Справа № 560/16128/23
РІШЕННЯ
іменем України
07 грудня 2023 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Комунального підприємства "БЛАГОУСТРІЙ" Теофіпольської селищної ради про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,
ВСТАНОВИВ:
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
Позивач звернувся до адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства "БЛАГОУСТРІЙ" Теофіпольської селищної ради, в якому просить стягнути з Комунального підприємства "БЛАГОУСТРІЙ" Теофіпольської селищної ради на користь Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (ЄДРПОУ 14159591, адреса: 29000, м. Хмельницький, вул. Грушевського, 87) заборгованість в сумі 99024 грн. 16 коп. (дев`яносто дев`ять тисяч двадцять чотири грн. 16 коп.), з яких:
- адміністративно-господарські санкції у розмірі 92511 грн. 28 коп. (дев`яносто дві тисячі п`ятсот одинадцять грн. 28 коп.)
- пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 6512 грн. 88 коп. (шість тисяч п`ятсот дванадцять грн. 88 коп.)
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що в порушення вимог законодавства відповідач до 15.04.2023 самостійно не сплатив адміністративно-господарські санкції у сумі 92511,28 грн., за 2022 рік - за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Вжиті позивачем заходи не призвели до погашення заборгованості. Просить суд позов задовольнити.
На адресу суду від відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, в якому зазначено, що відповідач позов не визнає, вказує, що у своєму штаті налічує працівників - осіб з інвалідністю у більшій кількості, ніж цього вимагає законодавство. Просить у задоволенні позову відмовити.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою від 11.09.2023 суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Суд встановив, що Комунальне підприємство "БЛАГОУСТРІЙ" Теофіпольської селищної ради є юридичною особою.
Відповідно до Розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році по відповідачу:
- середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу за рік - 17 осіб;
- середньооблікова чисельність штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність - 0 осіб;
- норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю - 1 особа;
- фонд оплати праці штатних працівників 1572691,73 грн.;
- середня річна заробітна плата штатного працівника 92511,28 грн.;
- кількість робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих особами з інвалідністю для роботодавців, у яких працює 26 осіб і більше - 0 одиниць;
- сума коштів адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю - 92511,28 грн.
Встановлено, що відповідач не виконав норматив щодо працевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році у кількості 1 особа з інвалідністю, у зв`язку з чим позивач розрахував суму адміністративно-господарських санкцій в розмірі 92511,28 грн., яку відповідач зобов`язаний був самостійно сплатити до Державного бюджету України до 15.04.2023.
У зв`язку із несплатою нарахованої суми адміністративно-господарських санкцій в розмірі 92511,28 грн. позивач нарахував відповідачу пеню в розмірі 6512,88 грн.
Також суд встановив, що Комунальне підприємство "БЛАГОУСТРІЙ" Теофіпольської селищної ради працевлаштувало трьох працівників з інвалідністю:
- ОСОБА_1 , який має інвалідність третьої групи згідно Посвідчення серії НОМЕР_1 та Виписки з акта огляду медико-соціальною експертною комісією №777523, прийнятий на роботу до КП "Благоустрій" Теофіпольської селищної ради згідно з Наказом №35 про прийняття на роботу від 05.07.2022.
- ОСОБА_2 , який має інвалідність третьої групи згідно Пенсійного посвідчення серії НОМЕР_2 та Довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією Серії 12ААВ №777523, прийнятий на роботу до КП "Благоустрій" Теофіпольської селищної ради згідно з Наказом №39 про прийняття на роботу від 01.08.2022.
- ОСОБА_3 , який має інвалідність третьої групи згідно Пенсійного посвідчення серії НОМЕР_3 та Витягу із акта огляду медико-соціальною експертною комісією №076591, прийнятий на роботу до КП "Благоустрій" Теофіпольської селищної ради згідно до Наказу №71 про прийняття на роботу від 01.11.2022.
Працевлаштування вказаних осіб у відповідача у 2022 році (третій та четвертий квартал) підтверджується щомісячними відомостями про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам.
Враховуючи те, що відповідач добровільно не виконав зазначений обов`язок, позивач звернувся до суду з цим позовом.
IV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ
Правові засади соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні, що гарантують їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість особам з інвалідністю вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами, визначаються Законом України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" №875-ХІІ від 21.03.1991.
Нормами частин 1-4 статті 19 Закону №875-XII визначено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які потребують найману працю, встановлюються нормативні робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю розміром 4 відсотки середньооблікової чисельності штатних працівників. відповідно до року, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількість одного робочого місця.
Підприємства, установи, організації, в тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першої статті та з урахуванням вимогам статті 18 цього Закону, і розглянути правила встановлення осіб з інвалідністю з урахуванням нормативу робочих місць. При розрахунках кількості робочих місць використовується до цілого значення.
Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичною особою, яка використовує найману працю, осіб з інвалідністю, для яких це місце роботи є основним.
Пенсійний фонд України у порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, надає Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформацію, зокрема, про працевлаштованих осіб з інвалідністю.
Згідно з частинами 1, 2, 4 та 5 статті 20 Закону №875-XII підприємства, установи, організації, в тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
У разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом.
Однак встановлені обставини свідчать про те, що відповідач не вчиняв правопорушення у сфері соціального захисту прав та законних інтересів осіб з інвалідністю.
Отже, відповідач виконав вимоги нормативів, встановлених статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів", оскільки у КП "БЛАГОУСТРІЙ" Теофіпольської селищної ради за 2022 рік працевлаштувало 3 (три) особи з інвалідністю (при необхідній кількості - 1 особа).
Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З огляду на досліджені обставини та докази суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Враховуючи відмову в задоволенні позовних вимог, згідно приписів статті 139 КАС України, розподіл судових витрат не здійснюється.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
у задоволенні позову Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 07 грудня 2023 року
Позивач:Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (вул. Грушевського, 87, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 14149591) Відповідач:Комунальне підприємство "БЛАГОУСТРІЙ" Теофіпольської селищної ради (вул. Заводська, 9, смт. Теофіполь, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 30602 , код ЄДРПОУ - 44739066)
Головуючий суддя В.В. Матущак
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2023 |
Оприлюднено | 11.12.2023 |
Номер документу | 115513501 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні