Рішення
від 07.12.2023 по справі 560/16128/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/16128/23

РІШЕННЯ

іменем України

07 грудня 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Комунального підприємства "БЛАГОУСТРІЙ" Теофіпольської селищної ради про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

ВСТАНОВИВ:

І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

Позивач звернувся до адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства "БЛАГОУСТРІЙ" Теофіпольської селищної ради, в якому просить стягнути з Комунального підприємства "БЛАГОУСТРІЙ" Теофіпольської селищної ради на користь Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (ЄДРПОУ 14159591, адреса: 29000, м. Хмельницький, вул. Грушевського, 87) заборгованість в сумі 99024 грн. 16 коп. (дев`яносто дев`ять тисяч двадцять чотири грн. 16 коп.), з яких:

- адміністративно-господарські санкції у розмірі 92511 грн. 28 коп. (дев`яносто дві тисячі п`ятсот одинадцять грн. 28 коп.)

- пеня за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 6512 грн. 88 коп. (шість тисяч п`ятсот дванадцять грн. 88 коп.)

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що в порушення вимог законодавства відповідач до 15.04.2023 самостійно не сплатив адміністративно-господарські санкції у сумі 92511,28 грн., за 2022 рік - за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Вжиті позивачем заходи не призвели до погашення заборгованості. Просить суд позов задовольнити.

На адресу суду від відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, в якому зазначено, що відповідач позов не визнає, вказує, що у своєму штаті налічує працівників - осіб з інвалідністю у більшій кількості, ніж цього вимагає законодавство. Просить у задоволенні позову відмовити.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою від 11.09.2023 суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Суд встановив, що Комунальне підприємство "БЛАГОУСТРІЙ" Теофіпольської селищної ради є юридичною особою.

Відповідно до Розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році по відповідачу:

- середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу за рік - 17 осіб;

- середньооблікова чисельність штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність - 0 осіб;

- норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю - 1 особа;

- фонд оплати праці штатних працівників 1572691,73 грн.;

- середня річна заробітна плата штатного працівника 92511,28 грн.;

- кількість робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих особами з інвалідністю для роботодавців, у яких працює 26 осіб і більше - 0 одиниць;

- сума коштів адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю - 92511,28 грн.

Встановлено, що відповідач не виконав норматив щодо працевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році у кількості 1 особа з інвалідністю, у зв`язку з чим позивач розрахував суму адміністративно-господарських санкцій в розмірі 92511,28 грн., яку відповідач зобов`язаний був самостійно сплатити до Державного бюджету України до 15.04.2023.

У зв`язку із несплатою нарахованої суми адміністративно-господарських санкцій в розмірі 92511,28 грн. позивач нарахував відповідачу пеню в розмірі 6512,88 грн.

Також суд встановив, що Комунальне підприємство "БЛАГОУСТРІЙ" Теофіпольської селищної ради працевлаштувало трьох працівників з інвалідністю:

- ОСОБА_1 , який має інвалідність третьої групи згідно Посвідчення серії НОМЕР_1 та Виписки з акта огляду медико-соціальною експертною комісією №777523, прийнятий на роботу до КП "Благоустрій" Теофіпольської селищної ради згідно з Наказом №35 про прийняття на роботу від 05.07.2022.

- ОСОБА_2 , який має інвалідність третьої групи згідно Пенсійного посвідчення серії НОМЕР_2 та Довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією Серії 12ААВ №777523, прийнятий на роботу до КП "Благоустрій" Теофіпольської селищної ради згідно з Наказом №39 про прийняття на роботу від 01.08.2022.

- ОСОБА_3 , який має інвалідність третьої групи згідно Пенсійного посвідчення серії НОМЕР_3 та Витягу із акта огляду медико-соціальною експертною комісією №076591, прийнятий на роботу до КП "Благоустрій" Теофіпольської селищної ради згідно до Наказу №71 про прийняття на роботу від 01.11.2022.

Працевлаштування вказаних осіб у відповідача у 2022 році (третій та четвертий квартал) підтверджується щомісячними відомостями про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам.

Враховуючи те, що відповідач добровільно не виконав зазначений обов`язок, позивач звернувся до суду з цим позовом.

IV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ

Правові засади соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні, що гарантують їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість особам з інвалідністю вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами, визначаються Законом України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" №875-ХІІ від 21.03.1991.

Нормами частин 1-4 статті 19 Закону №875-XII визначено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які потребують найману працю, встановлюються нормативні робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю розміром 4 відсотки середньооблікової чисельності штатних працівників. відповідно до року, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількість одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, в тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першої статті та з урахуванням вимогам статті 18 цього Закону, і розглянути правила встановлення осіб з інвалідністю з урахуванням нормативу робочих місць. При розрахунках кількості робочих місць використовується до цілого значення.

Виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичною особою, яка використовує найману працю, осіб з інвалідністю, для яких це місце роботи є основним.

Пенсійний фонд України у порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, надає Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформацію, зокрема, про працевлаштованих осіб з інвалідністю.

Згідно з частинами 1, 2, 4 та 5 статті 20 Закону №875-XII підприємства, установи, організації, в тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

У разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом.

Однак встановлені обставини свідчать про те, що відповідач не вчиняв правопорушення у сфері соціального захисту прав та законних інтересів осіб з інвалідністю.

Отже, відповідач виконав вимоги нормативів, встановлених статтею 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів", оскільки у КП "БЛАГОУСТРІЙ" Теофіпольської селищної ради за 2022 рік працевлаштувало 3 (три) особи з інвалідністю (при необхідній кількості - 1 особа).

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на досліджені обставини та докази суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Враховуючи відмову в задоволенні позовних вимог, згідно приписів статті 139 КАС України, розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

у задоволенні позову Хмельницького обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 07 грудня 2023 року

Позивач:Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (вул. Грушевського, 87, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 14149591) Відповідач:Комунальне підприємство "БЛАГОУСТРІЙ" Теофіпольської селищної ради (вул. Заводська, 9, смт. Теофіполь, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 30602 , код ЄДРПОУ - 44739066)

Головуючий суддя В.В. Матущак

Дата ухвалення рішення07.12.2023
Оприлюднено11.12.2023
Номер документу115513501
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення адміністративно-господарських санкцій та пені

Судовий реєстр по справі —560/16128/23

Рішення від 07.12.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні