Рішення
від 01.12.2023 по справі 300/2411/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" грудня 2023 р. справа № 300/2411/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шумея М.В.розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" в особі філії "Івано-Франківське лісове господарство" до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство «Івано-Франківське лісове господарство» звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення.

Позовні вимоги мотивовані необґрунтованими результатами проведеної перевірки та винесенням протиправних податкових повідомлень-рішень від 31.05.2022 року №001720/0701 та №001721/0701, від 11.04.2023 року № 002723/0701 та № 002728/0701.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.05.2023 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідач надіслав на адресу суду 31.05.2023 року відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти задоволення позовної, з мотивів викладених у відзиві.

12.06.2023 року позивач надіслав відповідь на відзив, в якому зазначає про протиправність винесених відповідачем податкових повідомлень-рішень, а також разом з відповіддю на відзив надіслано клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з викликом сторін.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14.08.2023 року, клопотання позивача про розгляд справи в судовому засіданні з викликом сторін, залишено без задоволення.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.11.2023 року, замінено позивача ДП "Івано-Франківське лісове господарство" на його правонаступника Державне спеціалізоване господарське підприємство "Ліси України" в особі філії "Івано-Франківське лісове господарство".

Державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» 20.09.2023 року звернулось до суду з клопотанням про заміну позивача у справі правонаступником. Внаслідок розгляду даного клопотання, ухвалою Івано-Франківського окружного суду замінено позивача ДП «Івано-Франківське лісове господарство» на його правонаступника державне спеціалізоване господарське підприємство «Ліси України» в особі філії «Івано-Франківське лісове господарство».

Розглянувши позовну заяву в порядку визначеному ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах адміністративної справи, судом встановлено наступні обставини.

Відповілно до пункту 20.1 статті 20, пп. 75.1.2 п.75.1 ст. 75, пп. 78.1.7 п.78.1 ст. 78, п.82.2 ст. 82 Податкового кодексу України ГУ ДПС в Івано-Франківській області проведена позапланова виїзна документальна перевірка державного підприємства «Івано-Франківський лісовий селекційно-насіннєвий центр» з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства, єдиного внеску на загальнообов?язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства за період з 01.01.2017 року по 31.12.2021 року.

За результатами вказаної перевірки складено акт перевірки від 28.01.2022 року №489/09-19- 07-01/33586969, який отримано позивачем засобами поштового зв?язку 07.02.2022.

У висновках Акту, на думку контролюючого органу, зазначено про:

-заниження податку на прибуток в сумі 281500 грн.;

-заниження частини чистого прибутку (доходу), що відраховується до державного бюджету в думі 1042582 грн.;

-заниження податкових зобов?язань з податку на додану вартість на загальну суму 133043 грн.;

-не надання контролюючому органу первинних документів;

-порушення ст.15, 17 Закону України «Про державне резулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».

Не погодившись із висновками, відображеними посадовими особами ГУ ДПС в Івано-Франківській області в Акті, ДП "ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ДСНЦ" було подано вілповідні заперечення до Акту та копії документів. За результатами розгляду заперечення висновки Акту залишено без змін.

31 травня 2022 року ГУ ДПС в Івано-Франківській області винесено податкові повідомлення-рішення, а саме:

-податкове повідомлення-рішення від 31 травня 2022 року №001721/0701 форми «ПС» на суму штрафних санкцій в розмірі 1020,00 грн.;

- податкове повідомлення-рішення від 31 травня 2022 року №001724/0701 форми «С» на суму штрафних санкцій в розмірі 500000,00 грн.:

- податкове повідомлення-рішення від 31 травня 2022 року №001720/0701 форми «Р» на суму грошового зобов?язання з податку на додану вартість, в тому числі за податковими зобов?язаннями в сумі 76526,00 грн., та штрафними фінансовими санкціями в сумі 19132 грн. - податкове повідомлення-рішення від 31 травня 2022 року №001722/0701 форми «Р» на суму грошового зобов?язання з податку на прибуток, в тому числі за податковими зобов?язаннями в сумі 281500,00 грн., та штрафними фінансовими санкціями в сумі 60725 грн.;

- податкове повідомлення-рішення від 31 травня 2022 року №001723/0701 форми «Р» за платежем частина чистого прибутку (доходу) господарських організацій, в тому числі за податковими зобов`язаннями в сумі 1042582,00 грн., за штрафними санкціями в сумі 221080,00 грн.

Не погодившись з вказаними повідомленнями-рішеннями АП "ІВАНО- ФРАНКІВСЬКИЙ ДСНЦ" подано скаргу до ДПС України про скасування зазначених вище податкових повідомлень-рішень ГУ ДПС в Івано-Франківській області.

Згідно рішення ДПС України від 03.04.2023 №8169/6/99-00-06-01-03-06, яке отримане засобами зв`язку, скаргу задоволено частково, зокрема скасовано наступні податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС в Івано-Франківській області, а саме:

-податкове повідомлення-рішення від 31 травня 2022 року №001724/0701 форми «С» на суму штрафних санкцій в розмірі 500000,00 грн.;

-податкове повідомлення-рішення від 31 травня 2022 року №2001722/0701 форми «Р» на суму грошового зобов`язання з податку на прибуток в частині визначених перевіркою податкових зобов`язань по взаємовідносинах з ТОВ «УПГ-інсест», в тому числі за податковими зобов`язаннями та штрафними фінансовими санкціями;

-податкове повідомлення-рішення від 31 травня 2022 року №001723/0701 форми «Р» за платежем частина чистого прибутку (доходу) господарських організацій в частині визначених перевіркою податкових зобов?язань по взасмовідносинах з ТОВ «УПГ-інвест» та в частині штрафних санкцій в домі 221080.00 грн.

3 врахуванням зазначеного, 11 квітня 2023 року ГУ ДПС в Івано-Франківській області винесено нові податкові повідомлення-рішення, які отримано позивачем засобами зв?язку 24.04.2023, а саме:

-податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Івано-Франківській області від 11 квітня 2023 року №002723/0701 форми «Р» на суму грошового зобов?язання з податку на прибуток, в тому числі за податковими зобов?язаннями в сумі 11 9737,00 грн., та штрафними фінансовими санкціями в сумі 29934,00 грн.;

-податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Івано-Франківській області від 11 квітня 2023 року №002728/0701 форми «Р» за платежем частина чистого прибутку (доходу) господарських організацій, в тому числі за податковими зобов?язаннями в сумі 409103,00 грн..

Відповідно до наказу Державного агентства лісових ресурсів від 18.05.2022 №400

прийнято рішення припинити ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСІВО ІВАНО-

ФРАНКІВСЬКИЙ ЛІСОВИЙ СЕЛЕКЦІЙНО-НАСІННЄВИЙ ЦЕНТР шляхом реорганізації, а саме - приєднання до ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ІВАНО-ФРАНКІВСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО», про що 08.08.2022 внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті реорганізації.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Податковий кодекс України (надалі такожПК України)(у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин):

Відповідно достатті 6 ПК Україниподатком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цьогоКодексу. Збором (платою, внеском) є обов`язковий платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників зборів, з умовою отримання ними спеціальної вигоди, у тому числі внаслідок вчинення на користь таких осіб державними органами, органами місцевого самоврядування, іншими уповноваженими органами та особами юридично значимих дій. Сукупність загальнодержавних та місцевих податків та зборів, що справляються в установленому цим Кодексом порядку, становить податкову систему України.

У відповідності до пункту 44.1 статті 44 для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Пунктом 44.3 статті 44 ПК України встановлено, що платники податків зобов`язані забезпечити зберігання документів, визначених у пункті 44.1 цієї статті, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.

Згідно пункту 44.6 статті 44 у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Відповідно до пункту 85.2 статті 85 платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

ГУ ДПС в Івано-Франківській області проведена документальна позапланова виїзна перевірка ДП «ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ЛІСОВИЙ СЕЛЕКЦІЙНО-НАСІННЄВИЙ ЦЕНТР» з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2017 по 31.12.2021. за результатами якої складено акт від 28.01.2022 № 489/09-19-07-01/33586969.

За результатами проведеної перевірки встановлено ряд порушень ДП «ІВАНО- ФРАНКІВСЬКИЙ ЛІСОВИЙ СЕЛЕКЦІЙНО-НАСІННЄВИЙ ЦЕНТР» вимог податкового законодавства.

В акті перевірки від 28.01.2022 № 489/09-19-07-01/33586969 зазначено, що ДП «ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ЛІСОВИЙ СЕЛЕКЦІЙНО-НАСІННЄВИЙ ЦЕНТР» придбавало у ТОВ «Альянс еволюти» бензин та дизпаливо на підставі договору про закупівлю товарів за державні кошти від 17.03.2017 № Т76/24.

Пунктом 1.2 зазначеного договору передбачено, що відпуск товару з АЗС здійснюється за довірчими документами (скетч-картки) на отримання товару відповідно «Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1997 № 1442.

До перевірки надано договір, видаткові та податкові накладні, зареєстровані ТОВ «Альянс еволюшн» в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Взаємовідносини з контрагентом ТОВ «Альянс еволюшн» за період з 01.01.2017 по 31.12.2021 в податковому/бухгалтерському обліку ДП «ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ЛІСОВИЙ СЕЛЕКЦІЙНО-НАСІННЄВИЙ ЦЕНТР» відображено наступним чином: до р. 2050 «собівартість реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг)» Звіту про фінансові результати включено 665 208.00 грн. до податкового кредиту - 133 043,00 грн податку на додану вартість.

Головне управління ДПС в Івано-Франківській області при проведенні перевірки надавались письмові вимоги від 19.01.2022 щодо надання наявних документів, що свідчать про фінансово-господарську діяльність ДП «ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ЛІСОВИЙ СЕЛЕКЦІЙНО-НАСІННЄВИЙ ЦЕНТР» при здійсненні взаємовідносин з контрагентом ТОВ «Альянс еволюшн» за період 01.01..2017 по 31.12.2021.

До перевірки станом на 28.01.2022 не надано документальне підтвердження щодо фактичного отримання/відпуску «бензин, дизпаливо» (фіскальні, товарні чеки), саме з правом власності ТОВ «Альянс еволюшн» чи контрагентів, в яких зберігався «бензин, дизпаливо» з правом власності ТОВ «Альянс еволюшн», не надані сертифікати відповідності щодо документально оформленого придбання товарно-матеріальних цінностей, постачальником яких, відповідно наданим до перевірки документів, є ТОВ «Альянс еволюшн», документального підтвердження дотримання Закону України «Про публічні закупівлі», видаткові накладні ТОВ «Альянс еволюшн» (щодо передачі ДП «ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ЛІСОВИЙ СЕЛЕКЦІЙНО-НАСІННЄВИЙ ЦЕНТР» скетч-карт) надані не в повному обсязі, про що Головне управління ДПС в Івано-Франківській області складено акт від 21.01.2022 № 141/09-19-07-01/33586969.

ДП«ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИМ ЛІСОВИМ СЕЛЕКЦІЙНО-НАСІННЄВИМ ЦЕНТРОМ» не надано до перевірки документів, які витребовувались Головним управління ДПС в Івано-Фрнківській області, в ході проведення перевірки, відтак виходячи з п.п. 44.6 ст. 44 ПК України такі документи відсутні.

Пунктом 85.2 ст. 85 ПКУ визначено, щоплатник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Згідно практики Верховного Суду, платник податків зобов`язаний надати на вимогу контролюючого органу усі первинні документи, що пов`язані з перевіркою, у випадку не надання - такі документи вважаються що були відсутні. Дана позиція висвітлена у постановах Верховного Суду від 12 серпня 2021 року у справі № 240/4947/18 від 07 липня 2021 року у справі № 815/3618/16; від 06 липня 2021 року у справі № 822/554/17; від 16 червня 2021 року у справі №1.380.2019.006008; від 15 червня 2021 року у справі № 812/946/15; від 23 квітня 2021 року у справі № 460/742/19; від 05 березня 2021 року у справі № 826/23914/15.

Платник податків у разі ненадання документів під час проведення перевірки не позбавлений права надання таких і після завершення такої перевірки, які мають бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення. Протягом п`яти робочих днів з дня отримання акта перевірки платник податків має право надати до контролюючого органу, що призначив перевірку, документи, визначені в акті перевірки як відсутні.

Також, згідно постанови Верховного Суду від 23.10.2020 року у справі № 816/2932/15, у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

З огляду на вищезазначене, перевіркою не підтверджено здійснення господарських операцій ДП «ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ЛІСОВИЙ СЕЛЕКЦІЙНО-НАСІННЄВИЙ ЦЕНТР», а саме реальність фактичного отримання товару/послуг, протягом періоду з 01.01.2017 по 30.11.2021 від ТОВ «Альянс еволюшн».

Згідно п.44.1 ст.44 ПК Українидля цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначаєЗакон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

Відповідно дост.1 цього Законупервинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Аналіз цієї норми дає підстави вважати, що первинний документ згідно з цим визначенням містить дві обов`язкові ознаки: він має містити відомості про господарську операцію і підтверджувати її реальне (фактичне) здійснення.

Згідно зіст.1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона має спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Здійснення господарської операції і власне її результат підлягають відображенню в бухгалтерському обліку.

За змістом частин 1, 2ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Тобто, для бухгалтерського обліку мають значення лише ті документи, які підтверджують фактичне здійснення господарських операцій.

Пунктом 5 П(С)БО 9 «Запаси» встановлено, що запаси визнаються активом, якщо існує імовірність того, що підприємство отримає в майбутньому економічні вигоди, пов`язані з їх використанням, та їх вартість може бути достовірно визначена.

При відпуску запасів у виробництво, з виробництва, продаж та іншому вибутті оцінка їх здійснюється за одним з таких методів: ідентифікованої собівартості відповідної одиниці запасів; середньозваженої собівартості; собівартості перших за часом надходження запасів (ФІФО); нормативних затрат; ціни продажу.

Для всіх одиниць бухгалтерського обліку запасів, що мають однакове призначення та однакові умови використання, застосовується тільки один із наведених методів (п. 16 П(С)БО 9 «Запаси»).

Відповідно до п. 10 і п. 11 П(С)БО 16 «Витрати» собівартість реалізованих товарів визначається за П(С)БО 9 «Запаси»; собівартість реалізованої продукції складається з виробничої собівартості продукції, яка була реалізована протягом звітного періоду, яка була реалізована протягом звітного періоду, нерозподілених постійних загальновиробничих витрат та наднормативних виробничих витрат.

Відповідно до п. 135.1 ст. 135 ПК України базою оподаткування є грошове вираження об`єкту оподаткування, визначеного згідно із ст. 134 цього Кодексу з урахуванням положень цього Кодексу.

Пунктом 198.3 ст. 198 ПК України передбачено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою п. 193.1 ст. 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію У країни.

Відповідно до 198.6 ст. 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/ розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст. 201 цього Кодексу.

Згідно з п. 121.1 ст. 121 ПК України незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Пунктом 123.1 ст. 123 ПК України визначено, що вчинення платником податків діянь, що зумовили визначення контролюючим органом суми податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених пп. 54.3.1, пп. 54.3.2 (крім випадків зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларованої до повернення з бюджету у зв`язку із використанням права на податкову знижку), пп. 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 10 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Відповідно до п. 123.2 ст. 123 ПК України встановлено, що діяння, передбачені п. 123.1 цієї статті, вчинені умисно, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків від суми визначеного податкового зобов`язання та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Законом України від 16.01.2020 № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних не узгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни доПК України, у тому числі, у частині кваліфікації податкового правопорушення саме як протиправного, винного (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (у тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом.

Отже, умовами які визначають вину особи, у розумінні ст. 112 Кодексу є:

- встановлення можливості дотримання особою правил та норм, за порушення яких Кодексом передбачена відповідальність,проте не вжиття цією особою достатніх заходів щодо їх дотримання;

- доведення контролюючим органом того, що вчиняючи певні дії або допускаючи бездіяльність, за які передбачена відповідальність, платник податків діяв нерозумно, недобросовісно та без належної обачності.

Саме можливість особою дотримуватися правил та норм, за порушення яких Кодексом передбачена відповідальність, однак не вжиття нею достатніх заходів щодо їх дотримання, через вчинення дій, які можуть бути кваліфіковані як нерозумні, недобросовісні та без належної обачності, за умови доведення цього контролюючим органом, є свідченням вини особи, у вчинені податкового правопорушення.

У відповідності до п.36.1 ст. 36 Кодексу податковимобов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Податковим правопорушенням у відповідності до п. 109.1 ст. 109 Кодексу є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (у т. ч. осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом.

Відповідно до пункту112.2. статті 112 ПК Україниособа вважається винною у вчиненні правопорушення, якщо буде встановлено, що вона мала можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжила достатніх заходів щодо їх дотримання.

Відповідно дост. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльностісуб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України.

Під час розгляду справи, у відповідності дост. 2 КАС України, суд перевіряєоскаржувані податкові повідомлення-рішення №001720/0701, .№001721/0701, № 002723/0701 та № 002728/0701 на предмет їх правомірності на час винесення, а отже суд не приймає до уваги надані позивачем до суду документи, на підтвердження показників, відображених у податковій звітності стосовно заниження частини реального прибутку, оскільки як було встановлено судом вище, вони не надавались позивачем до контролюючого органу.

Враховуючи вищевикладене суд дійшов висновку, що спірні податкові повідомлення-№001720/0701, .№001721/0701, № 002723/0701 та № 002728/0701 є такими, що винесені в межах чинного законодавства України та не підлягають скасуванню, оскільки позивачем під час перевірки та після закінчення перевірки, та до прийняття оскаржуваних рішеньне надано до контролюючого органув порядку пункту 86.7статті 86 цього Кодексудокументи, що підтверджують показники, відображені у податковій звітності.

Відповідно до частини 1статті 77 Кодексу адміністративного судочинства Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.

Частиною 2статті 77 Кодексу адміністративного судочинства Українив адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники процесу:

позивач - Державне спеціалізоване господарське підприємство "Ліси України" в особі філії "Івано-Франківське лісове господарство" (ЄРДПОУ: 45013528, вул. Василіанок, 48, м. Івано-Франківськ, 76019);

відповідач - Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (ЄРДПОУ: 43968084, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ).

Суддя Шумей М.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2023
Оприлюднено06.12.2023
Номер документу115379028
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —300/2411/23

Рішення від 01.12.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 30.11.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

Ухвала від 05.05.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Шумей М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні