КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 грудня 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/5293/23
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Кармазиної Т.М., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Олександрійської міської ради до Житлового будівельно-експлуатаційного кооперативу АГРОМАШ-ОДИН про визнання протиправної бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
Представник позивача звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить, з урахуванням уточненої позовної заяви:
- визнати протиправною бездіяльність Житлового будівельно-експлуатаційного кооперативу АГРОМАШ-ОДИН щодо нездійснення передачі діючої та архівної картотеки з питань реєстрації фізичних осіб за адресою: просп. Будівельників, 34а, м. Олександрія, Кіровоградської області, до Олександрійської міської ради як володільця реєстру Реєстр Олександрійської територіальної громади;
- зобов`язати Житловий будівельно-експлуатаційний кооператив АГРОМАШ-ОДИН (м. Олександрія, Кіровоградської області, просп. Будівельників, 34а, код згідно з ЄДРПОУ 23689961) передати діючу та архівну картотеки з питань реєстрації фізичних осіб за адресою: просп. Будівельників, 34а, м. Олександрія, Кіровоградської області, до Олександрійської міської ради (м. Олександрія, Кіровоградської області, просп. Соборний, 59, код згідно з ЄДРПОУ 33423535) для включення відомостей до реєстру Реєстр Олександрійської територіальної громади.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача послався на те, що відповідачем не виконано його обов`язок щодо передачі позивачу діючої та архівної картотеки з питань реєстрації фізичних осіб, за адресою просп. Будівельників, 34а, м. Олександрія, Кіровоградської області, до Олександрійської міської ради (м.Олександрія, Кіровоградської області, просп. Соборний, 59, код згідно з ЄДРПОУ 33423535) для включення відомостей до реєстру Реєстр Олександрійської територіальної громади.
Ухвалою судді від 17.07.2023 адміністративний позов залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків (а.с.35). Представником позивача виконано вимоги ухвали, позов приведено у відповідність до ст.ст.160, 161 КАС України.
Ухвалою судді від 31.07.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (а.с.46).
Представником відповідача надано до суду відзив на позовну заяву (а.с.56-58), у якому позов не визнав. Стверджував про протиправність заявлених позовних вимог, оскільки, ОСОБА_1 , як голова правління ЖБЕК "Агромаш-Один", почала виконувати свої обов`язки лише з 01.09.2020, а картотеку потрібно було вести до 13.09.2019. Додаткова зазначила, що в подальшому їй стало відомо, що така картотека реєстрації фізичних осіб ЖБЕК "Агромаш-Один" дійсно існувала до 30.09.2020, яку вела колишній паспортист ОСОБА_2 , яка звільнилась 30.09.2020. Зі слів ОСОБА_2 , в листопаді 2022 року завітав посланець Олександрійського ЦНАПу який вилучив картотеку для сканування, але не повернув. Тому в ЖБЕК "Агромаш-Один" відсутня картотека, яку хоче отримати позивач.
Представником позивача подано відповідь на відзив, згідно із якою, відповідач належним чином не підтвердила факт вилучення зазначеної картотеки. При цьому вона не зверталась ні до правоохоронних органів, ні до міського голови, стосовно проведення службового розслідування з метою підтвердження факту незаконного вилучення картотеки (а.с.51-52).
Представником відповідача подано заперечення на відповідь на відзив, згідно із яким, позивач приховав інформацію, що він самостійно звертався до правоохоронних органів, з приводу місцезнаходження даної картотеки (а.с.80 -81).
Дослідивши докази і письмові пояснення сторін, викладені у заявах по суті справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд дійшов до таких висновків.
Судом встановлено, що Житлового будівельно-експлуатаційний кооператив АГРОМАШ-ОДИН зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 12.05.1997 (а.с.10).
Згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основним видом діяльності відповідача за КВЕД є 81.10 Комплексне обслуговування об`єктів, зокрема будинку, який знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .
Виконавчим комітетом Олександрійської міської ради ухвалене рішення 25.10.2018 № 654 Про затвердження структури та параметрів реєстру Реєстр громади міста Олександрії (зі змінами внесеними рішенням виконавчого комітету від 11.08.2022 № 368) яким, зокрема:
- затверджено структуру та параметри реєстру Реєстр Олександрійської територіальної громади;
- визначено Олександрійську міську раду володільцем реєстру Реєстр Олександрійської територіальної громади;
- визначено управління дозвільно-погоджувальних процедур та адміністративних послуг міської ради як орган, що формує актуальні відомості з реєстру Реєстр Олександрійської територіальної громади (а.с.14, 21-25).
Рішенням Олександрійської міської ради від 28.08.2020 №996 затверджено Положення про управління дозвільно-погоджувальних процедур та адміністративних послуг Олександрійської міської ради (далі - Положення) та визначено, що основними завданнями управління дозвільно-погоджувальних процедур та адміністративних послуг Олександрійської міської ради (далі - Управління) є забезпечення діяльності Центру надання адміністративних послуг у м. Олександрії (далі -Центр) (а.с.26).
Згідно з підпунктом 18 пункту 2 розділу 2 Положення, основними функціями Управління є: формування та ведення реєстру Реєстру територіальної громади м.Олександрії, здійснення повноважень у сфері реєстрації місця проживання (а.с.27-31).
Позивач звернувся з листом від 04 травня 2023 року №132/10/23/1 до керівництва ЖБЕК АГРОМАШ-ОДИН з вимогою передати, протягом одного місяця з дня отримання листа, діючу та архівну картотеки з питань реєстрації фізичних осіб за адресою: просп. Будівельників, 34а, м. Олександрія, Кіровоградської області, що зберігаються в ЖБЕК АГРОМАШ-ОДИН, за актом прийому-передачі, до Олександрійської міської ради для включення відомостей до реєстру Реєстр Олександрійської територіальної громади (а.с.5-6).
Зазначений лист отриманий представником ЖБЕК АГРОМАШ-ОДИН 08 травня 2023 року (а.с.9).
11 травня 2023 року Голова правління Житлового будівельно експлуатаційного кооперативу АГРОМАШ-ОДИН Наталія Волкова листом №11 повідомила, що надає ксерокопії актів прийому передачі документації ЖБЕК АГРОМАШ-ОДИН на 2 сторінках, де не вказана жодна картотека фізичних осіб, яку б вона отримувала (а.с.11).
Не погодившись з такою відмовою, позивач звернувся до суду з даним позовом.
29 грудня 2015 року набрав чинності Закон України від 10.12.2015 року №888-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг", яким були внесені зміни, зокрема, до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", який було доповнено статтею 37-1 "Повноваження у сфері реєстрації місця проживання фізичних осіб", згідно з якою до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження щодо формування та ведення реєстру територіальної громади відповідно до закону.
Законом №888-VIII також внесені зміни до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні", а саме у статті 3 абзац сьомий викладено в такій редакції: "орган реєстрації - виконавчий орган сільської, селищної або міської ради, сільський голова (у разі якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено), що здійснює реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання особи на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради".
З огляду на викладене, орган місцевого самоврядування, до яких належить позивач, наділений адміністративними повноваженнями щодо формування та ведення Реєстру територіальних громад; реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці; передачі інформації та/або внесення у встановленому законом порядку відомостей про реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування до Єдиного державного демографічного реєстру.
В свою чергу, п. 3 розд. ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №888-VIII зобов`язано житлово-експлуатаційні організації, інші підприємства, установи та організації, що забезпечували або забезпечують ведення картотек з питань реєстрації фізичних осіб, передати такі картотеки до 4 квітня 2016 року відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад.
Тобто, у зв`язку з набранням чинності Законом №888-VIII, у органів місцевого самоврядування виникли повноваження у сфері реєстрації місця проживання фізичних осіб, а в організацій, що забезпечували ведення картотек з питань реєстрації фізичних осіб, обов`язок передати ці картотеки відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад.
З метою виконання вищевказаних нормативно-правових актів та ведення реєстру територіальної громади виконавчим комітетом Олександрійської міської ради ухвалене рішення 25.10.2018 № 654 Про затвердження структури та параметрів реєстру Реєстр громади міста Олександрії (а.с.21-22).
Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території (стаття 144 Конституції України).
Законом, що відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування, є Закон України від 21.05.1997 року №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні".
Відповідно до статті 73 цього Закону акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Тобто, всі юридичні особи, що здійснюють управління будинками у м. Олександрії, з метою формування єдиного Реєстру територіальної громади міста зобов`язані передати такі картотеки до відповідного Департаменту міської ради.
Відповідачем не виконано вимоги листа позивача щодо надання картотеки, посилаючись на відсутність такої картотеки, оскільки її було вилучено посадовцем Олександрійського ЦНАПу для сканування, проте до цього часу не повернуто.
Натомість вказані доводи не підтвердженні жодним належним та допустимим доказом. Відсутні докази приймання-передачі вказаної картотеки, тощо.
Додатково, відповідачем зазначено, що Олександрійська міська рада зверталась 07.06.2023 до Олександрійського районного відділу поліції ГУНП в Кіровоградській області стосовно місця знаходження картотеки Житлового будівельно-експлуатаційного кооперативу АГРОМАШ-ОДИН, на що отримали відповідь від 11.07.2023 № 7374/нч23 наступного змісту: "Під час проведення перевірки було встановлено, що колишній паспортист, який виконувала обов`язки та обслуговувала будинок ЖБЕК "Агромаш Один" повідомила, що картотеку фізичних осіб передала працівникам ЦНАПУ Олександрійської міської ради." (а.с.82). Натомість вказаний лист не підтверджує факт передачі картотеки від відповідача до ЦНАПУ Олександрійської міської ради.
Додатково суд, зазначає, що у відповідача, як організації, що здійснює експлуатацію житлового будинку було закріплені обов`язки видавати довідку про склад сім`ї та реєстрацію було закріплено пунктом 18 постанови Ради Міністрів УРСР від 11.12.1984 року №470 (у редакції Постанови КМ №848 від 11.10.93).
Також, наказом Міністерства праці та соціальної політики України №204 22.07.2003 року у редакції з 2003 року до втрати чинності була затверджена форма довідки про склад сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб, що заповнюється відповідним підприємством (організацією) або виконавчим органом сільської (селищної) ради за місцем реєстрації сім`ї уповноваженому власнику (співвласнику, наймачу) житлового приміщення/будинку, членові житлово-будівельного кооперативу.
Крім того, суб`єкти господарювання, що надавали послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, житлово-будівельні кооперативи, об`єднання співвласників багатоквартирного будинку та молодіжні житлові комплекси, сільські, селищні ради відповідно до спільного листа Міністерства внутрішніх справ України та Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25.01.2013 №1224/Чн №7/20-1079 забезпечували видачу громадянам довідок про склад сім`ї або зареєстрованих у певному приміщенні/будинку осіб.
Зазначеним листом Державній міграційній службі доручено забезпечити негайне надання територіальними підрозділами інформації підприємствам з обслуговування житлового фонду про зміну місця проживання осіб відповідно до території обслуговування.
До того, обов`язок ведення картотеки з реєстрації фізичних осіб, передбачений "Правилами управління будинком спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд", які затверджені наказом Міністерства житлово-комунального господарства України №13 від 02.02.2009 року, які були чинними на час прийняття Закону №888-VIII від 10.12.2015 року.
Так, відповідно до пунктів 2.2 та 2.3 "Правил управління будинком спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд" при передачі об`єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином завірені копії документів (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах), в тому числі й обліку мешканців об`єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об`єкта, які у ньому не мешкають.
У разі відсутності документів, передбачених цим пунктом, відмітка про це робиться у акті приймання-передачі об`єкта.
Відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту складення акта приймання-передачі об`єкта та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатку до акту приймання-передачі.
Пунктом 3.10 "Правил управління будинком спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд", згідно якого особа, що здійснює управління будинком, веде облік власників, співвласників (у тому числі тих, які у будинку не проживають), наймачів та орендарів житлових і нежитлових приміщень об`єкта.
Отже, враховуючи вищевикладене, та те, що Житлового будівельно-експлуатаційний кооператив АГРОМАШ-ОДИН з 12.05.1997 здійснює комплексне обслуговування будинку, який знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , тому повинен відповідно до вимог чинного законодавства мати картотеку з питань реєстрації фізичних осіб, яка є предметом спору у цій справі.
Крім того, як вбачається з протоколу №1 загальних зборів членів житлового будівельно-експлуатаційного кооперативу "Агромаш-Один" від 06.02.2023, де другим питанням порядку денного було - передача діючої та архівної адресно-реєстраційної картотеки з питань реєстрації фізичних осіб (форми 16 та 17). Вирішено залишити картотеку форм 16 та 17 і не передавати на підставі Закону України "Про захист персональних даних" (а.с.74)
Доводи ОСОБА_3 , як голови правління ЖБЕК "Агромаш-Один", стосовно того, що почала виконувати свої обов`язки лише з 01.09.2020, а картотеку потрібно було вести до 13.09.2019, суд враховує, але зазначає, що на ЖБЕК "Агромаш-Один" поширюються правовідносини, які були з моменту його заснування.
Таким чином, позовні вимоги є законними та обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню.
Згідно з частиною 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
В даних правовідносинах позивач є суб`єктом владних повноважень, доказів понесення витрат на залучення свідків та проведення експертиз не надано, а тому з відповідача не стягуються судові витрати на оплату судового збору.
Керуючись ст.ст.132, 139, 143, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Олександрійської міської ради (28000, Кіровоградська область, Олександрійський район, м. Олександрія, просп. Соборний, буд. 59, ЄДРПОУ 33423535) до Житлового будівельно-експлуатаційного кооперативу АГРОМАШ-ОДИН (28006, Кіровоградська область, Олександрійський район, м. Олександрія, просп. Будівельників, буд. 34а, ЄДРПОУ 23689961) про визнання протиправної бездіяльності та зобов`язання вчинити дії задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Житлового будівельно-експлуатаційного кооперативу АГРОМАШ-ОДИН щодо не передачі діючої та архівної картотеки з питань реєстрації фізичних осіб за адресою: просп. Будівельників, 34а, м. Олександрія, Кіровоградської області, до Олександрійської міської ради.
Зобов`язати Житловий будівельно-експлуатаційний кооператив АГРОМАШ-ОДИН (ЄДРПОУ 23689961) передати діючу та архівну картотеки з питань реєстрації фізичних осіб за адресою: просп. Будівельників, 34а, м. Олександрія, Кіровоградської області, до Олександрійської міської ради (ЄДРПОУ 33423535) для включення відомостей до реєстру Реєстр Олександрійської територіальної громади.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Т.М. КАРМАЗИНА
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2023 |
Оприлюднено | 14.12.2023 |
Номер документу | 115586895 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Т.М. КАРМАЗИНА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні