Харківський окружний ад міністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнс ька, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
22 вересня 2010 р. № 2-а- 1181/10/2070
Харківський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого судді - Кухар М. Д. ,
при секретарі - М"ясниковій Т.С.,
за участі: прокурора - Шанду ли Л.О.,
представника позивача - Де ржавної екологічної інспекц ії в Харківській області - С осіної І.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду справу за адмініст ративним позовом Прокурора М осковського району м. Харков а в інтересах держави в особі Державної екологічної інспе кції в Харківській області, Г оловного управління Міністе рства надзвичайних ситуацій в Харківській області до Тов ариства з обмеженою відповід альністю "Трансстрой" про зоб ов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
Прокурор Московського р айону м. Харкова в інтересах д ержави в особі Державної еко логічної інспекції в Харківс ькій області, Головного упра вління Міністерства надзвич айних ситуацій в Харківській області, звернувся до Харків ського окружного адміністра тивного суду із позовом до То вариства з обмеженою відпові дальністю "Трансстрой", в яком у просить суд зобов'язати ТОВ «Трансстрой», код 31343631, на вико нання припису державної екол огічної інспекції в Харківсь кій області від 15.06.2009 року одерж ати позитивний висновок екол огічної експертизи на розміщ ення станції технічного обсл уговування за адресою: м. Харк ів, вул. Іскринська, 37, Московсь кий район.
Прокурор та представник по зивача - Державної екологічн ої інспекції в Харківській о бласті в судовому засіданні підтримали позовні вимоги у повному обсязі та просили су д задовольнити їх у повному о бсязі.
Представник позивача - Голо вного управління Міністерст ва надзвичайних ситуацій в Х арківській області в судове засідання не з'явився, хоча бу в належним чином повідомлени й про час та місце розгляду сп рави, клопотання про розгляд справи за його відсутності н е надав. Таким чином, суд вважа є, за можливе розглянути спра ву без участі представника п озивача за наявними в ній мат еріалами.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився , хоча був належним чином пові домлений про час та місце роз гляду справи, клопотання про розгляд справи за його відсу тності не надав. Таким чином, с уд вважає, за можливе розглян ути справу без участі предст авника відповідача за наявни ми в ній матеріалами.
Суд, вислухавши прокурора, п редставника позивача - Держа вної екологічної інспекції в Харківській області, дослід ивши матеріали справи, встан овив наступне.
З 11.06.2009 року по 12.06.2009 року Держав ною екологічною інспекцією в Харківській області була зд ійснена позапланова перевір ка дотримання вимог природоо хоронного законодавства ТОВ «Трансстрой». За результата ми позапланової перевірки Де ржавною екологічною інспекц ією в Харківській області бу ло складено акт № 00528 перевірки дотримання вимог природоохо ронного законодавства.
Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни «Про охорону навколишн ього природного середовища» , с. 7 Закону України «Про основ ні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарсь кої діяльності» та положення Про Державну екологічну інс пекцію в Харківської області , з метою усунення порушень пр иродоохоронного законодавс тва, виявлених під час переві рки дотримання вимог законод авства у сфері охорони навко лишнього природного середов ища складено Припис № 06-18-93 від 15 червня 2009, в якому зазначено: д о 01.08.2009 року отримати та надати Держекоінспекції позитивни й висновок державної екологі чної експертизи на розміщенн я станції технічного обслуго вування ТОВ «Трасстрой».
У встановлений приписом ча с, підприємство не отримало п озитивний висновок державно ї екологічної експертизи, чи м порушило ст. ст. 13, 39 Закону Укр аїни «Про екологічну експерт изу».
Відповідно до ст. 26 Закону Ук раїни «Про охорону навколишн ього природного середовища» , в Україні здійснюються держ авна, громадська та інші види екологічної експертизи. Про ведення екологічної експерт изи є обов'язковим у процесі з аконотворчої, інвестиційної , управлінської, господарськ ої та іншої діяльності, що впл иває на стан навколишнього п риродного середовища. Порядо к проведення екологічної екс пертизи визначається законо давством України.
Відповідно до ст. 27 Закону Ук раїни «Про охорону навколишн ього природного середовища» , екологічній експертизі під лягають: проекти схем розвит ку і розміщення продуктивних сил, розвитку галузей народн ого господарства, генеральни х планів населених пунктів, с хем районної планіровки та і нша передпланова і передпрое ктна документація; техніко-е кономічні обґрунтування і ро зрахунки, проекти на будівни цтво і реконструкцію (розшир ення, технічне переозброєння ) підприємств та інших об'єкті в, що можуть негативно вплива ти на стан навколишнього при родного середовища, незалежн о від форм власності та підпо рядкування, в тому числі війс ькового призначення; проекти інструктивно-методичних і н ормативно-технічних актів та документів, які регламентую ть господарську діяльність, що негативно впливає на навк олишнє природне середовище; документація по створенню но вої техніки, технології, мате ріалів і речовин, у тому числі та, що закуповується за кордо ном; матеріали, речовини, прод укція, господарські рішення, системи й об'єкти, впроваджен ня або реалізація яких може п ризвести до порушення норм е кологічної безпеки та негати вного впливу на навколишнє п риродне середовище.
Екологічній експертизі мо жуть підлягати екологічно не безпечні діючі об'єкти та ком плекси, в тому числі військов ого та оборонного призначенн я.
Відповідно до ст. 28 Закону Ук раїни «Про охорону навколишн ього природного середовища» , державна екологічна експер тиза проводиться експертним и підрозділами чи спеціально створюваними комісіями спец іально уповноваженого центр ального органу виконавчої вл ади з питань екології та прир одних ресурсів та його орган ів на місцях на основі принци пів законності, наукової обґ рунтованості, комплексності , незалежності. гласності та д овгострокового прогнозуван ня. Державна експертиза інве стиційних програм і проектів будівництва здійснюється зг ідно із статтями 8 та 15 Закону У країни "Про інвестиційну дія льність" Завданнями державно ї екологічної експертизи є: в изначення екологічної безпе ки господарської та іншої ді яльності, яка може нині або в м айбутньому прямо або посеред ньо негативно вплинути на ст ан навколишнього природного середовища; встановлення ві дповідності передпроектних , передпланових, проектних та інших рішень вимогам законо давства про охорону навколиш нього природного середовища ; оцінка повноти й обґрунтова ності передбачуваних заході в щодо охорони навколишнього природного середовища та зд оров'я населення, яка здійсню ється спеціально уповноваже ним центральним органом вико навчої влади з питань еколог ії та природних ресурсів раз ом з спеціально уповноважени м центральним органом викона вчої влади з питань охорони з доров'я.
Для участі в проведенні дер жавної екологічної експерти зи можуть залучатися відпові дні органи державного управл іння України, представники н ауково-дослідних, проектно - к онструкторських, інших устан ов та організацій, вищих навч альних закладів, громадськос ті, експерти міжнародних орг анізацій.
Відповідно до ст. 29 Закону Ук раїни «Про охорону навколишн ього природного середовища» , висновок державної екологі чної експертизи після затвер дження спеціально уповноваж еним центральним органом вик онавчої влади з питань еколо гії та природних ресурсів є о бов'язковим для виконання. По зитивний висновок державної екологічної експертизи є пі дставою для відкриття фінанс ування всіх програм і проект ів. Реалізація програм, проек тів і рішень без позитивного висновку державної екологіч ної експертизи забороняєтьс я.
Відповідно до ст. 39 Закону Ук раїни «Про екологічну експер тизу», висновки державної ек спертизи повинні містити оці нку екологічної допустимост і і можливості прийняття ріш ень щодо об'єкта екологічної експертизи та враховувати с оціально-економічні наслідк и.
Реалізація проектів і прог рам чи діяльність без позити вних висновків державної еко логічної експертизи заборон яється.
Відповідно до статті 13 Зако ну України «Про екологічну е кспертизу», здійснення держа вної екологічної експертизи є обов'язковим для видів діял ьності та об'єктів, що становл ять підвищену екологічну неб езпеку. Перелік видів діяльн ості та об'єктів, що становлят ь підвищену екологічну небез пеку, встановлюється Кабінет ом Міністрів України. Так, при проведені державної екологі чної експертизи робочого про екту оцінюється вплив на ста н навколишнього природного с ередовища даного об'єкту, як п озитивний або негативний.
Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.
В ході вирішення питання щодо законності прийнятого суб' єктом владних повнова жень рішень суд відповідно д о вимог ст.2 КАС України зобов' язаний перевірити чи прийнят о воно: на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та за конами України ; з використан ням повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; об ґрунтовано, тобто з урахуван ням усіх обставин, що мають зн ачення для прийняття рішення ; безсторонньо; добросовісно ; розсудливо; з дотриманням пр инципу рівності перед законо м, запобігаючи несправедливі й дискримінації; пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілям, на досягнення я ких спрямоване це рішення; з урахуванням права особи на у часть у процесі прийняття рі шення; своєчасно, тобто протя гом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених ст. 72 цього Кодексу.
Виходячи з вищевикладеног о, суд дійшов висновку про те, адміністративний позов підл ягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 94, 160, 161, 162, 163, 167, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, Харківськи й окружний адміністративний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Прокурора Московського райо ну м. Харкова в інтересах держ ави в особі Державної еколог ічної інспекції в Харківські й області, Головного управлі ння Міністерства надзвичайн их ситуацій в Харківській об ласті до Товариства з обмеже ною відповідальністю "Трансс трой" про зобов'язання вчинит и дії - задовольнити у повному обсязі.
Зобов'язати Товариство з об меженою відповідальністю "Тр ансстрой" виконати припис де ржавної екологічної інспекц ії в Харківській області від 15.06.2009 року № 06-18-92 щодо отримання п озитивного висновку державн ої екологічної експертизи на розміщення станції технічно го обслуговування ТОВ "Транс строй" за адресою: м. Харків, ву л. Іскринська, 37, Московський р айон.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення протягом десяти днів з д ня її проголошення, у разі зас тосування судом частини трет ьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апел яційна скарга подається прот ягом десяти днів з дня отрима ння копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пр оваджені або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Повний текст постанови виг отовлено 27.09.2010 року.
Суддя М.Д. Кухар
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2010 |
Оприлюднено | 09.10.2010 |
Номер документу | 11545674 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Кухар М.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні