Ухвала
від 11.12.2023 по справі 580/9274/23
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про закриття провадження у справі

11 грудня 2023 року справа № 580/9274/23

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гаврилюка В.О.,

розглядаючи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом заступника керівника Смілянської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області, Корсунь-Шевченківської міської ради, Черкаської районної військової адміністрації Черкаської області до Приватного акціонерного товариства Корсунь-Шевченківський верстатобудівний завод ім. Б. Хмельницького про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Заступник керівника Смілянської окружної прокуратури (далі прокурор) подав позов в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області (далі Головне управління, позивач-1), Корсунь-Шевченківської міської ради (далі міська рада, позивач-2), Черкаської районної військової адміністрації Черкаської області (далі Черкаська РВА, позивач-3) до Приватного акціонерного товариства Корсунь-Шевченківський верстатобудівний завод ім. Б. Хмельницького (далі товариство, відповідач), в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Приватного акціонерного товариства Корсунь-Шевченківський верстатобудівний завод ім. Б. Хмельницького в частині невжиття заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття з обліковим номером № 89653, що розташоване за адресою: вул. Правобережна, 83, м. Корсунь-Шевченківський Черкаський район Черкаської області;

- зобов`язати Приватне акціонерне товариство Корсунь-Шевченківський верстатобудівний завод ім. Б. Хмельницького вжити заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття з обліковим номером № 89653, що розташоване за адресою: вул. Правобережна, 83, м. Корсунь-Шевченківський Черкаський район Черкаської області, у відповідності до Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018 Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту.

В обґрунтування позовних вимог прокурор зазначив, що на території м. Корсунь-Шевченківський розміщена захисна споруда цивільного захисту протирадіаційне укриття № 89653, балансоутримувачем яких відповідач, які в умовах військової агресії російської федерації проти України через недодержання та порушення балансоутримувачем вимог законодавства України в сфері використання та забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту (захисних споруд) є обмежено готовим до використання за призначенням, через що не здатне забезпечити захист цивільного населення та у разі використання за призначенням може створювати загрозу для життя та здоров`я людей. Вказано, що відповідач не вживає заходи, спрямовані на приведення вказаної захисної споруди цивільного захисту у стан, придатний для його використання за цільовим призначенням для укриття людей.

Ухвалою від 10.10.2023 суддя Черкаського окружного адміністративного суду прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у адміністративній справі, вирішив розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

07.12.2023 до суду надійшла заява представника відповідача про закриття провадження, в якій відповідач зазначив про відсутність предмету спору, вказавши, що відповідач забезпечив відповідні роботи та привів у належний технічний стан та готовність до укриття населення захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття з обліковим номером № 89653, що підтверджується актом оцінки стану готовності укриття № 89653 від 04.12.2023.

Суд встановив, що відповідно до Акту оцінки стану готовності укриття ПРУ № 89653 від 04.12.2023, проведеного за участю, зокрема, заступника Корсунь-Шевченківського міського голови, завідувача сектору цивільного захисту та мобілізаційної роботи виконавчого комітету Корсунь-Шевченківської міської ради та головного інспектора ВЗНС Черкаського РУ ДСНС України у Черкаській області, укриття за результатами обстеження є готове до використання за призначенням.

Зважаючи на те, що Приватне акціонерне товариство Корсунь-Шевченківський верстатобудівний завод ім. Б. Хмельницького, яке є балансоутримувачем захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття) № 89653, у добровільному порядку усунуто порушення, що стали підставою для звернення прокурора до суду з вказаною позовною заявою, суд дійшов висновку про доцільність закриття провадження у цій справі на підставі статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України.

Під час вирішення питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету, суд зазначає таке.

Відповідно до частин першої, другої статті 132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Засади розподілу судових витрат визначені статтею 139 КАС України.

Так, частиною першою статті 139 КАС України встановлено загальні правила, згідно з якими при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Зокрема, положеннями частини другої статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Аналіз змісту частин першої-третьої статті 139 КАС України дозволяє зробити висновок про те, що витрати суб`єкта владних повноважень на сплату судового збору за будь-яких результатів розгляду справи (задоволення або відмова в задоволенні позову, як повністю, так і частково) не підлягають розподілу за результатом розгляду справи.

Суд вважає, що такий підхід законодавця до правового регулювання розподілу витрат на сплату судового збору є нерозривно пов`язаним із завданням адміністративного судочинства, котре полягає у вирішенні судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Частина друга статті 238 КАС України передбачає, що про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету. Ухвала суду про закриття провадження у справі може бути оскаржена.

Отже, наведене вище дає підстави для висновку, що передбачене статтею 238 КАС України правило щодо присудження витрат спрацьовує, якщо позивачем є фізична особа або юридична особа, яка не є суб`єктом владних повноважень, однак якщо позивачем виступає суб`єкт владних повноважень, тоді незалежно від результатів розгляду справи понесені ним судові витрати, окрім судових витрат суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, не підлягають розподілу.

За вказаних обставин, підстави для розподілу між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету відсутні.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 238, 239, 241, 243, 248, 293-295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ухвалив:

Провадження в адміністративній справі № 580/9274/23 за позовом заступника керівника Смілянської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області, Корсунь-Шевченківської міської ради, Черкаської районної військової адміністрації Черкаської області до Приватного акціонерного товариства Корсунь-Шевченківський верстатобудівний завод ім. Б. Хмельницького про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії закрити.

Розподіл судових витрат не здійснювати.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, однак може бути оскаржена в апеляційному порядку до Шостого апеляційного адміністративного суду у строк, встановлений статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала складена в повному обсязі та підписана 11.12.2023.

Суддя Василь ГАВРИЛЮК

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2023
Оприлюднено13.12.2023
Номер документу115552315
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —580/9274/23

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Василь ГАВРИЛЮК

Ухвала від 10.10.2023

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Василь ГАВРИЛЮК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні