Постанова
від 21.09.2010 по справі 3/656(2а-11216/08)
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 3/656(2а-11216/08) Гол овуючий у 1-й інстанції: Блажі вська Н.Є

Суддя-доповідач: Літвіна Н. М.

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"21" вересня 2010 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у склад і колегії суддів:

Головуючого судді Літвіної Н.М.

Суддів: Хрімлі О.Г.

Зайця В.С.

при секретарі Соловіцькій І.М.

розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йну скаргу Міністерства юсти ції України на постанову Окр ужного адміністративного су ду м. Києва від 11 лютого 2010 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 до Міністе рства юстиції України про зо бов»язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В :

В жовтні 2008 року позива ч звернувся до суду з позовом до відповідача про зобов»яз ання вчинити дії щодо виріше ння по суті викладених у звер неннях від 14 травня 2008 року, 22 кв ітня 2008 року та 14 квітня 2008 року п итань та надання обґрунтован их відповідей на них. Постано вою Окружного адміністратив ного суду м. Києва від 11 лютого 2010 року позов задоволено. Визн ано протиправною бездіяльні сть Міністерства юстиції Укр аїни щодо розгляду звернень ОСОБА_3 від 14 травня 2008 року, 22 квітня 2008 року та 14 квітня 2008 ро ку. Зобов' язано Міністерств о юстиції України розглянути звернення позивача від 14 трав ня 2008 року, 22 квітня 2008 року та 14 кв ітня 2008 року відповідно до вим ог Закону України «Про зверн ення громадян».

Не погоджуючись з прийняти м рішенням, відповідач - Мін істерство юстиції України зв ернулося з апеляційною скарг ою, в якій просить скасувати п останову суду першої інстанц ії та ухвалити нове рішення, я ким у задоволенні позову від мовити в повному обсязі.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга підляг ає задоволенню, виходячи з на ступного.

Відповідно до ст. 40 Конститу ції України передбачено, що у сі мають право направляти ін дивідуальні чи колективні пи сьмові звернення або особист о звертатися до органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування та посадов их і службових осіб цих орган ів, що зобов' язані розгляну ти звернення та дати обґрунт овану відповідь у встановлен ий законом строк.

Згідно до ч. 1 ст. 1 Закону Укра їни «Про звернення громадян» від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР - гром адяни України мають право зв ернутися до органів державно ї влади, місцевого самовряду вання, об'єднань громадян, під приємств, установ, організац ій незалежно від форм власно сті, засобів масової інформа ції, посадових осіб відповід но до їх функціональних обов 'язків із зауваженнями, скар гами та пропозиціями, що стос уються їх статутної діяльнос ті, заявою або клопотанням що до реалізації своїх соціальн о-економічних, політичних та особистих прав і законних ін тересів та скаргою про їх пор ушення.

Частиною 4 ст. 3 даного Закон у визначено, що скарга - це зв ернення з вимогою про поновл ення прав і захист законних і нтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішенн ями державних органів, орган ів місцевого самоврядування , підприємств, установ, органі зацій, об'єднань громадян, пос адових осіб.

Відповідно до ст. 4 Закону - до рішень, дій (бездіяльності), я кі можуть бути оскаржені, нал ежать такі у сфері управлінс ької діяльності, внаслідок я ких порушено права і законні інтереси чи свободи громадя нина (групи громадян); створен о перешкоди для здійснення г ромадянином його прав і зако нних інтересів чи свобод; нез аконно покладено на громадян ина які-небудь обов'язки або й ого незаконно притягнуто до відповідальності.

Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закон у - скарга на дії чи рішення ор гану державної влади, органу місцевого самоврядування, п ідприємства, установи, орган ізації, об'єднання громадян, з асобів масової інформації, п осадової особи подається у п орядку підлеглості вищому ор гану або посадовій особі, що н е позбавляє громадянина прав а звернутися до суду відпові дно до чинного законодавства , а в разі відсутності такого о ргану або незгоди громадянин а з прийнятим за скаргою ріше нням - безпосередньо до суду .

Згідно до ст. 18 Закону - грома дянин, який звернувся із заяв ою чи скаргою до органів держ авної влади, місцевого самов рядування, підприємств, уста нов, організацій незалежно в ід форм власності, об'єднань г ромадян, засобів масової інф ормації, посадових осіб, має п раво: особисто викласти аргу менти особі, що перевіряла за яву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги ч и заяви; знайомитися з матері алами перевірки; подавати до даткові матеріали або наполя гати на їх запиті органом, яки й розглядає заяву чи скаргу; б ути присутнім при розгляді з аяви чи скарги; користуватис я послугами адвоката або пре дставника трудового колекти ву, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформ ивши це уповноваження у вста новленому законом порядку; о держати письмову відповідь п ро результати розгляду заяви чи скарги; висловлювати усно або письмово вимогу щодо дот римання таємниці розгляду за яви чи скарги; вимагати відшк одування збитків, якщо вони с тали результатом порушень вс тановленого порядку розгляд у звернень.

Частиною 3 ст. 7 Закону встано влено, що якщо питання, поруше ні в одержаному органом держ авної влади, місцевого самов рядування, підприємствами, у становами, організаціями нез алежно від форм власності, об 'єднаннями громадян або поса довими особами зверненні, не входять до їх повноважень, во но в термін не більше п'яти дні в пересилається ними за нале жністю відповідному органу ч и посадовій особі, про що пові домляється громадянину, який подав звернення. У разі якщо з вернення не містить даних, не обхідних для прийняття обґру нтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той ж е термін повертається громад янину з відповідними роз'ясн еннями.

Відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону - звернення, оформлені належн им чином і подані у встановле ному порядку, підлягають обо в'язковому прийняттю та розг ляду.

Згідно зі ст. 19 Закону - орган и державної влади і місцевог о самоврядування, підприємст ва, установи, організації нез алежно від форм власності, об 'єднання громадян, засоби мас ової інформації, їх керівник и та інші посадові особи в меж ах своїх повноважень зобов'я зані: об'єктивно, всебічно і в часно перевіряти заяви чи ск арги; у разі прийняття рішенн я про обмеження доступу гром адянина до відповідної інфор мації при розгляді заяви чи с карги скласти про це мотивов ану постанову; на прохання гр омадянина запрошувати його н а засідання відповідного орг ану, що розглядає його заяву ч и скаргу; відміняти або зміню вати оскаржувані рішення у в ипадках, передбачених законо давством України, якщо вони н е відповідають закону або ін шим нормативним актам, невід кладно вживати заходів до пр ипинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушення м; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне вико нання прийнятих у зв'язку з за явою чи скаргою рішень; письм ово повідомляти громадянина про результати перевірки за яви чи скарги і суть прийнято го рішення; вживати заходів щ одо відшкодування у встановл еному законом порядку матері альних збитків, якщо їх було з авдано громадянину в результ аті ущемлення його прав чи за конних інтересів, вирішувати питання про відповідальніст ь осіб, з вини яких було допуще но порушення, а також на проха ння громадянина не пізніш як у місячний термін довести пр ийняте рішення до відома орг ану місцевого самоврядуванн я, трудового колективу чи об'є днання громадян за місцем пр оживання громадянина; у разі визнання заяви чи скарги нео бґрунтованою роз'яснити поря док оскарження прийнятого за нею рішення; не допускати без підставної передачі розгляд у заяв чи скарг іншим органам ; особисто організовувати та перевіряти стан розгляду за яв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, щ о їх породжують, систематичн о аналізувати та інформувати населення про хід цієї робот и.

Статтею 20 Закону встановле но, що звернення розглядають ся і вирішуються у термін не б ільше одного місяця від дня ї х надходження, а ті, які не пот ребують додаткового вивченн я, - невідкладно, але не пізні ше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний те рмін вирішити порушені у зве рненні питання неможливо, ке рівник відповідного органу, підприємства, установи, орга нізації або його заступник в становлюють необхідний терм ін для його розгляду, про що по відомляється особі, яка пода ла звернення. При цьому загал ьний термін вирішення питань , порушених у зверненні, не мож е перевищувати сорока п'яти д нів.

Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, 14 кві тня 2008 року позивачем до Мініс терства юстиції України було подано скаргу в якій останні й просив невідкладно у термі н не більше 15 днів повідомити його про порядок оскарження листа Департаменту ДВС в ід 4 березня 2008 року № П-6225-25.

Листом Департаменту д ержавної виконавчої служби М іністерства юстиції України від 21 травня 2008 року № П-14941-25 позив ача було повідомлено про про ведення перевірки викладени х у його зверненнях фактів та вказано, що остаточну відпов ідь буде надано додатково.

Листом Департаменту д ержавної виконавчої служби М іністерства юстиції України від 5 червня 2008 року № 14941-25 позива ча було повідомлено про те, що вичерпні відповіді на поруш енні у зверненнях питання по зивачу надано Департамент ом державної виконавчої сл ужби Міністерства юстиції Ук раїни 23 січня 2008 року, 28 січня 2008 р оку, 21 лютого 2008 року, 22 лютого 2008 р оку, 27 лютого 2008 року, 29 лютого 2008 р оку, 3 квітня 2008 року, 4 березня 2008 року, 6 березня 2008 року, 20 березн я 2008 року, 21 березня 2008 року, 25 бере зня 2008 року, 11 квітня 2008 року, а та кож поінформовано про те, що н а підставі ст. 8 Закону України «Про звернення громадян»всі наступні звернення позивача з цього приводу будуть залиш ені без розгляду.

22 квітня 2008 року позивач звер нувся до Заступника Міністра юстиції України зі скаргою з приводу неприйняття його на особистий прийом Заступнико м Міністра юстиції України, з вернув увагу на неправомірні дії співробітників Міністер ства юстиції України, та прос ив запросити його на засідан ня органу, що перевірятиме й ого скарги та дозволити прий мати участь в перевірці.

Листом Департаменту д ержавної виконавчої служби М іністерства юстиції України від 21 травня 2008 року № П-14941-25 позив ача було повідомлено про про ведення перевірки викладени х у його зверненнях фактів та вказано, що остаточну відпов ідь буде надано додатково.

Листом Департаменту д ержавної виконавчої служби М іністерства юстиції України від 5 червня 2008 року № 14941-25 позива ча було повідомлено про те, що вичерпні відповіді на поруш енні у зверненнях питання по зивачу надано Департамент ом державної виконавчої сл ужби Міністерства юстиції Ук раїни 23 січня 2008 року, 28 січня 2008 р оку, 21 лютого 2008 року, 22 лютого 2008 р оку, 27 лютого 2008 року, 29 лютого 2008 р оку, 3 квітня 2008 року, 4 березня 2008 року, 6 березня 2008 року, 20 березня 2008 року, 21 березня 2008 року, 25 берез ня 2008 року, 11 квітня 2008 року, а так ож поінформовано про те, що на підставі статті 8 Закону Укра їни «Про звернення громадян» всі наступні звернення позив ача з цього приводу будуть за лишені без розгляду.

14 травня 2008 року позивач звер нувся до Міністерства юстиці ї України із заявою про невід кладне надання копій відпові дей (листів) Департаменту ДВС від 21 лютого 2008 року та 22 лют ого 2008 року на скаргу, подану 4 б ерезня 2008 року.

Листом Департаменту д ержавної виконавчої служби М іністерства юстиції України від 21 травня 2008 року № П-14941-25 позив ача було повідомлено про про ведення перевірки викладени х у його зверненнях фактів та вказано, що остаточну відпов ідь буде надано додатково.

Листом Департаменту д ержавної виконавчої служби М іністерства юстиції України від 5 червня 2008 року № 14941-25 позива ча було повідомлено про те, що вичерпні відповіді на поруш енні у зверненнях питання йо му було надано Департамент ом державної виконавчої сл ужби Міністерства юстиції Ук раїни 23 січня 2008 року, 28 січня 2008 р оку, 21 лютого 2008 року, 22 лютого 2008 р оку, 27 лютого 2008 року, 29 лютого 2008 р оку, 3 квітня 2008 року, 4 березня 2008 року, 6 березня 2008 року, 20 березня 2008 року, 21 березня 2008 року, 25 берез ня 2008 року, 11 квітня 2008 року, а так ож поінформовано про те, що на підставі ст. 8 Закону України «Про звернення громадян»всі наступні звернення позивача з цього приводу будуть залиш ені без розгляду.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем було ро зглянуті скарги позивача в п овному обсязі із з»ясуванням всіх обставин справи, у визна чений чинним законодавством строк, а також були надані від повіді з усіх поставлених пи тань.

Таким чином, зобов' язуючи Міністерство юстиції Україн и розглянути звернення позив ача від 14 травня 2008 року, 22 квітн я 2008 року та 14 квітня 2008 року відп овідно до вимог Закону Украї ни «Про звернення громадян»с уд фактично зобов»язав його повторно розглянути зверне ння позивача на які фактично йому уже були надані відпові ді.

Отже, бездіяльність відпов ідача з приводу ненадання ві дповідей на звернення позива ча від 14 травня 2008 року, 22 квітня 2008 року та 14 квітня 2008 року відсу тня.

Колегія суддів погоджуєть ся з доводами апелянта з прив оду того, що повідомлення поз ивача з приводу його повторн их звернень з цих же питань бу дуть залишені без розгляду н е є рішенням про припинення л истування з позивачем в майб утньому з відповідних питан ь в розумінні ст. 8 Закону Укра їни «Про звернення громадян» .

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що ріш ення суду першої інстанції б уло винесено з неповним з»яс уванням обставин справи, а то му воно підлягає скасуванню.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 202 КАС У країни підставами для скасув ання постанови або ухвали су ду першої інстанції та ухвал ення нового рішення є, зокрем а, порушення норм матеріальн ого або процесуального права , що призвело до неправильног о вирішення справи або питан ня.

Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 21 2, 254 КАС України суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Міністе рства юстиції України - з адовольнити.

Постанову Окружного ад міністративного суду м. Києв а від 11 лютого 2010 року - скас увати та винести нову.

В задоволенні позову ОСО БА_3 до Міністерства юстиці ї України про зобов»язання в чинити дії - відмовити.

Постанова набирає законно ї сили з моменту проголошенн я та може бути оскаржена прот ягом двадцяти днів з дня скла дання в повному обсязі, тобто з 28 вересня 2010 року, шляхом пода чі касаційної скарги безпосе редньо до Вищого адміністрат ивного суду України.

Головуючий суддя:

Судді:

Повний текст пос танови виготовлений 27 вересн я 2010 року.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2010
Оприлюднено09.10.2010
Номер документу11546069
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —3/656(2а-11216/08)

Постанова від 21.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Літвіна Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні