Ухвала
від 23.09.2010 по справі 3/635 (2а-10621/08)
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 3/635 (2а-10621/08) Головуючий у 1-й інс танції: Блажівська Н.Є.,

Суддя-доповідач: Костюк Л.О.

У Х В А Л А

Іменем України

"23" вересня 2010 р. м. Київ

Київський апеляційний адм іністративний суд у складі к олегії суддів:

головуючого - судді Кос тюк Л.О.;

суддів: Шостака О.О., Троян Н.М.;

при секретарі: Бунд укову С.В.,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йну скаргу Управління у спра вах захисту прав споживачів у Волинській області на пост анову Окружного адміністрат ивного суду м. Києва від 17 вере сня 2009 року у справі за адмініс тративним позовом Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Єврофасад»до Управління у справах захисту прав спожи вачів у Волинській області п ро скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

У вересні 2009 року позив ач - ТОВ «Єврофасад»звернул ося до Окружного адміністр ативного суду м. Києва з адм іністративним позовом до Вол инського обласного управлін ня у справах захисту прав спо живачів та з урахуванням ут очнених позовних вимог проси ло про скасування рішення № 294 від 4 вересня 2008 року про накл адення штрафу за порушення з аконодавства про рекламу (а .с. 2-3).

Постановою Окружного адм іністративного суду м. Києва від 17 вересня 2009 року адмініст ративний позов задоволено по вністю (а.с. 55-63).

Не погоджуючись з прийнят им по справі судовим рішення м, відповідач подав заяву про апеляційне оскарження (а.с . 64) та апеляційну скаргу, в як ій просить скасувати пос танову Окружного адмініст ративного суду м. Києва від 17.09. 2009 р. у адміністративній справ і № 3/635 та прийняти нову постано ву про відмову у задоволенні адміністративного позову ТОВ «Єврофасад», мотивуючи т им, що суд першої інстанції пр и вирішенні справи невірно з астосував норми матеріально го права (а.с. 67-68).

Заслухавши суддю-допові дача про обставини справи, зм іст судового рішення і апеля ційної скарги, перевіривши д оводи апеляції наявними у ма теріалах справи письмовими д оказами, колегія суддів вваж ає, що апеляційна скарга не пі длягає задоволенню з наступн их підстав.

Позовні вимоги обґрунто вані тим, що рішення Волинс ького обласного управління у справах захисту прав спожив ачів № 294 від 4 вересня 2008 року пр о накладення на ТОВ «Єврофас ад»штрафу за порушення закон одавства про рекламу є незак онним та таким, що прийняте із порушенням вимог чинного за конодавства України.

Позивач зазначає, що роз міщене у Волинській інформац ійно-рекламній газеті «Навча ння та робота»№ 31 (264) від 14-20 серпн я 2008 року повідомлення не є рек ламою у розумінні Закону Укр аїни «Про рекламу», а є інформ аційним повідомленням (оголо шенням) із запрошенням прете ндентів взяти участь у конку рсі на вакансії.

Як вбачається з матеріалів справи, посадовою особою Волинського обласного уп равління у справах захисту п рав споживачів складено прот окол № 037 від 21 серпня 2008 року про порушення компанією TOB «Євроф асад»законодавства про рекл аму, а саме - пункт 2 частини 1 ст атті 8 Закону України «Про рекламу».

Протоколом № 038 засідання ст осовно справи про порушення законодавства про рекламу ві д 4 вересня 2008 року вирішено при йняти рішення за неподанн я інформації щодо вартості р озповсюдженої реклами Во линському обласному управлі нню у справах захисту прав сп оживачів, необхідної для зді йснення ним передбачених Зак оном України «Про рекламу», п ро накладення штрафу у розмі рі 100 неоподатковуваних мінім умів доходів громадян.

Рішенням Волинського обла сного управління у справах з ахисту прав споживачів № 294 ві д 4 вересня 2008 року встановлено недотримання встановлених з аконом вимог щодо змісту рек лами, а саме: TOB «Єврофасад»роз міщено рекламу про вакансії у Волинській інформаційно-ре кламній газеті «Навчання та робота»від 14-20 серпня 2008 року № 3 1, пропонуючи роботу лише чоло вікам, даючи перевагу однієї із статей, чим порушено пункт 2 частини 1 статті 8 Закону Укра їни «Про рекламу».

Вирішено за неподання інфо рмації щодо вартості розповс юдженої реклами Волинському обласному управлінню у спра вах захисту прав споживачів, необхідної для здійснення н им передбачених цим законом повноважень, накласти на TOB «Є врофасад»штраф у розмірі 1 700 г рн.

Позивач, не погоджуючись з вищезазначеним рішенням, ос каржив його в судовому поряд ку.

Окружний адміністратив ний суд м. Києва в своєму рішен ні прийшов до висновку про пр авомірність, законність та о бґрунтованість позовних вим ог, а тому, дане рішення про по рушення законодавства про рекламу є незаконним та пі длягає скасуванню.

Апеляційна інстанція повн істю погоджується з таким ви сновком суду першої інстанці ї, виходячи з наступного.

Стаття 1 Закону України "Про рекламу" визначає, що реклама - це інформація про особу чи т овар, розповсюджена у будь-як ій формі та в будь-який спосіб і призначена формувати та пі дтримувати обізнаність спож ивачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару.

Основними завданнями рекл ами, як інструменту маркетин гу, є створення репутації фір мі-виробнику чи посереднику; збільшення чистого прибутку та рентабельності фірми; збі льшення потоків покупців та обсягів продажу; стабілізаці я обсягів продажу в період зм еншення попиту та загального спаду ділової активності.

Як вбачається з матеріалів справи, у Волинській інформа ційно-рекламній газеті «Навч ання та робота»№ 31 (264) від 14-20 серп ня 2008 року ТОВ «Єврофасад»бул о розміщено оголошення про н аявність вакансій менеджері в з продажу.

Судова колегія погоджуєт ься з доводами позивача про т е, що під оголошенням пр о наявність вакансій необхід но розуміти інформаційне повідомлення із запрошенням претендентів на зайняття ві льної посади в штаті відпові дного підприємства чи устано ви.

Також критерієм, який відрі зняє рекламу від оголошення про наявність вакансій є мета розповсюдження відпові дної інформації.

Метою рекламування завжди є формування чи підтримка об ізнаності споживачів реклам и та їх інтересу щодо відпові дної особи чи товару, який вир обляється даною особою. Мето ю ж оголошення про наявність вакансій є виключно пошук претендентів на заміщення в ідповідної посади.

Таким чином розміщення платником податку друковани х оголошень про прийом співр обітників на роботу не є рекл амою товарів (робіт, послуг), щ о продаються (надаються) таки м платником податку.

Також правильно зазначено судом першої інстанції, що по ложенням підпункту 5.4.4 пункту 5.4 статті 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підп риємств»(у редакції Закону У країни від 22.05.97 р. № 283/97-ВР, зі змін ами та доповненнями), передба чено, що до складу валових вит рат платника податку включаю ться витрати на проведення п ередпродажних та рекламних з аходів стосовно товарів (роб іт, послуг), що продаються (над аються) такими платниками по датку.

Отже, у випадку якщо платник податку на прибуток підприє мств розміщує друковані огол ошення про прийом співробітн иків на роботу, витрати на так е розміщення не включаються до складу валових витрат цьо го платника, а тому не є реклам ним заходом в розумінні Зако ну України «Про оподаткуванн я прибутку підприємств».

Відповідно до частини 2 стат ті 2 Закону дія цього Закону не поширюється на відносини, по в'язані з розповсюдженням ін формації, обов'язковість роз міщення та оприлюднення якої визначено іншими законами У країни.

Апеляційна інстанція не в бачає підстав для прийняття доводів апелянта та приходит ь до аналогічного з судом пер шої інстанції висновку, що спірні правовідносини не є предметом регулювання Зако ну України «Про рекламу», а за стосування до Позивача штраф них санкцій на підставі вище вказаного закону є протиправ ним.

При цьому питання накл адення уповноваженими особа ми Держспоживстандарту і йог о територіальних органів в А втономній Республіці Крим, о бластях, мм. Києві та Севастоп олі штрафів на рекламодавців , виробників і розповсюджува чів реклами за порушення зак онодавства про рекламу (крім штрафів, накладення яких нал ежить виключно до компетенці ї Антимонопольного комітету і регулюється законодавство м з питань авторського права та суміжних прав), врегульова но Порядком накладення штраф ів за порушення законодавств а про рекламу, затвердженим п остановою Кабінету Міністрі в України від 26 травня 2004 року № 693 (надалі також - «Порядок»).

Відповідно до пункту 9 Поряд ку підставою для розгляду сп рави про порушення законодав ства про рекламу є відповідн ий протокол, складений уповн оваженою посадовою особою Ан тимонопольного комітету, Нац іональної ради з питань теле бачення і радіомовлення або Держспоживстандарту і його т ериторіальних органів.

Як вбачається з матеріалів справи протокол № 037 від 21 серпня 2008 року та протокол № 038 від 4 вересня 2008 року стосуютьс я різних правовідносин, які в иникають при розміщенні рекл ами, а саме - протокол № 037 від 21 с ерпня 2008 року містить посилан ня на порушення вимог зако ну щодо змісту реклами, тоді, як протокол № 038 від 4 ве ресня 2008 року (яким було оформл ено результат засідання щодо розгляду саме протоколу № 037 в ід 21 серпня 2008 року) містить пос илання на зовсім інший склад правопорушення - а саме, не подання інформації щодо в артості розповсюдженої р еклами.

Таким чином, при прийнятт і оскаржуваного рішення суб' єктом владних повноважень бу ло порушено процедуру та пор ядок прийняття вказаного ріш ення.

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рі шень, дій чи бездіяльності су б'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни:1) на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; 2) з використанням п овноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрун товано, тобто з урахуванням у сіх обставин, що мають значен ня для прийняття рішення (вчи нення дії); 4) безсторонньо (неу переджено); 5) добросовісно; 6) ро зсудливо; 7) з дотриманням прин ципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); 9) з урахуванням права особ и на участь у процесі прийнят тя рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Також, згідно до положень ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністр ативних справах про протипра вність рішень, дій чи бездіял ьності суб'єкта владних повн оважень обов'язок щодо доказ ування правомірності свого р ішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача , якщо він заперечує проти адм іністративного позову, чого відповідачем зроблено не бул о.

Відповідно до ст. 200 КАС Украї ни, суд апеляційної інстанці ї залишає скаргу без задовол ення, а постанову суду - без з мін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встанов ив обставини справи та ухвал ив судове рішення з додержан ням норм матеріального і про цесуального права.

Проаналізувавши матеріа ли справи, доводи апеляційно ї скарги, колегія суддів дійш ла висновку, що судом першої і нстанції правильно встановл ені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержан ням норм матеріального та пр оцесуального права, відповід ач не довів правомірності рі шення про накладення штрафу за порушення законодавства п ро рекламу, а тому підстав для скасування постанови суду п ершої інстанції не вбачаєтьс я.

Зважаючи на те, що Окружн ий адміністративний суд м. Ки єва правильно встановив об ставини справи та ухвалив су дове рішення з додержанням н орм матеріального та процесу ального права, апеляційну ск аргу належить залишити без з адоволення, а постанову суду - без змін.

На підставі викладеного т а, керуючись ст. ст. 196, 198, 200, 205, 206 КА С України, Київський апеляці йний адміністративний суд, -

у х в а л и в :

Апеляційну скаргу Упр авління у справах захисту пр ав споживачів у Волинській о бласті залишити без задоволе ння, постанову Окружного адм іністративного суду м. Києва від 17 вересня 2009 року - без змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту її проголошенн я, проте на неї може бути подан а касаційна скарга до Вищого адміністративного суду Укра їни протягом двадцяти днів з дня складення цієї ухвали у п овному обсязі, тобто з 29 верес ня 2010 року.

Головуючий суддя Л.О. Костюк

Судді: О.О. Шостак

Н.М. Троян

Ухвалу виготовл ено в повному обсязі: 28.09.10.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2010
Оприлюднено12.10.2010
Номер документу11551135
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —3/635 (2а-10621/08)

Ухвала від 23.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Костюк Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні