Рішення
від 06.12.2023 по справі 420/21723/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/21723/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 грудня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Юхтенко Л.Р., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД КОМКОР» (код ЄДРПОУ 44718376, місце знаходження: 68001, Одеська область, Одеський район, м. Чорноморськ, пр. Миру, 8-А, приміщення 50-Н) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду 18 серпня 2023 року надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД КОМКОР» (код ЄДРПОУ 44718376, місце знаходження: 68001, Одеська область, Одеський район, м. Чорноморськ, пр. Миру, 8-А, приміщення 50-Н) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8), в якій представник просить, з урахуванням клопотання від 23.10.2023 року:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області № 9118622/44718376 від 04.07.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 13 від 04.05.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану ТОВ «ЗАВОД КОМКОР» податкову накладну №13 від 04.05.2023 року датою її подання 31.05.2023 року.

Ухвалою від 31 серпня 2023 року позовну заяву прийнято до провадження та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) учасників справи в порядку ч. 5 ст. 262 КАС України.

На обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що на виконання вимог податкового законодавства позивачем було сформовано податкову накладну №13 від 04.05.2023 року на суму 643 140,00 грн, у т.ч. ПДВ 107 190,00 грн на користь АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об`єднання - інжиніринг» та подано на реєстрацію до ЄРПН.

Відповідно до отриманої квитанції реєстрацію ПН зупинено, з таких підстав: обсяг постачання товару/послуги 25.62 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ТОВ «ЗАВОД КОМКОР» на підтвердження того, що дана операція не є ризиковою на підтвердження її реальності надало пояснення до податкового органу та первинні документи складені на відображення даної господарської операції, які містять усі обов`язкові реквізити та які дають можливість встановити зміст та обсяг операції.

Водночас, за результатами розгляду Пояснень Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області було прийнято Рішення № 9118622/44718376 від 04.07.2023 року, яким було відмовлено у реєстрації ПН № 13 від 04.05.2023 року.

Як на підставу для відмови в реєстрації податкової накладної податковий орган послався на надання платником податку копій документів складених з порушенням законодавства.

Позивач не погодившись із прийнятим рішенням, оскаржив його до центрального органу, а саме Державної податкової служби України, проте за результатами розгляду поданої скарги прийнято рішення № 58274/44718376/2 від 20.07.2023 року про залишення скарги без задоволення, а рішення регіонального рівня без змін.

На думку позивача, рішення податкового органу є протиправним та підлягає скасуванню з огляду на таке.

Так, позивач зазначає, що для здійснення господарської діяльності ТОВ «ЗАВОД КОМКОР» використовує офісні, виробничі та складські приміщення та має укладені відповідні договори оренди.

З метою виготовлення продукції у господарській діяльності Товариство має необхідне виробниче обладнання для обробки металу.

Крім того, до податкового органу надавалась звітність відповідно до форми 20-ОПП про об`єкти оподаткування.

Також у Товариства наявні трудові ресурси для здійснення господарської діяльності, так відповідно до штатного розпису, чисельність працівників складає 8 осіб.

Так, з метою виконання господарської діяльності, між позивачем (виконавець) та АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об`єднання інжиніринг» (замовник) було укладено договір про виконання робіт № 0105-23 від 01.05.2023 року.

Відповідно до специфікації №1 сторонами погоджено механічне оброблення заготовок відповідно до креслень замовника у кількості 30 шт. на загальну суму вартості 1 286 280,00 грн, у т.ч. ПДВ 214 380,00 грн.

На виконання вказаного договору виконавцем було виставлено рахунок на оплату № 12 від 03.05.2023 року та замовником здійснено передоплату у розмірі 643 140,00 грн, у т.ч. ПДВ 107 190,00 грн та на підставі надходження коштів сформовано податкову накладну №13 від 04.05.2023 року, яку було подано на реєстрацію до ЄРПН, проте реєстрацію зупинено.

Представник позивача зазначає, що у своїх поясненнях до податкового органу позивачем було додатково відображено часткове виконання погоджених сторонами робіт по отримані передоплаті на момент подачі таких пояснень.

Крім того, представник звертає увагу, що замовником здійснювались наступні передоплати: по рахунку № 12 від 03.05.2023 року, що підтверджується зарахуванням коштів виконавцю 24.05.2023 року в розмірі 106 505,40 грн, у т.ч. ПДВ 17 750,90 грн та 19.06.2023 року на суму 83 505,60 грн у т.ч. ПДВ 13 917,60 грн. При цьому податкові накладні № 23 від 24.05.2023 року та №35 від 19.06.2023 року були зареєстровані контролюючим органом у ЄРПН належним чином, що свідчить про неправомірність прийняття оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Таким чином, не погодившись із прийнятим рішенням позивач звернувся до суду з цим позовом.

На виконання ухвали суду 22.09.2023 року (вхід. № ЕП/38075/23) від представника відповідачів надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого, представник проти заявлених позовних вимог заперечує та просить відмовити у їх задоволенні з огляду на таке.

Відповідно до фактичних обставин справи, ТОВ «ЗАВОД КОМКОР» направило на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну № 13 від 04.05.2023 року, виписану на АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об`єднання Інжиніринг» (00205618) на загальну суму з урахуванням ПДВ 643 140,00 грн.

Згідно з квитанціями за результатами обробки «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 25.62 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій».

З цього приводу Головне управління ДПС в Одеській області наголошує, що станом на час зупинення реєстрації вищевказаних податкових накладних згідно інформаційної системи контролюючого органу відсутня подана таблиця даних платника податку на додану вартість з кодами УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 25,62 що відповідають проведеним операціям на які складені вищевказані податкові накладні.

Також було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання п. 11 Порядків №1165 Позивачем були подані до контролюючого органу Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.

Разом з Повідомленням про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 29.06.2023 на розгляд Комісії було надано 26 документів.

Представник відповідача звертає увагу, що на розгляд Комісії не надано документів, які б підтвердили факт передачі Матеріалів від Замовника до Виконавця, а саме акт прийому - передачі Давальницького матеріалу. Також до контролюючого органу не надано технічну документацію і/або креслення, що необхідні для виконання Робіт, що є невід`ємною частиною Договору.

А тому, Комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області були прийняті рішення від 04.07.2023 №9118622/44718376 у зв`язку з тим, що документи були складені/оформлені із порушенням законодавства.

Зі свого боку, представником позивача було подано відповідь на відзив (вхід. № 32775/23 від 27.09.2023 року), відповідно до змісту якої представник заперечує проти доводів відповідача та наполягає на задоволенні позовних вимог та додатково зазначив стосовно доводів представника відповідача, щодо не надання документів стосовно передачі давальницького матеріалу, представник позивача зазначив, що такі доводи є необґрунтованими, адже такі документи були надані разом з поясненнями: акти прийому-передачі давальницької сировини №1 від 01.05.2023 року та № 2 від 04.05.2023 року, супровідні (технологічні) карти № 23-009-01-ЗК, 23-009-04-ЗК, 23-009-05-ЗК, які є основними документами технологічної документації, тощо.

Та щодо ненадання технічної документації та/або креслень, представник позивача зазначив, що такі твердження є безпідставними, адже податкову накладну було сформовано за фактом надходження коштів на рахунок позивача, на підтвердження такого факту контролюючому органу було надано банківську виписку від 04.05.2023 року, договір про виконання робіт та погоджену до нього специфікацію, а також рахунок на оплату №12 від 03.05.2023 року.

Заперечень на відповідь на відзив до суду не надходило.

Також, до відзиву на позовну заяву представником відповідачів було подано клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою від 06 грудня 2023 року у задоволенні клопотання представника відповідачів про розгляд справи за правилами загального позовного провадження було відмовлено.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД КОМКОР» зареєстровано 17.02.2022 року та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС в Одеській області, Чорноморська держана податкова інспекція.

Основний вид господарської діяльності 25.73 виробництво інструментів.

Інші види: 25.62 Механічне оброблення металевих виробів; 28.29 Виробництво інших машин і устатковання загального призначення, н.в.і.у.; 28.91 Виробництво машин і устатковання для металургії; 28.92 Виробництво машин і устатковання для добувної промисловості та будівництва; 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення; 33.20 Установлення та монтаж машин і устатковання; 46.62 Оптова торгівля верстатами; 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 74.90 Інша професійна, наукова та технічна діяльність, н.в.і.у.; 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів.

Для здійснення господарської діяльності ТОВ «ЗАВОД КОМКОР» використовує офісні, виробничі та складські приміщення та має укладені відповідні договори оренди, серед них такі:

-договір оренди нежитлового приміщення від 18.02.2022р. укладений між Товариством та ФОП ОСОБА_1 щодо оренди офісного приміщення за адресою: АДРЕСА_1 , 10 кв.м., Акт прийому-передачі приміщення додається;

-договір № 18/1.А-2023 від 01.02.2023р., укладений між Товариством та ДП «Експериментальновиробниче підприємство Інституту чорної металургії ім. 3.1. Некрасова Національної академії наук України» щодо передачі у тимчасове користування нежитлового приміщення виробничо-складського призначення, площею 109,5м2, розміщених за адресою: 49050, м. Дніпро, пл. Ак. Стародубова, 1А, Акт прийому-передачі додається;

-договір № 18/1.КУ-2023 від 01.02.2023р., укладений між Товариством та ДП «Експериментальновиробниче підприємство Інституту чорної металургії ім. 3.1. Некрасова Національної академії наук України» про відшкодування витрат на утримання майна для тимчасового користування та надання комунальних послуг.

З метою виготовлення продукції у господарській діяльності Товариство має виробниче обладнання для оброблення металу, зокрема, відповідно до:

-договору оренди обладнання № 01-05 від 01.05.2023р., укладеного Товариством з Товариством з обмеженою відповідальністю «Підприємство з іноземними інвестиціями МІНО» (Орендодавець) щодо оренди обладнання - універсального токарно-гвинторізного верстату з ЧПУ типу С832С, РМЦ 4000/153 ЧПУ Siemensv Sinumerik 808D;

-контракту № MI-2022 від 22.11.2022р., укладеного Товариством з фірмою DMG MORI Used Machines GmbH, Німеччина (Продавець) щодо придбання для здійснення господарської діяльності обладнання - вертикально фрезерного центру Ml Pro;

-договору купівлі-продажу №1 від 29.05.2023 р., укладеного Товариством з Товариством з обмеженою відповідальністю «Виробничо-комерційне підприємство «КОМКОР» щодо придбання обладнання - Піч СН04.8.4/1 1-И-4П.

Перелік об`єктів оподаткування наведений у формах 20-ОПП, поданих Товариством.

Згідно з штатного розпису ТОВ «ЗАВОД КОМКОР», затвердженого наказом № 2 НІР від 01.05.2023р. кількість штатних одиниць підприємства складає 8.

Так, судом встановлено, що з метою виконання господарської діяльності між ТОВ «ЗАВОД КОМКОР» (виконавець) та АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об`єднання-інжиніринг» (замовник), 01.05.2023 року було укладено договір № 0105-23 про виконання робіт, відповідно до умов якого виконавець зобов`язується, відповідно до завдання замовника виконати роботи, перелік яких вказаний у специфікаціях, з матеріалу замовника, що належать замовникові, та передати результати виконання робіт замовнику, а замовник зобов`язується надати виконавцю давальницький матеріал, прийняти і оплатити виконані роботи на умовах, в порядку та строки, встановлені цим договором. (п. 1.1 договору)

Замовник передає виконавцю давальницький матеріал, а також технічну документацію і/або креслення, що необхідні для виконання робіт за договором, за актом прийому-передачі Давальницького матеріалу. Наявність маркування давальницького матеріалу обов`язкова. (п. 1.2 договору)

Замовник здійснює передплату на банківський рахунок виконавця у розмірі 100% загальної вартості специфікації в наступному порядку: передплата у розмірі 50% вартості робіт погодженої сторонами в специфікаціях, впродовж 10-ти банківських днів з дати підписання відповідної специфікації; оплата у розмірі 50% вартості робіт, протягом 10-ти банківських днів з моменту отримання від виконавця письмового повідомлення про готовність результатів робіт до передачі. (а. 4.3 договору)

Передача давальницького матеріалу замовником виконавцеві допускається партіями. (п. 5.1 договору)

Так, судом встановлено, що відповідно до специфікації № 1 від 01.05.2023 року замовником замовлено виготовлення таких елементів:

-Корпус запобіжник 004.002.001 в кількості 30 шт. вартість робіт на 1 шт. 16316,00 грн, сума грн без ПДВ 489480,00 грн;

-Корпус обойми 004.002.111 в кількості 30 шт. вартість робіт на 1 шт. 6623,00 грн, сума грн без ПДВ 198690,00 грн;

-Кришка обойми 004.002.112 в кількості 30 шт. вартість робіт на 1 шт. 6623,00 грн, сума грн без ПДВ 198690,00 грн;

-Ковпачок чашки 004.003.002 в кількості 30 шт. вартість робіт на 1 шт. 909,00 грн, сума грн без ПДВ 27270,00 грн;

-Корпус редуктора 004.002.602 в кількості 30 шт. вартість робіт на 1 шт. 5259,00 грн, сума грн без ПДВ 157770,00 грн.

Разом: 1 071 900,00 грн, ПДВ: 214 380,00 грн, всього з ПДВ: 1 286 280,00 грн.

Судом встановлено, що виконавцем за надання відповідних робіт виставлено рахунок на оплату №12 від 03.05.2023 року на суму 1 286 280,00 грн, з яких: роботи - 1 071 900,00 грн та ПДВ: 214 380,00 грн,

Відповідно до наданої банківської виписки за 04.05.2023 року замовником на виконання умов договору на рахунок виконавця здійснено передоплату на суму 643 140,00 грн.

Отримання виконавцем давальницького матеріалу з метою виконання умов договору підтверджується Актом приймання-передачі давальницької сировини №1 від 01.05.2023 року, товарно-транспортною накладною № 0011 від 01.05.2023 року, Актом приймання-передачі давальницької сировини № 2 від 04.05.2023 року та товарно-транспортною накладною № 0012 від 04.05.2023 року.

На підтвердження наданих послуг з виконання робіт до суду надано Акти надання послуг з переробки № 8 від 19.05.2023 року, № 10 від 26.05.2023 року та № 11 від 30.05.2023 року.

Також, судом встановлено, що виконавцем та замовником після виконання робіт передбачених договором було укладено Акти передачі тмц (давальницької сировини/виробів) № 8 від 19.05.2023 року, № 10 від 26.05.2023 року та № 11 від 30.05.2023 року про повернення надлишкових матеріалів.

Крім того, на підтвердження виконання умов договору та надання виготовлених виробів до суду надано заяву про приєднання до договору про надання послуг з організації перевезення відправлень, акт № НП-009419291 від 31.05.2023 року здачі-прийняття робіт (надання послуг) щодо організації перевезення відправлень, рахунок-фактура № НП-009419291 від 31.05.2023 року.

Судом встановлено, що за фактом надходження коштів, передплати за надані роботи, виконавцем, ТОВ «ЗАВОД КОМКОР» було сформовано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 13 від 04.05.2023 року на суму коштів, що надійшли 643 140,00 грн.

Проте, відповідно до квитанції від 31.05.2023 року реєстрацію податкової накладної було зупинено, з підстав того, що обсяг постачання товару/послуги 25.62 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Та запропоновано надати додаткові пояснення.

ТОВ «ЗАВОД КОМКОР» на підтвердження того, що дані операція не є ризиковими надано до контролюючого органу повідомлення № 1 від 29.06.2023 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

У вказаних поясненнях, позивачем було детальніше роз`яснено суть наданих послуг та можливість надання такого виду послуг та додатково надано всі необхідні документи на підтвердження реальності здійсненої операції, а саме:

-Статут ТОВ «Завод Комкор» сторінка 1-8;

-Статут ТОВ «Завод Комкор» сторінка 9- і 6;

-Виписка ЄДРПОУ ТОВ «Завод Комкор» від 29.11,2022р.;

-Наказ 1-К від 18.02.2022р.;

-Договір оренди нежитлового приміщення від 18.02.2022р. та Акт прийому-передачі від 03.10.2022р.;

-Договір тимчасового користування № 18/1.А-2023 від 01,02.2023р., у тому числі Додатки 1-3 до вказаного Договору, додаткова угода від 30.04.2023р.;

-Договір №18/1.КУ-2023 від 01.02.2023 р., у тому числі Додаткові угоди;

-Договір оренди обладнання № 01-05 від 0ї,05.2023р. та Акти приймання-передачі від 01.05.2023р.;

-Контракт № М1-2022 від 22.11.2022р., специфікація до контракту та митна декларація від 31.01.2023р.;

-Договір купівлі-продажу №1 від 29.05.2023 р. та Видаткова накладна №2 від 29.05.2023р.;

-Форми 20-ОПП на 8 арк.;

-Наказ № 2ШР від 01.05.2023р. та штатний розпис;

-Повідомлення про прийняття на роботу на 5-ти арк.;

-Накази про прийняття на роботу на 7-ми арк.;

-Договір на виконання робіт № 0105-23 від 01.05.2023 року:

-Специфікація № 1 від 01.05.2023р. до договору на виконання робіт № 0105-23 від 01.05.2023 року;

-Рахунок на оплату № 12 від 03.05.2023р.;

-Банківська виписка від 04,05.2023р.;

-Акти прийому-передачі давальницької сировини № 1 від 01.05.2023 року та № 2 від 04.05.2023р.. товарно-транспортні накладні №0011 від 01.05.2023р., № 0012 від 04.05.2023р.;

-Акти надання послуг з переробки № 8 від 19.05.2023 року, № 10 від 26.05.2023 року, № 11 від 30.05.2023 року;

-Акти приймання-передачі ТМЦ (давальницької сировини/виробів) № 10 від 26.05.2023р., № 8 від 19.05.2023р., № 11 від 30,05.2023р.;

-Сертифікати якості № 10 від 19.05.2023р.. № 12 від 26.05.2023р.; № 14 від 30.05.2023р.;

-Супровідні карти № 23-009-01-ЗК. 23-009-04-ЗК, 23-009-05-ЗК;

-Довіреність № 18-20/30 від 22.12.2022р.;

-Додаток № 1 до Договору про надання послуг з організації перевезення відправлення (Заява приєднання) від 30.03.2023р., Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) від 31.05.2023р. зі Специфікацією, рахунок-фактура від 31.05.2023р

Проте, податковим органом за результатом розгляду поданих документів було прийнято рішення № 9118622/44718376 від 04.07.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної вказано: надання платником податків копій документів складених з порушення законодавства. Додаткова інформація: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Не погодившись із вказаними рішенням ТОВ «ЗАВОД КОМКОР» звернулось зі скаргою до Державної податкової служби України про його скасування, проте податковим органом було прийнято рішення № 58274/44718376/2 від 20.07.2023 року, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підстава: ненадання платником податку копiй первинних документiв щодо постачання/придбання товарiв/послуг, зберiгання i транспортування, навантаження, розвантаження продукцiї, складських документiв (iнвентаризацiйнi описи), у тому числi рахунки-фактури/iнвойси, акти приймання-передачiтоварiв (робiт, послуг) з урахуванням наявностi певних типових форм та галузевої специфiки, накладних.

На думку позивача, оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправним та підлягає скасуванню, адже податковим органом конкретно не зазначено, які саме подані документи не відповідають законодавству, та окрім того, представник зазначає, що всі надані до податкового органу первинні документи складені відповідно до норм законодавства та підтверджують реальність здійснених операцій.

Не погодившись із прийнятими рішеннями, позивач звернувся до суду із цим позовом.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).

Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваного рішення, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.

Згідно з пп. «а», «б» п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246) (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2245-VIII Кабінету Міністрів України доручено до 1 березня 2018 року визначити порядок зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

З 01.02.2020 року діє Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165 (далі Порядок № 1165), якийвизначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Згідно з п. 3 Порядку №1165 Податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, складеної на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості хоча б одного з товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку, за винятком розрахунку коригування, визначеного підпунктом 7 цього пункту), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації).

Відповідно до п. 5, п.6 Порядку №1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Відповідно до п. 10, п. 11 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Так, судом встановлено, що в порядку встановленого податковим законодавством за фактом надходження коштів на рахунок платника податків, позивачем було сформовано податкову накладні №13 від 04.05.2023 року та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

Згідно з отриманою квитанцією вказану податкову накладну прийнято, проте її реєстрацію зупинено з підстав: товару/послуги 25.62 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Та запропоновано надати додаткові пояснення.

У Додатку 3 до Порядку № 1165 встановлено Критерії ризиковості здійснення операцій.

Пунктом 1 зазначених Критеріїв визначено такі критерії ризиковості здійснення операцій: «Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС».

При цьому суд зазначає, що належної мотивації підстав та причин віднесення поданої податкової накладної до категорії ризиковості здійснення операцій відповідачами ані у спірному рішенні, ані до суду не надано.

Сторонами не заперечується, що засобами електронного зв`язку позивачем до контролюючого органу було направлено повідомлення щодо подачі письмових пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення господарської операції по зупиненій податковій накладній №1 від 29.06.2023 на розгляд Комісії було надано 26 документів, а саме: - Статут ТОВ «Завод Комкор» сторінка 1-8; Статут ТОВ «Завод Комкор» сторінка 9- і 6; Виписка ЄДРПОУ ТОВ «Завод Комкор» від 29.11,2022р.; Наказ 1-К від 18.02.2022р.; Договір оренди нежитлового приміщення від 18.02.2022р. та Акт прийому-передачі від 03.10.2022р.; Договір тимчасового користування № 18/1.А-2023 від 01,02.2023р., у тому числі Додатки 1-3 до вказаного Договору, додаткова угода від 30.04.2023р.; Договір №18/1.КУ-2023 від 01.02.2023 р., у тому числі Додаткові угоди; Договір оренди обладнання № 01-05 від 0ї,05.2023р. та Акти приймання-передачі від 01.05.2023р.; Контракт № М1-2022 від 22.11.2022р., специфікація до контракту та митна декларація від 31.01.2023р.; Договір купівлі-продажу №1 від 29.05.2023 р. та Видаткова накладна №2 від 29.05.2023р.; Форми 20-ОПП на 8 арк.; Наказ № 2ШР від 01.05.2023р. та штатний розпис; Повідомлення про прийняття на роботу на 5-ти арк.; Накази про прийняття на роботу на 7-ми арк.; Договір на виконання робіт № 0105-23 від 01.05.2023 року: Специфікація № 1 від 01.05.2023р. до договору на виконання робіт № 0105-23 від 01.05.2023 року; Рахунок на оплату № 12 від 03.05.2023р.; Банківська виписка від 04,05.2023р.; Акти прийому-передачі давальницької сировини № 1 від 01.05.2023 року та № 2 від 04.05.2023р.. товарно-транспортні накладні №0011 від 01.05.2023р., № 0012 від 04.05.2023р.; Акти надання послуг з переробки № 8 від 19.05.2023 року, № 10 від 26.05.2023 року, № 11 від 30.05.2023 року; Акти приймання-передачі ТМЦ (давальницької сировини/виробів) № 10 від 26.05.2023р., № 8 від 19.05.2023р., № 11 від 30,05.2023р.; Сертифікати якості № 10 від 19.05.2023р.. № 12 від 26.05.2023р.; № 14 від 30.05.2023р.; Супровідні карти № 23-009-01-ЗК. 23-009-04-ЗК, 23-009-05-ЗК; Довіреність № 18-20/30 від 22.12.2022р.; Додаток № 1 до Договору про надання послуг з організації перевезення відправлення (Заява приєднання) від 30.03.2023р., Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) від 31.05.2023р. зі Специфікацією, рахунок-фактура від 31.05.2023.

Проте, за результатами розгляду пояснень та наданих позивачем документів, комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області, було прийнято рішення № 9118622/44718376 від 04.07.2023 РОКУ про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, підставою для відмови в реєстрації поданої позивачем податкової накладної було зазначено: з «наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні».

Оцінивши надані сторонами докази та виходячи із вищенаведених норм права, суд доходить висновку, що відповідачем прийнято оскаржувані рішення помилково, з огляду на таке.

Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивач спеціалізується на виготовленні металевих виробів відповідно до основного виду господарської діяльності.

Позивач зазначив, що для здійснення господарської діяльності ТОВ «ЗАВОД КОМКОР» використовує офісні, виробничі та складські приміщення та має укладені відповідні договори оренди. З метою виготовлення продукції у господарській діяльності Товариство має необхідне виробниче обладнання для обробки металу. Крім того, до податкового органу надавалась звітність відповідно до форми 20-ОПП про об`єкти оподаткування. Також у Товариства наявні трудові ресурси для здійснення господарської діяльності, так відповідно до штатного розпису, чисельність працівників складає 8 осіб.

Суд встановив, що з метою виконання господарської діяльності, між позивачем (виконавець) та АТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об`єднання інжиніринг» (замовник) було укладено договір про виконання робіт № 0105-23 від 01.05.2023 року.

Відповідно до специфікації №1 сторонами погоджено механічне оброблення заготовок відповідно до креслень замовника у кількості 30 шт. на загальну суму вартості 1 286 280,00 грн, у т.ч. ПДВ 214 380,00 грн.

На виконання вказаного договору виконавцем було виставлено рахунок на оплату № 12 від 03.05.2023 року та замовником здійснено передоплату у розмірі 643 140,00 грн, у т.ч. ПДВ 107 190,00 грн та на підставі надходження коштів сформовано податкову накладну №13 від 04.05.2023 року, яку було подано на реєстрацію до ЄРПН, проте реєстрацію зупинено.

Крім того, як вже зазначалось судом, позивачем було надано повідомлення щодо подачі письмових пояснень та документів про підтвердження реальності здійснення господарської операції по зупиненій податковій накладній №1 від 29.06.2023 на розгляд Комісії було надано 26 документів.

Аналіз наданих копій первинних документів надає можливість встановити технічну можливість позивача здійснити передбачені договором види робіт.

У свою чергу суд враховує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

В той же час, у квитанції зазначено лише посилання на відповідність Критеріїв, визначених в п. 1 та не зазначено документів, які слід надати для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі або відмову в такій реєстрації.

При цьому, можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання на реєстрацію податкової накладної напряму залежить від чіткого формулювання фіскальним органом позиції про те, під який саме критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій підпадає платник податку, якому відповідає платник податку, що прямо впливає на можливість надання платником податку в подальшому відповідних документів, перелік яких міститься у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРНП.

Суд звертає увагу, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, а у подальшому в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.

Таким чином, зупинення податкової накладної, виписаної ТОВ «ЗАВОД КОМКОР» не відповідає умовам критеріїв ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій та контролюючим органом, порушено вимоги Порядку № 1165.

Відповідно до ч. п. 25, 26, 27 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.

Згідно з п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Згідно з додатку до Порядку № 520 в рішенні про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних обов`язково зазначаються конкретні документи.

Так, як вбачається з матеріалів справи в оскаржуваному рішенні, податковим органом було зазначено підставою для відмови у реєстрації податкової накладної «надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства».

В графі «податкова інформація» (зазначити конкретні документи) оскаржуваного рішення, вказано: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Аналізуючи зазначену, як підставу для відмови у реєстрації поданих ТОВ «ЗАВОД КОМКОР» податкової накладної в ЄРПН, суд зазначає, що контролюючим органом не наведено конкретних документів, які саме складені чи сформовані позивачем з порушенням норм законодавства, а лише узагальнено зазначено перелік можливих документів.

Суд звертає увагу, що у випадку неконкретизації переліку документів в рішенні про відмову у реєстрації ПН, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів.

Посилання представника відповідача на те, що на розгляд Комісії не надано документів, які б підтвердили факт передачі Матеріалів від Замовника до Виконавця, а саме акт прийому - передачі Давальницького матеріалу, технічної документації і/або креслення, що необхідні для виконання Робіт, що є невід`ємною частиною Договору, відхиляються судом у зв`язку з тим, що з матеріалів справи вбачається, що до повідомлення про надання пояснень позивачем було надано всі наявні в позивача документи, серед яких було надано: Акти прийому-передачі давальницької сировини №1 від 01.05.2023 року, № 2 від 04.05.2023 року та товарно-транспортні накладні № 0011 від 01.05.2023 року та № 0012 від 04.05.2023 року та супровідні карти № 23-009-01-ЗК, 23-009-04-ЗК, 23-009-05-ЗК, які є основними документами технологічної документації, яким як встановлено судом не було надано належної оцінки.

Також, суд погоджується із запереченнями представника позивача, що надання технічної документації і/або креслення, що необхідні для виконання Робіт на підтвердження реальності здійсненої операції по податковій накладній є безпідставними, адже як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, підставою для формування податкової накладної був факт надходження грошових коштів на рахунок платника податків, тобто першою подією є саме надходження коштів, а не виконання робіт.

Таким чином, суд доходить висновку, що матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачами тверджень позивача, наведення відповідних мотивів прийняття спірних рішень та неврахування наданих позивачем документів, а відтак, підтверджень правомірності рішення податкового органу, у зв`язку з чим, таке рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН є протиправним та підлягає скасуванню.

Стосовно позовних вимог про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, суд зазначає таке.

Приписами пункту 20 Порядку № 1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

В даному випадку, зобов`язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну подану позивачем податкову накладну є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права, а тому суд доходить висновку, що вказані позовні вимоги є правомірними та належать задоволенню повністю.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, оцінюючи встановлені факти, суд дійшов висновку, що відповідачі, заперечуючи проти позову не довели, з посиланням на відповідні докази, правомірності своїх рішень, а тому позовні вимоги належать задоволенню повністю.

Відповідно до ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, судовий збір в розмірі 2684,00 грн. належить стягненню на користь позивача за рахунок бюджетного асигнування Головного управління ДПС в Одеській області.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД КОМКОР» (код ЄДРПОУ 44718376, місце знаходження: 68001, Одеська область, Одеський район, м. Чорноморськ, пр. Миру, 8-А, приміщення 50-Н) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії,- задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 9118622/44718376 від 04.07.2023 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа,8) зареєструвати податкову накладну № 13 від 04.05.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАВОД КОМКОР» (код ЄДРПОУ 44718376, місце знаходження: 68001, Одеська область, Одеський район, м. Чорноморськ, пр. Миру, 8-А, приміщення 50-Н) сплачений судовий збір в розмірі 2684,00 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 копійок).

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя Л.Р. Юхтенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2023
Оприлюднено08.12.2023
Номер документу115449293
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/21723/23

Постанова від 12.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 10.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 06.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 06.12.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 31.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні