Постанова
від 29.09.2010 по справі 8961/10/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адм іністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 вересня 2010 р. № 2а- 8961/10/2070

Харківський окружний ад міністративний суд у складі

головуючого судді Чалого І,С.,

при секретарі судового зас ідання Елоян Ж.Г.,

за участю представників ст орін:

відповідача - Кушниренко З.І., Шаповалова Ю.П.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у адміністративну справу за позовом Харківського обласн ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів до То вариства з обмеженою відпові дальністю "ВСК" про стягнення коштів за незайняті робочі м ісця

встановив:

Позивач звернувся до Харківського окружного адмі ністративного суду з позовно ю заявою, в якій просить суд ст ягнути з відповідача на кори сть Харківського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністр ативно - господарські санкці ї за незайняті робочі місця, п ризначені для працевлаштува ння інвалідів, в сумі 4382,05 грн. та пеню за порушення термінів с плати адміністративно - госп одарських санкцій в сумі 116,59 гр н., всього 4498,64 грн.

В обґрунтування своїх поз овних вимог позивач зазначив , що відповідно до статті 20 Зак ону України ( в редакції від 06.10 .2005 року Закон № 2960-IV) «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні»(на далі - Закон) підприємства, уста нови, організації, у тому числ і підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьо го Закону, щороку сплачують в ідповідним відділенням Фонд у соціального захисту інвалі дів адміністративно-господа рські санкції, сума яких визн ачається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Згідно форми 10-ПІ «Звіту про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів»№ 1276 від 27.01.2010 року за 2009 рік відповідач за 1 робоч е місце, призначене для праце влаштування інваліда і не за йнятого інвалідом до 16.04.2010 року повинен був сплатити адміні стративно господарські санк ції у розмірі4382,05 грн. За несвоє часну сплату належних внескі в була нарахована пеня в розм ірі 116,59 грн. Таким чином, утвори лась заборгованість у розмір і 4498,64 грн.

Представник позивача в суд ове засідання не прибув та на дав клопотання про розгляд с прави за його відсутністю.

Представники відповідача в судовому засіданні проти п озову заперечували, просили відмовити в задоволенні позо вних вимог.

Вислухавши пояснення пред ставників відповідача, дослі дивши докази у справі, суд, вст ановив наступне:

Згідно з частиною першою ст атті 20 Закону, в редакції Зако ну від 31.05.2005, для роботодавців у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб - у кількості одного робочо го місця.

За змістом частини другої, т ретьої зазначеної статті роб отодавці самостійно розрахо вують кількість робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів відповідно до нормативу і забезпечують працевлаштув ання інвалідів.

Згідно ст. 18 Закону забезпеч ення прав інвалідів на праце влаштування та оплачувану ро боту, а в тому числі з умовою п ро виконання роботи вдома, зд ійснюється шляхом їх безпосе реднього звернення до підпри ємств, установ, організацій ч и до державної служби зайнят ості. Стаття 18-1 Закону вказує, щ о державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої р оботи відповідно до рекоменд ацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урах уванням його побажань, що не б уло зроблено, та не заперечує ться позивачем.

Згідно ст. 18-1 Закону України “Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні” державна служба зайнятості з дійснює пошук підходящої роб оти відповідно до рекомендац ій МСЕК, наявних у інваліда к валіфікації та знань, з ураху ванням його побажань.

Статтею 19 Закону України “П ро основи соціальної захище ності інвалідів в Україні” встановлений норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньо облік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 чо ловік - у кількості одного ро бочого місця.

Відповідно до форми 10-ПІ “Зв іту про зайнятість та працев лаштування інвалідів” за 2009 р ік середньооблікова чисельн ість штатних працівників обл ікового складу Товариства з обмеженою відповідальністю "ВСК" у 2009 році становила 39 осіб, тобто, норматив для працевла штування інвалідів складав 2 робочих місця.

Як вбачається зі звіту про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів за 2009 рік за форм ою 10-ПІ на підприємстві працюв али:

- ОСОБА_3, якому встановле на 3 група інвалідності з 12.03.2008 р оку по 01.03.2009 року;

- ОСОБА_4, якій встановлен о 3 група інвалідності з 23.02.1995 ро ку;

- ОСОБА_5, якій встановлен о 2 групу інвалідності з 01.10.2007 ро ку.

Матеріалами справи встано влено, що 01.03.2009 року ОСОБА_3 б уло знято інвалідність, ОСО БА_5, була прийнята на роботу лише 02.11.2009 року (наказ № 10-к від 02.11. 2009 р.). Тобто, з 01.03.2009 р. по 02.11.2009 р. на пі дприємстві фактично працюва в однин працівник, якому вста новлена 3 група інвалідності , а саме ОСОБА_4., .

У зв'язку з чим, суд приходит ь до висновку, що підприємств о за зазначений період повин но було інформувати центр за йнятості про наявність вільн их робочих місць для інвалід ів.

Враховуючи вимоги глави 2 За кону України "Про місцеве сам оврядування в Україні", відпо відно до якої до компетенції виконавчих органів сільськи х, селищних, міських рад належ ать власні (самоврядні) та дел еговані повноваження, пункту 12 статті 34 цього Закону, згідно з яким до делегованих повнов ажень належить бронювання в порядку, встановленому закон ом, на підприємствах, в устано вах та організаціях незалежн о від форм власності робочих місць, призначених для праце влаштування осіб, які відпов ідно до законодавства потреб ують соціального захисту і н е спроможні конкурувати на р инку праці, визначення норма тивів таких робочих місць.

Пунктом 5 “Положення про роб оче місце інваліда, про поряд ок працевлаштування інвалід ів” затвердженого постаново ю КМ України від 03.05.1995р. № 314 підпр иємства розробляють заходи щодо створення робочих місц ь для інвалідів, включають їх до колективного договору, ін формують центр зайнятості, м ісцеві органи соціального за хисту населення та відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів про створення ( при стосування) робочих місць дл я працевлаштування інваліді в.

Як видно з листа Харківсько го міського центру зайнятост і № 5904 від 28.04.2010 р. протягом 2009 року відповідач не інформував це нтр зайнятості про наявність вільних робочих місць для ін валідів.

Таким чином, всупереч викл аденим вимогам Положення , в ідповідач не виконав обов' язок щодо своєчасного інфор мування державної служби зай нятості про готовність прийн яти інваліда на певну посаду , про що свідчить звіт по форм і № 10- ПІ, відповідно до якого у 2009 році інваліди на підприємс тві не були працевлаштовані, а отже, відповідачем не вико нано норматив 1 робочого місц я по працевлаштуванню інвал ідів.

Суд вважає, що саме з вини відповідача, який своєчасно не повідомив Харківський мі ський центр зайнятості про н аявність вакансій для інвал ідів, інваліди не були направ лені для працевлаштування до Товариства з обмеженою відп овідальністю "ВСК" у 2009 році.

Статтею 20 Закону встановлен о обов'язок підприємств, ус танов, організацій у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим ст. 19 цього Зак ону, щороку сплачувати відпо відним відділенням Фонду соц іального захисту інвалідів адміністративно - господар ської санкції, сума яких визн ачається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, у станові організації, у тому ч ислі підприємстві, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призна чене для працевлаштування ін валіда і не зайняте інвалідо м. Для підприємств, установ, ор ганізацій, у тому числі підпр иємств, організацій громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адмініст ративно - господарських санк цій за робоче місце, призначе не для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом , визначається в розмірі поло вини середньої річної заробі тної плати на відповідному п ідприємстві, в установі, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю.

Порушення термінів сплати адміністративно- господар ських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчис люється виходячи з 120 відсоткі в річних облікової ставки На ціонального банку України, щ о діяла на момент сплати нара хованої на повну суму недоїм ки за весь період її строк.

Враховуючи те, що кожна особ а повинна довести ті обстави ни, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і зап еречень, суд вважає, що відпов ідач не надав до суду доказів , які спростовують вимоги адм іністративного позову.

За таких обставин суд знахо дить позов щодо стягнення з в ідповідача адміністративно - господарської санкції за не зайняте робоче місце, призна чене для працевлаштування ін валідів у 2009 році в сумі 4382,05 грн. та пені в сумі 116,59 грн. обґрунто ваним, доведеним і таким, що пі длягає задоволенню.

На підставі вищевикладен ого та керуючись ст.ст. 6-14, 71, 159-163, 1 67, 186 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний по зов Фонду соціального захис ту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "ВСК" про стягнення коштів за незайняті робочі місця - з адовольнити в повному обсязі .

Стягнути з товариства з об меженою відповідальністю "ВС К" (61037, м.Харків, вул. Нехаєнка, 16, к орп. А, код ЄДРПОУ 32031459) на корист ь Харківського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів (61022,м.Харків, м айдан Свободи, 5, Держпром, 1під ., к.16 ЕДРПОУ 24134567) адміністративн о - господарські санкції за не зайняті робочі місця, призна чені для працевлаштування ін валідів у сумі 4382,05 грн. та пеню з а порушення термінів сплати адміністративно - господарс ьких санкцій в сумі 116,59 грн., всь ого 4498,64 грн., а всього в розмірі 4498,64 грн. (чотири тисячі чоти риста дев'яносто вісім гриве нь 64 коп.) . .

Постанова може бути оскарж ена в Харківський апеляційни й адміністративний суд через Харківський окружний адміні стративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десяти денний строк з дня її проголо шення, копія апеляційної ска рги одночасно надсилається о собою, яка її подає, до суду ап еляційної інстанції. У разі з астосування судом частини тр етьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.

Повний текст постанови виг отовлено 04.10.2010 року.

Суддя І.С.Чалий

Постанова не набрала чинно сті. Оригінал знаходиться у с праві.Копія.Вірно.< Текст >

Суддя І.С.Чалий секретар Ж.Г.Елоян< Текст >

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.09.2010
Оприлюднено09.10.2010
Номер документу11545745
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —8961/10/2070

Ухвала від 15.07.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чалий І.С.

Постанова від 29.09.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Чалий І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні