ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
міста КИЄВА 01030,
м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б
тел.230-31-34
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02.11.2007р.
м.Київ
№ 29/496-А
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю
“Дресс-Код Студія”
до
Державної податкової інспекції
у Голосіївському районі міста Києва
про визнання нечинним рішення
Суддя Усатенко І.В.
Секретар с.з.
Коваль І.А.
Представники:
від позивача: Балабан І.А..
-представ. (довір. в справі);
від відповідача: Захаров І.Ф. -держ. под. інсп. (довір. в
справі).
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС
України в судовому засіданні 02.11.2007 проголошено вступну та резолютивну
частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на
06.11.2007, про що повідомлено сторін після проголошення вступної та
резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4
ст. 167 КАС України.
Обставини справи:
Позивач звернувся до господарського
суду з позовом про визнання нечинним
рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 11.04.2007
№0003622305.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що
позивачем не порушувались вимоги п. 2.8, п. 5.2 Положення "Про ведення
касових операцій в національній валюті України", отже штрафні санкції
застосовані відповідачем неправомірно.
Відповідач надав відзив на позовну
заяву, в якому проти задоволення позову заперечує та посилається на те, що
перевіркою встановлено порушення п. 5.2 Положення "Про ведення касових
операцій в національній валюті України", зокрема позивачем не було
переглянуто прогнозні розрахунки після спливу трьох місяців і тому було
застосовано штрафну санкцію за перевищення встановлених лімітів залишку готівки
в касах у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожен
день.
В судовому засіданні 02.11.2007
року заслухано показання свідка. Свідку роз'яснені його права та попереджено
про кримінальну відповідальність.
Дослідивши матеріали справи та
заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Державною податковою інспекцією у
Голосіївському районі міста Києва 11.04.2007 року прийняте рішення про
застосування штрафних (фінансових) санкцій №0003622305, яким до позивача за
порушення п. 2.8 та п. 5.2 Положення „Про ведення касових операцій у
національній валюті в Україні”, затвердженого Постановою НБУ №72 від
19.02.2001, та згідно з п. 1 Указу Президента України №436 від 12.06.1995 „Про
застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки”
застосовано штрафні санкції у розмірі 56369,00 грн.
Спірне рішення прийняте на підставі
висновків акта перевірки від 29.03.2007, яким, зокрема, встановлено, що на час
перевірки згідно касової книги залишок готівки на кінець дня становив:
02.03.2007 -3030,00 грн., 05.03.2007 -5924,50 грн. (з урахуванням виручки від
реалізації товару в сумі 600,00 грн.), 06.03.2007 -830,00 грн., 07.03.2007
-1545,00 грн., 12.03.2007 -9755,00 грн., 13.03.2007 -1030,00 грн., 14.03.2007
-1840,00 грн., 15.03.2007 -2800,00 грн., 16.03.2007 -3443,00 грн., 26.03.2007
-1000,00 грн., 28.03.2007 -2870,00 грн. Таким чином, перевищення встановленого
ліміту залишку готівки в касі (з урахуванням здачі готівки в банк) складає: 05.03.2007
-5324,50 грн., 12.03.2007 -8810,00 грн., 14.03.2007 -1840,00 грн., 15.03.2007
-2800,00 грн., 16.03.2007 -3445,00 грн., 21.03.2007 -2865,00 грн., 23.03.2007
-1100,00 грн., 27.03.2007 -1000,00 грн., 28.03.2007 -1000,00 грн.
Господарський суд дійшов висновку
про наявність підстав для задоволення позовних вимог, зважаючи на наступне.
Згідно п. 1 Положення про порядок
ведення касових операцій в національній валюті України, затвердженого
Постановою Правління НБУ №637 від 15.12.2004 року ліміт залишку готівки в касі
(далі - ліміт каси) - граничний розмір суми готівки, що може залишатися в касі
в позаробочий час.
Відповідно до п.2.7, 2.8 вказаного
Положення виходячи з потреби прискорення обігу готівкових коштів і своєчасного
їх надходження до кас банків для підприємств, що здійснюють операції з готівкою
в національній валюті, установлюються ліміт каси та строки здавання
готівкової виручки (готівки) відповідно до вимог глави 5 цього Положення. Підприємства можуть тримати в позаробочий
час у своїх касах готівкову виручку (готівку) в межах, що не перевищують
установлений ліміт каси. Готівкова виручка (готівка), що перевищує встановлений
ліміт каси, обов'язково здається до банків для її зарахування на банківські
рахунки. Відокремлені підрозділи підприємств - юридичних осіб можуть здавати
готівкову виручку (готівку) безпосередньо до кас таких юридичних осіб або до
будь-якого банку для її переказу і зарахування на банківські рахунки зазначених
юридичних осіб. Здавання готівкової виручки (готівки) здійснюється самостійно
або через відповідні служби, яким згідно із законодавством України надано право
на перевезення валютних цінностей та інкасацію коштів.
Главою 5 Положення передбачено
наступне:
строки здавання підприємствами
готівкової виручки (готівки) для її зарахування на рахунки в банках
визначаються підприємством і встановлюються за погодженням з відповідним банком
(у якому відкрито рахунок підприємства, на який зараховуються кошти) відповідно
до таких вимог: а) для підприємств, що розташовані в населених пунктах, де є
банки, - щодня (у день надходження готівкової виручки (готівки) до їх кас); б)
для підприємств, у яких час закінчення робочого дня (зміни), що встановлений
правилами внутрішнього трудового розпорядку і графіками змінності відповідно до
законодавства України, не дає змогу забезпечити здавання готівкової виручки
(готівки) в день її надходження, - наступного за днем надходження готівкової
виручки (готівки) до каси дня; в) для
підприємств, що розташовані в населених пунктах, де немає банків, - не рідше ніж
один раз на п'ять робочих днів.
Установлені згідно із зазначеними вимогами строки здавання готівкової
виручки (готівки) підприємствами узгоджуються з банком і визначаються в
договорах банківського рахунку між підприємствами та банками. Якщо
підприємство в окремі дні не має перевищення ліміту каси, то таке підприємство
може в ці дні не здавати в установлені строки готівку (п. 5.1).
Установлення ліміту каси
проводиться підприємствами самостійно на підставі розрахунку встановлення
ліміту залишку готівки в касі, що підписується головним (старшим) бухгалтером
та керівником підприємства (або уповноваженою ним особою).
До розрахунку приймається строк здавання підприємством готівкової виручки
(готівки) для її зарахування на рахунки в банках, визначений відповідним
договором банківського рахунку. Для кожного підприємства та його відокремленого
підрозділу складається окремий розрахунок встановлення ліміту залишку готівки в
касі. Установлений ліміт каси затверджується внутрішніми наказами
(розпорядженнями) підприємства. Для відокремлених підрозділів ліміт
каси встановлюється і доводиться до їх відома відповідними внутрішніми наказами
(розпорядженнями) підприємства - юридичної особи (п. 5.2). Ліміт каси
підприємства встановлюють на підставі розрахунку середньоденного надходження
готівки до каси або її середньоденної видачі з каси, за рішенням керівника
підприємства або уповноваженої ним особи (п. 5.3).
Підприємства, що розпочинають свою
діяльність, а також підприємства, діяльність яких була пов'язана виключно з
безготівковими розрахунками та які відповідно до встановленого законодавством
України порядку отримують право на здійснення додаткового виду діяльності, що
передбачає здійснення готівкових розрахунків, на перші три місяці їх роботи
ліміт каси встановлюють згідно з прогнозними розрахунками. Установлений з
урахуванням прогнозних розрахунків ліміт каси у двотижневий строк після
закінчення перших трьох місяців їх роботи переглядається за фактичними
показниками діяльності відповідно до вимог цього Положення (п. 5.2).
Пунктом 1 Указу Президента України
від 12.06.1995 „Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з
регулювання обігу готівки” установлено, що у разі порушення юридичними особами
всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами
та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а
також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково
здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у
національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них
застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу: за перевищення встановлених
лімітів залишку готівки в касах - у двократному розмірі сум виявленої
понадлімітної готівки за кожний день (абз. 2).
Як вбачається з матеріалів справи,
а саме: розрахунку встановлення ліміту залишку готівки в касі станом на
29.09.2006 ліміт каси був установлений в розмірі 20000,00 грн., станом на
02.01.2007 -11700,00 грн. Ліміт залишку готівки в касі з 02.01.2007 в розмірі
11700,00 грн. був встановлений згідно наказу №22/2 від 02.01.2007 (копія в
справі). Таким чином, позивачем були виконані передбачені чинним законодавством
вимоги щодо порядку встановлення ліміту залишку готівки в касі.
З доданих до матеріалів справи аркушів
касової книги за 02.03.2007, 05.03.2007, 06.03.2007, 07.03.2007, 12.03.2007,
13.03.2007, 14.03.2007, 15.03.2007, 16.03.2007, 20.03.2007, 21.03.2007,
22.03.2007, 23.03.2007, 26.03.2007 та 28.03.2007 вбачається, що залишок готівки
на підприємстві на кінець відповідних робочих днів (з врахуванням здавання
готівки в банк) не перевищував встановленого на підприємстві ліміту залишків
готівки в касі, який станом на момент перевірки дорівнював 11700,00 грн.
Таким чином, позивачем не
порушувались вимоги чинного законодавства щодо перевищення ліміту залишку
готівки в касі підприємства.
Посилання відповідачем на той факт,
що позивачем не були переглянуті прогнозні розрахунки після спливу трьох
місяців, а саме тому до позивача і були застосовані штрафні санкції за
перевищення ліміту залишку готівки в касі, судом не приймається, виходячи з
наступного:
В обґрунтування зазначеної позиції
відповідачем надана пояснювальна записка бухгалтера підприємства, в якій
зазначено, що після перших трьох місяців роботи ліміт залишку готівки в касі за
фактичними показниками діяльності не переглянутий та не встановлений.
Натомість, господарським судом м.
Києва встановлено, що ліміт каси був переглянутий та встановлений.
Крім того, при допиті свідка
-бухгалтера ОСОБА_1, особи що підписала пояснювальну записку, встановлено, що
пояснювальна записка була написана не нею, а іншим співпрацівником магазину та
під диктовку ревізорів-інспекторів.
Також слід зазначити, що жодним
законодавчим актом не встановлена відповідальність у вигляді застосування
штрафних санкцій до суб'єкта господарювання за перевищення встановлених лімітів
залишку готівки в касах в тому разі, коли ліміт залишку готівки в касі не був
переглянутий. При цьому суд також бере до уваги і той факт, що до 02.01.2007
року ліміт каси був встановлений в розмірі 20000,00 грн., а тому навіть якщо б
він і не був переглянутий, перевищення залишку готівки в касі в жодному разі
відсутнє.
Враховуючи зазначені докази, суд не
приймає доводи відповідача та дійшов висновку, що відповідачем неправомірно
застосовано до позивача штрафні санкції спірним рішенням.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу
адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті
обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків,
встановлених статтею 72 цього кодексу.
Відповідачем не надано допустимих доказів, які свідчать про наявність
порушень з боку позивача.
З огляду на наведене в сукупності,
керуючись ст.ст. 71, 94, 97, 158-163 КАС України, господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати нечинним рішення про
застосування штрафних (фінансових) санкцій від 11.04.2007 №0003622305 Державної
податкової інспекції у Голосіївському районі м. Києва.
Стягнути з Державного бюджету на
користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Дресс-Код Студія»(м. Київ,
вул. Червоноармійська, 72-а, оф. 99а, ідентифікаційний код 34491276) 3,40 грн.
судового збору.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили
після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого
цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом
десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими
ст. ст.
185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про
апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної
скарги.
Суддя
І.В.
Усатенко
Дата складення та
підписання постанови в повному обсязі -06.11.2007.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.11.2007 |
Оприлюднено | 30.11.2007 |
Номер документу | 1155543 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Усатенко І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні