Ухвала
від 28.11.2023 по справі 380/3923/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№ 380/3923/20

У Х В А Л А

про поновлення пропущеного строку для пред"явлення виконавчого листа

до виконання

28 листопада 2023 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Карп`як О.О., секретар судового засідання Савка В.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові заяву позивача про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання у справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Благодійної організації Регіональний центр соціальної адаптації про зупинення експлуатації будівель,-

в с т а н о в и в:

до суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (79008, м. Львів, вул. Підвальна, 6) до Благодійної організації Регіональний центр соціальної адаптації (79010, м. Львів, вул. Личаківська, 56) про зупинення експлуатації будівель, у якій позивач просив зупинити експлуатацію трьох будівель: будівлі (яка використовується як гуртожиток з котельнею), будівлі (яка використовується як кухня) та будівлі (яка використовується як адміністративний будинок) Благодійної організації Регіональний центр соціальної адаптації за адресою: 80600, Львівська область, Бродівський район, місто Броди, траса Київ-Чоп, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 02.09.2020 позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (79008, м. Львів, вул. Підвальна, 6, ЄДРПОУ 38627339) до Благодійної організації Регіональний центр соціальної адаптації (79010, Львівська обл., м. Львів, вул. Личаківська, 56, ЄДРПОУ 25556431) про зупинення експлуатації будівель задоволено повністю. Застосовано заходи реагування у вигляді зупинення роботи трьох будівель: будівлі (яка використовується як гуртожиток з котельнею), будівлі (яка використовується як кухня) та будівлі (яка використовується як адміністративний будинок) Благодійної організації Регіональний центр соціальної адаптації за адресою: 80600, Львівська область, Бродівський район, місто Броди, траса Київ-Чоп, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.

27.11.2020 видано виконавчий лист.

01.11.2023 до суду надійшла заява позивача про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання на підставі ст.376 КАС України. Заява обґрунтована тим, що виконавчий лист подано до Бродівського районного відділу державної виконавчої служби ЗМУ МЮ (м. Львів) для виконання, однак отримано постанову про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання. Після цього вони не мали змоги пред`явити виконавчий лист до виконання, оскільки закінчився строк пред`явлення виконавчого листа до виконання. Відтак, ними вживались заходи щодо пред`явлення виконавчого листа до виконання, але виконавче провадження не було відкрите із незалежних від них причин. В подальшому у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, було введено воєнний стан. Звертає увагу, що посадові особи ГУ ДСНС України у Львівській області залучаються до заходів із оборони України про що свідчить долучений до заяви наказ. Звертає увагу на Указ Президента України №948/2019 від 24.12.2019, оскільки порушення, які зафіксовані в акті, складеному за результатами проведення останньої перевірки щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створюють загрозу для життя і здоров`я працівників та інших людей що можуть перебувати у будівлях щодо яких суд ухвалив застосувати заходи реагування.

Представник заявника в судовому засіданні заяву підтримав, просив її задоволити, подав клопотання про розгляд заяви без його участі.

Відповідач явки повноваженого представника в судові засідання не забезпечив, причин неявки не повідомив, хоч був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду (рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення №0600232207776).

Відповідно до ч.3 ст.376 КАС України, суд розглядає заяву про поновлення пропущеного строку в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Суд, розглянувши заяву позивача, встановив наступне.

Відповідно до ст.376 КАС України, стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено. Заява про поновлення пропущеного строку подається до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції. Суд розглядає заяву про поновлення пропущеного строку в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду. Ухвалу суду за результатами розгляду заяви про поновлення пропущеного строку може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 02.09.2020 позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (79008, м. Львів, вул. Підвальна, 6, ЄДРПОУ 38627339) до Благодійної організації Регіональний центр соціальної адаптації (79010, Львівська обл., м. Львів, вул. Личаківська, 56, ЄДРПОУ 25556431) про зупинення експлуатації будівель задоволено повністю. Застосовано заходи реагування у вигляді зупинення роботи трьох будівель: будівлі (яка використовується як гуртожиток з котельнею), будівлі (яка використовується як кухня) та будівлі (яка використовується як адміністративний будинок) Благодійної організації Регіональний центр соціальної адаптації за адресою: 80600, Львівська область, Бродівський район, місто Броди, траса Київ-Чоп, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення. Рішення набрало законної сили 05.10.2020.

27.11.2020 Львівським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист із строком пред`явлення виконавчого документа до виконання до 05 січня 2021 р.

10.12.2020 Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області направило до Бродівського районного відділу ДВС ЗМУ МЮ (м. Львів) лист, надавши оригінал виконавчого листа, про що зазначено у тексті самого листа.

13.01.2021 позивач отримав повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання.

Відповідно ч. 1 до ст. 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Європейський суд з прав людини в рішенні у справі «Шмалько проти України» від 20.07.2004р. вказав, що право на виконання судового рішення є складовою права на судовий захист, передбаченого статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, для цілей якої виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як складова частина судового розгляду (пункт 43). Неможливість особою домогтися виконання судового рішення, винесеного на її користь, становить втручання у право на мирне володіння майном, що викладене у першому реченні пункту першого статті 1 Протоколу №1 до Конвенції про захист прав людини і основних свобод.

Конституційний Суд України у рішенні № 18-рп/2012 від 13.12.2012р., зазначив, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, визначений у законі комплекс дій, спрямованих на захист і поновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави.

Розглядаючи справу № 5-рп/2013 Конституційний Суд України у рішенні від 26 червня 2013 року звернув увагу, що право на судовий захист є конституційною гарантією прав і свобод людини і громадянина, а обов`язкове виконання судових рішень - складовою права на справедливий судовий захист.

Відповідно до статті 376 КАС України, стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.

Згідно з статті 12 Закону України "Про виконавче провадження" №1404-VIII стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який видав виконавчий документ, або до суду за місцем виконання.

Проаналізувавши зміст наведених норм, суд зазначає, що ними встановлені гарантії для забезпечення виконання судових рішень, які набрали законної сили, а також захисту прав стягувачів у виконавчому провадженні, у випадках коли строк пред`явлення виконавчого листа до виконання пропущений з об`єктивних і незалежних від стягувача причин.

Отже, необхідною правовою підставою для поновлення строку пред`явлення виконавчого документа документу до виконання є наявність поважних причин такого пропуску. Такі причини (обставини) повинні бути об`єктивною перешкодою для особи, на користь якої винесено судовий акт, і яка вчиняє дії для отримання виконавчого документа та його пред`явлення до виконання.

Матеріали справи свідчать, що стягувач своєчасно звернувся з виконавчим листом для примусового виконання до Бродівського районного відділу ДВС ЗМУ МЮ (м. Львів), надавши оригінал виконавчого листа.

13.01.2021 позивач отримав повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання.

Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 14.03.2022 №133/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 18.04.2022 №259/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 21.04.2022 №2212-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України від 17.05.2022 №341/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 22.05.2022 №2263-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 12.08.2022 №573/2022 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 15.08.2022 №2500-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

Відповідно до пункту п`ятого Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 Державній службі України з надзвичайних ситуацій невідкладно разом з обласними, Київською міською державними адміністраціями, іншими державними органами, установами, підприємствами, організаціями всіх форм власності привести єдину державну систему цивільного захисту, її функціональні та територіальні підсистеми у готовність до виконання завдань за призначенням в особливий період.

Загальновідомими є обставини, що в межах наданих повноважень особовий склад органів та підрозділів ДСНС у цілодобовому режимі залучався до проведення гуманітарного розмінування населених пунктів та об`єктів життєзабезпечення, до гасіння пожеж, у тому числі під обстрілами, у житловому секторі, на промислових об`єктах, нафтобазах та інших об`єктах критичної інфраструктури, до розбору завалів зруйнованих внаслідок обстрілів житлових будівель і споруд, до надання допомоги органам влади в евакуації населення із районів ведення бойових дій, у тому числі з окупованих територій по зелених коридорах, до доставки гуманітарних вантажів у населені пункти в районах бойових дій, зокрема продуктів харчування, питної та технічної води.

Дані обставини підтверджуються наказом від 12.11.2022 №471с/ч.

Також суд враховує, що 26 березня 2022 року набрав чинності Закон від 15.03.2022 №2129-ІХ «Про внесення зміни до розділу ХШ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про виконавче провадження», яким визначено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України визначені цим Законом строки перериваються та встановлюються з дня припинення або скасування воєнного стану.

Враховуючи, вищевказане, суд приходить до висновку що позивач пропустив строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з поважних причин, в зв`язку з чим є необхідність поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання.

Також суд враховує, що виконання судових рішень - це заключна стадія судового процесу, а саме заключний етап у процесі реалізації захисту чи відновлення порушених прав, а тому, пропущений строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання підлягає поновленню.

З огляду на вищевикладене, враховуючи всі факти в сукупності, а також обов`язковість виконання судових рішень, суд вважає за необхідне клопотання представника заявника задовольнити та поновити строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання.

Керуючись ст. ст. 243, 256, 376 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання в адміністративній справі №380/3923/20 - задовольнити.

Поновити Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (код ЄДРПОУ 38627339) строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа Львівського окружного адміністративного суду від 27.11.2020 в адміністративній справі №380/3923/20 в межах трьох місяців з дати набрання цією ухвалою законної сили.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення (проголошення).

Повне судове рішення складено 04.12.2023.

Суддя Карп`як Оксана Орестівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2023
Оприлюднено07.12.2023
Номер документу115415839
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —380/3923/20

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Рішення від 02.09.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 17.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 26.05.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні