Постанова
від 24.09.2010 по справі 13658/09/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 вересня 2010 р.

11 год. 55 хвил. Справа № 2-а-13658/09/2170

Херсонський окружний адм іністративний суд

у складі: головуючої судді: Хом'якової В.В.,

розглянувши в порядку пись мового провадження адмініст ративну справу за позовом

Фермерського господарств а "Фрегат" до Державної податк ової інспекції у Генічеськом у районі Херсонської області про визнання нечинним подат кового повідомлення - рішенн я та за позовом Державної под аткової інспекції у Генічесь кому районі Херсонської обла сті до фермерського господар ства "Фрегат" про стягнення п одаткового боргу,

встановив:

Фермерське господарств о "Фрегат" звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспек ції у Генічеському районі Хе рсонської області про визнан ня нечинним податкового пов ідомлення - рішення ДПІ у Гені чеському районі від 10.03.2009 №0000102301 п ро застосування штрафних сан кцій на суму 16010 грн. Рішення бу ло прийнято за висновками ак ту перевірки від 19.02.2009 № 108/23-1/30176086. По зивач посилається на те, що в п орушення пунктів 4.1 - 4.4 наказу Д ержавної податкової адмініс трації України № 327 "Про затвер дження Порядку оформлення ре зультатів невиїзних докумен тальних, виїзних планових та позапланових перевірок з пи тань дотримання податкового , валютного та іншого законод авства" проведено виїзну док ументальну перевірку без нал ежним чином повідомлення фер мерського господарства "Фрег ат", чим порушено право на нада ння заперечень. В акті переві рки зазначено, що перевірка п роведена в присутності та з в ідома уповноваженої особи зі сторони платника - ОСОБА_1 , але позивач не уповноважува в даного громадянина на такі дії, відповідної довіреност і не давав, не уповноважував п ідписувати акт перевірки. По зивач вважає, що податковим о рганом не виконано норми пер едбачені 4.5 - 4.11 Наказу ДПАУ № 327, Д ПІ у Генічеському районі неп овно з'ясовані обставини, що м али значення при прийнятті о скаржуваного рішення. Позива ч заперечує будь - які господа рські правовідносини з ПП О СОБА_2, перевіряючим не було надано господарством ніяких первинних документів щодо п роведення операцій між ФГ "Фр егат" та ПП ОСОБА_2. В акті п еревірки взагалі відсутні ін іціали ОСОБА_2, його ідент ифікаційний номер, відображе ння в податковій звітності с умнівної операції, якою діял ьністю він займається, на які й системі оподаткування він знаходиться. Представник поз ивача подав письмову заяву п ро розгляд справи у його відс утність, позовні вимоги підт римує.

Державна податкова інспек ція у Генічеському районі Хе рсонської області (відповіда ч) заперечує проти позову, над ала письмові заперечення, в я ких посилається на те, що госп одарством при реалізації сіл ьгосппродукції сума ПДВ не в ключена до податкових ззобов 'язань та не відображена в спе цдекларації. За не нарахуван ня ПДВ за спецдекларацією та за неперерахування сум на сп ецрахунок передбачена відпо відальність платників подат ків Порядком акумуляції та в икористання коштів, які нара ховуються сільськогосподар ськими товаровиробниками - п латниками податку на додану вартість щодо операцій з про дажу товарів (робіт, послуг) вл асного виробництва, включаюч и продукцію (крім підакцизни х товарів), виготовлену на дав альницьких умовах із власної сільськогосподарської прод укції, затвердж. Постановою К МУ від 26.02.99 № 271 (далі - Порядок № 271), тому штрафна санкція застос ована правомірно.

Дана справа була об'єднана з і справою № 2а-3317/10/2170 за позовом Д ержавної податкової інспекц ії у Генічеському районі Хер сонської області до фермерсь кого господарства "Фрегат" пр о стягнення податкового борг у. Заперечень проти даного по зову від фермерського господ арства не надходило.

Представники сторін подал и заяви про розгляд справи бе з їх участі в порядку письмов ого провадження.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, вс ебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юр идичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, суд встановив:

Фермерське господарство "Ф регат" є юридичною особою, пла тником податків, в тому числі податку на додану вартість, з находиться на обліку в ДПІ у Г енічеському районі Херсонсь кої області, головою господа рства є ОСОБА_3.

В лютому 2009 року Державною по датковою інспекцією у Геніче ському районі Херсонської об ласті була проведена позапла нова виїзна документальна пе ревірка фермерського господ арства "Фрегат" щодо підтверд ження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові ві дносини з платником податків СГДФО ОСОБА_2 за квітень 200 6 року, за наслідками перевірк и складено акт від 19 лютого 2009 р оку № 108/23-1/30176086. Перевірка проведе на в присутності уповноважен ого представника ФГ ОСОБА_1 . В акті зазначено, що в квітн і 2006 року фермерське господар ство здійснювало реалізацію сільськогосподарської прод укції (пшениці) суб'єкту підпр иємницької діяльності - фізи чній особі ОСОБА_2, що підт верджується податковою накл адною № 17 від 05.04.06 на загальну су му 96055 грн., в тому числі ПДВ - 16010 гр н. Розрахунки проводились в г отівковій формі (прибутковий касовий ордер № 36 від 05.04.06). При п роведені перевірки використ овувались документи, надані ДПІ у м. Сімферополь, у позивач а документи, які підтверджую ть господарську операцію з п риватним підприємцем ОСОБ А_2 відсутні. За висновком ДП І, позивачем не включено до ск ладу податкового зобов'язанн я скороченої декларації за к вітень 2006 року суму ПДВ 16010 грн. з а операцією реалізації пшен иці ПП ОСОБА_2, чим порушен о пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п. 4.1 ст. 4, пп. 7.3.1 п. 7.3 ст .7, п. 11.29 ст. 11 Закону України "Про п одаток на додану вартість", пр иписи Порядку № 271. Від підписа ння акту перевірки уповноваж ений представник фермерсько го господарства ОСОБА_1 ві дмовився, складено акт відмо ви.

За розглядом акту перевірк и до позивача була застосова на штрафна санкція в розмірі 100 % не перерахованої суми под атковим повідомленням-рішен ням ДПІ у Генічеському район і від 10.03.2009 № 0000102301.

Фермерське господарство є сільськогосподарським підп риємством, згідно ст. 8-1 Закону про ПДВ (в редакції станом на квітень 2006 року) обрало спеціа льний режим оподаткування по датком на додану вартість, та звітує шляхом подання декла рації з податку на додану вар тість. Спеціальний режим опо даткування передбачав звіль нення сільськогосподарсько го підприємства від обов'язк ів сплати цього податку за ст авкою, визначеною у пункті 6.1 с татті 6 цього Закону; сума пода тку, отримана сільськогоспод арським підприємством внасл ідок застосування ставок, ви значених пунктом 8-1.2 ст.8 Закону повністю залишається у влас ності сільськогосподарсько го підприємства, не підлягає сплаті (стягненню) до бюджету в межах норм цього Закону та в икористовується для відшкод ування сум податків на додан у вартість, сплачених (нарахо ваних) таким сільськогоспода рським підприємством на ціну виробничих факторів, а також для інших цілей; не включаєть ся до складу валових доходів сільськогосподарського під приємства з метою оподаткува ння податком на прибуток під приємств.

Згідно п. 11.29 ст. 11 Закону про ПД В було зупинено дію пункту 7.7 с татті 7, пунктів 10.1 і 10.2 статті 10 ц ього Закону в частині сплати до бюджету податку на додану вартість щодо операцій з пос тавки товарів (робіт, послуг) в ласного виробництва, включаю чи продукцію (крім підакцизн их товарів), виготовлену на да вальницьких умовах із власно ї сільськогосподарської сир овини, за винятком операцій з поставки переробним підприє мствам молока та м'яса живою в агою, що здійснюються сільсь когосподарськими товаровир обниками незалежно від орган ізаційно-правової форми та ф орми власності, в яких сума, од ержана від поставки сільсько господарської продукції вла сного виробництва та продукт ів її переробки за попередні й звітний (податковий) рік, ста новить не менше 50 відсотків за гальної суми валового доходу підприємства. Зазначені кош ти залишаються в розпоряджен ні сільськогосподарських то варовиробників і використов уються ними на придбання мат еріально-технічних ресурсів виробничого призначення. По рядок акумуляції та використ ання зазначених коштів визна чається Кабінетом Міністрів України.

Зокрема, постановою Кабіне ту Міністрів України від 26.02.1999 р оку № 271 затверджений Порядок акумуляції та використання к оштів, які нараховуються сіл ьськогосподарськими товаро виробниками - платниками под атку на додану вартість, щодо операцій продажу товарів (ро біт, послуг) власного виробни цтва, включаючи продукцію кр ім підакцизних товарів, виго товлену на давальницьких умо вах з власної сільськогоспод арської сировини. Сільського сподарські товаровиробники , що підпадають під дію п. 11.29 ст. 11 Закону України "Про податок на додану вартість", повинні н а підставі окремого обліку в ідображати в окремій податко вій декларації як суми подат кових зобов'язань по операці ях з продажу товарів (робіт, по слуг) власного виробництва в ключаючи продукцію (крім під акцизних товарів), виготовле ну із власної сільськогоспод арської сировини, за винятко м операцій з продажу перероб ним підприємствам молока та м'яса в живій вазі, так і суми п одаткового кредиту по придба них товарах (роботах, послуга х), використаних на виробницт во продукції, що декларуєтьс я в спеціальній декларації. В ідповідно до Порядку, різниц я між сумою ПДВ, одержаною сіл ьськогосподарськими товаро виробниками від покупців, та сумою ПДВ, сплаченою ними пос тачальникам, перераховуєтьс я сільськогосподарськими то варовиробниками з поточного рахунку на окремий рахунок, з цільовим використанням у те рміни, передбачені для перер ахування суми ПДВ до бюджету . Зазначений окремий рахунок сільськогосподарський това ровиробник повинен відкрити протягом одного звітного пе ріоду. Порядком передбачено, що одночасно з декларацією з податку на додану вартість з а відповідний звітний період сільськогосподарські товар овиробники подають до органу державної податкової служби за місцем реєстрації довідк у про цільове використання с ум податку на додану вартіст ь за попередній звітний пері од, форма та зміст якої визнач ається Державною податковою адміністрацією за погодженн ям із Міністерством аграрної політики. Залишок податкови х зобов'язань відповідно до д екларації з податку на додан у вартість з реалізованої пр одукції, товарів (робіт, послу г) власного виробництва, вклю чаючи продукцію (крім підакц изних товарів), виготовлену н а давальницьких умовах із вл асної сільськогосподарсько ї сировини, тобто різниця між сумою податку на додану варт ість, одержаною сільськогосп одарськими товаровиробника ми від покупців, та сумою пода тку на додану вартість, сплач еною ними постачальникам, пе рераховується сільськогосп одарськими товаровиробника ми з поточного рахунка на окр емий рахунок у терміни, перед бачені для перерахування сум и податку на додану вартість до бюджету. Кошти, перерахова ні сільськогосподарськими т оваровиробниками на окремий рахунок, використовуються н ими для придбання матеріальн о-технічних ресурсів виробни чого призначення. Неперерахо вані на окремий рахунок зазн ачені кошти вважаються таким и, що використовуються не за ц ільовим призначенням і підля гають стягненню до держбюдже ту у безспірному порядку.

Сторони не надали суду дока зів подання господарством ск ороченої декларації, та перв инних документів, які підтве рджують здійснення господар ських операцій між позивачем та ПП ОСОБА_2

Разом з тим, суд вважає обґр унтованими доводи позивача п ро порушення чинного законод авства при формуванні податк ового повідомлення-рішення. Згідно пункту 6.1 ст. 6 Закону "Пр о порядок погашення зобов'яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами" № 2181-Ш у разі ко ли сума податкового зобов'яз ання розраховується контрол юючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий ко нтролюючий орган надсилає пл атнику податків податкове по відомлення, в якому зазначаю ться підстава для такого нар ахування, посилання на норму податкового закону відповід но до якої був зроблений розр ахунок або перерахунок подат кових зобов'язань сума подат ку чи збору (обов'язкового пла тежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявн ості, граничні строки їх пога шення, а також попередження п ро наслідки їх несплати в уст ановлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (шт рафних санкцій за їх наявнос ті).

В повідомленні рішенні заз начено, що сума податкового з обов'язання складає 0 грн., а шт рафні санкції - 16010 грн. Згідно з підпунктом 17.1.3 пункту 17.1 ст. 17 За кону 2181 у разі коли контролююч ий орган самостійно донарахо вує суму податкового зобов'я зання платника податків за п ідставами, викладеними у під пункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий п латник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі дес яти відсотків від суми недоп лати (заниження суми податко вого зобов'язання) за кожний з податкових періодів, устано влених для такого податку, зб ору (обов'язкового платежу), ал е не більше п'ятдесяти відсот ків такої суми. Але з оскаржув аного податкового повідомле ння-рішення випливає, що пози вачу взагалі не нараховувала ся сума основного платежу, а ш трафна санкція складає 100% сум и, донарахованої за результа тами перевірки, хоча як вбача ється з підпункту 17.1.3 пункту 17.1 ст. 17 Закону 2181, сума штрафних са нкцій не може перевищувати 50% суми донарахованих зобов'яза нь.

Посилання податкової інсп екції на те, що штрафні санкці ї в розмірі 100 % не перераховани х на окремий рахунок грошови х коштів застосовані у відпо відності до Порядку № 271, суд вв ажає необґрунтованими, оскіл ьки з прийняттям Закону № 2181-ІІ І штрафні санкції за порушен ня податкового законодавств а застосовуються до платникі в податків тільки в розмірах , визначених ст. 17 Закону, крім ш трафних санкцій за порушення валютного законодавства. За коном № 2181-ІІІ не встановлена в ідповідальність сільгоспви робників за вищевказані пору шення, а з прийняттям даного з акону інші підзаконні нормат ивні акти при накладенні штр афних санкцій не застосовуют ься.

Також суд вважає підставни ми доводи позивача про те, що п редставник господарства О СОБА_1 не мав належним чином засвідченої довіреності на право прийняття участі в про веденні перевірки, тому така перевірка вважається одност оронньою і не може бути належ ним доказом порушень, скоєни х платником податків.

Приймаючи до уваги викладе не, позов фермерського госпо дарства підлягає задоволенн ю, податкове повідомлення-рі шення визнається нечинним. С удові витрати відшкодовуют ься позивачу з Держбюджету. П озов податкової інспекції за доволенню не підлягає.

Керуючись ст. 94, ч. 4 ст. 122, 159-163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд-

постановив:

Позов Фермерського госп одарства "Фрегат" задовольни ти.

Визнати нечинним податков е повідомлення-рішення Держа вної податкової інспекції у Генічеському районі від 10.03.2009 № 0000102301 про застосування шт рафних санкцій в сумі 16010 грн.

Відшкодувати на користь Фе рмерського господарства "Фре гат" (с. Привільне, вул. Насакир альська, 14, Херсонська область , 75512, код 30176086) з Державного бюджет у витрати зі сплати судового збору в сумі 3 грн. 40 коп.

Відмовити в задоволенні по зову Державної податкової ін спекції у Генічеському район і до Фермерського господарст ва "Фрегат" про стягнення пода ткової заборгованості в сумі 16010 грн.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через су д першої інстанції шляхом по дачі апеляційної скарги в 10-де нний строк з дня її проголоше ння. В разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письм овому провадженні апеляційн а скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлений строк. У разі под ання апеляційної скарги пост анова, якщо її не скасовано, на бирає законної сили після за кінчення апеляційного розгл яду справи.

Суддя Хом 'якова В.В.

кат. 2.11.1

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2010
Оприлюднено09.10.2010
Номер документу11545790
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —13658/09/2170

Постанова від 24.09.2010

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні