Ухвала
від 27.11.2023 по справі 759/18875/23
СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

СВЯТОШИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА

пр. № 1-кп/759/1683/23

ун. № 759/18875/23

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 листопада 2023 року м. Київ

Святошинський районний суд міста Києва в складі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

за участю секретаря ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання прокурора Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 03.08.2022 за № 42022000000001038, про звільнення:

- ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Києва, українця, громадянина України, РНОКПП НОМЕР_1 , який здобув вищу освіту, одружений, має на утриманні двох малолітніх дітей - ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , не працює, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_2 , раніше не судимий, який підозрюються у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212; ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України,

- ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , уродженця м. Києва, українця, громадянина України, РНОКПП НОМЕР_2 , який здобув вищу освіту, одружений, не працює, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_3 , проживає за адресою: АДРЕСА_4 , який підозрюються у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212; ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України,

- ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , уродженки м. олександрів володимирської обл. рф, громадянки України, яка здобула вищу освіту, розлучена, працює на посаді головного бухгалтера у Клініці «Оксфорд Медікал», зареєстрована за адресою: АДРЕСА_5 , проживає за адресою: АДРЕСА_6 , яка підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України,

- ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , уродженки м. Херсон, українки, громадянки України, яка здобула вищу освіту, розлучена, має на утриманні малолітню дитину - ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , працює на посаді бухгалтера у ТОВ «Атомсервіс», зареєстрована за адресою: АДРЕСА_7 , проживає за адресою: АДРЕСА_8 , яка підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України,

у зв`язку зі сплатою податків та відшкодуванням шкоди, завданої державі несвоєчасною сплатою податків та закриття кримінального провадження,

сторони кримінального провадження:

прокурор - ОСОБА_3 ,

підозрювані - ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 ,

захисник - ОСОБА_11 ,

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Святошинського районного суду міста Києва перебуває клопотання прокурора Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 , подане у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 03.08.2022 за № 42022000000001038, про звільнення ОСОБА_4 , який підозрюються у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212; ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України, ОСОБА_7 , який підозрюються у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212; ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України, ОСОБА_8 , яка підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України, ОСОБА_9 , яка підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212 КК України, від кримінальної відповідальності на підставі ч. 4 ст. 212 КК України, а саме у зв`язку зі сплатою податків та відшкодуванням шкоди, завданої державі несвоєчасною сплатою податків та закриття кримінального провадження.

Під час підготовчого судового засідання прокурор підтримав клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та просив його задовольнити з підстав зазначених у клопотанні.

Захисник та підозрювані не заперечували щодо задоволення клопотання прокурора. Також підозрювані, кожен окремо, показали, що суть повідомленої підозри їм зрозуміла, фактичні обставини, викладені у підозрі вони не оспорюють, повністю визнають свою винуватість у вчиненні інкримінованих їм кримінальних правопорушень. Крім того, підозрювані, кожен окремо, повідомили, що вони розуміють підстави та наслідки звільнення їх від кримінальної відповідальності, а також те, що підстава звільнення від кримінальної відповідальності є нереабілітуючою.

Вислухавши думку учасників судового провадження, вивчивши клопотання та долучені до нього додатки, суд дійшов такого висновку.

Клопотання прокурора про звільнення ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 від кримінальної відповідальності та додатки до нього складені у відповідності до вимог ст. 287 КПК України.

Під час підготовчого судового засідання встановлено, що ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212; ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України, ОСОБА_7 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212; ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України, ОСОБА_8 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України, ОСОБА_9 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212 КК України, за таких підстав.

Досудовим розслідуванням установлено, що ОСОБА_4 , будучи директором товариства з обмеженою відповідальністю «APMICET» (код ЄДРПОУ 43727442) (далі - ТОВ «АРМIСЕТ»), діючи у складі організованої групи з директором товариства з обмеженою відповідальністю «ВIЙСЬКСЕРВІС-ВОЛОНТЕР» (код ЄДРПОУ 40887542) (далі ТОВ «ВСВ») ОСОБА_7 , Бухгалтером ТОВ «APMICET» ОСОБА_8 , у період з 01.02.2022 по 08.07.2022, перебуваючи в межах адміністративно-територіальної одиниці м. Києва, умисно ухилився від сплати податків, що входять у систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, шляхом подання до податкового органу недостовірних відомостей щодо проведених у період з 01.02.2022 по 28.04.2022 фінансово-господарських операцій із товариством з обмеженою відповідальністю «А-ТОПАЗ» (код ЄДРПОУ 43744431) (далі - ТОВ «А-ТОПАЗ») на загальну суму 91 914 074,56 грн, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у сумі 15 319 012, 43 грн, що в сім більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян, тобто призвело до фактичного ненадходження до державного бюджету коштів у особливо великих розмірах, за наступних обставин.

24.07.2020 на підставі рішення загальних зборів учасників створено ТОВ «APMICЕТ», основним видом економічної діяльності якого є оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками.

Так, у період часу з 19.01.2022 по 21.12.2022 TOB «APМIСЕТ» було зареєстроване за адресою: м. Київ, вул. Якутська, 10, та перебувало на податковому обліку як платник податків у Державній податковій інспекції у Святошинському районі Головного управління Державної податкової служби у м. Києві. Так, згадане товариство є платником податку на додану вартість (далі - ПДВ) відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ від 30.09.2021 за № 36004336, індивідуальний податковий номер - 37274426579.

Відповідно до наказу № 1-к від 24.07.2020 ОСОБА_4 призначений на посаду директора ТОВ «APMICET».

Згідно зі статутом ТОВ «APMICET», затвердженого рішенням засновника № 1 від 24.07.2020 (далі - Статут), одноособовим учасником юридичної особи є ОСОБА_4 .

Відповідно до ст. 6 Статуту, органами управління товариством є: загальні збори учасників товариства - вищий керівний орган; директор товариства - виконавчий орган.

У вказаному документі також зазначається, що виконавчим органом товариства є директор, який призначається (обирається) і звільняється (відкликається) з посади зборами та є підзвітний зборам. Директор товариства діє від імені товариства в межах, установлених законодавством з урахуванням повноважень та обмежень, встановлених Статутом. Директор здійснює поточне керівництво діяльністю товариства, є підзвітним зборам та організовує виконання їх рішень. Директор несе персональну відповідальність за виконання покладених на нього зборами завдань та управління товариством. Директор вирішує усі питання діяльності товариства, за винятком тих, що належить до компетенції зборів. У межах своїх повноважень директор без довіреності

(доручення): представляє товариство в усіх підприємствах, організаціях, установах, незалежно від форми власності в Україні та за її межами, в тому числі, в стосунках з державними, судовими органами, перед юридичними та фізичними особами; здійснює від імені товариства всі види цивільно-правових та господарсько-правових правочинів, включаючи підписання правочину; розпоряджається грошовими коштами товариства; відкриває рахунки в банківських установах, користується правом першого підпису на банківських документах; організовує та забезпечує ведення бухгалтерського обліку, статистичної та іншої звітності, передбаченої чинним законодавством України для юридичних осіб, та несе відповідальність за її достовірність.

Таким чином, директор ТОВ «APMICET» ОСОБА_4 наділений організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, тобто, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України був службовою особою.

18.04.2022 між Міністерством оборони України, в особі тимчасово виконуючого обов`язки директора Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів Міністерства оборони України ОСОБА_12 (замовник), та ТОВ «APMICET», в особі директора ОСОБА_4 (виконавець), укладено договір № 286/2/22/41 на забезпечення комплектами продуктів харчування за каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України.

За умовами укладеного договору ціна послуги склала 596 410 320,00 грн, а строк дії становив з моменту його підписання по 31.12.2022, а в частині проведення розрахунків-до повного їх завершення.

Так, у період з 29.04.2022 по 20.06.2022 згідно з договором № 286/2/22/41 від 18.04.2022, укладеного між Міністерством оборони України та ТОВ «APMICЕТ», на розрахунковий рахунок останнього НОМЕР_3 , відкритому в Акціонерний банк «Південний» (МФО 328209), від Міністерства оборони України надійшли грошові кошти в загальній сумі 369 032 776,00 грн у якості оплати за послуги харчування особового складу Збройних Сил України та штатних тварин.

У подальшому, у наразі невстановленому досудовим розслідуванням місці та часі, однак, не пізніше січня 2022 року, ОСОБА_4 та ОСОБА_7 вступили у злочину змову між собою з метою вчинення злочинів, а саме ухилення від сплати податків суб`єктами господарювання, де вони є службовими особами, під час здійснення господарських операцій, пов`язаних з виконанням договорів, укладених із Міністерством оборони України.

Так, останні розробили злочинний план, який полягав у залученні сторонніх

юридичних осіб, які б виписували податкові накладні в адресу ТОВ «ВСB» i TOB «APMICET» щодо господарських операцій, які фактично не здійснювалися. При цьому, ТОВ «ВСВ» i TOB «APMICET» мали відобразити вказані господарські операції у податковій звітності, тим самим завищуючи податковий кредит зазначених юридичних осіб, що, у свою чергу, позбавляло обов`язку сплатити податки у визначеному розмiрi.

3 метою реалізації свого злочинного плану ОСОБА_4 залучив до злочинної діяльності бухгалтера ТОВ «АРМIСЕТ» ОСОБА_8 , а ОСОБА_13 - бухгалтера ТОВ «ВСВ» ОСОБА_9 , довівши до відома останніх злочинний план, а також розподіливши функції усіх учасників злочинної діяльності.

Так, ОСОБА_4 організував вчинення кримінальних правопорушень, розробивши план їх вчинення, підшукавши та залучивши відповідні суб`єкти господарської діяльності та осіб, які мали скласти відповідні податкові накладні по неіснуючим господарським операціям, зокрема, залучив до злочинної діяльності бухгалтера ТОВ «АРМІСЕТ» ОСОБА_8 , надавши останній засіб

для вчинення злочину - свій кваліфікований електронний підпис, за допомогою якого посвідчується податкова звітність ТОВ «APMICET», тобто фактично виступив організатором.

Слід зазначити, що ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , будучи бухгалтерами ТОВ «APMICET» та ТОВ «ВСВ» відповідно, мали скласти та сформувати відповідну податкову звітність вказаних юридичних осіб, якою засвідчили б господарські операції, що фактично не проводилися, з метою ухилення від сплати податків до державного бюджету, тобто, виступити виконавцями злочину.

У свою чергу, ОСОБА_7 своїм кваліфікованим електронним підписом посвідчував недостовірну податкову звітність ТОВ «ВСВ», яка попередньо виготовлялась ОСОБА_9 , тобто виступив виконавцем.

Таким чином, відповідно до розробленого плану незаконної діяльності, функції та завдання кожного учасника організованої злочинної групи були розподілені.

Зокрема, ОСОБА_4 : організував злочинну групу, розробив план її незаконної діяльності щодо вчинення кримінальних правопорушень, пов`язаних із ухиленням підконтрольних йому та ОСОБА_7 юридичних осіб від сплати податків до державного бюджету; керував діями бухгалтера ТОВ «АРМІСЕТ» ОСОБА_8 щодо підготовки відповідних документів бухгалтерського та податкового обліку; розробив завдання кожного учасника організованої групи в ході підготовки та вчинення кримінальних правопорушень; залучав до вчинення окремих кримінальних правопорушень інших осіб, які не входили до складу організованої групи i не були обізнані з характером діяльності її членів; здійснював постійний контроль за роботою осіб, яких залучив до вчинення злочинів; самостійно використовував як знаряддя кримінального правопорушення власний мобільний телефон для спілкування з членами організованої групи та іншими особами; разом із учасниками організованої групи здійснював підрахунки проведених фінансово-господарських операцій; разом з ОСОБА_7 вирішували «проблеми», які виникали в ході здійснення незаконної діяльності, щодо проведення банківських операцій та реєстрації податкових накладних до податкових органів.

Одночасно з цим, ОСОБА_7 прийняв участь у розробці плану незаконної діяльності організованої групи щодо вчинення кримінальних правопорушень, пов`язаних з ухиленням

підконтрольних йому та ОСОБА_4 юридичних осіб від сплати податків до державного бюджету; керував діями бухгалтера ТОВ «ВСВ» ОСОБА_9 щодо підготовки відповідних документів бухгалтерського та податкового обліку; здійснював постійний контроль за роботою осіб, яких залучив до вчинення злочинів; самостійно використовував як знаряддя кримінального

правопорушення власний мобільний телефон для спілкування з членами організованої групи та іншими особами; разом із учасниками організованої групи здійснював підрахунки проведених фінансово-господарських операцій; разом з ОСОБА_4 вирішували «проблеми», які виникали в ході здійснення незаконної діяльності, щодо проведення банківських операцій та реєстрації податкових накладних до податкових органів.

При цьому, ОСОБА_8 : здійснювала підготовку, відповідно до доведеного злочинного плану організованої групи та з урахуванням вказівок ОСОБА_4 та ОСОБА_7 , відповідних документів бухгалтерського та податкового обліку ТОВ «ВСВ»; разом з учасниками організованої групи здійснювала підрахунки проведених фінансово-господарських операцій; доводила до відома інших учасників «проблеми», які виникали в ході здійснення незаконної діяльності, щодо

проведення ТОВ «APMICЕТ» банківських операцій та реєстрації податкових накладних до податкових органів, а також приймала участь у їх вирішенні.

Одночасно з цим, ОСОБА_9 : здійснювала підготовку, відповідно до доведеного злочинного плану організованої групи та з урахуванням вказівок ОСОБА_4 та ОСОБА_7 , відповідних документів бухгалтерського та податкового обліку ТОВ «ВСВ»; разом з учасниками організованої групи здійснювала підрахунки проведених фінансово-господарських операцій; доводила до відома інших учасників «проблеми», які виникали в ході здійснення незаконної діяльності, щодо проведення ТОВ «ВСВ» банківських операцій та реєстрації податкових накладних до податкових органів, а також приймала участь у їх вирішенні.

Отже, ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 об`єдналися у стійке злочинне об`єднання, будучи об`єднаними єдиним планом з розподілом функцій учасників групи, спрямованих на досягнення цього плану, відомого всім учасникам групи та вчинили кримінальні правопорушення у складі організованої групи за наступних обставин.

Вказані вище особи, спеціально, добровільно, попередньо організувались у стійке об`єднання для вчинення кримінальних правопорушень у сфері господарської діяльності, об`єднаних єдиним планом з розподілом функцій учасників групи, направлених на досягнення цього плану, відомого всім учасникам групи, здійснювати вказану незаконну діяльність.

Організована група характеризувалась стабільністю та згуртованістю складу, тривалістю незаконної діяльності, наявністю спільних правил поведінки, домовленістю та готовністю до постійного вчинення кримінальних правопорушень у сфері господарської діяльності, та отримання матеріальних благ від незаконної діяльності.

У подальшому, реалізуючи свої злочинні наміри, діючи умисно, з корисливих мотивів, усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх діянь, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, переслідуючи корисливу мету у вигляді несплати до державного бюджету обов`язкових платежів підконтрольними ОСОБА_4 i ОСОБА_16 підприємствами, організована група, до складу якої увійшли ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , приступили до реалізації злочинних намірів, спрямованих на умисне ухилення від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку.

ОСОБА_4 , реалізуючи свій злочинний умисел, діючи на виконання заздалегідь розробленого плану, за співучасті невстановлених наразі досудовим розслідуванням осіб, залучив до вчинення злочину осіб, які фактично контролювали господарську діяльності ТОВ «А-ТОПАЗ» та товариства з обмеженою відповідальністю «MAPTEC» (код ЄДРПОУ 44027482) (далі - ТОВ «MAPTEC»).

Так, у період часу з 01.02.2022 по 28.04.2022 невстановлена досудовим

розслідуванням особа, діючи від імені ТОВ «А-ТОПАЗ», здійснила реєстрацію в

адресу ТОВ «АРMICET» податкових накладних за звітні періоди лютий та квітень 2022 року на загальну суму 91 914 074,56 грн. у тому числі ПДВ 15 319 012,43 грн, без фактичного постачання товарів на адресу останнього.

У цей час, ОСОБА_4 , перебуваючи на посаді директора суб`єкта підприємницької діяльності - юридичної особи ТОВ «APMICET», мав статус службової особи суб`єкта підприємницької діяльності приватної форми власності, яка виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, а тому був зобов`язаний: згідно зі ст. 67 Конституції України - сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законом; згідно з п.п. 16.1.2, п.п. 16.1.3, п.п. 16.1.4, п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (зі змінами та доповненнями) - вести в установленому законом порядку облік доходів i витрат, складати звітність, що стосується обчислення та сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим законодавством декларації, звітність та інша документи; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Слід також зазначити, що згідно з ч. 3 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України» за № 996-XIV від 16.07.1999 (із змінами і доповненнями) (далі - Закон) відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів i звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством або власник відповідно до законодавства та установчих документів, а відповідно до ч. 6 цієї статті - керівник підприємства зобов`язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів.

Крім того, згідно з ч. 8 ст. 9 Закону відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи, а відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 11 цього Закону - відповідальність за своєчасне та у повному обсязі подання та оприлюднення фінансової звітності

несе уповноважений (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів.

При цьому, ОСОБА_8 , діючи на виконання заздалегідь розробленого злочинного плану ОСОБА_4 , виконувала вказівки останнього щодо ведення бухгалтерського обліку ТОВ «АРМICET».

У цей же час, ОСОБА_7 здійснював контроль над правильністю та повнотою, відповідно до раніше розробленого плану організованої групи, складання ОСОБА_8 податкової звітності по проведеним фінансовим операціям із обумовленими раніше юридичними особами.

Слід зазначити, що ОСОБА_8 на підставі наказу № 25/к від 31.05.2022 обіймала посаду бухгалтера ТОВ «APMICЕТ» i відповідно до посадової інструкції, затвердженої 01.06.2022 директором указаної юридичної особи ОСОБА_4 , мала наступні завдання та обов`язки: вести облік розрахунків з покупцями, документальне оформлення та відображення у відомостях, правильно відображати взаєморозрахунки з постачальниками, перевіряти всі операції, пов`язані з рухом товару і розрахунками, забезпечувати достовірність даних по дебіторській та кредиторській заборгованості по покупцях, перевіряти податкові накладні по приходу товару, правильність їх

заповнення.

Так, ОСОБА_8 , усвідомлюючи значення своїх дій, достовірно знаючи, що виписування зазначених податкових накладних від ТОВ «А-ТОПАЗ» на адресу ТОВ «АРМIСЕТ», а також подальше складання та підписання податкових декларацій з податку на додану вартість TOB «APMІСЕТ» за період з 01.02.2022 по 28.04.2022 з відображенням вказаних господарських операцій надасть можливість не сплачувати податки до державного бюджету в загальній сумі 15 319 012 43 грн, в порушення вимог п. 198.1 ст. 198, п.п. 2 п. 10 ст. 193, п. 200.1 ст. 200, п. 200.2 ст. 200, п. 201.7 ст. 201, п. 201.10 ст. 201 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами та доповненнями), а також п. 1, п. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» за № 996-XIV від 16.07.1999 (із змінами і доповненнями), п.п. 2.2, п.п. 2.4 Розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку № 88, керуючись корисливим мотивом, направленим на умисне завищення податку на додану вартість суб`єктом господарської діяльності у період з 01.07.2022 по 08.07.2022, діючи відповідно до раніше розробленого плану ОСОБА_4 , перебуваючи в офісному приміщенні ТОВ «APMICET», розташованому за адресою: м. Київ, вул. Якутська, 10, склала, а ОСОБА_14 , використовуючи свій кваліфікований електронний підпис, засвідчив податкові декларації з податку на додану вартість TOB «APMICEТ» за період з 01.02.2022 по 28.04.2022 та подав їх в установленому порядку до ДПІ у Святошинському районі Головного управління ДПС у м. Києві, розташованої за адресою: м. Київ, вул. Верховинна, 9, до якої внесені завідомо неправдиві відомості щодо результатів фінансово-господарської діяльності юридичної особи - відображення господарських операцій від ТОВ «А- ТОПАЗ» на адресу ТОВ «APMICET», які фактично не проводилися, чим було здійснено завищення податкового кредиту з податку на додану вартість TOB «APMICЕТ», що підлягає декларуванню та сплаті до бюджету в загальній сумі 15 319 012, 43 грн, що в сім більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян, тобто призвело до фактичного ненадходження до державного бюджету коштів у особливо великих розмірах.

Згідно з висновком судово-економічної експертизи Одеського науково- дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України від 28.07.2023 за № 23-2781 підтверджено висновки аналітичного дослідження № 87/99-00-08-01-01-20/43727442 від 02.03.2023 «Про результати дослідження фінансово-господарської діяльності ТОВ «АРМIСЕТ» (код ЄДРПОУ 43727442) щодо наявності ознак правопорушень, пов`язаних з легалізацією (відмиванням)

доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму та/або інших правопорушень за період з 01.01.2022 по 21.07.2022» щодо завищення ТОВ «APMICEТ» (код ЄДРПОУ 43727442) податкового кредиту за період з 01.01.2022 по 21.07.2022 шляхом реєстрації ТОВ «А-ТОПАЗ» (ЄДРПОУ 43744431) податкових накладних з реалізації товарів без фактичного постачання товарів на адресу ТОВ «APMICET» на загальну суму 91 914 075 грн, в тому числі ПДВ 15 319 012 грн.

Таким чином, ОСОБА_4 , будучи директором ТОВ «АРМIСЕТ», діючи у складі організованої групи з директором ТОВ «ВСВ» ОСОБА_7 , бухгалтером ТОВ «APMICEТ» ОСОБА_8 , у період з 01.02.2022 по 08.07.2022, перебуваючи в межах адміністративно- територіальної одиниці м. Києва, умисно ухилився від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, шляхом подання до податкового органу недостовірних відомостей щодо проведених у період з 01.02.2022 по 28.04.2022 фінансово- господарських операцій з ТОВ «А-ТОПАЗ» на загальну суму 91 914 074,56 грн, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у сумі 15 319 012, 43 грн, що в сім тисяч і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян, тобто призвело до фактичного ненадходження до державного бюджету коштів у особливо великих розмірах.

Крім того, досудовим розслідуванням установлено, що ОСОБА_4 , діючи у складі організованої групи із директором TOB «BCB» ОСОБА_7 , бухгалтером ТОВ «ВСВ» ОСОБА_9 , у період з 01.03.2022 по 07.07.2022, перебуваючи в межах адміністративно-територіальної одиниці м. Києва, умисно ухилився від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, шляхом подання до податкового органу недостовірних відомостей щодо проведених у період з 01.03.2022 по 31.03.2022 фінансово-

господарських операцій з ТОВ «А-ТОПАЗ» на загальну суму 51 771 239, 06 грн, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у сумі 8 628 539,85 грн, що в п`ять тисяч і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян, тобто призвело до фактичного ненадходження до державного бюджету коштів у великих розмірах, за наступних обставин.

10.10.2016 на підставі рішення загальних зборів учасників створено ТОВ «ВСВ», основним видом економічної діяльності якого є постачання інших готових страв.

У період часу з 10.10.2016 по 15.12.2022 TOB «BCB» було зареєстроване за адресою:

м. Київ, вул. Маршала Рибалка, 10/8, та перебувало на податковому обліку як платник податків у Державній податковій інспекції у Шевченківському районі Головного управління Державної податкової служби у м. Києві. Так, згадане товариство є платником ПДВ відповідно до свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ від 30.09.2021 за № 35989862, індивідуальний податковий номер - 408875426594.

13.05.2019 відповідно до наказу № 113/1-К ОСОБА_13 призначений на посаду генерального директора TOB «ВСВ».

Згідно зі статутом ТОВ «ВСВ», затвердженого протоколом № 13/5-02 загальних зборів учасників від 13.05.2021 (далі - Статут), учасниками підприємства є ОСОБА_13 (частка у статному капіталі 95,715 %) ОСОБА_17 (частка у статутному капіталі 4,285 %).

Відповідно до ст. 10 Статуту органами управління товариством є: загальні збори учасників товариства - вищий керівний орган; дирекція на чолі з генеральним директором товариства - виконавчий орган.

Згідно зі ст. 11 Статуту виконавчий орган товариства здійснює управління поточною діяльністю товариства. До компетенції виконавчого органу товариства належить вирішення всіх питань, пов`язаних з управлінням поточною діяльністю товариства, крім питань, що належать до виключної компетенції загальних зборів учасників. Генеральний директор товариства: вирішує поточні питання діяльності товариства, окрім віднесених до компетенції зборів учасників; розпоряджається майном та коштами товариства, представляє товариство у відносинах з будь- якими українськими та іноземними юридичними та фізичними особами, укладає в Україні та за її межами договори та інші угоди від імені товариства; визначає розміри платежів за послуги товариства; здійснює облік та внутрішній контроль за господарською діяльністю товариства; несе персональну відповідальність за виконання покладених на товариство завдань; діє від імені товариства у межах, встановлених законодавством України та Статутом товариства. Генеральний

директор діє від імені товариства без доручення.

Таким чином, директор ТОВ «ВСВ» ОСОБА_13 наділений організаційно- розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, тобто відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України був службовою особою.

30.12.2020 між Міністерством оборони України, в особі тимчасово виконуючого обов`язки директора Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів Міністерства

оборони України ОСОБА_18 (замовник), та ТОВ «ВСВ», в особі генерального директора ОСОБА_19 (виконавець), укладено договір № 286/2/20/118 на закупівлю послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах).

За умовами укладеного договору ціна послуг склала 546 763 130,70 грн, а строк дії становив з моменту його підписання по 31.12.2021, а в частині проведення розрахунків - до повного їх завершення, за умови надання платіжних документів в межах дії договору.

Окрім того, 31.12.2020 між Міністерством оборони України, в особі тимчасово виконуючого обов`язки директора Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів Міністерства оборони України ОСОБА_18 (замовник), та ТОВ «ВСВ», в особі генерального директора ОСОБА_7 (виконавець), укладено договір № 286/2/20/119 на закупівлю послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах).

За умовами укладеного договору ціна послуги склала 447 473 250,15 грн, а строк дії становив з моменту його підписання по 31.12.2021, а в частині проведення розрахунків - до повного їх завершення, за умови надання платіжних документів в межах дії договору.

Також 05.01.2021 між Міністерством оборони України, в особі тимчасово виконуючого обов`язки директора Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів Міністерства оборони України ОСОБА_18 (замовник), та ТОВ «ВСВ», в особі генерального директора ОСОБА_13 (виконавець), укладено договір № 286/2/21/2 на закупівлю послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах).

За умовами укладеного договору ціна послуги склала 477 933 898,10 грн, а строк дії становив з моменту його підписання по 31.12.2021, а в частині проведення розрахунків - до повного їх завершення, за умови надання платіжних документів в межах дії договору.

У подальшому, 12.01.2021 між Міністерством оборони України, в особі тимчасово виконуючого обов`язки директора Департаменту державних закупівель та постачання

матеріальних ресурсів Міністерства оборони України ОСОБА_18 (замовник), та ТОВ «ВСВ», в особі генерального директора ОСОБА_13 (виконавець), укладено договір № 286/2/21/3 на закупівлю послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах).

За умовами укладеного договору ціна послуги склала 508 671 205,10 грн, а строк дії становив з моменту його підписання по 31.12.2021, а в частині проведення розрахунків - до повного їх завершення, за умови надання платіжних документів в межах дії договору.

Окрім того, 10.02.2021 між Міністерством оборони України, в особі заступника директора Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів - начальника управління проведення закупівель Міністерства оборони України ОСОБА_20 (замовник), та ТОВ «ВСВ», в особі генерального директора ОСОБА_7 (виконавець), укладено договір № 286/2/21/5 на закупівлю послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах).

За умовами укладеного договору ціна послуги склала 524 808 617,95 грн, а строк дії становив з моменту його підписання по 31.12.2021, а в частині проведення розрахунків - до повного їх завершення, за умови надання платіжних документів в межах дії договору.

Також 30.04.2021 між Міністерством оборони України, в особі заступника директора Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів - начальника управління проведення закупівель Міністерства оборони України ОСОБА_20 (замовник), та ТОВ «ВСВ», в особі генерального директора ОСОБА_7 (виконавець), укладено договір № 286/2/21/9 на закупівлю послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах).

За умовами укладеного договору ціна послуги склала 558 987 068,30 грн, а строк дії становив з моменту його підписання по 31.12.2021, а в частині проведення розрахунків - до повного їх завершення, за умови надання платіжних документів в межах дії договору.

Окрім наведеного, 30.04.2021 між Міністерством оборони України, в особі заступника директора Департаменту державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів - начальника управління проведення закупівель Міністерства оборони України ОСОБА_20 (замовник), та ТОВ «ВСВ», в особі генерального директора ОСОБА_7 (виконавець), укладено договір № 286/2/21/10 на закупівлю послуги з організації харчування (55320000-9) (послуги щодо забезпечення харчуванням, забезпечення комплектами продуктів за каталогом продуктів харчування особового складу та штатних тварин військових частин, установ та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах).

За умовами укладеного договору ціна послуги склала 638 821 686,00 грн, строк дії становив з моменту його підписання по 31.12.2021, а в частині проведення розрахунків - до повного їх завершення, за умови надання платіжних документів в межах дії договору.

Так, у період з 26.01.2022 по 10.02.2022 згідно з вищезазначених договорів за № 286/2/20/118 від 30.12.2020, № 286/2/20/119 від 31.12.2020, № 286/2/21/2 від 05.01.2021, № 286/2/21/3 від 12.01.2021, № 286/2/21/5 від 10.02.2021, № 286/2/21/9 від 30.04.2021, № 286/2/21/10 від 30.04.2021,укладених між Міністерством оборони України та ТОВ «ВСВ», на розрахунковий рахунок ТОВ «BCB» НОМЕР_4 , відкритий у ПАТ «АБ «Південний» (МФО 328209), надійшли грошові кошти від Міністерства оборони України в якості оплати за послуги харчування особового складу Збройних Сил України та штатних тварин у загальній сумі 263 884 585,64 грн.

Так, у період часу з 01.03.2022 по 07.07.2022 невстановлена досудовим розслідуванням особа, діючи від імені ТОВ «А-ТОПАЗ», здійснила реєстрацію в адресу ТОВ «ВСВ» податкові накладні за березень та червень 2022 року на загальну суму 51 771 239, 06 грн, у тому числі ПДВ 8 628 539,85 грн, без фактичного постачання товарів на адресу останнього.

У цей час ОСОБА_13 , перебуваючи на посаді директора суб`єкта

підприємницької діяльності - юридичної особи ТОВ «BCВ», мав статус службової особи суб`єкта підприємницької діяльності приватної форми власності, яка виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, а тому був зобов`язаний: згідно зі ст. 67 Конституції України - сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законом; згідно з п.п. 16.1.2, п.п. 16.1.3, п.п. 16.1.4, п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами та доповненнями) - вести в установленому законом порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення та сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим законодавством декларації, звітність та інші документи; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Слід також зазначити, що згідно з ч. 3 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» за № 996-XIV від 16.07.1999 (із змінами і доповненнями) (далі - Закон) відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів i звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством або власник відповідно до законодавства та установчих документів, а відповідно до ч. 6 цієї статті - керівник підприємства зобов`язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського

обліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів.

Крім того, згідно з ч. 8 ст. 9 Закону відповідальність за несвоєчасне складання

первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи, а відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 11 цього Закону - відповідальність за своєчасне та у повному обсязі подання та оприлюднення фінансової звітності несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів.

При цьому, ОСОБА_7 , діючи на виконання заздалегідь розробленого злочинного плану ОСОБА_4 , надав вказівки ОСОБА_9 здійснювати ведення бухгалтерського обліку ТОВ «ВСВ».

Слід зазначити, що ОСОБА_9 на підставі наказу № 132/к від 05.05.2021 обіймала посаду бухгалтера ТОВ «ВСВ» і відповідно до посадової інструкції, затвердженої 05.05.2022 генеральним директором указаної юридичної особи ОСОБА_7 , мала наступні завдання та обов`язки: самостійно та в повному обсязі вести облік активів, запасів, розрахунків з постачальниками за прийнятою на підприємстві формою бухгалтерського обліку з додержанням єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку та з урахуванням особливостей діяльності підприємства й технології оброблення даних; забезпечувати повне та достовірне відображення інформації, що міститься у прийнятих до обліку первинних документів, на рахунках бухгалтерського обліку.

Так, ОСОБА_9 , усвідомлюючи значення своїх дій, достовірно знаючи, що виписування зазначених податкових накладних від ТОВ «А-ТОПАЗ» на адресу ТОВ «ВСВ», а також подальше складання та підписання податкових декларацій з податку на додану вартість ТОВ «ВСВ» період з 01.03.2022 по 31.03.2022 з відображенням вказаних господарських операцій надасть можливість не сплачувати податки до державного бюджету в загальній сумі 8 628 539, 85 грн, в порушення вимог п. 198.1 ст. 198, п.п. 2 п. 10 ст. 193, п. 200.1 ст. 200, п. 200.2 ст. 200, п. 201.7 ст. 201, п. 201.10 ст. 201 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами та доповненнями), а також п. 1, п. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в

Україні» за № 996-XIV від 16.07.1999 (із змінами і доповненнями), п.п. 2.2, п.п. 2.4 Розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку № 88, керуючись корисливим мотивом, направленим на умисне завищення податку на додану вартість суб`єктом господарської діяльності, 07.07.2022, діючи відповідного до раніше розробленого плану ОСОБА_4 , перебуваючи в офісному приміщенні ТОВ «ВСВ», розташованому за адресою: м. Київ, вул. Оранжерейна, 3, склала, а ОСОБА_13 , використовуючи свій кваліфікований електронний підпис, засвідчив податкові декларації з податку на додану вартість ТОВ «ВСВ» за період з 01.03.2022 по 31.03.2022 та подав їх в установленому порядку до ДПІ у Шевченківському районі Головного управління ДПС у м. Києві, розташованої за адресою: м. Київ, пров. Політехнічний, 5а, до якої внесено завідомо неправдиві відомості щодо результатів фінансово-

господарської діяльності юридичної особи - відображення господарських операцій від ТОВ «А-ТОПАЗ» на адресу ТОВ «ВСВ», які фактично не проводилися, чим було здійснено завищення

податкового кредиту з податку на додану вартість ТОВ «ВСВ», що підлягає декларуванню та сплаті до бюджету в загальній сумі 8 628 539, 85 грн, що в п`ять тисяч i більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян, тобто призвело до фактичного ненадходження до державного бюджету коштів у великих розмірах.

Згідно з висновком судово-економічної експертизи Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України від 28.07.2023 за № 23-2780 підтверджуються дані аналітичного дослідження № 88/99-00-08-01-01-20/43727442 від 02.03.2023 щодо завищення ТОВ «ВІЙСЬКСЕРВІС-ВОЛОНТЕР» (ІКЮО 40887542) податкового кредиту, шляхом реєстрації ТОВ «А-ТОПАЗ» (IКЮО 43744431) податкових накладних з реалізації товарів на загальну суму 51 771 239,06 грн, в тому числі ПДВ 8 628 539,85 грн, без фактичного постачання товарів на адресу

ТОВ «ВIЙСЬКСЕРВІС-ВОЛОНТЕР» (ІКЮО 40887542), без зіставлення з первинними документами та регістрами бухгалтерського обліку ТОВ «ВIЙСЬКСЕРВIС-ВОЛОНТЕР» на загальну суму 8 628 539,85 грн, у т.ч. березень 2022 року на суму 6 344 155,42 грн, червень 2022 року на суму 2 284 384,43 грн.

Таким чином, ОСОБА_4 , діючи у складі організованої групи із директором ТОВ «BCB» ОСОБА_21 та бухгалтером ТОВ «ВСВ» ОСОБА_9 , у період з 01.03.2022 по 07.07.2022, перебуваючи в межах адміністративно-територіальної одиниці м. Києва, умисно ухилився від сплат

податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, шляхом подання до податкового органу недостовірних відомостей щодо проведених у період з 01.03.2022 по 31.03.2022 фінансово-господарських операцій з ТОВ «А-ТОПАЗ» на загальну суму 51 771 239, 06 грн, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у сумі

8 628 539,85 грн, що в п`ять тисяч і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян, тобто призвело до фактичного ненадходження до державного бюджету коштів у великих розмірах.

Також досудовим розслідуванням установлено, що ОСОБА_4 , будучи директором ТОВ «APMICET», діючи у складі організованої групи з директором TOB «BCB» ОСОБА_22 та бухгалтером ТОВ «АРМIСЕТ» ОСОБА_8 , у період з 01.04.2022 по 10.08.2022, перебуваючи в межах адміністративно-територіальної одиниці м. Києва, умисно ухилився від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, шляхом подання до податкового органу недостовірних відомостей щодо проведених у період з 01.04.2022 по 29.04.2022 фінансово-господарських операцій з ТОВ «МАРТЕС» на загальну суму 61 171 293,23 грн, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у сумі 10 195 215, 53 грн, що в сім тисяч і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян, тобто призвело до фактичного ненадходження до державного бюджету коштів у особливо великих розмірах, наступних обставин.

Так, у період часу з 01.04.2022 по 28.04.2022, невстановлена досудовим

розслідуванням особа, діючи від імені ТОВ «МАРТЕС», продовжуючи свою злочинну діяльність у складі організованої групи, здійснила реєстрацію в адресу ТОВ «APMICET» податкових накладних за звітний період квітня 2022 року на загальну суму 100 036 026,40 грн, у тому числі ПДВ 16 672 671,1 грн, без фактичного постачання товарів на адресу останнього на суму 61 171 293,23 грн, у тому числі ПДВ - 10 195 215,53 грн.

У цей час, ОСОБА_4 , перебуваючи на посаді директора суб`єкта підприємницької діяльності - юридичної особи TOB «APMICEТ», мав статус службової особи суб`єкта підприємницької діяльності приватної форми власності, яка виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, а тому був зобов`язаний: згідно зі ст. 67 Конституції України - сплачувати податки і збори в порядку та розмірах, встановлених законом; згідно з п.п. 16.1.2, п.п. 16.1.3, п.п. 16.1.4, п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами та доповненнями) - вести в установленому законом порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення та сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим законодавством декларації, звітність та інші документи; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Слід також зазначити, що згідно з ч. 3 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» за № 996-XIV від 16.07.1999 (із змінами і доповненнями) (далі - Закон) відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів i звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством або власник відповідно до законодавства та установчих документів, а відповідно до ч. 6 цієї статті - керівник підприємства зобов`язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського

обліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів.

Крім того, згідно з ч. 8 ст. 9 Закону відповідальність за несвоєчасне складання

первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи, а відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 11 цього Закону - відповідальність за своєчасне та у повному обсязі подання та оприлюднення фінансової звітності несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів.

При цьому, ОСОБА_8 , діючи на виконання заздалегідь розробленого злочинного плану ОСОБА_4 , виконувала вказівки останнього щодо ведення бухгалтерського обліку TOB «APMIСЕТ».

У цей же час, ОСОБА_7 здійснював контроль над правильністю та повнотою, відповідно до раніше розробленого плану організованої групи, складання ОСОБА_8 податкової звітності по проведеним фінансовим операціям із обумовленими раніше юридичними особами.

Слід зазначити, що ОСОБА_8 на підставі наказу № 25/к від 31.05.2022 обіймала посаду бухгалтера ТОВ «APMICET» і відповідно до посадової інструкції, затвердженої 01.06.2022 директором указаної юридичної особи ОСОБА_4 , мала наступні завдання та обов`язки: вести облік розрахунків з покупцями, документальне оформлення та відображення у відомостях, правильно відображати взаєморозрахунки з постачальниками, перевіряти всі операції, пов`язані з рухом товару і розрахунками, забезпечувати достовірність даних по дебіторській та кредиторській заборгованості по покупцях, перевіряти податкові накладні по приходу товару, правильність їх заповнення.

Так, ОСОБА_8 , усвідомлюючи значення своїх дій, достовірно знаючи, що виписування зазначених податкових накладних від ТОВ «МАРТЕС» на адресу ТОВ «APMICEТ», а також подальше складання та підписання податкових декларацій з податку на додану вартість TOB «APMICET» за період з 01.04.2022 по 29.04.2022 з відображенням вказаних господарських операцій надасть можливість не сплачувати податки до державного бюджету в загальній сумі 10 195 215,53 грн, в порушення вимог п. 198.1 ст. 198, п.п. 2 п. 10 ст. 193, п. 200.1 ст. 200, п. 200.2 ст. 200, п. 201.7 ст. 201, п. 201.10 ст. 201 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами та доповненнями), а також п. 1, п. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» за № 996-XIV від 16.07.1999 (із змінами і доповненнями), п.п. 2.2, п.п. 2.4 Розділу Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку № 88, керуючись корисливим мотивом, направленим на умисне завищення податку на додану вартість суб`єктом господарської діяльності, діючи відповідного до раніше розробленого плану ОСОБА_4 , у період з 08.06.2022 по 10.06.2022, перебуваючи в офісному приміщенні ТОВ «APMICET», розташованому за адресою: м. Київ, вул. Якутська, 10, склала, а ОСОБА_4 , використовуючи свій кваліфікований електронний підпис, засвідчив податкові декларації з податку на додану вартість ТОВ «АРМIСЕТ» за період з 01.04.2022 по 29.04.2022 та подав їх в установленому порядку до ДПІ у Святошинському районі Головного управління ДПС у м. Києві, розташованої за адресою: м. Київ, вул. Верховинна, 9, до якої внесені завідомо неправдиві відомості щодо результатів фінансово-господарської діяльності юридичної особи - відображення господарських операцій від ТОВ «MAPTEC» на адресу ТОВ «APMICEТ», що підлягає декларуванню та сплаті до бюджету в загальній сумі 10 195 215, 53 грн, що в сім тисяч i більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян, тобто призвело до фактичного ненадходження до державного бюджету коштів у особливо великих розмірах.

Згідно з висновком судово-економічної експертизи Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз Міністерства юстиції України від 28.07.2023 за № 23-2781 підтверджено висновки аналітичного дослідження № 87/99-00-08-01-01-20/43727442 від 02.03.2023 «Про результати дослідження фінансово-господарської діяльності ТОВ «APMICET» (код ЄДРПОУ 43727442) щодо наявності ознак правопорушень, пов`язаних з легалізацією (відмиванням) доходів,

одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму та/або інших правопорушень за період з 01.01.2022 по 21.07.2022» щодо завищення ПДВ шляхом реєстрації ТОВ «МАРТЕС» (код ЄДРПОУ 44027482) податкових накладних з реалізації товарів без фактичного постачання товарів на адресу ТОВ «APMICET» на загальну суму 61 171 293,23 грн, в тому числі ПДВ 10 195 215,53 грн.

Таким чином, ОСОБА_4 , будучи директором ТОВ «APMICЕТ», діючи у складі організованої групи із директором ТОВ «ВСВ» ОСОБА_7 та бухгалтером ТОВ «АРМІСЕТ» ОСОБА_8 у період з 01.04.2022 по 10.08.2022, перебуваючи в межах адміністративно- територіальної одиниці м. Києва, умисно ухилився від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, шляхом подання до податкового органу недостовірних відомостей щодо проведених у період з 01.04.2022 по 29.04.2022 фінансово-господарських операцій з ТОВ «МАРТЕС» на загальну суму 61 171 293,23 грн, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у сумі 10 195 215, 53 грн, що в сім тисяч і більше разів перевищують установлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян,

тобто призвело до фактичного ненадходження до державного бюджету коштів у особливо великих розмірах.

Вказані дії ОСОБА_4 органом досудового розслідування кваліфіковано за ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212; ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України, а саме як умисне ухилення від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, у складі організованої групи, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у великих розмірах, та умисне ухилення від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, у складі організованої групи, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у особливо великих розмірах.

Вказані дії ОСОБА_23 органом досудового розслідування кваліфіковано за ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212; ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України, а саме як умисне ухилення від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, у складі організованої групи, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у великих розмірах, та умисне ухилення від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, у складі організованої групи, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у особливо великих розмірах.

Вказані дії ОСОБА_8 органом досудового розслідування кваліфіковано за ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України, а саме як умисне ухилення від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства, у складі організованої групи, що призвело до фактичного ненадходження до

бюджету коштів у особливо великих розмірах.

Вказані дії ОСОБА_9 органом досудового розслідування кваліфіковано за ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212 КК України, а саме як умисне ухилення від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства у складі організованої групи, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у великих розмірах.

Як вбачається з матеріалів зібраних в ході досудового розслідування, кримінальні правопорушення, передбачені ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212; ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України, вчинені ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 в період з 01.02.2022 по 10.08.2022 року.

Про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень ОСОБА_8 , ОСОБА_9 повідомлено 18.09.2023 року.

18.09.2023 ОСОБА_4 , ОСОБА_7 повідомлено про зміну раніше повідомленої підозри.

29.09.2023 ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 повідомлено про зміну раніше повідомленої підозри.

На момент пред`явлення вказаним особам повідомлення про зміну раніше повідомленої підозри, сума завданих державі збитків в розмірі 8 628 539,85 грн, спричинених ТОВ «ВСВ», та в розмірі 25 514 227,53 грн, спричинених ТОВ «АРМІСЕТ», за фактичне ненадходження до бюджету коштів, сплачена у повному обсязі, що підтверджується платіжною інструкцією № 1 від 14.09.2023 та

платіжною інструкцією № 4295927 від 15.09.2023 відповідно, а також інформацією, яка міститься у листі Державної податкової служби України від 21.09.2023 № 11687/5/99-00-08-01-04-05.

Згідно з положеннями ст. 12 КК України кримінальні правопорушення, передбачені ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212; ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України, відносяться до тяжких злочинів.

Положеннями ч. 1 ст. 44 КК України передбачено, що особа, яка вчинила злочин, звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до положень ч. 4 ст. 212 КК України особа, яка вчинила діяння, передбачені частинами першою, другою цієї статті, або діяння, передбачені частиною третьою (якщо вони призвели до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів в особливо великих розмірах) цієї статті, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо до притягнення її до кримінальної відповідальності сплачено податки, збори (обов`язкові платежі), а також відшкодовано шкоду, завдану державі їх несвоєчасною сплатою (фінансові санкції, пеня).

Шляхом опитування учасників судового провадження судом встановлено, що підозрювані ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 правильно розуміють і не оспорюють формулювання повідомлених їм підозр та правову кваліфікацію їх дій, у повному обсязі сформульованих їм підозр беззастережно визнали свою винуватість у інкримінованих їм кримінальних правопорушеннях, а відтак, відсутні будь-які сумніви у добровільності та істинності такої позиції підозрюваних.

Також судом встановлено, що підозрювані ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 в повному обсязі розуміють свої права, передбачені ч. 3 ст. 285 КПК України, та підставу звільнення від кримінальної відповідальності, яка є нереабілітуючою.

Таким чином, діяння, які поставлені підозрюваним ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 в провину, дійсно мали місце і отримали правильну кримінально-правову оцінку.

Оскільки визначені кримінальним законом умови виконано та їх правильність ні в кого з учасників процесу не викликає сумнівів, то суд дійшов до висновку про наявність правових підстав для задоволення клопотання прокурора.

Питання про речові докази слід вирішити у відповідності до ч. 9 ст. 100 КПК України.

Також суд вважає за необхідне стягнути солідарно з ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 судові витрати за проведення експертиз, що підтверджується розрахунками їх вартості.

Враховуючи викладене та керуючись ст. 44, ч. 4 ст. 212 КК України, ч. 9 ст. 100, ч. 2 ст. 124, ст. 284-286, 288, 314, 369-372, 376 КПК України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання прокурора Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 03.08.2022 за № 42022000000001038, про звільнення ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 від кримінальної відповідальності та закриття кримінального провадження № 42022000000001038- задовольнити.

Звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності, передбаченої, передбаченої ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212; ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України, ОСОБА_7 від кримінальної відповідальності, передбаченої, передбаченої ч. 3 ст. 28 ч. 2 ст. 212; ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України, ОСОБА_8 , від кримінальної відповідальності, передбаченої, передбаченої ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України, ОСОБА_9 від кримінальної відповідальності, передбаченої ч. 3 ст. 28 ч. 3 ст. 212 КК України, на підставі ч. 1 ст. 44 та ч. 4 ст. 212 КК України, а саме у зв`язку зі сплатою податків та відшкодуванням шкоди, завданої державі несвоєчасною сплатою податків.

Кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 03.08.2022 за № 42022000000001038, - закрити.

Речові докази:

- затверджений розподіл видатків МО України на 2022 рік на 11 арк.; флеш носій MicroSd, на якому збережені скан копії документів, передбачених ухвалою слідчого судді щодо ТОВ «ВСВ» ЄДРПОУ 40887542, ТОВ «АРМІСЕТ» ЄДРПОУ 43727442, ТОВ «ПРЕМІУМ КОМПАНІ» ЄДРПОУ 42226852, ТОВ «РЕСУРС СЕРВІС КМ» ЄДРПОУ 41955471 s/n НОМЕР_5 , які долучені до матеріалів кримінального провадження, - залишити у матеріалах кримінального провадження протягом усього часу їх зберігання.

На підставі ч. 2 ст. 124 КПК України стягнути солідарно з ОСОБА_4 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 на відшкодування судових витрат за проведення експертиз, залученими стороною обвинувачення експертами спеціалізованої державної установи, 146 255 (сто сорок шість тисяч двісті п`ятдесят п`ять) грн 76 к.

Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Святошинський районний суд міста Києва протягом семи днів з дня її оголошення.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після прийняття рішення судом апеляційної інстанції.

Повний текст ухвали оголосити о 13 год. 45 хв. 01.12.2023 року.

Суддя ОСОБА_1

СудСвятошинський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.11.2023
Оприлюднено07.12.2023
Номер документу115432021
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері господарської діяльності Ухилення від сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів

Судовий реєстр по справі —759/18875/23

Ухвала від 01.12.2023

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Жмудь В. О.

Ухвала від 27.11.2023

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Жмудь В. О.

Ухвала від 27.11.2023

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Жмудь В. О.

Ухвала від 02.10.2023

Кримінальне

Святошинський районний суд міста Києва

Жмудь В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні