ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КРИВОГО РОГУ
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 210/5537/23
Провадження № 1-кс/210/2873/23
У Х В А Л А
іменем України
05 грудня 2023 року
Слідчий суддя Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу Дніпропетровської області ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , слідчого ОСОБА_3 , розглянув в судовому засіданні клопотання слідчого СВ відділенняполіції №2Криворізького районногоуправління поліціїГУНП вДніпропетровській областілейтенанта поліції ОСОБА_3 ,погоджене прокуроромКриворізької південноїокружної прокуратури ОСОБА_4 , про проведення огляду в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023042060000084 від 14.08.2023 року за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшло клопотання слідчого СВ відділенняполіції №2Криворізького районногоуправління поліціїГУНП вДніпропетровській областілейтенанта поліції ОСОБА_3 ,погоджене прокуроромКриворізької південноїокружної прокуратури ОСОБА_4 , про проведення огляду в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023042060000084 від 14.08.2023 року за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.
В обґрунтування клопотання слідчий посилається на те, що слідчим відділенням відділення поліції№2Криворізького районногоуправління поліціїГУНП вДніпропетровській областіздійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023042060000084, зареєстрованого в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 14.08.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.
Проведення досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні доручено слідчому СВ відділенняполіції №2Криворізького районногоуправління поліціїГУНП вДніпропетровській області ОСОБА_3 (старший групи), старшому слідчому СВ відділенняполіції №2Криворізького районногоуправління поліціїГУНП вДніпропетровській області ОСОБА_5 ,слідчому СВ відділення поліції №2 Криворізького районного управління поліції ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_6 .
Нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням у вказаному кримінальному провадженні здійснюється групою прокурорів у складі прокурорів Криворізької південної окружної прокуратури ОСОБА_7 (старший групи), ОСОБА_8 , ОСОБА_4 .
В ході досудового розслідування опрацюванням інформації виконкому Металургійної районної у місті ради встановлено, що на території Металургійного району м. Кривого Рогу перебуває 61 споруда цивільного захисту. Частина з вказаних споруд перебуває в неготовому або обмежено готовому стані, а тому не можуть бути використанні для перебування в них людей, що в свою чергу свідчить про не виконання або неналежне виконання балансоутримувачами вимог ч. 8 ст. 22 Кодексу цивільного захисту України та п. 10 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого Постановою КМУ від 10.03.2017 № 138. Враховуючи, що в умовах повномасштабного вторгнення російської федерації в Україну, систематичних ракетних обстрілів, бомбардувань та реальної загрози життю і здоров`ю мирного населення України, такий стан утримання захисних споруд цивільного захисту завдає істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам громадян.
В ході досудового розслідування направлено запит у порядку ст. 93 КПК України до Голови виконавчого комітету Металургійної районної у місті ради ОСОБА_9 стосовно інформації щодо обліку на території Металургійного району всіх захисних споруд цивільного захисту, а саме з конкретним зазначенням їх кількості, місцезнаходження, форми власності із зазначенням відповідального, виду захисної споруди цивільного захист.
Після отримання відповіді виконавчого комітету Металургійної районної у місті ради встановлено, що відповідно до книги переліку захисних споруд цивільного захисту, які обліковуються за Металургійним районом м. Кривий Ріг (на 14 арк.), в місті Кривому Розі у Металургійному районі по вулиці Віталія Матусевича, 24А розташоване сховище, його обліковий номер НОМЕР_1 , форма власності, відомча належність (для державних) державна безгоспна, орган управління сховищем як об`єктом нерухомого майна невідомий, стан готовності неготове, примітка (використовується для культурних, господарських або побутових потреб, виключено з фонду на підставі) невідомо.
Згідно інформації наданої виконавчим комітетом Металургійної районної у місті ради балансоутримувач (власник) вищезазначеного сховища відсутній, попередній балансоутримувач (власник) колишнє Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Криворізької міської ради, місцезнаходження юридичної особи м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна, 1.
Також, в порядку ст. 93 КПК України від відділення з превентивної діяльності відділення поліції №2 було отримано копію оригіналу акту оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту, сховища №13847 А, розташованого за адресою: 50000, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, Металургійний район, на відкритій території біля будинку №24А по вул. В. Матусевича (раніше використовувалось Управлінням містобудування та архітектури виконкому Криворізької міської ради).
В наданому вищевказаному акті зазначено:
1)Форма власності безгоспна;
2)Загальна характеристика захисної споруди сховище (ІІІ класу), місткістю на 150 осіб, загальною площею 137,0 м2, окремо розташоване;
3)Загальний стан захисної споруди: технічний стан не працездатний, санітарний стан незадовільний, загальний стан приміщень захаращене та з ознаками підтоплення;
4)Інші критерії та характеристики.
Відповідно до ч. 4 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України для вирішення питань щодо укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.
Відповідно до ч. 5 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 4 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку затвердженого Постановою КМУ від 10.03.2017 № 138 (надалі - Порядку) фонд захисних споруд створюється міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, районними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями, органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання відповідно до Кодексу цивільного захисту України.
Відповідно до ч. 8 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.
Відповідно до п. 10 Порядку балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.
В ході досудового розслідування встановлено, що, більшість захисних споруд перебувають у неготовому або обмежено готовому стані, а тому не можуть бути використанні для перебування в них людей, що свідчить про невиконання балансоутримувачами вимог ч. 8 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України та п. 10 Порядку.
На даний час на території України проходять бойові дії та наносяться ракетні удари по об`єктам промисловості та інфраструктури.
Відповідно до ст. 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.
Відповідно до ст. 4 Кодексу цивільного захисту України цивільний захист - це функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.
Тобто держава повинна вживати заходів для створення належних умов для захисту життя і здоров`я людей від надзвичайних ситуацій, в тому числі від негативних наслідків ведення бойових дій.
Конституційний Суд України у своєму рішенні від 08.04.1999 № 3-рп/99 з`ясовуючи поняття "інтереси держави" визначив, що державні інтереси закріплюються як нормами Конституції України, так і нормами інших правових актів. Інтереси держави відрізняються від інтересів інших учасників суспільних відносин. В основі перших завжди є потреба у здійсненні загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм, спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону України, гарантування її державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорони землі як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання тощо.
Таким чином, забезпечення захисту населення від надзвичайних ситуацій та негативних наслідків бойових дій шляхом створення умов для перебування громадян у захисних спорудах і надання допомоги постраждалим в умовах воєнного стану становить інтерес держави.
Саме проведення огляду необхідне для подальшого визначення стану та доступності вищезазначеної захисної споруди цивільного захисту через використання та перебування в ній людей під час повітряної тривоги, в умовах повномасштабного вторгнення російської федерації в Україну, систематичних ракетних обстрілів, бомбардувань та реальної загрози життю і здоров`ю мирного населення України.
Враховуючи вищевикладене, з метою виявлення наявності та огляду захисної споруди, встановлення стану її утримання та готовності до використання за призначенням, а також встановлення інших предметів та об`єктів які будуть мати доказову базу у кримінальному провадженні, проведення в подальшому судових експертиз, виникла необхідність в проведенні огляду захисної споруди цивільного захисту №13847 А розташованої за адресою вул. Віталія Матусевича, 24А в м. Кривому Розі з можливістю залучення в огляді в якості спеціалістів з числа працівників (представників) Криворізького районного управління головного управління ДСНС України в Дніпропетровській області з метою всебічного, повного і об`єктивного дослідження обставин кримінального провадження.
В судовому засіданні слідчий клопотання підтримав, просив задовольнити.
У відповідності до ч. 1 ст. 237 КПК України, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.
Крім того, ч. 5 ст. 237 КПК України, при проведенні огляду дозволяється вилучення лише речей і документів, які мають значення для кримінального провадження, та речей, вилучених з обігу. Усі вилучені речі і документи підлягають негайному огляду і опечатуванню із завіренням підписами осіб, які брали участь у проведенні огляду. У разі якщо огляд речей і документів на місці здійснити неможливо або їх огляд пов`язаний з ускладненнями, вони тимчасово опечатуються і зберігаються у такому вигляді доти, доки не буде здійснено їх остаточні огляд і опечатування.
Відповідно до ст.233КПК України слідчий, прокурор має право до постановлення ухвали слідчого судді увійти до житла чи іншого володіння особи лише у невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину. У такому випадку прокурор, слідчий за погодженням із прокурором зобов`язаний невідкладно після здійснення таких дій звернутися з клопотанням про проведення обшуку до слідчого судді. Слідчий суддя розглядає таке клопотання згідно з вимогами статті 234 цього Кодексу, перевіряючи, крім іншого, чи дійсно були наявні підстави для проникнення до житла чи іншого володіння особи без ухвали слідчого судді.
У відповідностідо ч.2ст.237КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
Згідно ч.1ст. 235 КПК України, ухвала слідчого судді про дозвіл на обшук житла чи іншого володіння особи з підстав, зазначених у клопотанні прокурора, слідчого, надає право проникнути до житла чи іншого володіння особи лише один раз.
Вивчивши матеріали клопотання, вважаю його обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню, оскільки дані, викладені у матеріалах дають підстави для висновку, що з метою виявлення наявності та огляду захисної споруди, встановлення стану її утримання та готовності до використання за призначенням, а також встановлення інших предметів та об`єктів які будуть мати доказову базу у кримінальному провадженні, проведення в подальшому судових експертиз, необхідно провести зазначену слідчу дію.
На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 107, 213, 234, 235, 236, 372 КПК України, слідчий суддя, -
У Х В А Л И В:
Клопотання слідчого СВ відділенняполіції №2Криворізького районногоуправління поліціїГУНП вДніпропетровській областілейтенанта поліції ОСОБА_3 ,погоджене прокуроромКриворізької південноїокружної прокуратури ОСОБА_4 , про проведення огляду в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023042060000084 від 14.08.2023 року за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України задовольнити.
Надати дозвіл на проведення огляду об`єкту цивільногозахисту,за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, в Металургійному районі, по вул. Віталія Матусевича, 24А, балансоутримувач відсутній, попередній балансоутримувач - колишнє Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Криворізької міської ради, місцезнаходження юридичної особи м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна, 1, за участю спеціалістів з числа працівників (представників) Криворізького районного управління головного управління ДСНС України в Дніпропетровській області.
Дозвіл на проведення огляду надати слідчому слідчого відділення відділення поліції №2 Криворізького районного управління поліції ГУНП в Дніпропетровській області лейтенанту поліції ОСОБА_3 та іншим слідчим, які здійснюють досудове розслідування відповідно до постанови групи слідчих у кримінальному провадженні №42023042060000084, зареєстрованого в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 14.08.2023, прокурорам Криворізької південної окружної прокуратури, які здійснюють нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням у вказаному кримінальному провадженні.
Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення.
Строк дії ухвали становить 1 місяць з моменту її проголошення, тобто до 05 січня 2024 року включно.
Ухвала окремому оскарженню не підлягає, однак заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Повний текстухвали судубуде проголошено05грудня 2023року о16-00годині.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2023 |
Оприлюднено | 07.12.2023 |
Номер документу | 115435002 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу
Сільченко В. Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні