Постанова
від 26.08.2010 по справі 2а-9906/10/7/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сім ферополь, Автономна Республі ка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

26.08.10 Справа №2а-9906/10/7/0170

Суддя Окружного адміністр ативного суду Автономної Рес публіки Крим Маргарітов М.В., п ри секретарі Силантьєвої О.А ., розглянувши у відкритому су довому засіданні адміністра тивну справу

за позовом Закритого а кціонерного товариства "Авто дім Сімферополь"

до Республіканського комі тету по земельних ресурсах А РК

про визнання протиправним та скасування висновку за участю:

від позивача - представник Аркатова Вікторія Василів на за довіреністю б/н від 22.07.1 0 від відповідача - не з ' явився;

Обставини справи: Закрите а кціонерне товариство "Автоді м Сімферополь" звернулось до суду з адміністративним поз овом та просить визнати прот иправним та скасувати виснов ок Республіканського коміте ту по земельних ресурсах Авт оном ної Республіки Крим №3299-з /22 від 24.11.2009 року в частині щодо в ідмови у погодженні Проекту землеустрою з відведення зем ельної ділянки площею 0,070га Закритому акціонерному то вариству "Автодім Сімферопол ь" в оренду строком на 3 роки дл я реконструкції існуючих буд івель та будівництва прибудо ви складу для зберігання авт омобілів по вул. Кечкеметськ а, 92 в Київському районі м. Сімф ерополя Автономної Республі ки Крим без вимоги про провед ення земельних торгів (аукці ону).

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на положення Закону України «Пр о землеустрій», Закону Украї ни «Про оренду землі», а також п. 3 розділу II «Прикінцеві поло женні» Закону України від 16 ве ресня 2008 р. № 509-УІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спри яння будівництву», на підставі як их вважає, що відповідач необ ґрунтовано, у порушення вище зазначених норм права відмов ив йому у погодженні проекту землеустрою з причин непров едення земельних торгів (аук ціону).

Представник позивача напо лягав на задоволені позовних вимог.

Відповідач у судове засіда ння не з'явився, про місце, ден ь та час його проведення пові домлений належним чином, про що свідчить поштове повідом лення (а.с.84), заперечення не над ав, про причини неявки суд не п овідомив.

Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС Укр аїни у разі неприбуття відпо відача суб'єкта владних повн оважень, належним чином пові домленого про дату, час і місц е судового розгляду, без пова жних причин або без повідомл ення ним про причини неприбу ття розгляд справи не відкла дається і справу може бути ви рішено на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши представника позивача, дослідивши на явні докази, суд

ВСТАНОВИВ:

Рішенням 37 сесії 5 скликання Сімферопольської міської ра ди Автономної Республіки Кри м від 27.05.2008р. № 558(а.с.21) «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою з відводу земел ьних ділянок, надання, переда ча громадянам України, юриди чним особам та фізичним особ ам-підприємцям земельних діл янок у власність, постійне ко ристування, оренду в м. Сімфер ополь», п 6.4 якого дозволив роз робку проекту землеустрою Закритому акціонерному то вариству "Автодім Сімферопол ь" на земельну ділянку площею 0,070га по вул. Кечкеметська, 92 для реконструкції існуючих буді вель та будівництва прибудов и складу для зберігання авто мобілів, та п. 15 цього рішення в казано, що протягом 9 місяців з моменту прийняття даного рі шення необхідно розробити та узгодити проект землеустрою та надати до міської ради на з атвердження.

Рішенням 49 сесії 5 скликання Сімферопольської міської ра ди Автономної Республіки Кри м від 23.07.2009р. №820 (а.с.39) «Про надання дозволу на розробку проекту землеустрою з відводу земел ьних ділянок, надання, переда ча громадянам України, юриди чним особам та фізичним особ ам-підприємцям земельних діл янок у власність, постійне ко ристування, оренду в м. Сімфер ополь» подовжено термін дії Рішення 37 сесії 5 скликання Сі мферопольської міської ради Автономної Республіки Крим від 27.05.2008р. № 558 у частині дозволу Закритому акціонерному товариству "Автодім Сімферо поль" для розробки проекту зе млеустрою на земельну ділянк у площею 0,070 га по вул. Кечкемет ська, 92 для реконструкції існу ючих будівель та будівництва прибудови складу для зберіг ання автомобілів.

На замовлення Закритого акціонерного товариства "А втодім Сімферополь" було роз роблено проект землеустрою з відведення земельної ділянк и ЗАТ "Автодім Сімферополь"дл я реконструкції існуючих буд івель та будівництва прибудо ви складу для зберігання авт омобілів по вул. Кечкеметськ а, 92 в Київському районі м. Сімф ерополя Автономної Республі ки Крим, який було погоджено з санітарно-епідеміологічною службою (Висновок Сімферопо льської міської СЕС № 125 від 03.07.2 007р.), природоохоронним органо м (висновок Управління держа вної екологічної інспекції ц ентрально-кримського регіон у №803/14-12 від 17.10.2008р.) та органом охор они культурної спадщини (Вис новок Республікансько го ком ітету з охорони культурної с падщини №3595 від 11.06.2007р.).

Відповідачем був розгляну тий проект землеустрою з від ведення земельної ділянки.

Згідно висновку Республік анського комітету по земельн их ресурсах АР Крим №3299-з/22 від 24 .11.2009р. (а.с.9-11) позивачу було відмо влено в узгодженні проекту з емлеустрою з відведення вказ аної земельної ділянки з тих причин, що проектом, в порушен ня вимог ст. 124 Земельного коде ксу України, ст. 6 Закону Украї ни «Про оренду землі», передб ачений відвід в оренду земел ьної ділянки державної власн ості, без проведення торгів (а укціону).

Позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних під став.

Завданням адміністративно го судочинства, відповідно д о ч. 1 ст. 2 КАС України, є захист п рав, свобод та інтересів фізи чних осіб, прав та інтересів ю ридичних осіб у сфері публіч но-правових відносин від пор ушень з боку органів державн ої влади, органів місцевого с амоврядування, їхніх посадов их і службових осіб, інших суб 'єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.

Згідно до ч. 1 ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи кер ується принципом законності , відповідно до якого органи д ержавної влади, органи місце вого самоврядування, їхні по садові і службові особи зобо в'язані діяти лише на підстав і, в межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.

Статтею 14 Конституції Украї ни встановлено, що земля є осн овним національним багатств ом, що знаходиться під особли вою охороною держави. Право н а землю набувається і реаліз ується громадянами і суб'єкт ами господарської діяльност і (юридичними і фізичними осо бами) виключно відповідно до закону.

Згідно до положень ч. 1,2 ст. 6 За кону України «Про оренду зем лі» орендарі набувають право оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передб ачених Земельним кодексом Ук раїни, Цивільним кодексом Ук раїни, цим та іншими законами України і договором оренди з емлі. У разі набуття права оре нди земельної ділянки на кон курентних засадах підставою для укладення договору орен ди є результати аукціону.

Відповідно до ч.1 ст.3 Земельн ого Кодексу України (далі - З К України) земельні відносин и регулюються Конституцією У країни, цим Кодексом, а також п рийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами .

Право оренди земельної діл янки - це застосоване на дог оворі строкове платне володі ння і користування земельною ділянкою, необхідною оренда реві для провадження підприє мницької та іншої діяльності (ст.93 ЗК України).

Відповідно до положень абз . 1 ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу У країни, громадяни та юридичн і особи набувають права влас ності та права користування земельними ділянками із земе ль державної або комунальної власності за рішенням орган ів виконавчої влади або орга нів місцевого самоврядуванн я в межах їх повноважень, визн ачених цим Кодексом, або за ре зультатами аукціону.

Право оренди земельної діл янки - це застосоване на дог оворі строкове платне володі ння і користування земельною ділянкою, необхідною оренда реві для провадження підприє мницької та іншої діяльності (ст.93 ЗК України).

Відповідно до положень абз . 1 ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу У країни, громадяни та юридичн і особи набувають права влас ності та права користування земельними ділянками із земе ль державної або комунальної власності за рішенням орган ів виконавчої влади або орга нів місцевого самоврядуванн я в межах їх повноважень, визн ачених цим Кодексом, або за ре зультатами аукціону.

Відповідно до положень час тин 1, 2, 3 ст. 124 Земельного кодекс у України, передача в оренду з емельних ділянок, що перебув ають у державній або комунал ьній власності, здійснюється на підставі рішення відпові дного органу виконавчої влад и або органу місцевого самов рядування чи договору купівл і-продажу права оренди земел ьної ділянки (у разі продажу п рава оренди) шляхом укладенн я договору оренди земельної ділянки.

Передача в оренду земельни х ділянок, що перебувають у де ржавній або комунальній влас ності, здійснюється за резул ьтатами проведення земельни х торгів, крім випадків, встан овлених частинами другою, тр етьою статті 134 цього Кодексу.

Передача в оренду земельни х ділянок, що перебувають у де ржавній або комунальній влас ності, громадянам, юридичним особам, визначеним частинам и другою, третьою статті 134 цьо го Кодексу, здійснюється в по рядку, встановленому статтею 123 цього Кодексу.

З положень частин 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10 ст . 123 ЗК України (в редакції, що ді яла на час надання відповіда чем висновку №3299-з/22 від 24.11.2009р.) вб ачається, що надання земельн их ділянок державної або ком унальної власності у користу вання здійснюється на підста ві рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органі в приймається на підставі пр оектів землеустрою щодо відв едення земельних ділянок у р азі:

зміни цільового призначен ня земельних ділянок;

надання в користування зем ельних ділянок, межі яких не в становлені в натурі (на місце вості).

Надання у користування зем ельної ділянки, межі якої вст ановлені в натурі (на місцево сті), без зміни її цільового пр изначення, здійснюється на п ідставі технічної документа ції із землеустрою щодо скла дання документа, що посвідчу є право користування земельн ою ділянкою.

Особа, зацікавлена в одержа нні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності з а проектом її відведення, зве ртається з клопотанням про в ибір місця розташування земе льної ділянки до відповідної сільської, селищної, міської , районної, обласної ради, Кабі нету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Респуб ліки Крим, місцевої державно ї адміністрації.

До клопотання додаються ма теріали, передбачені частино ю п'ятою статті 151 цього Кодекс у.

Вибір місця розташування з емельної ділянки та надання дозволу і вимог на розроблен ня проекту її відведення зді йснюються у порядку, встанов леному статтею 151 цього Кодекс у.

Умови і строки розроблення проектів відведення земельн их ділянок визначаються дого вором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відпо відно до типового договору. Т иповий договір на розробку п роекту відведення земельної ділянки затверджується Кабі нетом Міністрів України.

Розроблений проект відвед ення земельної ділянки погод жується з територіальним орг аном виконавчої влади з пита нь земельних ресурсів, орган ом містобудування і архітект ури та охорони культурної сп адщини, природоохоронним і с анітарно-епідеміологічним о рганами, а також з відповідни м територіальним органом вик онавчої влади з питань лісов ого або водного господарства (у разі вилучення (викупу), над ання, зміни цільового призна чення земельних ділянок лісо господарського призначення чи водного фонду).

Погоджений проект відведе ння земельної ділянки після одержання позитивного висно вку державної землевпорядно ї експертизи у випадках, пере дбачених законом, подається разом з клопотанням про нада ння земельної ділянки до від повідної державної адмініст рації, Ради міністрів Автоно мної Республіки Крим або сіл ьської, селищної, міської, рай онної, обласної ради, які розг лядають його в місячний стро к і в межах своїх повноважень , визначених цим Кодексом, при ймають рішення про надання з емельної ділянки у користува ння.

Рішенням про надання земел ьної ділянки у користування за проектом її відведення зд ійснюється:

затвердження проекту відв едення земельної ділянки;

вилучення (викуп) земельних ділянок у землекористувачів (землевласників) із затвердж енням умов вилучення (викупу ) земельних ділянок (у разі нео бхідності);

надання земельної ділянки особі у користування з визна ченням категорії земель та ї ї використання і затвердженн ям умов надання, у тому числі ( у разі необхідності) вимог що до відшкодування втрат сільс ькогосподарського та лісого сподарського виробництва, вс тановлення обґрунтованих гр аничних термінів забудови зе мельної ділянки.

Статтями 135,136 ЗК України вста новлені положення щодо земел ьних торгів та підготовки ло тів для продажу на земельних торгах.

Відповідно до положень ч. 1,2 с т. 136 ЗК України, органи державн ої влади або органи місцевог о самоврядування, уповноваже ні приймати рішення про відч уження земельних ділянок дер жавної чи комунальної власно сті, у тому числі разом з розта шованими на них об'єктами нер ухомого майна (будівлями, спо рудами) державної або комуна льної власності, або прав на н их (оренди, суперфіцію, емфіте взису), визначають перелік та ких земельних ділянок для пр одажу на земельних торгах ок ремими лотами. Забороняється вносити до зазначеного пере ліку призначені під забудову земельні ділянки без урахув ання у випадках, передбачени х законом, результатів грома дського обговорення містобу дівного обґрунтування розмі щення об'єкта.

Добір земельних ділянок де ржавної або комунальної влас ності для формування перелік у, зазначеного в частині перш ій цієї статті, здійснюється на підставі затверджених мі стобудівної документації та документації із землеустрою , регіональних або місцевих п равил забудови. При доборі зе мельних ділянок враховуютьс я маркетингові дослідження, інвестиційна привабливість , звернення громадян та юриди чних осіб щодо намірів забуд ови.

Як було вказано вище відпов ідно до положень ч. 2 ст. 6 Закону України «Про оренду землі», у разі набуття права оренди зе мельної ділянки на конкурент них засадах підставою для ук ладення договору оренди є ре зультати аукціону.

З аналізу вказаних норм вба чається, що вирішення питанн я про надання в оренду земель ної ділянки законодавець пов ' язує з прийняттям уповнова женим органом відповідного р ішення про надання земельної ділянки в оренду конкретній особі та укладенні на його пі дставі договору оренди.

Як вбачається з положень ч.2 ст. 124 ЗК України таке рішення м ає прийматися уповноваженим органом за результатом пров едення земельних торгів.

При цьому, з положень ЗК Укр аїни, якими встановлений пор ядок проведення земельних то ргів вбачається, що таки торг и проводяться, у тому числі, на підставі документації із зе млеустрою.

Земельний кодекс України в загалі не містить положень щ одо проведення земельних тор гів при вирішенні повноважни м органом питання про наданн я згоди на складання проекту відводу земельної ділянки.

Надання повноважним орган ом дозволу на розробку проек ту відводу земельної ділянки не надає особі права на оренд у такої ділянки, а є лише дозво лом для виготовлення докумен тації, на підставі якої орган приймає рішення про надання земельної ділянки в оренду.

Таким чином, прийняття повн оважним органом рішення про надання особі, яка зацікавле на в отриманні в оренду земел ьної ділянки, дозволу на скла дання проекту відводу земель ної ділянки неможна розуміт и, як рішення про надання тако ї ділянки в оренду, або як ріше ння відповідно якому, земель на ділянка буде надана в орен ду у майбутньому.

За таких підстав суд приход ить до висновку, що для прийня ття рішення про надання особ і дозволу на складання проек ту відводу земельної ділянки , проведення земельних торгі в не потрібно.

Враховуючи викладене, відм ова відповідача в узгодженні позивачу проекту землеустро ю, з підстав надання дозволу н а його виготовлення без пров едення земельних торгів, не ґ рунтується на вимогах діючог о законодавства.

За таких підстав, відмова ві дповідача в непогодженні про екту землеустрою з відведенн я земельної ділянки площею 0,07 0га позивачу Закритому ак ціонерному товариству "Автод ім Сімферополь" в оренду стро ком на 3 роки для реконструкці ї існуючих будівель та будів ництва прибудови складу для зберігання автомобілів по ву л. Кечкеметська, 92 в Київськом у районі м. Сімферополя Автон омної Республіки Крим, що вик ладена у розділі «V» висновку Республіканського комітету по земельних ресурсах Автон омної Республіки Крим від №3299 -з/22 від 24.11.2009р. є протиправною, в з в' язку з чим позовні вимоги у визнання протиправними ді й підлягають задоволенню.

На підставі викладеного по зовні вимоги підлягають задо воленню.

Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб'єктом влад них повноважень, суд присудж ує всі здійснені нею докумен тально підтверджені судові в итрати з Державного бюджету України.

Під час судового засідання оголошені вступна та резолю тивна частини постанови. Пос танову складено 30.08.2010р.

Керуючись ст.ст. 94, 98, 160-163 КАС Укр аїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправним дії Республіканського комітету по земельних ресурсах Автон омної Республіки Крим з відм ови в узгодженні проекту зем леустрою з відведення земель ної ділянки, викладеної у вис новку Республіканського ком ітету по земельних ресурсах Автономної Республіки Крим № 3299-з/22 від 24.11.2009р. з підстав необхі дності проведення аукціону ( торгів) для надання Закрито му акціонерному товариств у "Автодім Сімферополь" в орен ду строком на 3 роки земельної ділянки за адресою м. Сімферо поля, вул. Кечкеметська, 92.

3. Стягнути з Державного бюд жету України 3,40 грн. судового з бору на користь Закритого акціонерного товариства "Ав тодім Сімферополь" (95038, АР Крим , м. Сімферополь, вул. Кечкемет ська, 92, ЄДРПОУ 30395694) судовий збір 3,40 грн.

Постанова може бути оскарж ена в Севастопольський апеля ційний адміністративний суд через Окружний адміністрат ивний суд АР Крим шляхом пода чі апеляційної скарги на пос танову суду в десятиденний с трок з дня її проголошення.

У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови .

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Маргарітов М.В.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення26.08.2010
Оприлюднено12.10.2010
Номер документу11550952
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9906/10/7/0170

Постанова від 26.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Маргарітов М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні