Рішення
від 04.12.2023 по справі 914/2266/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04.12.2023 Справа № 914/2266/23

Господарський суд Львівської області у складі судді Зоряни ГОРЕЦЬКОЇ, за участю секретаря судового засідання Марти ПРИШЛЯК, розглянув у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Матриця-2015", м. Запоріжжя,

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАНЕКСПО-ЛВ", м. Львів,

про стягнення заборгованості,

представники сторін:

від позивача: Саланська І.Л. (в режимі ВКЗ);

від відповідача: не з`явився;

ІСТОРІЯ РОЗГЛЯДУ СПРАВИ

На розгляд Господарського суду Львівської області надійшла позовна заява Товариства з Обмеженою відповідальністю "Матриця-2015" до Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАНЕКСПО-ЛВ" про стягнення заборгованості

Ухвалою Господарського суду Львівської області від 28.07.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження. Рух справи відображено у відповідних ухвалах суд.

Ухвалою від 02.10.2023 закрито підготовче провадження по справі та призначено до судового розгляду по суті.

В судове засідання 04.12.2023 представниця позивача забезпечила участь в режимі відеоконференції.

Враховуючи, що зібраних матеріалів достатньо для з`ясування обставин справи та прийняття рішення, судом 04.12.2023 проголошено вступну та резолютивну частини рішення по справі.

АРГУМЕНТИ СТОРІН

Позиція позивача

Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що відповідач неналежним чином виконав зобов`язання по договору поставки №2012-22/1 у зв`язку з чим виникла заборгованість в розмірі 378 987,34 грн. На основну суму заборгованості нараховано 3% річних, інфляційні втрати, штраф та пеню.

Позиція відповідача

Відповідач правом на подання відзиву не скористався, позовні вимоги не спростував, контррозрахунку по сумі заборгованості не надав, явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив.

ОБСТАВИНИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

20 грудня 2022 року між Товариством з обережною відповідальністю «МАТРИЦЯ- 2015» у якості Постачальника та Товариством з обмеженою відповідальністю «ГРАНЕКСПО - ЛВ» у якості Покупця був укладений Договір поставки №2012-22/1 (далі Договір поставки). Відповідно до п.п. 1.1.,1.2. Договору поставки, за даним Договором Постачальник зобов`язується передати у встановлений Договором строк Товар у власність Покупця, а Покупець зобов`язується прийняти Товар і оплатити його на умовах даного Договору. Вид, кількість, вартість та інші характеристики Товару визначаються сторонами у Специфікаціях до цього Договору, які є невід`ємною його частиною.

У період грудень 2022 року - січень 2023 року Сторонами підписані наступні Специфікації до Договору поставки:

- Специфікація № 1 від 20.12.2022, за якою Постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цією Специфікацією передати у власність Покупцю Товар - «лушпиння соняшникове гранульоване» (код УКТЗЕД 1404 90 00 00) (далі - Товар), а Покупець зобов`язується прийняти партію Товару та розрахуватись за нього в порядку та на умовах, передбачених цією Специфікацією. Кількість Товару 45 (+/-10%) тон, ціна з ПДВ (грн/тн) 6 900,00 грн. Вартість партії Товару становить 310 500 (триста десять тисяч п`ятсот) грн 00 коп, в т. ч. ПДВ 20% - 51 750,00 грн. Партії Товару відвантажуються у Біг-Бегах. Поставка Товару за даною Специфікацією здійснюється на умовах ОАР (згідно Інкотермс 2010) (склад Покупця) за адресою: Львівська обл., м. Львів. Оплата за Товар здійснюється згідно з виставленими рахунками Постачальником протягом 1-го банківського дня по отриманню Товару;

- Специфікація № 2 від 21.12.2022, за якою Постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цією Специфікацією передати у власність Покупцю Товар - «лушпиння соняшникове гранульоване» (код УКТЗЕД 1404 90 00 00), а Покупець зобов`язується прийняти партію Товару та розрахуватись за нього в порядку та на умовах, передбачених цією Специфікацією. Кількість Товару 66 (+/-10%) тон, ціна з ПДВ (грн/тн) 6 900,00 грн. Вартість партії Товару становить 455 400 (чотириста п`ятдесят п`ять тисяч чотириста) грн 00 коп, в т.ч. ПДВ 20% - 75 900,00 грн. Партії Товару відвантажуються у Біг-Бегах. Поставка Товару за даною Специфікацією здійснюється на умовах ВАР (згідно Інкотермс 2010) (склад Покупця) за адресою: Львівська обл, м. Львів. Оплата за Товар здійснюється згідно з виставленими рахунками Постачальником протягом 1-го банківського дня по отриманню Товару;

- Специфікація № 3 від 21.12.2022, за якою Постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цією Специфікацією передати у власність Покупцю Товар - «лушпиння соняшникове гранульоване» (код УКТЗЕД 1404 90 00 00), а Покупець зобов`язується прийняти партію Товару та розрахуватись за нього в порядку та на умовах, передбачених цією Специфікацією. Кількість Товару 22 (+/-10%) тон, ціна з ПДВ (грн/тн) 7 296,00 грн. Вартість партії Товару становить 160 512 (сто шістдесят тисяч п`ятсот дванадцять) грн 00 коп, в т.ч. ПДВ 20% - 26 752,00 грн. Партії Товару відвантажуються у Біг-Бегах. Поставка Товару за даною Специфікацією здійснюється на умовах ВАР (згідно Інкотермс 2010) (склад Покупця) за адресою: Львівська обл., м. Львів. Оплата за Товар здійснюється згідно з виставленими рахунками Постачальником протягом 1-го банківського дня по отриманню Товару;

- Специфікація № 4 від 04.01.2023, за якою Постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цією Специфікацією передати у власність Покупцю Товар - «лушпиння соняшникове гранульоване» (код УКТЗЕД 1404 90 00 00), а Покупець зобов`язується прийняти партію Товару та розрахуватись за нього в порядку та на умовах, передбачених цією Специфікацією. Кількість Товару 300 (+/-10%) тон, ціна з ПДВ (грн/тн) 6 702,00 грн. Вартість партії Товару становить 2 010 600 (два мільйони десять тисяч шістсот) грн 00 коп, в т.ч. ПДВ 20% - 335 100,00 грн. Партії Товару відвантажуються у Біг-Бегах. Поставка Товару за даною Специфікацією здійснюється на умовах БАР (згідно Інкотермс 2010) (склад Покупця) за адресою: Львівська обл: м. Львів, м. Сокаль, м. Броди; Тернопільська область: м. Тернопіль. Оплата за Товар здійснюється згідно з виставленими рахунками Постачальником протягом 1 го банківського дня по отриманню Товару;

- Специфікація № 5 від 12.01.2023, за якою Постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цією Специфікацією передати у власність Покупцю Товар - «лушпиння соняшникове гранульоване» (код УКТЗЕД 1404 90 00 00), а Покупець зобов`язується прийняти партію Товару та розрахуватись за нього в порядку та на умовах, передбачених цією Специфікацією. Кількість Товару 22 (+/-10%) тон, ціна з ПДВ (грн/тн) 6 750,00 грн. Вартість партії Товару становить 148 500,00 (сто сорок вісім тисяч п`ятсот) грн 00 коп, в т.ч. ПДВ 20% - 24 750,00 грн. Партії Товару відвантажуються у Біг-Бегах. Поставка Товару за даною Специфікацією здійснюється на умовах БАР (згідно Інкотермс 2010) (склад Покупця) за адресою: Львівська обл: м. Львів, м. Сокаль, м. Броди; Тернопільська область: м. Тернопіль. Оплата за Товар здійснюється згідно з виставленими рахунками Постачальником протягом 1-го банківського дня по отриманню Товару.

Відповідно до п. 2.1 Договору поставки, постачання Товару здійснюється за узгодженим замовленням Покупця, яке він складає на підставі асортиментного переліку, запропонованого Постачальником. Остаточно узгоджені Сторонами найменування, кількість та ціна товару вказуються у видаткових(товарних) накладних та рахунках, які після підписання представниками Сторін стають невід`ємною частиною цього Договору.

Згідно п. 4.3. Договору поставки, поставка Товару за Договором здійснюється на умовах визначених в Специфікації. Як було зазначено вище, у підписаних Сторонами Специфікаціях були визначені наступні умови поставки: БАР (згідно Інкотермс 2010) (склад Покупця), за наведеними у Специфікаціях адресами. З метою виконання умов поставки, Позивачем були укладені Договори з перевізниками ФОП Петрів Андрій Ярославович, ТОВ «БЄЛ-ТРАНС», ФОП Кокоха Ірина Миколаївна, ФОП Капустей Оксана Петрівна, ТОВ «Богдар Транс». Товар, який постачався на користь ТОВ «ГРАНЕКСПО-ЛВ», був придбаний нашим товариством у ТОВ «Енергетик Дніпро» за договором поставки № 1-27052022 від 27.05.2022.

На виконання умов Договору поставки, у період з 20.12.2022 по 12.01.2023 Позивачем на користь Відповідача були здійснені наступні поставки Товару:

- за видатковою накладною № 2012/1 від 20.12.2022 було поставлено Товар кількості 21,77 тн, вартістю 150 213,00 грн, у т.ч. ПДВ 25 035,50 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Петрів А.Я., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 2012-1 від 20.12.2022. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 2012-1 від 20.12.2022 на суму 150 213,00 грн, у т.ч. ПДВ 25 035,50 грн;

- за видатковою накладною № 2012/2 від 20.12.2022 було поставлено Товар кількості 21,76 тн, вартістю 150 144,00 грн, у т.ч. ПДВ 25 024,00 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Петрів А.Я., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 2012-2 від 20.12.2022. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 2012-2 від 20.12.2022 на суму 150 144,00 грн, у т.ч. ПДВ 25 024,00 грн;

- за видатковою накладною № 2112/1 від 21.12.2022 було поставлено Товар кількості 22,37 тн, вартістю 154 353,00 грн, у т.ч. ПДВ 25 725,00 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Петрів А.Я., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 2112-1 від 21.12.2022. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 2112-1 від 21.12.2022 на суму 154 353,00 грн, у т.ч. ПДВ 25 725,00 грн;

- за видатковою накладною № 211,2/2 від 21.12.2022 було поставлено Товар кількості 22,71 тн, вартістю 165 692,16 грн, у т. ч. ПДВ 27 615,36 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Петрів А.Я., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 2112-2 від 21.12.2022. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 2112-2 від 21.12.2022 на суму 165 692,16 грн, у т.ч. ПДВ 27 615,36 грн;

- за видатковою накладною № 2212/1 від 22.12.2022 було поставлено Товар кількості 22,39 тн, вартістю 154 491,00 грн, у т.ч. ПДВ 25 748,50 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Петрів А.Я., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 2212-1 від 22.12.2022. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 2212-1 від 22.12.2022 на суму 154 491,00 грн, у т.ч. ПДВ 25 748,50 грн;

- за видатковою накладною № 2312/1 від 23.12.2022 було поставлено Товар кількості 22,33 тн, вартістю 154 077,00 грн, у т.ч. ПДВ 25 679,50 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Петрів А.Я., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 2312-1 від 23.12.2022. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 2312-1 від 23.12.2022 на суму 154 077,00 грн, у т.ч. ПДВ 25 679,50 грн;

- за видатковою накладною № 0401/1 від 04.01.2023 було поставлено Товар кількості 22,22 тн, вартістю 148 918,44 грн, у т.ч. ПДВ 24 819,74 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Петрів А.Я., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 0401-1 від 04.01.2023. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 0401-1 від 04.01.2023 на суму 148 918,44 грн, у т.ч. ПДВ 24 819,74 грн;

- за видатковою накладною № 0401/2 від 04.01.2023 було поставлено Товар кількості 22,77 тн, вартістю 152 604,54 грн, у т.ч. ПДВ 25 434,09 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А. Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Петрів А.Я., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 0401-2 від 04.01.2023. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 0401-2 від 04.01.2023 на суму 152 604,54 грн, у т.ч. ПДВ 25 434,09 грн;

- за видатковою накладною № 0401/3 від 04.01.2023 було поставлено Товар кількості 22,77 тн, вартістю 152 604,54 грн, у т.ч, ПДВ 25 434,09 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А. Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Петрів А.Я., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 0401-3 від 04.01.2023. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 0401-3 від 04.01.2023 на суму 152 604,54 грн, у т.ч. ПДВ 25 434,09 грн;

- за видатковою накладною № 0501/1 від 05.01.2023 було поставлено Товар кількості 22,07 тн, вартістю 147 913,14 грн, у т.ч. ПДВ 24 652,19 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Петрів А.Я., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 0501-1 від 05.01.2023. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 0501-1 від 05.01.2023 на суму 147 913,14 грн, у т.ч. ПДВ 24 652,19 грн;

- за видатковою накладною № 050Г/2 від 05.01.2023 було поставлено Товар кількості 22,76 тн, вартістю 152 537,52 грн, у т.ч. ПДВ 25 422,92 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Петрів А.Я., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 0501-2 від 05.01.2023. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 0501-2 від 05.01.2023 на суму 152 537,52 грн, у т.ч. ПДВ 25 422,92 грн;

- за видатковою накладною № 0601/1 від 06.01.2023 було поставлено Товар в кількості 22,64 тн, вартістю 151 733,28 грн, у т.ч. ПДВ 25 288,88 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Петрів А.Я., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 0601-1 від 06.01.2023. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 0601-1 від 06.01.2023 на суму 151 733,28 грн, у т.ч. ПДВ 25 288,88 грн;

- за видатковою накладною № 0601/2 від 06.01.2023 було поставлено Товар в кількості 22,74 тн, вартістю 152 403,48 грн, у т.ч. ПДВ 25 400,58 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Петрів А.Я., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 0601-2 від 06.01.2023. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 0601-2 від 06.01.2023 на суму 152 403,48 грн, у т.ч. ПДВ 25 400,58 грн;

- за видатковою накладною № 1001/1 від 10.01.2023 було поставлено Товар в кількості 22,50 тн, вартістю 150 795,00 грн, у т.ч. ПДВ 25 132,00 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Петрів А.Я., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 1001-1 від 10.01.2023. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 1001-1 від 10.01.2023 на суму 150 795,00 грн, у т.ч. ПДВ 25 132,00 грн;

- за видатковою накладною № 1001/2 від 10.01.2023 було поставлено Товар в кількості 22,65 тн, вартістю 151 800,30 грн., у т.ч. ПДВ 25 300,05 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Петрів А.Я., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 1001-2 від 10.01.2023. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 1001-2 від 10.01.2023 на суму 151 800,30 грн, у т.ч. ПДВ 25 300,05 грн;

- за видатковою накладною № 1101/1 від 11.01.2023 було поставлено Товар в кількості 22,46 тн, вартістю 150 526,92 грн, у т.ч. ПДВ 25 087,82 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Петрів А.Я., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 1101-1 від 11.01.2023. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 1101-1 від 11.01.2023 на суму 150 526,92 грн, у т.ч. ПДВ 25 087,82 грн;

- за видатковою накладною № 1101/2 від 11.01.2023 було поставлено Товар в кількості 22,57 тн, вартістю 151 264,14 грн, у т.ч. ПДВ 25 210,69 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Капустей О.П., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 1101-2 від 11.01.2023. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 1101-2 від 11.01.2023 на суму 151 264,14 грн, у т.ч. ПДВ 25 210,69 грн;

- за видатковою накладною № 1101/3 від 11.01.2023 було поставлено Товар в кількості 22,60 тн, вартістю 151 465,20 грн, у т.ч. ПДВ 25 244,20 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Петрів А.Я., що підтверджується товарно-транспортною накладною №1101-3 від 11.01.2023. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 1101-3 від 11.01.2023 на суму 151 465,20 грн, у т.ч. ПДВ 25 244,20 грн;

- за видатковою накладною № 1201/1 від 12.01.2023 було поставлено Товар кількості 22,79 тн, вартістю 153 832,50 грн, у т.ч. ПДВ 25 638,75 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ТОВ «Богдар Транс», що підтверджується товарно-транспортною накладною № 1201-1 від 12.01.2023. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 1201-1 від 12.01.2023 на суму 153 832,50 грн, у т.ч. ПДВ 25 638,75 грн;

- за видатковою накладною № 1201/2 від 12.01.2023 було поставлено Товар кількості 23,28 тн, вартістю 156 022,56 грн, у т.ч. ПДВ 26 003,76 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Кокоха І.М., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 1201-2 від 12.01.2023. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 1201-2 від 12.01.2023 на суму 156 022,56 грн, у т.ч. ПДВ 26 003,76 грн;

- за видатковою накладною № 1201/3 від 12.01.2023 було поставлено Товар кількості 23,52 тн, вартістю 157 631,04 грн, у т.ч. ПДВ 26 271,84 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ТОВ «БЄЛ-ТРАНС», що підтверджується товарно-транспортною накладною № 1201-3 від 12.01.2023. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 1201-3 від 12.01.2023 на суму 157 631,04 грн, у т.ч. ПДВ 26 271,84 грн;

- за видатковою накладною № 1201/4 від 12.01.2023 було поставлено Товар кількості 22,84 тн, вартістю 153 073,68 грн, у т.ч. ПДВ 25 512,28 грн. Товар був отриманий директором Покупця Тронь А.Ю. Транспортування Товару здійснювалось на замовлення Постачальника автомобільним перевізником ФОП Петрів А.Я., що підтверджується товарно-транспортною накладною № 1201-4 від 12.01.2023. Покупцю був переданий рахунок на оплату № 1201-4 від 12.01.2023 на суму 153 073,68 грн, у т.ч. ПДВ 25 512,28 грн.

Постачальником за фактом поставки Товару на користь Покупця були складені податкові накладні, які зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних: від 20.12.2022 № 3, від 20.12.2022 № 4, від 21.12.2022 № 5, від 21.12.2023 № 6, від 22.12.2022 № 7, від 23.12.2022 № 8, від 04.01.2023 № 1, від 04.01.2023 № 2, від 04.03.2023 № 3, від 05.01.2023 № 4, від 05.01.2023 № 5, від 06.01.2023 № 6, від 06.01.2023 № 7, від 10.01.2023 № 8 , від 10.01.2023 №9, від 11.01.2023 № 10, від 11.01.2023 № 11, від 11.031.2023 № 12, від 12.01.2023 № 13, від 12.01.2023 № 14, від 12.01.2023 № 15, від 12.01.2023 № 16.

Відповідно до п. 2.1 Договору поставки Сторони у Специфікація встановили наступний порядок оплати: оплата за Товар здійснюється згідно з виставленими рахунками Постачальником протягом 1-го банківського дня по отриманню Товару.

Всього на користь Відповідача було поставлено Товар на загальну суму 3 364 096,44 грн. Відповідачем було здійснено частковий розрахунок за придбаний Товар на суму 2 985 109,10 грн, що підтверджується випискою по рахунку Позивача у АТ КБ «ПриватБанк» за період з 01.12.2022 по 30.06.2023, Оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 36.1 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» за 20.12.2022 - 05.07.2023 та Карткою рахунку 36.1 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» за 20.12.2022 - 05.07.2023 по контрагенту ТОВ «ГРАНЕКСПО-ЛВ». Доказів оплати боргу в розмірі 378 987,34 грн матеріали справи не містять.

З метою досудового врегулювання спору на адресу Відповідача були направлені претензія №19 від 20.03.2023 та претензія від 05.04.2023 № 22 на суму 408 978,34, яку Відповідач задовольнив частково, на суму 30 000,00 грн шляхом оплати даної суми на рахунок Позивача.

ОЦІНКА СУДУ

Частиною 1 статті 509 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Відповідно до ч. 2 ст. 712 Цивільного кодексу України до договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Згідно з ч. 1 ст. 655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму. За приписами ст. 692 Цивільного кодексу України покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

В силу ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до ч. 1 ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Як було зазначено вище, Відповідач зобов`язаний був розрахуватись за отриманий Товар протягом 1-го банківського дня по отриманню Товару. Остання партія Товару, за яку Відповідач не розрахувався у повному обсязі, була поставлена 12.01.2023 та Відповідач повинен був здійснити розрахунок протягом 13 січня 2023 року. Проте Відповідач у встановлений строк свого обов`язку з погашення заборгованості перед Позивачем не виконав, допустивши прострочення виконання зобов`язання, тому дії Відповідача є порушенням зобов`язання (ст. 610 ЦК України).

Згідно ст. 610 Цивільного кодексу України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання). У разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки (ст. 611 Цивільного кодексу України).

Пунктом 7.2. Договору поставки Сторони погодили, що у разі прострочення оплати поставленого Товару Покупець зобов`язується сплатити Постачальнику пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми заборгованості за кожен день такого прострочення. У разі прострочення оплати Товару на термін більший ніж 90 (дев`яносто) календарних днів, Покупець додатково зобов`язується сплатити Постачальнику штраф в розмірі 7% від вартості неоплаченого (несвоєчасно оплаченого) Товару.

Відповідно до норм ст. 625 Цивільного кодексу України, боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом. Індекс інфляції - це показник, що характеризує динаміку загального рівня цін на товари та послуги, які купуються населенням для невиробничого споживання, і його найменший період визначення складає місяць. Інфляційні нарахування на суму боргу, сплата яких передбачена частиною другою статті 625 ЦК України, не є штрафною санкцією, а виступають способом захисту майнового права та інтересу, який полягає у відшкодуванні матеріальних втрат кредитора від знецінення коштів внаслідок інфляційних процесів за весь час прострочення в їх сплаті. Сплата трьох процентів річних від простроченої суми (якщо інший їх розмір не встановлений договором або законом), так само як й інфляційні нарахування, не мають характеру штрафних санкцій і є способом захисту майнового права та інтересу кредитора шляхом отримання від боржника компенсації (плати) за користування ним коштами, належними до сплати кредиторові.

Враховуючи наведене, вищевикладене, ТОВ «МАТРИЦЯ-2015» на підставі п. 7.2. Договору поставки та ч. 2 ст. 625 ЦК України здійснено нарахування пені, штрафу, втрат від інфляції та 3 % річних від простроченої суми від дати спливу строку для розрахунку за поставлений Товар, а саме з 14.01.2023 по 19.07.2023 на суму боргу 378 978,34 грн, згідно розрахунків, які містяться в матеріалах справи.

Нарахування пені обмежено строками, які встановлено законодавством. Початок розрахункового періоду - 14.01.2023, відповідно до ст. 258 ЦК України застосована спеціальна позовна давність в один рік. Кінець розрахункового періоду - 15.07.2023, відповідно до ч. 6 ст. 232 ГК України нарахування штрафних санкцій припиняється через шість місяців.

Таким чином, судом перевірено розрахунки проведені позивачем та встановлено, що загальна сума заборгованості, яка підлягає стягненню з Відповідача становить 522 667,14 грн, що складається з основного боргу у розмірі 378 987,34 грн, штрафу у розмірі 26 529,11 грн, пені у розмірі 93 968,09 грн, втрат від інфляції у розмірі 17 357,62 грн та трьох відсотків річних у розмірі 5 824,98 грн.

Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін.

Відповідно до вимог частини 1 статті 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно частини 1 статті 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

У відповідності до статті 76 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Зі змісту статті 77 Господарського процесуального кодексу України вбачається, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.

Згідно статті 78 Господарського процесуального кодексу України достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи.

У відповідності до статті 79 Господарського процесуального кодексу України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Стандарт доказування «вірогідності доказів» на відміну від «достатності доказів», підкреслює необхідність співставлення судом доказів, які надає позивач та відповідач. Тобто з введенням в дію нового стандарту доказування необхідним є не надати достатньо доказів для підтвердження певної обставини, а надати їх саме ту кількість, яка зможе переважити доводи протилежної сторони судового процесу. Вказане узгоджується з правовою позицією викладеною у постанові Верховного суду у справі № 904/2357/20 від 21.08.2020.

Статтею 86 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Враховуючи вищенаведене, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.

Як вбачається з матеріалів справи, при поданні позову до суду позивачем було сплачено судовий збір в сумі 7 840,02 грн, що підтверджується платіжною інструкцією №1024 від 18.07.2023

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір в сумі 7 840,02 грн покласти на відповідача.

З огляду на викладене, виходячи з положень чинного законодавства України, матеріалів та обставин справи, враховуючи практику застосування законодавства вищими судовими інстанціями, керуючись статтями 10, 12, 20, 73, 74, 75, 76, 79, 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 247-252 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНЕКСПО-ЛВ» (Ідентифікаційний код юридичної особи 44610841, 79031, м. Львів, вул. Стрийська, 202) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «МАТРИЦЯ-2015» (Ідентифікаційний код юридичної особи 39871466, 69032, м. Запоріжжя; пров. Туристський, 5) основний борг у розмірі 378 987 (триста сімдесят вісім тисяч дев`ятсот вісімдесят сім) грн 34 коп, штраф у розмірі 26 529 (двадцять шість тисяч п`ятсот двадцять дев`ять) грн 11 коп, пеню у розмірі 93 968 (дев`яносто три тисячі дев`ятсот шістдесят вісім) грн 09 коп, втрати від інфляції у розмірі 17 357 (сімнадцять тисяч триста п`ятдесят сім) грн 62 коп та три відсотки річних у розмірі 5 824 (п`ять тисяч вісімсот двадцять чотири) грн 98 коп.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНЕКСПО-ЛВ» (Ідентифікаційний код юридичної особи 44610841, 79031, м. Львів, вул. Стрийська, 202) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «МАТРИЦЯ-2015» (Ідентифікаційний код юридичної особи 39871466, 69032, м. Запоріжжя, пров. Туристський, 5) судові витрати, які складаються з судового збору у розмірі 7840,02 грн.

4. Накази видати після набрання рішенням законної сили.

5. Призначити на 18.12.2023 о 14:00 судове засідання для вирішення питання відшкодування судових витрат. Встановити позивачу строк до 11.12.2023 для подання доказів щодо розміру понесених судових витрат.

Рішення набирає законної сили в порядку ст. 241 ГПК України, та може бути оскаржено в порядку та строки, визначені ст. 256, 257 ГПК України.

Повний текст рішення складено 06.12.2023.

Суддя Горецька З.В.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення04.12.2023
Оприлюднено08.12.2023
Номер документу115442151
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —914/2266/23

Рішення від 08.01.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Горецька З.В.

Ухвала від 08.01.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Горецька З.В.

Ухвала від 18.12.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Горецька З.В.

Рішення від 04.12.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Горецька З.В.

Ухвала від 30.10.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Горецька З.В.

Ухвала від 02.10.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Горецька З.В.

Ухвала від 29.09.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Горецька З.В.

Ухвала від 04.09.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Горецька З.В.

Ухвала від 30.08.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Горецька З.В.

Ухвала від 28.07.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Горецька З.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні