Рішення
від 07.12.2023 по справі 620/5535/23
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 грудня 2023 року Чернігів Справа № 620/5535/23

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді ПоліщукЛ.О., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами в приміщенні суду справу за адміністративним позовом заступника керівника Прилуцької окружної прокуратури в інтересах держави до Талалаївської селищної ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Прилуцької окружної прокуратури звернувся до суду в інтересах держави з позовом до Талалаївської селищної ради, в якому просить:

визнати протиправною бездіяльність Талалаївської селищної ради щодо невжиття вичерпних заходів до забезпечення реєстрації права комунальної власності на наступні земельні ділянки водного фонду: з кадастровим номером 7425383000:06:001:0641 площею 3,7844 га, з кадастровим номером 7425383000:06:001:0642 площею 4,9017 га, з кадастровим номером 7425383500:04:001:1086 площею 4,0687 га, з кадастровим номером 7425383500:04:001:1087 площею 8,8193 га, з кадастровим номером 7425355100:09:001:0056 площею 10,6091 га, з кадастровим номером 7425385000:06:001:2196 площею 68,14 га, з кадастровим номером 7425382000:01:001:0720 площею 2,902 га;

зобов`язати Талалаївську селищну раду вжити вичерпних заходів до реєстрації права комунальної власності на наступні земельні ділянки водного фонду: з кадастровим номером 7425383000:06:001:0641 площею 3,7844 га, з кадастровим номером 7425383000:06:001:0642 площею 4,9017 га, з кадастровим номером 7425383500:04:001:1086 площею 4,0687 га, з кадастровим номером 7425383500:04:001:1087 площею 8,8193 га, з кадастровим номером 7425355100:09:001:0056 площею 10,6091 га, з кадастровим номером 7425385000:06:001:2196 площею 68,14 га, з кадастровим номером 7425382000:01:001:0720 площею 2,902 га відповідно доЗакону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

В обгрунтування позовних вимог, позивачем зазначено, що лише реєстрація права комунальної власності на земельні ділянки водного фонду за територіальною громадою відповідатиме принципу законності та забезпечить в майбутньому можливість розпоряджатися земельними ділянками водного фонду, в тому числі шляхом здійснення контролю за їх використанням поточними користувачами.

Ухвалою суду від 18.05.2023 відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Вказана ухвала суду була надіслана відповідачу через систему «Електронний суд» та доставлена до його електронного кабінету 18.05.2023 що підтверджується довідкою про доставку документа до електронного кабінету. Однак у строк, встановлений судом, відзиву від відповідача до суду не надійшло.

Відповідно до частини четвертої статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 15.03.2023 та інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 06.04.2023 право власності на земельні ділянки з кадастровими номерами з кадастровим номером 7425383000:06:001:0641 площею 3,7844 га, з кадастровим номером 7425383000:06:001:0642 площею 4,9017 га, з кадастровим номером 7425383500:04:001:1086 площею 4,0687 га, з кадастровим номером 7425383500:04:001:1087 площею 8,8193 га, з кадастровим номером 7425355100:09:001:0056 площею 10,6091 га, з кадастровим номером 7425385000:06:001:2196 площею 68,14 га, з кадастровим номером 7425382000:01:001:0720 площею 2,902 га зареєстровано за Державою в особі Чернігівської обласної державної адміністрації (а.с. 14-33).

Згідно акту приймання-передачі від 14.07.2021 відповідно доЗакону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» від 28.04.2021 № 1423-IXЧернігівська обласна державна адміністрація передала договори оренди землі та паспорти водних об`єктів Талалаївській селищній раді на земельні ділянки з кадастровим номером 7425383000:06:001:0641 площею 3,7844 га, з кадастровим номером 7425383000:06:001:0642 площею 4,9017 га, з кадастровим номером 7425383500:04:001:1086 площею 4,0687 га, з кадастровим номером 7425383500:04:001:1087 площею 8,8193 га, з кадастровим номером 7425355100:09:001:0056 площею 10,6091 га, з кадастровим номером 7425385000:06:001:2196 площею 68,14 га, з кадастровим номером 7425382000:01:001:0720 площею 2,902 га (а.с. 14-33).

Згідно листа Талалаївської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області від 30.01.2023 № 162 право комунальної власності на земельні ділянки водного фонду не зареєстровано (а.с .13).

Заступник керівника Прилуцької окружної прокуратури, вважаючи, що Талалаївська селищна рада зобов`язана вчинити відповідні дії щодо оформленню права власності на земельні ділянки водного фонду, звернувся до суду з даним позовом.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на таке.

Частиною першоюстатті 5 Кодексу адміністративного судочинства Українивстановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Відповідно до частини третьоїстатті 23 Закону України «Про прокуратуру»прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

У відповідності до нормЗакону України «Про прокуратуру»прокурор одержує передбачену законом можливість захищати права та інтереси не конкретного державного органу, а дещо абстрактні інтереси держави, що в широкому сенсі можуть збігатися повністю, частково або не збігатися зовсім з інтересами державних органів і являти собою потребу в здійсненні загальнодержавних дій, програм, спрямованих, зокрема, на гарантування державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, а також охорону землі, лісів, водойм як національного багатства, захист прав усіх суб`єктів права власності та господарювання, в тому числі, й територіальних громад.

У рішенні Конституційного Суду України від 08.04.1999 у справі № 1-1/99 зазначено, що із врахуванням того, щоінтереси державиє оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Оскільки повноваження органів влади, зокрема і щодо здійснення захисту законних інтересів держави, є законодавчо визначеними, суд згідно з принципом jura novit curia («суд знає закони») під час розгляду справи має самостійно перевірити доводи сторін щодо наявності чи відсутності повноважень органів влади здійснювати у спосіб, який обрав прокурор, захист законних інтересів держави у спірних правовідносинах.

Велика Палата Верховного Суду у своєму рішенні також послалася на висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 25.04.2018 у справі №806/1000/17, згідно з яким Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду, зокрема зазначив, що за змістом частини третьоїстатті 23 Закону № 1697-VІІпрокурор може представляти інтереси держави в суді лише у випадках: 1) якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження; 2) у разі відсутності такого органу.

Враховуючи, що інтереси держави до цього часу залишаються не захищеними, наявні підстави для представництва прокурором інтересів держави у спірних правовідносинах.

Частиною першоюстатті 140 Конституції Українивстановлено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межахКонституціїі законів України.

Згідно частини першоїстатті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначеніКонституцією України, цим та іншими законами.

Відповідно до частини третьоїстатті 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Підпунктом 1 пункту «а»статті 29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, власні (самоврядні) повноваження, управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.

У відповідності до частини п`ятоїстатті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

В силу вимогстатті 327 Цивільного кодексу Україниу комунальній власності є майно, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.

Враховуючи вищенаведене, органом, уповноваженим управляти комунальним майном, яке знаходиться на території Талалаївської територіальної громади на час виникнення спірних правовідносин та розгляду справи в суді є Талалаївська селищна рада.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляцїї у сфері земельних відносин» від 28.04.2021 № 1423-ІХ, що набули чинності 27.05.2021,розділ X «Перехідні положення» Земельного кодексу Українидоповнено пунктом 24, відповідно до якого, з дня набрання чинності цим пунктом землями комунальної власності територіальних громад вважаються всі землі державної власності, розташовані за межами населених пунктів у межах таких територіальних громад, крім земель:

а) що використовуються органами державної влади, державними підприємствами, установами, організаціями на праві постійного користування (у тому числі земельних ділянок, що перебувають у постійному користуванні державних лісогосподарських підприємств, та земель водного фонду, що перебувають у постійному користуванні державних водогосподарських підприємств, установ, організацій, Національної академії наук України, національних галузевих академій наук);

б) оборони;

в) природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення в межах об`єктів і територій природно-заповідного фонду загальнодержавного значення, лісогосподарського призначення;

г) зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;

г) під будівлями, спорудами, іншими об`єктами нерухомого майна державної власності;

д) під об`єктами інженерної інфраструктури загальнодержавних та міжгосподарських меліоративних систем державної власності;

е) визначених у наданих до набрання чинності цим пунктом дозволах на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, наданих органами виконавчої влади з метою передачі земельних ділянок у постійне користування державним установам природно-заповідного фонду, державним лісогосподарським та водогосподарським підприємствам, установам та організаціям, якщо рішення зазначених органів не прийняті.

Земельні ділянки, що вважаються комунальною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст відповідно до цього пункту і право державної власності на які зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, переходять у комунальну власність з моменту державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.

Інші земельні ділянки та землі, не сформовані у земельні ділянки, переходять у комунальну власність з дня набрання чинності цим пунктом.

Перехід земельних ділянок із державної власності у комунальну власність згідно з вимогами цього пункту не є підставою для припинення права оренди та інших речових прав, похідних від права власності, на такі земельні ділянки. Внесення змін до договору оренди, суперфіцію, емфітевзису, земельного сервітуту із зазначенням нового органу, що здійснює розпорядження такою земельною ділянкою, не вимагається і здійснюється лише за згодою сторін договору.

З дня набрання чинності цим пунктом до державної реєстрації права комунальної власності на земельні ділянки державної власності, шо передаються у комунальну власність територіальних громад, органи виконавчої влади, що здійснювали розпорядження такими земельними ділянками, не мають права здійснювати розпорядження ними.

Таким чином, земельні ділянки водного фонду на території Талалаївської селищної ради, у тому числі які перебувають в оренді, право державної власності на які у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень зареєстровано за державою, вважаються комунальною власністю територіальної громади, однак, фактично переходять у комунальну власність з моменту державної реєстрації права комунальної власності на такі ділянки.

Як вже було встановлено судом, згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єктів нерухомого майна, власником спірних земельних ділянок, які є землями водного фонду є Держава в особі Чернігівської обласної державної адміністрації.

Відповідно до вимог статей13,14 Конституції Україниземля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України є об`єктами права власності Українського народу, а земля перебуває під особливою охороною держави.

Згідно із вимогами статей125,126 Земельного кодексу Україниправо власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно доЗакону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»(далі - Закон).

Так, відповідно до вимог пункту 1 частини першоїстатті 2 Законудержавна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Засадами державної реєстрації прав є серед іншого: гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно, їх обтяження та обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав (підпункти 1, 2 частини першої статті 3 Закону).

Відповідно до частини другоїстатті 3 Законуречові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цьогоЗакону, виникають з моменту такої реєстрації.

Згідно частини першої статті 5, частини п`ятої статті 12 Закону уДержавному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення, меліоративні мережі, складові частини меліоративної мережі. Відомості про речові права, обтяження речових прав, внесені до Державного реєстру прав, вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою до моменту державної реєстрації припинення таких прав, обтяжень у порядку, передбаченому цим Законом.

Суд звертає увагу, що в матеріалах справи відсутні будь-які відомості щодо державної реєстрації відповідачем права комунальної власності на земельні ділянки з кадастровим номером 7425383000:06:001:0641 площею 3,7844 га, з кадастровим номером 7425383000:06:001:0642 площею 4,9017 га, з кадастровим номером 7425383500:04:001:1086 площею 4,0687 га, з кадастровим номером 7425383500:04:001:1087 площею 8,8193 га, з кадастровим номером 7425355100:09:001:0056 площею 10,6091 га, з кадастровим номером 7425385000:06:001:2196 площею 68,14 га, з кадастровим номером 7425382000:01:001:0720 площею 2,902 га.

Вказане підтверджується як його відповіддю від 30.01.2023, так і інформаціями з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна.

Встановлені судом обставини свідчать про бездіяльність відповідача у забезпеченні реєстрації права комунальної власності на згадані земельні ділянки.

Беручи до уваги вищенаведене, суд дійшов висновку, що позивачем доведено бездіяльність відповідача щодо невжиття вичерпних заходів до забезпечення реєстрації права комунальної власності на земельну ділянку.

З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності Талалаївської селищної ради щодо невжиття вичерпних заходів до забезпечення реєстрації права комунальної власності на наступні земельні ділянки водного фонду: з кадастровим номером 7425383000:06:001:0641 площею 3,7844 га, з кадастровим номером 7425383000:06:001:0642 площею 4,9017 га, з кадастровим номером 7425383500:04:001:1086 площею 4,0687 га, з кадастровим номером 7425383500:04:001:1087 площею 8,8193 га, з кадастровим номером 7425355100:09:001:0056 площею 10,6091 га, з кадастровим номером 7425385000:06:001:2196 площею 68,14 га, з кадастровим номером 7425382000:01:001:0720 площею 2,902 га; зобов`язання Талалаївську селищну раду вжити вичерпних заходів до реєстрації права комунальної власності на наступні земельні ділянки водного фонду: з кадастровим номером 7425383000:06:001:0641 площею 3,7844 га, з кадастровим номером 7425383000:06:001:0642 площею 4,9017 га, з кадастровим номером 7425383500:04:001:1086 площею 4,0687 га, з кадастровим номером 7425383500:04:001:1087 площею 8,8193 га, з кадастровим номером 7425355100:09:001:0056 площею 10,6091 га, з кадастровим номером 7425385000:06:001:2196 площею 68,14 га, з кадастровим номером 7425382000:01:001:0720 площею 2,902 га відповідно до Закону УкраїниПро державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяженьє обґрунтованими та підлягають задоволенню.

У відповідності до вимог частини першоїстатті 77 Кодексу адміністративного судочинства Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.

З урахуванням зазначеного, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, суд приходить до висновку, що позов заступника керівника Прилуцької окружної прокуратури підлягає задоволенню повністю.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивачасуб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), відповідно достатті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями72-74,77,241-246,250,262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов заступника керівника Прилуцької окружної прокуратури в інтересах держави до Талалаївської селищної ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Талалаївської селищної ради щодо невжиття вичерпних заходів до забезпечення реєстрації права комунальної власності на наступні земельні ділянки водного фонду: з кадастровим номером 7425383000:06:001:0641 площею 3,7844 га, з кадастровим номером 7425383000:06:001:0642 площею 4,9017 га, з кадастровим номером 7425383500:04:001:1086 площею 4,0687 га, з кадастровим номером 7425383500:04:001:1087 площею 8,8193 га, з кадастровим номером 7425355100:09:001:0056 площею 10,6091 га, з кадастровим номером 7425385000:06:001:2196 площею 68,14 га, з кадастровим номером 7425382000:01:001:0720 площею 2,902 га.

Зобов`язати Талалаївську селищну раду вжити вичерпних заходів до реєстрації права комунальної власності на наступні земельні ділянки водного фонду: з кадастровим номером 7425383000:06:001:0641 площею 3,7844 га, з кадастровим номером 7425383000:06:001:0642 площею 4,9017 га, з кадастровим номером 7425383500:04:001:1086 площею 4,0687 га, з кадастровим номером 7425383500:04:001:1087 площею 8,8193 га, з кадастровим номером 7425355100:09:001:0056 площею 10,6091 га, з кадастровим номером 7425385000:06:001:2196 площею 68,14 га, з кадастровим номером 7425382000:01:001:0720 площею 2,902 га відповідно доЗакону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Заступник керівника Прилуцької окружної прокуратури в інтересах держави, вул. 1 Травня, 50, А, м. Прилуки, Чернігівська обл., Прилуцький р-н, 17500, код ЄСІТС: 0291011425.

Відповідач: Талалаївська селищна рада, вул.Центральна, 3, смт.Талалаївка, Чернігівська область, 17200, ЄДРПОУ: 04412679.

Повний текст судового рішення складено 07 грудня 2023 року.

Суддя Л.О. Поліщук

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.12.2023
Оприлюднено11.12.2023
Номер документу115481870
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —620/5535/23

Рішення від 07.12.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Поліщук Л.О.

Ухвала від 18.05.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Поліщук Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні