Рішення
від 30.11.2023 по справі 300/3958/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"30" листопада 2023 р. справа № 300/3958/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Боброва Ю.О.,

за участі:

секретаря судового засідання Лудчак А.В.,

представника позивача Білянського Н.С.,

представника відповідача Шуваєвої С.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції за правилами спрощеного позовного провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Комунального некомерційного підприємства Обласна клінічна лікарня Івано-Франківської обласної ради до Державної аудиторської служби України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю Медікал Імплантс про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі,-

ВСТАНОВИВ:

26.06.2023 Комунальне некомерційне підприємство Обласна клінічна лікарня Івано-Франківської обласної ради (далі позивач, КНП ОКЛ Івано-Франківської обласної ради) звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної аудиторської служби України (далі відповідач, Держаудитслужба), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача Товариство з обмеженою відповідальністю Медікал Імплантс (далі третя особа, ТОВ Медікал Імплантс) про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі №UA-2023-04-10-010394-а (ID моніторингу UA-М-2023-05-19-000033) від 08.06.2023.

Позовні вимоги мотивовані наступними обставинами та нормами права. 10 квітня 2023 року КНП ОКЛ Івано-Франківської обласної ради в якості Замовника в електронній системі закупівель PROZORO оприлюднене оголошення про закупівлю №UA-2023-04-10-010394-а за предметом ДК 021:2015:33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму з переліком необхідного медичного обладнання.

Закупівлю оголошено відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та Закону України Про публічні закупівлі.

25.04.2023 найбільш економічно вигідною пропозицією електронною системою закупівель PROZORO визначено тендерну пропозицію учасника торгів ТОВ Медікал Імплантс, якого 28.04.2023 визначено переможцем закупівлі. 04.05.2023 позивачем укладений договір про закупівлю товарів №279 з вказаним Товариством.

Наказом Держаудитслужби від 19.05.2023 №137 Про початок моніторингу процедур закупівель прийнято рішення про моніторинг закупівлі №UA-2023-04-10-010394-а (ID моніторингу UA-М-2023-05-19-000033) з підстав виявлення ознак порушення законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі.

08.06.2023 відповідачем в електронній системі PROZORO оприлюднений висновок про результати моніторингу закупівлі №UA-2023-04-10-010394-а (ID моніторингу UA-М-2023-05-19-000033), згідно якого встановлено порушення вимог пункту 40, абзацу третього підпункту 3 пункту 41 та підпункту 9 пункту 44 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, відповідно до яких Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ Медікал Імплантс як таку, що не відповідала вимогам тендерної документації та уклав з ним договір. Зокрема, на думку відповідача, у порушення вимог законодавства з питань публічних закупівель ТОВ Медікал Імплантс допущені наступні порушення: не вказано у витягу з ЄДРПОУ, який поданий з тендерною документацією, кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі відомостей про юридичних осіб через яких здійснюється вплив на юридичну особу; не надано гарантійного листа від виробника товарів (якщо учасник торгів не є виробником) щодо можливості постачання запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни; не надано інформаційного листа Міжрегіонального управління Міністерства юстиції України або Міністерства юстиції України про те, що переможець процедури закупівлі не визнаний у встановленому прядку банкрутом та стосовно нього не відкрита процедура банкрутства або довідку довільної форми. Позивач не погоджується з вказаним висновком про результати моніторингу процедури закупівлі, вважає його надуманим, таким, що не відповідає нормам постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 та Закону України Про публічні закупівлі. Крім того, вважає, що сама процедура моніторингу цієї закупівлі проведена відповідачем у порушення вимог Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні. З вказаних підстав просить суд позовні вимоги задовольнити у повному обсязі, визнати протиправним і скасувати висновок Держаудитслужби від 08.06.2023 №UA-2023-04-10-010394-а.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 03.07.2023 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження (а.с. 27-28 т.1).

Відповідно до ухвали суду від 04.08.2023 задоволено клопотання представниці відповідача про проведення судового засідання в режимі відеоконференції (а.с. 98-99 т.1).

19.07.2023 на адресу суду надійшов відзив відповідача на позовну заяву, у якому представниця відповідача вважає, що позовні вимоги є необґрунтованими та безпідставними, з огляду на наступні фактичні обставини та норми права (а.с. 51-66 т.1).

Так, відповідно до статті 5 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні орган державного фінансового контролю здійснює контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівлі у порядку, установленому статтею 8 Закону України Про публічні закупівлі. Саме на виконання цих вимог законодавства було здійснено процедуру моніторингу закупівлі №UA-2023-04-10-010394-а.

У ході моніторингу виявлені порушення вимог законодавства про закупівлі. Зокрема, відповідно до статті 29 Закону України Про публічні закупівлі замовник здійснює розгляд тендерних пропозицій на відповідність вимогам тендерної документації і кваліфікаційним критеріям. Однак, у порушення підпункту 9 пункту 44 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 ТОВ Медікал Імплантс не вказало у витягу з ЄДРПОУ, який поданий з тендерною документацією, кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі відомостей про юридичних осіб через яких здійснюється вплив на юридичну особу. Також, всупереч пункту 40 названої Постанови у складі тендерної документації не надано гарантійного листа від виробника товарів (якщо учасник торгів не є виробником) щодо можливості постачання запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни. Крім того, у порушення вимог пунктів 41 і 42 постанови №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дня оприлюднення в електронній системі наміру укласти договір про закупівлю, не надав замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6, 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Постанови №1178 інформаційний лист Міжрегіонального управління Міністерства юстиції України або Міністерства юстиції України про те, що переможець процедури закупівлі не визнаний у встановленому прядку банкрутом та стосовно нього не відкрита процедура банкрутства або довідку довільної форми.

Отже, враховуючи вказані порушення, тендерна пропозиція ТОВ Медікал Імплантс підлягала відхиленню Замовником і з ним не повинен був бути укладений договір закупівлі. У свою чергу, Держаудитслужба, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні та статтею 8 Закону України Про публічні закупівлі правомірно зобов`язала здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку шляхом розірвання договору закупівлі протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку моніторингу. Вважає, що висновок моніторингу закупівлі №UA-2023-04-10-010394-а від 08.06.2023 №641 прийнятий правомірно, обґрунтовано з урахуванням фактичних обставин та норм законодавства, тому не підлягає скасуванню. Просила у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Позивач не скористався правом надати до суду відповідь на відзив.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача ТОВ Медікал Імплантс у судові засідання не з`явився, хоча про дату, час і місце їх проведення був повідомлений належним чином, правом на подання до суду пояснення щодо позову та відзиву третя особа не скористалась.

В судовому засіданні представник позивача надав пояснення щодо фактичних обставин справи та норм матеріального права на обґрунтування позовних вимог аналогічні викладеним у позовній заяві, підтримав позовні вимоги у повному обсязі з підстав, вказаних у позовній заяві та просив позов задовольнити повністю.

Представниця відповідача надала суду пояснення, аналогічні викладеним у відзиві на позов, просила суд відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

Розглянувши матеріали адміністративної справи відповідно до вимог статті 262 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження, у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції за участі представників сторін, заслухавши їх усні пояснення, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та заперечення на позов, суд установив наступне.

Відповідно до рішення (зі змінами) уповноваженої особи з проведення закупівель КНП ОКЛ Івано-Франківської обласної ради (Протоколи №10/3 від 10.04.2023 та №20/3 від 20.04.2023) затверджена Тендерна документація на відкриті торги з особливостями на закупівлю товару за предметом закупівлі: ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму з переліком відповідних медичних препаратів, матеріалів та медичного обладнання. Оголошення про закупівлю розміщено Замовником 10.04.2023 року на платформі електронної системи закупівель PROZORO (а.с. 76-180, 181-263 т.1).

25.04.2023 найбільш економічно вигідною пропозицією електронною системою закупівель PROZORO визначено тендерну пропозицію учасника торгів ТОВ Медікал Імплантс, якого 28.04.2023 визначено переможцем закупівлі.

Товариство з обмеженою відповідальністю Медікал Імплантс (ТОВ Медікал Імплантс) зареєстроване як юридична особа 19.12.2017, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 41816529. Засновниками Товариства є громадяни України ОСОБА_1 і ОСОБА_2 . Розмір статутного капіталу складає 5000,00 грн., який внесений засновниками у рівних долях по 50% кожним. У відповідній графі Витягу з ЄДРПОУ відсутні відомості про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі відомості або інформація про відсутність кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника (контролера) її засновника (а.с. 15-17, 129-136 т.1).

04.05.2023 Замовником КНП ОКЛ Івано-Франківської обласної ради укладений договір про закупівлю товарів №279 з ТОВ Медікал Імплантс (а.с. 18-24 т.1).

Наказом Держаудитслужби від 19.05.2023 №137 Про початок моніторингу процедур закупівель прийнято рішення про моніторинг закупівлі №UA-2023-04-10-010394-а (ID моніторингу UA-М-2023-05-19-000033) з підстав виявлення органом державного фінансового контролю ознак порушень законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі (а.с. 61-63 т.1).

За результатами моніторингу закупівлі №UA-2023-04-10-010394-а (ID моніторингу UA-М-2023-05-19-000033) відповідачем складений висновок від 08.06.2023 за №641, який цього ж числа оприлюднений в електронній системі закупівель PROZORO (а.с.11-14, 64-66 т.1).

Згідно вказаного висновку виявлені наступні порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель:

-підпункту 9 пункту 44 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 ТОВ Медікал Імплантс не вказало у витягу з ЄДРПОУ, який поданий з тендерною документацією, кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі відомостей про юридичних осіб через яких здійснюється вплив на юридичну особу;

-пункту 40 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 у складі тендерної документації не надано гарантійного листа від виробника товарів (якщо учасник торгів не є виробником) щодо можливості постачання запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни;

-пунктів 41 і 42 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дня оприлюднення в електронній системі наміру укласти договір про закупівлю, не надав замовнику документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6, 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 44 Постанови №1178 інформаційний лист Міжрегіонального управління Міністерства юстиції України або Міністерства юстиції України про те, що переможець процедури закупівлі не визнаний у встановленому прядку банкрутом та стосовно нього не відкрита процедура банкрутства або довідку довільної форми.

З метою усунення вказаних вище порушень законодавства у сфері публічних закупівель Держаудитслужба, керуючись статтями 2, 5, 10 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні та статтею 8 Закону України Про публічні закупівлі зобов`язала здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку шляхом розірвання договору закупівлі від 04.05.2023 №279 протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку моніторингу.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних норм права.

Закон України Про публічні закупівлі від 25.12.2015 №922-VIII, зі змінами (далі Закон №922-VIII) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 1 Закону №922-VIII електронна система закупівель це інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах, що забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять веб-портал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами.

Законом №922-VIII визначений понятійний апарат, який застосовується у сфері публічних закупівель.

Так, договір про закупівлю господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару (пункт 6 частини 1 статті 1).

Моніторинг процедури закупівлі це аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель (пункт 14 частини 1 статті 1).

Переможець процедури закупівлі учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі (пункт 18 частини 1 статті 1).

Публічна закупівля це придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом (пункт 25 частини 1 статті 1).

Відповідно до пунктів 31, 32 31 тендерна документація документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

Учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі фізична особа, фізична особа-підприємець чи юридична особа резидент або нерезидент, у тому числі об`єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі (пункт 37).

Статтею 2 Закону №922-VIII встановлено поняття та види Замовників публічних закупівель, зважаючи на норми якої КНП ОКЛ Івано-Франківської обласної ради може бути Замовником в розумінні цього Закону.

Державне регулювання, контроль у сфері закупівель та громадський контроль встановлені нормами статті 7 названого Закону.

Так, відповідно до частини 4 статті 7 Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України. Органи, уповноважені здійснювати контроль у сфері закупівель, не мають права втручатися в проведення закупівель.

Порядок здійснення моніторингу процедур публічних закупівель регламентований нормами статті 8 Закону №922-VIII.

Так, відповідно до частини 1 цієї статті моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи. Моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії. Моніторинг процедур закупівель здійснюється також щодо процедур закупівель, особливості яких передбачені у законах, що визначені у частинах восьмій та дев`ятій статті 3 цього Закону.

Згідно пункту 4 частини 2 названої статті рішення про початок моніторингу процедури закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник (або уповноважена керівником особа) з підстави виявлення органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель;

Для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися: інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель; інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах; інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.

Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі орган державного фінансового контролю оприлюднює в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів з дня прийняття такого рішення із зазначенням унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі, а також опису підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі. Повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі не зупиняє проведення процедур закупівель, визначених цим Законом (частина 3 статті 8).

Згідно частини 4 статі 8 Закону строк здійснення моніторингу процедури закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель.

Протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Замовник у межах строку здійснення моніторингу процедури закупівлі має право з власної ініціативи надавати пояснення щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі (частина 5 статті 8).

Частиною 6 статті 8 Закону №922-VIII встановлено, що за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.

Нормами частини 7 вказаної статті встановлено, що у висновку обов`язково зазначаються: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість; 3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі; 4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі; 5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.

Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.

Відповідно до частини 8 статті 8 Закону №922-VIII Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз`ясненням змісту висновку та його зобов`язань, визначених у висновку.

Протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.

У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку (частина 9 статті 8).

Відповідно до частини 10 вказаної статті, у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.

Частиною 1 стаття 20 Закону №922-VIII встановлено, що відкриті торги є основною процедурою закупівлі.

Під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Для проведення відкритих торгів має бути подано не менше двох тендерних пропозицій (частина 2 статті 20).

Згідно частини 1 статті 22 Закону №922-VIII тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав.

Розгляд та оцінка тендерних пропозицій/пропозицій унормовано статтею 29. Так, відповідно до частини 1 цієї статті оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. Дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично.

Після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною (частина 9 статті 29).

За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом (частина 15 статті 29).

Відповідно до частини 16 статті 29 Закону №922-VIII, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.

Відповідно до частини 1 статті 33 названого Закону рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Протягом одного дня з дати ухвалення такого рішення замовник оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з рахуванням особливостей, визначених цим Законом (частина 1 статті 41).

Відповідно до пункту 3-7 Розділу X Прикінцеві та перехідні положення Закону №922-VIII установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.

Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 в редакції станом на момент спірних правовідносин (в редакції від 20.04.2023), затверджені Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі Постанова №1178).

Пунктом 3 вказаної постанови встановлено, що замовники, що зобов`язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.

Згідно пункту 17 Постанови №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої-п`ятої, сьомої-дев`ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями.

Пунктом 28 Постанови №1178 встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.

Згідно пункту 39 Постанови №1178 за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.

Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.

У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.

Відповідно до пункту 40 Постанови №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Підстави для відхилення тендерної пропозиції із зазначенням аргументації в електронній системі торгів встановлені пунктом 41 Постанови №1178. Зокрема, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих особливостей.

Згідно пункту 44 Постанови №1178 замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли: у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (крім нерезидентів).

Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України Про доступ до публічної інформації та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів (абзац 3 підпункту 12 пункту 44).

Відповідно до пункту 46 Постанови №1178 рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до статті 33 Закону та цього пункту.

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель.

З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п`ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.

Відповідно до статті 2 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні від 26.01.1993 №2939-XII, зі змінами (далі Закон №№2939-XII, головними завданнями органу державного фінансового контролю серед іншого, є дотриманням законодавства про закупівлі.

Статтею 5 названого Закону встановлено, що контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України Про публічні закупівлі, проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Порядок та підстави проведення органом державного фінансового контролю перевірок закупівель встановлюється Кабінетом Міністрів України. Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.

Права органу державного фінансового контролю встановлені статтею 10 Закону №2939-XII, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства (пункт 7 частини 1 статті 10).

Відповідно до пункту 9 частини 2 статті 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 №755-IV в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу: інформація про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа (крім юридичних осіб, зазначених у частині восьмій статті 5-1 Закону України Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення): прізвище, ім`я, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства (підданства), а в разі, якщо кінцевий бенефіціарний власник-іноземець є громадянином (підданим) декількох країн, - усі країни його громадянства (підданства), серія (за наявності) та номер документа (документів), що посвідчує особу та підтверджує громадянство (підданство), зокрема, але не виключно, паспорта громадянина України для виїзду за кордон, унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності), місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), а також повне найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код (для резидента) засновника юридичної особи, в якому ця особа є кінцевим бенефіціарним власником, характер та міра (рівень, ступінь, частка) бенефіціарного володіння (вигоди, інтересу, впливу).

У разі відсутності в юридичної особи кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи, у тому числі кінцевого бенефіціарного власника її засновника, якщо засновник - юридична особа, вноситься відмітка про зазначення у структурі власності юридичної особи обґрунтованої причини його відсутності.

У випадках, встановлених Законом України Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, до Єдиного державного реєстру вноситься відмітка про можливу недостовірність інформації про кінцевого бенефіціарного власника або структуру власності юридичної особи.

Дослідженням в судовому засіданні тендерної документації позивача та документів, поданих ТОВ Медікал Імплантс до системи електронних торгів PROZORO встановлено, що Товариством в порушення вказаних вище норм законодавства у складі тендерної документації не надано: гарантійного листа від виробника товарів (якщо учасник торгів не є виробником) щодо можливості постачання запропонованого товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни; інформаційний лист Міжрегіонального управління Міністерства юстиції України або Міністерства юстиції України про те, що переможець процедури закупівлі не визнаний у встановленому прядку банкрутом та стосовно нього не відкрита процедура банкрутства або довідку довільної форми. Крім того, у витягу з ЄДРПОУ, який поданий з тендерною документацією, не зазначено кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі відомостей про юридичних осіб через яких здійснюється вплив на юридичну особу.

Також, судом установлено, що ТОВ Медікал Імплантс не є офіційним представником виробників медичної продукції, яка була предметом закупівлі. Подані суду угоди щодо офіційного представництва виробників не стосуються третьої особи, а укладені з іншими субєктами господарювання ( а.с.12-125, 126-127 т.1; 226-227 т.3).

Зобов`язання відповідача вжити позивачем заходи щодо усунення порушень законодавства про публічні закупівлі шляхом розірвання з ТОВ Медікал Імплантс договору закупівлі від 04.05.2023 №279 протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку моніторингу повністю узгоджуються з судовою практикою Верховного Суду (постанова від 29.10.2021 у справі №160/9990/20 та від 31.01.2023 у справі №260/2993/21, від 09.02.2023 у справі №520/6848/2)

З вказаних підстав суд вважає безпідставним посилання представника позивача на постанову Верховного Суду від 19.05.2022 у справі №200/11480/20-а.

Таким чином, враховуючи зазначені вище встановлені судом фактичні обставини даної адміністративної справи, які підтверджені належними, допустимими, достовірними та достатніми доказами, а також вказані норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, судом установлено, що висновок Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2023-04-10-010394-а (ID моніторингу UA-М-2023-05-19-000033) від 08.06.2023 №641 прийнятий правомірно, обґрунтовано, з урахуванням усіх фактичних обставин, в межах повноважень контролюючого органу та відповідно до норм законодавства, тому не підлягає скасуванню.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про те, що позов безпідставний, необґрунтований і не підлягає задоволенню.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

позивач: Комунальне некомерційне підприємство Обласна клінічна лікарня Івано-Франківської обласної ради, код ЄДРПОУ 01993150, вул. Федьковича, 91, м. Івано-Франківськ, 76008;

відповідач:

Державна аудиторська служба України, 04070, код ЄДРПОУ 40165856, вул. Сагайдачного, 4, м. Київ;

третя особа:

Товариство з обмеженою відповідальністю Медікал Імплантс, код ЄДРПОУ 41816529, вул. Космонавта Комарова, 10, офіс 108, м. Одеса, 65101.

Суддя /підпис/ Бобров Ю.О.

Рішення в повному обсязі складене 05 грудня 2023 р.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.11.2023
Оприлюднено11.12.2023
Номер документу115511085
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них

Судовий реєстр по справі —300/3958/23

Постанова від 21.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 13.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Рішення від 30.11.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Рішення від 30.11.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 04.08.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Бобров Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні