СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 вересня 2010 р. Справ а № 2а-7264/10/1870
Сумський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого судді - Соколо ва В.М.
за участю секретаря судового засідання- Шаповал Є.А.,
представника позивач а - Груздо Т.С.,
представників відпов ідача - Ковальової Т.М., О лефіренко Т.Л.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду в м. Суми адміністрати вну справу за позовом Сумськ ого обласного відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів до товариства з обмежен ою відповідальністю "Суми-Ой л" про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій т а пені,-
В С Т А Н О В И В:
Сумське обласне відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів (далі по тексту - позивач, СОВ Фонду соціально го захисту інвалідів) зверну лося до суду з позовом, в якому просить стягнути з товарист ва з обмеженою відповідальні стю "Суми-Ойл" (далі по тексту - відповідач, ТОВ "Суми-Ойл") 8512гр н. 50коп. адміністративно-госпо дарських санкцій, пеню в розм ірі 155грн. 55коп. Свої вимоги мот ивує тим, що відповідач, всупе реч вимог ст. 20 Закону України “Про основи соціальної захи щеності інвалідів в Україні” (далі по тексту - Закон), маюч и середньооблікову чисельні сть працюючих інвалідів менш е ніж встановлено нормативом , передбаченим ст. 19 даного Зак ону, не сплатив у передбачено му Законом розмірі до 16.04.2010 року 8512грн. 50коп. адміністративно-г осподарських санкцій. За пор ушення строків сплати адміні стративно-господарських сан кцій була нарахована пеня в р озмірі 155грн. 55коп. На момент зв ернення з позовом до суду заб оргованість відповідачем сп лаченою не була.
Представник позивача в судовому засіданні позовні в имоги з вищезазначених підст ав підтримав у повному обсяз і, пояснив, що вказанамзаборг ованість станом на момент ро згляду справи відповідачем п еред Сумським обласним відді ленням Фонду соціального зах исту інвалідів не погашена, п росив стягнути її в судовому порядку.
Представники відпо відача заперечували проти за доволення позовних вимог у п овному обсязі. При цьому пояс нили, що в лютому 2009 році на під приємстві відбулось скороче ння штатної чисельності прац івників. Підприємство фактич но припинило свою господарсь ку діяльність, що унеможливл ює виконання нормативу створ ення робочих місць, передбач еного Законом України «Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні».
Заслухавши повноваж них представників позивача т а відповідача, дослідивши ма теріали справи, суд приходит ь до висновку, що позовні вимо ги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 4 Закону д іяльність держави щодо інвал ідів виявляється у створенні правових, економічних, соціа льно-побутових і соціальне-п сихологічних умов для задово лення їх потреб у відновленн і здоров'я, матеріальному заб езпеченні, посильній трудові й та громадській діяльності.
Статтею 18 Закону передбачен о обов' язок підприємств, ус танов, організацій, фізичних осіб, які використовують най ману працю, (до них відноситьс я і відповідач - ТОВ "Суми-Ойл ") виділяти та створювати робо чі місця для працевлаштуванн я інвалідів, у тому числі спец іальні робочі місця, створюв ати для них умови праці з урах уванням індивідуальних прог рам реабілітації і забезпечу вати інші соціально-економіч ні гарантії, передбачені чин ним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для ор ганізації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалід ів про зайнятість та працевл аштування інвалідів у порядк у, встановленому Кабінетом М іністрів України.
Статтею 19 Закону для підпри ємств установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, які використовують найман у працю, установлюється норм атив робочих місць для праце влаштування інвалідів у розм ірі чотирьох відсотків серед ньооблікової чисельності шт атних працівників обліковог о складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одн ого робочого місця. Підприєм ства, установи, організації, у тому числі підприємства, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, самостійно розрахо вують кількість робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів відповідно до нормативу , встановленого частиною пер шою цієї статті, і забезпечую ть працевлаштування інвалід ів. При розрахунках кількіст ь робочих місць округлюється до цілого значення.
Як встановлено в судовому з асіданні, середньооблікова ч исельність штатних працівни ків облікового складу підпри ємства у 2009 році становила 12 ос іб. Проти даної обставини пре дставники відповідача не зап еречували, оскільки середньо облікова чисельність штатни х працівників залишається не змінною навіть за умови скор очення працівників підприєм ства, що проведено 26.02.2009 р.
Таким чином, відповідно до с т.19 Закону, норматив числа роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів для відповідач а, повинна становити одне роб оче місце.
Однак, фактично у 2009 році, як в становлено в судовому засіда нні та підтверджується дослі дженими матеріалами справи, а саме копією акту перевірки виконання вимог ст.19, 20 Закону України «Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні»(а.с.6), на підприємстві відповідача не працювала жо дна особа, якій відповідно до чинного законодавства встан овлено інвалідность.
Згідно ч.ч.1,4 ст. 20 Закону підпр иємства, установи, організац ії, фізичні особи, які викорис товують найману працю, де сер едньооблікова чисельність п рацюючих інвалідів менше ніж установлена нормативами заз наченими вище, щороку сплачу ють відповідним відділенням Фонду соціального захисту і нвалідів адміністративно-го сподарській санкції, сума як их визначається в розмірі се редньої річної заробітної пл ати на відповідному підприєм стві, установі, організації з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Адміністративно-господарсь кі санкції розраховуються та сплачуються підприємствами , установами, організаціями, у тому числі підприємствами, о рганізаціями громадських ор ганізацій інвалідів, фізични ми особами, зазначеними в час тині першій цієї статті, само стійно в строк до 15 квітня рок у, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормати ву, встановленого частиною п ершою статті 19 цього Закону.
В судовому засіданні встан овлено, що в 2009 році звіти до це нтру зайнятості відповідаче м не подавались - це, на перек онання суду, свідчить про не в життя усіх необхідних заході в, визначених ст. 18 Закону, для н едопущення господарського п равопорушення, а тому за 1 робо че місце, призначене для прац евлушування інвалідів і не з айняте інвалідами, відповіда ч повинен був самостійно спл атити адміністративно-госпо дарські санкції в розмірі 8512г рн. 50коп.
Згідно ст. 20 Закону, порушенн я термінів сплати адміністра тивно-господарських санкцій тягне за собою нарахування п ені. Пеня обчислюється виход ячи з 120 відсотків річних облі кової ставки Національного б анку України, що діяла на моме нт сплати, нарахованої на пов ну суму недоїмки за весь її ст рок.
В судовому засіданні встан овлено, що за порушення термі нів сплати адміністративно-г осподарських санкцій, з врах уванням вищезазначених вимо г, відповідачу була нарахова на пеня в розмірі 155грн. 55коп. (а .с.4,6).
Враховуючи, що відповідаче м сума адміністративно-госпо дарських санкцій в розмірі 8512 грн. 50коп. та пеня в розмірі 155гр н. 55коп., в порушення вимог Зако ну станом на момент розгляду справи, не погашені, суд, зваж аючи на норми ст.19,20 Закону, при ходить до висновку, що вимоги позивача в частині стягненн я адміністративно-господарс ьких санкцій та пені є обґрун тованими та такими, що підляг ають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98 , 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позо в Сумського обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальніст ю "Суми-Ойл" про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій та пені- задовольнит и в повному обсязі.
Стягнути з товариства з об меженою відповідальністю "Су ми-Ойл" (код ЄДРПОУ 30846080) на корис ть Сумського обласного відді лення Фонду соціального захи сту інвалідів 8512грн. 50коп. адмі ністративно-господарських с анкцій, 155грн. 55коп. пені за пору шення термінів сплати адміні стративно-господарських сан кцій, разом стягнути 8668грн. 05к оп.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Сумський окружний адм іністративний суд шляхом под ачі апеляційної скарги на по станову суду протягом десяти днів з дня складення по станови в повному обсязі.
Якщо постанову було прогол ошено за відсутності особи, я ка бере участь у справі, то стр ок подання апеляційної скарг и обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінче ння строку подання апеляційн ої скарги. У разі подання апел яційної скарги постанова, як що її не скасовано, набирає за конної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Суддя В.М. Соколов
Повний текст постанов и складено 01.10.2010 року.
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2010 |
Оприлюднено | 09.10.2010 |
Номер документу | 11545570 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
В.М. Соколов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні