Єдиний унікальний номер 725/10188/23
Номер провадження 3/725/4021/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06.12.2023 року м.Чернівці
Суддя Першотравневого районного суду м. Чернівці Нестеренко Є.В., розглянувши адміністративну справу, яка надійшла вiд Чернівецької митниці Держмитслужби, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця Чернівецької області, не працюючого, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 виданий 04.06.2021 р. органом 7318, за ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України -
ВСТАНОВИВ:
31.11.2023 року о 22 год. 36 хв. в зону митного контролю МАПП «Порубне-Сірет» Чернівецької митниці в`їхав автомобіль марки «Фольксваген Транспортер» державний номер НОМЕР_2 під керуванням гр. України ОСОБА_1 (паспорт НОМЕР_1 ). До митного контролю вказаний громадянин надав контрольний талон для проходження митного контролю по «червоному коридору».
У відповідності постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2022 p. N 174 "Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану», громадянин України ОСОБА_1 (паспорт НОМЕР_1 ) для здійснення митних формальностей надав «Декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою» (далі - Декларація), як особа, що перевозить відповідний товар. В Декларації вказано що у транспортному засобі державний номер НОМЕР_2 серед іншого, переміщується гуманітарна допомога - «маски медичні» - 100 шт. ЗО кг, «взуття вживане / одяг» - 200 шт., вагою 200 кг та «дитяча коляска» 1 шт. 5 кг.
Згідно графи №1 Декларації поданої ОСОБА_1 (паспорт НОМЕР_1 ), особою, що здійснює декларування є громадянин ОСОБА_1 (паспорт НОМЕР_1 ).
Відправником гуманітарної допомоги (графа №5) є виступає «Польський Червоний Хрест», отримувач (графа №6) - код ЄДРПОУ 44681472, БФ «Український Супротив», Фактичне місце призначення розвантаження вантажу (графа №7) - м. Чернівці, вул. Головна, 44.
За результатами проведення повного митного огляду товару, який знаходиться у транспортному засобі державний номер НОМЕР_2 , встановлено, що у вантажному приміщенні даного ТЗ, знаходиться товар «маски медичні» - 100 шт. 30 кг, «одяг» - 20кг та «дитяча коляска» 1 шт., 5 кг., що відповідає відомостям зазначеним в Декларації.
Також у вантажному приміщені вказаного транспортного засобу, серед інших виявлено товар: «взуття» без ознак зношування в фабричних картонних коробках - 154 шт., які не вказані в Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, яка була надана митному органу, як підстава для переміщення товару.
Разом із даним, відповідно до відповіді від 01.11.2023 року №137/2023 Сілезького окружного відділу Польського Червоного хреста (м. Більсько Бялі) транспортним засобом НОМЕР_3 згідно протоколу приймання-здачі на адресу БФ БО «Прихисток ВПО Буковинський Маріуполь» (с. Реваківці, вул. Молодіжна 34А) надіслано товари: «окуляри захисні» - 1 коробка, шапки дитячі - 113 шт., спортивний одяг 20 шт., дитячий одяг - 10 шт., стакани одноразові - 4 коробки, ковдри - 20 шт., сидіння б/у - 2 шт., щітки для взуття 3 коробки, маски тканинні - 2 коробки, вимикачі електричні - 3 коробки, зубні щітки - 10 коробок, плитка керамічна - 14 упаковок, стіл туристичний 1 - шт.., взуття 557 пар. Дані товари отримав ОСОБА_2 - паспорт НОМЕР_4 .
Згідно статті 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії. Електронне декларування здійснюється з використанням електронної митної декларації, засвідченої електронним цифровим підписом, та інших електронних документів або їх реквізитів у встановлених законом випадках. Митна декларація та інші документи, подання яких митним органам передбачено Митним кодексом України, оформлені на паперовому носії та у вигляді електронних документів, мають однакову юридичну силу.
Згідно п.20 ст. 4 Митного кодексу України митна декларація - це заява встановленої форми, в якій особою зазначено митну процедуру, що підлягає застосуванню до товарів, та передбачені законодавством відомості про товари, умови і способи їх переміщення через митний кордон України та щодо нарахування митних платежів, необхідних для застосування цієї процедури.
Таким, чином, громадянин України ОСОБА_1 (паспорт НОМЕР_1 ), вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів та отримувача гуманітарної допомоги.
В судове засідання громадянин України ОСОБА_1 не з`явився, не зважаючи на те, що належним чином повідомлявся про час та місце розгляду справи, про причини своєї неявки суд не повідомив.
Згідно ч. 4 ст. 526 МК України, справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.
Так, будучи повідомленим про час та місце розгляду справи ОСОБА_1 не звертався до суду з відповідним клопотанням про перенесення розгляду справи, у зв`язку з чим, можливо розглянути справу за відсутності особи щодо якої вирішується питання про притягнення до адміністративної відповідальності.
Відповідно до ч. 1 ст. 483 МК України, правопорушенням передбаченим цією нормою є переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
За змістом закону, обов`язковою ознакою цього порушення митних правил є умисна форма вини (обов`язковою ознакою суб`єктивної сторони складу правопорушення є вина).
В матеріалах справи наявні докази, що ОСОБА_1 умисно надав документи митним органам щодо найменування товарів та отримувача гуманітарної допомоги, які не відповідають дійсності.
Згідно п. 5 Пленуму Верховного Суду №8 від 03.06. 2005 року № «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил", незаконним переміщенням предметів із приховуванням від митного контролю - є їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлення сховищ, тайників та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з наданням митному органу як підстави для переміщення товару підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.
У ч. 8 ст. 257 МК України зазначено, що митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється органами доходів і зборів на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів: є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення.
Відповідно до ст. 49 МК України, митною вартістю товарів, які перемішуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовуються для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Згідно з ст. 51 МК України, відомості про митну вартість товарів використовуються для: 1) нарахування митних платежів; 2) застосування інших заходів державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності України; 3) ведення митної статистики; 4) розрахунку податкового зобов`язання, визначеного за результатами документальної перевірки.
Відповідно до ч.2 Порядку заповнення митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа, який затверджений наказом міністерства фінансів України 30.05.2012 р. № 651 , фактурна вартість - ціна товарів, які переміщуються через митний кордон України, зазначена в рахунку (рахунку-фактурі, рахунку-проформі тощо) або іншому документі, що визначає вартість товару.
Відповідно доч.ч.1-2ст.305МК Україниувипадках,визначених цимКодексом,виконання зобов`язаньосіб,що випливаютьз митнихпроцедур,забезпечуються шляхомнадання митниморганам забезпеченнясплати митнихплатежів успособи,передбачені длявідповідної митноїпроцедури. Надання митним органам забезпечення сплати митних платежів є обов`язковим при ввезенні на митну територію України та/або переміщенні територією України прохідним та внутрішнім транзитом товарів запереліком, який затверджується Кабінетом Міністрів України.
З матеріалів справи вбачається, що гр. України ОСОБА_1 порушив митне законодавство України шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару документів які містять неправдиві відомості щодо найменування товарів та отримувача гуманітарної допомоги.
На підставі викладеного, дослідивши матеріали справи, прихожу до висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу і події адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, оскільки його вина доводиться дослідженими та проаналізованими доказами по справі, а саме: протоколом про порушення митних правил, Декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, відповіддю від 01.11.2023 року №137/2023 Сілезького окружного відділу Польського Червоного хреста (м. Більсько Бялі), висновком експерта№142000-3301-1018від 30.11.2023рокута іншими матеріалами справи.
Санкція ч. 1 ст. 483 МК України передбачає адміністративне стягнення у вигляді накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Враховуючи всі обставини справи, спосіб вчинення правопорушення,обсяг товару, що перевозився з порушенням митних правил, його вартість та спосіб приховування від митного контролю, а також особу порушника, суд вважає, що на правопорушника слід накласти адміністративне стягнення у вигляді конфіскації товарів, а також штрафу у розмірі 100 відсотків вартості цих товарів, оскільки саме такий вид адміністративного стягнення буде достатнім для його виправлення та попередження вчинення ним нових правопорушень, а також співрозмірним характеру вчиненого правопорушення.
При накладенні адміністративного стягнення враховується особа порушника, ступінь його вини, характер та спосіб вчиненого правопорушення.
Обставин, які б пом`якшували або обтяжували відповідальність правопорушника за вчинення вказаного адміністративного правопорушення відповідно до вимог ст.ст. 34, 35 КУпАП судом не встановлено.
На пiдставi ч. 1 ст.483 та керуючись ст.ст. 525 - 529 Митного Кодексу України, ст.288 КУпАП, -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 громадянина України, визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.483 МК України, та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 478 847 гривень 79 копійок з конфіскацією в дохід держави товару, а саме взуття для дорослих іноземного виробництва різних торгових марок в кількості 154 пар загальною вартістю 478 847 гривень 79 копійок
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у сумі 536 грн. 80 коп.
Постанова може бути оскаржена до Чернівецького апеляційного суду через Першотравневий районний суд м. Чернівці протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Першотравневого
районного суду м.Чернівці Є. В. Нестеренко
Суд | Путильський районний суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2023 |
Оприлюднено | 08.12.2023 |
Номер документу | 115464642 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Першотравневий районний суд м.Чернівців
Нестеренко Є. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні