Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про повернення позовної заяви
04 грудня 2023 року Справа № 520/34697/23Cуддя Харківського окружного адміністративного суду Білова О.В., розглянувши адміністративний позов ОСОБА_1 до ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , Міністерства оборони України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Харківського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_1 з адміністративним позовом до ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , Міністерства оборони України, в якому просить суд:
1. Встановити факт проживання однією сім`єю як дружини та чоловіка ОСОБА_1 (дата народження: ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) та ОСОБА_4 (роки житгя: НОМЕР_2 , РНОКПП: НОМЕР_3 ) без шлюбу з серпня 2014 року по 02 березня 2022 року.
2. Встановити факт батьківства ОСОБА_4 (роки життя: 18.05.1967- 02 03 2022, РНОКПІІ: НОМЕР_3 ) над ОСОБА_5 (дата народження: ІНФОРМАЦІЯ_2 ).
3. Внести зміни до відомостей актового запису про народження ОСОБА_5 (дата народження: ІНФОРМАЦІЯ_2 ), вказавши батьком дитини ОСОБА_4 (роки життя: НОМЕР_2 , РНОКПІІ: НОМЕР_3 ).
4. Встановити факт батьківства ОСОБА_4 (роки життя: 18.05.1967-02.03.2022, РНОКПП: НОМЕР_3 ) над ОСОБА_6 (дата народження ІНФОРМАЦІЯ_3 ).
5. Внести зміни до відомостей актового запису про народження ОСОБА_6 (дата народження: ІНФОРМАЦІЯ_3 ), вказавши батьком дитини ОСОБА_4 (роки життя: НОМЕР_2 , РНОКПП: НОМЕР_3 ).
6. Зобов`язати Міністерство оборони України (Код ЄДРПОУ: 00034022) призначити та виплатити ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу, що передбачена постановою Кабінету Міністрів України №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28.02.2022.
Відповідно до ч.1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Розглянувши заяву та додані до неї документи, суд зазначає таке.
Відповідно до частини першої статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
За визначенням, наведеним у пункті 2 частини першої статті 4 КАС України, публічно-правовий спір - спір, у якому, зокрема, хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.
За змістом пункту 7 частини першої статті 4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, на спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Частиною 5 статті 46 КАС України передбачено, що громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, громадські об`єднання, юридичні особи, які не є суб`єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб`єкта владних повноважень:
1) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності громадського об`єднання;
2) про примусовий розпуск (ліквідацію) громадського об`єднання;
3) про затримання іноземця або особи без громадянства;
4) про встановлення обмежень щодо реалізації права на свободу мирних зібрань (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо);
5) в інших випадках, коли право звернення до суду надано суб`єкту владних повноважень законом.
Із заявлених позовних вимог та складу відповідачів суддею встановлено, що спір про визнання факту проживання однією сім`єю позивачки та ОСОБА_4 , а також встановлення батьківства ОСОБА_4 дітей позивачки не є публічно-правовим спором в розумінні частини першої статті 4 КАС України, оскільки вимоги заявлені до фізичних осіб, які не можуть бути відповідачами за позовом іншої фізичної особи (без статусу посадової особи) в адміністративній справі відповідно до приписів ч. 5 ст. 46 КАС України. Компетенція адміністративних судів, установлена статтею 19 КАС України, на спір у цій частині не поширюється.
Щодо вимог до Міністерства оборони України, вони заявлені до суб`єкта владних повноважень та є публічно-правовим спором.
Посилання на наявність ухвал місцевих судів в порядку ЦПК України від 26.06.2023 та від 02.10.2023 не доводять підстав відкриття провадження в адміністративній справі, оскільки при зверненні до адміністративного суду склад відповідачів має визначатися саме з урахуванням вимог, встановлених КАС України.
Відповідно до ч. 6 ст. 21 КАС України не допускається об`єднання в одне провадження кількох вимог, які належить розглядати в порядку різного судочинства, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до п.6 ч.4 ст. 169 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо порушено правила об`єднання позовних вимог (крім випадків, в яких є підстави для застосування положень статті 172 цього Кодексу).
Таким чином, виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що у даній позовній заяві було порушеного правило об`єднання позовних вимог, тому позовна заява підлягає поверненню.
Керуючись статтями 169, 293, 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 до ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , Міністерства оборони України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - повернути позивачу.
Роз`яснити позивачу, що повернення позовної заяви не позбавляє його права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Другого апеляційного адміністративного суду.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Білова О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2023 |
Оприлюднено | 06.12.2023 |
Номер документу | 115381141 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо публічної житлової політики |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Білова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні