Справа № 947/31744/23
Провадження № 1-кс/947/15790/23
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08.12.2023 року м. Одеса
Слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , його захисника - адвоката ОСОБА_5 , розглянувши клопотання прокурора Одеської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_3 , про обрання запобіжного заходу у вигляді обов`язків передбачених ч.5ст.194КПК України,відносно
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець м. Одеси, громадянин України, з вищою освітою, одруженого, має на утриманні двох неповнолітних дітей, депутата Голованівської районної ради, VІІІ скликання, начальник відділення по роботі з добровольчими формуваннями військової частини НОМЕР_1 , у військовому званні «підполковник», зареєстрований та проживаючий за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого,
якому повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.4 ст. 368 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
До Київського районного суду м. Одеси надійшло клопотання прокурора Одеської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_3 , про обрання запобіжного заходу у вигляді обов`язків передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України, відносно ОСОБА_4 .
Згідно вказаного клопотання вбачається, що слідчим управлінням ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні за № 42023164690000053 від 22.09.2023, за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 368 КК України.
Нагляд за додержанням законівпід часпроведення досудовогорозслідування здійснюєтьсяС пеціалізованою прокуратурою у сфері оборони Південного регіону.
Досудовим розслідуванням встановлено, що згідно ст. 1 Закону України «Про оборону України», воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози та забезпечення національної безпеки, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Відповідно до указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/22 від 24.02.2022, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 2102-ІХ, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який у подальшому було послідовно продовжено відповідними Указами Президента України та, який триває по теперішній час.
Наказом командувача Сил територіальної оборони Збройних Сил України №357 від 25.09.2023 підполковника ОСОБА_4 , старшого офіцера відділення по роботі з добровольчими формуваннями військової частини НОМЕР_1 призначено на посаду начальника відділення по роботі з добровольчими формуваннями військової частини НОМЕР_1 , НОМЕР_2 .
Згідно із ст. ст. 11, 16 Статуту внутрішньої служби Збройних Сил України та ст. ст. 1-4 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України, військовослужбовець зобов`язаний свято і непорушно додержуватися Конституції України та законів України, сумлінно і чесно виконувати військовий обов`язок, бездоганно і неухильно додержуватись порядку правил, встановлених військовими статутами та іншим законодавством України, поводитися з гідністю й честю, не допускати самому і стримувати інших від негідних вчинків, поважати честь і гідність кожної людини.
Відповідно п. 10 додатку 14 Положення про Регіональне управління Сил територіальної оборони « ІНФОРМАЦІЯ_2 », затвердженого наказом начальника Регіонального управління Сил територіальної оборони « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Збройних Сил України від 08.06.2023 № 24 начальник відділення по роботі з добровольчими формуваннями зобов`язаний:
дотримуватися та діяти в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, Статутами Збройних Сил України;
забезпечувати в межах наданих повноважень ефективне виконання завдань і функцій відділення по роботі з добровольчими формуваннями;
здійснювати свої повноваження безпосередньо та у взаємодії із іншими структурними підрозділами Регіонального управління, Командування Сил територіальної оборони, Генерального штабу, іншими органами військового управління Збройних Сил України;
організовувати взаємодію між військовими частинами Регіонального управління та добровольчими формуваннями територіальних громад, у тому числі, щодо охорони та оборони об`єктів критичної інфраструктури та підготовки населення до національного спротиву;
в межах наданих повноважень організовувати та безпосередньо приймати участь у плануванні територіальної оборони у військово-сухопутній зоні відповідальності Регіонального управління;
забезпечувати розробку та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання і протидії корупції, виявлення та припинення її проявів.
Згідно з п. 11 додатку 14 до вказаного вище Положення начальник відділення по роботі з добровольчими формуваннями має право:
за дорученням керівництва Регіонального управління представляти відділення по роботі з добровольчими формуваннями у структурних підрозділах органів державної влади та місцевого самоврядування з питань, що належать до його компетенції;
працювати з відомостями у цілому щодо Регіонального управління про місця тимчасового розміщення військових частин (підрозділів), навчальних закладів та установ, підприємств оборонно-промислового комплексу, райони розосередження особового складу в період дії правового режиму воєнного стану.
Начальник відділення по роботі з добровольчими формуваннями у межах своїх повноважень видає накази та контролює їх виконання.
Відповідно до примітки ст. 364 КК України службовими особами у статтях 364, 368, 368-5, 369 цього Кодексу є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом., а тому ОСОБА_4 , являється службовою особою.
Згідно зі ст. 6 Податкового кодексу України (далі ПК України) податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету або на єдиний рахунок, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Платниками податку на доходи фізичних осіб є фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи (162.1.1. ПК України);
Об`єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід (163.1.1. ПК України);
Загальний оподатковуваний дохід - будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду (164.1. ПК України).
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту) (164.2.1. ПК України).
Податок сплачується (перераховується) до відповідного бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом (168.1.2. ПК України).
Податок, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до відповідних бюджетів згідно з Бюджетним кодексом України (168.4.1. ПК України).
Відповідно до ст. 63 Бюджетного кодексу України (далі БК України) місцевий бюджет містить надходження і витрати на виконання повноважень органів влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування. Ці надходження і витрати становлять єдиний баланс відповідного бюджету.
Згідно із ст. 64 БК України до доходів загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад належать: 60 відсотків податку на доходи фізичних осіб (крім податку на доходи фізичних осіб, визначеного пунктом 1-1 частини другої статті 29 цього Кодексу), що сплачується (перераховується) згідно з ПК України на відповідній території (крім території міст Києва та Севастополя).
Незважаючи на обізнаність з вимогами наведених вище нормативно-правових актів, у ОСОБА_4 в невстановлений досудовим розслідуванням час та місце, виник злочинний намір, пов`язаний з одержанням неправомірної вигоди від голови Добровеличківської селищної ради Кіровоградської області, ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 за невчинення ним дій з використанням його службового становища.
Так, 27.09.2023 близько 10:30 під час телефонної розмови з головою Добровеличківської селищної ради Кіровоградської області ОСОБА_6 , ОСОБА_4 виказав останньому прохання надати йому неправомірну вигоду за невчинення дій з використанням свого службового становища, спрямованих на зміну місця реєстрації, зареєстрованих на території зазначеної селищної ради окремих бригад ТрО № 121 та № 124 з метою збереження надходження до місцевого бюджету податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), відрахованого із грошового забезпечення військовослужбовців зазначених окремих бригад.
Продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, направлений на одержання неправомірної вигоди, 29.09.2023 приблизно о 15 годин 00 хвилин в ході зустрічі з ОСОБА_6 в приміщенні кафе АЗС «БРСМ», розташованого на трасі Е95 на повороті в смт. Голованівськ, ОСОБА_4 , діючи умисно, з корисливих мотивів, повторно висловив останньому прохання надати неправомірну вигоду в сумі 1 000 000 гривень за невчинення ним дій з використанням службового становища в інтересах ОСОБА_6 , спрямованих на зміну місця реєстрації на території зазначеної селищної ради окремих бригад ТрО № 121 та № 124.
Водночас, ОСОБА_4 зазначив, що порядок та місце передачі неправомірної вигоди ним буде визначено пізніше.
Призначивши завчасночас тамісце зустрічі,09.10.2023приблизно о14 годин 40 хвилин, перебуваючи біля будівлі, розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Старопортофранківська, 11, знаходячись в салоні автомобіля марки Hуundai модель Н-1 номер державної реєстарції НОМЕР_3 під керуванням ОСОБА_6 , ОСОБА_4 особисто одержав від голови Добровеличківської селищної ради Кіровоградської області ОСОБА_6 неправомірну вигоду у вигляді грошових коштів у сумі 1 000 000 (один мільйон) гривень, що відповідно до примітки 1 до ст. 368 КК України у п`ятсот і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян та є особливо великим розміром, за не вчинення ним, ОСОБА_4 , в інтересах ОСОБА_6 , як того, хто надає неправомірну вигоду дій з використанням свого службового становища, а саме: невжиття ОСОБА_4 заходів, передбачених його функціональними обов`язками, щодо ініціювання та здійснення зміни місця юридичної реєстрації окремих підрозділів 121 та 124 бригад Територіальної оборони України, які на час вчинення злочину розташовані на території Добровеличківської селищної ради Кіровоградської області, та не перешкоджання у такий спосіб подальшому надходженню до бюджету зазначеного органу місцевого самоврядування податку з доходів фізичних осіб - військовослужбовців зазначених бригад
09.10.2023 ОСОБА_4 було затримано в порядку ст. 208 КПК України, чим припинено протиправну діяльність останнього.
Ухвалою Київського районного суду м. Одеси від 12.10.2023 відносно підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою і визначений розмір застави в сумі 9 930 800 грн, а також визначені обов`язки.
16.10.2023 підозрюваний ОСОБА_4 звільнений з ДУ «Одеський слідчий ізолятор» в зв`язку із внесенням застави.
На підставі внесення застави за ОСОБА_4 на підозрюваного покладені наступні обов`язки строком до 06.12.2023 року:
-не відлучатися із території Одеської області без дозволу слідчого, прокурора або суду;
-утримуватися від спілкування зі свідками у кримінальному провадженні;
-повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи;
-здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України.
07.12.2023 керівником Спеціалізованою прокуратурою у сфері оборони Південного регіону винесена постанова про продовження сроку досудового розслідування до трьох місяців у кримінальному провадженні № 42023164690000053 від 28.09.2023 за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч.4 ст. 368 КК України.
В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав в повному обсязі та просив його задовольнити.
Захисник та підозрюваний заперечували проти задоволення клопотання, звернули увагу на те що на підозрюваного покладені обов`язки які він не порушує та не має наміру порушувати, а тому в частині вони не заперечували щодо встановлення строку дії цих обов`язків які скінчились. Крім того, повідомляли, що підозрюваний проживає в смт. Голованівськ.
Вислухавши думку учасників процесу, дослідивши матеріали клопотання, суд приходить до наступного.
Згідно ч. 2 ст. 177 КПК України, підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.
Підозра ОСОБА_4 у вчиненні вказаного вище кримінального правопорушення є обґрунтованою, оскільки ґрунтується на доказах, здобутих під час досудового розслідування, зокрема:
-заявою ОСОБА_6 про вчинення злочину від 28.09.2023 за фактом висунення до нього вимоги надання неправомірної вигоди посадовцю Регіонального управління сил ТрО «Південь» Збройних Сил України за невчинення дій, спрямованих на зміну місця реєстрації двох окремих бригад ТрО на територію інших ОТГ;
-протоколами допитів свідка ОСОБА_6 , який надає покази щодо повідомлення йому військовослужбовцем ОСОБА_4 необхідності надати неправомірну вигоду за невчинення дій, спрямованих на зміну місця реєстрації двох окремих бригад ТрО на територію інших ОТГ, їх приватних зустрічей, в ході яких ОСОБА_4 назвав йому суму необхідної неправомірниї вигоди та домовленостей про зустріч для передачі заявником названої підозрюваним суми грошових коштів;
- протоколом огляду місця події, де після отримання неправомірної вигоди в сумі 1 000 000 грн. від ОСОБА_6 , ОСОБА_4 був затриманий, та в ході якого було вилучено грошові кошти купюрами номіналом 500 гривень в кількості 2 000 штук;
-протоколом обшуку службового кабінету ОСОБА_4 в ході якого вилучений належним чином завірена копія послужного списку останнього та блокнот з чорновими записами;
Враховуючи наявні у слідчого судді матеріали, якими обґрунтовується подане клопотання, з огляду на вищенаведену практику ЄСПЛ, слідчий суддя приходить до переконання про існування в рамках даного кримінального провадження обґрунтованої підозри за фактом можливого вчинення ОСОБА_4 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 368 КК України.
Тому, слідчий суддя вважає за необхідне підкреслити, що на даній стадії кримінального провадження, слідчий суддя не може вирішити питання винуватості особи у вчиненні тих чи інших кримінальних правопорушень, а лише на підставі наявних у слідчого судді матеріалів, вирішує питання доведеності існування обґрунтованої підозри за фактом можливого вчинення таких кримінально-протиправних дій.
Таким чином, слідчий суддя, на підставі розумної оцінки сукупності досліджених під час розгляду клопотання доказів, які об`єктивно вказують на обґрунтованість припущення про причетність ОСОБА_4 до вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.368 КК України, приходить до висновку про обґрунтованість підозри по кримінальному провадженню за № 42023164690000053 від 28.09.2023 року відносно ОСОБА_4 .
Слідчий суддя приходить до висновку, що у ОСОБА_4 мають місце процесуальні ризики, передбачені п.1,2,3 ч.1 ст.177 КПК України.
- переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду, оскільки ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні умисного корисливого особливо тяжкого кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 368 КК України, покарання за яке передбачене у вигляді позбавленням волі на строк від восьми до дванадцяти років з позбавлення права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років з конфіскацією майна. У разі визнання виннним за вказаною статтею, до підозрюваного неможливе застосування положень ст.ст. 69, 75 КК України. За таких обставин, з врахуванням воєнного стану, посади підозрюваного на військовій службі, статусу депутата, майнових статків, маються достатньо високі ризики вважати, що підозрюваний з метою уникнення кримінальної відповідальності може здійснити спроби переховуватися від органів досудового розслідування та суду;
- знищити або сховати речі та документи, які мають значення для встановлення обставин кримінального правопорушення. Зазначений ризик обгрунтовується діями підозрюваного після викриття його співробітниками правоохоронного органу. Так на думку прокурора, підозрюваний намагався викинути особистий мобільний телефон під час слідчих дій.
- незаконно впливати на свідків в даному кримінальному провадженні: зокрема на свідка ОСОБА_7 , який є заявником у кримінальному провадженні, покази якого є надважливими у цьому кримінальному провадженні та якого добре знає підозрюваний. Зазначений ризик підвищений посадовим становищем підозрюваного та перебуванням його на керівній посаді на військовій службі. Так відповідно до заяви ОСОБА_6 від 09.10.2023, він просив вжити заходи щодо ОСОБА_4 , який просив неправомірну вигоду за невиконання ним дій, спрямованих на залишення без зміни місця реєстрації окремих бригад ТрО ЗС України за територією ОТГ, головою якої він являється. Спочатку йому став телефонувати рідний брат підозрюваного, ОСОБА_8 , після чого, маловідомий чоловік на ім`я ОСОБА_9 , зустрівши його в смт. Добровеличківка, 09.10.2023, повідомив, що у нього і його родини будуть проблеми за його вчинок.
Ризики, передбачені п.4,5 стороною обвинувачення не доведені та є незначними.
У розумінні практики Європейського суду з прав людини, тяжкість обвинувачення не є самостійною підставою для утримання особи під вартою, проте таке обвинувачення у сукупності з іншими обставинами збільшує ризик втечі настільки, що його не можливо відвернути, не взявши особу під варту. У справі « Ілійков проти Болгарії» № 33977/96 від 26.07.2001р. ЄСПЛ зазначив, що «суворість передбаченого покарання є суттєвим елементом при оцінюванні ризиків переховування або повторного вчинення злочинів».
Відповідно до практики Європейського суду з прав людини, суд своїм рішенням повинен забезпечити не тільки права підозрюваного, а й високі стандарти охорони загальносуспільних прав та інтересів. Забезпечення таких стандартів, як підкреслює Європейський суду з прав людини, вимагає від суду більшої суворості в оцінці порушень цінностей суспільства.
В той же час, слідчий суддя враховує, що родина підозрюваного мешкає у смт. Голованівськ Кіровоградської області.
Враховуючи викладене, слідчий суддя приходить до висновку, що запобігти встановленим ризикам та забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваного ОСОБА_4 зможе застосування обов`язків передбачених ч. 5 ст. 194 КПК України.
На підставі вище викладеного та керуючись ст. ст. 181, 183, 196 КПК України, слідчий суддя,
У Х В А Л И В :
Клопотання прокурора Одеської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Південного регіону ОСОБА_3 про обрання запобіжного заходу у вигляді обов`язків передбачених ч.5ст.194КПК України,відносно ОСОБА_4 задовольнити частково.
Застосувати до підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді обов`язків передбачених ч.5ст.194КПК України до 08 січня 2024 року включно, а саме:
- не відлучатися із території смт. Голованівськ Кіровоградської області без дозволу слідчого, прокурора або суду;
- утриматися від спілкування зі свідками у кримінальному провадження, які визначені слідчим;
- повідомляти слідчого,прокурора чисуд прозміну свогомісця проживаннята/абомісця роботи;
У разі порушення підозрюваним ОСОБА_4 вказаних обов`язків, а також його процесуальних обов`язків підозрюваного з явки за першою вимогою слідчого, прокурора чи суду, або не повідомлення ним про зміну місця свого проживання слідчому, прокурору чи суду, внесену заставу, ким би її не було внесено, буде звернуто у доход держави, та вирішено питання про застосування до підозрюваного запобіжного заходу у вигляді застави у більшому розмірі або іншого більш суворого запобіжного заходу з урахуванням положень ч. 7 ст. 194 КПК України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2023 |
Оприлюднено | 13.12.2023 |
Номер документу | 115536675 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Київський районний суд м. Одеси
Тішко Д. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні