Рішення
від 05.12.2023 по справі 520/22310/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

05 грудня 2023 р.№ 520/22310/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Полях Н.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовною заявою Акціонерного товариства "Харківобленерго" (61037, місто Харків, вулиця Георгія Тарасенка, будинок 149, код ЄДРПОУ 00131954) до Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (вул. Благовіщенська, буд. 30, м. Харків, 61052, код ЄДРПОУ 44131658) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся представник позивача з адміністративним позовом, в якому просить суд:

- скасувати Електронне рішення керівника від 14.02.2023 № 0012145RS/35 щодо списання сум переплати з податку на прибуток (код класифікації доходів бюджету 11021000) на суму 112882,05 грн. по "БАЗА ВІДПОЧИНКУ "ТЮЗЛЕР" АКЦІОНЕРНОЇ КОМПАНІЇ "ХАРКІВОБЛЕНЕРГО";

- визнати дії Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з ВПП протиправними щодо списання сум переплати з податку на прибуток (код класифікації доходів бюджету 11021000) на суму 112 882,05 грн. по "БАЗА ВІДПОЧИНКУ "ТЮЗЛЕР" АКЦІОНЕРНОЇ КОМПАНІЇ "ХАРКІВОБЛЕНЕРГО", яка належить АТ "Харківобленерго";

- зобов`язати Північне міжрегіональне управління ДПС по роботі з ВПП поновити суму списаної переплати БВ "Тюзлер" (ЄДРПОУ 25148940) з податку на прибуток у розмірі 112 882,05 грн. та перенести суму цієї переплати до інтегрованої картки платника податків з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності (код класифікації доходів бюджету 11020100) головного підприємства АТ "Харківобленерго" (ЄДРПОУ 00131954).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що з прийнятим електронним рішенням керівника Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з ВПП від 14.02.2023 № 0012145RS/35 не погоджується, та вважає його незаконним та таким, що порушує майнові права позивача. На підставі викладеного просив задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження в адміністративній справі.

Сторони були належним чином повідомлені про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття спрощеного провадження у справі.

У відзиві на позовну заяву представник відповідача наголосив на тому, що заяви від бази відпочинку "Тюзлер" Акціонерного товариства "Харківобленерго" щодо повернення з бюджету податку на прибуток приватних підприємств у сумі 112882,05 грн. протягом 1095 днів від дня виникнення переплати не надходило. На підставі викладеного просив відмовити у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.

У відповіді на відзив представник позивача зазначив, що після внесення змін до Податкового кодексу України з 01.01.2015 року єдиним платником податку на прибуток є головне підприємство. Отже, фактичним власником всіх активів філії, зокрема, надміру сплачених коштів з податку на прибуток своєю філією, яка сплачувала податки до 01.01.2015 як окремий платник, з позиції цивільного законодавства є головне підприємство (юридична особа), а саме у даній справі відповідач. На підставі викладеного просив задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.

У запереченнях суб`єкт владних повноважень наголосив на правомірності своїх дій. На підставі викладеного просив відмовити у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.

У додаткових поясненнях представник позивача наголосив на протиправності дій відповідача. На підставі викладеного просив задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.

Керуючись приписами ст. ст. 171, 257, 258 КАС України, суд зазначає, що розгляд позовної заяви здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідно до приписів ч.4 ст.229 КАС України, оскільки розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи згідно із приписами ст.258 КАС України, то фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, повно виконавши процесуальний обов`язок зі збору доказів, перевіривши доводи сторін добутими доказами, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст належних норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, виходить з таких підстав та мотивів.

Судом встановлено, що База відпочинку "Тюзлер" є відокремленим підрозділом АТ "Харківобленерго", яка знаходиться на території Автономної Республіки Крим та до початку тимчасової окупації Автономної Республіки Крим обліковувалася у ДПІ у м. Ялта АРК ДПС. Підтвердженням цього є дані, які містяться в Єдиному державному реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань "База відпочинку "Тюзлер" Акціонерної компанії "Харківобленерго".

22.05.2023 Акціонерне товариство "Харківобленерго" звернулось до Північного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків із заявою № 02-16/2705 з проханням зарахувати переплату з податку на прибуток, який сплачують інші платники (код класифікації доходів бюджету 11021000) в сумі 112 882,05 грн., яка обліковується в картці особового рахунку філії Товариства: Бази відпочинку "Тюзлер", в рахунок погашення податкового боргу Товариства з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності (код класифікації доходів бюджету 11020100).

У відповідь на адресу Акціонерного товариства "Харківобленерго" надійшов лист від 31.05.2023 №1601/6/35-04-01-22, в якому повідомлялось, що відповідач в односторонньому порядку в інтегрованій картці платника податків провів списання сум переплати з податку на прибуток підприємств (код класифікації доходів бюджету 11021000) на суму 112 882,05 грн.

При цьому зазначив, що переплату списано у зв`язку з тим, що вона обліковувалась більше 1095 календарних днів без руху в інтегрованій картці платника податку на прибуток підприємств, який сплачують інші платники по підприємству "БАЗА ВІДПОЧИНКУ "ТЮЗЛЕР" АКЦІОНЕРНОЇ КОМПАНІЇ "ХАРКІВОБЛЕНЕРГО".

Списання відбулось на підставі пункту 7 підрозділу 2 розділу ІІІ Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 №5 (далі Порядок № 5).

Пунктом пункту 7 підрозділу 2 розділу ІІІ Порядку № 5 передбачено прийняття керівником (заступником керівника або уповноваженої особи) територіального органу ДПС рішення щодо списання заборгованості.

Позивач 13.06.2023 року звернувся із запитом до податкового органу щодо надання копії рішення у відповідності до якого було проведено списання з податку на прибуток по "БАЗІ ВІДПОЧИНКУ "ТЮЗЛЕР" АКЦІОНЕРНОЇ КОМПАНІЇ "ХАРКІВОБЛЕНЕРГО".

Листом від 19.06.2023 №1770/6/35-00-19-02-26 Північне міжрегіональне управління ДПС по роботі з ВПП повідомило, що процедура списання сум помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань, що обліковуються більше 1095 календарних днів без руху виконується в ІКС "Податковий блок" згідно пункту 7 Розділу 2 Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 №5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.03.2021 за № 321/35943.

Так по підприємству "БАЗА ВІДПОЧИНКУ ТЮЗЛЕР" АКЦІОНЕРНОЇ КОМПАНІЇ "ХАРКІВОБЛЕНЕРГО" (податковий номер 25148940) було сформовано Електронне рішення керівника від 14.02.2023 № 0012145RS/35 та списано суму 112 882,05 грн. по податку на прибуток підприємств, який сплачують інші платники (код класифікації доходів бюджету 11021000), як суму помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань, що обліковуються більше 1095 календарних днів без руху.

Не погоджуючись із таким рішенням контролюючого органу та вважаючи його таким, що порушує права позивача, Акціонерне товариство "Харківобленерго" звернулося за захистом порушеного права до Харківського окружного адміністративного суду.

По суті спірних відносин суд зазначає наступне.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, визначення компетенції контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Судом встановлено, що у зв`язку з тимчасовою окупацією Автономної Республіки Крим з 01.04.2014 року База відпочинку "Тюзлер" перебуває на податковому обліку у Північному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з ВПП.

Так, згідно з даними ІКП починаючи з 01.04.2014 року по Базі відпочинку "Тюзлер" рахувалась переплата з податку на прибуток у сумі 112 882,05 грн.

Як зазначив податковий орган у листі від 20.08.2018 №34755/10/28-10-50-08-14 ця переплата виникла згідно з отриманими ІКП з попереднього місця обліку за підсумками декларування БВ "Тюзлер" зобов`язань з податку на прибуток за 2012 рік та сплати у 2012 році.

Починаючи з 01.01.2015 Податковий кодекс України не містить положень щодо консолідованої сплати податку на прибуток та визначення відокремлених підрозділів юридичної особи окремими платниками цього податку.

До цієї дати БВ "Тюзлер" самостійно декларувала та сплачувала податок на прибуток.

Відповідно до п.п.14.1.30 п.14.1 ст.14 ПК України поняття "відокремлені підрозділи" вживаються у значенні визначеному Цивільним кодексом України.

Згідно з частиною першою ст. 95 ЦК України філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення. Відомості про філії та представництва юридичної особи включаються до єдиного державного реєстру.

Відповідно до частини першої ст.191 ЦК України підприємство є єдиним майновим

комплексом, що використовується для здійснення підприємницької діяльності.

До складу підприємства як єдиного майнового комплексу входять усі види майна, призначені для його діяльності, включаючи земельні ділянки, будівлі, устаткування, інвентар, сировину, продукцію, права вимоги, борги, а також право на торговельну марку або інше позначення та інші права, якщо інше не встановлене договором або законом (ст. 191 ЦК України).

Юридична особа відповідає за своїми зобов`язаннями усім належним їй майном (ст. 96 ЦК України).

Слід зазначити, що відповідно до п.152.4 ст.152 ПК України (у редакції до 01.01.2015 р.) платник податку, який мав у своєму складі відокремлені підрозділи, розташовані на території іншої, ніж такий платник податку, територіальній громади, міг прийняти рішення щодо сплати консолідованого податку та сплачувати податок за місцезнаходженням таких відокремлених підрозділів, а також за своїм місцезнаходженням.

Суд наголошує, що до внесення змін до ПК України база відпочинку БВ "Тюзлер" могла самостійно сплачувати податок на прибуток. Після внесення змін до ПК України з 01.01.2015 єдиним платником податку на прибуток є головне підприємство.

Таким чином, платником податку на прибуток як по результатам діяльності відокремленого підрозділу База відпочинку "Тюзлер" так і по результатам своєї власної діяльності є АТ "Харківобленерго".

Судом встановлено, що фактичним власником всіх активів філії, зокрема, надміру сплачених коштів з податку на прибуток своєю філією, яка сплачувала податки до 01.01.2015 як окремий платник, з позиції цивільного законодавства є головне підприємство (юридична особа).

Суд бере до уваги посилання позивача на роз`яснення ДФС від 22.12.2016 року №40682/7/99-99-12-03-06-17, яким підтверджено можливість зарахування переплати філії до головного підприємства, як до фактичного власника всіх активів філії.

Місцевим податковим органам було доручено провести роботу із платниками податків щодо зарахування таких переплат.

Суд наголошує, що 20.01.2017 Товариство направило дві заяви до Харківського управління офісу великих платників податків ДПС (від імені АТ "Харківобленерго" та від імені Бази відпочинку "Тюзлер" АТ "Харківобленерго") щодо перенесення сальдо розрахунків з бюджетом з податку на прибуток - переплату у сумі 112 882,05 грн., яка обліковувалась станом на 01.01.2017 року у картці особового рахунку Бази відпочинку "Тюзлер" АТ "Харківобленерго" (код ЄДРПОУ 25148940) до картки особового рахунку головного підприємства АТ "Харківобленерго".

Відповідь на адресу Товариства не надходила, зарахування переплати не відбулось. Так, в подальшому Товариство ще декілька разів зверталось до податкового органу (листами від 06.12.2017, 17.12.2020, 10.12.2021). Проте податковий орган відмовляв підприємству.

Суд наголошує, що 22.05.2023 АТ "Харківобленерго" надіслало Північному міжрегіональному управлінню ДПС по роботі з ВПП заяву щодо зарахування переплати.

У відповіді від 31.05.2023 № 1601/6/35-00-04-01-22 Північним міжрегіональним управлянням ДПС по роботі з ВПП повідомило, що переплата, яка виникла станом на 19.02.2013 (раніше податковий орган зазначав дату 01.04.2014) після подання декларації з податку на прибуток за 2012 рік, була списана в дохід бюджету як помилково та/або надміру сплачена, що обліковувалася більше 1095 календарних днів без руху. Також було зазначено, що переплата не може вважатись достовірною через ненадання Товариством жодного документу для її підтвердження.

Суд наголошує, що позивачем разом із заявами щодо зарахування переплати до податкового органу надавалася декларація з податку на прибуток БВ "Тюзлер" за 2012 рік та зазначало про сплачені суми.

Під час розгляду справ щодо неправомірності прийняття податковим органом рішень щодо стягнення з рахунків товариства боргу у примусовому порядку, факт наявності переплати неодноразово був досліджений та підтверджений судами різних інстанцій (справи №820/3764/18, №820/6139/17, №820/1423/17, №520/7295/19, №520/10770/20, №520/4563/21).

Зазначені судові рішення набрали законної сили, а отже враховуючи приписи ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, такі обставини не підлягають доказуванню в рамках розгляду даної справи.

Судом встановлено, що у своєму листі про списання переплати в дохід бюджету контролюючий орган посилається на п. 7 підрозділу 2 розділу ІІІ Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 №5.

Проте цей пункт лише передбачає процедуру обліку сум помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань, що обліковуються більше 1095 календарних днів без руху, у тому числі списання, у разі прийняття рішення керівником. Він не дає підстав для такого списання.

Суд наголошує, що Податковий кодекс України не містить окремої норми щодо списання та обліку переплати платників податку.

Відповідно до п. 522 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.

Дія пункту 522 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ зупиняється на період дії воєнного, надзвичайного стану у відповідності до Закону України № 2120-ІХ від 15.02.2022.

Але згідно з п. 69 підрозділу 10 Розділу ХХ було встановлено, що тимчасово, на період припинення або скасування воєнного сану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті, зокрема, згідно з п. 69.9, цього підрозділу для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Законом України від 12.05.2022 № 2260-ІХ, який набрав чинності з 27.05.2022, цей пункт був викладений у новій редакції: "69.9. Для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім: дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків; строків проведення камеральних перевірок, складення актів, подання та розгляду заперечень, визначення грошових зобов`язань, прийняття, надсилання та оскарження податкового повідомлення-рішення за результатами камеральних перевірок, нарахування пені; строків проведення фактичних та документальних позапланових перевірок, складення актів, подання та розгляду заперечень, додаткових документів та пояснень, визначення грошових зобов`язань, прийняття, надсилання та оскарження податкового повідомлення-рішення, адміністративного арешту майна за результатами фактичних перевірок".

Таким чином, загальний строк позовної давності згідно з ПК України зупиняється як під час карантину, так і частково під час воєнного стану. Крім того, згідно з п. 19 розділу Прикінцеві та перехідні положення Цивільного кодексу України у період дії в Україні воєнного, надзвичайного стану строки, визначені статтями 257-259, 362, 559,681,728,786,1293 цього Кодексу, продовжуються на строк його дії.

Відповідно до приписів Закону України від 15.04.2014 №1207-VІІ "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" визначено, що датою початку тимчасової окупації Автономної Республіки Крим є 20 лютого 2014 року.

Згідно із приписами Закону України від 12.08.2014 № 1636-VІІ "Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України" , на території ВЕЗ "Крим" не справляються загальнодержавні податки та збори, визначені статтею 9 Податкового кодексу України, та збір на обов`язкове державне пенсійне страхування, передбачений Законом України "Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування".

Відповідно до розділу ІІ підпункту 1 пункту 12.3 ст. 12 цього Закону, особи, які перебували на обліку в контролюючих органах або мали місцезнаходження (місце проживання) на території Автономної Республіки Крим або міста Севастополя на початок тимчасової окупації, звільняються від обов`язку подання до контролюючих органів декларацій (крім митних декларацій), звітності та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів протягом строку такої тимчасової окупації та після її завершення.

Згідно з розділом ІІ підпунктом 11, 12 пункту 12.3 ст. 12 Закону, до платників податків, які станом на початок тимчасової окупації мали місцезнаходження на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, не застосовуються починаючи з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому розпочалася тимчасова окупація, фінансові та штрафні санкції за порушення вимог порядку подання, обчислення, правильності заповнення податкових декларацій (податкової звітності) та повноти сплати сум податків і зборів.

Та зупиняється застосування до платників податків із місцезнаходженням на території ВЕЗ "Крим" норм статей 59, 60, 87-101, 124, 126 і 129 ПК України.

Податкова інформація про суми податкового боргу платників податків із місцезнаходженням на території ВЕЗ "Крим" зберігається та опрацьовується в інформаційних базах контролюючих органів в окремому (позабалансовому) порядку.

Суд наголошує, що 01.07.2021 цей Закон втратив чинність на підставі Закону України №1618-ХІ. Також цим Законом було, зокрема, встановлено, що під час режиму тимчасової окупації норми регуляторного законодавства на тимчасово окупованій території не застосовуються.

Також слід зазначити, що у ПК України міститься спеціальна стаття 101, яка регулює списання безнадійного податкового боргу. Порядок такого списання встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з Порядком списання безнадійного податкового боргу (№577 від 10.10.2013) під терміном "безнадійний податковий борг" слід розуміти, зокрема, податковий борг платника податків, стосовно якого минув строк давності, встановлений статтею 102 глави 9 розділу ІІ Кодексу.

А згідно з п. 102.9 ПК України на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених цим Кодексом, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків передбачених цим Кодексом.

Також строк позовної давності зупинявся п. 522 Підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, про що було зазначено вище.

Крім того, як вже вказувалось, дія ст. 101 ПКУ не застосовувалась до платників податків із місцезнаходженням на території ВЕЗ "Крим" до 01.07.2021 року.

Отже, переплата є також заборгованістю, але бюджету перед платником податків.

Таким чином податковий орган під час прийняття рішення щодо списання переплати повинен керуватись загальними нормами встановленими ПК України та ЦК України, враховуючи всі зупинки дії норм ПК України, всі звернення платника податків щодо зарахування переплати наявної переплати з податку, а також враховувати всі перенесення строків позовної давності.

В законодавстві відсутні обмеження щодо використання головними підприємствами (юридичними особами) переплат їхніх філій.

Відтак права позивача мають бути відновлені шляхом вчинення дій щодо відновлення списаної суми переплати з податку на прибуток у сумі 112 882,05 грн. та перенесення суми переплати до інтегрованої картки платника податків з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності (код класифікації доходів бюджету 11020100) головного підприємства АТ "Харківобленерго", оскільки відокремлені підрозділи (у даній справі БВ "Тюзлер") не визначені окремими платниками податку на прибуток відповідно до Розділу ІІІ ПК України.

Відповідно до ч. 2 статті 25 КАС України адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Згідно до п.19 ч.1 ст.4 КАС України індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк Місцезнаходженням АТ "Харківобленерго" є: 61037, Харківська обл., місто Харків, Комінтернівський район, вулиця Плеханівська, будинок 149, що підтверджується відповідним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на вищевикладене суд приходить до висновку про необґрунтованість та недоведеність в даному випадку доводів контролюючого органу.

У ході розгляду справи суд надав оцінку усім обставинам справи, котрі мають юридичне значення для правильного вирішення спору та здатні вплинути на результат вирішення спору. Інші доводи сторін висновки суду не спростовують.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст. 14, 22, 194, 243, 246, 249, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Акціонерного товариства "Харківобленерго" (61037, місто Харків, вулиця Георгія Тарасенка, будинок 149, код ЄДРПОУ 00131954) до Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (вул. Благовіщенська, буд. 30, м. Харків, 61052, код ЄДРПОУ 44131658) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Електронне рішення керівника від 14.02.2023 № 0012145RS/35 щодо списання сум переплати з податку на прибуток (код класифікації доходів бюджету 11021000) на суму 112882,05 грн. по "БАЗА ВІДПОЧИНКУ "ТЮЗЛЕР" АКЦІОНЕРНОЇ КОМПАНІЇ "ХАРКІВОБЛЕНЕРГО".

Визнати протиправними дії Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з ВПП щодо списання сум переплати з податку на прибуток (код класифікації доходів бюджету 11021000) на суму 112 882,05 грн. по "БАЗА ВІДПОЧИНКУ "ТЮЗЛЕР" АКЦІОНЕРНОЇ КОМПАНІЇ "ХАРКІВОБЛЕНЕРГО", яка належить АТ "Харківобленерго".

Зобов`язати Північне міжрегіональне управління ДПС по роботі з ВПП поновити суму списаної переплати БВ "Тюзлер" (ЄДРПОУ 25148940) з податку на прибуток у розмірі 112 882,05 грн. та перенести суму цієї переплати до інтегрованої картки платника податків з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності (код класифікації доходів бюджету 11020100) головного підприємства АТ "Харківобленерго" (ЄДРПОУ 00131954).

Стягнути з Північного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (вул. Благовіщенська, буд. 30, м. Харків, 61052, код ЄДРПОУ 44131658) на користь Акціонерного товариства "Харківобленерго" (61037, місто Харків, вулиця Георгія Тарасенка, будинок 149, код ЄДРПОУ 00131954) суму судового збору у розмірі 8052,00 грн. (вісім тисяч п`ятдесят дві гривні).

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 05 грудня 2023 року.

СуддяН.А. Полях

Дата ухвалення рішення05.12.2023
Оприлюднено07.12.2023
Номер документу115417847
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —520/22310/23

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Рішення від 05.12.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 29.08.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 22.08.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні