Справа № 420/26994/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 грудня 2023 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Попова В.Ф., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Імпульстех до Одеської митниці про визнання протиправними та скасування рішення про коригування митної вартості товарів та картки відмови,
встановив:
ТОВ Імпульстех звернулося до суду із позовною заявою до Одеської митниці про визнання протиправними та скасування рішення про коригування митної вартості товарів від 19.09.2023 року №UA500500/2023/000605/1 та картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA500500/2023/001215.
Ухвалою суду від 02.10.2023 року відмовлено Одеській митниці у задоволенні клопотання про розгляд справи у судовому засіданні.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що декларантом для митного оформлення товару подано належні документи, а відповідачем жодних розбіжностей у числових показниках щодо вартості імпортованих товарів не зазначено. Позивач вказує, що документи, подані до митного органу, з метою підтвердження заявлених відомостей про митну вартість товарів, відповідають переліку документів, встановлених частиною третьою статті 53 МК України, а прийняте оскаржуване рішення про коригування митної вартості товарів є протиправним та не ґрунтується на приписах закону.
Відповідач Одеська митниця Держмитслужби з позовними вимогами не погоджується, та вважає їх необґрунтованими. З підстав викладених у відзиві зазначають, що на виконання вимог статті 54 МК України під час здійснення митного контролю правильності визначення митної вартості товарiв на підставі документів, поданих до митниці разом з митною декларацією (МД) №23UA500500032041U3 від 12.09.2023 було встановлено, що в поданих документах містяться розбіжності, оскільки вони не містять всiх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів та всіх відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, про що повідомлено декларанту та обґрунтовано у графі 33 Рішення про коригування митної вартості товарів №UA500500/2023/000605/1 від 19.09.2023. Оскільки в документах, які надані позивачем Одеської митниці разом з митною декларацією містились розбіжності та були відсутні всі відомості, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, а також декларантом не подані витребувані митницею додаткові документи, які підтверджують митну вартість товарів, то зазначені обставини, у відповідності до п.2 ч.6 ст. 54 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495-VI, слугували підставою для прийняття рішення про коригування митної вартості товарів та відмови у митному оформленні товарів за заявленою декларантом митною вартістю.
Судом встановлені такі обставини по справі.
05.02.2020 року між ТОВ «ІМПУЛЬСТЕХ» та "US PACIFIC TRADING INC." укладений контракт №05022020 відповідно до якого продавець зобов`язується продати та поставити товар на умовах поставки відповідно до інвойсу. При тлумаченні термінів цього контракту має силу документу Інкотермс 2010. Загальна сума контракту становить 95 000 доларів США.
"US PACIFIC TRADING INC" є посередником між особою, що безпосередньо виготовляє продукцію та отримувачем продукції.
Відповідно до п. 3.1 Контракту «Оплата за товар здійснюється у термін узгоджений з «Продавцем».
Згідно п. 4.4 ціна товару визначається для кожної партії і вказується в інвойсах на конкретну поставку. Умови поставки CFR, CIР, DDU, DAF, CPT межа України (в редакції Інкотермс 2010).
Пунктом 6.3 контракту передбачено, що упаковка повинна відповідати встановленим стандартам та забезпечувати умови належного поводження з вантажем, збереження його під час транспортування. На кожне місце має бути нанесене наступне маркування: найменування товару, номер місця, вага брутто, вага нетто.
07.07.2023 "US PACIFIC TRADING INC" замовило у HUZIHOU OVANN INDUSTRIAL CO,. LTD. продукцію, а саме дротові навушники на загальну суму 15 555,39 доларів США, які в подальшому HUZIHOU OVANN INDUSTRIAL CO,. LTD. були відправлені відповідно до експертної декларації Китайської народної республіки №531620230161378361. Адреса доставки (порт доставки) відповідно до експортної декларації Констанца (Румунія), пункт відправки - Яньтянь.
В подальшому US PACIFIC TRADING INC на підставі укладеного контракту №5022020 від 05.02.2020 року виставив ТОВ «ІМПУЛЬСТЕХ» комерційний рахунок №07072023 від 07.07.2023 року на суму 27 215,60 доларів США в номенклатурі, яка вказана в відповідному інвойсі (комп`ютерні акустичні системи, дротові навушники) та був виготовлений пакувальний лист вагою брутто 6341,5 кг. Товар доставлений покупцю в м. Одесу на умовах CPT Інкотермс 2010, про що зазначено у митній декларації.
З метою митного оформлення вказаного вище товару позивачем було подано Одеській митниці (надалі відповідач) митну декларацію (МД) №23UA500500032041U3 від 12.09.2023.
Для підтвердження заявленої митної вартості товару разом з митною декларацією (МД) №23UA500500032041U3 від 12.09.2023 позивачем надані документи: зовнішньоекономічний договір (контракт) від 05.02.2020 № 05022020, рахунок фактура (інвойс) від 07.07.2023 № 07072023 та інші документи, зазначені в графі 44 МД.
Під час здійснення Одеською митницею митного контролю правильності визначення митної вартості товарів, які надійшли на адресу позивача та перевірки документів, поданих декларантом разом з митною декларацією (МД) №23UA500500032041U3 від 12.09.2023 було встановлено, що в поданих документах містяться розбіжності, також надані позивачем документи не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів та всіх відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, про що повідомлено декларанту та обґрунтовано у графі 33 Рішення про коригування митної вартості товарів № UA500500/2023/000605/1 від 19.09.2023, а саме:
1) Відповідно до пп.в) п.1 ч.10 ст.58 Митного кодексу України (далі МКУ) при визначенні митної вартості до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, якщо вони не включалися до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті додається така складова митної вартості, як вартість упаковки або вартість пакувальних матеріалів та робіт, пов`язаних із пакуванням. У наданих до митного оформлення документах (контракті, інвойсі, пакувальному листі тощо) відсутні числові дані щодо згаданої складової митної вартості товару, внаслідок чого неможливо перевірити правильність визначення митної вартості самого товару;
2) Для підтвердження витрат на транспортування декларантом відповідно до ч. 2 ст. 53 МКУ подаються транспортні (перевізні) документи, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів. Згідно наказу МФУ від 24.05.2012 № 599 до зазначених документів можуть належати:- рахунок-фактура (акт виконаних робіт (наданих послуг) від виконавця договору (контракту) про надання транспортно-експедиційних послуг, що містить реквізити сторін, суму та умови платежу, інші відомості, відповідно до яких встановлюється належність послуг до товарів; - банківські та платіжні документи, що підтверджують факт оплати транспортно-експедиційних послуг відповідно до виставленого рахунка фактури;- калькуляція транспортних витрат (якщо перевезення товарів здійснюється з використанням власного транспортного засобу), що містить відомості про маршрут перевезення, його протяжність у кілометрах до місця ввезення на митну територію України та по митній території України, розмір тарифної ставки на перевезення за одиницю виміру (вагу) товару за 1 кілометр маршруту, але до митного оформлення не надані такі документи, що унеможливлює провести перевірку достовірності декларування витрат на транспортування.
Одеською митницею повідомлено декларанта про необхідність подання протягом 10 календарних днів додаткових документів для підтвердження заявленої митної вартості, а саме: 1) рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту); 2) виписку з бухгалтерської документації; 3) каталоги, специфікації виробника товару; 4) копію митної декларації країни відправлення; 5) висновки про якісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.
В Рішенні про коригування митної вартості зазначено також, що в листі ПП "Анастасія Аміда" (уповноважена особа декларанта) від 19.09.2023 №13/19-09-23, щодо направлення документів і неможливості надання інших документів встановлено, що не надані всі перелічені в повідомленні митного органу документи для підтвердження заявленої митної вартості, тому митну вартість товарів, заявлених до митного оформлення за даною МД буде скориговано відповідно до п.1 ст.55 Митного кодексу України.
Одеською митницею за результатами розгляду документів прийнято рішення про коригування митної вартості товарів № UA500500/2023/000605/1 від 19.09.2023р. та картку відмови у прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску товарів №UA500500/2023/001215 за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю за (МД) №23UA500500032041U3 від 12.09.2023р, які є предметом оскарження у цій справі.
Вирішуючи питання про правомірність прийнятого відповідачем рішення про коригування митної вартості товару, суд враховує такі приписи діючого законодавства.
Відповідно до ч. 3 ст. 318 МК України, митний контроль передбачає мінімуму митних формальностей, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань державної митної справи.
Статтею 49 МК України визначено, що митна вартість товарів - це вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Згідно з частинами 4 та 5 ст. 58 МК України, митною вартістю товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, є ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована в разі потреби з урахуванням положень частини десятої цієї статті. При цьому ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті, - це загальна сума всіх платежів, які були здійснені або повинні бути здійснені покупцем оцінюваних товарів продавцю або на користь продавця через третіх осіб та/або на пов`язаних із продавцем осіб для виконання зобов`язань продавця.
Відповідно до ч. 2 ст. 52 МК України декларант який заявляє митну вартість товару зобов`язаний подавати органу доходів і зборів достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню.
Відповідно до п. 6 ст. 54 МКУ, митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі:
1) невірно проведеного декларантом або уповноваженою ним особою розрахунку митної вартості;
2) неподання декларантом або уповноваженою ним особою документів згідно з переліком та відповідно до умов, зазначених у частинах другій - четвертій статті 53 цього Кодексу, або відсутності у цих документах всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари;
3) невідповідності обраного декларантом або уповноваженою ним особою методу визначення митної вартості товару умовам, наведеним у главі 9 цього Кодексу;
4) надходження до митного органу документально підтвердженої офіційної інформації митних органів інших країн щодо недостовірності заявленої митної вартості.
Стаття 57 МК України передбачає, що визначення митної вартості товарів, які ввозяться в Україну відповідно до митного режиму імпорту, здійснюється за такими методами: 1) основний - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються (вартість операції); 2) другорядні: а) за ціною договору щодо ідентичних товарів; б) за ціною договору щодо подібних (аналогічних) товарів; в) на основі віднімання вартості; г) на основі додавання вартості (обчислена вартість); ґ) резервний.
Таким чином, митні органи мають виключну компетенцію в питаннях перевірки та контролю правильності обчислення декларантом митної вартості. Однак, дискреційні повноваження митних органів мають законодавчі обмеження у випадках незгоди із задекларованою митною вартістю.
До таких, зокрема, належать процедура консультацій між митним органом та декларантом з метою обґрунтованого вибору підстав для визначення митної вартості та обов`язок послідовного вибору методів (від першого до шостого) визначення митної вартості товарів.
Згідно з ч. 1 ст. 53 МК України у випадках, передбачених цим Кодексом, одночасно з митною декларацією декларант подає органу доходів і зборів документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.
Частиною 2 встановлений перелік документів, які підтверджують митну вартість товарів:
1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості;
2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності;
3) рахунок-фактура (інвойс) або рахунок-проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі-продажу);
4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару;
5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару;
6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів;
7) ліцензія на імпорт товару, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню;
8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.
Відповідно до частин 1, 2 ст. 54 МК України контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється органом доходів і зборів під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості. Контроль правильності визначення митної вартості товарів за основним методом - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту (вартість операції), здійснюється органом доходів і зборів шляхом перевірки розрахунку, здійсненого декларантом, за відсутності застережень щодо застосування цього методу, визначених у частині першій статті 58 цього Кодексу.
Зокрема, статтею 58 МК України передбачено, що метод визначення митної вартості за ціною договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, застосовується у разі, якщо щодо продажу оцінюваних товарів або їх ціни відсутні будь-які умови або застереження, які унеможливлюють визначення вартості цих товарів. Метод визначення митної вартості товарів за ціною договору (контракту) щодо товарів, які імпортуються, не застосовується, якщо використані декларантом або уповноваженою ним особою відомості не підтверджені документально або не визначені кількісно і достовірні та/або відсутня хоча б одна із складових митної вартості, яка є обов`язковою при її обчисленні. У разі якщо митна вартість не може бути визначена за основним методом, застосовуються другорядні методи, зазначені у пункті 2 частини першої статті 57 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1-3 ст. 55 МК України, рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається органом доходів і зборів у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо органом доходів і зборів у випадках, передбачених частиною шостою статті 54 цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.
Відповідно до ч. 3 ст. 53 МК України, у разі якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу органу доходів і зборів зобов`язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи: (далі йде їх перелік).
Також згідно з частиною 6 вищевказаної статті, декларант або уповноважена ним особа за власним бажанням може подати додаткові наявні у них документи для підтвердження заявленої ними митної вартості товару.
В той же час, витребуванню підлягають лише ті документи, які дають можливість пересвідчитись у правильності чи помилковості задекларованої митної вартості, а визначення митної вартості не за першим методом можливе тільки тоді, коли подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності не спростовують сумнів у достовірності наданої інформації.
Таким чином, витребування додаткових документів можливе лише у випадку наявності обґрунтованих сумнівів у достовірності поданих декларантом відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, яка була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари. При цьому, сумніви митниці є обґрунтованими, якщо надані декларантом документи містять розбіжності, наявні ознаки підробки, або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.
Відтак, наведені приписи зобов`язують митницю зазначити конкретні обставини, які викликали вiдповiднi сумніви, причини неможливості їх перевірки на пiдставi наданих декларантом документів, а також обґрунтувати необхідність перевірки спірних відомостей та зазначити документи, надання яких може усунути сумніви у їх достовірності.
Встановивши вiдсутнiсть достатніх відомостей, що підтверджують задекларовану митну вартість товарів, митниця повинна вказати, які саме складові митної вартості товарів є непідтвердженими, чому з поданих документів неможливо встановити дані складові, та які документи необхiднi для підтвердження того чи іншого показника.
Як встановлено у цій справі, при декларуванні товару позивач визначив його митну вартість виходячи саме з ціни угоди, що підлягала сплаті згідно до умов контракту, інвойсу та інших документів постачальника.
Відповідачем у оскаржуваному рішенні зазначено шість підстав для корегування митної вартості які впливають на її визначення.
1. Щодо вартості упаковки або пакувальних матеріалів відповідачем зазначено, що у наданих до митного оформлення документах відсутні дані щодо даної складової митної вартості товару. У наданих до митного оформлення документах (контракті, інвойсі, пакувальному листі тощо) відсутні числові дані щодо згаданої складової митної вартості товару, внаслідок чого неможливо перевірити правильність визначення митної вартості самого товару;
Позивач заперечує проти цього та зазначає, що вартість пакування включена в ціну товару та додатково до митної вартості не додається у відповідності з положеннями ч. 10 ст. 58 Митного кодексу України. Відповідно до договору та умов поставки пакування вже було включене в ціну товару, яка загалом складає 27 215,60 доларів США (в тому числі за поставку навушників (вартість яких була відкоригована) та поставку апаратури для відтворення звуку та комп`ютерних акустичних систем (вартість яких не була відкоригована) і тому надати будь-які документи щодо пакування є неможливим.
Суд вважає, що висновок митного органу є протиправним, оскільки відповідно до пунктом 6.3 контракту передбачено, що упаковка повинна відповідати встановленим стандартам та забезпечувати умови належного поводження з вантажем, збереження його під час транспортування. На кожне місце має бути нанесене наступне маркування: найменування товару, номер місця, вага брутто, вага нетто.
Аналізуючи вимоги митного органу по вартості упаковки, суд приходить до висновку, що фактично вони вимагають зазначення у договорі, інвойсі чи інших документах вартості упаковки окремим рядком, а не у загальній вартості товару. Але вимоги митного органу про надання числових даних щодо вартості пакування не ґрунтуються на вимогах митного законодавства.
Суд зазначає, що існування документів які визначають числові значення вартості упаковки взагалі не визначено законодавством, але вони можуть створюватись за власним розсудом продавця та жодним чином не можуть вимагатись покупцем чи митним органом в силу того, що це не передбачено законодавством. Ціна товару це фундаментальна економічна категорія, яка означає кількість грошей, за яку продавець згоден продати, а покупець готовий купити одиницю товару. Це кількісно визначена величина втіленої в ньому живої праці, важливою складовою якої є витрати виробництва, що визначаються після закінчення виробничого процесу, а також доведення товару до конкурентного вигляду, його оформлення в тому числі і пакування.
За певних умов, понесені на виготовлення товару витрати та інші складові його ціни є комерційною таємницею виробника, а тому у митного органу відсутні повноваження та законні підстави вимагати зазначення числових даних щодо вартості пакування за умови зазначення, що вартість пакування включена до ціни товару.
Суд зазначає, що у разі включення до ціни товару вартості упаковки або пакувальних матеріалів та робіт, пов`язаних із пакуванням, їх вартість не додається при розрахунку митної вартості товару.
Згідно зовнішньоекономічного договору ціна товару, що був предметом поставки, вже включає в себе вартість упаковки та маркування, а тому за правилами частини десятої статті 58 Митного кодексу України ці складові не підлягають додаванню з метою визначення митної вартості товару та вони не можуть вплинути на правильність визначення позивачем митної вартості ( Постанова ВС № 815/6794/17 від 22.01.2019 року).
Таким чином, у контракті, інвойсі та пакувальному листі не зазначено окремо вартість пакування та тари, оскільки їх вартість входить до вартості товару, є її складовою частиною.
2. Щодо не надання документів, що підтверджують транспортні витрати відповідач зазначає, що це унеможливлює провести перевірку достовірності декларування витрат на транспортування та їх підтвердження витрат відповідно до ч. 2 ст. 53 МКУ. При цьому посилається на Наказу МФУ від 24.05.2012 № 599 який визначає перелік документів, що підтверджують такі витрати.
Позивач обґрунтовуючи свою позицію зазначає про те, що митний орган не врахував, що відповідні обставини враховуються тільки у випадку коли «якщо вони не включалися до ціни». US PACIFIC TRADING INC на підставі укладеного контракту №5022020 від 05.02.2020 року виставив ТОВ «ІМПУЛЬСТЕХ» комерційний рахунок №07072023 від 07.07.2023 року на суму 27 215,60 доларів США в номенклатурі, яка вказана в відповідному інвойсі (комп`ютерні акустичні системи, дротові навушники) та був виготовлений пакувальний лист вагою брутто 6341,5 кг. Умови доставки CFR (продавець зобов`язаний своїм коштом доставити товар у порт відвантаження, завантажити його на судно і сплатити фрахт для доставки товару в зазначений порт призначення).
Судом зазначає, що ті умови поставки на які вказує позивач не зазначені у названих ним документах які він додав до позову, а саме: інвойс №07072023 від 07.07.2023 (а.с.24) та пакувальний лист №07072023 від 07.07.2023.
В той же час, у МД №23UA500500032041U3 від 12.09.2023р. умовами поставки зазначено СРТ Одеса.
Згідно п. 4.4 контракту умови поставки CFR, CIР, DDU, DAF, CPT межа України (в редакції Інкотермс 2010).
Відповідно до умов постачання CPT Інкотермс 2010 - "Carriage Paid To" ("Фрахт/перевезення оплачені до" зазначена назва місця призначення) означає, що продавець передасть товар, випущений у митному режимі експорту, названого ним перевізнику.
Таким чином, визначення умов поставки CPT Інкотермс 2010 та зазначення про це у відповідних документах наданих митному органу не впливає на визначення числових значень складових митної вартості товарів і тому не може бути підставою для коригування вартості товару відповідачем.
Вимога митного органу про надання транспортні (перевізні) документи, а також документів, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів не може бути виконана позивачем в силу того, що такі документи з урахуванням умов поставки СРТ не складались сторонами і не могли складатись..
Суд зазначає, що митний орган не надав суду доказів які б спростовували обґрунтування позивача з цього приводу та не навів своїх обґрунтувань щодо сумнівів в частині таких умов поставки товар, не надав доказів які б свідчили про інші умови поставки які мають вплив на визначення митної вартості.
Суд зазначає, що приписи МКУ зобов`язують митницю зазначити конкретні обставини, які викликали вiдповiднi сумніви, причини неможливості їх перевірки на пiдставi наданих декларантом документів, а також обґрунтувати необхідність перевірки спірних відомостей та зазначити документи, надання яких може усунути сумніви у їх достовірності. Встановивши вiдсутнiсть достатніх відомостей, що підтверджують задекларовану митну вартість товарів, митниця повинна вказати, які саме складові митної вартості товарів є непідтвердженими, чому з поданих документів неможливо встановити дані складові та які документи необхiднi для підтвердження того чи іншого показника.
Зазначивши про вищенаведені розбіжності відповідач не зазначає як це впливає на визначення митної вартості та які документи необхiднi для підтвердження того чи іншого показника.
Аналізуючи всі вищенаведені підстави для прийняття картки відмови та корегування митної вартості, суд зазначає, що відповідачем жодним чином не обґрунтовано яким чином це впливає на визначення митної вартості, навіть за умови встановлення певних розбіжностей, оскільки самі розбіжності чи неточності в документах поданих до митної декларації повинні бути у причинному зв`язку з можливістю визначити митну вартість. А тому самих посилань на неточності, розбіжності недостатньо для прийняття оскаржуваних рішень.
Вивчивши позиції сторін викладені у їх заявах по суті, дослідивши письмові докази надані сторонами та враховуючи приписи діючого законодавства, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають повному задоволенню, оскільки позивачем доведені ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення.
В той же час, відповідач не надав суду належні та допустимі докази, не навів правові обґрунтування правомірності прийнятого рішення, яке на думку суду не відповідає вимогам зазначеним у ч. 2 ст. 2 КАС України.
Заперечуючи проти задоволення позовних вимог, відповідач зазначає про те, що обов`язок доведення митної ціни товару лежить на позивачу з чим суд погоджується, оскільки це вимога закону. Але, на думку суду, такий обов`язок виникає тільки за умови неможливості визначення ціни товару на підставі поданих позивачем до митного органу документів. Оскільки суд приходить до висновку, що позивач разом з митною декларацією було подано достатньо документів які в повній мірі відображають ціну товару, то такий обов`язок позивач виконав ще до звернення до суду.
Судові витрати у вигляді судового збору підлягають стягненню на користь позивача.
Керуючись ст. 242- 246 КАС України, суд
вирішив:
Адміністративний позов ТОВ «ІМПУЛЬСТЕХ» до Одеської митниці про визнання протиправним та скасування рішення про коригування митної вартості задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Одеської митниці про коригування митної вартості товарів від 19.09.2023 року № UA500500/2023/000605/1 та картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA500500/2023/001215.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Одеської митниці (код ЄДРПОУ 44005631) на користь ТОВ «ІМПУЛЬСТЕХ» ( 65026, м. Одеса, провулок Красний, 22, ЄДРПОУ 37984247) судовий збір у сумі 5 368,00 гривень.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Попов В.Ф.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2023 |
Оприлюднено | 14.12.2023 |
Номер документу | 115587772 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Попов В.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні