Рішення
від 05.12.2023 по справі 160/24445/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2023 рокуСправа №160/24445/23 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маковської О.В., розглянувши в письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України в Дніпропетровській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України в Дніпропетровській області, в якій позивач просить:

-визнати протиправною бездіяльність Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України у Дніпропетровській області, яка підтверджується ненаданням на протязі тривалого часу запитуваної позивачем публічної інформації за запитами від 17.07.2023 вх. №8 стосовно п. 1 запиту, від 19.07.2023 вх. №719 стосовно «Щодо питання 1, 3» (вих. №01/04-4413/СЕД від 19.07.2023), від 15.09.2023 вх. №12 стосовно п. 1, 2, 3 запиту;

-зобов`язати Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України у Дніпропетровській області надіслати на адресу позивача повну та достовірну інформацію, яка запитувалась у зазначених запитах від 17.07.2023 вх. №8 стосовно п. 1 запиту, від 19.07.2023 вх. №719 стосовно «Щодо питання 1, 3» (вих. №01/04-4413/СЕД від 19.07.2023), від 15.09.2023 вх. №12 стосовно п. 1, 2, 3 запиту з наданням завірених належним чином копій документів, що запитувались в таких запитах.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в Головному управлінні ПФУ в Дніпропетровській області та отримує пенсію за вислугу років. З часу призначення пенсії позивач неодноразово зверталась до відповідача із запитами про надання публічної інформації для перерахунку розмірів її пенсії. Позивач вважає, що відповідач не надав запитувану достовірну та повну інформацію стосовно вказаних у відповідних запитах питань та не вчинив обов`язкові дії з наданням запитуваної інформації після отримання відповідних запитів від нього та від Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, що й стало підставою для звернення до суду з позовом.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.10.2023 відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Від відповідача до суду надійшли пояснення по суті позовних вимог, в яких він просить відмовити в їх задоволенні. В обгрунтування власної правової позиції, відповідач зазначає, що позивач неодноразово зверталась до управління із запитами на отримання публічної інформації. При цому, відповідач наголощує на тому, що позивач помилково вважає запитувальну інформацію, публічною, з огляду на те, що витяги з відомостей грошового забезпечення, витяги з наказів та інше потрібно виготовляти (створювати) шляхом відокремлення запитуємих даних щодо складових грошового забезпечення за необхідною посадою у відповідний період із загального масиву відомостей про грошове забезпечення військовослужбовців Управління.

Крім того, відповідач зазначає, що 28.07.2023 збройними силами російської федерації нанесено ракетний удар по місту Дніпро, що на тривалий час унеможливило виконання своїх службових обов`язків посадовими особами управління.

Дослідивши матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановлено таке.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 15.07.2023 позивач звернулась до відповідача із запитом на отримання публічної інформації, який зареєстрований відповідачем за №8 від 17.07.2023 та просила надати:

1. Ксерокопії витягів з відомостей нарахуванні грошового забезпечення Управління Держспецзв`язку у Дніпропетровській області по посаді «Головний спеціаліст» за лютий - липень 2023 року (помісячно окремо) із зазначенням посадового окладу по посаді «Головний спеціаліст Управління Держспецзв`язку у Дніпропетровській області», окладу за військовим званням «майор»; надбавки та вислугу років (у відсотковому значенні та грошовому еквіваленті): надбавки за особливості проходження служби (у відсотковомузначенні та гартовому еквіваленті); надбавки за службу в умовах режимних обмежень (у відсотковому значенні та грошовому еквіваленті); надбавки за безперервний стаж на шифрувальній роботі (у відсотковому значенні та грошовому еквіваленті); надбавки за класну кваліфікацію (у відсотковому значенні та грошовому еквіваленті), додаткової винагороди, яка встановлена згідно абзацу 1 пункту 1, нараховується та оподатковується згідно абзацу 2 пункту 1, виплачується військовослужбовцям Держспецзв`язку згідно з абз. 3 пункту 1 постанови КМУ від 28.02.2022 №168 (у грошовому еквіваленті), премії (у відсотковому значенні та грошевому еквіваленті) з обов`язковим зазначенням на підставі яких нормативно-правових актів були введені в дію вищезазначені розміри складових грошового забезпечення.

2. Ксерокопії наказів Адміністрації Держспецзв`язку щодо введення та виплати військовослужбовцям Держспецзв`язкудодаткової винагороди згідно з постановою КМУ від 28.02.2022 №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії військового стану» разом із супроводами до цих наказів, що надсилалися від Адміністрації Держспецзв`язку на адресу Управління Держспецзв`язку у Дніпропетровській області у період за лютий - липень 2023 року по дату надання відповіді на цей запит.

3. Ксерокопії наказів Адміністрації Держспецзв`язку за лютий - липень 2023 року щодо змін у грошовому забезпеченні військовослужбовців Держспецзв`язку разом із супровідними листами, які надійшли до управління Держспецзв`язку у Дніпропетровській області у лютому - липні 2023 року.

4. Ксерокопії витягів з щомісячних наказів начальника Управління Держспецзв`язку в Дніпропетровській області за лютий - липень 2023 року, щодо преміювання по посаді «Головний спеціаліст Управління Держспецзв`язку».

Листом від 19.07.2023 №30/02-1086 відповідач повідомив, що вичерпну відповідь щодо розгляду запитів про надання публічної інформації в Управління Держспецзв`язку у Дніпропетровській області згідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" позивачу надіслано листом від 19.01.2023 №30/5-110.

В подальшому, позивач 15.07.2023 подала до Адміністрації Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України запит на отримання публічної інформації, який зареєстрований Адміністрацією за №74-ЗПІ-23 від 17.07.2023 та просила надати:

1.Ксерокопіївитягів з відомостей нарахуванні грошового забезпечений Управління Держспецзв`язку у Дніпропетровській області по посаді «Головний спеціаліст» за лютий - липень 2023 року (помісячно окремо) із зазначенням посадового окладу по посаді «Головний спеціаліст Управління Держспецзв`язку у Дніпропетровській області», окладу за військовим званням «майор»; надбавки за вислугу років (у відсотковому значенні та грошовому еквіваленті); надбавки за особливості проходження служби (у відсотковому значенні та гартовому еквіваленті); надбавки за кваліфікацію (у відсотковому значенні та грошовому еквіваленті); надбавки за службу в умовах режимних обмежень (у відсотковому значенні та грошовому еквіваленті); надбавки за безперервний стаж на шифрувальній роботі (у відсотковому значенні та грошовому еквіваленті); надбавки за класну кваліфікацію (у відсотковому значенні та грошовому еквіваленті), додаткової винагороди згідно постанови КМУ від 28.02.2022 №168 (у грошовому еквіваленті), премії (у відсотковому значенні та грошевому еквіваленті) з обов`язковим зазначення на підставі яких нормативно-правових актів були введені в дію вищезазначені розміри складових грошового забезпечення починаючи з 2023 року.

2.Ксерокопії наказів Головнокомандувача ЗСУ «Про визначення районів ведення воєнних (бойових) дій» (від січня липня 2023 років) за період з січня 2023 року по дату надання відповіді на даний запит разом із супроводами до даних наказів, що надсилалися від Андміністрації Держспецзязку на адресу Управління Держспецзвязку у Дніпропетровській області.

3.Ксерокопії наказів та витяги наказів Адміністрації Держспецзв`язку щодо введення та виплати військовослужбовцям Держспецзвязку по посаді «Головний спеціаліст» Управління Держспецзвязку у Дніпропетровській області додаткової винагороди згідно постанови КМУ від 28.02.2022 №168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії військового стану» разом із супроводами до цих наказів, що надсилалися від Адміністрації Держспецзвязку на адресу Управління Держспецзвязку у Дніпропетровській області у період з лютого 2023 року по дату надання відповіді на даний запит.

4.Ксерокопії наказів про внесення змін до наказу Адміністрації Держспецзвязку від 02.01.2023 №1 «Про основні напрямки бюджетної політики Державної служби спеціального звязку та захисту інформації України на 2023 рік» з додатками до них разом із супроводами до наказів, що надсилались від Адміністрації Держспецзвязку на адресу Управління Держспецзвязку у Дніпропетровській області.

Листом від 22.07.2023 №01/04-4531/СЕД Адміністрація Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України повідомила, що щодо питань 1, 3 запит надіслано до Управління Держспецзвязку у Дніпропетровській області, як до належного розпорядника листом від 19.07.2023 №01/4-4413/СЕД. Листом від 24.07.2023 №30/02-1134 відповідач повідомив позивача, що відповідь на викладені в запиті питання відправлено листом від 19.07.202 №30/02-1086.

В подальшому, 15.09.2023 позивач подала до відповідача повторний запит на отримання публічної інформації, який зареєстрований відповідачем за №12 від 15.09.2023 та просила надати:

1.Ксерокопіївитягів з відомостей нарахуванні грошового забезпечений Управління Держспецзв`язку у Дніпропетровській області по посаді «Головний спеціаліст» за січень - серпень 2023 року із зазначенням посадового окладу по посаді «Головний спеціаліст Управління Держеоецзв`язку у Дніпропетровській області», окладу за військовим званням «майор»; надбавки та вислугу років (у відсотковому значенні та грошовому еквіваленті): надбавки за особливості проходження служби (у відсотковому значенні та гартовому еквіваленті); надбавки за службу в умовах режимних обмежень (у відсотковому значенні та грошовому еквіваленті); надбавки за безперервний стаж на шифрувальній роботі (у відсотковому значенні та грошовому еквіваленті); надбавки за класну кваліфікацію (у відсотковому значенні та грошовому еквіваленті), додаткової винагороди, яка встановлена згідно абзацу 1 пункту 1, нараховується та оподатковується згідно абзацу 2 пункту 1, виплачується військовослужбовцям Держспецзв`язку згідно абзацу 3 пункту 1 постанови КМУ від 28.02.2022 №168 (у грошовому еквіваленті), премії (у відсотковому значенні та грошевому еквіваленті) з обов`язковим зазначення на підставі яких нормативно-правових актів були введені в дію вищезазначені розміри складових грошового забезпечення починаючи з 2023 року.

2.Ксерокопії витягів з наказів Начальника Управління Держспецзвязку у Дніпропетровській області щодо введення та виплати військовослужбовцям Держспецзвязку (по посаді «Головний спеціаліст» Управління Держспецзвязку у Дніпропетровській області) додаткової винагороди згідно постанови КМУ від 28.02.2022 №168 за лютий серпень 2023 року по дату надання відповіді на даний запит.

3.Ксерокопії витягів з наказів начальника Управління Держспецзвязку за лютий серпень 2023 року щодо преміювання на посаді «Головний спеціаліст» Управління Держспецзвязку у Дніпропетровській області.

4.Ксерокопії наказів начальника Адміністрації Держспецзвязку за лютий серпень 2023 року щодо змін у грошовому забезпеченні військовослужбовців Держспецзвязку разом із супровідними листами, які надійшли до Управління Держспецзвязку у Дніпропетровській області у лютому серпні 2023 року.

Відповідач листом від 19.09.2023 №30/02-1441 повідомив позивача, що вичерпну інформацію щодо розгляду запитів про надання публічної інформації в Управлінні Держспецзв`зку у Дніпропетровській області надіслано позивачу листами від 12.01.2023 №30/5-59 та від 19.09.2023 №30/02-1440 відповідно.

Вважаючи такі відповіді відповідача протиправними, позивач звернулась за захистом порушеного права до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до статей 5 та 7 Закону України від 02.10.1992 №2657 "Про інформацію" кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів. Реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб. Право на інформацію охороняється законом.

Держава гарантує всім суб`єктам інформаційних відносин рівні права і можливості доступу до інформації. Ніхто не може обмежувати право особи у виборі форм і джерел одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом. Суб`єкт інформаційних відносин може вимагати усунення будь-яких порушень його права на інформацію.

Спеціальним законом, який визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес є Закон України від 13.01.2011 №2939 "Про доступ до публічної інформації".

За змістом статті 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації", публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом; публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Отже, визначальною ознакою публічної інформації є те, що вона по своїй суті є заздалегідь готовим зафіксованим на певному носії продуктом, отриманим або створеним виключно суб`єктом владних повноважень у процесі виконання своїх обов`язків та володіти яким у подальшому може будь-який розпорядник публічної інформації, навіть якщо він не є суб`єктом владних повноважень.

Відповідно до положень статті 3 Закону України "Про доступ до публічної інформації", право на доступ до публічної інформації гарантується, зокрема, обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом; визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє; максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації.

Доступ до інформації забезпечується шляхом надання інформації за запитами на інформацію (п.2 ч.1 ст.5 Закону України "Про доступ до публічної інформації").

Згідно з п.1 ч.3 ст.10 Закону України "Про доступ до публічної інформації", розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов`язані надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених законом.

Пунктом 6 частини 1 статті 14 Закону України "Про доступ до публічної інформації", встановлено, що розпорядники інформації зобов`язані, зокрема, надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.

Положеннями статті 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації" визначено, що запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.

Письмовий запит подається в довільній формі.

Запит на інформацію має містити: ім`я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв`язку, якщо такий є; загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

Частина 1 статті 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" зобов`язує розпорядника інформації надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

Відповідно до ч.3 ст.22 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядник інформації, який не володіє запитуваною інформацією, але якому за статусом або характером діяльності відомо або має бути відомо, хто нею володіє, зобов`язаний направити цей запит належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача. У такому разі відлік строку розгляду запиту на інформацію починається з дня отримання запиту належним розпорядником.

З аналізу зазначених норм вбачається, що закон зобов`язує розпорядника інформації надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

В силу ч.1 ст.22 Закону України "Про доступ до публічної інформації" розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:

1) розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;

2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини 2 статті 6 цього Закону;

3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов`язані з копіюванням або друком;

4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною 5 статті 19 цього Закону.

У відмові в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено: 1) прізвище, ім`я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації; 2) дату відмови; 3) мотивовану підставу відмови; 4) порядок оскарження відмови; 5) підпис.

Частиною 6 статті 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації" передбачено, що відстрочка в задоволенні запиту на інформацію допускається в разі, якщо запитувана інформація не може бути надана для ознайомлення в передбачені цим Законом строки у разі настання обставин непереборної сили. Рішення про відстрочку доводиться до відома запитувача у письмовій формі з роз`ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

Згідно із частиною 7 статті 22 Закону України "Про доступ до публічної інформації" у рішенні про відстрочку в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено:

1) прізвище, ім`я, по батькові та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту розпорядником інформації;

2) дату надсилання або вручення повідомлення про відстрочку;

3) причини, у зв`язку з якими запит на інформацію не може бути задоволений у встановлений цим Законом строк;

4) строк, у який буде задоволено запит;

5) підпис.

Зі змісту наданих відповідачем відповідей вбачається, що відповідач не надав запитувану інформацію та не обгрунтував причини неможливості задоволення вказаного запиту.

Судом встановлено, що відповідач при наданні відповіді лише посилається на відповідні листи.

У відповіді від 19.09.2023 №30/02-1440 відповідач посилається на лист Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 №2024/02.0-7.1, що засвідчувало форс-мажорні обставини.

Також, в матеріалах справи наявний лист Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України у Дніпропетровській області від 12.01.2023 року №30/5-59, яким відповідач повідомив позивача, що в силу ч.6 ст.22 Закону України "Про доступ до публічної інформації" через військову агресію російської федерації проти України та запровадження воєнного стану розгляд запитів на публічну інформацію відстрочено, опрацювання запитів буде відновлено після перемоги України та стабілізації ситуації на території міста Дніпро та Дніпропетровської області.

В свою чергу суд зазначає, що єдиною умовою такої відстрочки в задоволенні запиту на інформацію є настання обставин непереборної сили. Втім, Закон України "Про доступ до публічної інформації" не дає визначення поняття обставин непереборної сили.

Таке визначення міститься у частині 2 статті 14-1 Закону України "Про торгово-промислові палати в Україні" (далі - Закон №671), згідно із якою форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо.

Отже, обставинами непереборної сили є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, зокрема: загроза війни, збройний конфлікт, ворожі атаки, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, введення комендантської години.

В свою чергу, введення Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 воєнного стану у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, який триває на час розгляду справи, суд визнає загальновідомою обставиною, яка з огляду на приписи частини 3 статті 78 КАС України не потребує доказування.

Згідно із положеннями статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Відповідно до частини 2 статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені ст.ст.24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 цієї Конституції.

Отже, згідно із вимогами чинного законодавства право звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, а отже і отримувати відповідь на таке звернення, не може бути обмежене за умови введення воєнного стану.

Окрім того, суд наголошує на тому, що обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), до яких, зокрема, слід віднести військову агресію та оголошення воєнного стану, звільняють від виконання обов`язків згідно із законодавством чи умовами договору лише у разі, якщо вони об`єктивно унеможливлюють вчинення необхідних для цього дій.

В свою чергу, оголошення воєнного стану в Україні, та зокрема, ракетний обстріл міста Дніпро 28.07.2023, про яке зазначає відповідач у відзиві на позовну заяву, не перешкоджали наданню останнім відповідей на запити позивача. Проте, ці відповіді не містили причини, у зв`язку з якими запит на інформацію не може бути задоволений у встановлений цим Законом строк та інформації про строк, у який буде задоволено запит, а лише, як зазначалось вище, повідомляли про надання запитуваної інформації раніше.

Отже, матеріали справи не містять відповідей на запитану позивачем інформацію.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що відповіді на запити позивача про результати їх розгляду не є, а ні вмотивованою відмовою у наданні інформації, а ні належним результатом їх розгляду, що в свою чергу є підставою для визнання бездіяльності відповідача протиправною.

Оскільки, судом встановлено, що відповідач не надав повних відповідей на запити позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати останього надати публічну інформацію, яка запитувалась у відповідних запитах згідно з вимогами Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Суд вважає, що саме такий спосіб захисту порушеного права позивача з боку відповідача є належним та достатнім в даному випадку.

Згідно зі ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Статтею 90 КАС України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Враховуючи положення статті 139 КАС України, сплачений позивачем судовий збір в розмірі 858,88 грн. підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 139, 241 - 246, 263 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 до Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України в Дніпропетровській області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України у Дніпропетровській області щодо ненадання публічної інформації за запитами ОСОБА_1 від 17.07.2023 вх. №8 стосовно п.1 запиту, від 19.07.2023 вх. №719 стосовно «Щодо питання 1, 3» (вих. №01/04-4413/СЕД від 19.07.2023) та від 15.09.2023 вх. №12 стосовно п.1, 2, 3 запиту.

Зобов`язати Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України у Дніпропетровській області надати ОСОБА_1 відповіді та документи на запити від 17.07.2023 вх. №8 стосовно п. 1 запиту, від 19.07.2023 вх. №719 стосовно «Щодо питання 1, 3» (вих. №01/04-4413/СЕД від 19.07.2023), від 15.09.2023 вх. №12 стосовно п. 1, 2, 3.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України у Дніпропетровській області на користь ОСОБА_1 судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 858,88грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтею 295, 297 КАС України.

Суддя О.В. Маковська

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2023
Оприлюднено07.12.2023
Номер документу115414027
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації

Судовий реєстр по справі —160/24445/23

Постанова від 18.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 26.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Рішення від 05.12.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Маковська Олена Володимирівна

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Маковська Олена Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні