Справа № 560/17280/23
РІШЕННЯ
іменем України
04 грудня 2023 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Драновського Я.В. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Нетішинської міської ради про визнання відмови протиправною та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернулась до суду з позовом до відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Нетішинської міської ради, в якому просить:
- визнати протиправною відмову відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Нетішинської міської ради від 22.06.2023 №3/02-01-95/2023 (А3130767327121901541) у видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки 6810500000:02:002:0517 на об`єкт будівництва: нове будівництво індивідуального садибного житлового будинку господарських будівель та споруд на АДРЕСА_1 ;
- зобов`язати повторно розглянути заяву щодо видачі будівельного паспорту на забудову земельної ділянки 6810500000:02:002:0517 ОСОБА_1 по АДРЕСА_1 .
В обґрунтування позовних вимог зазначає про те, що 12.06.2023 позивач як власник земельної ділянки, розташованої за вказаною адресою, з цільовим призначенням - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), звернулась до відповідача за виготовленням будівельного паспорту для її забудови, у видачі якого, на її думку, відповідачем протиправно відмовлено.
Ухвалою суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідач у відзиві на позовну заяву просить відмовити у задоволенні позову. Пояснює, що відповідно до Плану зонування території м. Нетішин, затвердженого рішенням 39-ї сесії Нетішинської міської ради VІІ скликання від 02.03.2018 №39/2295 земельна ділянка, що планується до забудови знаходиться у зоні Ж-1 (зона розміщення котеджної (садибної) забудови), але потрапляє у санітарно - захисну зону виробничо-складських об`єктів транспорту, де діє заборона на розміщення житлових будинків з прибудинковими територіями. Крім цього, частина земельної ділянки потрапляє у зону вулиць в межах червоних ліній вулично - дорожньої мережі.
До суду надійшла відповідь на відзив на позовну заяву, де позивач вказує про обґрунтованість позовних та безпідставність тверджень позивача, викладених у відзиві.
Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд встановив таке.
Позивач набула право власності на землю 25.03.2021 за договором купівлі-продажу.
В п. 1.1. цього договору зазначено, що згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-6813528472021 виданого ОСОБА_2 , державним кадастровим реєстратором Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області 23.03.2021 земельна ділянка площею 0,1000 (одна тисяча десятитисячних) га, цільове призначення: 02.01 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка). Експлікація земельних угідь: усього площа земельної ділянки 0,1000 га, у тому числі за земельними угіддями: землі, зайняті поточним будівництвом та відведені під будівництво (будівництво на яких не розпочато) - 0,1000 га, має кадастровий номер 6810500000:02:002:0517.
Позивач звернулась до відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Нетішинської міської ради із заявою від 12.06.2023, в якій просила видати будівельний паспорт на забудову земельної ділянки з кадастровим номером 6810500000:02:002:0517, розташованої за адресою по АДРЕСА_1 .
22.06.2023 відповідач надіслав позивачу повідомлення про відмову в наданні будівельного паспорту №З/02-01-95/2023. Вказав, що відмовляє у наданні будівельного паспорту забудови земельної ділянки відповідно до пункту 2.4 Порядку видачі будівельного паспорта земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №103 від 05.11.2011. Також зазначив, про невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам. Обґрунтування підстави для другого пункту: невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, державним будівельним стандартам і правилам.
У примітці зазначеного повідомлення вказано, що земельна ділянка, кадастровий номер 6810500000:02:002:0517, потрапляє в санітарно - захисну зону об`єктів транспорту, де діє заборона на розміщення житлових будинків з прибудинковими територіями. Також частина земельної ділянки потрапляє у зону вулиць в межах червоних ліній вулично - дорожньої мережі.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд звертає увагу на таке.
Відповідно до п. 1, 3, 4 ст. 27 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 №№3038-VI (далі - Закон №3038-VI) забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватись на підставі будівельного паспорта.
Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 500 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.
Надання будівельного паспорта здійснюється спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади з питань будівництва, містобудування та архітектури.
Порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
На виконання вимог вказаного Закону №3038-VI, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом від 05.07.2011 №103 затвердило Порядок видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки (далі - Порядок №103).
Відповідно до пункту 1.2. Порядку №103 будівельний паспорт забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт) визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 500 квадратних метрів, господарських будівель, споруд, гаражів, елементів інженерного захисту, благоустрою та озеленення на земельній ділянці.
Розроблення будівельного паспорта здійснюється в межах населених пунктів - відповідно до наявної містобудівної документації на місцевому рівні (пункт 1.4 Порядку №103).
Змістом п. 2.1 Порядку №103 визначено, що будівельний паспорт видається уповноваженим органом з питань містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження заяви на видачу будівельного паспорта за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку, до якої додаються:
- копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію, або заповіту, у разі якщо речове право на земельну ділянку не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;
- копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, у разі якщо право власності на об`єкт нерухомого майна не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (у разі здійснення реконструкції, капітального ремонту);
- згода співвласника (співвласників) об`єкта нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці (у разі здійснення реконструкції, капітального ремонту) (за умови перебування у спільній власності);
- схема намірів забудови земельної ділянки (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об`єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об`єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо), за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку;
- проектна документація (за наявності);
- згода співвласника (співвласників) земельної ділянки на забудову (у разі розміщення нових об`єктів) (за умови перебування у спільній власності);
- інформація про наявність у межах земельної ділянки режимоутворюючих об`єктів культурної спадщини та обмеження у використанні земельної ділянки у разі здійснення нового будівництва об`єкта (за наявності).
Відповідно до пункту 2.3 Порядку №103 уповноважений орган з питань містобудування та архітектури на підставі отриманих документів визначає відповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам чинної містобудівної документації на місцевому рівні, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, будівельним нормам і правилам.
Пунктом 2.4 Порядку №103 передбачено, що пакет документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього повертається уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику з таких підстав:
- неподання повного пакета документів, визначених пунктом 2.1 або 2.2 цього розділу;
- невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, будівельним нормам і правилам;
- подання замовником заяви в довільній формі про відмову від отримання будівельного паспорта.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про основи містобудування» від 16.11.1992 №2780-XII (далі - Закон № 2780-ХІІ) містобудування (містобудівна діяльність) - це цілеспрямована діяльність державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об`єднань громадян по створенню та підтриманню повноцінного життєвого середовища, яка включає прогнозування розвитку населених пунктів і територій, планування, забудову та інше використання територій, проектування, будівництво об`єктів містобудування, спорудження інших об`єктів, реконструкцію історичних населених пунктів при збереженні традиційного характеру середовища, реставрацію та реабілітацію об`єктів культурної спадщини, створення інженерної та транспортної інфраструктури.
У статті 5 Закону №2780-ХІІ визначені основні вимоги до містобудівної діяльності. Зокрема, при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені розробка містобудівної документації, проектів конкретних об`єктів згідно з вихідними даними на проектування, з дотриманням державних стандартів, норм і правил.
Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону №3038-VI планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
План зонування території (зонінг) - це містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон (п.9 ч. 1 ст. 1 Закону №3038-VI).
Згідно з ст. 17 Закону №3038-VI генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
Обов`язковою складовою генерального плану населеного пункту є план зонування території цього населеного пункту.
Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
До того ж в силу приписів ч. 1 ст. 21 Закону №3038-VI громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому законодавством порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні.
Врахування громадських інтересів при розробленні проектів містобудівної документації має вирішальне значення, оскільки мета містобудування та розроблення на його виконання містобудівної документації, спрямована на формування повноцінного життєвого середовища, забезпечення при цьому охорони навколишнього природного оточення, раціонального природокористування та збереження культурної спадщини.
Зазначене вказує на те, що за наявності затвердженого плану зонування території, вирішення уповноваженим органом питання видачі будівельного паспорта повинно вирішуватись з врахуванням встановлених ним умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.
Враховуючи вищенаведене, а також те, що планом зонування території м. Нетішин, затвердженого рішенням 39-ї сесії Нетішинської міської ради VІІ скликання від 02.03.2018 №39/2295 земельна ділянка, що планується до забудови знаходиться у зоні Ж-1 (зона розміщення котеджної (садибної) забудови), але потрапляє у санітарно - захисну зону виробничо-складських об`єктів транспорту, де діє заборона на розміщення житлових будинків з прибудинковими територіями, а частина земельної ділянки потрапляє у зону вулиць в межах червоних ліній вулично - дорожньої мережі, суд вважає, що відповідач, відмовляючи у наданні будівельного паспорта, діяв в межах наданих йому повноважень та у спосіб, що передбачені законами України.
При цьому, слід зазначити, що на час виникнення спірних правовідносин, план зонування території м. Нетішин, затверджений рішенням 39-ї сесії Нетішинської міської ради VІІ скликання від 02.03.2018 №39/2295 був чинним, а тому є обов`язковим для виконання як позивачем, так і відповідачем.
Таким чином, відповідач діяв в межах чинного законодавства та у нього були відсутні підстави для видачі позивачу будівельного паспорту у зв`язку із невідповідністю намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 16.07.2019 у справі №520/8970/18, від 28.10.2019 у справі №820/4909/17, від 05.05.2020 у справі №638/17817/18, від 27.04.2020 у справі №820/4112/18, від 18.08.2023 у справі №638/18341/17.
Враховуючи наведене вище, суд вважає, що відсутні підстави для задоволення позовних вимог.
Судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до відділу містобудування та архітектури виконавчого комітету Нетішинської міської ради про визнання відмови протиправною та зобов`язання вчинити дії - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Відділ містобудування та архітектури виконавчого комітету Нетішинської міської ради (вул. Шевченка, 1, м. Нетішин, Хмельницька обл., Шепетівський р-н, 30100 , код ЄДРПОУ - 34256751)
Головуючий суддя Я.В. Драновський
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2023 |
Оприлюднено | 06.12.2023 |
Номер документу | 115381633 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Драновський Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні