Постанова
від 04.08.2022 по справі 521/7884/21
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/7884/21

Номер провадження 3/521/32/22

ПОСТАНОВА

04 серпня 2022 року м. Одеса

Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого судді Передерка Д.П.,

при секретарі Вольман Є.М.,

представника Одеської митниці Держмитслужби Кептене Д.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Одесі об`єднану справу № 521/7884/21 відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керівника МС ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» (68000, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Промислова, 12, ЄДРПОУ 24769691), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ,

про порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України,

ВСТАНОВИВ:

До Малиновського районного суду м. Одеси з Одеської митниці Держмитслужби надійшли матеріали №№ 0405/50000/21, 0406/50000/21, 0407/50000/21, 0408/50000/21, 0409/50000/21 від 01.04.2021 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, які були об`єднані в одне провадження постановою суду від 20.01.2022.

Зі змісту протоколу про порушення митних правил № 0405/50000/21 від 01.04.2021 вбачається, що 30.03.2021 комісією Одеської митниці Держмитслужби у відповідності до статті 343 Митного кодексу України та згідно з наказом митниці від 15.03.2021 №121, проведений огляд митного складу (далі - МС) - складського приміщення ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» за адресою: 68000, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Промислова, 12, без участі директора підприємства ОСОБА_1 , утримувача МС.

За результатами огляду складського приміщення комісією виявлено товари, що протягом останнього часу не розміщувалися на МС та потребує додаткової перевірки щодо його походження та законності ввезення, а саме: «навігаційні прилади-компаси в наборі: Navigation devices» - 34,1 кг, «монітори для відображення інформації для використання у автомобілях: Monitors/ Монітори» - 230,1 кг, «меблі з металевим каркасом: Furniture/ меблі» - 727,1 кг, «ваги» - 43 кг, «двигун для торгівельного обладнання» - 150 кг, «паливний бак» - 1363 кг, «пластикова рамка з магнітом» - 390 кг.

Результати даного огляду зафіксовано комісією у Акті огляду № 8 від 30.03.2021 та додатку до нього, згідно з наказом Міністерства фінансів України від 28.05.2012 № 615 «Про затвердження форми Акта про проведення огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, магазинів безмитної торгівлі, територій вільних митних зон та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою покладено на митні органи», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.06.2012 за № 981/21293.

Під час перевірки встановлено, що 27.02.2021 на даному МС підприємством ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» в особі директора ОСОБА_1 за митною декларацією (далі МД) в режимі «ІМ 74 ДЕ» №UA500070/2021/001887, розміщено іноземний товарів, який ввезено на митну територію України та відповідно до граф МД заявлено 29 найменувань товару в асортименті (вимірювальні прилади - 700,70 кг, навігаційні прилади - 345, 9 кг, контактні елементи - 75,10 кг, магніти - 224,4 кг, приймальна апаратура - 625,20 кг, навушники -258,90 кг, монітори - 13,40 кг, освітлювальне обладнання - 32,60 кг, перетворювачі статистичні - 2,4 кг, вироби святкові - 4,6 кг, інвентар для тенісу - 20 кг, іграшки - 5,3 кг, ножі - 110,4 кг, перетворювачі статистичні -352,90 кг, дистилятор - 7 кг, папір - 72,30 кг, ключі - 265 кг, пилосос - 510 кг, запасні частини до авто - 152 кг, частини кузовів - 114,6 кг, фари - 1105,40 кг, кріплення тв. 1274,10 кг, меблі 676,40 кг, каталоги 178,60 кг, підставки 923,80 кг, символи - 32,8 кг, апаратура масажна - 229 кг, вироби риболовні -4,30 кг, вироби риболовні - 2,30 кг).

Так, при огляді, комісією було встановлено невідповідність заявлених даних про кількість товару за МД №UA500070/2021/001887, а саме:

- товар №2 «навігаційні прилади-компаси в наборі: Navigation devices» заявлено 345,9 кг, в наявності 380 кг, більше на 34,1 кг;

- товар №7 «монітори для відображення інформації для використання у автомобілях: Monitors/ Монітори заявлено 13,4 кг, в наявності 243,5 кг, більше на 230,1 кг;

- товар №23 «меблі з металевим каркасом: Furniture/ меблі» заявлено 676,4 кг, в наявності 1403,5 кг, більше на 727,1 кг.

Крім того, серед заявленого за МД №UA500070/2021/001887 вантажу, без ознак приховування, виявлено товар, який не було задекларовано за встановленою формою у МД та не зазначено у будь-яких товаросупровідних документах а саме:

- «ваги» - 43 кг;

- «двигун для торгівельного обладнання» - 150 кг;

- «паливний бак» - 1363 кг;

- «пластикова рамка з магнітом» - 390 кг.

До МД за №UA500070/2021/001887 відомості про товари внесені декларантом ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» ОСОБА_1 (графа 54 МД).

До часу виявлення 30.03.2021 комісією митниці товару «навігаційні прилади-компаси в наборі: Navigation devices» - 34,1 кг, «монітори для відображення інформації для використання у автомобілях: Monitors/ Монітори» 230,1 кг, «меблі з металевим каркасом: Furniture/ меблі» - 727,1 кг, «ваги» - 43 кг, «двигун для торгівельного обладнання» - 150 кг, «паливний бак» - 1363 кг, «пластикова рамка з магнітом» - 390 кг», на MC, ОСОБА_1 не звертався до митниці (митного поста, підрозділу митного оформлення митниці) щодо наявності на MC зазначеного товару або із заявами щодо внесення змін до митних декларацій чи нових декларацій.

Таким чином, на думку митного органу, декларантом TOB «ЛСЛ ОДЕСА» ОСОБА_1 , не заявлено за встановленою формою точні та достовірні відомості про товар («навігаційні прилади-компаси в наборі: Navigation devices» - 34,1 кг, «монітори для відображення інформації для використання у автомобілях: Monitors/ Монітори» - 230,1 кг, «меблі з металевим каркасом: Furniture/ меблі» - 727,1 кг, «ваги» - 43 кг, «двигун для торгівельного обладнання» -150 кг, «паливний бак» - 1363 кг, «пластикова рамка з магнітом» -390 кг»), які підлягають обов`язковому декларуванню.

Отже, як вважають представники митниці, в діях громадянина України ОСОБА_1 , директора ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» (68000, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Промислова, 12, ЄДРПОУ 24769691) наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України.

На підставі вищевказаних обставин у відношенні громадянина України ОСОБА_1 було складено протокол про ПМП №0405/50000/21 за ознаками адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.

Згідно висновку ТОВ «Експоцентр - Одеса» від 29.04.2021 №0282-inf загальна вартість безпосередніх предметів правопорушення складає 942109 грн.

Окрім цього, зі змісту протоколу про порушення митних правил № 0406/50000/21 від 01.04.2021 вбачається, що 30.03.2021 комісією Одеської митниці Держмитслужби у відповідності до статті 343 Митного кодексу України та згідно з наказом митниці від 15.03.2021 № 121, проведений огляд митного складу (далі - МС) - складського приміщення ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» за адресою: 68000, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Промислова, 12, без участі директора підприємства ОСОБА_1 , утримувача МС.

За результатами огляду складського приміщення комісією виявлено товари, що протягом останнього часу не розміщувалися на МС та потребує додаткової перевірки щодо його походження та законності ввезення, а саме: «замки з недорогоцінних металів що не містять радіообладнання приймачів чи передавачів: вело замки висячі Locks/Замки -105,5 кг», «Частини до велосипедів з недорогоцінних металів: вісь в асортименті Bicycle parts / Частини велосипедів - 1010,5 кг», «спеціалізовані запасні частини для велосипедів, в асортименті: гальма в наборах Bicycle parts / Частини велосипедів - 73,5 кг», «Запасні частини до велосипедів жермо в асортименті Bicycle parts / Частини велосипедів - 65,5 кг», «частини до велосипедів: частини пристроїв перемикання передач: передній перемикач Bicycle parts / Частини велосипедів -66 кг».

Результати даного огляду зафіксовано комісією у Акті огляду № 8 від 30.03.2021 та додатку до нього, згідно з наказом Міністерства фінансів України від 28.05.2012 № 615 «Про затвердження форми Акта про проведення огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, магазинів безмитної торгівлі, територій вільних митних зон та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою покладено на митні органи», зареєстровано в Міністерстві юстиції України15.06.2012 за № 981/21293.

Під час перевірки встановлено, що 02.03.2021 на даному MC підприємством TOB «ЛСЛ ОДЕСА» в особі директора ОСОБА_1 за митною декларацією (далі МД) в режимі «ІМ 74 ДЕ» №UA500070/2021/001960, розміщено іноземний товарів, який ввезено на митну територію України та відповідно до граф МД заявлено 11 найменувань товару в асортименті (ланцюги - 595,3 кг; замки - 538,65 кг; частини до велосипедів з недорогоцінних металів: передні вилки Bicycle parts/Частини велосипедів - 538,65 кг; частини до велосипедів з недорогоцінних металів: вісь в асортименті Bicycle parts/Частини велосипедів - 344,85 кг; спеціалізовані запасні частини для велосипедів, в асортименті: гальма в наборах Bicycle parts/Частини велосипедів - 426,55 кг; частини гальмівної системи для велосипедів: гальмівні кабелі Bicycle parts/Частини велосипедів - 680,2 кг; запасні частини до велосипедів сідла в асортименті Bicycle parts/Частини велосипедів -3381,05 кг; запасні частини до велосипедів: педалі в асортименті Bicycle parts/Частини велосипедів - 1724,25 кг; запасні частини до велосипедів: кермо в асортименті Bicycle parts/Частини велосипедів - 260,3 кг; Запасні частини до велосипедів, багажники: корзина велосипедна в комплекті з кріпленням Bicycle parts/Частини велосипедів -2163,15кг; частини для велосипедів: частини пристроїв перемикання передач: передній перемикач Bicycle parts/Частини велосипедів - 113,05 кг; Запасні частини до велосипедів: крила, трос гальмівний, підніжки, захист ланцюга в асортименті Bicycle parts/Частини велосипедів -1887,65 кг».

Так, при огляді, комісією було встановлено невідповідність заявлених даних про кількість товару за МД № UA500070/2021/001960, а саме:

- товар №1 «замки з недорогоцінних металів що не містять радіообладнання приймачів чи передавачів: вело замки висячі Locks/Замки» заявлено 627 кг, в наявності 732,5 кг, більше на 105,5 кг;

- товар №3 «Частини до велосипедів з недорогоцінних металів: вісь в асортименті Bicycle parts / Частини велосипедів» заявлено 363 кг, в наявності 1373.5 кг, більше на 1010,5 кг;

- товар №4 «спеціалізовані запасні частини для велосипедів, в асортименті: гальма в наборах Bicycle parts / Частини велосипедів» заявлено 449 кг, в наявності 522,5 кг, більше на 73,5 кг.

- товар №8 «Запасні частини до велосипедів: кермо в асортименті Bicycle parts / Частини велосипедів» заявлено 274 кг, в наявності 339,5 кг, більше на 65.5 кг;

- товар №10 «частини до велосипедів: частини пристроїв перемикання передач: передній перемикач Bicycle parts / Частини велосипедів» заявлено 119 кг, в наявності 185 кг, більше на 66 кг.

Тобто, виявлені вищевказані товари, знаходились серед заявленого товару, без ознак приховування та не були задекларовані за встановленою формою і не були зазначені у будь-яких товаросупровідних документах.

До МД за №UA500070/2021/001690 відомості про товари внесені декларантом TOB «ЛСЛ ОДЕСА» ОСОБА_1 (графа 54 МД).

До часу виявлення 30.03.2021 комісією митниці товару «замки з недорогоцінних металів що не містять радіообладнання приймачів чи передавачів: вело замки висячі Locks/Замки - 105,5 кг», «Частини до велосипедів з недорогоцінних металів: вісь в асортименті Bicycle parts / Частини велосипедів - 1010,5 кг», «спеціалізовані запасні частини для велосипедів, в асортименті:гальма в наборах Bicycle parts / Частини велосипедів - 73,5 кг», «Запасні частини до велосипедів: кермо в асортименті Bicycle parts / Частини велосипедів - 65,5 кг, частини до велосипедів: частини пристроїв перемикання передач: передній перемикач Bicycle parts / Частини велосипедів - 66 кг», на MC, ОСОБА_1 не звертався до митниці (митного поста, підрозділу митного оформлення митниці) щодо наявності на MC зазначеного товару або із заявами щодо внесення змін до митних декларацій чи нових декларацій.

Таким чином, на думку митного органу, декларантом ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» ОСОБА_1 , не заявлено за встановленою формою точні та достовірні відомості про товар «замки з недорогоцінних металів що не містять радіообладнання приймачів чи передавачів: вело замки висячі Locks/Замки -105,5 кг», «Частини до велосипедів з недорогоцінних металів: вісь в асортименті Bicycle parts / Частини велосипедів - 1010,5 кг», «спеціалізовані запасні частини для велосипедів, в асортименті: гальма в наборах Bicycle parts / Частини велосипедів - 73,5 кг», «Запасні частини до велосипедів: кермо в асортименті Bicycle parts / Частини велосипедів - 65,5 кг», «частини до велосипедів: частини пристроїв перемикання передач: передній перемикач Bicycle parts / Частини велосипедів - 66 кг»), які підлягають обов`язковому декларуванню.

Отже, як вважають представники митниці, в діях громадянина України ОСОБА_1 , директора ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» (68000, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Промислова, 12, ЄДРПОУ 24769691) наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України.

На підставі вищевказаних обставин, у відношенні гр. України ОСОБА_1 було складено протокол про ПМП №0406/50000/21 за ознаками адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.

Згідно висновку ТОВ «Експоцентр - Одеса» від 29.04.2021 №0282-inf загальна вартість безпосередніх предметів правопорушення складає 171015 грн.

Окрім цього, зі змісту протоколу про порушення митних правил № 0407/50000/21 від 01.04.2021 вбачається, що 30.03.2021 комісією Одеської митниці Держмитслужби у відповідності до статті 343 Митного кодексу України та згідно з наказом митниці від 15.03.2021 №121, проведений огляд митного складу (далі - МС) - складського приміщення ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» за адресою: 68000, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Промислова, 12, без участі директора підприємства ОСОБА_1 , утримувача МС.

За результатами огляду складського приміщення комісією виявлено товари, що протягом останнього часу не розміщувалися на МС та потребує додаткової перевірки щодо його походження та законності ввезення, а саме: «частини велосипедів - пристрої перемикачів передач: Bicycle parts/частини велосипедів» - 7,5 кг, «частини велосипедів - крила, подовжувач руля, підніжки, допоміжні колеса, сидіння дитяче: Bicycle parts/частини велосипедів» - 679 кг.

Результати даного огляду зафіксовано комісією у Акті огляду № 8 від 30.03.2021 та додатку до нього, згідно з наказом Міністерства фінансів України від 28.05.2012 № 615 «Про затвердження форми Акта про проведення огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, магазинів безмитної торгівлі, територій вільних митних зон та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою покладено на митні органи», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.06.2012 за № 981/21293.

Під час перевірки встановлено, що 02.03.2021 на даному МС підприємством ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» в особі директора ОСОБА_1 за митною декларацією (далі МД) в режимі «ІМ 74 ДЕ» №UA500070/2021/001974, розміщено іноземний товарів, який ввезено на митну територію України та відповідно до граф МД заявлено 10 найменувань товару в асортименті (ланцюги з чорних металів шарнірні роликові для велосипедів: Chains/Ланцюги -2134,40 кг; Вироби не електричні з недорогоцінних металів для велосипедів - дзвоники велосипедні: Call/Дзвони -186,00 кг; прилади освітлювальні або візуальної сигналізації, що використовуються на велосипедах - велосипедний ліхтарі: Lighting devices/Прилади освітлювальні - 285,00 кг; Частини до велосипедів -втулки задні, не для гальм: Bicycle parts/Частини велосипедів - 3293,60кг; Частини до велосипедних гальм - гальмівні колодки: Bicycle parts/Частини велосипедів - 662,00 кг; частини до велосипедів - сідла: Bicycle parts/Частини велосипедів - 2238,20 кг; частини кривошипно-шатунних механізми велосипедів - каретки, валкаретки: Bicycle parts/Частини велосипедів - 2665,00 кг; частини до велосипедів - багажники, багажники - корзини: Bicycle parts/Частини велосипедів - 4421,50 кг; частини до велосипедів - пристрої перемикачів передач: Bicycle parts/Частини велосипедів -15,60 кг).

Так, при огляді, комісією було встановлено невідповідність заявлених даних про кількість товару за МД № UA500070/2021/001974, а саме:

- товар №9 «частини велосипедів - пристрої перемикачів передач: Bicycle parts/частини велосипедів» заявлено 16 кг, в наявності 23,5 кг, більше на 7,5 кг;

- товар №10 «частини велосипедів - крила, подовжувач руля, підніжки, допоміжні колеса, сидіння дитяче: Bicycle parts/частини велосипедів» заявлено 2920 кг, в наявності 3599 кг, більше на 679 кг.

Тобто, виявлені вищевказані товари, знаходились серед заявленого товару, без ознак приховування та не були задекларовані за встановленою формою і не були зазначені у будь-яких товаросупровідних документах.

До МД за №UA500070/2021/001974 відомості про товари внесені декларантом ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» ОСОБА_1 (графа 54 МД).

До часу виявлення 30.03.2021 комісією митниці товару «частини велосипедів - пристрої перемикачів передач: Bicycle parts/частини велосипедів -7,5 кг; частини велосипедів - крила, подовжувач руля, підніжки, допоміжні колеса, сидіння дитяче: Bicycle parts/частини велосипедів - 679 кг», на МС, ОСОБА_1 не звертався до митниці (митного поста, підрозділу митного оформлення митниці) щодо наявності на МС зазначеного товару або із заявами щодо внесення змін до митних декларацій чи нових декларацій.

Таким чином, на думку митного органу, декларантом TOB «ЛСЛ ОДЕСА» ОСОБА_1 , не заявлено за встановленою формою точні та достовірні відомості про товар «частини велосипедів - пристрої перемикачів передач: Bicycle parts/частини велосипедів - 7,5 кг, частини велосипедів - крила, подовжувач руля, підніжки, допоміжні колеса, сидіння дитяче: Bicycle parts/частини велосипедів - 679 кг», які підлягають обов`язковому декларуванню.

Отже, як вважають представники митниці, в діях громадянина України ОСОБА_1 , директора ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» (68000, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Промислова, 12, ЄДРПОУ 24769691) наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України.

На підставі вищевказаних обставин, у відношенні громадянина України ОСОБА_1 було складено протокол про ПМП №0407/50000/21 за ознаками адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.

Згідно висновку ТОВ «Експоцентр - Одеса» від 29.04.2021 №0282-inf загальна вартість безпосередніх предметів правопорушення складає 92715 грн.

Окрім цього, зі змісту протоколу про порушення митних правил № 0408/50000/21 від 01.04.2021 вбачається, що 30.03.2021 комісією Одеської митниці Держмитслужби у відповідності до статті 343 Митного кодексу України та згідно з наказом митниці від 15.03.2021 № 121, проведений огляд митного складу (далі - МС) - складського приміщення ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» за адресою: 68000, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Промислова, 12, без участі директора підприємства ОСОБА_1 , утримувача МС.

За результатами огляду складського приміщення комісією виявлено товари, що протягом останнього часу не розміщувалися на МС та потребує додаткової перевірки щодо його походження та законності ввезення, а саме: «арматура кріплення з недорогоцінних металів, не містить приймачів та передавачів: кріплення до велосипедів -129,11 кг; частини велосипедів: вилки -413,3 кг, частини велосипедів: зірочки - 437,85 кг, частини велосипедів: сідла» -28,29 кг.

Результати даного огляду зафіксовано комісією у Акті огляду № 8 від 30.03.2021 та додатку до нього, згідно з наказом Міністерства фінансів України від 28.05.2012 № 615 «Про затвердження форми Акта про проведення огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, магазинів безмитної торгівлі, територій вільних митних зон та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою покладено на митні органи», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.06.2012 за № 981/21293.

Під час перевірки встановлено, що 02.03.2021 на даному МС підприємством ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» в особі директора ОСОБА_1 за митною декларацією (далі МД) в режимі «ІМ 74 ДЕ» №UА500070/2021/001976, розміщено іноземний товарів, який ввезено на митну територію України та відповідно до граф МД заявлено 12 найменувань товару в асортименті (Шини пневматичні гумові нові для велосипедів - 397,35 кг; Стрічки гумові для ободів, використовуються для велосипедів: стрічки для ободів - 12,02 кг; камери виготовлені з гуми нові для велосипедів в асортименті - 257,34 кг; гайки з різьбою з корозійностійкої (нержавіючої) сталі - 1121,01 кг; Арматура кріплення з недорогоцінних металів, не містить приймачів та передавачів: кріплення до велосипедів 92.39 кг; частини велосипедів: вилки 2,7 кг; Частини велосипедів: ободи І.Частинивелосипедів: спиці - 4451,25 кг; Частини велосипедів: зірочки - 2889,15 кг; Частини велосипедів: троси гальмівні -317,59 кг; Частини велосипедів: сідла - 149,71 кг; Частини велосипедів: педалі 1.Частини велосипедів: кривошипно-шатунні механізми (втулки, каретки, шатуни, осі) - 3178,98 кг; Частини велосипедів: керма, ручки керма 1.Частини велосипедів: перемикачі передач 1.Частини велосипедів: оболонки для тросів 5190,51 кг).

Так, при огляді, комісією було встановлено невідповідність заявлених даних про кількість товару за МД № UА500070/2021/001976, а саме:

- товар №5 «арматура кріплення з недорогоцінних металів, не містить приймачів та передавачів: кріплення до велосипедів» заявлено 92,39 кг, в наявності 221,5 кг, більше на 129,11 кг;

- товар №6 «частини велосипедів: вилки» заявлено 2,70 кг, в наявності 416 кг, більше на 413,3 кг.

- товар №8 «частини велосипедів: зірочки» заявлено 2889,15 кг, в наявності 3327 кг, більше на 437,85 кг.

- товар №10 «частини велосипедів: сідла» заявлено 149,71 кг, в наявності 178 кг, більше на 28,29 кг.

Тобто, виявлені вищевказані товари, знаходились серед заявленого товару, без ознак приховування та не були задекларовані за встановленою формою і не були зазначені у будь-яких товаросупровідних документах.

До МД за №UA500070/2021/001976 відомості про товари внесені декларантом ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» ОСОБА_2 (графа 54 МД).

До часу виявлення 30.03.2021 комісією митниці товару «арматура кріплення з недорогоцінних металів, не містить приймачів та передавачів: кріплення до велосипедів -129,11 кг; частини велосипедів: вилки - 413,3 кг, частини велосипедів: зірочки - 437,85 кг, частини велосипедів: сідла» - 28,29 кг.», на MC, ОСОБА_1 не звертався до митниці (митного поста, підрозділу митного оформлення митниці) щодо наявності на MC зазначеного товару або із заявами щодо внесення змін до митних декларацій чи нових декларацій.

Таким чином, на думку митного органу, декларантом TOB «ЛСЛ ОДЕСА» ОСОБА_1 , не заявлено за встановленою формою точні та достовірні відомості про товар «арматура кріплення з недорогоцінних металів, не містить приймачів та передавачів: кріплення до велосипедів -129,11 кг; частини велосипедів: вилки - 413,3 кг, частини велосипедів: зірочки - 437,85 кг, частини велосипедів: сідла» - 28,29 кг», які підлягають обов`язковому декларуванню.

Отже, як вважають представники митниці, в діях громадянина України ОСОБА_1 , директора ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» (68000, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Промислова, 12, ЄДРПОУ 24769691) наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України.

На підставі вищевказаних обставин, у відношенні громадянина України ОСОБА_1 було складено протокол про ПМП №0408/50000/21 за ознаками адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.

Згідно висновку ТОВ «Експоцентр - Одеса» від 29.04.2021 №0282-inf загальна вартість безпосередніх предметів правопорушення складає 127380,75 грн.

Окрім цього, зі змісту протоколу про порушення митних правил № 0409/50000/21 від 01.04.2021 вбачається, що 30.03.2021 комісією Одеської митниці Держмитслужби у відповідності до статті 343 Митного кодексу України та згідно з наказом митниці від 15.03.2021 № 121, проведений огляд митного складу (далі - МС) - складського приміщення ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» за адресою: 68000, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Промислова, 12, без участі директора підприємства ОСОБА_1 , утримувача МС.

За результатами огляду складського приміщення комісією виявлено товари, що протягом останнього часу не розміщувалися на МС та потребує додаткової перевірки щодо його походження та законності ввезення, а саме: «запасні частини для велосипедів двоколісних виготовлені з недорогоцінних металів та полімерів: втулки «Parts of bicycle» -142 кг.

Результати даного огляду зафіксовано комісією у Акті огляду № 8 від 30.03.2021 та додатку до нього, згідно з наказом Міністерства фінансів України від 28.05.2012 № 615 «Про затвердження форми Акта про проведення огляду територій та приміщень складів тимчасового зберігання, митних складів, магазинів безмитної торгівлі, територій вільних митних зон та інших місць, де знаходяться товари, транспортні засоби комерційного призначення, що підлягають митному контролю, чи провадиться діяльність, контроль за якою покладено на митні органи», зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15.06.2012 за № 981/21293.

Під час перевірки встановлено, що 02.03.2021 на даному МС підприємством ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» в особі директора ОСОБА_1 за митною декларацією (далі МД) в режимі «ІМ 74 ДЕ» №UA500070/2021/001982, розміщено іноземний товарів, який ввезено на митну територію України та відповідно до граф МД заявлено як «запасні частини для велосипедів двоколісних виготовлені з недорогоцінних металів та полімерів: втулки «Parts of bicycles» місць 1330, (вага брутто 24008, 34 кг, вага нетто 22871,31кг).

Так, при огляді, комісією було встановлено загальну вагу товару «запчастини до велосипедів: втулки» заявленого за МД №UА500070/2021/001982, що склала 24150,34 кг (більше на 140 кг).

Тобто, виявлені 140 кг даного товару, знаходились серед заявленого товару, без ознак приховування та не були задекларовані за встановленою формою і не були зазначені у будь-яких товаросупровідних документах.

До МД за № UA500070/2021/001982 відомості про товари внесені декларантом ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» ОСОБА_1 (графа 54 МД).

До часу виявлення 30.03.2021 комісією митниці 140 кг товару «запасні частини для велосипедів двоколісних виготовлені з недорогоцінних металів та полімерів: втулки «Parts of bicycles»», на MC, ОСОБА_1 не звертався до митниці (митного поста, підрозділу митного оформлення митниці) щодо наявності на MC зазначеного товару або із заявами щодо внесення змін до митних декларацій чи нових декларацій.

Таким чином, на думку митного органу, декларантом ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» ОСОБА_1 , не заявлено за встановленою формою точні та достовірні відомості про товар «запасні частини для велосипедів двоколісних виготовлені з недорогоцінних металів та полімерів: втулки «Parts of bicycle» у кількості 142 кг.», які підлягають обов`язковому декларуванню.

Отже, як вважають представники митниці, в діях громадянина України ОСОБА_1 , директора ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» (ЄДРПОУ 24769691) наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України.

На підставі вищевказаних обставин, у відношенні громадянина України ОСОБА_1 було складено протокол про ПМП №0409/50000/21 за ознаками адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.

Згідно висновку ТОВ «Експоцентр - Одеса» від 29.04.2021 №0282-inf загальна вартість безпосередніх предметів правопорушення складає 19600 грн.

Згідно ст. 268 КУпАП України справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, за відсутністю цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи, і, якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

ОСОБА_1 до судового засідання не з`явився, був повідомлений належним чином згідно з діючою процедурою, про причини неявки суд не повідомив, у зв`язку з чим суд відповідно до ч. 4 ст. 526 Митного кодексу України вважав за можливе розглянути справу про порушення митних правил у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Захисник особи, що притягується до відповідальності, будучи належним чином повідомленим про дату та час судового засідання, до суду також не з`явився.

Разом з цим, у попередньому судовому засіданні ОСОБА_1 та його захисник, кожен окремо, заперечували проти задоволення подання митниці та вважали за необхідне провадження по справі закрити у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України. Аналогічна позиція викладена в письмових поясненнях захисника, що були долучені до матеріалів справи.

Представник Одеської митниці Держмитслужби у суді подання підтримав та вважав, що вина ОСОБА_1 доведена повністю матеріалами справи.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази у їх сукупності, вислухавши думку учасників процесу, суд не знаходить достатніх підстав для визнання особи винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України. При цьому, суд виходить з наступного.

Так, ст. 7 МК України визначено, що митну справу в Україні становлять, серед іншого, порядок і умови переміщення товарів через митний кордон України, їх митний контроль та митне оформлення, при цьому процедури митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України визначаються Митним кодексом та іншими законами України.

Товари, що переміщуються через митний кордон України декларуються митному органу, який здійснює митне оформлення цих товарів (ч. 1 ст. 262 МК України).

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 266 МК України, до обов`язків декларанта, в тому числі, входить декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленому Митним кодексом України.

Відповідно до ч. 6 ст. 257 МК України, порядок заповнення митних декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зокрема, вказані питання врегульовані Порядком виконання митних формальностей при здійсненні митного оформлення товарів із застосуванням митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженим наказом Міністерства Фінансів України від 30.05.2012 № 631 (далі Порядок 631), та Порядком заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 №651 (далі Порядок 651).

Згідно з ч. 3 ст. 335 МК України, Порядку 631 та Порядку 651 - для здійснення митного оформлення товарів декларант подає до підрозділу митного оформлення митну декларацію, рахунок або інший документ, який визначає вартість товару (інвойс), а у разі поміщення товарів у митний режим імпорту в графі 31 митної декларації зазначаються відомості про найменування та кількість товару згідно з рахунком або іншим документом, що визначає вартість товару, тобто згідно з інвойсом. У графі 38 «вага нетто (кг)» зазначається в кілограмах вага товару, описаного в графі 31 МД, без будь-якої упаковки (якщо описом цієї графи не передбачено інше), згідно з товаросупровідними документами.

Частиною 2 статті 122 МК України визначено, що для поміщення товарів у митний режим митного складу митного органу подаються митна декларація, товарно-транспортний документ на перевезення та рахунок (інвойс) або інший документ, який визначає вартість товару. Товари, що поміщуються у митний режим митного складу, декларуються митному органу утримувачем митного складу.

Отже, від декларанта, як учасника правовідносин, пов`язаних з митним оформленням та декларуванням товарів, вимагається діяти виключно з додержанням встановленого Митним кодексом та іншими нормативними актами порядку, а саме заявляти відомості щодо найменування товарів, їх кількості та інше, згідно з рахунком (інвойсом) або іншим документом, що визначає вартість товару.

Як встановлено з матеріалів справи, 30.03.2021 комісією Одеської митниці Держмитслужби був проведений огляд митного складу складського приміщення ТОВ «ЛСЛ ОДЕСА» за адресою: 68000, Одеська область, м. Чорноморськ, вул. Промислова, 12, без участі директора підприємства ОСОБА_1 , утримувача митного складу, під час якого було встановлено невідповідність заявлених даних про кількість товару за МД №№ UA500070/2021/001887, UA500070/2021/001960, UA500070/2021/001974, UА500070/2021/001976, UA500070/2021/001982.

Від декларанта, як учасника правовідносин, пов`язаних з митним оформленням та декларуванням товарів, вимагається діяти виключно з додержанням встановленого Митним кодексом та іншими нормативними актами порядку, а саме заявляти відомості щодо найменування товарів, їх кількості та інше, згідно з рахунком (інвойсом) або іншим документом, що визначає вартість товару.

Як зазначив під час розгляду справи ОСОБА_1 , він не скористався своїм правом та не проводив фізичний огляд товару, а заповнення декларацій здійснив шляхом відображення відомостей щодо товару, які містились в товаросупровідних документах, наданих йому власниками цих товарів.

Таким чином, на думку суду, особа дотрималась вимог чинного законодавства під час заповнення та подання митних декларацій. Разом з цим, проведення фізичного огляду товару є правом, а не обов`язком декларанта.

Слід також звернути увагу, що відповідно до ч. 1 ст. 126 МК України іноземні товари, поміщені в митний режим митного складу, зберігають статус іноземних товарів, у зв`язку з чим будь-які митні платежі не сплачуються.

Дані обставини у своїй сукупності свідчать про те, що у декларанта відсутні умисел на заявлення неточних відомостей відносно товару, оскільки ці дії не мають жодного значення в частині зменшення митних платежів чи ухилення від заходів нетарифного регулювання.

Відповідно до статей 268, 460 МК України допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, якщо такі помилки не допускаються систематично, не тягне за собою адміністративної відповідальності, передбаченої цим Кодексом.

Встановлені судом обставини свідчать про те, що працівниками митниці не було враховано вищевказане та хибно зроблено висновок про відсутність підстав звільнення від адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за допущені в митній декларації помилки, на підставі положень статей 268, 460 МК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до положень ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений законодавством України порядок переміщення товарів через митний кордон України і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до ст. 10 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається скоєним умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Відповідно до ст. 11 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається скоєним з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачати.

У відповідності до вимог ст.ст. 245, 280 КУпАП, суддя зобов`язаний повно та всебічно з`ясувати усі обставини справи, зокрема, чи мало місце адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, наявність обставин, що пом`якшують та обтяжують відповідальність, а також інші обставини, що мають суттєве значення для правильного її вирішення при цьому, встановити істину по справі необхідно з аналізу наявних доказів, які відповідно чинного законодавства, представляють собою будь які фактичні дані, які підтверджують або спростовують ті чи інші обставини і мають суттєве значення для правильного вирішення справи по суті.

Диспозицією ст. 472 МК України передбачено, що відповідальність настає через недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто не заявлення за встановленою формою точних та достовірних даних про товар. Тобто, відповідальність може наступати лише у випадку, коли особі відомі усі необхідні реквізити товару, що підтверджуються відповідними документами, однак особа їх не декларує за встановленою формою.

Отже, основним безпосереднім об`єктом правопорушення за даною нормою закону є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивна сторона правопорушення, відповідальність за яке встановлено ст. 472 МК України, полягає у недекларуванні товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто у незаявленні за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність умислу чи необережності, тобто винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює, чи може та повинен передбачати обставини і характер незаконного недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто, незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Так, підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це може бути митна декларація

Зміст ст. 472 МК України вказує на те, що це правопорушення є навмисним, тобто особа, яка вчиняє такі дії, має усвідомлювати протиправний характер своїх дій, передбачити їх шкідливі наслідки й бажати настання цих наслідків, об`єктивна сторона складу даного правопорушення характеризується діями, спрямованими на незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, а суб`єктивна сторона - лише прямим умислом.

Як встановлено під час розгляду справи, при заповненні митної декларації декларант відображав відомості із товаросупровідних документів, які були надані власниками товару. Тому, особою, як декларантом, були виконані вимоги Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого Наказом Мінфіну України від 30.05.2012 року №651, під час внесення відомостей до митних декларацій.

Встановлений судом факт виконання вимог Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого Наказом Мінфіну України від 30.05.2012 року №651, вказує на відсутність наміру (умислу) особи на вчинення дій спрямованих на порушення процедури декларування товарів, та незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщенім через митний кордон України, що свідчить про відсутність суб`єктивної сторони складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.

Статтею 495 МК України та статтями 251, 252 КУпАП встановлено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність або відсутність адміністративного правопорушення, винність особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

На думку суду, митницею не надано належних та допустимих доказів на підтвердження того, що ОСОБА_1 були вчинені дії, спрямовані на порушення процедури декларування товарів, та незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщенім через митний кордон України.

Отже, суд, аналізуючи вищевикладені обставини, враховуючи наведені норми та керуючись конституційним принципом презумпції невинуватості, вказаним в ст. 62 Конституції України (тобто, вина особи, яка притягається до відповідальності повинна бути доведена органом який склав протокол, а доводи вини повинні ґрунтуватися на доказах, об`єктивність яких не викликала б жодних сумнівів), вважає, що вина особи у скоєні адміністративного правопорушення не доведена, а тому провадження по справі підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю у діях особи складу адміністративного правопорушення.

Згідно ч. 2 ст. 528 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя) виносить одну з постанов, передбачених частиною першою статті 527 цього Кодексу.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 527 МК України, у справі про порушення митних правил суд (суддя), що розглядає справу, виносить, зокрема, постанову про закриття провадження у справі.

Суд, беручи до уваги наведені обставини та керуючись нормами закону, приходить до висновку, що у діях декларанта відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, що є підставою для закриття провадження по справі, відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 62 Конституції України, ст.ст. 268, 460, 472, 527, 528, 529 МК України, п. 1 ч. 1 ст. 247, ст. ст. 283, 284 КУпАП, суд

ПОСТАНОВИВ:

Провадження по справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 , закрити на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.

Постанова суду у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справ протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Д.П. Передерко

Дата ухвалення рішення04.08.2022
Оприлюднено12.12.2023
Номер документу115522767
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —521/7884/21

Постанова від 04.08.2022

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Передерко Д. П.

Постанова від 20.01.2022

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Передерко Д. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні