Рішення
від 12.12.2023 по справі 120/3000/23
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

12 грудня 2023 р. Справа № 120/3000/23

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитришеної Р.М., розглянувши письмово в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом: Керівника Вінницької окружної прокуратури в інтересах держави до: Літинської селищної ради про: визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

У Вінницький окружний адміністративний суд звернувся з адміністративним позовом Керівник Вінницької окружної прокуратури в інтересах держави до Літинської селищної ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії.

Позивач в мотивах позову покликається на протиправну бездіяльність щодо невжиття заходів до оформлення правовстановлюючих документів на приміщення Ліцею с. Городище Літинської селищної ради Вінницького району Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту №01305, що знаходиться за адресою: вул. Подільська, 80, с. Городище, Вінницький район, Вінницька область та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.

З метою зобов`язання відповідача вжити заходи до оформлення правовстановлюючих документів на приміщення Ліцею та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю, позивач звернувся до суду з даним позовом.

В обґрунтування заявленого позову прокурор вказує на ризики безпідставного вибуття комунального майна з власності територіальної громади, інтереси якої селищна рада представляє, що може призвести до негативних наслідків, відповідно, інтереси держави у сфері контролю за використанням та охороною майна територіальної громади, є підставою для їх захисту органами прокуратури. Відтак, звернення прокурора до суду спрямоване на задоволення суспільної потреби у відновленні законності при вирішенні суспільно значимого питання користування комунальним майном без правовстановлюючих документів.

Ухвалою від 27.03.2023 відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін. Даною ухвалою також встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.

19.04.2023 відповідач подав відзив на позовну заяву у якому заперечує заявлені вимоги. Вказує, що відповідно до постанови Верховної Ради України "Про утворення та ліквідацію районів" від 17.07.2020 № 807-ІХ у Вінницькій області утворено Вінницький район до складу якого увійшла Літинська селищна рада.

Відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій" від 17.11.2020 № 1009-ІХ, сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 пункту 6-1.

Отже, Літинська селищна територіальна громада (сформована територіальна громада) в особі Літинської селищної ради отримала безоплатно зі спільної власності територіальних громад сіл, селища Вінницького району до комунальної власності, нерухоме майно закладів освіти.

Відповідно до рішення 2 сесії Літинської селищної ради 8 скликання «Про приймання майна зі спільної комунальної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Вінницького району до комунальної власності Літинської селищної територіальної громади» від 23 грудня 2020 року № 58 прийнято до комунальної власності територіальної громади заклади освіти та визначено відділ освіти, культури, молоді та спорту Літинської селищної ради балансоутримувачем цих закладів освіти.

В подальшому, для приведення установчих документів закладів освіти територіальної громади відповідно до чинного законодавства про освіту, Літинською селищною радою були прийнятті рішення, зокрема, рішення 3 сесії 8 скликання від 24 лютого 2021 року «Про затвердження Статуту середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. с. Городище у новій редакції», рішення 20 сесії 8 скликання від 27 травня 2022 року №4441 "Про зміну назви Середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Городище Літинської селищної ради Вінницької області".

Відповідач вказує, що лише після проведення установчих документів закладів освіти відповідно до ст. 33 Закону України "Про повну загальну середню освіту", можливе проведення державної реєстрації права комунальної власності на будівлі.

В умовах воєнного стану, який діє в Україні, відділ освіти, культури, молоді та спорту Літинської селищної ради звернулося із листами для поновлення технічної документації на приміщення Ліцею с. Городище та розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту №01305, для подальшого проведення державної реєстрації права комунальної власності та оформлення правовстановлюючих документів.

Відтак, відповідач вважає, що ним вживаються відповідні заходи задля виготовлення документації та проведення державної реєстрації на відповідні об`єкти комунальної власності, тому в задоволені позову просить відмовити.

13.04.2023 позивач подав клопотання про витребування у Літинської селищної ради належним чином засвідчені копії технічного паспорту на приміщення Ліцею с. Городище Літинської селищної ради Вінницького району Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту № 01305, що знаходиться за адресою: вул. Подільська, 80, с. Городище, Вінницький район, Вінницька область; свідоцтво про право власності на вказане приміщення; рішення 2 сесії Літинської селищної ради Вінницького району Вінницької області 8 скликання № 58 від 23.12.2020 Про прийняття майна зі спільної комунальної власності територіальних громад, сіл, селищ Вінницького району до комунальної власності Літинської селищної територіальної громади; рішенням 3 сесії Літинської селищної ради 8 скликання № 97 від 24.02.2021 Про затвердження актів приймання-передачі майна зі спільної комунальної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст Вінницького району до комунальної власності Літинської селищної територіальної громади; акт приймання-передачі вищевказаного приміщення Ліцею до комунальної власності Літинської селищної територіальної громади; витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо реєстрації Літинською селищною радою права власності чи будь-якого іншого речового права на вказане нерухоме майно.

24.04.2023 позивач подав відповідь на відзив у якій звертає увагу, що впродовж тривалого часу з 23.12.2020 до дати звернення прокурора з позовом до суду, правовстановлюючі документи на будівлю закладу освіти належним чином не оформлені та державна реєстрація права власності не здійснена. Доводи відзиву не спростовують заявлені вимоги, а докази, які надані відповідачем, лише вказують на звернення селищної ради з листами про проведення інвентаризації нежитлових будівель Ліцею с. Городище та захисної споруди цивільного захисту № 01305, розміщеної в даному приміщенні.

З огляду на це, позивач вважає, доведеною бездіяльність селищної ради з приводу неналежного оформлення правовстановлюючих документів на приміщення Ліцею с. Городище Літинської селищної ради Вінницького району Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту № 01305, та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.

Ухвалою від 11.12.2023 в задоволені клопотання про витребування доказів відмовлено.

Враховуючи, що розгляд справи по суті розпочався, інших заяв і документів не надходило, а визначений строк для їх подання закінчився, клопотань щодо продовження процесуального строку не надходило, відтак суд розглядає справу в письмовому провадженні за наявними в ній доказами.

Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, оцінивши доводи позову, встановив наступне.

Вінницькою окружною прокуратурою за результатами опрацювання інформації, розмішеної на офіційному веб-порталі Літинської селищної ради Вінницького району встановлено, що відповідно до додатку до рішення 2 сесії Літинської селищної ради Вінницького району Вінницької області 8 скликання № 58 від 23.12.2020 «Про прийняття майна зі спільної комунальної власності територіальних громад, сіл, селищ Вінницького району до комунальної власності Літинської селищної територіальної громади» приміщення середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (далі - Ліцей) с. Городище Літинського району (нині Вінницький район) Вінницької області (ЄРДПОУ 26227824), розташоване за адресою: вул. Подільська (раніше - Леніна), 80, с. Городище, Літинський район, Вінницька область, належить до комунальної власності Літинської ОТГ.

Рішенням 3 сесії Літинської селищної ради 8 скликання № 97 від 24.02.2021 «Про затвердження актів приймання-передачі майна зі спільної комунальної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст Вінницького району до комунальної власності Літинської селищної територіальної громади», затверджено акт приймання-передачі майна вищевказаного приміщення Ліцею с. Городище Літинського району Вінницької області (ЄРДПОУ 26227824).

Відповідно до інформації КП «ВООБТІ» до складу нерухомого майна, що передавалося за вказаною адресою, належить також захисна споруда цивільного захисту з обліковим номером 01305.

Прокурор повідомляє, що відповідно до витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, право власності чи будь-яке інше речове право на вказане нерухоме майно Літинською селищною радою не реєструвалися.

Вінницькою окружною прокуратурою 01.02.2023 на адресу Літинської селищної ради скеровано лист № 50/1614вих-23 про надання інформації та відповідних документів з приводу оформлення та державної реєстрації права власності на зазначене приміщення вцілому, у т.р. на захисну споруду цивільного захисту № 01305.

Відповідь на адресу Вінницької окружної прокуратури не надходила, а відтак, прокурор в інтересах держави звертається до суду з вимогою зобов`язати Літинську селищну раду Вінницького району Вінницької області (вул. Соборна, 32, смт. Літин, Вінницький район, Вінницька обл., 22300, код ЄДРПОУ 04325963) вжити заходи до оформлення правовстановлюючих документів на приміщення Ліцею с. Городище Літинської селищної ради Вінницького району Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту № 01305, що знаходиться за адресою: вул. Подільська, 80, с. Городище, Вінницький район, Вінницька область, та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.

Підставою для звернення до суду з вказаним позовом є порушення вимог чинного законодавства щодо забезпечення належного набуття права власності та подальшого управління майном на відповідній території, що в умовах воєнного стану є одним із пріоритетних завдань держави, на що вказує прокурор.

Надаючи правову оцінку обставинам справи та вирішуючи заявлені позовні вимоги, суд керується такими мотивами.

Згідно зі статтею 131-1 Конституції України прокуратура здійснює: 1) підтримання публічного обвинувачення в суді; 2) організацію і процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за негласними та іншими слідчими і розшуковими діями органів правопорядку; 3) представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

У частинах третій та четвертій статті 53 КАС України передбачено, що у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, вступає за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.

Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу.

Отже, реалізація прокурором права на подання позову в інтересах держави потребує обґрунтування, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Правовий статус прокурора визначено Конституцією України та Законом України "Про прокуратуру" від 14.10.2014 N 1697-VII (далі - Закон №1697-VII).

Згідно з частиною третьою статті 23 Закону №1697-VII прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави в разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.

Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу. Наявність підстав для представництва може бути оскаржена громадянином чи її законним представником або суб`єктом владних повноважень (частини четверта стаття 23 вказаного вище Закону).

Зі змісту частини третьої статті 23 Закону №1697-VII слідує, що прокурор може представляти інтереси держави в суді лише у двох випадках: якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження; у разі відсутності такого органу.

Перший випадок передбачає наявність органу, який може здійснювати захист інтересів держави самостійно, а другий - відсутність такого органу. Проте підстави представництва інтересів держави прокуратурою в цих двох випадках істотно відрізняються.

Суд звертає увагу, що захищати інтереси держави повинні насамперед відповідні суб`єкти владних повноважень, а не прокурор. Щоб інтереси держави не залишилися незахищеними, прокурор виконує субсидіарну роль, замінює в судовому провадженні відповідного суб`єкта владних повноважень, який всупереч вимог закону не здійснює захисту або робить це неналежно. У кожному такому випадку прокурор повинен навести (а суд перевірити) причини, які перешкоджають захисту інтересів держави належним суб`єктом, та які є підставами для звернення прокурора до суду.

Така правова позиція була висловлена Великою Палатою Верховного Суду в постанові від 13.02.2019 в справі N 826/13768/16.

В межах даної справи, обґрунтовуючи підстави звернення в інтересах держави з позовом до суду, прокурор в позовній заяві вказує на бездіяльність Літинської селищної ради Вінницького району, що проявляється у невжитті передбачених законодавством заходів щодо оформлення права власності на нежитлове приміщення Ліцею с. Городище Вінницького району Вінницької області та його державної реєстрації.

За обставин справи, за результатами опрацювання інформації, розмішеної на офіційному веб-порталі Літинської селищної ради Вінницького району встановлено, що відповідно до додатку до рішення 2 сесії Літинської селищної ради Вінницького району Вінницької області 8 скликання № 58 від 23.12.2020 «Про прийняття майна зі спільної комунальної власності територіальних громад, сіл, селищ Вінницького району до комунальної власності Літинської селищної територіальної громади» приміщення середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (далі - Ліцей) с. Городище Літинського району (нині Вінницький район) Вінницької області (ЄРДПОУ 26227824), розташоване за адресою: вул. Подільська (раніше - Леніна), 80, с. Городище, Літинський район, Вінницька область, належить до комунальної власності Літинської ОТГ.

Рішенням 3 сесії Літинської селищної ради 8 скликання № 97 від 24.02.2021 «Про затвердження актів приймання-передачі майна зі спільної комунальної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст Вінницького району до комунальної власності Літинської селищної територіальної громади», затверджено акт приймання-передачі майна вищевказаного приміщення Ліцею с. Городище Літинського району Вінницької області (ЄРДПОУ 26227824), розташованого за адресою: вул. Подільська, 80, с. Городище, Вінницький район, Вінницька область.

Відповідно до інвентаризаційної справи № 553 нерухомого майна, розташованого за вищевказаною адресою, правовстановлюючі документи на приміщення Ліцею с. Городище Літинського району Вінницької області не оформлялися.

Відповідно до інформації КП «ВООБТІ» до складу нерухомого майна, що передавалося за вказаною адресою, належить також захисна споруда цивільного захисту з обліковим номером 01305.

Згідно з обліковою карткою захисної споруди цивільного захисту № 01305 приміщення Ліцею с. Городище, що розташоване по вул. Подільська, 80 в с. Городище Вінницького району Вінницької області, розміщується вбудована в будівлю захисна споруда цивільного захисту, загальною площею 368,4 кв.м, місткістю у 320 осіб. Аналогічна інформація міститься й у паспорті сховища № НОМЕР_1 .

Згідно з відомостями з технічного паспорту на захисну споруду цивільного захисту з обліковим номером 01305 (протирадіаційне укриття), яка розташована по вул. Подільська, 80 в с. Городище, вона розташована в підвалі зазначеного приміщення та позначена на плані літерою «А», має загальну площу 368,4 кв.м, об`єм захисної споруди - 1113 куб.м, місткість осіб - 320.

Статтями 13 та 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування здійснюють від імені Українського народу права власника в межах, визначених Конституцією.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідно до Конституції України визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі - Закон №280/97).

Згідно із ст. 10 Закону № 280/97 сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування, відповідно до п. п. 3 та 5 ст. 16 Закону №280/97, є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Відповідно до ст. 29 Закону №280/97 до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.

Права суб`єкта комунальної власності від імені та в інтересах територіальних громад здійснюють відповідні ради.

Отже, єдиним органом, уповноваженим управляти комунальним майном, яке знаходиться на території с. Городище Вінницького району Вінницької області, є Літинська селищна рада Вінницького району Вінницької області.

За визначеннями основних термінів, використаних Законі №280/97, право комунальної власності - право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування (ст. 1).

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав регулює Закон України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон №1952-1V).

Статтями 2, 3 Закону №1952-1V визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Державна реєстрація прав здійснюється на засадах обов`язковості державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав. Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Статтею 4 Закону №1952-1V передбачено, що речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, підлягають обов`язковій державній реєстрації.

У Державному реєстрі прав, відповідно до ст. 5 Закону №1952-1V, реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення.

Право власності на житловий будинок, будівлю, споруду, а також їх окремі частини може бути зареєстровано незалежно від того, чи зареєстровано право власності чи інше речове право на земельну ділянку, на якій вони розташовані.

Відповідно до ч. З ст. 182 ЦК України, ухилення від реєстрації права на нерухомість, окрім іншого, можуть бути оскаржені до суду.

Згідно пунктів 6, 7, 44 «Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1127, державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса.

Для державної реєстрації прав заявник подає оригінали документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», іншими законами України та цим Порядком.

Для державної реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна державної або комунальної власності, будівництво якого завершено та право власності на який не зареєстровано до 1 січня 2013 року, за відсутності документа, що посвідчує набуття права державної або комунальної власності на такий об`єкт, подаються: технічний паспорт на об`єкт нерухомого майна; витяг з Єдиного реєстру об`єктів державної власності щодо такого об`єкта (у разі державної реєстрації права державної власності); документ, що підтверджує факт перебування об`єкта нерухомого майна у комунальній власності, виданий відповідним органом місцевого самоврядування (у разі державної реєстрації права комунальної власності); документ, що підтверджує факт відсутності перебування об`єкта нерухомого майна у державній власності, виданий Фондом державного майна чи його регіональним відділенням (у разі державної реєстрації права комунальної власності).

Отже, з аналізу вищенаведених положень можна дійти висновку, що нерухоме майно, що, зокрема перебуває у комунальній власності, підлягає обов`язковій державній реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Оскільки відповідачем не надано доказів реєстрації нерухомого майна комунальної власності, зокрема, витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, то суд вважає обґрунтованими доводи позову, а відтак слід зобов`язати Літинську селищну раду Вінницького району Вінницької області (вул. Соборна, 32, смт. Літин, Вінницький район, Вінницька обл., 22300, код ЄДРПОУ 04325963) вжити заходи до оформлення правовстановлюючих документів на приміщення Ліцею с. Городище Літинської селищної ради Вінницького району Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту № 01305, що знаходиться за адресою: вул. Подільська, 80, с. Городище, Вінницький район, Вінницька область, та державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.

З приводу вимоги щодо протиправної бездіяльності, то суд установив, що відповідно до постанови Верховної Ради України "Про утворення та ліквідацію районів" від 17.07.2020 № 807-ІХ у Вінницькій області утворено Вінницький район до складу якого увійшла Літинська селищна рада.

Відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій" від 17.11.2020 № 1009-ІХ, сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 пункту 6-1.

Відповідно до рішення 2 сесії Літинської селищної ради Вінницького району Вінницької області 8 скликання № 58 від 23.12.2020 «Про прийняття майна зі спільної комунальної власності територіальних громад, сіл, селищ Вінницького району до комунальної власності Літинської селищної територіальної громади» приміщення середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (далі - Ліцей) с. Городище Літинського району (нині Вінницький район) Вінницької області (ЄРДПОУ 26227824), розташоване за адресою: вул. Подільська (раніше - Леніна), 80, с. Городище, Літинський район, Вінницька область, належить до комунальної власності Літинської ОТГ.

Рішенням 3 сесії Літинської селищної ради 8 скликання № 97 від 24.02.2021 «Про затвердження актів приймання-передачі майна зі спільної комунальної власності територіальних громад, сіл, селищ, міст Вінницького району до комунальної власності Літинської селищної територіальної громади», затверджено акт приймання-передачі майна вищевказаного приміщення Ліцею с. Городище Літинського району Вінницької області (ЄРДПОУ 26227824), розташованого за адресою: вул. Подільська, 80, с. Городище, Вінницький район, Вінницька область.

Отже, доводи того, що селищна рада впродовж тривалого часу з 23.12.2020 не оформила правовстановлюючі документи на будівлю та не провела державну реєстрацію комунальної власності, підтверджуються частково, оскільки спірне майно відповідачу передано не в грудні 2020, а 24.02.2021, що підтверджується Рішенням 3 сесії Літинської селищної ради 8 скликання № 97 від 24.02.2021.

Разом з тим, бездіяльність суб`єкта владних повноважень слід розуміти як зовнішню форму поведінки (діяння) цього органу/його посадової особи, яка полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи у нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій.

Проте, наданими відповідачем доказами підтверджується, що останнім вчинені заходи задля проведення відповідних дій.

Зокрема, для приведення установчих документів закладів освіти територіальної громади відповідно до чинного законодавства про освіту, Літинською селищною радою були прийнятті рішення. А саме, рішення 3 сесії 8 скликання від 24 лютого 2021 року Про затвердження Статуту середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. с. Городище у новій редакції, рішення 20 сесії 8 скликання від 27 травня 2022 року №4441 "Про зміну назви Середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Городище Літинської селищної ради Вінницької області".

Крім того, вжиті заходи для проведення інвентаризації приміщень будівлі Ліцею та інших споруд, тому, суд вважає, що селищна рада вчинила певні дії, хоча вони не є достатніми для державної реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна комунальної власності, проте бездіяльність у спірному випадку відсутня.

Разом з тим, виходячи із правового регулювання правовідносин, прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави та необхідність їх захисту.

Відтак, оскільки захист інтересів держави полягає в проведені державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю та споруду, та за умови вжитих певних заходів відповідачем, суд доходить висновку, що вимога про протиправну бездіяльність селищної ради не підлягає задоволенню.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши обґрунтованість вимог прокурора, оцінивши надані ним докази та докази відповідача, суд приходить до переконання про наявність підстав для задоволення адміністративного позову частково.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки під час розгляду справи не залучались свідки та не проводились експертизи, питання про розподіл судових витрат не вирішується.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов керівника Вінницької окружної прокуратури, заявлений в інтересах держави, - задовольнити частково.

Зобов`язати Літинську селищну раду Вінницького району Вінницької області (вул. Соборна, 32, смт. Літин, Вінницький район, Вінницька обл., 22300, код ЄДРПОУ 04325963) вжити заходи до оформлення правовстановлюючих документів на приміщення Ліцею с. Городище Літинської селищної ради Вінницького району Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту №01305, що знаходиться за адресою: вул. Подільська, 80, с. Городище, Вінницький район, Вінницька область, та проведення державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.

В іншій частині вимог - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Позивач: Керівник Вінницької окружної прокуратури (код ЄДРПОУ - 02909909, пров. Цегельний, Вінницька область, 21020)

Відповідач: Літинська селищна рада Вінницької області (код ЄДРПОУ - 04325963, вул. Соборна, 32, смт. Літин, Вінницька область, 22300)

СуддяДмитришена Руслана Миколаївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.12.2023
Оприлюднено14.12.2023
Номер документу115584191
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —120/3000/23

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Рішення від 12.12.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 27.03.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні