Справа № 461/4402/23 Головуючий у 1 інстанції: Волоско І.Р.
Провадження № 33/811/1637/23 Доповідач: Романюк М. Ф.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 грудня 2023 року Львівський апеляційний суд в складі судді судової палати з розгляду кримінальних справ Романюка М.Ф., з участю представника Львівської митниці Зирянова О.Ю., захисника адвоката Скіданової О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу представника Львівської митниці Лубоцького Богдана Ігоровича на постанову Галицького районного суду м. Львова від 31 жовтня 2023 року щодо ОСОБА_1 ,
встановив:
вищенаведеною постановою провадження у справі про притягнення гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 472 МК України - закрито у зв`язку з відсутністю в його діях складу зазначеного адміністративного правопорушення.
Товар, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил №0463/20900/23 від 27 квітня 2023 року передано на потреби Збройних Сил України.
Згідно з протоколом про порушення митних правил, 22.04.2023 в зону митного контролю пункт пропуску «Краківець - Корчова» митного поста «Яворів» Львівської митниці в`їхав транспортний засіб з реєстраційним номером НОМЕР_1 / НОМЕР_2 під керуванням громадянина України ОСОБА_1 з товаром: «гуманітарна допомога: 24 місця, загальною вагою 8423,00 кілограм», який переміщувався на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд «МІЖНАРОДНИЙ ГУМАНІТАРНИЙ ХАБ».
Як підставу для переміщення вказаного товару, громадянином України ОСОБА_1 до митного контролю подано наступні документи: міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) 002263 від 18.04.2023 року; інвойс №0012 від 22.03.2023; пакувальний лист від 22.03.2023; митна декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, подана громадянином ОСОБА_1 на товар гуманітарна допомога: 24 місця, 8428,00 кілограм.
Відповідно до поданих документів, на митну територію України транспортним засобом з реєстраційним номером НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд «МІЖНАРОДНИЙ ГУМАНІТАРНИЙ ХАБ» переміщується товар: «гуманітарна допомога: продукти харчування 1768 кг, предмети гігієни 2352 кг, медичні засоби та вироби 3823 кг, одяг 446 кг, текстиль на ліжко 40 кг, всього 24 палети, загальною вагою 8428 кг».
Відправником вказаного товару зазначено «internationalministryofcharity» (27735 150th PL SE Kent, WA 98042 EMMANUEL, USA).
Листом №7.4/20-01/14/10000 від 25.04.2023 Львівська митниця письмово звернулась до Благодійної організації «Благодійний фонд «МІЖНАРОДНИЙ ГУМАНІТАРНИЙ ХАБ» для здійснення перевірки законності ввезення вантажу «гуманітарна допомога» транспортним засобом з реєстраційним номером НОМЕР_1 / НОМЕР_2 під керуванням громадянина ОСОБА_1 .
Відповідно до отриманої відповіді (лист №17965/14-20 від 25.04.2023) керівник Благодійної організації «Благодійний фонд «МІЖНАРОДНИЙ ГУМАНІТАРНИЙ ХАБ» ОСОБА_2 письмово повідомив про те, що благодійна організація очікує переміщуваний вищезазначеним транспортним засобом вантаж - гуманітарна допомога, який складається із: медицина, медичне приладдя 3822 кг, продукти харчування 1768 кг, одяг 446 кг, предмети гігієни 2352 кг, інше (текстиль на ліжко) 40 кг.
В результаті проведення митного огляду, шляхом повного вивантаження, було встановлено, що вага товару «одяг» складає 904 кг.
Отже, було виявлено товар, який не заявлений у декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, а саме: одяг новий, в асортименті, загальною вагою брутто 458 кг.
Таким чином громадянин України ОСОБА_1 вчинив недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, за що передбачена відповідальність за ст. 472 МК України.
Не погоджуючись з даною постановою суду представник Львівської митниці Лубоцький Б.І. подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову та винести нову постанову, якою визнати ОСОБА_1 винним у вчинені порушення митних правил та накласти на нього стягнення, а саме: штраф, у розмірі 1320561, 60 гривень у дохід держави, конфіскацію в дохід держави товарів вилучених протоколом про порушення митних правил №0463/20900/23, стягнути з гр. ОСОБА_1 суму витрат митниці за зберігання вилучених у неї товарів на складі митного органу у сумі визначеній митницею станом на день розгляду у Галицькому районному суді м. Львова 28556,23 гривень.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги покликається на те, що висновок суду помилковий та необґрунтований, а сама постанова незаконно.
Стверджує, що судом першої інстанції не взято до уваги обставини проходження митних формальностей під час ввезення, товарів на митну територію України, не встановлювалося їх у взаємозв`язку із нормами Митного кодексу України.
Крім того на думку митного органу судом не може братися за доказ пояснення громадянина, які надані вже в судовому засіданні та жодним чином не підкріплені первинним доказом, як от належним чином заповнена декларація.
Звертає увагу на те, що ОСОБА_1 свідомо не зазначено товар в декларації розуміючи, що такий може бути присутнім у транспортному засобі, та не надано доказів які б спростовували розбіжності товару у заповненій ним декларації та в фізичній наявності.
Вказує, що винесена постанова, не спрямована на попередження подібних правопорушень, а навпаки - сприяє їх вчиненню в майбутньому та породжує почуття безвідповідальності за вчинене.
При апеляційному розгляді представник Львівської митниці Зирянов О.Ю. подану апеляційну скаргу митниці підтримав, просив її задоволити.
Захисник Скіданова О.С. в суді апеляційної інстанції в задоволенні апеляційної скарги Львівської митниці просила відмовити.
Заслухавши поясненняпредставників Львівськоїмитниці ЗиряноваО.Ю.,виступ захисникаСкіданової О.С. , дослідивши матеріали справи, апеляційний суд вважає, що в задоволенні апеляційної скарги Львівської митниці слід відмовити з таких підстав.
Згідно з ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Відповідно до вимог ст. 489 МК України, при розгляді справи про порушення митних правил суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні; чи підлягає вона адміністративній відповідальності; чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність; чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Органом митниці дії ОСОБА_1 кваліфіковані заст. 472 МК Українияк недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Висновок судді про відсутність у діях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченогост. 472 МК України, є обгрунтованим і відповідає фактичним обставинам справи.
Апеляційний суд не бере до уваги доводи апеляційної скарги про незаконність та необгрунтованість постанови судді, оскільки викладений у судовому рішенні висновок підтверджується зібраними та перевіреними в судовому засіданні доказами.
Так, судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_1 здійснював перевезення з м. Мюнхен (ФРН) вантажним автомобілем марки MAN (номерний знак НОМЕР_1 ) з напівпричепом (номерний знак НОМЕР_2 ) отриманої авіаперевезенням з м.Сієтла (США) гуманітарної допомоги через митний кордон України на адресу Благодійної організації «Благодійний фонд МІЖНАРОДНИЙ ГУМАНІТАРНИЙ ХАБ» (м.Рівне, просп. Миру, 7А, код ЄДРПОУ 44839555).
Оформлення документів гуманітарного вантажу в м.Мюнхені для вантажоотримувача Благодійної організації «Благодійний фонд МІЖНАРОДНИЙ ГУМАНІТАРНИЙ ХАБ» проводилось експедиторською компанією ТОВ «СВС-Транс» (ЄДРПОУ 40158833).
В судовому засіданні першої інстанції допитано у якості свідка логіста фірми ТОВ «СВС-ТРАНС» ОСОБА_3 , який підтвердив, що 17.04.2023 із ТОВ «СТАТРАНС» було укладено Договір № 1237-04-17 про надання транспортно-експедиційних послуг по перевезенню вантажів автомобільним транспортом у міжнародному та міжміському сполученні, відповідно до умов якого ТОВ «СТАТРАНС» зобов`язується здійснювати перевезення довіреного йому вантажу автомобільним транспортом у міжнародному сполученні, відповідно до умов заявок ТОВ «СВС-ТРАНС».
Також в суді допитано в якості свідка логіста ТОВ «СТАТ ТРАНС» ОСОБА_4 , який підтвердив, що після завантаження в аеропорту м. Мюнхен (ФРН) на руки водію ТОВ «СТАТРАНС» ОСОБА_1 було вручено необхідні документи для перевезення гуманітарного вантажу на адресу вантажоодержувача Благодійної організації «Благодійний фонд МІЖНАРОДНИЙ ГУМАНІТАРНИЙ ХАБ» (м. Рівне, вул. Ніла Хасевича, 34).
Таким чином, встановлено, що відомості та інформація, які зазначені ОСОБА_1 у декларації, не були вигадані або сформовані ним самостійно, він лише технічно переніс дані, вказані вантажоотримувачем, до бланку митної декларації.
Крім цього, під час розгляду справи встановлено, що під час проведення митного огляду транспортного засобу співробітники Львівської митниці вивантажили з палетів та зважили лише ящики з одягом, в яких знаходились куртки, штани та футболки торгової марки «Trophyseek», інший асортимент одягу не вивантажувався та не зважувався.
При цьому, декілька ящиків з одягом торгової марки «Trophyseek» співробітники митниці повернули до напівпричепу вантажного автомобіля MAN (номерний знак НОМЕР_1 ).
Таким чином, загальна вага гуманітарного вантажу складала 8428,00 кг, у тому числі 1134,42 кг вага одягу, що спростовує зафіксоване твердження працівників органу митниці у протоколі про вагу товару «одяг» 904 кг та начебто не заявлений у декларації новий одяг в асортименті вагою брутто 458 кг.
Відтак, судом встановлено, що жодні документи або відомості гр. ОСОБА_1 від посадових осіб митниці не приховувались, всі документи, які він отримав від експедитора, він передав митниці.
Окрім того, пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» передбачено, що на період дії воєнного стану пропуск через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар (у даному випадку громадянином України ОСОБА_1 ) за формою, визначеною вказаною постановою Кабінету Міністрів України, без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Пунктами 3, 4 постанови Кабінет Міністрів України від 1 березня 2022 р. № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» визначено, що Державній митній службі на період воєнного стану забезпечити невідкладний пропуск через державний кордон України гуманітарної допомоги, а керівникам митниць сприяти якнайшвидшому одержанню державою гуманітарної допомоги.
Для здійснення митного контролю гр. України ОСОБА_1 до митного контролю було подано міжнародну товаротранспортну накладну CMR №002263 від 18.04.2023, інвойс №0012 від 22.03.2023, пакувальний лист від 22.03.2023 та митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, згідно додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022р. №174, у якій ним було задекларовано як гуманітарну допомогу: медичні товари на 24 палетах загальною вагою 8428 кг.
22.04.2023 року ОСОБА_1 була подана митна декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою на бланку згідно Додатку до постанови КМУ від 01 березня 2022 №174 (в ред. постанови КМУ від 09 березня 2022р. №235), у якій була вказана загальна вага вантажу (8424 кг) та кількість місць (24 палети), що відповідало відомостям з товаросупровідних документів.
Листом від 22.03.2023 віце-президент Благодійної організації «Міжнародне служіння милосердя ЕМАНУЇЛ» (м. Кент, штат Вашингтон, США) ОСОБА_5 підтвердив, що цей вантаж гуманітарної допомоги надсилається ІМОСЕ як безкоштовний подарунок і пожертвування народу України для розподілення у відповідні медичні центри та населенню України. Вантажоодержувачем, відповідальним за обробку вантажу є Благодійна організація «Благодійний фонд МІЖНАРОДНИЙ ГУМАНІТАРНИЙ ХАБ» (м. Рівне, вул. Ніла Хасевича, 34). Цей вантаж не можна продавати, перепродувати чи обмінювати з метою прибутку, тому комерційної цінності він не має.
Відтак дослідженими під час розгляду справи доказами в сукупності спростовується зафіксоване у протоколі твердження про вагу товару «одяг» 904 кг та не заявлений у декларації новий одяг в асортименті вагою брутто 458 кг.
З таким висновком погоджується апеляційний суд.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення. Склад правопорушенняце сукупність названих у законі ознак, за наявності яких небезпечне і шкідливе діяння визнається конкретним правопорушенням. Такі ознаки мають об`єктивний і суб`єктивний характер. Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил, інспектором митниці повинні бути враховані ознаки складу правопорушення та відповідати диспозиції статті до якої притягується, особа за порушення митних правил. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.
Об`єктивною стороною правопорушення, передбаченогост. 472 МК Україниє дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи, яка полягає в незаявленні за встановленою формою точних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби, що підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів і предметів через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Таким чином, обов`язковою кваліфікуючою ознакою складу даного адміністративного правопорушення є умисел на його вчинення.
Згідно з нормамист. 10 КУпАПадміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала або свідомо допускала настання цих наслідків.
Як встановлено суддею першої інстанції, так і апеляційним судом ОСОБА_1 жодним чином не посягав на будь-які інтереси держави або соціальні цінності, навпаки, він перевозив вантаж гуманітарної допомоги від іноземних донорів для громадян України, військовослужбовців, медиків тощо, а відтак суддя першої інстанції підставно дійшла висновку про відсутність у його діях складу правопорушення, передбаченого ст.472 МК України, належним чином обґрунтувавши своє рішення.
Апеляційна скарга не містить правових підстав для скасування судового рішення.
Суддя відповідно до ст.ст.245,280 КУпАПповно й всебічно з`ясував усі обставини, що мали значення для правильного вирішення справи. Докази, які лягли в основу судового рішення, були досліджені суддею в ході судового розгляду й отримали належну оцінку.
З огляду на викладене апеляційний суд дійшов висновку про необгрунтованість апеляційної скарги і вважає, що підстав для скасування постанови судді немає.
Керуючись ст. 294 КУпАП, апеляційний суд
постановив:
апеляційну скаргу представника Львівської митниці Лубоцького Богдана Ігоровича - залишити без задоволення, а постанову судді Галицького районного суду м. Львова від 31 жовтня 2023 року щодо ОСОБА_1 - без змін.
Постанова набирає за конної сили з моменту прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя М.Ф.Романюк
Суд | Львівський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2023 |
Оприлюднено | 13.12.2023 |
Номер документу | 115541056 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення |
Адмінправопорушення
Львівський апеляційний суд
Романюк М. Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні