КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
06 грудня 2023 року м. Кропивницький Справа № 2а-4089/08/1170
Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку письмового провадження заяву про поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання та видачу дубліката виконавчого листа у адміністративній справі за позовом Управління Пенсійного фонду України м. Кіровограді до приватного підприємства "Терра-Стар" про стягнення боргу,
В С Т А Н О В И В:
21.11.2023 року представник Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області (далі - заявник) звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду із заявою про поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання та видачу дубліката виконавчого листа у даній справі.
Ухвалою від 24.11.2023 заяву призначено до розгляду в судовому засіданні.
Представники сторін у судове засідання не з`явилися.
Згідно ч.4 ст.229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Відповідно до ч.9 ст.205, ч.3 ст.376 КАС України розгляд справи проведено в порядку письмового провадження.
Дослідивши подані документи, суд зазначає таке.
Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 15.10.2009 стягнуто з ПП "Терра-Стар" на користь УПФ в м. Кіровограді заборгованість по страховим внескам у сумі 21080,81 грн. (а.с.49-51).
13.10.2010 представник УПФ в м. Кіровограді отримав виконавчий лист (а.с.54).
Ухвалою суду від 10.10.2017 було замінено стягувача у виконавчому провадженні за постановою на Кропивницьке об`єднане управління Пенсійного фонду України в Кіровоградської області, а ухвалою суду від 18.06.2018 на Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області (а.с.90-91, 108-109).
Щодо наявності правових підстав для видачі заявникові дубліката виконавчого листа та, відповідно поновлення строк для пред`явлення його до примусового виконання, то суд зазначає наступне.
В обґрунтування заяви про видачу дубліката виконавчого листа заявник посилалося на інформацію, яка надавалася до головного управління з органів ДВС, згідно до якої було встановлено, що виконавчий документ по даній справі на примусовому виконанні не перебуває, а тому є втраченим.
Згідно до положення пункту 18.1 розділу VІІ "Перехідні положення" КАС України до дня початку функціонування Єдиного державного реєстру виконавчих документів оформлення і видача виконавчих документів здійснюється в паперовій формі судом, який ухвалив відповідне рішення, за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Згідно ч.1, 2 ст.376 КАС України стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
Заява про поновлення пропущеного строку подається до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.
До 05.10.2016 діяв Закон України "Про виконавче провадження" №606-XIV від 21.04.1999 (далі Закон № 606-XIV).
Ч. 1 ст. 22 Закону № 606-XIV було передбачено, що виконавчі документи можуть бути пред`явлені до виконання в такі строки: 1) посвідчення комісій по трудових спорах, постанови судів у справах про адміністративні правопорушення та постанови органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення, - протягом трьох місяців; 2) інші виконавчі документи - протягом року, якщо інше не передбачено законом.
З 05.10.2016 набрав чинності Закон України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 № 1404-VIII (далі Закон №1404-VIII).
Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 Закону № 1404-VIII передбачено, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення зокрема на підставі виконавчих листів.
Відповідно до положень ст.12 Закону №1404-VIIІ виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
У відповідності до пункту 5 Розділу XIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №1404-VIII виконавчі документи, видані до набрання чинності цим Законом, пред`являються до виконання у строки, встановлені цим Законом.
Аналіз зазначених норм дає підстави для висновку, що строк пред`явлення виконавчого документа до виконання це період часу, в межах якого стягувач має право пред`явити виконавчий документ до примусового виконання. Виконавчі листи, у яких стягувачем є держава або державний орган, можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців з наступного дня після набрання судовим рішенням законної сили. У разі спливу зазначеного строку стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання, пропущений строк може бути поновлено за наявності причин, визнаних судом поважними. Поважними причинами пропуску строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання можуть вважатися обставини, які були об`єктивно непереборними та не залежали від волевиявлення позивача (стягувача) і були пов`язані з істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного пред`явлення його до виконання.
Відповідно до вимог п. 2 ч. 4 ст. 4 Закону №1404-VIII виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання протягом трьох робочих днів з дня його пред`явлення, якщо пропущено встановлений законом строк пред`явлення виконавчого документа до виконання.
При цьому, згідно із ч. 6 ст. 12 Закону № 1404-VIII стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Процедура взаємодії органів державної виконавчої служби та органів Пенсійного фонду України при виконанні рішень про стягнення коштів на користь держави визначена Порядком взаємодії органів державної виконавчої служби та органів Пенсійного фонду України, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 26.12.2011, постановою правління Пенсійного фонду України від 26.12.2011 №39-1 (далі - Порядок).
Відповідно до п.3 Порядку, взаємодія органів державної виконавчої служби та органів Пенсійного фонду України здійснюється шляхом щоквартального взаємозвірення виконавчих документів за рішеннями, зазначеними у пункті 2 цього Порядку, які знаходяться на виконанні в тому органі державної виконавчої служби, з яким проводиться взаємозвірення, а також шляхом оперативного взаємного реагування на звернення органів державної виконавчої служби, органів Пенсійного фонду України про факти порушення законодавства під час виконання вказаних рішень та вжиття відповідних заходів щодо їх усунення.
Згідно з п.п.4 8 Порядку за результатами взаємозвірення складається та підписується акт звірення виконавчих документів за рішеннями про стягнення коштів на користь держави в інтересах органів Пенсійного фонду України (далі - акт) у двох примірниках згідно з додатком.
Взаємозвірення між управліннями державної виконавчої служби та головними управліннями Пенсійного фонду України проводиться щокварталу до 10-го числа місяця, наступного за звітним кварталом, на підставі актів, поданих згідно з пунктом 4 цього Порядку.
Копія акта в двох примірниках подається управліннями державної виконавчої служби відповідних головних управлінь юстиції та головними управліннями Пенсійного фонду України щокварталу до 15-го числа місяця, наступного за звітним, до Державної виконавчої служби України та Пенсійного фонду України відповідно.
В матеріалах справи відсутні акти звірки у яких би відображалося перебування виконавчого листа №2а-4089/08/1170 на виконанні за весь період часу. Не виконання чи неналежне виконання посадовими особами вимог Порядку щодо проведення взаємозвірення не може розцінюватись як поважна підстава для поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання.
Заявник стверджує, що як правонаступник не отримувало виконавчого листа № 2а-4089/08/1170. Водночас, правонаступництво сторін не може вважатися поважною причиною поновлення строку на пред`явлення виконавчого листа до виконання, оскільки усі дії чи бездіяльність стягувача у даній справі Кропивницького об`єднаного УПФ України в Кіровоградської області, в тому числі його бездіяльність щодо не подання до відповідного відділу ДВС виконавчого листа, має наслідки у вигляді пропущення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання також і для його правонаступника - Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області.
Таким чином, посилання заявника на факт втрати виконавчого листа не є безумовною і достатньою підставою поновлення такого строку, оскільки стягувач не був позбавлений права раніше звернутися до суду із заявою про поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання або про видачу дубліката виконавчого листа.
Вищевикладене нівелює посилання заявника на поважність причин пропуску строку пред`явлення виконавчого листа до виконання, що унеможливлює задоволення заяви для поновлення такого строку. Разом із цим, якщо строк для пред`явлення виконавчого документа до виконання не сплив або суд його поновив, то заява про видачу дубліката цього документа, який втрачений, вважається поданою у межах встановленого для пред`явлення його до виконання строку. Натомість, коли строк для пред`явлення виконавчого документа до виконання сплив, і суд його не поновив, то за результатами розгляду заяви про видачу дубліката втраченого виконавчого документа суд відмовляє у задоволенні цієї заяви.
Таким чином, оскільки строк для пред`явлення виконавчого листа у справі № 2а-4089/08/1170 до виконання сплив, а суд не знайшов поважних причин для його поновлення, заява про видачу дублікату виконавчого документа задоволенню не підлягає.
Аналогічний висновок сформований у постанові Великої Палати Верховного Суду від 21.08.2019 у справі № 2-836/11.
Керуючись ст.ст.256, 294, 376, пп.18.4 п.18 розділу VІІ "Перехідні положення" КАС України, суд,
У Х В А Л И В:
У задоволенні заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання та видачу дубліката виконавчого листа відмовити.
Ухвала суду набирає законної сили негайно після її підписання суддею та може бути оскаржена в строк і порядок, передбачені статтями 256, 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Л.І. ХИЛЬКО
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2023 |
Оприлюднено | 11.12.2023 |
Номер документу | 115479923 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Л.І. ХИЛЬКО
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні