 07.06.2023 р.; - видатковій накладній № 52 від 13.06.2023 р.;
Оплата проведена на підставі платіжних доручень № 588 від 02.06.2023 р.; № 08/06/23 від 08.06.2023 р.; № 14/06/23 від 14.06.2023 р.
Поставка товару (фактичне переміщення) здійснена на підставі - товаро-транспортної накладної № Р50 від 02.06.2023 р.; товаро-транспортної накладної № Р51 від 07.06.2023 р.; товаро-транспортної накладної № Р52 від 13.06.2023 р.
У межах здійснення господарської діяльності позивачем укладено договір поставки №14-п від 22 січня 2021р. ТОВ «УКРБЕЛПОЛІМІР» код ЄДРПОУ 34862441; - договір поставки №15/05/2023-П від 15 травня 2023р. ТОВ «ПОЛІМЕР ІНТЕХ ХОЛДІНГ» (код ЄДРПОУ 37998891).
Сировина для виготовлення продукції отримана позивачем :
1.за Договором поставки №14-п від 22 січня 2021р. ТОВ «УКРБЕЛПОЛІМІР» поставило, а ТОВ «ЮКРАПЛАСТ» отримало сировину для виготовлення продукції в рамках свого основного виду діяльності. Поставка товару проведена на підставі видаткової накладної №1705 від 17.05.2023 р., товаро-транспортної накладної № Р1705.6 від 17.05.2023 р., видатковою накладною №1805.6 від 18.05.2023 р., товаро-транспортною накладною № Р1805.6 від 18.05.2023 р., видатковою накладною № 3105.4 від 31.05.2023 р., товаро-транспортною накладною № Р3105.4 від 31.05.2023 р., що підписані уповноваженими представниками сторін. Оплата з придбані ТМЦ здійснена на підставі платіжної інструкція № 369 від 18.05.2023 р. за видатковою накладною № 1705 від 17.05.2023 р.; платіжної інструкції № 370 від 01.06.2023 р. за видатковою накладною №1805.6 від18.05.2023 р.; платіжної інструкції № 372 від 30.05.2023 р. за видатковою накладною № 3105.4 від 31.05.2023 р.;
2. за Договом поставки №15/05/2023-П від 15 травня 2023 р. ТОВ «ПОЛІМЕР ІНТЕХ ХОЛДІНГ» (код ЄДРПОУ 37998891) поставило, а ТОВ «ЮКРАПЛАСТ» (код ЄДРПОУ 43048260) отримало сировину для виготовлення продукції в рамках свого основного виду діяльності. Даний факт підтверджений видатковою накладною № 459 від 29.05.2023 р., товаро-транспортною накладною № 0000-0000459 від 29.05.2023 р., підписаною уповноваженими представниками сторін. Фактом підтвердження оплати є: - Платіжна інструкція № 371 від 30.05.2023 р. за видатковою накладною № 459 від 29.05.2023 р.
По факту першої події (оплата) за договором ТОВ ЗПХ «СВ» позивачем складено та направлено на реєстрацію податкову накладну № 1 від 02.06.2023 року на загальну суму 131652,00 грн., в т.ч. ПДВ 21942,00 грн.; податкову накладну № 2 від 07.06.2023 року на загальну суму 35316,00 грн., в т.ч. ПДВ 5886,00 грн. та податкову накладну № 3 від 13.06.2023 року на загальну суму 66096,00 грн., в т.ч. ПДВ 11016,00 грн. з номенклатурою згідно УКТ ЗЕД 392329 вироби з пластмас для транспортування та пакування товарів; пробки, кришки, ковпаки та інші закупорювальні засоби з пластмас
Квитанцією регіональної комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за квитанцією № 9151503298 від 26.06.2023 зупинено реєстрацію податкової накладної від 02.06.2023 № 1. Підставою зупинення згідно квитанції № 9151503298 від 26.06.2023 зазначено: «Відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 02.06.2023 № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3923 , дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "Б"=4.4910%, "Р"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».
Квітанцією регіональної комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за квитанцією № 9150724363 від 26.06.2023 зупинено реєстрацію податкової накладної від 07.06.2023 № 2. Підставою зупинення згідно квитанції № 9150724363 від 26.06.2023 зазначено: «Відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 07.06.2023 № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3923 , дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "Б"=4.4910%, "Р"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».
Квитанцією регіональної комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за квитанцією № 9151527318 від 26.06.2023 зупинено реєстрацію податкової накладної від 13.06.2023 № 3. Підставою зупинення згідно квитанції № 9151527318 від 26.06.2023 зазначено: «Відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 13.06.2023 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3923 , дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "Б"=4.4910%, "Р"=0 Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.».
28.06.2023 року підприємством подано ПОВІДОМЛЕННЯ № 2 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено із наданням Пояснень щодо реальності здійснення господарської діяльності за податковою накладною № 1 від 02.06.2023 року на загальну суму 131652,00 грн., в т.ч. ПДВ 21942,00 грн.; податковою накладною № 2 від 07.06.2023 року на загальну суму 35316,00 грн., в т.ч. ПДВ 5886,00 грн. та податковою накладною № 3 від 13.06.2023 року на загальну суму 66096,00 грн., в т.ч. ПДВ 11016,00 грн. товару згідно УКТ ЗЕД 392329 вироби з пластмас для транспортування та пакування товарів; пробки, кришки, ковпаки та інші закупорювальні засоби з пластмасс: «каністра4л, гель для прання» та «каністра 5л, гель для прання». До повідомлення «про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено» були надані всі первинні документи, що були складені під час здійснення господарської операції: 1. Пояснення № 28/06-01 від 28.06.2023 р.; 2. Виписка з ЄДР ЮО ФО-П та громадських формувань ТОВ «ЮКРАПЛАСТ»; 3. Договір оренди нежитлових приміщень № 2 від 02.08.2019 р., укладений з ОСОБА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ; 4. Договір поставки №14-п від 22 січня 2021р., укладений з ТОВ «УКРБЕЛПОЛІМІР» код ЄДРПОУ 34862441; 5. Договір виготовлення та постачання №1-01/05/2023 від 01 травня 2023р. укладений з ТОВ ЗПХ «СВ», код ЄДРПОУ 45046710; 6. Видаткова накладна № 50 від 02.06.2023 р.; 7. Платіжне доручення № 588 від 02.06.2023 р.; 8. Видаткова накладна № 51 від 07.06.2023 р.; 9. Платіжне доручення № 08/06/23 від 08.06.2023 р.; 10. Видаткова накладна № 52 від 13.06.2023 р.; 11. Платіжне доручення № 14/06/23 від 14.06.2023 р. 05.07.2023 року
За результатами розгляду наданих пояснень ТОВ «ЮКРАПЛАСТ» отримало повідомлення № 9122208/43048260, 9122205/43048260, 9122206/43048260, про необхідність надання додаткових пояснень та надання копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, а саме: первинних документів щодо постачання, придбання товарів, транспортування продукції.
10.07.2023 року подано додаткові Пояснення у повідомленнях №1, № 5, № 6 про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄДРПН, а саме: 1. Додаткова пояснювальна записка до податкової накладної № 1 від 02.06 2023 р.; 2. Додаткова пояснювальна записка до податкової накладної № 2 від 07.06 2023 р.; 3. Додаткова пояснювальна записка до податкової накладної № 3 від 13.06 2023 р.; 4. Видаткова накладна 17.05.2023 р.; 5. Платіжна інструкція № 369 від 18.05.2023 р.; 6. Видаткова накладна та товаро-транспортна накладна від 18.05.2023 р.; 7. Платіжна інструкція № 368 від 17.05.2023 р.; 8. Видаткова накладна та товаро-транспортна накладна від 29.05.2023 р.; 9. Платіжна інструкція № 371 від 30.05.2023 р.; 10. Видаткова накладна 31.05.2023 р.; 11. Платіжна інструкція № 372 від 01.06.2023 р.; 12. Видаткова накладна 18.05.2023 р.; 13. Платіжна інструкція № 370 від 30.05.2023 р.; 14. Платіжна інструкція № 373 від 13.06.2023 р.;
14.07.2023 року комісією и прийняті рішення № 9190137/43048260, № 9190131/43048260, № 9190130/43048260 про відмову у реєстрації податкової накладної № 1 від 02.06.2023 року на загальну суму 131652,00 грн., в т.ч. ПДВ 21942,00 грн.; податкової накладної № 2 від 07.06.2023 року на загальну суму 35316,00 грн., в т.ч. ПДВ 5886,00 грн. та податкової накладної № 3 від 13.06.2023 року на загальну суму 66096,00 грн., в т.ч. ПДВ 11016,00 грн., причиною відмови зазначено: ненадання / часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Не погодившись із вказаними рішеннями 21.07.2023 р. позивачем подано скаргу
Рішеннями за результатами розгляду скарги на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.07.2023 р. № 60678/43048260/2, № 60679/43048260/2, № 60650/43048260/2, скарги позивача залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підстави: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг. зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Дослідивши матеріали справи, перевіривши оскаржувані рішення відповідача на відповідність приписам ч.2 ст.2 КАС України, суд зазначає наступне.
Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладната/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).
Відповідно до пунктів 2-7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Аналізуючи вище зазначені положення суд зазначає, що законодавець визначив два етапи реєстрації податкових накладних: перший це зупинення реєстрації податкової накладної який є проміжним перед прийняттями рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та другий, це сам етап прийняття рішення податковим органом.
Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.
Суд зазначає, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.
Суд зазначає, що вказані первинні документи та пояснення стосовно здійсненої господарської операції позивачем надано до контролюючого органу, що підтверджується матеріалами справи та не заперечується сторонами по справі. Доказів наявності ознак фіктивності в діяльності контрагенту позивача, нікчемності або недійсності угод укладених позивачем з вказаним контрагентом або відсутності реального характеру цієї операції матеріали справи не містять, а відповідачем таких доказів до суду не надано.
Згідно з правовими висновками постанови Верховного Суду від 02.07.2019р. по справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19) загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Суд зауважує, що в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено переліку документів, які потрібно надати позивачу до контролюючого органу, які б були достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Продовжуючи розгляд справи, суд зазначає, що Верховний Суд у постанові від 23.05.2023 по справі №500/770/21 звернув увагу на те, що у випадку загальної вказівки щодо необхідності подати документи у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний саме в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття необґрунтованого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Вживання податковим органом загального посилання на пункт 1 Критеріїв, без наведення відповідної підстави і розрахованих показників за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Крім того, суд враховує позицію Верховного Суду в постанові від 07.12.2022 року по справі № 500/2237/20, в якій зазначено, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.
Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачі, як суб`єкти владних повноважень не довели правомірності прийнятих ними рішень.
Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.07.2023 № 9190137/43048260, № 9190131/43048260, № 9190130/43048260 про відмову в реєстрації податкових накладних № 1 від 02.06.2023, № 2 від 07.06.2023 р. № 3 від 13.06.2023 р. є необґрунтованим, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено, а тому є таким, що підлягає скасуванню.
Продовжуючи розгляд справи, суд зазначає, що за приписами п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ № 1246 від 29.10.2010 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
У першому та третьому випадках податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної. У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день набрання законної сили саме рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, нормами ПК України та Порядку чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та можливості зазначення дати її реєстрації.
Враховуючи викладене, суд для ефективного захисту прав позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 02.06.2023, № 2 від 07.06.2023 р. № 3 від 13.06.2023 р. днем подання до податкового органу.
Судові витрати підлягають розподілу в порядку визначеному ст.139 КАС України.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 КАС України, суд
вирішив:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області від 14.07.2023 №9190137/43048260 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю "ЮКРАПЛАСТ" в реєстрації податкової накладної від 02.02.2023 №1.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 02.06.2023 року на загальну суму 131652,00 грн., в т.ч. ПДВ 21942,00 грн., датою її надсилання 26.06.2023 року
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області від 14.07.2023 № 9190131/43048260 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю "ЮКРАПЛАСТ" в реєстрації податкової накладної від 07.06.2023 № 2
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 07.06.2023 року на загальну суму - 35316,00 грн., в т.ч. ПДВ 5886,00 грн., датою її надсилання 26.06.2023 року;
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області від 14.07.2023 № 9190130/43048260 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю "ЮКРАПЛАСТ" в реєстрації податкової накладної від 13.06.2023 № 3
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 13.06.2023 року на загальну суму - 66096,00 грн., в т.ч. ПДВ 11016,00 грн., датою її надсилання 26.06.2023 року
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКРАПЛАСТ" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області судовий збір у сумі 3177 (три тисячі сто сімдесят сім) грн 60 коп
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЮКРАПЛАСТ" за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України судовий збір у сумі 3177 (три тисячі сто сімдесят сім) грн 60 коп.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Зоркіна Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.11.2023 |
Оприлюднено | 04.12.2023 |
Номер документу | 115345622 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зоркіна Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні