Рішення
від 07.12.2023 по справі 903/1050/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10

E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

07 грудня 2023 року Справа № 903/1050/23

Господарський суд Волинської області у складі судді Слободян О.Г.,

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження справу

за позовом Комунального підприємства Луцька міська дитяча поліклініка

до відповідача: Фізичної особи-підприємця Хавіна Юрія Миколайовича

про стягнення 3627грн.

встановив: позивач - КП Луцька міська дитяча поліклініка звернувся до суду з позовом про стягнення з ФОП Хавіна Юрія Миколайовича (відповідача) 3627грн. заборгованості по відшкодуванню витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна. Також, просить стягнути з відповідача 2684грн. витрат по сплаті судового збору.

В обгрунтування позовних вимог позивач посилається на неналежне виконання відповідачем взятих на себе зобов`язань згідно умов договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю №10 від 02.02.2021р.

Ухвалою суду від 11.10.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; постановлено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами. Встановлено позивачу строк в 5 днів з дня отримання відзиву, для подання відповіді на відзив в порядку ст.166 ГПК України. Встановлено відповідачу строк до 15 днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі, для подання відзиву на позов в порядку ст.ст. 165, 178 ГПК України. Роз`яснено відповідачу, що в разі ненадання у встановлений судом строк без поважних причин відзиву, суд вирішує справу за наявними у справі матеріалами. Встановлено відповідачу строк в 5 днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження справі, для подання заяви з запереченням проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження в порядку ч.4 ст.176 ГПК України.

Ухвала суду була надіслана сторонам на поштові адреси, зазначені в позовній заяві та у витязі з ЄДРПОУ.

Ухвала, надіслана на адресу відповідача: 43001, м.Луцьк, вул.Стефаника, буд.16, повернулася до суду без вручення адресату з довідкою пошти на конверті про причини повернення: за закінченням терміну зберігання.

З метою повідомлення відповідача про розгляд справи у суді, 15.11.2023 на офіційному веб-сайті судової влади України судом також було розміщене оголошення про відкриття провадження у справі №903/1050/23 та розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

Згідно ч.4 ст. 122 ГПК України відповідач, третя особа, свідок, зареєстроване місце проживання (перебування), місцезнаходження чи місце роботи якого невідоме, викликається в суд через оголошення на офіційному веб-сайті судової влади України, яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за десять днів до дати відповідного судового засідання. З опублікуванням оголошення про виклик відповідач вважається повідомленим про дату, час і місце розгляду справи.

За таких обставин, суд вважає, що виконав свій обов`язок щодо повідомлення відповідача про розгляд справи у суді.

Відповідач у встановлений строк відзиву на позовну заяву та заперечення проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження не надав.

Згідно ч.9 ст.165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до ч.4 ст. 13 ГПК України, кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Враховуючи те, що розгляд справи здійснюється в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін, а відповідач не подав відзиву на позовну заяву та інших письмових заяв чи клопотань, суд дійшов висновку про розгляд справи за наявними в ній матеріалами.

Дослідивши наявні у справі письмові докази, господарський суд встановив наступне.

19.06.2019 між КП "Луцька міська дитяча поліклініка (далі - Орендодавець) та ФОП Хавіним Ю.М. (далі - Орендар) укладено договір оренди нежитлових приміщень №1752 (далі - Договір оренди).

Згідно Розділу 1 даного Договору Орендодавець передає, а Орендар приймає в оренду нежитлове приміщення за адресою: м. Луцьк, йул. Вячеслава Чорновола, 1, що знаходиться на балансі Комунального підприємства "Луцька міська дитяча поліклініка", загальною площею 8,0 кв.м. Вартість майна 42336грн. Обладнане інженерними мережами: водопостачання, каналізація, теплопостачання та електроенергія.

Згідно п.п. 2.1.-2.3. Договору вступ орендаря у користування приміщенням настає одночасно із підписанням договору оренди нежитлового приміщення. Передача приміщення в оренду не тягне за собою виникнення в орендаря права власності на це приміщення. Власником орендованого приміщення залишається Луцька міська рада, а орендар користується ним протягом строку оренди. Амортизаційні відрахування на орендоване приміщення залишаються у розпорядженні орендаря і використовуються ним виключно на відновлення орендованих основних фондів. Поліпшення приміщення, здійснені за рахунок цих відрахувань, є власністю орендодавця.

Відповідно до п. 3.1 Договору оренди орендна плата за цим Договором розраховується згідно з рішенням міської ради від 25.07.2018 №44/32 «Про врегулювання оренди нерухомого майна територіальної громади міста Луцька». У разі введення в дію нової методики розрахунку орендної плати за нежитлові приміщення, Орендар зобов`язаний сплачувати орендну плату у відповідності до нової методики.

До орендної плати не включені амортизаційні відрахування, платежі за комунальні послуги (теплопостачання, водопостачання, каналізація, електропостачання, газопостачання, прибирання території), інші платежі за утримання будівлі та приміщень спільного користування в належному стані, а також земельний податок (п.3.2 Договору).

Відповідно до п. 4.1. Договору, Орендодавець зобов`язується: передати в оренду вільне приміщення згідно з розділом 1 цього договору; розраховувати орендну плату за кожен місяць з урахуванням індексу інфляції, що визначається щомісячно Державною службою статистики України, у відповідності з п. 3.2. договору.

Відповідно до п. 4.2. Договору Орендар зобов`язується, зокрема:

- використовувати орендований об`єкт за його призначенням і для діяльності, передбаченої цим договором;

- своєчасно і в повному обсязі вносити орендну плату та інші платежі до останнього числа розрахункового місяця;

- оплачувати, окрім орендної плати, комунальні послуги (водопостачання, каналізація, електроенергія, газопостачання, центральне опалення, прибирання закріпленої за орендованим приміщенням території), компенсувати загальнобудинкові витрати Орендодавця на утримання інженерних мереж та приміщень спільного користування на умовах окремого договору, а також відшкодовувати частину земельного податку пропорційно орендованій площі нежитлового приміщення.

Договір оренди підписаний сторонами без зауважень та заперечень.

Також, 02.02.2021 між позивачем (Балансоутримувач) та відповідачем (Орендар) укладено договір №10 про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю.

Відповідно до п. 1.1. Договору Балансоутримувач забезпечує обслуговування, експлуатацію та ремонт будівлі, що знаходиться за адресою: Волинська обл., м. Луцьк, вул. Чорновола, 1 (надалі - Будівля), загальною площею 5642,80 кв.м., а також утримання прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньо-будинкових мереж, утримання ліфтів, вивезення побутових відходів, охорони приміщень, а Орендар бере участь у витратах Балансоутримувача на виконання вказаних робіт пропорційно до займаної ним площі в цій Будівлі, якщо інше не випливає з характеру послуг, наданих Балансоутримувачем за цим Договором.

Орендар користується приміщенням загальною площею 8,00 кв.м., розміщене на першому поверсі Будівлі.

Орендоване приміщення використовується для цілей розміщення торговельного об`єкта з продажу продовольчих та непродовольчих товарів, крім товарів підакцизної групи.

Згідно п. 2.2.3. Договору Орендар зобов`язується не пізніше 20-го числа місяця, наступного за звітним місяцем, вносити плату на рахунок Балансоутримувача Будівлі або організації, що обслуговує Будівлю за санітарне обслуговування прибудинкової території та допоміжних приміщень Будівлі, технічне обслуговування Будівлі відповідно до загальної площі Приміщення, на ремонт відповідно до відновної вартості Приміщення, а також комунальні послуги.

Договір укладено строком на 2 роки, що діє з 02.02.2021 по 01.02.2023 включно. У разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення або зміну Договору після закінчення строку його чинності протягом одного місяця, він вважається продовженим на той самий термін і на тих сами умовах, які були передбачені Договором (п.5.1, 5.4 Договору).

Договір підписаний сторонами без зауважень та заперечень.

Факт передачі майна в оренду, з врахуванням п. 2.1 Договору оренди (вступ орендаря у користування приміщення настає одночасно із підписанням договору оренди нежитлового приміщення), підтверджується підписаним між сторонами договором оренди нежитлових приміщень №1752 від 19.06.2019 та скріпленим відтиском печатки позивача.

Як зазначає позивач, ФОП Хавін Ю.М. взяті на себе зобов`язання згідно договору оренди нежитилових приміщень №1752 від 19.06.2019 та договору №10 про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю в частині повного проведення з позивачем розрахунків по оплаті витрат за теплопостачання, спожиту електроенергію, витрати по воловідведенню та водопостачанню, вивезенню сміття не виконав, у зв`язку з чим за період з 01.02.2022 по 01.03.2023 заборгував 3627 грн.

Також, 26.10.2022 з метою досудового врегулювання господарського спору щодо неналежного виконання ФОП Хавіним Ю.М. своїх договірних зобов`язань, позивачем було направлено на адресу відповідача претензію, що підтверджується накладною укрпошти та описом вкладення у цінний лист. Претензія залишилась без відповіді та задоволення.

До матеріалів позовної заяви позивачем долучено платіжні доручення про оплату КП "Луцька міська дитяча поліклініка" витрат:

- за спожиту електроенергію з 01.02.2023 по 01.03.2023 відповідно до платіжних доручень: №2009 від 08.02.2022 на суму 253,54 грн; №2010 від 08.02.2022 на суму 12,19 грн; №2090 від 11.03.2022 на суму 335,31 грн; №2089 від 11.03.2022 на суму 23,32 грн; №2152 від 05.04.2022 на суму 18,92 грн; №2153 від 05.04.2022 на суму 281,72 грн; №2247 від 06.05.2022 на суму 14,53 грн; №2248 від 06.05.2022 на суму 306,03 грн; №2335 від 07.06.2022 на суму 11,41 грн; №2336 від 07.06.2022 на суму 281,16 грн; №2448 від 08.07.2022 на суму 10,17 грн; №2449 від 08.07.2022 на суму 228,11 грн; №2525 від 05.08.2022 на суму 9,40 грн; №2526 від 05.08.2022 на суму 215,99 грн; №2601 від 08.09.2022 на суму 10,62 грн; №2602 від 08.09.2022 на суму 288,65 грн; №2689 від 06.10.2022 на суму 310,87 грн; №2692 від 06.10.2022 на суму 15.80 грн; №2770 від 07.11.2022 на суму 21,87 грн; №2771 від 07.11.2022 на суму 357,83 грн; №2864 від 06.12.2022 на суму 104,60 грн; №2865 від 06.12.2022 на суму 1247,17 грн; №2971 від 23.12.2022 на суму 144,35 грн; №2972 від 23.12.2022 на суму 2513,56 грн; №3133 від 08.02.2023 на суму 22,94 грн; №3134 від 08.02.2023 на суму 431,20 грн;

- за розподіл (транспортування) електроенергії відповідно до платіжних доручень: №2017 від 09.02.2022 на суму 9618,54 грн; №2170 від 08.04.2022 на суму 2626,66 грн; №2273 від 12.05.2022 на суму 4085,38 грн; №2357 від 09.06.2022 на суму 3753,42 грн; №2447 від 08.07.2022 на суму 3045,19 грн; №2530 від 11.08.2022 на суму 2883,63 грн; №2603 від 08.09.2022 на суму 2355,48 грн; №2718 від 14.10.2022 на суму 2467,24 грн; №2797 від 14.11.2022 на суму 2850,89 грн; №2899 від 09.12.2022 на суму 3836,28 грн; №2970 від 23.12.2022 на суму 9004,21 грн; №3139 від 10.02.2023 на суму 1699,71 грн;

- за водопостачання та водовідведення відповідно до платіжних доручень: №2011 від 08.02.2022 на суму 169,75 грн; №2012 від 08.02.2022 на суму 190,47 грн; №2091 від 11.03.2022 на суму 207,86 грн; №2092 від 11.03.2022 на суму 272,10 грн; №2154 від 05.04.2022 на суму 174,04 грн; №2155 від 05.04.2022 на суму 272,10 грн; №2249 від 06.05.2022 на суму 291,52 грн; №2250 від 06.05.2022 на суму 387,38 грн; №2337 від 07.06.2022 на суму 217,39 грн; №2338 від 07.06.2022 на суму 288,88 грн; №2437 від 05.07.2022 на суму 188,12 грн; №2438 від 05.07.2022 на суму 249,97 грн; №2527 від 05.08.2022 на суму 136,87 грн; №2438 від 05.08.2022 на суму 181,89 грн; №2589 від 05.09.2022 на суму 131,75 грн; №2590 від 05.09.2022 на суму 175,09 грн; №2694 від 06.10.2022 на суму 181,76 грн; -№2695 від 06.10.2022 на суму 241,54 грн; №2772 від 07.11.2022 на суму 278,17 грн; №2827 від 23.11.2022 на суму 1115,69 грн; №2866 від 06,12.2022 на суму 219,83 грн; №2867 від 06.12.2022 на суму 292,12 грн; №2973 від 23.12.2022 на суму 403,34 грн; №2974 від 23.12.2022 на суму 535,90 грн; №3131 від 08.02.2023 на суму 72,45 грн; №3132 від 08.02.2023 на суму 96,30 грн;

- за теплопостачання відповідно до платіжних доручень: №2007 від 08.02.2022 на суму 9618,54 грн; №2093 від 11.03.2022 на суму 13556,90 грн; №2156 від 05.04.2022 на суму 9042,06 грн; №2251 від 06.05.2022 на суму 8446,40 грн; №2358 від 09.06.2022 на суму 4123,28 грн; №2439 від 05.07.2022 на суму 1877,21 грн; №2529 від 05.08.2022 на суму 1954,60 грн; №2591 від 05.09.2022 на суму 1790,03 грн; №2696 від 06.10.2022 на суму 1790,03 грн; №2773 від 07.11.2022 на суму 2257,11 грн; №2890 від 08.12.2022 на суму 1239,78 грн; №2986 від 26.12.2022 на суму 9538,36 грн; №3140 від 10.02.2023 на суму 12157,96 грн;

- за вивезення сміття відповідно до платіжних доручень: №2581 від 30.08.2022 на суму 1200,00 грн; №2764 від 22.02.2023 на суму 829,97 грн.

Також позивачем надано суду рахунки на оплату по відшкодуванню комунальних витрат №32/0 від 14.02.2022 на суму 5808,12грн, №28 від 17.03.2022 на суму 5505,02грн, №80 від 18.04.2022 на суму 215,23грн, №108 від 12.05.2022 на суму 167,60грн, №171 від 15.07.2022 на суму 213,68грн, №235 від 11.10.2022 на суму 303грн, №276 від 16.11.2022 на суму 110,64грн, №308 від 13.12.2022 на суму 134,48грн. та докази надіслання рахунків відповідачу.

Таким чином, станом на 02.10.2023 заборгованість ФОП Хавіна А.М. по відшкодуванню витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна становить 3627 грн.

Згідно з ст. 6 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості (ч. 1 ст. 627 Цивільного кодексу України ).

Статтею 11 ЦК України встановлено, що підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Відповідно до ст. 173 Господарського кодексу України та ст. 509 Цивільного кодексу України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Стаття 599 ЦК України вказує на те, що зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Відповідно до статті 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Згідно з ч. 1 ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 283 ГК України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності.

Аналогічна норма закріплена також у ч. 1 ст. 759 ЦК України, відповідно до якої за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Згідно ст. 760 ЦК України предметом договору найму може бути річ, яка визначена індивідуальними ознаками і яка зберігає свій первісний вигляд при неодноразовому використанні (неспоживна річ). Законом можуть бути встановлені види майна, що не можуть бути предметом договору найму. Предметом договору найму можуть бути майнові права. Особливості найму окремих видів майна встановлюються цим Кодексом та іншим законом.

За користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму. Плата за користування майном вноситься щомісячно, якщо інше не встановлено договором (ч.ч. 1, 5 ст. 762 ЦК України).

Відповідно до ч. 1 ст. 763 ЦК України, договір найму укладається на строк, встановлений договором.

У відповідності до ст. 764 ЦК України якщо наймач продовжує користуватися майном після закінчення строку договору найму, то, за відсутності заперечень наймодавця протягом одного місяця, договір вважається поновленим на строк, який був раніше встановлений договором.

Відповідно до 1 ч. ст. 530 ЦК України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Частиною 1 статті 598 ЦК України встановлено, що зобов`язання припиняється частково або у повному обсязі на підставах, встановлених договором або законом.

Зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином (ст. 599 ЦК України).

Доказів повернення орендованого майна або доказів відшкодування витрат на комунальні послуги відповідачем суду не надано, позов не оспорено.

На день розгляду спору заборгованість відповідача становить 3627грн, підтверджена матеріалами справи та є підставною, а тому позов підлягає до задоволення.

Згідно із ч.ч. 2-4 ст. 13 ГПК України учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Відповідно до ч.1 ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

За приписами ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Статтею 76 ГПК України визначено, що належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

За приписами ч. 1 ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Враховуючи положення ст.129 ГПК України, витрати по сплаті судового збору слід покласти на відповідача.

Керуючись ст.ст. 86, 129, 233, 236-238 Господарського процесуального кодексу України, суд

в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути Фізичної особи-підприємця Хавіна Юрія Миколайовича ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь Комунального підприємства "Луцька міська дитяча поліклініка" (43024, Волинська обл, м. Луцьк, вул. В`ячеслава Чорновола, буд.1, код ЄДРПОУ 04543022) 3627грн заборгованості, а також 2684грн. витрат по сплаті судового збору.

Відповідно до ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Північно-західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного рішення відповідно до ст. 256 ГПК України.

Повне рішення складено 07.12.2023.

СуддяСлободян О. Г.

Дата ухвалення рішення07.12.2023
Оприлюднено11.12.2023
Номер документу115486062
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 3627грн

Судовий реєстр по справі —903/1050/23

Судовий наказ від 09.01.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Оксана Геннадіївна

Рішення від 07.12.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Оксана Геннадіївна

Ухвала від 11.10.2023

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Оксана Геннадіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні