Рішення
від 30.11.2023 по справі 904/3251/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.11.2023м. ДніпроСправа № 904/3251/23

За позовом Кам`янської міської ради, м. Кам`янське, Дніпропетровська область

до Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНХРОФАЗОТРОН V", м. Кам`янське, Дніпропетровська область

про визнання укладеним договору оренди земельної ділянки

Суддя Красота О.І.

за участю секретаря судового засідання Шевченко Є.П.

Представники:

від Позивача: Тарасюк О.Л., виписка з ЄДРПОУ;

від Відповідача: не з`явився;

СУТЬ СПОРУ:

Кам`янська міська рада звернулась до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНХРОФАЗОТРОН V" і просить суд визнати укладеним договір оренди земельної ділянки, розташованої за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам`янське, 3-й провул. Травневий, 10, загальною площею 2,3460 га, для розміщення комплексу будівель, в редакції Кам`янської міської ради Дніпропетровської області.

Позовні вимоги обгрунтовані тим, що Відповідач ухиляється від укладення договору оренди земельної ділянки, не вчинив жодної дії щодо реєстрації права користування та продовжує використовувати земельну ділянку без правовстановлюючих документів. Відповідач не повернув Позивачу підписаний проект договору оренди земельної ділянки та не направив протокол розбіжностей до договору.

Ухвалою суду від 26.06.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами.

28.06.2023 від Позивача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку загального позовного провадження, оскільки розгляд цієї справи має значний інтерес для Позивача та для повного і всебічного розгляду справи та повноти реалізації прав сторін щодо подання процесуальних документів; розгляд справи в порядку загального позовного провадження передбачає проходження всіх передбачених ГПК України стадій судового процесу.

Ухвалою суду від 05.07.2023 вирішено перейти до розгляду справи за правилами загального позовного провадження; справу призначено до розгляду у підготовчому засіданні на 03.08.2023 о 10:00 год.

27.07.2023 від Відповідача надійшов відзив на позов, в якому він проти позовних вимог заперечує та просить суд відмовити у повному обсязі у задоволенні позовних вимог.

02.08.2023 від Позивача надійшла відповідь на відзив, в якій він заперечував проти доводів Відповідача та просив суд задовольнити позов у повному обсязі.

Представник Позивача у підготовчому засіданні 03.08.2023 надав пояснення щодо позовних вимог.

Представник Відповідача у підготовче засідання 03.08.2023 не з`явився, клопотання про відкладення розгляду справи не заявляв, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.

Ухвалою суду від 03.08.2023 позовну заяву залишено без руху; встановлено Позивачу п`ятиденний строк з дня вручення цієї ухвали усунути недоліки позовної заяви, а саме:

- надати рішення Кам`янської міської ради № 1105-25/VII від 22.06.2018 "Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста";

- надати рішення Кам`янської міської ради № 1975-44/VII від 09.07.2020 "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 року";

- надати рішення Кам`янської міської ради № 41-03/VIIІ від 18.12.2020, відповідно до якого з 01.01.2021 на території земель міста Кам`янське вводиться в дію нова нормативна грошова оцінка земель із застуванням базової вартості 1м2 в розмірі 461,69 грн.;

- підтвердити дійсність QR-кода витягу № НВ-1200307852023 із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок за кадастровим № 1210400000:03:030:0167, дата формування витягу 30.03.2023.

07.08.2023 від Позивача надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою суду від 09.08.2023 продовжено розгляд справи з 28.09.2023; призначено підготовче засідання на 28.09.2023 о 10:00 год.

10.08.2023 від Відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив, в яких він просив суд у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

Представник Позивача у підготовчому засіданні 28.09.2023 надав пояснення щодо позовних вимог.

Відповідач у підготовче засідання 28.09.2023 не з`явився, 26.09.2023 від нього надійшло клопотання про відкладення розгляду справи через перебування директора Відповідача у відпустці.

Ухвалою суду від 28.09.2023 відкладено підготовче засідання на 26.10.2023 об 11:00 год.

02.10.2023 від Позивача надійшли додаткові пояснення у справі, в яких він просив суд позовну заяву задовольнити у повному обсязі.

Представники сторін у підготовчому засіданні 26.10.2023 надали пояснення щодо позовних вимог.

Ухвалою суду від 26.10.2023 закрито підготовче провадження; призначено справу до судового розгляду по суті на 30.11.2023 о 12:00 год.

Представник Позивача у судовому засіданні 30.11.2023 позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив суд їх задовольнити.

Представник Відповідача у судове засідання 30.11.2023 не з`явився, клопотання про відкладення розгляду справи не заявляв, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, що підтверджується протоколом судового засідання від 26.10.2023 та розпискою від 26.10.2023.

Враховуючи, що матеріали справи є достатніми для її розгляду по суті, суд розглянув справу за відсутності представника Відповідача.

У порядку ст. 240 Господарського процесуального кодексу України у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника Позивача, оцінивши надані докази в їх сукупності, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

28.04.2021 Кам`янська міська рада (далі Позивач), розглянувши заяву (клопотання) Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНХРОФАЗОТРОН V" (далі Відповідач) про користування земельною ділянкою, прийняла рішення № 198-07/VІІI "Про набуття (припинення) прав на землю" (далі - Рішення № 198-07/VІІI).

Згідно з Рішенням № 198-07/VІІI Відповідачу надано в користування на умовах оренди земельну ділянку з кадастровим номером 1210400000:03:030:0167, строком на 10 років до 30.04.2031.

Відповідно до підпункту 7.1 пункту 7 Рішення № 198-07/VІІI Позивач зобов`язав землекористувачів, зокрема Відповідача укласти протягом шістдесяти днів після прийняття цього рішення в департаменті комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно міської ради у встановленому порядку договори оренди земельних ділянок, угоди шляхом надання оригіналів витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, сформованих у поточному році.

Таким чином, Рішенням № 198-07/VІІI визначено строки та місце укладання договору оренди землі.

Позивач зазначає, що відповідно до інформації, яка міститься в Інформаційній довідці з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна № 334588824, Відповідачем не було зареєстровано речове право щодо оренди земельної ділянки за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам`янське, 3-й пров. Травневий, 10.

При цьому, право власності на нерухоме майно, а саме будинку № 10 по 3 пров. Травневому у м. Кам`янське Дніпропетровської області, зареєстровано за Відповідачем.

22.06.2018 рішенням Кам`янської міської ради № 1105-25/VII "Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста" установлені на території міста ставки земельного податку та розмір орендної плати за землю, відповідно до якого річний розмір орендної плати за користування юридичними особами земельними ділянками для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (11.02) становить 4% від нормативної грошової оцінки.

Отже, ставка орендної плати за земельну ділянку, яку використовує Відповідач для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, становить 4% від нормативної грошової оцінки землі.

09.07.2020 рішенням Кам`янської міської ради № 1975-44/VII "Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020" було затверджено Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 та установлено, що це рішення набирає чинності з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020 застосовується з 01.01.2021.

18.12.2020 Кам`янською міською радою прийнято рішення № 41-03/VIII, відповідно до якого з 01.01.2021 на території земель міста Кам`янське вводиться в дію нова нормативна грошова оцінка земель із застосуванням базової вартості 1м2 в розмірі 461,69 грн.

Позивач зазначає, що Відповідач неправомірно ухиляється від оформлення права користування земельною ділянкою і від підписання надісланих Позивачем примірників договору оренди земельної ділянки, чим порушені права та інтереси останнього.

Відповідач не уклав з Позивачем договір оренди земельної ділянки, не вчинив жодної дії щодо реєстрації права користування та фактично користується земельною ділянкою без правових підстав.

Крім того, Позивач зазначає, що Відповідач не сплачує відповідну орендну плату, оскільки договір оренди землі з Позивачем не укладено, хоча земельна ділянка використовується для розміщення комплексу будівель. Такі дії Відповідача є порушенням вимог ст. 206 Земельного кодексу України, якою передбачено, що використання землі в Україні є платним.

07.06.2023 Позивач листом від 07.06.2023 за № 09-08/866 направив Відповідачу для узгодження та підписання проекти договору оренди земельної ділянки, кадастровий номер № 1210400000:03:030:0167, за адресою: 3-й провул. Травневий, 10, м. Кам`янське, Дніпропетровська область, загальною площею 2,3460 га, для розміщення комплексу будівель.

Пропозиція разом з проектом договору, актом приймання передачі земельної ділянки, розрахунком розміру орендної плати, копією витягу із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок станом на 30.03.2023 Позивачем були надіслані Відповідачу з описом вкладення.

Зазначений проект договору оренди був складений з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220 "Про затвердження Типового договору оренди землі".

Лист від 07.06.2023 за № 09-08/866, надісланий Позивачем разом із переліченими вище документами, Відповідач отримав 21.06.2023, однак проігнорував його та не вчинив будь-яких дій щодо узгодження і укладання договору оренди земельної ділянки.

Позивач зазначає, що виконав всі обов`язки, покладені на нього чинним законодавством України щодо передачі в оренду Відповідачу земельної ділянки, проте останній ухиляється від належного оформлення користування земельною ділянкою та укладання договору оренди земельної ділянки і продовжує використовувати земельну ділянку без правовстановлюючих документів.

Відповідачем не було повернуто Позивачу підписаний проект договору оренди земельної ділянки та не направлено Позивачу протокол розбіжностей до проекту вказаного договору.

У зв`язку з цим Позивач звернувся з позовом до суду, в якому просить визнати договір оренди земельної ділянки укладеним в редакції, запропонованій Позивачем, проти чого заперечує Відповідач, що і є причиною виникнення спору.

Ухвалюючи рішення, господарський суд виходив з таких підстав.

Відповідно до ст.ст. 142, 145 Конституції України до матеріальної основи місцевого самоврядування, крім інших об`єктів, належить земля, управління якою здійснюють територіальні громади через органи місцевого самоврядування в межах їх повноважень шляхом прийняття рішень. Права органів самоврядування захищаються у судовому порядку.

Правовідносини щодо володіння, користування і розпорядження землею регулюються, зокрема приписами Земельного кодексу України, а також прийнятими відповідно до нього нормативно-правовими актами.

Згідно зі ст. 2 Земельного кодексу України до земельних відносин належать суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею.

Абзац 1 частини 1 статті 116 Земельного кодексу України передбачає, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Відповідно до ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними ст. 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Частиною 8 статті 93 Земельного кодексу України передбачено, що відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються законом.

За приписами ст. 1 Закону України "Про оренду землі" оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності (аналогічні приписи містить ч. 1 ст. 93 Земельного кодексу України).

Згідно з ч.ч. 1, 5 ст. 6 Закону України "Про оренду землі" орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі. Право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону.

Статтею 13 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

За приписами ст. 14 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі укладається у письмовій формі і за бажанням однієї із сторін може бути посвідчений нотаріально. Типова форма договору оренди землі затверджується Кабінетом Міністрів України.

Статтею 15 Закону України "Про оренду землі" унормовано, що істотними умовами договору оренди землі є: об`єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Відповідно до ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Частиною 1 пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України і частиною першою статті 13 Закону України "Про оренду землі" встановлено, що для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності обов`язково проводиться та використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, яка являє собою капіталізований рентний дохід із земельної ділянки (дохід, який можна отримати із землі як фактора виробництва залежно від якості та місця розташування земельної ділянки), визначений за встановленими та затвердженими нормативами (стаття 1 Закону України "Про оцінку земель").

Отже, земельним законодавством передбачено обов`язковість проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок державної та комунальної власності, яка є основою для визначення розміру орендної плати за них. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання державою плати за користування землею.

Згідно з ч. 1 ст. 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (частина 2 статті 20 Закону України "Про оцінку земель").

Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частина 3 статті 23 Закону України "Про оцінку земель").

Згідно з витягом № НВ-1200307852023 із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 30.03.2023, нормативна грошова оцінка земельної ділянки за кадастровим номером 1210400000:03:030:0167, становить 11 344 786,80 грн.

Надання земельної ділянки із земель державної або комунальної власності в оренду шляхом укладення відповідного договору здійснюється на підставі рішення ради, прийнятого за результатами розгляду заяви (клопотання) особи, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду, поданої відповідно до ст. 16 Закону України "Про оренду землі".

Згідно з ч. 3 ст. 179 Господарського кодексу України укладення господарського договору є обов`язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов`язком для суб`єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов`язковості укладення договору для певних категорій суб`єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі, зокрема: типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим державним органом або органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови (ч. 4 ст. 179 Господарського кодексу України).

Форма та зміст (умови) типового договору затверджені Постановою Кабінету Міністрів України № 220 від 03.03.2004 "Про затвердження Типового договору оренди землі".

Форма витягу із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, на підставі якого було розраховано розмір орендної плати, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 1147 від 03.11.2021 (зі змінами згідно з Постановою Кабінету Міністрів України № 753 від 01.07.2022).

Проект договору оренди земельної ділянки має відповідати вимогам ст. 15 Закону України "Про оренду землі" та Типовій формі договору оренди землі, затвердженій Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220.

За таких обставин між сторонами виникли переддоговірні відносини, оскільки Відповідач звернувся до Позивача із заявою про передачу в оренду спірної земельної ділянки і останнім на сесії прийнято відповідне рішення, яке покладено в основу договору оренди земельної ділянки, який є типовим відповідно до вказаної Постанови Кабінету Міністрів України.

Відтак, згідно з ч. 1 ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов`язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов`язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.

День набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше (ч. 2 ст. 187 Господарського кодексу України).

Відповідно до ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Згідно з п.п. 34, 35 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання: затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України; вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території (ч. 1 ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Статтею 288 Податкового кодексу України унормовано, що розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (пункт 288.4). Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою за розмір земельного податку: - для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки; - для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області (підпункт 288.5.1 пункту 288.5); не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (підпункт 288.5.2 пункту 288.5); може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах (підпункт 288.5.3 пункту 288.5).

Згідно зі ст. 181 Господарського кодексу України господарський договір укладається в порядку, встановленому Цивільним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Укладення господарських договорів на основі примірних і типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених статтею 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування примірного або типового договору (ч. 3 ст. 184 Господарського кодексу України).

Вказаний порядок визначений статями 638-650 Цивільного кодексу України.

Відповідно до ст. 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною.

Пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов?язаною у разі її прийняття (ст. 641 Цивільного кодексу України).

За приписами ст. 643 Цивільного кодексу України якщо у пропозиції укласти договір вказаний строк для відповіді, договір є укладеним, коли особа, яка зробила пропозицію, одержала відповідь про прийняття пропозиції протягом цього строку.

Згідно з ч. 2 ст. 644 Цивільного кодексу України якщо пропозицію укласти договір, в якій не вказаний строк для відповіді, зроблено у письмовій формі, договір є укладеним, коли особа, яка зробила пропозицію, одержала відповідь протягом строку, встановленого актом цивільного законодавства, а якщо цей строк не встановлений, протягом нормально необхідного для цього часу.

Відповідно до ст. 648 Цивільного кодексу України зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов?язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту. Особливості укладення договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування встановлюються актами цивільного законодавства.

Згідно з ч. 1 ст. 649 Цивільного кодексу України розбіжності, що виникли між сторонами при укладенні договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування та в інших випадках, встановлених законом, вирішуються судом.

Як вбачається з матеріалів справи, Позивач відповідно до вимог ст. 181 Господарського кодексу України 07.06.2023 направив Відповідачу проект договору оренди земельної ділянки, який містить істотні умови, передбачені ст. 15 Закону України "Про оренду землі". Даний проект договору відповідає Типовому договору оренди землі, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220.

Отже, за таких обставин між сторонами виникли переддоговірні відносини, оскільки Відповідач звернувся до Позивача із заявою про передачу в оренду спірної земельної ділянки і останнім на сесії прийнято відповідне рішення, яке покладено в основу договору оренди земельної ділянки, який є типовим відповідно до вказаної Постанови Кабінету Міністрів України.

Матеріалами справи встановлено, що Відповідач, одержавши проект договору оренди, не повернув Позивачу примірник договору та не склав протокол розбіжностей до цього договору.

Проаналізувавши положення договору оренди землі, суд дійшов висновку про необхідність укладення договору оренди землі в редакції Позивача, оскільки умови договору відповідають вимогам чинного законодавства.

З огляду на викладене, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.

Доводи Відповідача про те, що договір оренди земельної ділянки має бути укладений лише в електронній формі, суд вважає безпідставними, оскільки, як вбачається з п. 27 "Перехідних положень" Земельного кодексу України, вимога щодо укладення договорів оренди земельних ділянок розповсюджується тільки на ділянки сільськогосподарського призначення.

Щодо посилання Відповідача на пп. 9.6.6 п. 9.6 проекту договору оренди суд зазначає, що вказаний підпункт буде мати місце у тому випадку, якщо у сторін виникне бажання або ж необхідність в охороні чи поліпшенні об`єкту оренди. Тобто, якщо сторони дійдуть згоди про те, що стосовно об`єкту оренди необхідно здійснити дії з його охорони та/або поліпшення, тому між сторонами буде укладено відповідну додаткову угоду.

Стосовно п. 14.1 проекту договору оренди суд зазначає, що вказаний пункт мав би місце у тому випадку, якщо б сторони дійшли у позасудовому порядку до згоди щодо укладення договору оренди. Однак, оскільки у позасудовому порядку сторонам не вдалось дійти згоди щодо укладення цього договору, тому чинність договору на пряму пов`язана з набуттям рішення суду щодо визнання договору оренди укладеним.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір за подання позовної заяви покладається на Відповідача.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 76-79, 86, 129, 232, 233, 236-238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити в повному обсязі.

Визнати укладеним між Кам`янською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "СИНХРОФАЗОТРОН V" договір оренди земельної ділянки, розташованої за адресою: Дніпропетровська область, м. Кам`янське, 3-й провул. Травневий, 10, загальною площею 2,3460 га, для розміщення комплексу будівель, в редакції Кам`янської міської ради Дніпропетровської області:

Д О Г О В І Р №


оренди земельної ділянки

м. Кам`янське


20__ року

Кам`янська міська рада (код ЄДРПОУ 24604168), місцезнаходження: майдан Петра Калнишевського, 2, м. Кам`янське, надалі «Орендодавець», в особі директора департаменту комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно міської ради Калмикова М.Ю., який уповноважений діяти на підставі рішення міської ради від 28.04.2021 №198-07/VІІІ, з однієї сторони, та

Товариство з обмеженою відповідальністю «СИНХРОФАЗОТРОН V» (код ЄДРПОУ 34682752), місцезнаходження: 3-й пров. Травневий, 10, м. Кам`янське, надалі «Орендар», в особі директора Марченко Дмитра Володимировича, який діє на підставі Статуту товариства, з другої сторони, уклали договір про нижчевикладене:

1. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ

1.1. «Орендодавець» надає, а «Орендар» приймає у строкове, платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, що знаходиться за адресою: 3-й пров. Травневий, 10, м. Кам`янське, кадастровий номер 1210400000:03:030:0167, згідно з планом земельної ділянки, що додається.

1.2. Підставою для надання земельної ділянки в оренду є рішення Кам`янської міської ради від 28.04.2021 №198-07/VІІІ.

2. ОБ`ЄКТ ОРЕНДИ

2.1. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 2,3460 га для розміщення комплексу будівель.

2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 30.03.2023 становить 11344786,80 грн.

2.3. Земельна ділянка, яка передається в оренду, має такі недоліки, що можуть перешкоджати її ефективному використанню: не має.

2.4. Інші особливості об`єкта оренди, які можуть вплинути на орендні відносини: не має.

3. СТРОК ДІЇ ДОГОВОРУ

3.1. Договір укладається строком до 30.04.2031.

3.2. Після закінчення строку дії договору «Орендар», який належно виконував обов`язки відповідно до умов цього договору та законодавства України, має переважне право на укладення договору оренди землі на новий строк. «Орендар» зобов`язаний письмово повідомити «Орендодавця» про це не пізніше, ніж за місяць до закінчення строку дії договору оренди землі. Укладення договору здійснюється на підставі ухваленого «Орендодавцем» відповідного рішення міської ради.

3.3. Умови цього договору зберігають свою чинність на строк його дії, крім випадків, коли після набуття чинності договором законодавством встановлені інші правила, ніж передбачені договором, та випадків, передбачених п.4.4. цього договору.

3.4. Умова щодо поновлення договору оренди земельної ділянки: не встановлюється.

4. ОРЕНДНА ПЛАТА

4.1. Орендна плата вноситься «Орендарем» виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 453791,47 грн./рік без ПДВ, яка визначається відповідно до рішень міської ради від 22.06.2018 №1105-25/VIІ «Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста», від 09.07.2020 №1975-44/VII «Про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020», від 18.12.2020 №41-03/VІIІ «Про впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське станом на 01.01.2020».

4.2. Обчислення розміру орендної плати за земельну ділянку здійснюється з урахуванням її цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюються під час укладення або зміни умов договору оренди чи продовження його дії.

4.3. Орендна плата сплачується за фактичне користування земельною ділянкою у строки, визначені Податковим кодексом України.

Розмір орендної плати підлягає перерахуванню при зміні функціонального або цільового використання земельної ділянки.

4.4. Розмір орендної плати переглядається у разі:

4.4.1. Зміни умов господарювання, передбачених договором.

4.4.2. Зміни розмірів орендної плати, визначених Податковим кодексом України.

4.4.3. Підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції; зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством. «Орендар» щорічно самостійно індексує розмір орендної плати, визначеної в договорі, та декларує її в органах державної фіскальної служби відповідно до прийнятого коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель.

4.4.4. Погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини «Орендаря», що підтверджено документами.

4.4.5. Прийняття «Орендодавцем» рішення про збільшення або зменшення орендної плати у відповідності до чинного законодавства.

4.4.6. Затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

4.4.7. В інших випадках, передбачених законом.

4.5. У випадку визнання договору оренди земельної ділянки недійсним, одержана «Орендодавцем» плата за фактичний термін користування «Орендарем» земельною ділянкою не повертається.

4.6. За порушення строків оплати орендної плати «Орендар» сплачує штрафні санкції в порядку та розмірі, передбаченому Податковим кодексом України.

5. УМОВИ ВИКОРИСТАННЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

5.1. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 2,3460 га для розміщення комплексу будівель.

5.2. Цільове призначення земельної ділянки: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.

5.3. Умови збереження стану об`єкта оренди: використання ділянки відповідно до вимог чинного законодавства, державних будівельних та інших норм і правил.

6. УМОВИ І СТРОКИ ПЕРЕДАЧІ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ В ОРЕНДУ

6.1. Передача земельної ділянки в оренду здійснюється без розроблення проекту її відведення.

6.2. Передача земельної ділянки «Орендарю» здійснюється у 3-х денний строк після державної реєстрації права оренди земельної ділянки відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» за актом її приймання-передачі, який укладається у двох примірниках, один з яких зберігається у «Орендодавця», другий у «Орендаря».

7. УМОВИ ПОВЕРНЕННЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

7.1. Після закінчення строку дії договору «Орендар» зобов`язаний поновити його дію або повернути «Орендодавцю» земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

7.2. Після припинення дії договору «Орендар» повертає «Орендодавцеві» земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.

«Орендодавець» у разі погіршення корисних властивостей орендованої земельної ділянки, пов`язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв`язується у судовому порядку.

7.3. Здійснені «Орендарем» без згоди «Орендодавця» витрати на поліпшення орендованої земельної ділянки не підлягають відшкодуванню.

Поліпшення стану земельної ділянки, проведені «Орендарем» за письмової згоди «Орендодавця» землі, не підлягають відшкодуванню.

7.4. «Орендар» має право на відшкодування збитків, заподіяних унаслідок невиконання «Орендодавцем» зобов`язань, передбачених цим договором.

Збитками вважаються:

-фактичні втрати, яких «Орендар» зазнав у зв`язку з невиконанням або неналежним виконанням умов договору «Орендодавцем», а також витрати, які «Орендар» здійснив або повинен здійснити для відновлення свого порушеного права;

-доходи, які «Орендар» міг би реально отримати в разі належного виконання «Орендодавцем» умов договору.

7.5. Розмір фактичних витрат «Орендаря» визначається на підставі документально підтверджених даних.

7.6. «Орендар» не має права утримувати земельну ділянку для забезпечення своїх вимог до «Орендодавця».

8. ОБМЕЖЕННЯ (ОБТЯЖЕННЯ) ЩОДО ВИКОРИСТАННЯ ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

8.1. Будівництво (реконструкція) будівель і споруд на орендованій земельній ділянці здійснюється «Орендарем» відповідно до проектів, затверджених та погоджених ним у встановленому чинним законодавством порядку.

8.2. «Орендар» зобов`язаний утримуватися від дій, направлених на пошкодження чи руйнування ним розташованих на орендованій земельній ділянці мереж і споруд міських комунікацій, та має забезпечувати вільний доступ до мереж і споруд міських комунікацій, які проходять по території орендованої земельної ділянки, зацікавлених осіб за вимогою «Орендодавця» для проведення ремонтних та профілактичних робіт щодо цих мереж і споруд.

По узгодженню з «Орендарем» на орендованій земельній ділянці можуть прокладатись нові інженерні комунікації. При цьому роботи з прокладання нових інженерних комунікацій виконуються у найкоротший термін, але не більше

3 (трьох) календарних місяців з дня підписання сторонами двохстороннього акту обстеження земельної ділянки перед початком виконання робіт, за умови збереження виробничого або іншого циклу «Орендаря» та з обов`язковим поверненням земельної ділянки в первинний стан (як це було станом на початок виконання робіт) силами «Орендодавця» чи осіб, що проводили відповідні роботи. Стан земельної ділянки на початок та на кінець виконання робіт фіксується двохсторонніми актами обстеження земельної ділянки.

8.3. Передача в оренду земельної ділянки не є підставою для припинення або зміни обмежень (обтяжень) та інших прав третіх осіб на цю ділянку.

8.4. Право оренди земельної ділянки не може відчужуватися, у тому числі продаватися на земельних торгах, а також передаватися у заставу, спадщину, до статутного капіталу.

8.5. Обмеження (обтяження): санітарно-захисна зона навколо об`єкта; охоронна зона навколо (вздовж) об`єкта енергетичної системи.

9. ПРАВА ТА ОБОВ`ЯЗКИ СТОРІН

9.1 «Орендодавець» має законні повноваження передавати земельну ділянку у тимчасове користування на умовах оренди, надавати інші права, визначені у цьому договорі, та гарантує, що жодна із умов та жодне із положень цього договору не порушує чинного законодавства України, що особа, яка підписує цей договір, належним чином уповноважена на те, щоб діяти від імені «Орендодавця» для цілей укладення цього договору і на умовах, визначених в ньому.

9.2. «Орендодавець» має право:

9.2.1. Вимагати від «Орендаря» використання земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з договором оренди; забезпечення екологічної безпеки землекористування шляхом додержання вимог земельного і природоохоронного законодавства України, державних та місцевих стандартів, норм і правил щодо режиму використання землі; своєчасного внесення орендної плати.

9.2.2. Вільного доступу до переданої в оренду земельної ділянки для контролю за додержанням «Орендарем» умов договору.

9.2.3. Вимагати від «Орендаря» збільшення розмірів орендної плати у випадках, визначених діючим законодавством та цим договором.

9.3. «Орендодавець» зобов`язаний:

9.3.1. Забезпечувати відповідно до закону права третіх осіб щодо орендованої земельної ділянки.

9.3.2. Передати «Орендарю» по акту в належному стані та у визначених межах земельну ділянку згідно

з договором оренди.

9.3.3. Не втручатись у господарську діяльність «Орендаря» і не створювати йому будь-яких перешкод при виконанні умов договору оренди.

9.4. «Орендар» гарантує, що державні органи управління та органи місцевого самоврядування, включаючи санітарні, протипожежні, землевпорядні органи, а також органи охорони природи та архітектури не будуть обмежуватись стосовно доступу до орендованої земельної ділянки для виконання їх обов`язків в межах їх повноважень та в порядку, передбаченому чинним законодавством України.

9.5. «Орендар» має право:

9.5.1. Вимагати надання «Орендодавцем» для використання земельну ділянку за актом приймання-передачі земельної ділянки у строк, передбачений п.6.2. цього договору.

9.5.2. Використовувати орендовану земельну ділянку на власний розсуд відповідно до мети, що обумовлена договором; одержувати продукцію і доходи.

9.5.3. Переважного придбання у власність орендованої земельної ділянки відповідно до закону.

9.5.4. За згодою «Орендодавця», визначеною окремою угодою сторін, проводити поліпшення земельної ділянки та благоустрій прилеглої території, зводити у встановленому законом порядку будівлі і споруди, закладати насадження без зміни цільового призначення земельної ділянки.

9.5.5. За згодою «Орендодавця» передавати у володіння і користування орендовану земельну ділянку або її частину іншій особі (суборенда) у випадках та на умовах, передбачених законом.

9.5.6. Користуватись на умовах платності та відповідно з діючим порядком інженерними комунікаціями «Орендодавця» з метою забезпечення належної господарської діяльності на орендованій земельній ділянці.

9.5.7. На забезпечення захисту його права на орендовану земельну ділянку нарівні із захистом права власності на земельну ділянку відповідно до закону.

9.6. «Орендар» зобов`язаний:

9.6.1. Прийняти об`єкт оренди за актом приймання-передачі у строк, передбачений п.6.2. цього договору.

9.6.2. Приступити до використання орендованої земельної ділянки після державної реєстрації права оренди земельної ділянки.

9.6.3 У п`ятиденний строк після державної реєстрації права оренди земельної ділянки надати копію договору відповідному органу державної фіскальної служби.

9.6.4. Виконувати встановлені щодо об`єкта оренди обмеження (обтяження) в обсязі, передбаченому законом або договором оренди землі.

9.6.5. Використовувати орендовану земельну ділянку за її цільовим призначенням, яке визначене у п.5.2. договору, дотримуватися режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення; державних та місцевих стандартів, норм і правил щодо використання землі.

9.6.6. Здійснювати заходи щодо поліпшення стану земельної ділянки у обсягах і в строки, визначені окремою угодою сторін.

9.6.7. При зміні функціонального (цільового) призначення земельної ділянки переоформити документи

на землекористування та здійснити оплату відповідно до умов цього договору.

9.6.8.Відповідно до договору оренди своєчасно вносити орендну плату.

9.6.9.Враховувати при використанні земельної ділянки права третіх осіб, набуті відповідно до закону і договору оренди.

9.6.10. Відшкодувати «Орендодавцеві» заподіяну з вини «Орендаря» шкоду стану земельної ділянки.

9.6.11. Не утримувати земельну ділянку для забезпечення своїх вимог до «Орендодавця».

9.6.12. На «Орендаря» покладається обов`язок збереження зелених насаджень, які розташовані на орендованій земельній ділянці. Знесення зелених насаджень здійснюється в порядку і за умов, визначених чинним законодавством.

9.6.13. У разі зміни банківських реквізитів, юридичної адреси, місця проживання, назви, організаційно - правової форми, тощо, переходу права власності на будівлі та споруди, що розташовані на земельній ділянці,

у 10-денний строк письмово повідомити про це «Орендодавця».

9.6.14. У випадку зміни нормативної грошової оцінки землі, розміру ставок (ставки) земельного податку, орендної плати, після офіційного оприлюднення такого рішення «Орендодавцем» або вступу в дію відповідного нормативно-правового акту, «Орендар» повинен отримати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та надати його «Орендодавцю» для внесення змін щодо розміру орендної плати шляхом укладення додаткової угоди до договору оренди земельної ділянки, та подати цю угоду до органів державної фіскальної служби.

10. РИЗИК ВИПАДКОВОГО ЗНИЩЕННЯ АБО ПОШКОДЖЕННЯ

ОБ`ЄКТА ОРЕНДИ ЧИ ЙОГО ЧАСТИНИ

10.1. Ризик випадкового пошкодження або знищення об`єкта оренди чи його частини несе «Орендар».

11. СТРАХУВАННЯ ОБ`ЄКТА ОРЕНДИ

11.1. Згідно з цим договором об`єкт оренди не підлягає страхуванню.

12. ЗМІНА УМОВ, ПРИПИНЕННЯ І РОЗІРВАННЯ ДОГОВОРУ

12.1. Зміна умов договору оренди здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку.

12.2. Договір втрачає чинність у разі його припинення або розірвання.

12.3. Дія договору припиняється у разі:

12.3.1. Закінчення строку, на який його було укладено;

12.3.2. Придбання «Орендарем» земельної ділянки у власність;

12.3.3. Викупу земельної ділянки для суспільних потреб або примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;

12.3.4. Ліквідації юридичної особи-«Орендаря» (смерті фізичної особи-«Орендаря», засудження або обмеження її дієздатності за рішенням суду);

12.3.5. Продажу будівель або споруд, що розташовані на орендованій земельній ділянці.

Договір припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

12.4. Дія договору припиняється шляхом його розірвання за:

-взаємною згодою сторін;

-рішенням суду на вимогу однієї із сторін внаслідок невиконання другою стороною обов`язків, передбачених договором, та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, а також з інших підстав, визначених законом.

12.5. Перехід права власності на земельну ділянку до «Орендаря» або його реорганізація є підставою для зміни умов або розірвання договору.

12.6. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається.

12.7. Дострокове розірвання договору оренди здійснюється за умови письмового попередження зацікавленої сторони за один місяць і взаємної згоди сторін.

12.8. У разі недосягнення згоди щодо умов договору оренди, його дострокового розірвання на вимогу зацікавленої сторони, а також інші спори, вирішуються у судовому порядку.

12.9. У разі припинення або розірвання договору, «Орендар» має забезпечити виконання умов повернення земельної ділянки відповідно до цього договору.

12.10. Розірвання та припинення договору оренди земельної ділянки з підстав, зазначених у пунктах 12.3.2., 12.3.3., 12.3.5., оформлюється відповідною угодою.

13. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН

ЗА НЕВИКОНАННЯ АБО НЕНАЛЕЖНЕ ВИКОНАННЯ ДОГОВОРУ

13.1. Кожна із сторін за невиконання або неналежне виконання договору оренди несе відповідальність відповідно до цього договору та передбачену чинним законодавством України.

13.2. «Орендар» несе відповідальність за заростання даної земельної ділянки та прилеглої до неї території бур`янами, відповідно до діючого законодавства.

13.3. Сторони звільняються від відповідальності за часткове або повне невиконання обов`язків за договором, якщо це невиконання відбулося за обставин, що виникли після укладення договору внаслідок невідворотних дій надзвичайного характеру, які сторона не змогла ні передбачити, ні попередити вжитими заходами (повінь, пожежа, осідання ґрунту та інші явища природи, а також війна або військові дії), які призвели до неможливості виконання договору.

14. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

14.1. Цей договір набирає чинності з дня підписання сторонами.

14.2. Право оренди земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації цього права.

14.3. Всі витрати з оформлення цього договору несе «Орендар».

14.4. Передача об`єкта оренди «Орендарю» здійснюється «Орендодавцем» у строки та на умовах, що визначені

у п.6.2. договору за актом приймання - передачі.

14.5. Цей договір укладений в двох примірниках, що мають однакову юридичну силу. Один примірник зберігається у «Орендодавця», другий у «Орендаря».

14.6. За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови.

15. ЮРИДИЧНІ АДРЕСИ, РЕКВІЗИТИ ТА ПІДПИСИ СТОРІН

«Орендодавець» «Орендар»

Кам`янська міська рада ТОВ «СИНХРОФАЗОТРОН V»

майдан Петра Калнишевського, 2, 3-й пров. Травневий, 10, м. Кам`янське

м. Кам`янське код ЄДРПОУ 34682752

51931


Максим Калмиков
Дмитро Марченко

М.П. М.П.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНХРОФАЗОТРОН V" (51900, Дніпропетровська область, м. Кам`янське, пров. 3-й Травневий, 10, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 34682752) на користь Кам`янської міської ради (51931, Дніпропетровська область, м. Кам`янське, майдан Петра Калнишевського, 2, ідентифікаційний код в ЄДРПОУ 24604168) 2 684,00 грн. судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Центрального апеляційного господарського суду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.І. Красота

Повне рішення складено

11.12.2023

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення30.11.2023
Оприлюднено14.12.2023
Номер документу115583465
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди

Судовий реєстр по справі —904/3251/23

Судовий наказ від 07.05.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

Постанова від 03.04.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Ухвала від 21.02.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Ухвала від 31.01.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Ухвала від 15.01.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Рішення від 30.11.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

Ухвала від 26.10.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

Ухвала від 28.09.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

Ухвала від 09.08.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

Ухвала від 03.08.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні