Постанова
від 13.09.2010 по справі 7811/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний ад міністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

13 вересня 2010 р. № 2-а- 7811/10/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді - Кухар М. Д. ,

при секретарі - Боклаг А.С.,

за участі: представника поз ивача - Рашевського Б.В.,

представника відповідача - Скрипник В.В.,

представника відповідач а - Бикова В.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду справу за адмініст ративним позовом Відкритого акціонерного товариства "Із юмський тепловозоремонтний завод" до Ізюмської об'єднано ї державної податкової інспе кції у Харківській області п ро скасування податкових пов ідомлень - рішень,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Харківського окружного адмі ністративного суду із позово м до Ізюмської об'єднаної дер жавної податкової інспекції у Харківській області, в яком у просить суд скасувати пода ткові повідомлення - рішення від 16.06.2006 року № 0000032310/2, № 0000042310/2, № 0000052310/2, № 0000062310/2, № 0000072310/2, № 0000082310/2, № 0000092310/2, № 0000102310/2, № 0000 112310/2, № 0000152310/2, № 0000162310/2, № 0000172310/2, № 0000182310/2, № 000019231 0/2, № 0000202310/2, № 0000212310/2, № 0000222310/2, податкові п овідомлення - рішення від 07.07.2006 року №0001192310/2, № 0001182310/2, № 0001172310/2, № 0001162310/2, № 000 1152310/2, № 0001142310/2, № 0001132310/2. Позивач, посила ючись на обставини, викладен і в позовній заяві, просив зад овольнити позов у повному об сязі.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і та просив суд задовольнити їх у повному обсязі.

Представники відповідача в судовому засіданні проти а дміністративного позову зап еречували, вважали його безп ідставним та необґрунтовани м, надали заперечення на адмі ністративний позов, в якому в иклали свою позицію проти до водів позивача та просять су д відмовити в задоволенні по зову в повному обсязі.

Суд, вислухавши представни ка позивача, представників в ідповідача, дослідивши матер іали справи, встановив насту пне.

Фахівцями Ізюмської об'єдн аної державної податкової ін спекції у Харківській област і було проведено планову пер евірку Відкритого акціонерн ого товариства "Ізюмський те пловозоремонтний завод" з пи тань дотримання податкового , валютного та іншого законод авства за період з 01.10.2004 року по 30.09.2005 року.

За результатами перевірки складено акт від 22.12.2005 року № 1513/23 1/01056356/369-ДСК.

На підставі вказаного акту 04.01.2006 року начальником Ізюмськ ої ОДПІ були прийняті податк ові повідомлення-рішення № 0000 012310/2 про визначення суми подат кового зобов'язання з податк у на прибуток на суму 374440,0 грн. з а основним платежем 199300,0 грн., за штрафними санкціями 175100,0грн.; № 0000022310/2 про визначення суми пода ткового зобов'язання з подат ку на додану вартість на суму 2287864,5 грн. за основним платежем 1525243,0 грн. за штрафними санкціям и 762621,50 грн.; № 0000032310/2 про визначення суми податкового зобов'язан ня з частини прибутку на суму 633300,0 грн. за основним платежем 4 22200,0 грн., за штрафними санкціям и 211100 грн.; №0000042310/2 про сплату штраф у у розмірі 50 % за затримку гран ичного строку сплати узгодже ної суми податкового зобов'я зання земельного податку в р озмірі 111248,83 грн. у сумі 55624,43 грн.; №0 000052310/2 сплати штрафу у розмірі 10% за затримку узгодженої суми податкового зобов'язання зем ельного податку в розмірі 1113,0 г рн. у сумі 111,30 грн.; №0000062310/2 сплати ш трафу у розмірі 20% за затримку граничного строку сплати уз годженого податкового зобов 'язання земельного податку в розмірі 1668,10 грн. на суму 333,62 грн.; № 0000072310/2 сплати штрафу у розмірі 50% за затримку граничного стр оку сплати узгодженого подат кового зобов'язання земельно го податку в розмірі 5003,14 грн. у с умі 2501,57 грн.; №0000082310/2 сплати штрафу у розмірі 10% за затримку сплат и граничних строків узгоджен их податкових зобов'язань зе мельного податку в розмірі 3109 ,84 грн. у сумі 310,98 грн.; №0000092310/2 сплати штрафу у розмірі 20% за затримк у сплати граничних строків с плати узгодженого податково го зобов'язання земельного п одатку в розмірі 2147,81 грн. у сумі 429,56 грн.; №0000102310/2 сплати штрафу у ро змірі 50% за затримку строків с плати узгодженого податково го зобов'язання земельного п одатку в розмірі 2756,01грн. у сумі 1378,01 грн.; №0000112310/2 сплати штрафу у р озмірі 20% за затримку строків сплати узгодженої суми подат кового зобов'язання податку з власників транспортних зас обів та інших самохідних маш ин і механізмів в розмірі 2342,05 г рн. у сумі 468,41 коп.; №0000152310/2 сплати ш трафу у розмірі 50% за затримку граничних строків сплати уз годжених податкових зобов'яз ань за збір за спеціальне вик ористання водних ресурсів за гальнодержавного значення в розмірі 113,71 грн. у сумі 56,86 грн.; №00 0162310/2 сплати штрафу у розмірі 10% з а затримку граничних строків сплати узгодженого податков ого зобов'язання по збору за с пеціальне використання водн их ресурсів загальнодержавн ого значення в розмірі 123,22 грн. у сумі 12,32 грн.; №0000172310/2 сплати штра фу за затримку строків сплат и узгодженого податкового зо бов'язання у розмірі 50% з подат ку на додану вартість в розмі рі 125676,0 грн. у сумі 62838,0 грн.; №0000182310/2 сп лати штрафу у розмірі 10% за зат римку сплати строків сплати узгодженого податкового зоб ов'язання за збір за забрудне ння навколишнього природног о середовища в розмірі 1060,73грн. у сумі 106,07 грн.; №0000192310/2 сплати штра фу у розмірі 20% за затримку стр оків сплати узгодженого пода ткового зобов'язання за збір за забруднення навколишньог о природного середовища в ро змірі 21,03 грн. в розмірі 4,21 грн.; № 0000202310/2 сплати штрафу у розмірі 50% за затримку граничних строк ів сплати узгодженого податк ового зобов'язання за збір за забруднення навколишнього п риродного середовища в розмі рі 833,39 грн. у сумі 416,70 грн.; №0000212310/2 спл ати штрафу у розмірі 10% за затр имку узгодженого податковог о зобов'язання з комунальном у податку в розмірі 4282,41 грн. у су мі 428,25 грн.; №0000222310/2 сплати штрафу у розмірі 50% за затримку узгодж еного податкового зобов'язан ня з комунального податку в р озмірі 13971,52 грн. у сумі 6985,77 грн.; № 00 01192310/2 сплати штрафу у розмірі 50 % за затримку граничного строк у сплати узгодженого податко вого зобов'язання з земельно го податку в розмірі 107436,02 грн. н а суму 53718,01 грн.; №0001182310/2 сплати штр афу у розмірі 20% за затримку сп лати граничних строків узгод женого податкового зобов'яза ння з комунального податку в розмірі 4814,40 грн. на суму 962,88 грн.; №0001172310/2 сплати штрафу у розмірі 20% за затримку сплати узгодже ного податкового зобов'язанн я земельного податку в розмі рі 16829,45 грн. на суму 3365,89 грн.; № 0001162310/2 с плати штрафу у розмірі 10% за за тримку строків сплати узгодж еного податкового зобов'язан ня земельного податку в розм ірі 16829,45 грн. на суму 1682,95 грн.; №0001152310/ 2 сплати штрафу у розмірі 20% за з атримку сплати граничних стр оків узгодженого податковог о зобов'язання податку з влас ників транспортних засобів т а інших самохідних машин та м еханізмів в розмірі 45,0 грн. на с уму 9,00 грн.; № 0001142310/2 сплати штрафу у розмірі 50 % за затримку сплат и узгодженого податкового зо бов'язання по збору за забруд нення навколишнього природн ого середовища в розмірі 2185,50 г рн. на суму 1092,75 грн.; №00011323,10/2- сплати штрафу у розмірі 50% за затримк у строків сплати узгодженого податкового зобов'язання по комунальному податку в розм ірі 5853,60 грн. на суму 2926,80 грн.

Стосовно питання щодо прав омірності включення до склад у валових витрат балансової вартості ліквідованих гурто житків у сумі 108,9 тис грн. та нар ахування амортизаційних від рахувань на балансову вартіс ть жилого фонду у сумі 13,6 тис. г рн., суд зазначає наступне.

Підпунктом 5.3.2. п. 5.3. ст. 5 Закону України від 28.12.1994 № 334/94-ВР "Про опо даткування прибутку підприє мств" зі змінами та доповненн ями передбачено, що витрати н а придбання, будівництво, рек онструкцію основних фондів н е включаються до складу вало вих витрат, а підлягають амор тизації згідно із ст. 8 цього З акону.

Разом з тим, пп. 8.1.4. п. 8.4. ст.8 Зако ну зазначено, що не підлягают ь амортизації та провадяться за рахунок відповідних джер ел фінансування витрати на н евиробничі фонди.

Ліквідовані основні фонди та жилий фонд підприємства в ідповідають визначенню "неви робничі Фонди" - капітальні ак тиви, які не використовуютьс я у господарській діяльності .

Підприємством завищено ва лові витрати в IV кварталі 2004 на 108,9 тис. грн. та завищено аморти заційні відрахування за 9 міс яців 2005 на 13,6 тис. грн.

Стосовно посилань позивач а, що підприємством надано до кази щодо використання лікві дованих гуртожитків у господ арській діяльності, а саме, ко пії меморіальних ордерів де відображено отримання вируч ки за проживання у гуртожитк ах, суд вважає за необхідне за значити, що на балансі підпри ємства є інші - діючі гуртожит ки і надані копії документів свідчать про отримання виру чки від проживання саме в цих діючих, а не в ліквідваних гур тожитках. Крім того, підприєм ством надано документи за пе ріод з жовтня 2004 по вересень 2005, тоді як гуртожитки стосовно яких виникло спірне питання ліквідовано у IV кварталі 2004 рок у.

Стосовно питання щодо прав омірності включення до склад у валових витрат вартості по слуг по гарантійному ремонту у сумі 407953 грн., суд зазначає нас тупне.

Згідно пп. 5.4.3. п. 5.4. ст. 5 Закону У країни від 28.12.1994 № 334/94-ВР "Про опод аткування прибутку підприєм ств" зі змінами та доповнення ми, до валових витрат включаю ться будь-які витрати на гара нтійний ремонт (обслуговуван ня) або гарантійні заміни тов арів, проданих платником под атку, вартість яких не компен сується за рахунок покупців таких товарів, але не більше в ід суми, яка відповідає рівню гарантійних замін, прийняти х платником податку, але не ви ще 10 відсотків від сукупної ва ртості таких товарів, що були продані, та по яких не закінчи вся строк гарантійного обслу говування.

ВАТ "Ізюмський тепловозоре монтний завод" в IV кварталі 2004 в іднесено до складу валових в итрат вартість гарантійного ремонту дизелю 1А-5Д49 № 485 на тепл овозі 2ТЕ116 № 955 у сумі 407953 грн., тоді як сукупна вартість реалізо ваних послуг по ремонту зазн аченого тепловозу згідно акт у приймання-передачі робіт в ід 18.06.2004. становить 1238603 грн., відпо відно 10 % "складає 123860 грн.

Згідно акту попередньої пе ревірки ВАТ "Ізюмський тепло возоремонтний завод" ( № 128 від 0 8.12.2004) угоду від 16.01.2004 № 080104 на яку пос илається підприємство в запе реченнях укладено між ВАТ "Із юмський тепловозоремонтний завод" та ДП "Укрдорснаб" на ре монт двох бувших у використа нні магістральних тепловозі в 2ТЕ116 №№ 569, 741. Тепловоз 2ТЕ116 № 955 ві дремонтовано на підставі дод аткової угоди від 19.03.2004 № 4.

Крім того, гарантійні зобов 'язання підприємством надают ься на кожен відремонтований тепловоз окремо, а не на всю п артію тепловозів в межах уго ди.

У зв'язку із зазначеним, вва жати сукупною вартістю викон аних робіт загальну вартість робіт виконаних по замовлен ням ДП «Укрдорснаб» не має пі дстав.

Таким чином, ВАТ "Ізюмський тепловозоремонтний завод" за вищено валові витрати в IV квар талі 2004 на суму 284,1 тис. грн.

Стосовно питання щодо прав омірності включення до склад у валових витрат та податков ого кредиту вартості послуг по дослідженню ринку теплово зів країн СНГ у сумі 2041098 гри., у т ому числі податок на додану в артість 340183 грн., суд зазначає н аступне.

Згідно п. 5.1. ст. 5 Закону Україн и від 28.12.1994 № 334/94-ВР "Про оподаткув ання прибутку підприємств" з і змінами та доповненнями, ва лові витрати виробництва та обігу - сума будь-яких витра т платника податку у грошові й, матеріальній або нематері альній формах, здійснюваних як компенсація вартості това рів (робіт, послуг), які придба ваються (виготовляються) так им платником податку для їх п одальшого використання у вла сній господарській діяльнос ті. При цьому підпунктом 5.3.9. пу нкту 5.3. статті 5 зазначеного За кону забороняється включенн я до складу валових витрат бу дь-яких витрат, не підтвердже них відповідними розрахунко вими, платіжними та іншими до кументами, обов'язковість ве дення і зберігання яких пере дбачена правилами ведення по даткового обліку.

ВАТ "Ізюмський тепловозоре монтний завод" включено до ск ладу валових витрат декларац ії з податку на прибуток за 6 м ісяців 2005 та до складу податко вого кредиту в серпні та вере сні 2005 вартість послуг згідно угоди від 27.04.2004 № 3, яку укладено з ТОВ «РКЦ «Арсенал-Еко».

При цьому, на момент переві рки не надано звіту, наявніс ть якого передбачена актом в ід 28.12.2004 щодо виконання послуг з дослідження ринку тепловозі в. Зазначений звіт підприємс твом не надано суду. Також, не надано будь-яких інших докум ентів, які б свідчили про факт ичне надання ТОВ РКЦ "Арсенал -Еко" зазначених послуг та їх в артість (калькуляції, посвід чення про відрядження спеціа лістів за кордон, укладені уг оди про наміри, запити та відп овіді на них, рахунки та інше).

З метою перевірки правомір ності відображення ВАТ "Ізюм ський тепловозоремонтний за вод" в податковому обліку вит рат по операціям з ТОВ "РКЦ "Ар сенал-Еко", направлено запит з а місцем реєстрації зазначен ого підприємства - до ДПІ у Нах імовському р-ні м. Севастопол я на який отримано відповідь , що ТОВ "РКЦ "Арсенал-Еко" є посе редником і зазначені роботи не виконував. Фактичним вико навцем робіт є ТОВ "Феоніт" (м. Х арків, ідентифікаційний код 32868305).

Згідно відповідей отриман их від ДПІ у Нахімовському р-н і м. Севастополя (місце реєстр ації ТОВ "РКЦ "Арсенал-Еко") та Д ПІ у Фрунзенському р-ні м. Харк ова (місце реєстрації ТОВ "Фео ніт"), операція по дослідженню ринку тепловозів не знайшла відображення в податковому обліку та звітності ТОВ "РКЦ "А рсенал-Еко" та ТОВ "Феоніт" за п еріод з 01.10.2004 по 30.09.2005.

Крім того, на підприємстві в ідсутні податкові накладні з гідно яких збільшено податко вий кредит серпня та вересня 2005, а саме: накладна від 28.12.2004 № 9 на суму 1122000, у тому числі податок н а додану вартість 187000 грн.; накл адна від 28.12.2004 № 9 на суму 919098 грн., у тому числі податок на додану вартість 153183 грн.

Відповідно пп. 7.4.5 п. 7.4. ст. 7 Зако ну України від 03.04.97 № 168/97-ВР "Про по даток на додану вартість" із з мінами та доповненнями, не пі длягають включенню до податк ового кредиту суми сплаченог о (нарахованого) податку у зв'я зку з придбанням товарів (пос луг), не підтверджені податко вими накладними.

ВАТ „Ізюмський тепловозор емонтний завод" надано копію податкової накладної від 28.12.20 04 № 9 на суму податку 340183 грн. на пі дставі чого вважає, що підпри ємство мало право на податко вий кредит у грудні 2004, але не с користалося ним, а відповіда ч здійснюючи документальну п еревірку повинен був виправи ти „помилку" та визначити зоб ов'язання з урахуванням вказ аної податкової накладної.

Зазначений висновок безпі дставний, оскільки під час до кументальної перевірки, підп риємством не надано документ альних доказів того, коли сам е підприємством отримано заз начену податкову накладну.

Згідно з пп. 7.4.1. п. 7.4 ст. 7 Закону України від 03.04.97 № 168/97-ВР "Про пода ток на додану вартість" із змі нами та доповненнями податко вий кредит звітного періоду складається із сум податків, зарахованих (сплачених) плат ником протягом такого звітно го періоду. Тобто, зазначений підпункт Закону прив'язує су ми податку на додану вартіст ь до того періоду, в якому вони з'явилися. У разі відсутності податкової накладної, платн ик податку відповідно до пп. 7. 2.6. п. 7.2 ст. 7 Закону, має право дода ти до податкової декларації звітного періоду заяву, яка є підставою для включення сум податку до складу податково го кредиту. Заяв ВАТ „Ізюмськ ий тепловозоремонтний завод " щодо відмови постачальника надати податкову накладну в ід 28.12.2004 № 9 на суму податку 340183 грн . до податкової інспекції не н адходило.

Стосовно правомірності на рахування частини прибутку ( доходу) до загального фонду Д ержавного бюджету України де ржавними, в тому числі казенн ими підприємствами та їх об'є днаннями і дочірніми підприє мствами, акціонерними, холді нговими компаніями та інши ми суб'єктами господарювання , у статутному фонді яких держ аві належать частки (акції, па ї), суд зазначає наступне.

Згідно ст. 65 Закону України "П ро державний бюджет України на 2005 рік" господарські органі зації: державні, казенні підп риємства та їх об'єднання і до чірні підприємства, а також а кціонерні, холдінгові компан ії та інші суб'єкти господарю вання, у статутному фонді яки х державі належать частки (ак ції, паї) та їх дочірні підприє мства сплачують до загальног о фонду Державного бюджету У країни частину прибутку (дох оду).

На виконання статті 65 Закон у України "Про державний бюдж ет України на 2005 рік" прийнято П останову Кабінету Міністрів України від 15.01.2005 № 50 "Порядок і н ормативи відрахування госпо дарськими організаціями до з агального фонду державного б юджету України частини прибу тку за результатами фінансов о-господарської діяльності у 2004 році та щоквартальної фіна нсово-господарської діяльно сті у 2005 році" зі змінами та доп овненнями.

Згідно п.1 та п. 2 зазначеного Порядку господарські орган ізації проводять відрахува ння до загального фонду Держ авного бюджету України част ини прибутку (доходу) за резу льтатами фінансово-господар ської діяльності у 2004 році у ро змірі 15 відсотків чистого при бутку, розрахованого згідно з положеннями бухгалтерсько го обліку.

Відповідно п.п.4.1 п. 4 Статуту в ідкритого акціонерного това риства "Ізюмський тепловозор емонтний завод" єдиним засно вником і акціонером ВАТ "Ізюм ський тепловозоремонтний за вод" є держава в особі Міністе рства транспорту України, уп овноваженого управляти держ авним майном, тобто частка де ржави у статутному фонді під приємства становить 100 відсот ків, відповідно ВАТ „Ізюмськ ий тепловозоремонтний завод " повинен сплачувати частку п рибутку до загального фонду Державного бюджету України.

Згідно даних бухгалтерськ ої звітності (рядок 220 ф.2) ВАТ «І зюмський тепловозоремонтни й завод» в 2004 році отримано при буток у сумі 2814,3 тис. грн., відпов ідно частина прибутку належн а до перерахування до загаль ного фонду Державного бюджет у України становить 422,2 тис. грн .

ВАТ «Ізюмський тепловозор емонтний завод» в порушення ст. 65 Закону України "Про держа вний бюджет України на 2005 рік" т а п.1, 2 Порядку і нормативів від рахування господарськими ор ганізаціями загального фонд у державного бюджету України частини прибутку (доходу) за р езультатами фінансово - госп одарської діяльності у 2004 роц і та щоквартальної фінансово -господарської діяльності у 2005 році" зі змінами та доповнен нями, який прийнято Постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 15.01.2005 № 50 не нараховано та н е перераховано до загального фонду Державного бюджету Ук раїни частину прибутку стрим аного за результатами фінанс ово-господарської діяльност і в 2004 році.

Також суд зазначає, що пункт ом 2 Порядку і нормативів затв ерджених постановою Кабінет у Міністрів України від 15.01.2005 № 50 чітко визначено, що відрахув ання частини прибутку здійсн юються за результатами фінан сово-господарської діяльнос ті підприємства саме за 2004, жод них приписів щодо врахування існуючих балансових збитків станом на початок, а тим більш е на кінець року у Порядку нем ає; частина прибутку, що сплач ується до бюджету державними некорпоратизованими, казенн ими та комунальними підприєм ствами це платіж прирівняний до податку на прибуток підпр иємств і входить до системи з агальнодержавних податків т а зборів, зазначений статус з а цим платежем закріплено пі дпунктом 3 пункту 1 статті 14 Зак ону України від 25.06.1991 № 1251 „Про си стему оподаткування" та п. 1 .9 ст . 1 Закону України від 22.05.1997 № 283 „Пр о оподаткування прибутку під приємств".

Стосовно питання щодо прав омірності застосування ВАТ " Ізюмський тепловозоремонтн ий завод" нульової ставки под атку на додану вартість при з дійсненні операцій з реаліза ції послуг з ремонту теплово зів 2ТЕ 10М.№ № 0591, 0081.

Згідно з пп. 6.2.1 пункту 6.2 статт і 6 Закону України від 03.04.97 № 168/97-ВР "Про податок на додану вартіс ть" із змінами та доповненням и, за нульовою ставкою оподат ковуються операції з поставк и послуг, що складаються з роб іт з нерухомим майном, попере дньо ввезеним на митну терит орію України для виконання т аких робіт та вивезеним за ме жі митної території України платником, що виконував такі роботи, або одержувачем-нере зидентом.

Підпунктом 6.2.1. пункту 6:2 статт і 6 Закону України від 03.04.97 № 168/97-ВР "Про податок на додану вартіс ть" із змінами та доповненням и передбачено, що товари вваж аються експортованими платн иком податку в разі, якщо їх ек спорт засвідчений належно оф ормленою митною вантажною де кларацією.

Документальною перевіркою встановлено, що ВАТ "Ізюмськи й тепловозоремонтний завод" на виконання угоди, яку уклад ено з ТОВ РКЦ "Арсенал-Еко", вик онано роботи по ремонту тепл овозів в квітні та липні 2005 рок у та виписано на адресу ТОВ РК Ц "Арсенал-Еко" податкові накл адні: від 25.04.2005 № 70 на суму 2095959 (робо ти по ремонту тепловозу № 0081); в ід 25.04.2005 № 71 на суму 1212000 (додаткові роботи по ремонту тепловозу № 0081); від 28.07.2005 № 153 на суму 2617341 (робот и по ремонту тепловозу № 0591).

Податок на додану вартість по даним операціям ВАТ "Ізюмс ький тепловозоремонтний зав од" нараховано за нульовою ст авкою чим порушено вимоги пп . 6.2.1 пункту 6.2 статті 6 Закону Укр аїни від 03.04.97 № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість" із змінам и та доповненнями, оскільки р оботи по ремонту тепловозів виконувались на замовлення р езидента України - ТОВ "Арсена л-Еко" .

Внаслідок зазначеного пор ушення підприємством податк ові зобов'язання з податку на додану вартість в квітні та л ипні 2005 занижено на 661592 грн. та 523468 грн. відповідно.

Відповідно Інструкції про порядок заповнення вантажно ї митної декларації, затверд женої наказом Державної митн ої служби України від 9 липня 1 997 року № 307 та зареєстрованої у Міністерстві юстиції Україн и 24 вересня 1997 року за № 443/2247 та Пор ядку заповнення граф вантажн ої митної декларації відпові дно до митних режимів експор ту, затвердженого наказом Де ржавної митної служби Україн и від 30 червня 1998 року № 380, зареєс трованого в Міністерстві юст иції України 22 липня 1998 року за № 469/2909, відомості щодо експорте ра зазначаються в графі 2 вант ажної митної декларації. При митному оформленні товарів за посередницькими договора ми у графі зазначаються відо мості про власника товарів. Я кщо при цьому власник товарі в не є відправником, то в графі зазначаються відомості про власника товарів і вчиняєтьс я запис "Див. на звороті", а на зв оротному боці вантажної митн ої декларації наводяться від омості про відправника товар ів.

В графі 2 зазначених вантажн их митних декларацій № 804000001/5/002347 в ід 19.04.2005 та № 804000001/5/002763 від 29.07.2005 значат ься СПД ФО ОСОБА_1 та СПД ФО ОСОБА_2 відповідно. ВАТ "Із юмський тепловозоремонтний завод" зазначено на зворотно му боці даних вантажних митн их декларацій як вантажовідп равник.

Стосовно донарахувань штр афних санкцій за несвоєчасну сплату узгоджених сум подат кових зобов 'язань, суд зазнач ає наступне.

Частиною першою ст. 17 Закону України "Про плату за землю" № 2535-ХІІ встановлено умову, за як ою податкове зобов'язання із земельного податку, визначе не в податковій декларації н а поточний рік, сплачується з а базовий податковий (звітни й) період, який дорівнює кален дарному місяцю, щомісяця про тягом 30 календарних днів, наст упних за останнім календарни м днем звітного (податкового ) місяця.

Згідно з частиною першою ст . 25 Закону № 2535-ХІІ за прострочен ня встановлених термінів спл ати податку справляється пен я в розмірах, визначених зако ном. Відповідно до статей 26, 27 З акону № 2535-ХІІ за порушення нор м цього Закону платники несу ть відповідальність, передба чену Земельним кодексом Укра їни та законами України.

Контроль за правильністю о бчислення і справляння подат ку на землю здійснюється орг анами державної податкової с лужби.

В порядку, визначеному пода тковими органами, юридичні о соби подають за місцем свого підтвердження та за місцем п остійного базування транспо ртних засобів до податкових органів, у строки, визначені з аконом для річного звітного періоду, на основі бухгалтер ського звіту (балансу) розрах унки суми податку за формою, з атвердженою центральним под атковим органом України (ста ття 6 Закону України від 11.12.1991р. № 1963 "Про податок з власників тр анспортних засобів та інших самохідних машин і механізмі в" податок з власників трансп ортних засобів та інших само хідних машин і механізмів ").

Відповідно до статті 5 Зако ну України від 11.12.1991р. № 1963 "Про п одаток з власників транспорт них засобів та інших самохід них машин і механізмів" подат ок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів сплачуєть ся юридичними особами - щоква ртально рівними частинами до 15 числа місяця, що настає за зв ітним кварталом.

Основними документами, що р егулюють справляння, визнача є ставки (розмір), порядок обчи слення, подання розрахунків і сплати, пільги щодо оподатк ування, відповідальність пла тників та контроль за правил ьністю обчислення і справлян ня податку по збору за спеціа льне використання природних (водних) ресурсів є Порядок сп равляння збору за спеціальне використання водних ресурсі в та збору за користування в одами для потреб гідроене ргетики і водного транспорт у, затвердженого Постановою КМУ від 16 серпня 1999 р. № 1494, по збор у за забруднення навколишньо го природного середовища є П орядок встановлення нормати вів" збору за забруднення нав колишнього природного серед овища і стягнення цього збор у, затвердженого постановою КМУ від 1 березня 1999 р. № 303, по кому нальному податку є Декрет КМ У „Про місцеві податки та збо ри".

Відповідно пункту 1.2 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами" податкове зобов'язання - зобов'язання платника подат ків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів в ідповідну суму коштів у поря дку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Згідно пункту 5.1 статті 5 Зако ну України "Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами " податкове зобов'язання, само стійно визначене платником п одатків у податковій деклара ції, вважається узгодженим з дня подання такої податково ї декларації.

Відповідно до преамбули За кон України "Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" є спеціальним законом з пит ань оподаткування, що встано влює порядок погашення зобов 'язань юридичних та фізичних осіб перед бюджетами та держ авними цільовими фондами з п одатків і зборів (обов'язкови х платежів), включаючи нараху вання і сплату пені та штрафн их санкцій, які застосовують ся до платників податків кон тролюючими органами, та визн ачає процедуру оскарження ді й органів стягнення.

Підпунктом 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України "Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами" в изначено, якщо платник подат ків, не сплачує узгоджену сум у податкового зобов'язання п ротягом граничних термінів, визначених цим Законом, таки й платник податку зобов'язан ий сплатити штраф.

За результатами аналізу за значених норм чинного законо давства випливає висновок, щ о оскільки плата за землю, под аток з власників транспортни х засобів та інших самохідни х машин і механізмів, збір за с пеціальне використання прир одних ресурсів, збір за забру днення навколишнього природ ного середовища є загальноде ржавними податками, а комуна льний податок до місцевих по датків і зборів (обов'язкових платежів) то вимоги чинного з аконодавства, передбачені, з окрема, Законом № 2181-III, також пош ирюються на порядок погашенн я зобов'язань з вищезазначен их податків. Тобто при несвоє часній сплаті узгоджених сум податкового зобов'язання за стосування положень ст. 17 Зако ну № 2181-Ш щодо нарахування у від повідному розмірі штрафних с анкцій є правомірним та таки м, що відповідає нормам чинно го законодавства.

При цьому ВАТ «ІТРЗ» не запе речує факт порушення ним тер мінів сплати узгоджених сум податкового зобов'язання у в ідповідних звітних періодах , у зв'язку з чим, враховуючи ви щевикладений аналіз норм чин ного законодавства, податков ою інспекцією правомірно зас тосовано до позивача штрафні санкції за порушення гранич них термінів сплати узгоджен их сум податкового зобов'яза ння.

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

В ході вирішення питання щодо законності прийнятого суб' єктом владних повнова жень рішення суд, відповідно до вимог ст.2 КАС України, зобо в' язаний перевірити чи прий нято воно: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України; з використа нням повноваження з метою, з я кою це повноваження надано; о бґрунтовано, тобто з урахува нням усіх обставин, що мають з начення для прийняття рішенн я; безсторонньо; добросовісн о; розсудливо; з дотриманням п ринципу рівності перед закон ом, запобігаючи несправедлив ій дискримінації; пропорційн о, зокрема з дотриманням необ хідного балансу між будь-яки ми несприятливими наслідкам и для прав, свобод та інтересі в особи і цілям, на досягнення яких спрямоване це рішення; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття р ішення; своєчасно, тобто прот ягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених ст. 72 цього Кодексу.

Виходячи з вищевикладеног о, суд дійшов висновку про те, що факти порушень встановлен і в ході проведення перевірк и позивача, та штрафні санкці ї застосовані правомірно, то му в задоволенні адміністрат ивного позову необхідно відм овити.

Керуючись ст.ст. 94, 160, 161, 162, 163, 167, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, Харківськи й окружний адміністративний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адмініс тративного позову Відкритог о акціонерного товариства "І зюмський тепловозоремонтни й завод" до Ізюмської об'єднан ої державної податкової інсп екції у Харківській області про скасування податкових по відомлень - рішень - відмовити у повному обсязі.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня її проголошення, у разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апел яційна скарга подається прот ягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пр оваджені або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Повний текст постанови виг отовлено 17.09.2010 року.

Суддя Кухар М.Д.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.09.2010
Оприлюднено09.10.2010
Номер документу11545646
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —7811/10/2070

Ухвала від 18.06.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Постанова від 13.09.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні