Рішення
від 04.12.2023 по справі 520/25676/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

04 грудня 2023 року № 520/25676/23

Суддя Харківського окружного адміністративного суду Зоркіна Ю.В., розглянувши за правилами спрощеного провадження адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ" (вул. Велика Панасівська, буд. 95,м. Харків, ЄДРПОУ 44432636) до Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків, ЄДРПОУ43983495), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ, ЄДРПОУ43005393) про визнання дій протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

установив:

Позивач звернувся до суду з вказаним позовом, у якому просить суд:

визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України №8949634/44432636 від 07.06.2023року про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №3 від 19.04.2023 року;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №3 від 19.04.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ";

стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у м. Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України судові витрати за сплату судового збору в загальному розмірі 1342, 00 грн;

стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ" судові витрати за сплату судового збору в загальному розмірі 1342, 00 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що оскаржуване рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню.

Перший відповідач, Головне управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, надав до суду відзив, у якому заперечував проти задоволення позовних вимог, зазначив, що приймаючи спірне рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, контролюючий орган виходив з того, що Товариством з обмеженою відповідальністю "САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ" не надано первинних документів щодо постачання/придбання товарів, зберігання і транспортування, а також безпідставно та неправомірно зазначило порушення норм чинного законодавства (п.42.2 ПК України), а отже рішення комісії Головного управління ДПС в Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято відповідно до чинного законодавства. Відповідач наголосив, що зміст господарської операції, у зв`язку з виконанням якої відбувається реєстрація ПН. податковому органу невідомий. Тобто сам платник податку має визначити які первинні документи необхідно надати податковому органу на підтвердження реальності господарської операції. У квитанціях чітко визначено критерій, передбачений п. 1 Критеріїв ртзиковості здійснення операцій., за яким здійснено моніторинг податкових наклалних та зупинено їх реєстрацію. Позивач як активний учасник господарської діяльності на певному сегменті ринку, обізнаний з тонкощами роботи на цьому ринку, а відтак має розуміння сутності та тонкощів певних операцій, має усвідомлення не тільки щодо базових документів, які супроводжують певні операції, а й щодо інших документів, які зазвичай супроводжують такого роду операції. Відтак, саме позивач має можливість визначити конкретний перелік документів, який наявний у нього та супроводжує певні операції з тим, щоб подати ці документи для реєстрації ПН. Крім того відповідач зауважив, що у своїй позовній заяві. позивач зазначає головну причину позовних вимог те що відповідачем було порушено норми ст.42.4 ПК України, що призвело його до не надання додаткових пояснень. Разом з тим, Наказом Мінфіну від 12.01.2023 р. № 19 затверджені зміни до порядку прийняття рішень про реєстрапію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Відповідно до п.3-4 цього наказу платник податку має право подати додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення. Рішення №8949634/44432636 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 19.04.2023 контролюючим органом було прийнято 07.06.2023. Повідомлення про надання додаткових пояснень було надіслану позивачу 30.05.2023 після 18:00, а отже датою отримання стала 31.05.2023 року. Тобто у позивача було 5 днів для того шоб надати додаткові пояснення. Тобто аналізуючи ст. 42.2 ПК України та п. 3-4 Наказу № 19 граничний строк подачі додаткових пояснень у позивача сплив 06.06.2023. Контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації податкової накладної було прийнято на 6 день. Отже з цього випливає, шо позивач використав не правильно трактування норм чинного законодавства. Враховуючи зазначене, просив у задоволенні позову відмовити.

Від позивача надійшла відповідь на відзив, відповідно до якої позивач просив задовольнити позов з підстав зазначених у позовній заяві, звернув увагу суду на те, що контролюючим органом не дотримано вимоги п.10-11 Порядку зупинення реєстрації ПН/РК, зокрема: у квитанції про зупинення податкової накладної останній формально послався на п.1 Критеріїв ризиковості здійснення господарської операції, не зазначивши розрахованих показників критерію, якому відповідає зупинена податкова накладні; та не вказано конкретної пропозиції щодо переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Лише загальне посилання на стандартну фразу у квитанції "пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної". Крім того позивач зауважив, що як свідчить доданий до адміністративного позову скріншот з особистого кабінету позивача, та даний факт підтверджує у поданому відзиві на позові, що 30.05.2023 року о 18 год. 47 хв. в електронний кабінет позивача надійшло від відповідача 1 повідомлення від 30.05.2023 року №8904848/44432636 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних в якому останнім запропоновано протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання повідомлення, додатково надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 3 від року, реєстрацію якої зупинена. Отже, оскільки згідно положень п.42.4 ст.42 Податкового кодексу України доставлені після 18 години платнику податку в електронній кабінет документи, вважаються врученими наступним робочим днем, то відповідно у випадку із позивачем надіслане відповідачем 30.05.2023 року о 19 год. 47 хв. в електронний кабінет позивача повідомлення від 30.05.2023 року №8904848/44432636 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів вважається врученим - 31 травня 2023 року, у зв`язку із чим встановлений Порядком №520 строк для надання позивачу додаткових пояснень та копій підтверджуючих документів (протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання повідомлення) спливає 07.06.2023 року (останній день для надання позивачем додаткових пояснень та копій підтверджуючих документів). Однак, всупереч цьому, відповідачем 1 передчасно 07.06.2023р. було прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8949634/44432636 від 07.06.2023року про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 19.04.2023р, яке надіслане Позивачу об 11 год.45 хв. в електронний кабінет, хоча право на прийняття такого рішення у Відповідача настало лише з 08.06.2023року, тобто протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку для подання додаткових пояснень та документів.

Другий відповідач, Державна податкова служба України, відзив на позов не надав, причин неможливості подання не повідомив.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ" зареєстровано як юридична особа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 16.12.2021 року, номер запису 1004801020000090859, що підтверджено наявним в матеріалах справи витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 21.08.2023 року (а.с. 21-23).

Основним видом діяльності позивача за кодом КВЕД 46.69 - Оптова торгівля іншими машинами й устаткування; за кодом КВЕД 25.61 - оброблення металів та нанесення покриття на метали; за кодом КВЕД 28.29 - виробництво інших машин і устаткування загального призначення, н.в.і.у.; за кодом КВЕД 32.99 - виробництво іншої продукції, н.в.і.у..; за кодом КВЕД 33.12 - ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення; за кодом КВЕД 33.20 - установлення та монтаж машин і устаткування; за кодом КВЕД 38,31-демонтаж (розбирання) машин і устаткування; за кодом КВЕД 43.99 інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.; за кодом КВЕД 45.20 технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; за кодом КВЕД 63.99 надання інших інформаційних послуг н.в.і.у.; за кодом КВЕД 68.20 надання в оренду і експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; за кодом КВЕД 71.20 технічні випробування та дослідження; за кодом КВЕД 77.11 надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів; за кодом КВЕД 77.12 надання в оренду вантажних автомобілів; за кодом КВЕД 77.39 надання в оренду інших машин, устаткування та товарів, н.в.і.у.; за кодом КВЕД 81.22 інша діяльність із прибирання будинків і промислових об`єктів; за кодом КВЕД 85.59 інші види освіти, н.в.і.у.

ТОВ "САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ" перебуває на загальній системі оподаткування та з 01.01.2022 року є платником податку на додану вартість.

Ведення господарської діяльності позивач здійснює за своїм місцезнаходженням (61052, м. Харків, вул. Велика Панасівська, 6.95), де останній на підставі укладеного з ТОВ "Фортуна" договору оренди №01-Д від 01.01.2022 року прийняв у строкове платне користування нежитлове приміщення, площею 25, 92 кв.м., що підтверджується підписаним між сторонами актом прийому-передачі від 01.01.2022 року.

Між ТОВ "САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ" (Постачальник) та ПП "ТРАНС-АВТО-Д" (Покупець) укладено договір №1-СК від 19 грудня 2022 року, предметом якого є поставка Позивачем у власність ПП "ТРАНС-АВТО-Д" обладнання для дробоструминного очищення (надалі за текстом - Обладнання), зазначеного у Специфікації (Додаток №1), що є невід`ємним додатком до цього Договору.

Відповідно до п.1.2. Договору №1-СК від 19 грудня 2022 року, загальна вартість Договору складає 4 604 945, 52 грн., (у тому числі ПДВ -20% у розмірі 767 490, 92 грн.)

Відповідно до п.1.3 Договору №1-СК від 19 грудня 2022 року визначено, що Покупець здійснює оплату Обладнання на наступних умовах: - 45% від загальної вартості Договору протягом 3-х календарних днів з дати виписки рахунка- фактури; - 45% протягом 3-х календарних днів з моменту повідомлення Постачальником Покупця про готовність до відвантаження обладнання зі складу виробника в Німеччині; - 10% протягом 3-х календарних днів з моменту підписання Сторонами Акту введення в експлуатацію Обладнання.

Пунктом 1.5,2.1 Договору №1-СК від 19 грудня 2022 року передбачено, що право власності на Обладнання та ризик випадкового знищення переходить до Покупця з дати отримання Обладнання за видатковою накладною; поставка Обладнання здійснюється на умовах DDP (Delivered Duty Paid) склад Покупця, розташований за адресою: 31200, Хмельницька обл,, м. Волочиськ, вул. Запорізька, 7 (пункт Поставки), в інтерпретації Міжнародних правил тлумачення торгових термінів ІНКОТЕРМС 2010. У випадку виникнення розбіжностей між нормами ІНКОТЕРМС 2010 та цим Договором, застосовуються та мають пріоритет норми цього Договору.

Пунктом 2.2-2.3 Договору №1-СК від 19 грудня 2022 року визначено, що Постачальник зобов`язується здійснити поставку Обладнання Покупцю в термін не більше 120 днів з моменту отримання Постачальником 45% передоплати, з можливістю дострокової поставки. З моменту виникнення у Постачальника податкових зобов`язань з ПДВ, пов`язаних з поставкою та/або отримання передплати відповідно до умов цього Договору, він зобов`язаний зареєструвати в Єдиному реєстр податкових накладних відповідно до вимог Податкового кодексу України податкову накладну складену в електронній формі, за допомогою модуля електронного документообігу в програмному забезпеченні "М.Е.О.О.С. " або іншого програмного забезпечення.

19.04.2023 року на виконання умов п.1.3 Договору №1-СК від 19 грудня 2022 року та на підставі рахунку - фактури №СФ-00006 від 19.12.2022 року ПП "ТРАНС- АВТО-Д" (Замовником) перераховано на банківський рахунок Позивача (Постачальника) 45% передоплати від загальної вартості Договору, що відповідно дорівнює 2072225,48 грн., у тому числі ПДВ-20% у розмірі 345370,91 грн, що підтверджено платіжною інструкцією №07/07/2023 від 07.07.2023 р. та заключною випискою за поточним рахунком ТОВ "САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ" за період з 01.07.2023 по 31.07.2023.

На дату виникнення податкових зобов`язань, визначених відповідно до пункту 187.1 ст.187 Податкового кодексу України, а саме за датою зарахування грошових коштів від ПП "ТРАНС-АВТО-Д" на банківський рахунок Позивача, останнім складено податкову накладну №3 від 19.04.2023 року на загальну суму 2072225, 00 грн. (у тому числі ПДВ -20% у розмірі 345 370, 91 грн.) та направлено засобами електронного зв`язку до ДПС України для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Податкова накладна №3 від 19.04.2023 року прийнята та реєстрація накладної зупинена, з тих підстав, що обсяг постачання товару /послуги 8424, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 "Критеріїв ризиковості здійснення операцій". Додатково повідомлено: показник "D"=25.5801%, "Р"=44558. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

23.05.2023року ТОВ "САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ" на підтвердження здійснення господарських операцій з ПП "ТРАНС-АВТО-Д" надіслано до Головного управління ДПС у Харківській області повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо вказаної вище податкової накладної.

Відповідно до наданих пояснень ТОВ "САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ" уклало договір № 1-СК з ПП "ТРАНС-АВТО-Д" на постачання обладнання "Дробоструминна камера SAPI DSK 24 х 6 х 5 в комплекті", в кількості 1 шт, на суму 4604945,52грн. імпортного виробництва та 19.04.2023р. отримало передоплату в сумі 2 072 225,48 грн, що складає 45% вартості товару, від ПП "ТРАНС-АВТО-Д" згідно виписаного рахунка-фактури на здійснення оплати, що відповідає умовам договору.

У зв`язку з цим, складено та відправлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, податкову накладну № 3 від 19.04.2023р найменування: "Дробоструминна камера SAPI DSK 24 х 6 х 5 в комплекті", з зазначенням коду товару УКТ ЗЕД 8424301000 (Механічні пристрої (з ручним керуванням або без нього) для розбризкування або розпилення рідких чи порошкоподібних речовин; вогнегасники, заряджені або незаряджені; пульверизатори та аналогічні пристрої; піскоструминні, пароструминні та аналогічні метальні пристрої;-інші пристрої,що працюють за допомогою стисненого повітря).

Для придбання товару: "Дробоструминна камера SAPI DSK 24 х 6 х 5 в комплекті", підприємством підписан контракт №8С-23 від 10.04.2023 з імпортним виробником цього виду обладнання SAPI Sandstrahl und Anlagenbau GmbH (Німеччина), www.sapi.de ( Додаток 5 Договір №8С-23 від 10.04.2023).

За умовами цього контракту Покупець здійснює передоплату у розмірі 50% від вартості контракту, отже підприємство придбало 20.04.2023 в АТ КБ "ПРИВАТБАНК" необхідну кількість валюти EUR, перерахував гривню з основного рахунку. Придбана сума валютних коштів була перерахована постачальнику, як передплата за обладнання 20.04.2023р. За умовами контракту постачання товару здійснюється зі складу постачальника у термін 75 календарних днів з дати отримання 50% передоплати.

Підприємство виконало вимоги контракту Постачальника та очікує на виготовлення виробником вище вказаного обладнання, яке буде отримане та поставлено Покупцю - ПП "ТРАНС-АВТО-Д" на умовах DDP (Delivered Duty Paid) склад Покупця, розташованому за адресою: 31200, Хмельницька обл., м.Волочиськ, вул. Запорізька, 7.

В підтвердження наданої інформації за повідомленням від 23.05,2023 року №1 щодо спірної податкової накладної позивачем додано наступні документи, зокрема:- Договір №1-СК від 19.12.2022 року, укладений між Позивачем та ПП "ТРАНС- АВТО-Д" разом зі специфікацією (додаток №1 до Договору), та Додаток №2 (Комплектовочна відомість дробоструминної камери SAPI 24x6x5 до вказаного договору; - платіжна інструкція №1247986367 від 19.04.2023 року щодо зарахування ПП "ТРАНС-АВТО-Д" на банківський рахунок передоплати за Договором №1-СК від 19.12.2022 року у розмірі 2 072 225, 48 грн., у тому числі ПДВ-20% - 345370,91 грн.;- рахунок-фактура №СФ-00006 від 19.12.2022 року;- податкова накладна №3 від 19.04.2023 року;- Договір №8-С-23 від 10.04.2023 року, укладений між SAPI GmbH в особі директора Марселя Фертля та Позивачем, разом зі специфікацією комплектності товару; - платіжна інструкція №0420DTC2E від 20.04.2023 року щодо списання коштів на здійснення валютно-обмінних операцій в сумі 37400,00 EUR; - платіжна інструкція №11JBKLN4 від 20.04.2023 року щодо перерахування валютних коштів у розмірі 37400,00 EUR за Договором №8-С-23 від 10.04.2023 року, укладений між SAPI GmbH в особі директора Марселя Фертля та Позивачем.

Відповідачем складено повідомлення від 30.05.2023 року №8904848/44432636 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних в якому останнім запропоновано протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання повідомлення, додатково надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 3 від 26.05.2023 року, реєстрацію якої зупинено та запропоновано надати первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних, первинних документів щодо зберігання продукції та транспортування продукції, документів щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством, сертифікати відповідності. У графі додаткова інформація, зазначено про відсутність інформації про зберігання, транспортування, сертифікати.

07.06.2023 року відповідачем прийнято рішення №8949634/44432636, відповідно до якого позивачу відмовлено в реєстрації податкової накладної №3 від 19.04.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку із ненадання/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкові накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання комісією регіонального рівня прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку.

16.06.2023 р. у ТОВ "САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ" подано скаргу до ДПС України на рішення комісії регіонального рівня від 07.06.2023 №8949634/44432636 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджено квитанцією №2 від 16.06.2023 р.

27.06.2023 року рішенням ДПС України №52841/44432636/2 скаргу ТОВ "САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ" залишено без задоволення,рішення регіонального рівня про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №8949634/44432636 від 07.06.23 року без змін.

Перевіряючи оскаржуване рішення на відповідність приписам ч.2 ст.2 КАС України, суд зазначає наступне.

Податковий кодекс України (далі по тексту - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Так, відповідно до п.п. "а" п.185.1 ст.185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з, зокрема, постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Згідно з п.187.1 ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Пунктом 201.1, 201.10 ст.201 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Функціонування Єдиного реєстру податкових накладних (далі за текстом Реєстр) відбувається в автоматизованому режимі за правилами Порядку ведення єдиного реєстру податкових накладних (затверджено постановою КМУ від 29.10.2010 № 1246 із змінами та доповненнями; далі за текстом - Порядок №1246), а також Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість (затверджено постановою КМУ від 16.10.2014р. із змінами та доповненнями; далі за текстом - Порядок №569).

Зокрема, п.12 Порядку №1246 передбачено, що саме в автоматизованому режимі здійснюється перевірка одержаної від платника податків податкової накладної на предмет наявності підстав для зупинення реєстрації.

Відповідно до п.п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).

Відповідно до пунктів 2-7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналізуючи вище зазначені положення суд зазначає, що законодавець визначив два етапи реєстрації податкових накладних: перший це зупинення реєстрації податкової накладної який є проміжним перед прийняттями рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та другий, це сам етап прийняття рішення податковим органом.

Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.

Суд зазначає, що згідно з правовими висновками постанови Верховного Суду від 02.07.2019р. по справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19) загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Суд вважає, що оскаржуване рішення контролюючого органу не відповідає вимогам умотивованості, адже містить лише загальне твердження про ненадання платником додаткових пояснень та копій документів стосовно підтвердженні інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку, хоча у дійсності копії таких документів надані платником до контролюючого органу разом з поясненнями від 23.05.2023 року № 1 щодо податкової накладної № 3 від 19.04.2023 року, реальність відомостей цих документів відповідачем не заперечується.

Доказів наявності ознак фіктивності в діяльності контрагенту позивача, нікчемності або недійсності угод укладених позивачем з вказаним контрагентом або відсутності реального характеру цієї операції матеріали справи не містять, а відповідачем таких доказів суду не надано.

Суд звертає увагу на те, що квитанція від 15.05.2023 року №9112235494, якою зупинено реєстрацію податкової накладної та повідомлення від 30.05.2023 року №8904848/44432636 відповідача не містять чіткого переліку документів, які мають бути подані підприємством для реєстрації податкової накладної.

В той же час, у контролюючого органу станом на час розгляду комісією документів, були письмові пояснення позивача із доданими документами, які ним долучено на власний розсуд з метою підтвердження господарської операції.

Суд враховує позицію Верховного Суду в постанові від 07.12.2022 року по справі №500/2237/20, в якій зазначено, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Крім того, суд зазначає, що п. 9 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня. За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку: або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку; або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування; або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Разом з тим як стверджує позивач та не заперечує відповідач, 30.05.2023 року о 19:47 в електронний кабінет позивача надійшло повідомлення від 30.05.2023 року №8904848/44432636 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних в якому останнім запропоновано протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання повідомлення, додатково надати копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній № 3 від 26.05.2023, реєстрацію якої зупинена.

Відповідно до положень п.42.4 Податкового кодексу України, згідно якого доставлені після 18 години платнику податку в електронній кабінет документи, вважаються врученими наступним робочим днем.

Тобто, повідомлення вважається врученим - 31 травня 2023 року, у зв`язку із чим встановлений порядком строк для надання додаткових пояснень та копій підтверджуючих документів спливає 07.06.2023 року, а настання права податкового органу на прийняття рішення про реєстрацію/ відмову у реєстрації податкового накладної №3 від 19.04.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних з 08.06.2023 року.

Відтак, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України №8949634/44432636 від 07.06.2023року про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №3 від 19.04.2023 року, є необґрунтованим, а тому є таким, що підлягає скасуванню.

Продовжуючи розгляд справи, суд зазначає, що за приписами п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ № 1246 від 29.10.2010 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

У першому та третьому випадках податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної. У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день набрання законної сили саме рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, нормами ПК України та Порядку чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та можливості зазначення дати її реєстрації.

Враховуючи викладене, суд для ефективного захисту прав позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 19.04.2023 р. № 3 датою її фактичного подання.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1,2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.

Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Щодо заяви представника позивача з питань відшкодування понесених витрат на професійну правничу допомогу адвоката, суд зазначає наступне.

01.09.20232 між позивачем та адвокатом Лукашиною І.А. укладено договір про надання правової (правничої ) допомоги № 58.

З матеріалів справи судом встановлено, що згідно акту виконаних робіт від 31.10.2023 б/н, позивачем понесені витрати за складення позовної заяви про визнання протиправними і скасування рішень Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, Державної податкової служби України, та зобов`язання вчинити певні дії, складення та подання адвокатом до суду відповіді на відзив.

11.09.2023 відповідно до Платіжної інструкції №181 на рахунок представника САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ Лукашиної І.А. здійснено платіж на суму 9200 грн.

Суд зазначає, що згідно з ст. 132 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу; 2) сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; 3) пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; 4) пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 5) пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.

Відповідно до ч. 1, 4 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України, витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Відповідно до ч. 2-5 ст. 134 Кодексу адміністративного судочинства України, за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката. Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги. Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

Суд, вирішуючи питання про визначення розміру витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами, враховує складність справи та надані адвокатом послуги.

З огляду на те, що, дана справа належить до категорії справ незначної складності, обсяг доказів є незначним, судове засідання не проводилось, суд доходить до висновку, що вимога про стягнення судових витрат пов`язаних з правничою допомогою, підлягає задоволенню.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 КАС України, суд,

вирішив:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, прийняте комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України №8949634/44432636 від 07.06.2023року про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №3 від 19.04.2023 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №3 від 19.04.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ" датою її фактичного подання.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України суму сплаченого судового збору у розмірі 1342, 00 (одна тисяча триста сорок дві) грн. 00 коп.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України витрати на правничу допомогу у сумі 4600 (чотири тисячі шістсот) грн. 00 коп.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ" за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України суму сплаченого судового збору у розмірі 1342, 00 (одна тисяча триста сорок дві) грн. 00 коп.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "САПІ ІНЖЕНЕРІЯ ПОВЕРХОНЬ" за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України витрати на правничу допомогу у сумі 4600 (чотири тисячі шістсот) грн. 00 коп.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Зоркіна Ю.В

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2023
Оприлюднено07.12.2023
Номер документу115417399
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/25676/23

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 03.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 06.03.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 22.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 04.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Рішення від 04.12.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні