Ухвала
від 06.12.2023 по справі 317/442/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 317/442/23

№/п 1-кс/317/995/2023

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 грудня 2023 року м. Запоріжжя

Слідчий суддяЗапорізького районногосуду Запорізькоїобласті ОСОБА_1 ,при секретарі ОСОБА_2 ,за участюпрокурора ОСОБА_3 ,розглянувши клопотання прокурора Запорізької окружної прокуратури Запорізької області ОСОБА_3 , про проведення огляду, на підставі матеріалів досудового розслідування, внесеного до ЄРДР №42023082060000003 від 02 січня 2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України,

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Запорізької окружної прокуратури Запорізької області ОСОБА_3 , звернулась до суду із клопотанням про проведення огляду, на підставі матеріалів досудового розслідування, внесеного до ЄРДР №42023082060000003 від 02 січня 2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

В клопотанні органу досудового розслідування зазначено, що невстановлені службові особи органів місцевого самоврядування та органів державної влади Запорізького району Запорізької області неналежно виконують свої службові обов`язки, а саме не здійснюють контроль за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту після початку 24.02.2022 повномасштабної військової агресії російської федерації проти України та введення на всій території України воєнного стану, що завдає шкоди життю та здоров`ю людей.

За вказаним фактом внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

Так, відповідно до інформації Запорізької обласної державної адміністрації від 29.11.2023 № 13487/08-46 на обліку в Запорізькій області перебуває захисна споруда цивільного захисту приватної форми власності протирадіаційне укриття № 29953, розташоване за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт Кушугум, вул. Центральна, буд. 135.

Відповідно до облікової картки та паспорта протирадіаційного укриття, обліковий № НОМЕР_1 , захисна споруда за адресою: вул. Центральна, буд. 135, смтКушугум, Запорізький район, Запорізька область, має показник захисту 200, укриття вбудоване, окремо розташоване, загальна площа становить 20кв.м, загальний об`єм 50 куб.м, місткість 40 осіб, один вхід, аварійний вихід відсутній, призначене для укриття працівників ПП « ОСОБА_4 ».

Згідно з актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту від 11.09.2023, складеного заступником начальника відділу організації профілактичної роботи та цивільного захисту Бердянського РУ ГУ ДСНС України у Запорізькій області та ПОГ СВГ ВП ЗУРП ГУ НП в Запорізькій області, спеціаліста-програміста Кушугумської селищної ради Запорізького району Запорізької області вбачається, що протирадіаційне укриття, обліковий № НОМЕР_1 , що розташоване за адресою: Запорізька область, Запорізький район, смт Кушугум, вул. Центральна, буд. 135-Б, є неготовим до використання за призначенням.

Проте розпорядженням № 47-р від 26.01.2015 Кабінет Міністрів України на територіях Донецької та Луганської областей запровадив режим надзвичайної ситуації, а на всій території України - режимів підвищеної готовності згідно з Кодексом цивільного захисту України.

Вказаним розпорядженням Уряд із 2015 року фактично розпочав етап активної підготовки до захисту населення в разі можливої військової агресії.

Протирадіаційне укриття за обліковим № 29953 є важливим елементом цивільного захисту населення, яка, при необхідності, а саме під час надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів, здатна розмістити жителів Кушугумської громади, які проживають поблизу чи тимчасово переміщених осіб.

Згідно із ч. 1 ст. 3 Кодексу цивільного захисту України (далі Кодекс) правовою основою цивільного захисту є Конституція України, цей Кодекс, інші закони України, чинні міжнародні договори України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також акти Президента України та Кабінету Міністрів України.

Статтею 27 Конституції України визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.

Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022 на території України з 24.02.2022 на 30 діб введено воєнний стан, який з 16.11.2023 продовжено на 90 діб на підставі указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 06.11.2023 № 734/2023.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про оборону України» (далі Закон) оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.

Згідно із ст. 3 Закону підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.

Відповідно до п. 14 ч. 1 ст. 2 Кодексу захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів.

Згідно із п. 23 ч. 2 ст. 19 Кодексу до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 21 Кодексу громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.

Згідно із п. 2 ч. 1 ст. 32 Кодексу до захисних споруд цивільного захисту належить протирадіаційне укриття - негерметична споруда для захисту людей, в якій створюються умови, що виключають вплив на них іонізуючого опромінення у разі радіоактивного забруднення місцевості та дії звичайних засобів ураження.

Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 32 Кодексу укриттю підлягають у протирадіаційних укриттях - населення, у тому числі працівники суб`єктів господарювання, хворі, медичний та обслуговуючий персонал закладів охорони здоров`я, евакуйоване населення, яке проживає або працює в зонах можливого небезпечного і значного радіоактивного забруднення, крім тих, хто підлягає укриттю у сховищах.

Згідно із ч. 4 ст. 32 Кодексу для вирішення питань щодо укриття категорій населення, визначених частиною третьою цієї статті, центральні органи виконавчої влади, інші органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.

Відповідно до ч. 8 ст. 32 Кодексу утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

Аналогічна норма передбачена п. 9 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138 (далі - Порядок).

У відповідності до абз. 2 п. 3 Порядку балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.

Абзацом 4 п. 3 Порядку визначено, що утримання захисних споруд - комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.

Пунктом 10 Порядку визначено, що конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме: не більше 12 годин - для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин - для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018 затверджено Вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту (далі Вимоги).

Відповідно до п. 1 глави 2 Розділу VI Вимог для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.

Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено ч. 8 ст. 32 Кодексу та п. 9 Порядку.

Згідно із п. 1 глави 1 Розділу VII Вимог у разі переведення ЄДС ЦЗ, її функціональних та територіальних підсистем, ланок територіальних підсистем до функціонування в режимах підвищеної готовності, надзвичайної ситуації, надзвичайного стану та в особливий період (далі - вищі ступені готовності) балансоутримувачі фонду захисних споруд, за винятком захисних споруд, що перебувають у постійній готовності до використання за призначенням, здійснюють заходи щодо приведення фонду захисних споруд у готовність до використання за призначенням, його утримання та експлуатації у вищих ступенях готовності (далі - готовність) у строк, що не перевищує 12 годин.

Відповідно до ст. 1 Закону особливий період - період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.

Згідно із ч. 15 ст. 32 Кодексу та п. 12 Порядку, контроль за готовністю захисних споруд цивільного захисту до використання за призначенням забезпечує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, спільно з відповідними органами та підрозділами цивільного захисту, місцевими державними адміністраціями.

Згідно із пп. 6 п. 4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052, ДСНС відповідно до покладених на неї завдань здійснює заходи щодо створення, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту, ведення їх обліку, забезпечує разом з відповідними органами та підрозділами цивільного захисту, місцевими держадміністраціями здійснення контролю за готовністю зазначених споруд до використання за призначенням.

За змістом ст. 36-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, зокрема, віднесено виконання вимог законодавства щодо визначення потреби, створення, використання, утримання, реконструкції та ведення обліку фонду захисних споруд цивільного захисту територіальної громади, здійснення контролю за станом утримання таких споруд та готовності їх до використання за призначенням та підтримкою в належному технічному стані.

Так, після початку 24.02.2022 повномасштабної військової агресії російської федерації проти України та введення на всій території України воєнного стану виникли обґрунтовані та реальні підстави для використання захисних споруд цивільного захисту (сховищ та протирадіаційних укриттів) безпосередньо за призначенням для захисту цивільного населення.

Зокрема, у Запорізькій області поблизу м. Енергодар розташована Запорізька АЕС найбільша в Європі атомна електростанція загальною генеруючою потужністю 6000 МВт (6 ГВт), яка наразі перебуває під контролем військових країни-агресора, котрі, нехтуючи нормами міжнародного гуманітарного права, постійно порушують закони та звичаї війни, та створюють реальну загрозу ядерної катастрофи.

Проте службові особи органів місцевого самоврядування та органів державної влади Запорізького району Запорізької області неналежно виконують свої службові обов`язки, а саме не здійснюють контроль за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту внаслідок чого на протязі тривалого часу протирадіаційне укриття перебуває в обмежено готовому стані, що завдає шкоди життю та здоров`ю людей.

Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, а саме щодо встановлення поточного стану захисної споруди цивільного захисту, необхідно провести огляд у складі об`єктів нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_1 , що належить ОСОБА_5 на підставі договору купівлі-продажу від 08.07.2021 № 1293, оскільки в облікових даних контролюючих органів міститься неоновлена інформація щодо захисної споруди цивільного захисту.

Прокурор у судовому засідання підтримала клопотання, просила суд його задовольнити.

Слідчий суддя,перевіривши доводиклопотання,заслухавши поясненняпрокурора, вивчившинадані слідчомусудді матеріали:клопотання,витяг зЄРДР, рапорт, постанову про зміну групи прокурорів, постанову про доручення проведення досудового розслідування групі слідчих, лист Запорізької обласної військової адміністрації з додатками про надання інформації щодо захисної споруди цивільного захисту смт.Кушугум, технічна характеристика,копію паспортузахисної споруди,копію обліковоїкартки ПРУ,копію актаоцінки стану готовностіЗСЦЗ, інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, договір купівлі-продажу, вважає клопотання обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню .

Отже, в матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що виникає необхідність у проведенні огляду захисної споруди цивільного захисту у вигляді протирадіаційного укриття № 29953, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , власником якоїє ОСОБА_5 .

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 107,110, 237 КПК України

У Х В А Л И В:

Клопотання прокурора Запорізької окружної прокуратури Запорізької області ОСОБА_3 , про проведення огляду, на підставі матеріалів досудового розслідування, внесеного до ЄРДР №42023082060000003 від 02 січня 2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України,- задовольнити.

Надати дозвіл прокурору Запорізької окружної прокуратури Запорізької області ОСОБА_3 , слідчому СВ відділу поліції № 6 Запорізького районного управління поліції Головного управління Національної поліції України у Запорізькій області ОСОБА_6 , слідчому СВ відділу поліції № 6 Запорізького районного управління поліції Головного управління Національної поліції України у Запорізькій області ОСОБА_7 , на проведення огляду захисної споруди цивільного захисту у вигляді протирадіаційного укриття № 29953, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , власником якоїє ОСОБА_5 .

Ухвала слідчого судді про дозвіл на огляд, діє протягом одного місяця з дня постановлення та надає право проникнути до володіння лише один раз.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Дата оголошення повного тексту ухвали слідчого судді 06.12.2023 року о 15-40 год.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудЗапорізький районний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення06.12.2023
Оприлюднено07.12.2023
Номер документу115437368
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —317/442/23

Ухвала від 06.12.2023

Кримінальне

Запорізький районний суд Запорізької області

Ачкасов О. М.

Ухвала від 06.12.2023

Кримінальне

Запорізький районний суд Запорізької області

Ачкасов О. М.

Ухвала від 17.02.2023

Кримінальне

Запорізький районний суд Запорізької області

Ачкасов О. М.

Ухвала від 17.02.2023

Кримінальне

Запорізький районний суд Запорізької області

Ачкасов О. М.

Ухвала від 17.02.2023

Кримінальне

Запорізький районний суд Запорізької області

Ачкасов О. М.

Ухвала від 17.02.2023

Кримінальне

Запорізький районний суд Запорізької області

Ачкасов О. М.

Ухвала від 27.01.2023

Кримінальне

Запорізький районний суд Запорізької області

Ачкасов О. М.

Ухвала від 27.01.2023

Кримінальне

Запорізький районний суд Запорізької області

Ачкасов О. М.

Ухвала від 18.01.2023

Кримінальне

Запорізький районний суд Запорізької області

Ачкасов О. М.

Ухвала від 20.01.2023

Кримінальне

Запорізький районний суд Запорізької області

Ачкасов О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні