Рішення
від 07.12.2023 по справі 280/8191/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

07 грудня 2023 року о/об 11 год. 00 хв.Справа № 280/8191/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Шевченко С.О., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Головного управління ДПС у Запорізькій області (проспект Соборний, буд.166, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663)

до Товариства з обмеженою відповідальністю ІНОЛ ЕНЕРДЖИ (вул.Сергія Синенка, буд.63-А, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69041; код ЄДРПОУ 40298595)

про стягнення коштів за податковим боргом,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління ДПС у Запорізькій області (надалі позивач, ГУ ДПС у Запорізькій області) до Товариства з обмеженою відповідальністю ІНОЛ ЕНЕРДЖИ (надалі відповідач, ТОВ ІНОЛ ЕНЕРДЖИ), в якому позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ІНОЛ ЕНЕРДЖИ з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків та за рахунок готівки, що належить такому платнику, податковий борг на загальну суму 356385036 грн. 61 коп., із яких: 66258566 грн. 31 коп. з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на р/рUA218999980313010029000008001, отримувач - ГУК у Зап.обл/ТГ м.Запоріжжя./14060100, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код 37941997; 1020 грн. 00 коп. з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати на р/рUA81899998033314934000008479, отримувач - ГУК у Зап.обл/ТГ м.Запоріжжя./11010100, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код 37941997; 290125450 грн. 30 коп. з податку на прибуток приватних підприємств на р/рUA218999980333139318000008479, отримувач - ГУК у Зап.обл/ТГ м.Запоріжжя/11021000, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код 37941997.

Позивач зазначає, що за ТОВ ІНОЛ ЕНЕРДЖИ обліковується податковий борг на загальну суму 356385036 грн. 61 коп., з яких: 66258566 грн. 31 коп. - з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг); 1020 грн. 00 коп. - з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати; 290125450 грн. 30 коп. - з податку на прибуток приватних підприємств, який виник з сум узгоджених податкових зобов`язань нарахованих контролюючим органом.

Позивач підтримав позовні вимоги.

Відповідач про розгляд справи повідомлений належним чином. Відзив на позовну заяву відповідачем до суду не надано.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 09.10.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.

Відповідач зареєстрований як юридична особа за адресою: вул.Сергія Синенка, буд.63-А, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69041. Відповідач має ідентифікаційний код 40298595.

І.Заборгованість відповідача з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) виникла у результаті несплати узгодженої суми грошового зобов`язання, визначеного ТОВ ІНОЛ ЕНЕРДЖИ контролюючим органом.

Так, 23.03.2023 на підставі Акту перевірки №46/08-01-07-04/40298595 від 20.01.2023 контролюючим органом винесено податкові повідомлення-рішення: 1) №4970/13-01-07-04, яким відповідачу нараховано грошове зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у вигляді штрафних (фінансових) санкцій у сумі 51541 грн. 25 коп. (а.с.12); 2) №4971/13-01-07-04, яким відповідачу нараховано грошове зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у вигляді штрафних (фінансових) санкцій у сумі 1020 грн. 00 коп. (а.с.14); 3) №4968/13-01-07-04, яким відповідача збільшено грошове зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), на 64941580 грн. 00 коп. (з яких: 51953264 грн. 00 коп. - за податковим зобов`язанням; 12988316 грн. 00 коп. - за штрафними (фінансовими) санкціями) (а.с.15). У зв`язку із частковою сплатою/переплатою (14340 грн. 00 коп.) залишок за вказаним податковим повідомленням-рішенням складає 64927240 грн. 00 коп.

Відповідачу за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) відповідно до п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України нараховано пеню у сумі 1278765 грн. 06 коп.

Оскільки відповідачем не подано до суду доказів скасування податкових повідомлень-рішень №4970/13-01-07-04 від 23.03.2023, №4971/13-01-07-04 від 23.03.2023, 4968/13-01-07-04 від 23.03.2023, то вказані у них суми грошового зобов`язання відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України є узгодженими і підлягають сплаті.

Доказів самостійної сплати у повному обсязі податкового зобов`язання з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (платіжних документів) ТОВ ІНОЛ ЕНЕРДЖИ до суду не надало.

Таким чином, загальна заборгованість з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) складає 66258566 грн. 31 коп.

ІІ.23.03.2023 на підставі Акту перевірки №46/08-01-07-04/40298595 від 20.01.2023 контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення №5005/13-01-24-10, яким відповідачу нараховано грошове зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у вигляді штрафних (фінансових) санкцій у сумі 1020 грн. 00 коп. (а.с.16).

Оскільки відповідачем не подано до суду доказів скасування податкового повідомлення-рішення №5005/13-01-24-10 від 23.03.2023, то вказана у ньому сума грошового зобов`язання відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України є узгодженою і підлягає сплаті.

Доказів самостійної сплати податкових зобов`язань (платіжних документів) відповідач до суду не надав.

Таким чином, загальна заборгованість з податку на доходи фізичних осіб складає 1020 грн. 00 коп.

ІІІ.23.03.2023 на підставі Акту перевірки №46/08-01-07-04/40298595 від 20.01.2023 контролюючим органом винесено податкові повідомлення-рішення: 1) №4962/13-01-07-04, яким відповідачу збільшено грошове зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств на суму 246154191 грн. 25 коп., у тому числі: 196923353 грн. 00 коп. - за податковими зобов`язаннями; 49230838 грн. 25 коп. - за штрафними (фінансовими) санкціями (а.с.18). У зв`язку із частковою сплатою/переплатою (1834030 грн. 00 коп.) залишок за вказаним податковим повідомленням-рішенням складає 244320161 грн. 25 коп.; 2) №4967/13-01-07-04, яким відповідачу нараховано грошове зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств у вигляді штрафних (фінансових) санкцій у сумі 340 грн. 00 коп. (а.с.19).

Відповідачу за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань з податку на прибуток приватних підприємств відповідно до п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України нараховано пеню у сумі 45804949 грн. 04 коп.

Оскільки відповідачем не подано до суду доказів скасування податкових повідомлень-рішень №4962/13-01-07-04 від 23.03.2023, №4967/13-01-07-04 від 23.03.2023, то вказані у них суми грошових зобов`язань відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України є узгодженими і підлягають сплаті.

Доказів самостійної сплати у повному обсязі податкового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств (платіжних документів) ТОВ ІНОЛ ЕНЕРДЖИ до суду не надало.

Таким чином, загальна заборгованість з податку на прибуток приватних підприємств складає 290125450 грн. 30 коп.

Податковий контроль це система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).

За приписами пп.62.1.1-62.1.2 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.

Як передбачено п.1 Розділу І «Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», затвердженого 12.01.2021 наказом Міністерства фінансів України №5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.03.2021 за №321/35943 (надалі «Порядок ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування»), цей Порядок визначає правила ведення в податкових органах оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

Згідно з п.2 Розділу І «Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» терміни в цьому Порядку вживаються в таких значеннях: інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску (далі - платежі), що ведеться за кожним видом платежу.

Відповідно до п.1 Глави 1 Розділу ІІ «Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» зазначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених, повернутих та відшкодованих сум платежів територіальними органами ДПС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які мають сплачуватися такими платниками на рахунки, відкриті в розрізі адміністративно-територіальних одиниць. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та фондами загальнообов`язкового державного соціального і пенсійного страхування за відповідним видом платежу та відповідною адміністративно-територіальною одиницею.

Позивачем в обґрунтування позовних вимог надано інтегровану картку ТОВ ІНОЛ ЕНЕРДЖИ згідно з якою за відповідачем обліковується податковий борг на загальну суму 356385036 грн. 61 коп., з яких: 66258566 грн. 31 коп. - з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг); 1020 грн. 00 коп. - з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати; 290125450 грн. 30 коп. - з податку на прибуток приватних підприємств.

Даних про розстрочення (відстрочення) вказаних узгоджених грошових зобов`язань, надміру та/або помилково сплачені кошти вказані документи не містять.

Відповідачем не надано до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу.

Отже, позивачем доведено заборгованість ТОВ ІНОЛ ЕНЕРДЖИ на загальну суму 356385036 грн. 61 коп., з яких: 66258566 грн. 31 коп. - з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг); 1020 грн. 00 коп. - з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати; 290125450 грн. 30 коп. - з податку на прибуток приватних підприємств.

При вирішенні спору по суті судом прийнято до уваги приписи пп.14.1.153, пп.14.1.175 п.14.1 ст.14, п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України.

Судом досліджено наданий позивачем корінець податкової вимоги за №72-17 від 16.01.2019.

Згідно з п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.

Як зазначено у п.95.4 ст.95 Податкового кодексу України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Враховуючи вище викладене, судом з`ясовано, що відповідач на час розгляду справи має податковий борг на загальну суму 356385036 грн. 61 коп., з яких: 66258566 грн. 31 коп. - з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг); 1020 грн. 00 коп. - з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати; 290125450 грн. 30 коп. - з податку на прибуток приватних підприємств, який у добровільному порядку не погашений. У зв`язку з цим, суд приходить до висновку, що вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з ТОВ ІНОЛ ЕНЕРДЖИ у порядку та спосіб, встановлений ст.95 Податкового кодексу України.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

Позивач звільнений від сплати судового збору.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовну заяву задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю ІНОЛ ЕНЕРДЖИ (вул.Сергія Синенка, буд.63-А, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69041; код ЄДРПОУ 40298595) у банках, що обслуговують даного платника податків, та за рахунок готівки, що належить цьому платнику податків, податковий борг на загальну суму 356385036 грн. 61 коп., у тому числі:

з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 66258566 грн. 31 коп. на користь бюджету (р/рUA218999980313010029000008001, отримувач - ГУК у Зап.обл/ТГ м.Запоріжжя./14060100, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код 37941997);

з податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати у сумі 1020 грн. 00 коп. на користь бюджету (р/рUA81899998033314934000008479, отримувач - ГУК у Зап.обл/ТГ м.Запоріжжя./11010100, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код 37941997);

з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 290125450 грн. 30 коп. на користь бюджету (р/рUA218999980333139318000008479, отримувач - ГУК у Зап.обл/ТГ м.Запоріжжя/11021000, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код 37941997).

У стягненні з відповідача на користь позивача судових витрат щодо судового збору відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст судового рішення складено 07.12.2023.

Суддя О.О. Прасов

Дата ухвалення рішення07.12.2023
Оприлюднено11.12.2023
Номер документу115479146
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення коштів за податковим боргом

Судовий реєстр по справі —280/8191/23

Рішення від 07.12.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні