Ухвала
від 01.12.2023 по справі 757/54324/23-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/54324/23-к

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 грудня 2023 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора: ОСОБА_3 , захисника: ОСОБА_4 , підозрюваного: ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання детектива Підрозділу детективів Територіального управління БЕБ у м. Києві ОСОБА_6 про застосування запобіжного заходу у вигляді застави підозрюваному ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , -

В С Т А Н О В И В:

27.11.2023 детектив Підрозділу детективів Територіального управління БЕБ у м. Києві ОСОБА_6 , за погодженням із прокурором у кримінальному провадженні - прокурором відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді із клопотанням про застосування запобіжного заходу у вигляді застави підозрюваному ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Клопотання обґрунтовує тим, що Відділом детективів Підрозділу детективів Територіального управління БЕБ у м. Києві проводяться слідчі (розшукові) дії у кримінальному проваджені, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 72023100200000006 від 26.01.2023 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212, ч.1 ст. 366 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_5 в період з 09 вересня по 07 грудня 2019 року, перебуваючи на території м. Києва, будучи службовою особою ТОВ «Нафтолідер», діючи умисно та з корисливих мотивів, спрямованих на ухилення від сплати податків у особливо великих розмірах, порушив вимоги Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI (із змінами і доповненнями), завдав збитків державному бюджету внаслідок не сплати податків у загальній сумі 7 989 933,58 грн., у тому числі акцизного податку у сумі 6 658 277,98 грн. та податку на додану вартість у сумі 1 331 655,60 грн., що в 7000 тисяч і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

В період з 09.09.2019 по 09.12.2019 директор ТОВ «Нафтолідер» (код ЄДРПОУ 42960977) ОСОБА_5 , будучи службовою особою, надав до контролюючого органу ГУ ДПС у м. Києві, за адресою: м. Київ, вул. Шолуденко б. 33/19, завідомо неправдиві офіційні документи, в яких містилась недостовірна інформація, щодо фінансово-господарської діяльності ТОВ «Нафтолідер» між ДП «Хлібна База №77» Державного агентства резерву України (код ЄДРПОУ 20947701). В свою чергу ГУ ДПС у м. Києві взяло на облік підроблені документи з офіційною інформацією.

18.11.2023 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Решетки, Стародувського району, Брянської області, громадянина України, який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , в рамках кримінального провадження було повідомлено про підозру, у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 1 ст. 366 КК України, тобто в умисному ухиленні від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства приватної форми власності, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів в особливо великих розмірах, а також у видачі завідомо неправдивих офіційних документів.

В ході розслідування кримінального провадження, та оголошеної підозри встановлено, що Згідно з договором № 21/06/2019 купівлі-продажу частки в статутному капіталі ТОВ «Нафтолідер» від 21 червня 2019 року, та рішення учасника № 2 ТОВ «Нафтолідер» від 21 червня 2019 року ОСОБА_5 , прийняв частку у статутному капіталі ТОВ «Нафтолідер» у розмірі 100 (сто) % статутного капіталу підприємства, яка в грошовому еквіваленті становить 2680000 грн, а відповідно до рішення учасника ТОВ «Нафтолідер» № 3 від 21 червня 2019 року, директором даного підприємства призначено ОСОБА_5 , який відповідно до статуту є керівником підприємства до моменту його звільнення.

Таким чином, ОСОБА_5 в період з 21 червня 2019 року по 13 серпня 2021 року обіймав посаду директора ТОВ «Нафтолідер», тобто був службовою особою, наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями.

ОСОБА_5 відповідно до рішення учасника ТОВ «Нафтолідер» № 3 від 21 червня 2019 року затвердив статут (Нова редакція) даного підприємства, який діяв до 30 серпня 2021 року та в якому передбачено наступне:

- п. 1.6 Розділу 1 - «У своїй діяльності Товариство керується чинним законодавством України, цим Статутом, а також внутрішніми правилами, регламентами та іншими внутрішніми актами Товариства»;

- п. 1.7 Розділу 1 - «Учасником Товариства є: громадянин України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , паспорт НОМЕР_1 , виданий Ірпінським МВ ГУ МВС України в Київській області 22 листопада 1996 року, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ;

- п. 2.3 Розділу 2 - «Місцезнаходження Товариства: 03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, б. 67/7, офіс 65»;

- п.5.1.1 Розділу 5 - «Статутний капітал Товариства становить 2 680 000 (два мільйони шістсот вісімдесят тисяч) грн. Він формується за рахунок внеску Учасника у такому розмірі та частині: ОСОБА_5 володіє часткою в розмірі 2 680 000 грн., що становить 100% статутного капіталу Товариства».

- п. 8.13 Розділу 8 - «Виконавчий орган Товариства (Директор)»;

- п. 8.13.1 Розділу 8 - «Виконавчий орган Товариства здійснює управління поточною діяльністю Товариства»;

- п. 8.13.4 Розділу 8 - «Виконавчий орган Товариства є одноосібним. Назвою одноосібного виконавчого органу є «директор»;

- п. 8.14 Розділу 8 - «Директор Товариства»: «діє без довіреності від імені Товариства, вирішує всі питання оперативно-господарського управління Товариством, представляє Товариство перед будь-якими фізичними особами, у відповідних органах, установах та підприємствах, незалежно від форм власності, в державних адміністраціях, органах місцевого самоврядування, в органах юстиції, податкових органах, органах пенсійного фонду, банківських установах, судових органах будь якої юрисдикції тощо»;

- п. 11.1 Розділу 11 - «Товариство здійснює оперативний та бухгалтерський облік результатів своєї діяльності, веде статистичну звітність у встановленому порядку, несе відповідальність за їх достовірність, та подає державним органам згідно з установленими формами та строками».

Крім цього, у зв`язку з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, ОСОБА_5 був службовою особою платника податків ТОВ «Нафтолідер», на якого законодавством України було покладено наступні обов`язки:

Згідно зі ст. 67 Конституції України від 28.06.1996: «Кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом».

Відповідно до Податкового кодексу України №2455-VI від 02.12.2010:

- п. 15.1 ст. 15: «Платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом»;

- п. 15.2. ст. 15 «Кожний з платників податків може бути платником податку за одним або кількома податками та зборами»;

- пп. 16.1.2 п. 16.1 ст. 16: «Платник податків зобов`язаний вести в встановленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів»;

- пп. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16: «Подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів»;

- пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16: «Сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи».

Відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» №996-99ВР від 16.07.1999:

- ч. 1 ст. 8: «Бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації»;

- ч. 2 ст. 8: «Питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів»;

- ч. 3 ст. 8: «Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів»;

- ч. 6 ст. 8: «Керівник підприємства зобов`язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів»;

- ч. 8 ст. 9: «Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи».

Таким чином, ОСОБА_5 усвідомлював покладену на нього відповідальність за правильність та своєчасність ведення бухгалтерського та податкового обліку. Користуючись покладеними на нього обов`язками, як на службову особу підприємства, з корисливих мотивів, передбачаючи настання суспільно небезпечних наслідків у вигляді фактичного ненадходження до бюджету держави коштів в особливо великих розмірах, бажаючи їх настання, в період з вересня по грудень 2019 року, перебуваючи на території м. Києва (більш точний час та місце не встановлено), обіймаючи посаду директора ТОВ «Нафтолідер», умисно ухилився від сплати податків за наступних обставин.

ОСОБА_5 обіймав посаду директора ТОВ «Нафтолідер» та 09 вересня 2019 року уклав договір «контракт» № 19/EP-NL-1 від 09.09.2019, з компанією нерезидентом «ESSO PETROKIMYA URUNLERI ELEKTRONIK MAKINA SANAYI TICARET LIMITED SIRKETI» (TURKEY), та згідно з специфікацією № 1 до контракту № 19/EP-NL-1 від 09.09.2019, щодо постачання авіаційного палива JET А-1 2000,00 MT+/- 20% по вакууму. Умовами контракту передбачено поставка DAP Миколаїв, Україна (Інкотермс-2010), термін постачання - вересень 2019 року, оплата - протягом 120 днів з моменту постачання товару.

В цей час у ОСОБА_5 виник злочинний умисел, направлений на ухилення від сплати акцизного податку та податку на додану вартість.

ОСОБА_5 розумів, що оподаткування палива для реактивних двигунів (відповідно до УКТ ЗЕД 2710192100) при їх ввезені на митну територію України здійснюється зі сплатою акцизного податку за ставками визначеними пп. 215.3.4. п. 215.3 ст. 215 ПК України, яка складає 21 євро за 1000 літрів, до ставки податку застосовується підвищувальний коефіцієнт 10 при ввезенні на митну територію України пального, тобто 210 євро за 1000 літрів. При цьому для суб`єктів господарювання які видали податковий вексель відповідно до п. 229.8 ст. 229 ПК України підвищувальний коефіцієнт не застосовується.

Відповідно до п. 229.8 ст. 229 ПК України «Особливості оподаткування бензинів авіаційних та палива для реактивних двигунів», встановлено:

- п.п. 229.8.1 Ввезення на митну територію України палива для реактивних двигунів (код 2710 19 21 00 згідно з УКТ ЗЕД) може здійснюватися із сплатою акцизного податку за ставками, визначеними підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу без застосування підвищувального коефіцієнта 10.

- п.п. 229.8.2 Для ввезення на митну територію України палива для реактивних двигунів імпортер оформлює податковий вексель у трьох примірниках. Перший примірник подається до контролюючого органу (векселедержателя) за місцезнаходженням імпортера, другий примірник залишається імпортеру, а третій примірник подається до контролюючого органу за місцем митного оформлення таких бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів.

- п.п. 229.8.3 Податковий вексель видається на суму акцизного податку, нарахованого на обсяг ввезених на митну територію України або вироблених в Україні бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів, виходячи із ставки, яка визначається як різниця між ставкою, встановленою підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу із застосуванням підвищувального коефіцієнта 10, та ставкою, встановленою підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу без застосування підвищувального коефіцієнта 10. До податкового векселя додається розрахунок суми акцизного податку.

Реалізація обсягів бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів суб`єктами господарювання, які отримали акцизні накладні, зареєстровані в Єдиному реєстрі акцизних накладних, із зазначенням в них реквізитів податкового векселя, виданого на суму акцизного податку, нарахованого на такі обсяги, здійснюється без сплати акцизного податку.

- п.п. 229.8.4 Строк, на який видається податковий вексель, не може перевищувати 90 календарних днів для палива для реактивних двигунів (код 2710 19 21 00 згідно з УКТ ЗЕД).

- п.п. 229.8.5. Податковий вексель може бути виданий лише імпортером або виробником - платником податку.

- п.п. 229.8.6. Виданий виробником податковий вексель є підставою для реалізації бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів із сплатою акцизного податку за ставкою, встановленою підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу без застосування підвищувального коефіцієнта 10.

- п.п. 229.8.7 підставою для митного оформлення бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів, що ввозяться на митну територію України імпортером із сплатою акцизного податку за ставкою, встановленою підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу без застосування підвищувального коефіцієнта 10, є подання таким імпортером до контролюючого органу, який здійснює митне оформлення, в порядку, передбаченому Митним кодексом України, засобами електронного зв`язку копії податкового векселя, взятого на облік контролюючим органом.

- п.п. 229.8.10 Податковий вексель без сплати коштами зазначеної в ньому суми акцизного податку погашається у разі підтвердження факту цільового використання бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів протягом строку, на який виданий такий вексель, шляхом реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних: реалізації бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного матеріального резерву, складених платником податку, який здійснює таку реалізацію. Акцизні накладні на такі операції складаються на підставі первинних документів.

Сума акцизного податку, сплачена імпортером до закінчення строку, на який видано податковий вексель, виходячи з обсягів бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів, цільове використання яких не підтверджено, враховується векселедержателем при погашенні податкового векселя. Така сума податку обчислюється виходячи з обсягу бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів, цільове використання якого не підтверджено, та ставки податку, яка визначається як різниця між ставкою, встановленою підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу із застосуванням підвищувального коефіцієнта 10, та ставкою, встановленою підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу без застосування підвищувального коефіцієнта 10.

- п.п. 229.8.11 У разі відсутності підтвердження у встановлений строк цільового використання імпортером або виробником, які видали податковий вексель, бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів з таких імпортера або виробника справляється штраф у розмірі 50 відсотків суми акцизного податку, яка обчислюється виходячи з обсягів бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів, за якими відсутнє підтвердження цільового використання, та ставки акцизного податку, встановленої підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу із застосуванням підвищувального коефіцієнта 10.

З метою реалізації злочинного умислу, направленого на ухилення від сплати акцизного податку та ПДВ, ОСОБА_5 вирішив використати пільговий механізм сплати акцизного податку після ввезення на митну територію України бензинів авіаційних та палива для реактивних двигунів, відповідно до пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 ПКУ без застосування підвищувального коефіцієнту 10 за умови оформлення податкового векселя.

ОСОБА_5 розумів, що відповідно до договору «контракту» № 19/EP-NL-1 від 09 вересня 2019 року, укладеного з нерезидентом «ESSO PETROKIMYA URUNLERI ELEKTRONIK MAKINA SANAYI TICARET LIMITED SIRKETI» (TURKEY), авіаційне паливо JET А-1 буде переміщено судном закордонного плавання «Marvea» на підставі коносаменту від 04.05.2019, з порту Eleusis (Грецька Республіка) до Миколаївського морського торгівельного порту, Україна. Для необхідного митного оформлення вантажу вжив наступні заходи з метою реалізації злочинного умислу, направленого на ухилення від сплати акцизного податку та ПДВ.

ОСОБА_5 за невстановлених в ході розслідування обставин набув у власність завідомо підроблений офіційний документ: вексель серія АА 1562279 від 09.09.2019, на суму 6 658 277,98 грн., нібито авальований АТ КБ «Приватбанк», при цьому ОСОБА_5 достовірно розумів, що у керованого ним підприємства ТОВ «Нафтолідер» відсутні відкриті банківські розрахункові рахунки в АТ КБ «Приватбанк», і відсутні будь-які кошти на таких рахунках.

ОСОБА_5 10.09.2019 з супровідним листом №1009/19 особисто подав до ГУ ДПС у м. Києві, за адресою: м. Київ, вул. Шолуденка, б. 33/19 підроблений офіційний документ - «простий вексель АА 1562279», в якому містилась завідомо недостовірна інформація: про відкриті рахунки в АТ КБ «Приватбанк» підприємством ТОВ «Нафтолідер», факт авалювання векселя АТ КБ «Приватбанк» на суму 6 658 277 грн. 98 коп., факт підписання посадовими особами АТ КБ «Приватбанк» цього векселя та Розрахунок суми акцизного податку за простим векселем від 09.09.2019 №0909/19.

У свою чергу ГУ ДПС у м. Києві 12.09.2019 взяло на податковий облік підроблений вексель АА 1562279 за № 2228, службові особи ГУ ДПС у м. Києві поставили відмітку про взяття на податковий облік за № 2228 від 12.09.2019, відбиток печатки ГУ ДПС у м. Києві, з підписами посадових осіб: в.о. начальника ГУ ДПС у м. Києві ОСОБА_7 , начальника управління ОСОБА_8 , начальника відділу ОСОБА_15.

Вказаний вексель 12.09.2019 після постановки на облік отримав особисто ОСОБА_5 у приміщені ГУ ДПС у м. Києві, про що виконав напис «ТОВ «Нафтолідер» ЄДРПОУ 42960977, 03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, б.67/7, офіс 65, директор ОСОБА_9 та свій підпис у векселі АА 1562279, для подальшого його використання у злочинній діяльності.

ОСОБА_5 у період з 12.09.2019 по 07.12.2019 продовжив реалізацію свого злочинного умислу, направленого на ухилення від сплати акцизного податку та ПДВ, із використанням підробленого векселя АА 1562279 з обліковим номером ГУ ДФС у м. Києві 2228 від 12.09.2019.

Директор ТОВ «Нафтолідер» ОСОБА_5 16.09.2019 сплатив без урахування підвищувального коефіцієнта 10 за митне оформлення вантажно - митних декларацій на рахунок ДФС України відповідно до платіжного доручення банку АТ «КБ «Земельний капітал» (МФО 305880) №27 від 16.09.2019 4 690 000 грн. (призначення платежу: попередня оплата за митне оформлення ВМД м/п), чим виконав всі необхідні дії щодо оформлення вказаного товару на випуск у вільний обіг на митну територію України.

До відділу митного оформлення «Миколаїв» митного поста «Південний» Енергетичної митниці ДФС 17.09.2019 директор ТОВ «Нафтолідер» ОСОБА_5 особисто подав електронні митні декларації (далі - ЕМД), в митному режимі імпорт типу «ІМ40АА», яким присвоєно номери UA903110/2019/001320 та UA903110/2019/001322, згідно з поданими до митного оформлення документами, товар «паливо для реактивних двигунів JET A-1» з призначенням виключно для цивільного використання, переміщувався за договором купівлі-продажу (контрактом) № 19/EP-NL-1 від 09 вересня 2019 року, укладеного з нерезидентом «ESSO PETROKIMYA URUNLERI ELEKTRONIK MAKINA SANAYI TICARET LIMITED SIRKETI» (TURKEY).

При митному оформлені ЕМД від 17.09.2019 UA903110/2019/001320 та UA903110/2019/001322, директором підприємства ТОВ «Нафтолідер» ОСОБА_5 відповідно до ст. 229 Податкового кодексу України, як підставу для сплати акцизного податку без застосування підвищувального коефіцієнту 10 було подано простий вексель від 09.09.20219 року №АА1562279 на суму 6 и658 277,98 грн., що був начебто авальований АТ КБ «Приватбанк».

За результатами вищевказаних дій ТОВ «Нафтолідер» ввезено на територію України паливо для реактивних двигунів JET A-1, (код УКТ ЗЕД 2710192100) у кількості 1252 тон відповідно до наступних митних декларацій:

- UA903110/2019/001320 від 17.09.2023 щодо розмитнення нафтопродукту, одержаного з бітумінозних порід (мінералів), середні дистиляти, паливо для реактивних двигунів, авіаційне для газотурбінних двигунів JET А-1 (код УКТ ЗЕД 2710192100) в обсязі 1002.255 тис. літрів на суму 13 475 664,99 грн.

- UA903110/2019/001322 від 17.09.2023 щодо розмитнення нафтопродукту, одержаного з бітумінозних порід (мінералів), середні дистиляти, паливо для реактивних двигунів, авіаційне для газотурбінних двигунів JET А-1 (код УКТ ЗЕД 2710192100) в обсязі 250,564 тис. літрів на суму 3 368 916,25 грн

Після цього ОСОБА_5 організував вивезення палива для реактивних двигунів, авіаційного для газотурбінних двигунів JET А-1, з митного посту «Південний» Енергетичної митниці ДФС за адресою: Миколаївська область, м. Миколаїв, вул. Космонавтів, 1-Н, у невстановлене в ході досудового розслідування місце зберігання для подальшої реалізації. Не реалізував його на підприємство ДП «Хлібна база №77» Державного агентства резерву України (код 20947701).

ОСОБА_5 продовжив реалізацію свого злочинного умислу на ухилення від сплати акцизного податку та ПДВ, 06.12.2019 на підтвердження реалізації палива в адресу ДП «Хлібна база №77» Державного агентства резерву України (код 20947701) та для погашення «простого векселя АА 1562279 на суму 6 658 277,98 грн., який був взятий на податковий облік в ГУ ДПС у м. Києва 12.09.2019 за №2228, надав до ГУ ДПС у м. Києві з супровідним листом б/н без дати (вх. ГУ ДПС №49716/10 від 06.12.2019) «щодо погашення податкового векселя», завірені директором ТОВ «Нафтолідер» (код ЄДРПОУ 42960977) ОСОБА_5 копії підроблених за невстановлених слідством обставин офіційних документів по начебто взаємовідносинам між ТОВ «Нафтолідер» (код ЄДРПОУ 42960977) та ДП «Хлібна База №77» Державного агентства резерву України (код ЄДРПОУ 20947701), а саме: договорів поставки нафтопродуктів № 0909-01 від 09.09.2019, № 0909-02 від 09.09.2019, № 0909-03 від 09.09.2019, № 0909-04 від 09.09.2019, № 0909-05 від 09.09.2019, № 0909-06 від 09.09.2019, № 0909-07 від 09.09.2019, № 0909-08 від 09.09.2019, № 0909-09 від 09.09.2019, № 0909-10 від 09.09.2019, № 0909-11 від 09.09.2019, № 0909-12 від 09.09.2019, укладених між ТОВ «Нафтолідер» (Постачальник) та ДП «Хлібна база № 77» (Покупець). Відповідно до предмету Договорів (текст предмету договорів ідентичний):

п. «1.1. Постачальник зобов`язується поставити, а Покупець прийняти та оплатити нафтопродукти (надалі - Товар) у кількості, асортименті і по цінам, у терміни, зазначених у рахунках і накладних, що є невід`ємною частиною цього договору.

п. 1.2. Загальна кількість Товару за даним Договором становить суму кількості поставленого упродовж терміну дії даного Договору.

п. 1.3. Одиниця виміру - тони».

Також до завірених копій договорів ОСОБА_5 надав завірені копії видаткових накладних: № 44 від 03.12.2019, №45 від 03.12.2019, №46 від 03.12.2019, №47 від 03.12.2019, №48 від 03.12.2019, №49 від 03.12.2019, №50 від 03.12.2019, №51 від 03.12.2019, №52 від 03.12.2019, №53 від 03.12.2019, №54 від 03.12.2019, №55 від 03.12.2019, №56 від 03.12.2019, №57 від 03.12.2019, №58 від 03.12.2019, №59 від 03.12.2019, №60 від 03.12.2019, №61 від 03.12.2019, №62 від 04.12.2019, №63 від 04.12.2019, №64 від 04.12.2019, №65 від 04.12.2019, №66 від 04.12.2019, №67 від 04.12.2019, №68 від 04.12.2019, №69 від 04.12.2019, №70 від 04.12.2019, №71 від 04.12.2019, №72 від 04.12.2019, №73 від 04.12.2019, №74 від 04.12.2019, №75 від 04.12.2019, №76 від 04.12.2019, №77 від 04.12.2019, №78 від 04.12.2019, №79 від 04.12.2019, у яких відображено, що ТОВ «Нафтолідер» відвантажила на користь ДП «Хлібна база № 77» Державного агентства резерву України паливо для газотурбінних двигунів JET А-1, та копії рахунків на оплату від 3-4 грудня 2019 року, (зразок заповнення платіжного доручення) у яких відображено, що ДП «Хлібна база №77» Державного агентства резерву України (покупець) а ТОВ «Нафтолідер» (продавець), що є невід`ємними додатками до цих Договорів. При цьому фактична поставка цього палива не відбувалась, грошові кошти не перераховувались.

Таким чином, директор ТОВ «Нафтолідер» ОСОБА_5 не здійснив цільову реалізацію палива для реактивних двигунів JET А-1 протягом строку, на який виданий вексель з 09.09.2019 по 07.12.2019, на підприємство, що реалізує державну політику у сфері державного матеріального резерву, чим порушив п.п. 229.8.10 п. 229.8 ст. 229 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 190.1 ст. 190 ПКУ, базою оподаткування для товарів, що ввозяться на митну територію України, є договірна (контрактна) вартість, але не нижче митної вартості цих товарів, визначеної відповідно до розділу ІІІ Митного кодексу України, з урахуванням мита та акцизного податку, що підлягають сплаті і включаються до ціни товарів.

Таким чином, занижена ТОВ «Нафтолідер» сума належного до сплати в бюджет акцизного податку є об`єктом оподаткування ПДВ, а отже, внаслідок заниження ОСОБА_5 акцизного податку при ввезенні в Україну пального для реактивних двигунів з оформленням векселя №АА1562279 від 09.09.2019, відбулось і заниження суми податку на додану вартість, що підлягав сплаті в бюджет при ввезенні підприємством пального на митну територію України у розрахунковій сумі: 6 658 277,98 * 20% (базова ставка ПДВ відповідно до ст.193 ПКУ) = 1 331 655,60 грн.

Враховуючи те, що податкові платежі є грошовими коштами (активами) що підлягають сплаті в бюджет та формують доходну частину бюджету, не сплата ТОВ «Нафтолідер» в бюджет акцизного податку у сумі 6 658 277,98 грн. та податку на додану вартість у сумі 1 331 655,60 грн. є втратою активів (збитками) державного бюджету, що у загальній сумі складає 7 989 933,58 грн.

З урахуванням викладеного, ОСОБА_5 в період з 09 вересня по 07 грудня 2019 року, перебуваючи на території м. Києва, будучи службовою особою ТОВ «Нафтолідер», діючи умисно та з корисливих мотивів, спрямованих на ухилення від сплати податків у особливо великих розмірах, порушив вимоги Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. №2755-VI (із змінами і доповненнями), завдав збитків державному бюджету внаслідок не сплати податків у загальній сумі 7 989 933,58 грн., у тому числі акцизного податку у сумі 6 658 277,98 грн. та податку на додану вартість у сумі 1 331 655,60 грн., що в 7000 тисяч і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Таким чином, ОСОБА_5 своїми умисними діями, які виразились в умисному ухиленні від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчиненими службовою особою підприємства приватної форми власності, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у особливо великих розмірах, підозрюється у вчинені злочину, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.

Крім того, згідно з договором № 21/06/2019 купівлі-продажу частки в статутному капіталі ТОВ «Нафтолідер» від 21 червня 2019 року, та рішення учасника № 2 ТОВ «Нафтолідер» від 21 червня 2019 року ОСОБА_5 , прийняв частку у статутному капіталі ТОВ «Нафтолідер» у розмірі 100 (сто) % статутного капіталу підприємства, яка в грошовому еквіваленті становить 2680000 грн, а відповідно до рішення учасника ТОВ «Нафтолідер» № 3 від 21 червня 2019 року, директором даного підприємства призначено ОСОБА_5 , який відповідно до статуту є керівником підприємства до моменту його звільнення.

Таким чином, ОСОБА_5 в період з 21 червня 2019 року по 13 серпня 2021 року обіймав посаду директора ТОВ «Нафтолідер», тобто був службовою особою, наділеною організаційно - розпорядчими та адміністративно - господарськими функціями.

ОСОБА_5 відповідно до рішення учасника ТОВ «Нафтолідер» № 3 від 21 червня 2019 року затвердив статут (Нова редакція) даного підприємства, який діяв до 30 серпня 2021 року та в якому передбачено наступне:

- п. 1.6 Розділу 1 - «У своїй діяльності Товариство керується чинним законодавством України, цим Статутом, а також внутрішніми правилами, регламентами та іншими внутрішніми актами Товариства»;

- п. 1.7 Розділу 1 - «Учасником Товариства є: громадянин України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , паспорт НОМЕР_1 , виданий Ірпінським МВ ГУ МВС України в Київській області 22 листопада 1996 року, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 »;

- п. 2.3 Розділу 2 - «Місцезнаходження Товариства: 03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, б. 67/7, офіс 65»;

- п.5.1.1 Розділу 5 - «Статутний капітал Товариства становить 2 680 000 (два мільйони шістсот вісімдесят тисяч) грн. Він формується за рахунок внеску Учасника у такому розмірі та частині: ОСОБА_5 володіє часткою в розмірі 2 680 000 грн., що становить 100% статутного капіталу Товариства».

- п. 8.13 Розділу 8 - «Виконавчий орган Товариства (Директор)»;

- п. 8.13.1 Розділу 8 - «Виконавчий орган Товариства здійснює управління поточною діяльністю Товариства»;

- п. 8.13.4 Розділу 8 - «Виконавчий орган Товариства є одноосібним. Назвою одноосібного виконавчого органу є «директор»;

- п. 8.14 Розділу 8 - «Директор Товариства»: «діє без довіреності від імені Товариства, вирішує всі питання оперативно-господарського управління Товариством, представляє Товариство перед будь-якими фізичними особами, у відповідних органах, установах та підприємствах, незалежно від форм власності, в державних адміністраціях, органах місцевого самоврядування, в органах юстиції, податкових органах, органах пенсійного фонду, банківських установах, судових органах будь якої юрисдикції тощо»;

- п. 11.1 Розділу 11 - «Товариство здійснює оперативний та бухгалтерський облік результатів своєї діяльності, веде статистичну звітність у встановленому порядку, несе відповідальність за їх достовірність, та подає державним органам згідно з установленими формами та строками».

Таким чином, ОСОБА_5 усвідомлював покладену на нього відповідальність за правильність та своєчасність ведення бухгалтерського та податкового обліку. Користуючись покладеними на нього обов`язками, як на службову особу підприємства, з корисливих мотивів, передбачаючи настання суспільно небезпечних наслідків у вигляді фактичного ненадходження до бюджету держави коштів в особливо великих розмірах, бажаючи їх настання, в період з вересня по грудень 2019 року, перебуваючи на території м. Києва (більш точний час та місце не встановлено), обіймаючи посаду директора ТОВ «Нафтолідер» та діючи з корисливих мотивів, видав завідомо неправдиві офіційні документи за наступних обставин.

ОСОБА_5 за невстановлених в ході розслідування обставин набув у власність завідомо підроблений офіційний документ: вексель серія АА 1562279 від 09.09.2019, на суму 6 658 277,98 грн., авальований АТ КБ «Приватбанк», при цьому ОСОБА_5 достовірно розумів, що у керованого ним підприємства ТОВ «Нафтолідер» відсутні відкриті банківські розрахункові рахунки в АТ КБ «Приватбанк», і відсутні будь-які кошти на таких рахунках.

ОСОБА_5 10.09.2019 з супровідним листом №1009/19 особисто подав до ГУ ДПС у м. Києві, за адресою: м. Київ, вул. Шолуденка, б. 33/19 підроблений офіційний документ - «простий вексель АА 1562279», в якому містилась завідомо недостовірна інформація: про відкриті рахунки в АТ КБ «Приватбанк» підприємством ТОВ «Нафтолідер», факт авалювання векселя АТ КБ «Приватбанк» на суму 6 658 277 грн. 98 коп., факт підписання посадовими особами АТ КБ «Приватбанк» цього векселя та Розрахунок суми акцизного податку за простим векселем від 09.09.2019 №0909/19.

У свою чергу ГУ ДПС у м. Києві 12.09.2019 взяло на податковий облік підроблений вексель АА 1562279 за № 2228, службові особи ГУ ДПС у м. Києві поставили відмітку про взяття на податковий облік за № 2228 від 12.09.2019, відбиток печатки ГУ ДПС у м. Києві, з підписами посадових осіб: в.о. начальника ГУ ДПС у м. Києві ОСОБА_7 , начальника управління ОСОБА_8 , начальника відділу ОСОБА_15.

Вказаний вексель 12.09.2019 після постановки на облік отримав особисто ОСОБА_5 в приміщені ГУ ДПС у м. Києві, про що виконав напис «ТОВ «Нафтолідер» ЄДРПОУ 42960977, 03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, б.67/7, офіс 65, директор ОСОБА_9 та свій підпис у векселі АА 1562279, для подальшого його використання у злочинній діяльності.

ОСОБА_5 продовжив реалізацію свого злочинного умислу на ухилення від сплати акцизного податку та ПДВ, 06.12.2019 на підтвердження реалізації палива в адресу ДП «Хлібна база №77» Державного агентства резерву України (код 20947701) та для погашення «простого векселя АА 1562279 на суму 6 658 277,98 грн., який був взятий на податковий облік в ГУ ДПС у м. Києва 12.09.2019 за №2228, надав до ГУ ДПС у м. Києві з супровідним листом б/н без дати (вх. ГУ ДПС №49716/10 від 06.12.2019) «щодо погашення податкового векселя», завірені директором ТОВ «Нафтолідер» (код ЄДРПОУ 42960977) ОСОБА_5 копії підроблених за невстановлених слідством обставин офіційних документів по начебто взаємовідносинам між ТОВ «Нафтолідер» (код ЄДРПОУ 42960977) та ДП «Хлібна База №77» Державного агентства резерву України (код ЄДРПОУ 20947701), а саме: договорів поставки нафтопродуктів № 0909-01 від 09.09.2019, № 0909-02 від 09.09.2019, № 0909-03 від 09.09.2019, № 0909-04 від 09.09.2019, № 0909-05 від 09.09.2019, № 0909-06 від 09.09.2019, № 0909-07 від 09.09.2019, № 0909-08 від 09.09.2019, № 0909-09 від 09.09.2019, № 0909-10 від 09.09.2019, № 0909-11 від 09.09.2019, № 0909-12 від 09.09.2019, укладених між ТОВ «Нафтолідер» (Постачальник) та ДП «Хлібна база № 77» (Покупець). Відповідно до предмету Договорів (текст предмету договорів ідентичний):

п. «1.1. Постачальник зобов`язується поставити, а Покупець прийняти та оплатити нафтопродукти (надалі - Товар) у кількості, асортименті і по цінам, у терміни, зазначених у рахунках і накладних, що є невід`ємною частиною цього договору.

п. 1.2. Загальна кількість Товару за даним Договором становить суму кількості поставленого упродовж терміну дії даного Договору.

п. 1.3. Одиниця виміру - тони».

Також до завірених копій договорів ОСОБА_5 надав завірені копії видаткових накладних: № 44 від 03.12.2019, №45 від 03.12.2019, №46 від 03.12.2019, №47 від 03.12.2019, №48 від 03.12.2019, №49 від 03.12.2019, №50 від 03.12.2019, №51 від 03.12.2019, №52 від 03.12.2019, №53 від 03.12.2019, №54 від 03.12.2019, №55 від 03.12.2019, №56 від 03.12.2019, №57 від 03.12.2019, №58 від 03.12.2019, №59 від 03.12.2019, №60 від 03.12.2019, №61 від 03.12.2019, №62 від 04.12.2019, №63 від 04.12.2019, №64 від 04.12.2019, №65 від 04.12.2019, №66 від 04.12.2019, №67 від 04.12.2019, №68 від 04.12.2019, №69 від 04.12.2019, №70 від 04.12.2019, №71 від 04.12.2019, №72 від 04.12.2019, №73 від 04.12.2019, №74 від 04.12.2019, №75 від 04.12.2019, №76 від 04.12.2019, №77 від 04.12.2019, №78 від 04.12.2019, №79 від 04.12.2019, у яких відображено, що ТОВ «Нафтолідер» відвантажила на користь ДП «Хлібна база № 77» Державного агентства резерву України паливо для газотурбінних двигунів JET А-1, та копії рахунків на оплату від 3-4 грудня 2019 року, (зразок заповнення платіжного доручення) у яких відображено, що ДП «Хлібна база №77» Державного агентства резерву України (покупець) а ТОВ «Нафтолідер» (продавець), що є невід`ємними додатками до цих Договорів. При цьому фактична поставка цього палива не відбувалась, грошові кошти не перераховувались.

Таким чином, ОСОБА_5 своїми умисними діями, які виразились у видачі службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, підозрюється у вчинені злочину, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України.

Прокурор вважає наявними ризики, передбачені ст.177 КПК України, зокрема, що підозрюваний ОСОБА_5 може переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду, що є підставою до застосування відносно останнього запобіжного заходу у вигляді застави.

Ризик знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення:

На цей час у кримінальному провадженні проведений не увесь комплекс необхідних слідчих (розшукових) дій, не встановлено усі обставини, що мають значення для досудового розслідування, місця зберігання документів і речових доказів, отримано не всі дані щодо місць проживання та перебування інших осіб, можливо причетних до вчинення вказаного тяжкого злочину.

ОСОБА_5 може знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення з метою не викриття органом досудового розслідування інших учасників кримінального провадження. Зокрема, простий вексель серія АА 1562279 від 09.09.2019 з обліковим номером ГУ ДФС у м. Києві №2228 від 12.09.2019 року, договір купівлі продажу (контракт) №19/EP-NL-1 від 09.09.2019 року, документи, які підтверджують реалізацію палива (видаткові накладні та платіжні доручення) на ДП «Хлібна База №77» Державного агентства резерву України (код ЄДРПОУ 20947701), які перебувають у його володінні.

За таких обставин, орган досудового розслідування вважає, що ОСОБА_5 під загрозою тяжкості покарання, з метою уникнення кримінальної відповідальності, зможе приховувати сліди вчинення кримінального правопорушення, а також знищити, сховати або спотворити речі та документи, які мають істотне значення для даного кримінального провадження.

Таким чином, є підстави вважати про обґрунтовану наявність ризику, передбаченого п. 2 ч. 1 ст. 177 КПК України, тобто можливості знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення.

Ризик незаконно впливати на свідків, інших підозрюваних, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні:

Підозрюваний особисто та через інших співучасників злочину має можливість впливати шляхом погроз, тиску або іншого впливу на учасників кримінального провадження, у тому числі, на співучасників, які можуть володіти відомостями, про обставини скоєння інкримінованого підозрюваному кримінального правопорушення. Зокрема ОСОБА_5 може вплинути на службових осіб ДП «Хлібна База №77» Державного агентства резерву України (код ЄДРПОУ 20947701) та КБ Приват Банк, які можуть змінити свої свідчення щодо протиправної діяльності ОСОБА_5 .

Поряд з цим, ОСОБА_5 , під загрозою тяжкості покарання, з метою уникнення кримінальної відповідальності, може впливати на інших осіб, які можуть мати відношення до вчинення кримінального правопорушення.

Наведені обставини дають обґрунтовані підстави вважати, що підозрюваний з метою уникнення кримінальної відповідальності сам або за допомогою третіх осіб матиме змогу впливати, як на свідків, співучасників злочину, спеціалістів, експертів та інших учасників кримінального провадження.

Таким чином, є підстави вважати про обґрунтовану наявність ризику, передбаченого п. 3 ч. 1 ст. 177 КПК України, тобто можливості підозрюваного незаконно впливати на свідків, експерта чи спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні.

Ризик вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується:

Враховуючи шкоду, спричинену державі та дохід отриманий ОСОБА_5 від незаконної діяльності, а саме шляхом ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах, характер та значну суспільну небезпеку злочинів, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 1 ст. 366 КК України, у вчиненні яких обґрунтовано підозрюється ОСОБА_5 , свідчить про те, що останній, під загрозою тяжкості покарання, з метою уникнення кримінальної відповідальності, може вчинити інше кримінальне правопорушення, зокрема пов`язане із підкупом свідків, може продовжувати створювати підробні докази своєї невинуватості, незаконно набути у власність та використати підроблені документи для виїзду за кордон.

Прокурор в судовому засіданні доводи клопотання підтримав, та просив його задовольнити.

В судовому засіданні підозрюваний та його захисник доводи клопотання не визнали, зазначили про необґрунтованість підозри, оскільки до матеріалів клопотання будь-яких матеріалів на підтвердження її обґрунтованості не долучено та в клопотанні не наведено фактів, які б свідчили про наявність передбачених законом ризиків, з яким б закон пов`язував застосування до підозрюваного запобіжного заходу, просили в задоволенні клопотання відмовити.

Вивчивши клопотання, заслухавши пояснення учасників провадження, слідчий суддя за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінивши кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, дійшов наступного висновку.

Завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Судовим розглядом встановлено, що 18.11.2023 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Решетки, Стародувського району, Брянської області, громадянина України, який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , в рамках кримінального провадження було повідомлено про підозру, у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 212, ч. 1 ст. 366 КК України, тобто в умисному ухиленні від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства приватної форми власності, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів в особливо великих розмірах, а також у видачі завідомо неправдивих офіційних документів.

Відповідно до ч.1 ст.194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Частиною 1 статті 182 КПК України передбачено, що застава полягає у внесенні коштів у грошовій одиниці України на спеціальний рахунок, визначений в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з метою забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків, під умовою звернення внесених коштів у доход держави в разі невиконання цих обов`язків.

Слідчий суддя при вирішенні питання про застосування запобіжного заходу, враховує, що запобіжні заходи у кримінальному провадженні обмежують права особи на свободу та особисту недоторканість, гарантовані ст. 5 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, а тому можуть бути застосовані тільки за наявності законної мети та підстав визначених КПК України, з урахуванням відповідної практики Європейського суду з прав людини.

Така позиція також узгоджується із частиною 5 статті 9 КПК України, відповідно до якої кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ).

Так, Європейський Суд з прав людини у справі «Фокс, Кемпбел і Гартлі проти Сполученого Королівства» зазначив, що «обґрунтована підозра» передбачає наявність фактів або інформації, які б могли переконати об`єктивного спостерігача у тому, що відповідна особа могла вчинити злочин.

Причетність підозрюваного ОСОБА_5 до вчинення інкримінованих йому злочинів, підтверджується зібраними під час досудового розслідування доказами в їх сукупності, а саме:

1. Висновком Аналітичного дослідження від 06.07.2020 №39/26-15-16-02/42960977 «Про результати фінансово-господарської діяльності ТОВ «Нафтолідер» (код 42960977), щодо наявності ознак правопорушень, пов`язаних з легалізацією (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму або фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення та/або інших правопорушень за період з 01.01.2019 по 31.12.2019 роках», в ході якого дослідженням фінансово-господарської діяльності ТОВ «Нафтолідер» (код 42960977) не підтверджено факту цільового використання бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів протягом строку, на який виданий вексель від 12.09.2019 серія АА № 1562279, чим порушено п.п.229.8.10 п.229.8 ст. 229 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 №2755-VI (зі змінами та доповненнями), за умови не здійснення фінансово-господарських взаємовідносин між ТОВ «Нафтолідер» (код 42960977) з Державним підприємством «Хлібна База №77» Державного агентства резерву України (код ЄДРПОУ 20947701) та за умови, що ТОВ «Нафтолідер» (код 42960977) як гарантію сплати акцизного податку у повному обсязі використало підроблений простий вексель серії АА №1562279 від 12.09.2019 на суму 6 658 277,98 грн..

2. Акт про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пального (реєстраційний № 308/15-32-32-07/20947701 від 07.11.2019 (далі - Акт фактичної перевірки). Згідно зазначеного у Акті фактичної перевірки: «Перевіркою встановлено: Фактичні залишки палива для реактивних двигунів (код УКТ ЗЕД 2710192100) на підприємстві відсутні. Також, відповідно до наданих підприємством документів, вищезазначене паливо за перевіряємий період до ДП «Хлібна база № 77» не надходило.

3. Вексель від 09.09.2019 серія АА №1562279, виданий ТОВ «НАФТОЛІДЕР» та авальований АТ КБ «Приватбанк»;

4. Розрахунок суми акцизного податку за простим векселем серії АА №1562279 від 09.09.2019 ТОВ «НАФТОЛІДЕР» (вих. № 0909/19 від 09.09.2019);

5. Імпортні митні декларації UA903110/2019/001322 від 17.09.2019, UA903110/2019/001320 від 17.09.2019 ТОВ «НАФТОЛІДЕР».

6. Вимога про здійснення платежу за векселем від 06.12.2019 № 60224/10/26-15-32-02-14 Головного управління ДПС у м.Києві, адресована ТОВ «НАФТОЛІДЕР» (ЄДРПОУ 42960977).

7. Протокол обшуку від 12.08.2021 на підприємстві ДП «Хлібна База №77» з матеріалами.

8. Протоколи допитів свідків - бухгалтера Державного підприємства «Хлібна База №77» ОСОБА_10 (від 12.07.2021), директора Державного підприємства «Хлібна База №77» ОСОБА_11 (від 30.08.2021), керівника відділення АТ КБ «Приватбанк» ОСОБА_12 (від 26.06.2020), та ОСОБА_13 - спеціаліста з тестування ПЗ Напрямку розробки інформаційних систем ГО АТ КБ «ПриватБанк» (від 30.03.2021).

9. Повідомлення про протиправне діяння, що містить ознаки злочину Енергетичної митниці Державної митної служби, що стосуються застосування ТОВ «НАФТОЛІДЕР» векселя АА № 1562279 від 09.09.2019 при сплаті акцизного податку при ввезенні на митну територію України пального;

10. Висновки експертів від 02.07.2021 №СЕ-19-21/1147-ПЧ, від 02.08.2021 №СЕ-19-21/24299-ДД, від 30.11.2021 №КСЕ-19-21/29635 Державного науково-дослідного експертно-криміналістичного центру Міністерства внутрішніх справ України;

11. Висновок судово-економічної експертизи №23163/23-72 від 27.09.2023 року, яке було проведено КНДІКЦ підтверджується завдання збитків державному бюджету посадовими особами ТОВ «Нафтолідер» не сплати податків у загальній сумі 7 989 933,58 грн., у тому числі акцизного податку у сумі 6 658 277,98 грн. та податку на додану вартість у сумі 1 331 655,60 грн., що в 7000 тисяч і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Приймаючи таке рішення, слідчий суддя виходить з того, що зазначені у клопотанні обставини підозри мають місце та підтверджуються на цьому етапі розслідування достатньою сукупністю даних, які приведені у клопотанні слідчого та доданих матеріалах та з того, що слідчий суддя на даному етапі провадженні не вправі вирішувати питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи невинною у вчиненні злочину, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих даних визначити, що причетність особи до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та достатньою для застосування щодо неї обмежувального заходу, то з огляду на наведені у клопотанні слідчого дані у слідчого судді є всі підстави для висновку про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_14 кримінального правопорушення, інкримінованих їй стороною обвинувачення.

Відповідно до положень ст. 177 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобіганням спробам: переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, вчинити інше кримінальне правопорушення або продовжити злочинну діяльність.

У відповідності до ст. 178 КПК України, при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених у статті 177 КПК України, слідчий суддя на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний в сукупності оцінити тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі, дані про особу підозрюваного, розмір майнової шкоди, в заподіянні якого підозрюється особа.

Вирішуючи питання про застосування підозрюваному запобіжного заходу суддя враховує не тільки положення, які передбачені КПК, а й вимоги пунктів 3 і 4 статті 5 Конвенції про захист прав людини основоположних свобод та практики Європейського суду з прав людини, згідно з якими обмеження права особи на свободу і особисту недоторканість можливо лише в передбачених законом випадках за встановленою законом процедурою. При цьому ризик переховування обвинуваченого від правосуддя не може оцінюватись виключно на підставі суворості можливого судового рішення.

Відповідно до рішення ЄСПЛ у справі Клоот проти Бельгії (Cloot v. Belgium, § 40) серйозність обвинувачення може служити для суду підставою для постановлення рішення про поміщення та утримання підозрюваного під вартою з метою запобігання спробі вчинення подальших порушень. Однак необхідно, щоб небезпека була явною, а запобіжний захід необхідний в світлі обставин справи і, зокрема, біографії та характеристики особи, про яку йдеться.

Разом з тим, клопотання не містить переконливого обґрунтування припущень слідчого про наявність у підозрюваного наміру перешкоджати ходу досудового розслідування у такий спосіб, що застосування більш м`якого запобіжного заходу буде недостатнім для запобігання ризикам, передбаченими ст. 177 КПК України. Разом з цим, доводи, які зазначені в клопотанні слідчого про застосування запобіжного заходу щодо можливості переховування підозрюваного від органів досудового слідства та суду, не знайшли свого підтвердження, а відтак є непропорційними легітимній меті, яка ставиться до застосування запобіжних заходів.

Долучені до клопотання докази, містять дані виключно щодо обґрунтованості підозри у вчиненні ОСОБА_5 інкримінованого діяння, однак не містять обґрунтованих доказів стосовно наявності ризиків вказаних у клопотанні, передбачених ст. 177 КПК України, які б передбачали застосування до підозрюваного виняткового запобіжного заходу.

Згідно рішення Європейського суду з прав людини, яке згідно ч. 5 сг. 9 КПК України, які є джерелом законодавства, у справі «Бойченко проти Молдови» № 41088/05, рішення від 11 липня 2006 року - «одне тільки посилання судів на відповідну норму закону без вказівки підстав з яких вони вважають обґрунтованими твердження про те, що ніби заявник може перешкоджати провадженню в справі, переховуватися від правосуддя або скоювати нові злочини, не є достатнім для ухвалення рішення про обрання запобіжного заходу». А у справі «Мамедова проти Росії» № 7064/05, рішення від 01 червня 2006 року Європейський суд дійшов такого висновку: «посилання на тяжкість обвинувачення, як на головний чинник при оцінці ймовірності того, що заявниця переховуватиметься від правосуддя, перешкоджатиме ходові розслідування або вчинятиме нові злочини є недостатнім, хоча суворість покарання і є визначальний елементом при оцінці ризику переховування від правосуддя чи вчинення нових злочинів, і що потребує позбавлення волі не можна оцінювати з винятково абстрактного погляду, беручи до уваги тільки тяжкість злочину».

За вказаних обставин, проаналізувавши всі надані сторонами докази та дані про особу підозрюваного, слідчий суддя не знаходить підстав для задоволення клопотання детектива про застосування запобіжного заходу у вигляді застави.

Разом з цим, зважаючи на необхідність дотримання цілей кримінального провадження, принципів публічності, змагальності сторін та свободи в поданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, слідчий суддя, з метою забезпечення виконання підозрюваним, покладених на нього процесуальних обов`язків, у зв`язку з тим, що в ході розгляду клопотання доведено обґрунтованість підозри та наявність існування ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, приходить до висновку про наявність підстав для застосування до підозрюваного запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання, в межах строку досудового розслідування до 18.01.2024.

Керуючись ст. 29 Конституції України, ст.ст. 176, 177, 178, 181, 183, 184, 193, 194, 196, 202, 205, 309, 532, 534 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

У задоволенні клопотання детектива Підрозділу детективів Територіального управління БЕБ у м. Києві ОСОБА_6 про застосування запобіжного заходу у вигляді застави підозрюваному ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - відмовити.

Застосувати щодо підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Решетки, Стародувського р-ну., Брянської обл., громадянина України, який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання, строком на два місяці до 18 січня 2024 року включно.

Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обов`язки, зокрема:

- прибувати за кожною вимогою до органу досудового розслідування, прокурора, слідчого судді, суду;

- не відлучатись з Київської області та м. Києва без дозволу слідчого або прокурора;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи.

- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.

Роз`яснити підозрюваному ОСОБА_5 , що в разі невиконання покладених на нього обов`язків, до нього може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід, а також накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 до 2 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення01.12.2023
Оприлюднено07.12.2023
Номер документу115431269
СудочинствоКримінальне
Сутьзастосування запобіжного заходу у вигляді застави підозрюваному ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1

Судовий реєстр по справі —757/54324/23-к

Ухвала від 01.12.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Бусик О. Л.

Ухвала від 01.12.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Бусик О. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні