Рішення
від 30.11.2023 по справі 904/5208/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.11.2023 Справа № 904/5208/23

Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Кеся Н.Б. за участю секретаря судового засідання Мороз В.В.

за позовом Державного підприємства "АНТОНОВ", м.Київ

до Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛАНТОРГ", м.Дніпро

про стягнення 1 545 463,94 грн

Представники:

Від Позивача: Солодовнік А.О., свідоцтво серія КВ №000863, адвокат

Від Відповідача: предсьавник не з`явився

СУД ВСТАНОВИВ:

1. Короткий зміст позовних вимог

Державне підприємство "АНТОНОВ" (далі-Позивач) 28.09.2023 року звернулось з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛАНТОРГ" (далі-Відповідач), в якому просить суд стягнути з Відповідача на свою користь загальну суму заборгованості в розмірі 1 545 463,94 грн, серед яких: основна заборгованість за Договором 1 067 720,38 грн, пеня у розмірі 163 292,52 грн, 3% річних у розмірі 80 637,50 грн, інфляційні втрати у розмірі 233 813,54 грн та судові витрати по справі.

В обґрунтування позову Позивач посилається на неналежне виконання Відповідачем своїх зобов`язань за Договором №220118 по наданню послуг від 22.01.2018 року.

2. Процесуальні питання, вирішені судом

29.09.2023 ухвалою суд прийняв позовну заяву до розгляду, відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначив підготовче засідання на 24.10.2023 о 12:00 год.

03.10.2023 через "Електронний суд" Державне підприємство "АНТОНОВ" звернулося до суду із заявою про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

04.10.2023 ухвалою суд заяву Державного підприємства "АНТОНОВ" про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду задовольнив.

24.10.2023 ухвалою суд відклав підготовче засідання на 07.11.2023 о 16:00 год.

07.11.2023 ухвалою суд закрив підготовче провадження та призначив розгляд справи по суті на 30.11.2023 о 15:00год.

Відповідач в судові засідання призначені на 24.10.2023, 07.11.2023 та 30.11.203 не з`явився, про дату та місце розгляду справи повідомлений в установленому порядку на адресу, вказану у спеціальному витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (арк.с. 223 Т.2).

Поштова кореспонденція була повернута до суду з відміткою поштової установи "за закінченням терміну зберігання" та "адресат відсутній за вказаною адресою" (арк.с. 226-228, 236-239 Т.2).

Сповіщення Відповідача про слухання справи підтверджується також реєстром згрупованих поштових відправлень рекомендованої пошти по Україні з повідомленням (арк.с. 261 Т.2).

Відповідно до ч.1, п.3 ч.3 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі зокрема, неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Відповідно до п. 5 частини шостої статті 242 ГПК України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Враховуючи неявку Відповідача, належним чином сповіщеного про судове засідання, а також те, що матеріали справи містять достатньо документів для його вирішення по суті, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутністю представника Відповідача.

В судовому засіданні 30.11.2023 проголошено вступну та резолютивну частини судового рішення в порядку ст. 240 ГПК України.

3. Позиції інших учасників справи

Заперечення проти позову від Відповідача не надійшли.

4. Обставини, встановлені судом під час розгляду справи по суті

22.01.2018 року між Державним підприємством "АНТОНОВ" (далі-Виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ПАЛАДІУМ ПЛЮС" (найменування кого змінено на Товариство з обмеженою відповідальністю "КЛАНТОРГ") (далі-Замовник) укладено Договір №220118 по наданню послуг (далі-Договір).

Відповідно до умов Договору:

1.1. Замовник доручає, а Виконавець бере на себе зобов`язання по перевезенню небезпечних вантажів Замовника залізничним транспортом (маневрових робіт процесу подачі й забирання вагонів зі станції та на станцію Буча тепловозом ЧМЕ-3 №1191 (далі маневровий локомотив), та маневрових робіт на естакаді зливу Замовника) що надалі іменуються - Послуга або процес, а Замовник зобов`язується своєчасно здійснити оплату вартості Послуг на умовах цього Договору та ТУ У 52.2-14307529-004:2017.

2.1. Умови та порядок виконання процесу виконується Виконавцем згідно ТУ у 52.2-14307529-004:2017.

3.1. Початком процесу подачі й забирання вагонів рахується виїзд маневрового локомотива з залізничного депо, а закінченням процесу - заїзд маневрового локомотива в депо.

3.2. Після прибуття відповідальної особи Замовника в локомотивне депо проводиться відповідний запис відповідальних осіб Замовника і Виконавця в журналі обліку часу при виконанні маневрових робіт про початок роботи маневрового локомотиву та виїзд маневрового локомотива з депо.

4.1. Об`єм послуг за даним Договором, що підлягає оплаті, визначається як різниця часу з моменту фактичного початку виконання процесу та фактичного закінчення виконання процесу, зазначених в журналі обліку часу при виконанні маневрових робіт. До часу виконання процесу, що підлягає оплаті, не включається час технологічних простоїв маневрового локомотива, які сталися з вини Виконавця.

4.2. Договірна ціна 1 години роботи 1 маневрового локомотива за даним договором складає 777,93 (Сімсот сімдесят сім гривень 93 копійки) грн. без ПДВ, крім того ПДВ 20% 155,59 (Сто п`ятдесят п`ять гривень 59 копійок) грн., разом з урахуванням ПДВ 933,52 (Дев`ятсот тридцять три гривні 52 копійки) грн. без урахування вартості паливно-мастильних матеріалів. Сума компенсації вартості паливно-мастильних матеріалів визначається за фактичними витратами та оплачується окремо.

4.3. За надання послуг за цим Договором Замовник здійснює оплату на поточний рахунок Виконавця в національній валюті України у наступному порядку:

4.3.1. Оплата наданих послуг проводиться до 15 числа наступного місяця після виконання послуг, які надавалися протягом попереднього місяця.

4.3.2. Остаточний розрахунок, включаючи компенсацію вартості паливно-мастильних матеріалів, Замовник здійснює на підставі рахунку-фактури Виконавця та акту приймання-передачі послуг протягом 5 (п`яти) банківських днів з дня отримання зазначених документів від Виконавця.

4.4. Факт надання послуги затверджується підписами сторін в Акті приймання-передачі послуг. Датою складання "Акту" є дата його двостороннього підписання. Замовник зобов`язаний підписати Акт протягом трьох робочих днів з моменту отримання Акту від Виконавця. У випадку не повернення Замовником Виконавцю підписаного Акту або мотивованої відмови від його підписання протягом 3 робочих днів з моменту отримання Акту, згаданий Акт вважається підписаним Замовником без зауважень, а надані послуги підлягають оплаті та вважаються наданими.

9.1. Договір набуває чинності з моменту підписання і діє до 31.12.2023р.

Так, за надані послуги у період з січня 2018 року по вересень 2018 року Відповідач здійснював оплату, що підтверджується платіжним інструкціями (арк.с. 31-45 Т.1) № 3063 від 18.05.2018, № 3062 від 18.05.2018, № 3060 від 18.05.2018, № 3061 від 18.05.2018, № 3222 від 18.06.2018, № 3232 від 20.06.2018, № 3233 від 20.06.2018, № 3372 від 19.07.2018, № 3376 від 19.07.2018, № 3374 від 19.07.2018, № 3375 від 19.07.2018, № 3373 від 19.07.2018, № 3625 від 11.09.2018, № 3624 від 11.09.2018, № 3623 від 11.09.2018.

На виконання умов Договору № 220118 від 22.01.2018 у період з жовтня 2018 року по червень 2019 року Позивач також надавав Відповідачу послуги, за результатом яких останньому були виставлені рахунки-фактури.

Зокрема, у період з жовтня 2018 року по червень 2019 року Виконавцем Замовнику були виставлені рахунки-фактури (арк.с. 46-97 Т.1) № 374 від 02.10.2018 на суму 7 507,90 грн., № 376 від 03.10.2018 на суму 5 651,54 грн., № 375 від 04.10.2018 на суму 6 585,06 грн., № 377 від 05.10.2018 на суму 5 934,08 грн., № 378 від 11.10.2018 на суму 12 022,48 грн., № 379 від 17.10.2018 на суму 14 485,99 грн., № 381 від 22.10.2018 на суму 6 437,80 грн., № 380 від 23.10.2018 на суму 7 764,90 грн., № 392 від 24.10.2018 на суму 12 236,42 грн., № 393 від 27.10.2018 на суму 7 961,51 грн., № 394 від 29.10.2018 на суму 9 115,84 грн., № 395 від 30.10.2018 на суму 5 884,93 грн., № 413 від 31.10.2018 на суму 10 504,66 грн., № 425 від 01.11.2018 на суму 6 795,79 грн., № 426 від 03.11.2018 на суму 24 811,09 грн., № 427 від 05.11.2018 на суму 7 688,59 грн., № 428 від 06.11.2018 на суму 7 367,36 грн., № 429 від 07.11.2018 на суму 6 542,46 грн.. № 430 від 08.11.2018 на суму 8 802,95 грн., № 431 від 09.11.2018 на суму 8 324,72 грн., № 432 від 11.11.2018 на суму 14 253,34 грн., № 433 від 12.11.2018 на суму 18 679,88 грн., № 434 від 13.11.2018 на суму 8 454,52 грн., № 435 від 14.11.2018 на суму 19 019,09 грн., № 436 від 16.11.2018 на суму 7 167,06 грн., № 446 від 22.11.2018 на суму 6 214,87 грн., № 447 від 23.11.2018 на суму 6 753,35 грн., № 448 від 24.11.2018 на суму 15 512,62 грн., № 449 від 25.11.2018 на суму 10 713,28 грн., № 450 від 26.11.2018 на суму 6 711.77 грн., № 466 від 30.11.2018 на суму 26 536,54 грн., № 465 від 30.11.2018 на суму 9 834,88 грн., № 478 від 05.12.2018 на суму 6 392,09 грн., № 479 від 06.12.2018 на суму 18 932,08 грн., № 480 від 08.12.2018 на суму 10 063,06 грн., № 481 від 14.12.2018 на суму 11 179,50 грн., № 482 від 15.12.2018 на суму 7 598,63 грн., № 493 від 20.12.2018 на суму 8 774,34 грн., № 494 від 23.12.2018 на суму 16 706,70 грн., № 81 від 28.02.2019 на суму 7 754,95 грн., № 191 від 16.04.2019 на суму 11 451,60 грн., № 194 від 18.04.2019 на суму 12 769,68 грн., № 193 від 20.04.2019 на суму 8 596,54 грн., № 192 від 22.04.2019 на суму 6 158,70 грн., № 195 від 23.04.2019 на суму 5 741,87 грн., № 196 від 27.04.2019 на суму 13 547,26 грн., № 197 від 30.04.2019 на суму 6 259,07 грн., № 202 від 05.05.2019 на суму 6 445,30 грн., № 203 від 06.05.2019 на суму 13 837,15 грн., № 204 від 10.05.2019 на суму 6 217,04 грн., № 205 від 12.05.2019 на суму 11 649,01 грн., № 206 від 13.05.2019 на суму 15 560,35 грн.

Також, Виконавцем за надані послуги у період з жовтня 2018 року по червень 2019 року були виставлені рахунки, які відображені в Актах звіряння взаємних розрахунків від 29.12.2019 на суму 11 637,83 грн., від 02.01.2019 на суму 6 631,52 грн., від 04.01.2019 на суму 7 961,72 грн., від 09.01.2019 на суму 7 444,14 грн., від 25.01.2019 на суму 9 819,40 грн., від 26.01.2019 на суму 8 590,49 грн., від 28.01.2019 на суму 12 604,93 грн., від 02.02.2019 на суму 14 931,22 грн., від 08.02.2019 на суму 6 312,55 грн., від 16.02.2019 на суму 5 951,00 грн., від 19.02.2019 на суму 6 620,34 грн., від 25.02.2019 на суму 6 339,80 грн., від 01.03.2019 на суму 15 437,59 грн., від 04.03.2019 на суму 6 339,80 грн., від 06.03.2019 на суму 6 392,09 грн., від 07.03.2019 на суму 10 431,29 грн., від 08.03.2019 на суму 7 290,56 грн., від 16.03.2019 на суму 11 458,58 грн., від 17.03.2019 на суму 3 795,56 грн., від 17.03.2019 на суму 12 997,93 грн.. від 22.03.2019 на суму 10 744,48 грн., від 23.03.2019 на суму 11 046,14 грн., від 24.03.2019 на суму 6 004,21 грн., від 27.03.2019 на суму 6 025,68 грн., від 28.03.2019 на суму 17 263,52 грн., від 15.05.2019 на суму 8 073,28 грн., від 16.05.2019 на суму 6 631,52 грн., від 17.05.2019 на суму 5 527,20 грн., від 20.05.2019 на суму 7 051,13 грн., від 05.06.2019 насумуб 503,64 грн., від 06.06.2019 на суму 5 765,71 грн.. від 11.06.2019 на суму 7 964,10 грн., від 12,06.2019 на суму 5 606,09 грн., від 14.06.2019 на суму 5 885,71 грн., від 16.06.2019 на суму 8 121,35 грн.. від 18.06.2019 на суму 5 945,88 грн., від 20.06.2019 на суму 11 902,94 грн., від 27.06.2019 на суму 9 407,68 грн., від 28.06.2019 на суму 6 339,80 грн.. від 29.06.2019 на суму 19 684,50 грн., від 30.06.2019 на суму 6 759,41 грн.

Як зазначає Позивач у позові оригінали та копії рахунків-фактур, які були виставлені для оплати, а також оригінали актів наданих послуг у Позивача відсутні, оскільки були знищені внаслідок військової агресії рф.

Всі виставлені рахунки-фактури за період з жовтня 2018 року по червень 2019 року Відповідачем оплачено не було, що призвело до виникнення заборгованості перед ДП "АНТОНОВ" на загальну суму 1 067 720,38 грн (один мільйон шістдесят сім тисяч сімсот двадцять гривень 38 копійок), в зв`язку з чим Позивач і звертається до суду з даним позовом.

Факт надання послуг за Договором №220118 від 22.01.2018 за період з жовтня 2018 року по червень 2019 року на загальну суму 1 067 720,38 грн підтверджується актами наданих послуг. Проте, Як зазначає Позивач у позові оригінали актів наданих послуг відсутні у Позивача, однак частково наявні в копіях, зокрема, №33 від 02.10.2018 на суму 7 507,90 грн., №34 від 03.10.2018 на суму 5 651,54 грн., № 35 від 04.10.2018 на суму 6 585,06 грн., № 36 від 05.10.2018 на суму 5 934,08 грн., № 37 від 11.10.2018 на суму 12 022,48 грн., № 38 від 17.10.2018 на суму 14 485,99 грн., № 39 від 22.10.2018 на суму 6 437,80 грн., № 40 від 23.10.2018 на суму 7 764,90 грн., № 41 від 24.10.2018 на суму 12 236,42 грн., № 42 від 27.10.2018 на суму 7 961,51 грн., №43 від 29.10.2018 на суму 9 115,84 грн., №44 від 30.10.2018 на суму 5 884,93 грн., № 45 від 31.10.2018 на суму 10 504,66 грн. (арк.с. 98-110 Т.1). Вказані Акти наданих послуг підписані та скріплені печатками Позивача та Відповідача без будь-яких зауважень.

Відповідач свої зобов`язання по оплаті вартості отриманих послуг не здійснив, внаслідок чого у нього перед Позивачем виникла заборгованість у сумі 1 067 720,38 грн, що підтверджується актом звіряння взаємних розрахунків за період з 01.01.2019 по 30.06.2019 (арк.с. 111-113), який підписаний між Позивачем та Відповідачем.

У разі прострочення оплати послуг з боку Замовника, останній сплачує Виконавцю пеню у розмірі 0,1% від суми заборгованості за кожний день прострочення оплати (п. 6.4. Договору).

Згідно з розрахунком Позивача (арк.с. 146-158 Т.1) сума пені складає 163292,52 грн, яка нарахована по кожному акту наданих послуг окремо, за періоди з 16.11.2018 по 15.01.2020.

Сума пені розрахована на суму боргу з правильним визначенням періоду прострочення та правильним застосуванням розміру облікової ставки НБУ, яка діяла в період прострочки.

На підставі ст. 625 ЦК України Позивач нарахував Відповідачу, по кожному акту наданих послуг окремо, суму 80637,50 грн 3% річних, за періоди з 16.11.2018 по 16.07.2022 та 233 813,54 грн інфляційних втрат за період з грудня 2018 року по липень 2022 року.

Нараховані Позивачем 3% річних та інфляційні втрати відповідають вимогам чинного законодавства.

Доказів погашення суми позову Відповідач на час розгляду справи суду не надав.

5. Норми права та мотиви, з яких виходить господарський суд при прийнятті рішення

З огляду на предмет договору та характер робіт Позивача, суд дійшов висновку, що правовідносини сторін пов`язані з наданням послуг, що регулюється ст.ст.901-907 ЦК України.

За договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором (ч.1 ст. 901 ЦК України).

Частиною 1 ст. 903 ЦК України передбачено, якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Договір є обов`язковим для виконання сторонами (ст.629 ЦК України).

Частиною 2 статті 530 ЦК України встановлено, що якщо строк (термін) виконання боржником обов`язку не встановлений або визначений моментом пред`явлення вимоги, кредитор має право вимагати його виконання у будь-який час. Боржник повинен виконати такий обов`язок у семиденний строк від дня пред`явлення вимоги, якщо обов`язок негайного виконання не випливає із договору або актів цивільного законодавства.

Статтею 611 ЦК України встановлено, що у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема:

1) припинення зобов`язання внаслідок односторонньої відмови від зобов`язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору;

2) зміна умов зобов`язання;

3) сплата неустойки;

4) відшкодування збитків та моральної шкоди.

На підставі ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

За положеннями ст. 16 ЦК України та ст. 20 ГК України держава забезпечує захист прав і законних інтересів суб`єктів господарювання та споживачів, зокрема, шляхом присудження до виконання обов`язку в натурі, стягнення збитків та застосування штрафних санкцій.

Враховуючи викладене, визначення Позивачем заборгованості Відповідача за Договором №220118 по наданню послуг від 22.01.2018 року ґрунтується на нормах чинного законодавства.

6. Висновки господарського суду за результатами вирішення спору

Враховуючи наведені норми чинного законодавства, а також встановлений судом факт наданих Позивачем послуг та їх неоплату в обумовлені договором строки Відповідачем, суд задовольняє позовні вимоги Позивача на суму основного боргу у розмірі 1 067 720,38 грн, 80637,50 грн 3% річних, 233813,54 грн інфляційних втрат та 163292,52 грн пені.

За результатами вирішення спору судові витрати щодо судового збору у справі покладаються на Відповідача відповідно до ст. 129 ГПК України.

Керуючись статтями 2, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

ВИРІШИВ:

Позов Державного підприємства "АНТОНОВ" до Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛАНТОРГ" задовольнити у повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛАНТОРГ" (49000, м.Дніпро, вул.Володимира Мономаха, буд. 5, код ЄДРПОУ 37413798) на користь Державного підприємства "АНТОНОВ" (03062, м.Київ, вул.Академіка Туполєва, 1, код ЄДРПОУ 14307529) загальну суму заборгованості в розмірі 1 545 463,94 грн, серед яких: основна заборгованість за Договором 1 067 720,38 грн, пеня у розмірі 163 292,52 грн, 3% річних у розмірі 80 637,50 грн, інфляційні втрати у розмірі 233 813,54 грн та судовий збір у розмірі 23 181,96 грн.

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду в порядку та строки, передбачені статтями 256, 257 ГПК України.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складено 08.12.2023

Суддя Н.Б. Кеся

Дата ухвалення рішення30.11.2023
Оприлюднено11.12.2023
Номер документу115515418
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг

Судовий реєстр по справі —904/5208/23

Ухвала від 09.05.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 01.05.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 07.03.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 27.02.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Судовий наказ від 08.01.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Рішення від 30.11.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 07.11.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 24.10.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 24.10.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

Ухвала від 04.10.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Кеся Наталія Борисівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні