ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
14.09.10
Справа №2а-8397/10/12/0170
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Котаревої Г.М., при секретарі судового засідання Суконновій Г.В., за участю представників сторін:
від позивача – не з'явився;
від відповідача - не з'явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Прокурора Залізничного району м Сімферополя АР Крим в інтересах держави в особі Управління Пенсійного Фонду України в Залізничному районі м. Сімферополя
до Приватного Монтажно – будівельного підприємства «Промбудмонтаж»
про стягнення заборгованості у розмірі 7915,26 грн.
Суть спору: Прокурор Залізничного району м Сімферополя АР Крим в інтересах держави в особі Управління Пенсійного Фонду України в Залізничному районі м. Сімферополя (далі – позивач) звернувся до адміністративного суду із позовом до Приватного Монтажно – будівельного підприємства «Промбудмонтаж» (далі – відповідач) про стягнення заборгованості у розмірі 7915,26 грн. Позов мотивовано наявністю у відповідача заборгованості зі сплати внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, суми штрафу, застосованої за несвоєчасну сплату страхових внесків.
Представник позивача у судове засідання не з’явився, надіслав клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час і місце судового засідання відповідач повідомлений належним чином, через засоби масової інформації, причин неявки суду не повідомив, клопотань про відкладення судового розгляду справи не надав.
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з’ясування обставин по справі суд, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим розглядати справу за відсутності представника відповідача.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідач є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .
Принципи, основи та механізм функціонування системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування визначені в Законі України від 09.07.03 року №1058-IV “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”(далі –Закон №1058).
Згідно із статтею 1 Закону №1058 страхові внески - це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, яке діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування згідно цього Закону.
Стаття 3 Закону №1058 визначає, що Пенсійний фонд України і фізичні особи, що здійснюють перерахування внесків до системи накопичувального пенсійного забезпечення, є суб'єктами системи пенсійного забезпечення в Україні.
Відповідно до п. 2 ст. 5 Закону №1958 виключно цим Законом визначаються порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, а також стягнення заборгованості за цими внесками.
Згідно з пунктом 6 статті 17 Закону страхувальник зобов’язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Частиною 6 статті 20 Закону встановлено, що страхувальники зобов’язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовий період для виду страхувальника, до якого відноситься позивач, встановлений зазначеною нормою закону – один календарний місяць.
Відповідно до ч. 3 ст. 20 цього Закону обчислення страхових внесків територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі складених актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.
Згідно із частинами 2 і 3 ст. 106 Закону №1058 суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій. Територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.
Відповідно до п. 6, 7 ст. 64 Закону №1058 територіальні органи Пенсійного фонду мають право застосовувати фінансові санкції, стягувати з платників страхових внесків недоїмку по страхових внесках.
Згідно із п. п. 2, 4, 5 ч. 9 ст. 106 Закону (в редакції, що діяла на час встановлення факту несвоєчасної сплати страхових внесків), за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф залежно від строку затримки платежу в розмірі:
10 відсотків своєчасно не сплачених зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 30 календарних днів включно;
20 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати у строк до 90 календарних днів включно;
50 відсотків зазначених сум - у разі затримки їх сплати понад 90 календарних днів.
Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
За донарахування територіальним органом Пенсійного фонду або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначених сум за кожний повний або неповний місяць, за який донараховано ці суми.
Судом встановлено, що відповідачем подано розрахунок сум страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті за березень 2010 року внаслідок несплати страхових внесків по зазначених розрахунках за відповідачем склалася заборгованість у сумі 5104,00грн.
Позивачем на адресу відповідача була направлена вимога № Ю-336с від 12.05.2010 р. на суму 5104,00грн., яка була отримана відповідачем, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення.
У зв'язку з несвоєчасною сплатою страхових внесків позивачем прийнято рішення №337від 15.04.2010р. - фінансові санкції у розмірі 2471,26грн.
За не здійснення в установленому порядку обліку сум заробітної платні, на які нараховуються страхові внески, відсутність первинних документів про нарахування та сплату страхових внесків, у відповідності зі ст. 106 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” № 1058 від 09.07.03 р. позивачем прийняте рішення № 152 від 22.02.10р. про застосування фінансових санкцій в сумі 340,00 грн.
Вказані рішення отримано відповідачем, що підтверджується відміткою про отримання.
Рішення та вимога відповідачем у судовому порядку не оскаржені та не скасовані.
За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволенню у сумі 7915,26 грн.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити у повному обсязі.
2.Стягнути з Приватного Монтажно – будівельного підприємства «Промбудмонтаж» (95000, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Паризька, 18, ЄДРПО 31544623) на користь Управління Пенсійного Фонду України в Залізничному районі м. Сімферополя заборгованість у розмірі 7915,26грн., ( р/р 25606010045501 у ВАТ “Державний Ощадний банк України” м. Сімферополь, МФО 324805, ЄДРПО 20727038).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Котарева Г.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2010 |
Оприлюднено | 09.10.2010 |
Номер документу | 11545195 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні